Co vlastně hraje ODS a co Klaus? Díl III. – aneb pokládáte tohle za fantas?


Už dvakrát jsem se zabýval tím, co se děje v ODS a čemu se říká vzpoura neboli rebelie. A hledal odpověď na otázku jak to nakonec dopadne a hlavně –proč se tak děje a proč zúčastnění hráči napínají pomyslný luk na úplné maximum. Aniž by si mohli být jisti, že nakonec nepraskne.

Předchozí díly lze nalézt na těchto adresách:

https://vlkovobloguje.wordpress.com/2012/10/01/co-vlastne-hraje-ods-a-co-klaus-kde-delam-chybu/#more-930797

a

https://vlkovobloguje.wordpress.com/2012/10/04/co-vlastne-hraje-ods-a-co-klaus-dil-ii-spekulace/

vše pro mne bylo celkem jasné a předvidatelné, dokud se do hry nezapojil dost nečekaně a razantně Klaus. Měl jsem docela problém pochopit, oč mu asi tak může jít. Něco hmatatelného a ne prvoplánové , více méně, banality, související s jeho galaktickou ješitností. Takže díky upozornění několika diskutérů Kosy mi bylo umožněno dopracovat se až ke spekulaci, že oním hnacím motorem všech jeho, viděno z dálky, ne příliš logických manévrů, by mohl být Temelín. Respektive rvačka Američanů a Rusů o tuhle velmi ojedinělou a zajímavou kost na zamraženém trhu jaderných energetických investic. Protože nikdo nepochybuje o tom, že určitá část vlády, k níž patří i slabingr má prostě jasno v tom, že by to měl za každou cenu Westinghouse. A nikdy Rossatom.Na druhé straně lze celkem oprávněně zkoušet dovozovat, že Klaus by mohl mít názor přesně opačný. Řekněme – dokonce velmi silný názor. Jenže konec Klausova mandátu je na spadnutí a korupice / s vaším laskavým dovolením si Vojnove váš termín vypůjčím, protože je stejně kouzelný jako neotřelý/ si snadno zařídí, aby byl do té doby temelínský tendr tvrdě u ledu.

Ano, tahle spekulace, kdyby byla pravdivou, by rozhodně stála za pořádnou roztržku, spojenou třeba i s pádem vlády. A jejím nahražením souborem, co bud e mít výrazně vyšší pochopení pro východní technologie. Zejména kdyby se na Hradě následně uhnízdil penzista z Vysočiny.

Jestliže teď namítáte, že vám převypravuji minulý díl, máte pravdu. Ale tenhle úvod jsem prostě udělat musel. Protože tím dnes, zejména ohledně nějakých závěrů a daleko spíš spekulací nad jménem Klaus a jeho případné role v celém tom tartasu s důvěrou vládě, změnou DPH a hřímáním o svatém programu ODS – končím. Zbytek textu už obsadí pouze ostatní hráči – Nečas, Kalousek a ona náhle bigotně programově uvědomělá šestka či sedmička čerstvě zrozených daňových Talibanců.

A zkusím vám předložit něco, co bych nazval fantas řetězem různých do sebe zapadajících výroků těchto hráčů a některých skutečností. Ne nechám na vás, abyste posoudili, do jaké míry jde skutečně o fantas a z jakého procenta by to mohlo odpovídat reálu.

Zároveň poruším jeden ze svých autorských axiomů – totiž článek gradovat a pointa se pouští až nakonec.

Dneska s ní vyjdu hned. A už ji znáte. Podle mého celá ta parta kolem bakaláře Šnajdra a Tluchoře hraje vabank o VZP! Opravdu vabank.

Jestliže dřív jsem soudil, že dohoda bude nakonec hladká a že je třeba najít je tzv. strategii pro zachování tváře obou stran a zamaskování kořisti, ale že nakonec nám předvedou obě strany – Nečas/Kalousek i Šnajdr/Tluchoř/Šťastný – dokonalé splynutí duší. Jakkoli v zákulisí si do vítězného šampáňa budou vzájemně kapat cyankáli.

Protože nikdo z nich si přece nemůže přát nové volby a po víkendovém výprasku už teprve ne.

Ale zdá se, že ani děsivá prohra modrých i fialových vášně neutlumila, ba naopak, jako by vše vygradovala. Ve sdělovadlech lze stále častěji nalézt vyjádření dobře informovaných a vysoce postavených, co si nepřejí být jmenováni, že konec korupice je na dohled. Nedává to po krajských volbách sebemenší smysl. Český rozpočtový Talib, že by spáchal sebevražedný atentát na svou milovanou šrajtofli prostřednictvím pádu vlády???? Nevím jak vy, ale já spíš budu věřit na zelené mužíky z Marsu….

Tak proč se sakra docela jednoduše nedomluví, tak jako tisíckrát před tím? Nevymezí si území svého klanu,nesepíší novou smlouvu, zpečetěnou polibkem a proč to vypadá, že chtějí atomovou koaliční válku? A vše dostávají do pozice spálených vyjednávacích mostů?

Hledal jsem nějaké souvislosti, tak aby to do sebe zapadalo. A teď předložím vlkovy pentličky, které se mi podařilo najít.

Tou první a k dnešnímu článku iniciační, bylo Veselovského Dvacet minut minulý pátek, kdy zpovídal hodného pana Hegera. Link zde:

http://m.rozhlas.cz/radiozurnal/dvacetminut/_zprava/leos-heger-ministr-zdravotnictvi–1122666

Všechno se točilo kolem katastrofální finanční situace VZP. Vřele doporučuji, abyste si vzali pár minut času a ten rozhovor si sami prošli! Třeba proto, že hodný pan Heger se tam na popud Veselovského, dotkl také budou financované kvality péče. Je jasné, že bude prvotřídní, ehm.. Ale dočtete se tam také, že VZP závažně pochybila, když od teď svým pojištěncům, kteří potřebují oční čočky, bude proplácet už jen standard běžný … v INDII!!! Ano vážený pojištěnče – potřebuješ čočky? Tak na ty dosavadní zapomeň. To co dostává Ind je od teď pro tebe právě dost dobré.

Hodný pan Heger to napadnul. Ale nikoli proto, aby tenhle „standard“ vytknul vedení největší zdravotní pojišťovny v zemi! On byl nespokojen s tím, že výběrové řízení jaksi nebylo úplně špígl nýgl, ale hlavní chyba, dle jeho názoru je v tom, že pojišťovna nekomunikovala své rozhodnutí s poskytovateli péče a ti teď mají plné sklady špatných čoček! Chudáci. Které už skoro nikdo nekoupí…Jinak prý krok VZP zaslouží pochvalu…To je starost ministra zdravotnictví, že? Taky vám schází slova? Zkrátka – hodný pan Heger pur!

Ale to jsem odbočil. Důvod proč o tomhle rozhovoru píši je k nalezení až v samém závěru. Kdy Veselovský začne šťourat do toho, kdo vlastně VZP řídí. Až dotlačí hodného pana Hegera ke několika zásadním sdělením:

1- On, jako rezortní ministr, nemá v pojišťovně prakticky vliv

2- rozhodujícím hráčem , který si dělá, co uzná za vhodné, je – světe div se, náhle probuzený dańový Talibanec bakalář Šnajdr

3- Hodný pan Heger není schopen Šnajdra odvolat, protože zkrátka bakalář to má těžce ošéfované v dozorčí radě. Nejspíš stejně důkladně jako Hušák kdysi v Sazce

4- Hodný pan Heger se pokusil poměr sil změnit ve svůj prospěch tím, že odvolal členy DR VZP, kteří tam byli nominováni za stát a chtěl je, jako gestor, nahradit sobě loajálními novými radními

5- Jenže jeho plán je zatím neúčinný, protože tyhle členy na jeho návrh musí jmenovat vláda, ale on není schopen tento bod už delší čas protlačit do programu jednání kabinetu! ODS to blokuje.

Je pro vás těžké uvěřit, že jde opravdu jen o bezskrupulozní rvačku o to, kdo bude vládnout VZP?

Uvědomme si, že touto organizací, co vám nyní zaplatí pouze indické čočky, protéká ročně nějakých 110 miliard korun. Ročně! Na péči, ale také na IZIPy nebo časopisy vydávané mazánkem Janouškem a redigované kecalem Radkem, který vůbec, ale vůbec netušil, že dělal pro mazánka….

Možná, že jsem vás pořád ještě nepřesvědčil, že ta válka je prvoplánově o VZP a v zásadě jen o ní. A že ji chtějí obě strany. Za každou cenu! Jak Kalousek/Heger, tak bakalář Šnajdr/ Šťastný Boris. A jsou ochotni kvůli tomu možná i podříznout vládu.

Už v předchozích dílech byl vyjádřen názor, že vzbouřenci přes tu frašku s DPH, vzkazují Kalouskovi – dej ruce pryč od VZP, jinak přijdeš o církevní restituce a druhý důchodový pilíř. Ale teprve po Veselovského rozhovoru jsem pochopil, že Kalousek tu VZP chce také. Prostě ji musí mít, stůj, co stůj. Odpustím si spekulaci proč. Může dokonce i být, že ten důvod je logický. Že totiž by TOPka měla ministerstvo, za které má odpovědnost, spravovat kompletně se vším, co k němu patří a ne, že nejaký modropták bude tam mít nedotknutelný pašalik v klíčové složce resortu. Něco takového by požadoval každý normální člověk. Natož Kalousek.

Nicméně netušil jsem, že i on je ochoten spustit kvůli VZP povodeň a dát v sázku svoje velké hry – druhý důchodový pilíř a restituce.

Jenže opravdu je. V reakci na blamáž v krajských volbách, když ODS vyrazila s tím, že by se dosud naprosto nedotknutelná šílená politika v resortu ministerstva asociálních věcí měla prošetřit a možná změnit – třeba Skarta, že by byla dobrovolná, okamžitě kontroval – ano, ale jen tehdy, když například dojde například i na změny v VZP. Samožřejmě, jak jinak , to prý není o personáliích, ale jen a pouze o hospodaření…

Abych citoval:

„Upřímně řečeno, nevím, jaké má pan premiér o tom projektu informace. Rád přijmu vizi, že budeme revidovat projekty, ale to nesmí být jen sKarta. To, co nás nejvíce trápí, je Všeobecná zdravotní pojišťovna,“ uvedl Kalousek s tím, že nemá na mysli personální změny ve VZP, ale především finanční stránku instituce.

Zdroj: http://www.parlamentnilisty.cz/rss/zpravy/Kalousek-Knize-ma-socialni-citeni-Socani-ne-250077

Jo jo, to „přesně“ koresponduje s tím, co říkal hodný pan Heger u Veselovského…

A ty slavné daňové ústupky, tak důsledně požadované daňovými Taliby typu Happy Boris?

Tak to je to nejmenší. Tady Kalousek s tím dokonce počítá….takže kde je vlastně problém?

No on chce záruky že….

Ministr financí a místopředseda TOP 09 Miroslav Kalousek připustil, že ohledně daňového balíčku s kompromisem počítá. Žádá ale od koaličního partnera záruky přijetí penzijní reformy a církevních restitucí.

Prostě v rodině už si nevěří. Kalousek nevydal dostatečně jasný a srozumitelný signál, že on a hodný pan Heger už stahují svoje pazoury od VZP, kde je jasná a srozumitelná cedule -Tady je bakalářovo.

Takže ti, co v sobě objevili lásku k ortodoxnímu stranickému programu naprosto nemohou vyslat jasný protisignál , že nesestřelí Kalouskův bytostný zájem druhého důchodového pilíře a církevních restitucí…

Co říkáte? Mně osobně to klape kompletně. Můj fantas vidím to jako ring Kalousek -Šnajdr. Nečas je jen vedlejší, byť pro Taliby zajímavý, cíl.

Nicméně, pořád jsem přesvědčen, že ten sebevražedný atentát na vlastní koryto nespáchají. To se opravdu,ale opravdu v Čechách nemůže tát. Leda že by se všichni kolektivně zbláznili.

Takže happy end nakonec bude. A ani Klaus mu nezabrání.

Mimochodem, po Praze koluje následující ošklivá a zlovolná fáma – prostě klasická jedovka z teorie spiknutí , které nemám rád.

Že prý Talibancům za VZP byla nabídnuta Česká exportní banka a EGAP. Když se vzdají VZP. Proto prý rezignoval v ČEB před pár týdny z pozice GŘ bývalý Janotův náměstek na financích -Tomáš Uvíra. Viz http://byznys.ihned.cz/c1-57578550-reditel-ceske-exportni-banky-uvira-rezignoval-dozorci-rada-odvolala-vedeni-egap Aby dominant daňově odpovědných tam mohl vjet na slonu. Jako král salonů.

Jenže to prý bylo odmítnuto. Co si ti zlí lidé nevymyslí…

Já vím, že to není pravda vám radím, abyste tomu nedávali sluchu, ale kdyby náhodou.. No kdyby náhodou, tak já bych takovýhle čenž neudělal také.

Banka není VZP. Banka je prostě banka a tam musí platit určité principy činnosti. A dozoruje je nikoli politický orgán typu vláda, parlament a tak podobně, kde lze leccos utlapičkovat.Ale ČNB. A její bankovní dohled… A možná dokonce, už co nevidět i bankovní dohled ECB. A především – ČEB i EGAP jsou bytostně odkázány a svůj mezinárodní goodwill. A ten se s nějakými IZIPy a podobnými radostmi – nesnáší! To by byl věru rychlý exit. A někdo by mohl zavolat Bradáčovou…. Ale proč o tom dumat? Je to jen zákeřná , nactiutrhačná pomluva. Fuj!

Ostatně Česká exportní banka.. no ona už tam ta Bradáčová je!! http://aktualne.centrum.cz/domaci/kauzy/clanek.phtml?id=760098

Koneckonců, že jd e o zlovolnou a odpornou pomluvu potvrdil i ten nejinformovanější – Kalousek:

Václav MORAVEC, moderátor

Pane ministře, nesouvisí i s možným uspokojením rebelům v ODS to, že rezignovalo vedení exportní, garanční a pojišťovací společnosti EGAP a vedení České exportní banky, ČEB, tedy že se hledají trafiky pro lidi blízké rebelům v ODS nebo dokonce pro ně samotné?

Miroslav KALOUSEK, ministr financí /TOP 09/, 1. místopředseda strany /TOP 09/

——————–

Tak, to mohu vyloučit.

A také

Václav MORAVEC, moderátor

——————–

Já jsem říkal rebelové, rebelové v ODS.

Miroslav KALOUSEK, ministr financí /TOP 09/, 1. místopředseda strany /TOP 09/

——————–

Rebelové, shodneme se na rebely. Nicméně ministerstvo financí je dominantní akcionář jak České exportní banky a EGAPu, já tady mohu jednoznačně vyloučit, že by se tam hledala nějaká trafika pro kohokoliv z jakékoliv politické strany. Uděláme tam otevřené výběrové řízení na základě zveřejněných kritérií a budeme hledat ty nejlepší lidi na pojišťovacím a bankovním trhu. Jsem si jist, že je nenajdeme v současných politických stranách. Budeme je muset hledat jinde.

Zdroj: http://www.mfcr.cz/cps/rde/xchg/mfcr/xsl/media_centrum_72819.html

Vlkův  raní  dovětek:

četl  jsem  teď  první ranní komentáře. A přítel Laco  mi klade otázku ve  smyslu  – a proč  se nedomluví , že  vypadá že  dojde k sestřelu  vlády?

Já věděl, že  jsem  cosi v  článku  opomenul, ale  byl už jsem při psaní příliš  unavený. takže  mi  vypadlo  samé  jádro sloupku.

Laco,  Šnajdr  a  spol.  jsou zřejmě názoru, že  Kalousek  chce  ovládnout  VZP  za každou cenu . Ať  to stojí co to  stojí.

Takže  pokračování  téhle  vlády  pro  ně  zas  až tak  velkou hodnotou není,  jestli o pojišťovnu přijdou. Jsou  tudíž  odhodláni  ji sestřelit,  jestliže  jim nebude vyhověno!  Ostatně  Kalousek  to  říká  natvrdo  – chcete  se nám montovat  do S karty?  OK:  Ale  já  chci  VZP.

A  vzbouřenci  mu  odpovídají  – sáhni na ní a  zapomeň  na  církevní restituce  a druhý  důchodový pilíř!

A  Kalousek  vzkazuje- já  bych se i  dohodl, ale nevěřím  vám, že  pak dodržíte  slovo. A  oni  odpovídají  – jo , mi ti dáme, co  chceš, protože  to je o jednom hlasování a  ty  nás  potom ve  VZP  přejedeš. Nová  vláda  by  byla  o nových vzájemných písemných dohodách!!

Tak takhle vypadá  ta  spekulace kompletně. Takhle nějak by  to mohlo být.

Příspěvek byl publikován v rubrice Hodina vlka se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

68 reakcí na Co vlastně hraje ODS a co Klaus? Díl III. – aneb pokládáte tohle za fantas?

  1. Laco Grőssling napsal:

    Příteli Vlku, že to nebude jen válka uvnitř ODS, to bude asi pravda. Vždyť třeba, pokud by Kalousek neupozornil na PROMOPRO, dneska by byl třeba Vondra senátorem zase atd. atd..
    Jen mi nesedí, proč by ona rebelující šestka šla do krajnosti a odložila definitivní řešení svých pozic ve VZP jen o nějakých 9 měsíců.

    • Alex napsal:

      Laco, nejde jen o toky penízků, jde i o privatizaci ve zdravotnictví a profity z ní. Pomněte, kde všude, v jakých společnostech seděl bakalář a nejen on už za Julínka. Hegerův krok, jenž blokuje sám premiér, by znamenal oslabení pozic bakalářů v této hře. Měli na to mít ještě cca 2 roky.

      • Cech napsal:

        Zcela náhodou a zřejmě z nepozornosti nějakého redaktora se na ČT24 vyjádřil Bc.
        Naprosto otevřeně vzkázal panu Hegerovi že nedodržuje sepsané smlouvy.
        Měl totiž každý rok podle koaliční smlouvy ušetřit 5 miliard což se nestalo.Dále zcela bez obalu a naprosto na rovinu se vyjádřil o tom že pan Heger se snaží za každou cenu do VZP protlačit „své zástupce“.
        Proto zřejmě jde opravdu o překlenovací jistotu pro Bc,až bude ukončen na VZP nesmí být za nic stíhán.
        Proto nechce být ukončen v 2012 ale minimálně v 2013 nejlépe 2014, potom již není žádný problém, vše bude nivelizováno a okresní a krajské nemocnice budou mít jednoznačné a průkazně čisté zcela nové majitele.
        Pokud následně bude chtít tento stát zabezpečovat zdravotní péči pro své občany, bude muset požadavkům nových majitelů vyhovět.
        To co mne poněkud trápí nemohu ten výlev pana Bc. předložit v plném znění no škoda.

    • vlk napsal:

      LAco díky za upozornění, právě jsem text doplnil.

  2. Sylva Šauerová napsal:

    No ano, vlku, to se zdá být evidentní, tedy pokud někdo k sobě umí správně seřadit informace. Jen ten Klaus. Temelín bude možná důvodem, stále si však myslím, že nikoliv jediným. O tom, co po druhém funkčním (prezidentském) období, přemýšlí přece už od roku 2009, jak víme z rozhovoru s A. Mitrofanovem (uvidíme, co bude po 24. tahu bílým a zda se neobjevím znovu v politice s novým praporem v ruce). Klaus prostě nechce odejít z politiky, je to jeho život, jeho droga. Pomyšlení, že nebude moci ze zákulisí ovlivňovat vrcholnou politiku, pro něj musí být nesnesitelné.
    Věřím, že jste si přečlivě a alespoň dvakrát přečetl velký rozhovor v LN (6. 10. 2012). Ten stojí za rozbor, zatím se do něj nikdo moc nepustil. Ono by to ale bylo také spíš na pojednání psychologů či psychiatrů, více než politologů. Klaus je dnes starý muž, který se stále víc a víc propadá do spikleneckých teorií, začíná být dementní, některé jeho úvahy jsou už víceméně mimo. V podstatě by mohl být už jen terčem vtipů, totiž kdyby stále nedisponoval značnou politickou mocí, s níž cvičí stále s celou zemí (a ne, že ne).
    Pro zasmání přikládám textík z Babylonu. Klause si však ještě užijeme, jeho političtí soupeři – to jakéhokoliv politického vyznání – na něj stále ještě nemají.

    ATENTÁT NA KULTURU
    Je Václav Klaus obětí nenávistné kampaně? ptají se média po kuličkovém atentátu, který se odehrál minulý týden v severočeské Chrastavě, kam se hlava státu přemístila otevřít most přes tamní říčku. Jaká je povaha inkriminovaného činu? Lidové noviny šly přímo na věc zeptaly se na to pana prezidenta.
    LN: Začněme Chrastavou. Byl to atentát, útok, incident? Proč vy vlastně trváte na slovu atentát?
    VK: „Nevidím důvod vést nějaký složitý rozbor toho, co se tam stalo. Nicméně ta míra absolutní nenávisti, s jakou se jistá skupina naší levicové kulturně-mediální fronty pustila do boje se slovem atentát, je pozoruhodná a myslím, že to něco zásadního naznačuje. A spíše mě to motivuje k tomu, abychom
    u toho slova zůstali.“
    Takže atentát. Atentát byl na Heydricha, na Kennedyho, na papeže… To byly samé světodějné události. Teď tedy atentát na Václava Klause a je otázka, jak se dopad Chrastavského atentátu v mezinárodní politice projeví na domácí scéně. Jak to vidí sám Václav Klaus?
    „Co se stalo v Chrastavě, je jistý katalyzátor dnešního dění a zase nás to posouvá o zásadní krok někam úplně jinam. Já to považuji za jistý lakmusový papírek, který naprosto jasně ukázal, kdo kde stojí. V tomto smyslu, byť to je velmi negativní, smutný a tragický čin, něco i obnažil a ukázal, jasněji nasvítil.“
    Bezpochyby, lux in tenebris! Konečně máme po dlouhé době nějaký maják, který prozářil léta narůstající tuzemský hodnotový balast a který nám pomůže posvítit si na to, kdo na které straně stojí.
    LN: Dobře, ale v čem má čin muže z Chrastavy obecnější význam? To je člověk, který měl problémy v práci, dluhy, žije v malém pohraničním městečku, nevypadá, že by čerpal inspiraci z novin a textů pisálků, jak vy jim říkáte.
    VK: „Tak já myslím, že slovo pisálkové je naprosto adekvátní. Tito lidé se snaží zafixovat čin tohoto typu jako jakousi povolenou normu ve veřejném prostoru. A s tím se musím utkat zásadně jako prezident republiky, jako pravicový politik, jako občan Václav Klaus. To je zásadní věc. A lidé, kteří připouští, že to je zajímavý druh protestu, tak ti za to nesou spoluzodpovědnost. A ti svými výroky, nehoráznostmi neuvěřitelného typu, kterých se týdny, měsíce, někteří i roky dopouštějí, to opravdu spoluvytváří.“
    Bezpochyby, i slovo může zabíjet, ba co hůř, i myšlenka. Michal Semín měl bezpochyby pravdu, když prohlásil, že „ruku, jež pistoli proti hlavě státu zdvihla, v jistém smyslu vedl Michal Viewegh“. Ano, ale ne v jistém smyslu, ale v tom pravém, jediném smyslu. Byl to sám Viewegh, kdo na prezidenta vystřelil už dopředu svou knihou, která Václava ranila víc než sedm kulí v Chrastavě.
    Teď jde o to, jestli střelec z Chrastavy byl izolovaný nebo nebyl izolovaný. Atentát není jen tak, sám od sebe, někde se vzal, někdo ho musel vymyslet, schválit, doporučit, vyjádřit mu podporu, nakoupit útočné antiperle, finančně jej zabezpečit, obhlédnout terén…
    „Ptáte-li se, jestli ten člověk je izolovaný jedinec žijící v malém městečku a tak dále,“ říká Václav Klaus, „nedomnívám se. Buď někdo z novinářů přestylizovává jeho rozhovory, nebo je to velmi intelektuálně orientovaný člověk. Jeho rozhovor v Mladé frontě DNES by takové úvaze určitě mohl nahrávat.“
    Takže ne zoufalec z pod mostu či nešťastník, kterému exekutor sebral v paneláku televizi, ale intelektuál z Chrastavy, napojený na socio-intelektuální sítě, Lidové noviny apod., což by i potvrzovalo fakt, že různí levicoví pisálci se snaží jeho čin bagatelizovat. O co tedy jde?
    Podle Klause jde o to, že „levicová kulturně mediální fronta neunesla to, že po listopadu ’89 se jí nepodařilo dostatečným způsobem oslovit naši veřejnost. A že mají pocit, že jsem jim to ukradl já.“
    Jistě, ukradl. Ovšem co Havel? Teď po něm pojmenovali letiště, to je problém…
    LN Hraje v tom roli historická rivalita mezi vámi a Václavem Havlem?
    VK: „Stoprocentně, to byl a je základ všeho. A jestli on těmto lidem poskytoval explicitní či implicitní základnu, to je druhá věc. Já jsem myslel, že smrtí Václava Havla to v jistém slova smyslu utichne, ale naopak ono to možná ještě sílí.“
    Takže nitky od Chrastavského atentátu vedou do záhrobí! Co tomu říká Kreml?
    LN Jaké to je, číst si o sobě, že jste agent Kremlu?
    VK: „Ne, tihle lidi jsou opravdu chorobní, nemocní, ti jsou na psychiatrickou léčebnu.“
    Ano, v Rusku úřady za nesprávnými názory vždycky odhalily psychické poruchy.
    Hotentotenpotentatentantenattentate.
    P.S. Citace jsou z rozhovoru s Václavem Klausem v LN ze 6.10.2012
    (Petr Placák, Babylon, ročník XXI, 8. 10. 2012)

    • Alex napsal:

      Klaus není dle mého přímým aktérem, je využívána jeho nechuť k levicové vládě. Tyhle ptanice o majetek jsou pod jeho rozlišovací meze. Dle jeho přesvědčení si jakýkoli majetek najd e sám zodpovědného hospodáře v rámci trhu bez přívlastku. Dle mého jde ve rvačce o VZP o profity z masivní privatizace ve zdravotnictví, jež by měla jít právě přes špatné hospodaření VZP. Ta by dle mého měla být spouštěcím mechanismem. Kraje stojí mimo vliv na zákony. Bakaláři nemohou VZP opustit, tady je klíč k budoucí masivní privatizaci (smlouvy se zdravotnickými zařízeními) proto i dovolávání se Klause ze strany Happy Borise. Klaus to pak „přikreje“ stejně jako přiktyl tunely v minulosti jinde při privatizaci. Jeho tohle nezajímá. Může jít o pranici o vliv na masivní privatizaci či tunel (podle libosti) nad posledním velkým segmentem v ČR a nebo o tvrdý obchod, co za to, zůstane-li tenhle tunel v gesci ODS. Znovu, pokud se dohodnou, mají na to dva roky. Ovládání VZP a tvorba zákonů – to je myslím ten klíč. Ty dva roky na to mohou stačit.

    • JiB napsal:

      Vidím, že čtete stejný zdroj. Zajímalo by mě proto, cosi jako člověk z oboru myslíte o tomto názoru?
      http://www.ceskapozice.cz/domov/politika/operetni-atentat-na-vaclava-klause
      Zejména s odstupem času a po krajských volbách, které dopadly, tak jak dopadly.

      • Sylva Šauerová napsal:

        Pane JiB, četla jsem Jana Schneidera, Českou pozici monitoruji pravidelně a autora znám, to nejen z četby. Často s ním souhlasím, někdy taky ne, což je i tento případ. Nemyslím si, že by šlo o připravenou akci, slovy Klause o spiknutí (doufám, že právě na toto jste se ptal).

    • třebakarel napsal:

      Paní Šauerová , mně ten Klaus taky nesedí , na nevídané a nebetyčné ješitnosti se jistě všichni shodneme , ale dál nevím .
      Mně spíš připadá že to co my si vykládáme jako tah na šachovnici , je jen jakési odkopávání balónu bez nápadu co s ním . Ano , vyřídit si účty umí , protože jej (asi) opravdu milují vlivní lidé , umí držet v šachu gaunery kterých se všichni bojí , ale míň a míň . Vždyť ten rozhovor výše není nic jiného než stále opakované totéž . Novinář se na něco zeptá a dostane odpověď kterou v pozoru přepíše , hledej si v tom co chceš . Nevadí že se ptal na něco jiného ! A takhle to myslím funguje , servilita , strach , obavy ,nebo hloupost , to už je jedno . Vtip je , že takoví lidé mají rozjeto vždy na pěti šachovnicích a i když to na čtyřech projede , na tý pátý je vítěz . A že se dozvíme jen o tý pátý je něčí práce .
      Prostě mně hledání smyslu něčeho pochopitelnýho v Klausově počínání připadá jako znovuoblékání krále který je nahý . To že se evidentně s nikým nesnese a zná jen podřízenost sobě a svou nadřazenost , vylučuje podle mý zkušenosti cokoliv smysluplnýho . A kdyby nebyl na známkách tak je úplně nezajímavá figura , protože mu o nic nejde , jen musí být uprostřed . Díky němu jsem pochopil co znamená rozdělovat a polarizovat .
      Možná že to je ale jen projekce toho člověka do vlastního světa , zatímco se ty dva světy dokonale míjeji .
      tK

    • Jaroslav Hudec napsal:

      To nemáte celé, moje Labuť to umí. Přizval jsem ji sem a tak vězte, že:
      Hotentoten Potentaten Tante Atentaten Töter
      což je prý „Atentáník (pachatel/vrah) na tetu hotentotského potentáta.

    • Karamela napsal:

      Ten článek je zajímavý , pana Petránka velmi uznávám. Diskuse pod ním otřesná – díky za Kosu!

    • Řezníček z Brna napsal:

      Děkuji za upozornění na tento odkaz, plně s Petránkem souhlasím, musí se hledat 3 cesta, protože oba systémy, jak původní socialismus, tak globální kapitalismus jsou ve své podstatě totalitní. Na jedné straně totalita ideologie a na druhé straně totalita momonu. Klaus vždy tvrdil, že 3 cesta neexistuje, aby mohl instalovat velkou privatizaci, kterou de fakto začal kapitalismus v Česku.

    • Jethro napsal:

      Na PL občas kouknu, spíš proto, že se tam dost točí během dne aktuality. Celkové vyznění je však trošku rozpačité – vezměte dnešní titulky:

      – Senátor Kubera přirovnal Česko k oběšenci a o rudých řekl…
      – Klidně můžete krást, jen dejte i mně. Reflex popsal levicového voliče
      – To zas bude vyhozených peněz. Slyšte nářek byznysu nad nástupem rudých
      – Pravičáci, máte prý být vděční za komunisty. Čtěte proč
      – Hájek: Apokalypsa a Antikrist je blízko. Řeč je i o Havlovi a Klausovi
      – Primátor Nwelati: Vláda ČSSD a KSČM bude pro kraj katastrofou
      – Töpfer (ODS): Komunisté nevyhráli volby
      – Rudý Dolejš prý nesmí vyhrát. Hrozí drtivý dopad na ODS
      – …

      To je tak zhruba výběr toho, co na mne dnes ráno dýchlo při otevření PL. Asi budu chodit spíš na Blesk. Tam se alespoň dozvím, kolikátky má aktuálně k..y Hanychová…

  3. tresen napsal:

    Mám pocit, že rebelům už nejde o VZP jen jako o zdroj, ale chtějí mít taky zajištěnou beztrestnost.

  4. Bavor V. napsal:

    O co jde v současné době, potvrdil v televizním rozhovoru nejlepší ministr Všehomíra sám veliký Míra. Ať se ODS s rebely dohodne na čem chce, hlavně když se schválí restituce a důchodová reforma.
    http://wp.me/p2H4Dg-2E

  5. pražák napsal:

    Možná do této konstrukce dobře zapadá i zatčení Ratha, jeho znalosti by teď byly neocenitelné.

  6. Šims. napsal:

    Dinosauři se nyní pohybují na kolbišti, kde je několik privátních zájmů – ale svědčí o tom, že ring již není celá repulika, ale stahuje se na opravdu menší prostor. Ono to je o posledních zdrojích, takže nevylučuji ani ten Temelín, ale ten není prvoplánový. A další věc, která zvýší obrátky, ale zároveň odkope zájmy – ty volby, jak dopadly a dále jak ještě dopadnou želízka ODS v senátkách. Dneska už parcelují poslední lukrativní kousky a udržují pozice, mají taky co zakrývat a likvidovat. Kalousek se již ani nesnaží zakrývat eminentní zájem na cirkevních restitucích a penzijní reformě, protože zachraňuje poslední možnosti budoucí rozkrádačky a hlavně dělá to v cizím zájmu (myslím si, že Kalousek v tom lítá až po uši a jen vykonává příkazy, ztratil takový ten náboj). Urgentní zájem je asi na VZP, která se nyní potácí v problémech, ale Nečas jim dělá brzdu pro likvidaci pevně usazeného osazenstva, ten nářek Hegera, že jim Nečásek dělá obštrukce). Ve VZP se přetahují dvě strany – odesmani a topkaři a to odrodilí odesmani ještě dělají problémy celé vládě. Fakt dobře rozvařený guláš. A ovoce voleb začíná nazrávat – najednou se budou řešit S-karty, najednou Kalouskovi a spol. leží na srdci osamělí důchodci, začínají nám chodit na kosmetiku, hošani.

    • Bavor V. napsal:

      Já si myslím, že takový Rumcajs by vám vysvětli, že to s volbami nemá vůbec nic společného. A že by to stejně socky rozkradli

  7. Jan Čermák napsal:

    Musím souhlasit s Třešní.
    Tahle loď se prostě potápí, restituce neprojdou, kamenují je i „vlastní“ lidé, chodit můžou už jen kanály. Šnajdr není Milouš Jakeš a už má zprivatizováno /ta hygiena ho uživí/. Ten Temelín sedí lepší, lepší spolehlivější trafiky než VZP, která zůstane trvale v minusu.
    Wolfa už zavřeli, žádnej strom neroste až do nebe.
    Šťastný půjde za IZIP taky bručet.
    A my budeme taťkovi Putinovi vděční.
    Já alespoň jo.
    Dokonce i veliký Míra skončil, má nakradeno, je nevolitelný, starý, nemocný , všichni nakonec skončíme stejně.

    • Karamela napsal:

      Já nesouhlasím ani trochu – tihle lidi prostě nikdy nemají dost! Wolf je Wolf a Šťastný je Šťastný, bručení rozhodně nehrozí. O kterém Mírovi mluvíte?

  8. Hladis napsal:

    To ze Snajdrovi jde o VZP ,to neni zadna novinka. Jenze VZP opravdu nemuze byt hlavni duvod. Cela tahle konstrukce pada na jednoduchych poctech. Kolik z tech rebelu ma zajmy ve VZP ? Ne. Zajmy tech panu jsou individualni ,ale spojuje je jeden zajem primarni. Staci se podivat do ne moc vzdalene minulosti. Znovu tvrdim ze jim je jedno zda vlada padne. Dovody jsou vcelku jednoduche. Oni nemaji padem vlady co ztratit. Spise ziskat.

  9. Bavor V. napsal:

    Zajímavá zpráva ze zahraničí.

    Výstavba domů v USA v září stoupla o 15 procent17.10.2012,
    Zdroj: ČTK
    3.8.2009 Stavební výdaje v USA v červnu překvapivě stouply o 0,3 procenta
    13.7.2009 Průmyslová výroba v květnu klesla o 22 pct, stavební o 2,1 pct
    Nově zahájená výstavba domů ve Spojených státech v září stoupla o 15 procent. Vyšplhala se tak na nejvyšší úroveň za více než čtyři roky. Oznámilo to dnes americké ministerstvo obchodu. Počet nových stavebních povolení, který je považován za dobrý ukazatel budoucí stavební aktivity, se zvýšil téměř o 12 procent.
    Stavební firmy v září položily v přepočtu na celý rok základy 872.000 obytných domů. To představuje nejvyšší úroveň od července 2008. Údaje jsou podle agentur AP a Reuters další známkou oživení trhu s bydlením ve Spojených státech.
    „Bydlení v letošním roce pravděpodobně poprvé za řadu let přispěje k růstu hrubého domácího produktu. Je to další krok správným směrem. Stále nás ale čeká velmi dlouhá cesta, než se trh s bydlením vrátí k normálu,“ uvedl ekonom John Canally ze společnosti LPL Financial.
    Analytik Gary Thayer z firmy Wells Fargo Advisors upozornil, že americká centrální banka (Fed) pomáhá vytvářet příznivé podmínky pro koupi domů udržováním nízkých úrokových sazeb. „Slabý trh s bydlením byl jednou z velkých brzd ekonomiky. Tyto údaje naznačují, že tato brzda zmizela,“ dodal.
    Ekonomika Spojených států v letošním druhém čtvrtletí stoupla o 1,3 procenta. Tempo jejího růstu tak zpomalilo ze dvou procent v předchozích třech měsících.

  10. Mac napsal:

    Tak těm 6 výtečníkům , si myslím,jde jednak o VZP a taky možná o Budvar,to by tak dalo smysl,když se jeden podívá na tu nesourodou skupinu. S VZP je to asi drobet zapeklité,neboť v rámci nastoleného otevřeného nepřátelství Šnajdr x,Heger, ji ministr momentálně sune k bankrotu,jeho mediální vyjádření tomu velmi napomáhají. No a tady máme problém kruciální,bude ji asi muset někdo “ zachránit““.,přeci naše občany nenecháme na dlažbě- stát to nebude,že?? Kalousek lomí rukama nad prázdným měšcem. Takže nám asi naběhne nějaký záchranář z finančních kruhů. A to by byl pro české zdravotnictví poslední úder. Chjo,moc důvodů k optimismu fakt není.

    • Jethro napsal:

      Chrenek a Agel? To je přece cíl. Nebo se mýlím?

    • Karamela napsal:

      Bingo, Macu. Přesně to si myslím. Že by někdo od Chrenků? Pobočka VZP ve Zlíně, je stále ve Zlíně, ale už to není pobočka Zlín, ale pobočka Ostrava!!!! Dále probíhá snižování stavu zaměstnanců stylem, že ve Zlíně se propustilo, ale např. paní ze Vsetína pracuje dál tak, že z toho Vsetína denně do Zlína dojíždí („jenom“ takových cca 35 km). Centralizování do Ostravy je o to divnější, že počet pojišťenců VZP ve Zlíně silně převyšuje počet pojištěnců v Ostravě. Tento záhadný nekoncepční záchvat spoření tak nějak nepasuje na velmi vážné informace o prodeji kompletně zrekonstruované budovy VZP ve Zlíně za těžce nestandardní ceny a stěhování do nájmu. Úkony vedoucí ke krachu VZP nabírají grády. To se to bude zachraňovat…

    • vlk napsal:

      Mac
      a co řeknete variantě, že nucená správa je Kalouskův trumf jak s balit bakalářovi VZP?
      Tím by ho totiž odstřihl od přímého vlivu.
      Vysvětlovalo by to, proč včera Kalousek i Nečas tak razantně odmítli zvýšit platby za státní pojištěnce i narovnat platby od OSVČ, které jsou směšně nízké ve srovnání se zaměstnanci.

      • Mac napsal:

        nebyla jsem na netu,takže až teď. Pane vlku, je tam ve hře tolik proměnných,že je to celé dosti nepřehledné a desinformací je nepřeberně, takže i toto je v konečném důsledku možné. Rozhodně se hraje o vliv nad velkým balíkem peněz ,který, když se bude předávat komukoli,tak si dotyční nad tím přejí mít kontrolu a jistotu provize. Proto je teď ta řež do statků a hrdel mezi Šnajdrem a ministrem. Např. takový IZIP naše novináře důsledně nezajímal několik let a teď se tváří všichni jakoby objevili Ameriku a statečně bojují klávesnicí. Dle mediálních výstupů se zdá, že Heger momentálně tahá za delší kus provázku. Obecně řečeno,ani jedna strana nepracuje ku prospěchu zdravotnictví a občanů,ale ku prospěchu svému či své řídící jednotky. Zkrátka fuj.

      • Bavor V. napsal:

        vlku
        tady se musím silně ohradit. Že jsou platby OSCČ směšně nízké, je manipulace vládců současných i minulých (a budoucích) Je prostě třeba rozeštvávat zaměstnance a živnostníky, aby se náhodou nespojili dohromady.

  11. Puck napsal:

    Scénář pro VZP opravdu připomíná klasiku. Klasickou českou privatizaci.
    Zadlužit – to se docela daří. Vláda odmítá zvýšit platby za pojištěnce, přestože dluh narůstá.
    Ochromit funkce VZP tak, že bude posílat peníze dlouho po termínu, a zvýšit tím všeobecnou nespokojenost s institucí.
    Prodat všechno, co lze, třeba pod cenou (což se právě děje), aby konečná suma při převodu na privat byla co nejnižší.

    Přesto si nemyslím, že je privatizace VZP na pořadu dne. Proč ?
    Je dost málo času . Polovina volebního období je pryč, a vládní strany hlásí, že mají zhruba splněno.
    Žádná strana neměla privatizaci VZP v programu.
    Nespokojenost se současnou vládní garniturou je taková, že by tak zásadní změnu v systému českého zdravotnictví, nepřežila. To by konec s pravicovým vládnutím v zemi. Na dlouhou dobu a okamžitě. To je věc, která by lidi do ulic dostala, o tom nepochybuji !

    Souhlasím s třešní. Jde o kriminál pro vedení VZP, a to by pro ODS znamenalo další pohromu.
    Zadlužení VZP zatím není katastrofální ( uvádí se 2% ročního obratu) , a prodeje nemovitostí pod cenou mohou být jen odměnou za poskytnutou pomoc. Ta může být různého druhu.

    • Jethro napsal:

      Privatizace VZP nebyla v programu? A co celé ty roky dělala partička Julínek, Hroboň, Cikrt, Šnajdr? A pro koho to dělala? Ne ne. Likvidace a privatizace VZP vypadá jako poslední nutný krok budování Chrenkova zdravotního impéria.

    • Karamela napsal:

      Vemte prosím v úvahu, že Chrenkovi a spol. je nějaké vládnutí totálně ukradené. Oni svoje dostanou a dál už se toho stejně moc přerozdělit nedá. Nehledě na to, že spolupracující osoby si najdou v libovolné vládě. A že by lidi šli kvůli zprivatizované VZP do ulic? Pravověrní to naopak schválí, mnohým je všechno úplně fuk, spousta lidí tomu vůbec nerozumí a nedokáze dohlédnout důsledky. To bude v klidu….

    • Mac napsal:

      Ad Puck- no oni budou „muset „privatizovat z nouze: vlastně budou chrabře „zachraňovat“ . Ze strany Hegera to bude cíleno jako ukázka fatálního selhání správní rady a vedení VZP, on-jak se dal slyšet- nemůže nic momentálně dělat,jen zoufale přihlížet,ale jako starostlivý ministr se přeci bude muset postarat o pojištěnce. A holt se někdo obětuje a pojištěnce zachrání.Ráda bych se mýlila,ale ty signály jsou fakt podezřelé.

  12. Šims. napsal:

    Uvádím linka na jeden velmi pěkný blog na aktuálně, střízlivý, jasný a vysvětlující ledacos pro budoucnost………..

    http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/tenaruv-blog.php?itemid=17842

    • Germanicus napsal:

      Jo, ten článek (blog) je skutečně moc dobrý. Zajímavá je i diskuse, což o aktualne.cz nelze říct často. Dík za odkaz.

  13. Karl napsal:

    Dobrý den,
    děkuji Vlku za Váš naprosto brilantní článek. Sám jsem bývalý zaměstnanec VZP, který byl odejit při tzv. optimalizaci organizační struktury VZP a také, že jsem nešel Horákovi na ruku. Chtěl bych Vám napsat jeden z mých postřehů, které mám z mého působení v této instituci. Naprosto souhlasím s komentáři dalších diskutujících pod Vašim článkem, že jde o přípravu na privatizaci zdravotnictví. Zaregistroval jsem totiž, že se ve VZP usazuje na zajímavé a klíčové pozice hodně lidí ze struktury PPF. Ať z ČP nebo jiných společností této finanční skupiny. Proč asi???

    • vlk napsal:

      Karle,
      zdravím a vítám vás v diskusích Kosy.
      Ano, dal jste do hry akcent, o kterém jsem slyšel, ale bohužel při psaní ho nedokázal mobilizovat!!
      To je informace o PPF a jejím zájmu!! A je to děsná škoda, protože to by logicky vysvětlovalo ingerenci Klause. Zatím nenapíši proč. Nechám si to na příští možný článek v téhle věci.
      Díky za váš vstup.

      • Karl napsal:

        Vlku, podívejte se ještě na to, kdo dělal Drábkovi poradce pro tzv. penzijní reformu?! Je to nějaký pan Ing. Ivo Foltýn MBA. Pracoval jako GŘ PF ČP a náměstek pro životní pojištění ČP. Jako klíčový člověk Kellnera měl nastarosti expanzi ČP na východ. PPF ho jako svého člověka prosadila i do dozorčí rady ČEZu! Tzv. penzijní reforma je napsaná tímto člověkem tak, aby to bylo výhodné pro podnikatelské zálmy PPF! Co se týká zájmu PPF v oblasti zdravotnictví tak má PPF již připraveno několik firem, které jsou schopné okamžitě začít pracovat. Co jsem slyšel tak je v plánu varianta toho, že PPF vstoupí do VZP a převezme její klienty. Jakým způsobem to chtějí udělat je otázka? Ale v tomto státě mě už nic nepřekvapí!

  14. Leo K napsal:

    Věřím, že jednou to musí vzít konec. Mám jenom strach jestli se najde ve společnosti dost sil tuto polofašistickou sqadru ,(protože co je Nečasovo a Drábkovo hromžení na zneuživatele dávek, jako by to byl hlavní důvod nárůstu dluhu)- tedy pro zvýraznění ještě jednou opakuji: Tuto sqadru exemplárně ale spravedlivě potrestat, aby se takového pokusu již napříště žádné „elity“ neodvážily. Troufám si říct, že počínání této „vlády“ již nemá zase až tak daleko ke genocidě vlastního obyvatelstva.

  15. donal napsal:

    Zajímavý článek nemohu posouzovat nikdy jsem v takovémto kontextu neuvažoval ale vyplýva pro mě z toho jediné dal volit KSČM

  16. Artur napsal:

    Díky za opět velice fundovaný rozbor,jak také jinak v případě vlka,že?Nicméně dovoluji si skromně nabídnout svůj pohled na nějaký čas již probíhající události na našem politickém jarmarku:To čeho jsme dnes a denně svědky je živě,v přímém přenosu a nonstop 24 hodin denně uskutečňování operace, pro kterou jsem zatím zvolil pracovní název MESIÁŠ.Tato operace byla dlouhodobě připravována a je zcela v réžii Velkého myslitele z hradu.Cíl operace:Do příštích voleb založit a na politické scéně pevně ukotvit opravdu „autentickou“pravicovou stranu,která by spolu s právě revitalizovanými lidovci vyhrála příští volby a to tím způsobem,aby byla zajištěna kontinuita pravice.Udržovat při životě tuto vratkou vládu,která ostatně může padnout kdykoliv jindy,dále pak nechat pokračovat v řádění tuto quazi pravici,která stejně v příštích volbách zmizí v propadlišti dějin,popřípadě zisk v podobě ovládnutí VZP jsou marginální záležitosti ve srovnání s dlouhodobou perspektivou kontroly nad každoročním rozpočtem vysoce přesahujícím bilion korun a investičními záležitostmi typu Temelín.Nezbytné kroky k uskutečnění výše uvedeného cíle:Svrhnutí stávající vlády,naprostá diskreditace současných tzv.pravicových stran,zabránění dalším nevratným krokům vlády v demisi a ustavení úřednické vlády „odborníků“ ještě pod kuratelou současného prezidenta s vymezenou pravomocí jako vlády pouze udržovací do příštích voleb.Zdá se Vám to přátelé Kosíří příliš vyumělkované,příliš prvoplanovitě konspirativní?Ne to je skutečně politika v reálu.Ostatně si vážení Kosíři včetně Vlka položte ruku na srdce:Kolik z Vás to skutečně,ale skutečně tentokrát naposledy!! hodilo socanům a kolik z Vás mělo zaťaté zuby a přivřené oči když to dávalo z protestu Komančům??No přece takové sousto v podobě naprosto frustrovaných a dezorientovaných voličů pravice,v podobě pravostředových voličů a voličů stranicky neukotvených musí někdo zvednout a uchopit.No a příslib,že to tentokráte bude opravdu,ale opravdu to „pravý ořechový“,no neberte to!!Zdravím a přeji pouze jenom to dobré.

    • donal napsal:

      hra na pravici a levici je hloupost co je pravicového nebo levicového třeba na tom že se v naši zemi nedaní hazard? vůbec nic je to prachsprostá zlodějina co je pravicového na tom že se předražují státní zakázky taky nic zas je to obyčejná zlodějina , 22 let se v tom to státě akorat krade kradou když jsou u moci pravičáci a stejně tak i levičáci zloději jsou ve všech stranách které tady za uplynulých 22 let vládli v každé straně co se podílela na moci -ods,top,cssd,kdu-čsl,oda,unie,najdete nejaké rychlo zbohatlíky a dokud tito turbo zbohatlíci kteří rozkradli naše daně nejsou za mřížemi nehodlám volit žadnou z těchto stran proč taky když vas nejaký podvodník připraví o peníze tak je normálni že mu už další nikdy v životě nesvěříte ale tady vas strany okradou a volič je volí klidně dál

      • Blbíš napsal:

        …takže z toho donalde pro Vás vyplynulo, cituji:“…vyplýva pro mě z toho jediné dal volit KSČM…“, jenom proto, že „oficiálně“ nebyli těch 23 let u lizu a že jsou jako čistí?

    • Jaroslav Hudec napsal:

      Mesiáš…… To se vám povedlo.
      Každá pořádná sekta musí někoho takového mít :-).

    • vlk napsal:

      Arture, neberu vám váš pohled,ale většinu argumentů nesdílím. Z mnoha důvodů. Nevěřím, že Klaus je v dnešní situaci schopen vyhrát volby. Podobně nevěřím, že jakákoli pravice je schopna opakovat nyní velkou parlamentní většinu. A s křehkou většinou že by Klaus vládl? Je sic e narcis, ale on nemá rád riziko. Pro něj ideální roli vymysle Happy Boris — čestný předseda ve formě, že bud e do všeho mluvit, ale za nic neponese zodpovědnost…
      Ale nevnucuji vám svůj pohled. Ani trochu. Nechci abyste si myslel, že když tad y někdo zformuluje nějaké stanovisko, chci být proti. Ani náhodou.

    • vlk napsal:

      Arture,
      zapomněl jsem vás přivítat – vítejte v diskusích na Kose.

  17. Karel Rossmann napsal:

    Není to fantas, vlku, ale spíš to bude horší. Temelín, VZP, konspirace bankovní etc. Jistě, proč ne. Nečas-ten nemá vliv na nic. Je to nula k politování. Když vypustili Šnajdra už i před kamery, tak vlku je to s tou VZP jasné. Ovšem boj, ten skutečný, už není o sousto, ale o svobodu. Nebo naopak o kriminál.. Srovnávat Kalouska se Šnajdrem nelze. Bakalář se podělá již při prvním podání vysvětlení. Omlouvám se za vulgarismus.
    Kalousek? Ano, chvilku byl opocený, ale zvládl vše, a i kdyby nezvládl, je schopen se vysmát i popravčí četě do ksichtu. Tím ční nad všechny. To jej činí skoro nezranitelným a je si toho vědom. Ti ostatní, loyalisti, rebelanti,modří, fialoví, „host jako host, třebas Turek“, mají v kalhotách. Všichni. Proto bude dohoda. Jak už ji bude ten chudák premiér nazývat, vaši „ žumpalisti“ rozebírat, je zcela vedlejší. Ale dohodnou se, protože pokud by se rozpadli, půjdou někteří sedět, sami nevědí kdo z nich jo a kdo ne, nemají jasno, kdo bude rozhodovat, jasno mají pouze v tom, že se musí udržet. Vláda nepadne, dohoda bude. V každém případě bude tady Kalouskovo.
    Volby? Kraje? Senátoři? Prezident? Demokracie? Zodpovědnost? Vějičky na hejly, jak říká mladý Hamlet.
    Teď koukám tady Artur-hnusná představa, ale asi úplně nejblíž realitě, myslím si, že se kolega trefil. V pátek a v sobotu jsme byli vládci, zavládli jsme si dle Ústavy. Dnes jsme opět lůza. Nebo abych se někoho nedotkl, už jsem zase lůza.

    • vlk napsal:

      Souhlas s většinou Rossi. ne se vším. Kalouska nepřeceňujte. Jestli je opravdu velký frajer by se ukázalo, kdyby ho skřípli jako Ratha. A zkuste si představit, že ho třeba zavřou a začnou mu zabavovat majetek.
      Boxeři mají přísloví – každý je frajer do první rány. Potom už jen někdo.
      A on tu ránu zatím nedostal. Zatím vytvářel situace on.
      Já c elkem připouštím, že už Nečasova vlád a padne. Ale rozhodně nepadne vlád a famiglie. Tak se budou rozdávat znova karty, co kdo dostane nebo podrží. A do toho bud e ingerovat Klaus. Který s i tam bude hrát svoje hry. A bude chtít oslabit Kalouska.
      je tam mnoho proměnných a spousta jich není vidět.

      • Karel Rossmann napsal:

        Ano, tak, vláda možná, familie nikoli. Jste přesnější. To se mi líbí. Nezbývá (mluvím za sebe) teď halt počkat. Dle návodu klasika:“Jen seďte klidně, když se nechcete voběsit a vyčkejte, jak se věci vyvinou“

      • Zdena napsal:

        V sedm večer jsem se koukala na nový kanál ČT 5. Pořad volejte prezidentovi. Dnes tam diváci posílali a volali dotazy Zemanovi. Jeden dotaz zněl, jaký má názor na Kalouska. Odpověď zněla, že se k němu vyjadřovat nebude, neboť do mrtvol se nekopá. Kalousek prý je v těžké politické i osobní situaci. Zeman sám prý to viděl na tepláky pro Kalouska už dávno. Prý mu to i řekl už na půdě parlamentu, to znemená už hodně dávno.
        Takže bych opět popřála Kalouskovi rychlý a spravedlivý proces . Totéž přeji i ostatním a že je jich dlouhá řádka…. 🙂
        Hry Klause a ODS se mi vůbec, ale vůbec nelíbí. Ať hrají o Temelín, o VZP nebo o obojí a ještě spoustu věcí navrch, stejně prohrajeme my, občané.
        Leda, že by se nějakým způsobem co nejdřív rozdaly nové karty a hlavně jiným, ale úplně jiným hráčům

  18. Gerd napsal:

    vlku,
    k VZP nemám informace, ale k Temelínu jo. V podstatě je dnes uvažována už jen jediná varianta, Rusové! A taky už se uzavírají strategická spojenectví. Poku náhodou někdo ze strany Zelených nebo Rakouska uvažuje, že Temelín nebude, třeba díky blokádě, tak mám pro něj špatnou zprávu. Temelín bude!
    Areva byla venku ze hry hned, i když za ni loboval Schwarzenberg. Taky jej to i veřejně velmi mrzelo. V tomhle mu věřím, ale jinak na to Areva neměla. Westinghouse je také ze hry, nemá reference a už ani technické zázemí. Je to jen prázdná značka, i když za ně lobuje Vondra.
    Takže zbývá poslední účastník, a tím jsou Rusové. A taky se už v českém rybníku činí.
    Ale jestli pro Rusy maká i Kalousek, měli by se jej co nejdříve zbavit, protože jim může více uškodit než prospět. Kdyby makal pro někoho jiného, je to to samé. M. Kalousek je v politice odepsaná figura a tohle je jeho labutí píseň. Možná se dostane ještě jednou do sněmovny jako řadový poslanec, ale ve skutečnosti jeho éra končí, a my jen musíme přetrpět, než skončí doopravdy.

    VZP je zřejmě součástí širší hry, kteoru je zdravotnictví. 200 mld. ročně nenechává nikoho v klidu. Stejně jako sociální systém a cca. 100 mld. ročně v penzích, ekotendr, církevní dar (o žádnou restituci nejde, ale o dar církvím), České lesy, České dráhy, ČEZ, Budvar – to jsou poslední drobty z kdysi bohatého stolu státního majetku. Zbytek je nenávratně pryč.
    A k tomu nám prchají zahraniční investoři. Kalousek se s důsledky své činnosti setká ještě před koncem svého působení, a nebude to hezký konec. Bohužel pro nás to s ním odnese i zbytek republiky.

    Máte pocit, že název Letiště Václava Havla zní hrdě? Tak si jej užijte ještě chvíli, moc dlouho to už nebude. Asi je rozhodnuto o vítězi, který je bude provozovat, pokud mají mé zdroje informací pravdu. Z USA ani EU ale nepřijde, a jestli to bude opravdu on, název bude potichu změněn na jiný vhodnější název. Dobře to sledujte, abyste viděli, kdo v této zemi skutečně vládne.
    A jestli mám pravdu a jejich zpravodajci budou číst tento příspěvek, mám pro ně jednu zprávu:

    „Když už nás chcete ovlivňovat, vyberte alespoň lepší vládu než sbírku takových nýmandů! Z těch stávajících ministrů není do budoucna použitelný nikdo.“

    • vlk napsal:

      Gerde
      v podstatě píšeš, že jsme ruskou gubernií. Tomu zatím nevěřím. A kdyby to tak mělo být, měl bych s tím docela zásadní problém. Nemám nic proti Rusům, le jejich gubernií být rozhodně nechci a nehodlám.
      Nevěřím, že je Temelín rozhodnutý. Příliš velký vejvar než aby to bylo dané. A Westignhouse není prázdná skořápka.
      A Amíci ještě notně přitopí pod kotlem.
      Kalousek a mrtvý muž? No já si mrtvého muže představuji úplně jinak.
      Ten nám všem ještě zatopí.
      JSem zvědav, jestli ti tvoje předpovědi vyjdou. Já to, co píšeš zatím neslyšel. Což samozřejmě může znamenat, že jsem nedostatečně informován.

      • Občan napsal:

        Westinghouse, zejména W. Electric JE prázdná skořápka. Patří totiž Toshibě a i ta se ho od září snaží zbavit. Takže jeho usilování o Temelín je bojem o holé přežití; ani není divu, po těch průserech s elektrárnami a nekvalitním palivem (s nímž máme neblahou zkušenost i my).
        Jak moc Temelín potřebuje, dokresluje i tohle: http://ap1000.westinghousenuclear.cz/westinghouse-stvrdil-strategicke-partnerstvi-s-vitkovice.html?PHPSESSID=e%2C4uxQ1q7FTLzrX7bxADq2PrV12

        • Honza999 napsal:

          Vítkovice a.s.?????

          Tak to už opravdu jsou na dně. Společnost Vítkovice a.s. za dobu své existence zřídila a zrušila několik set předmětů podnikání a zbylo:
          podnikání v oblasti nakládání s nebezpečnými odpady
          rozvod tepelné energie
          distribuce elektřiny
          distribuce plynu
          činnost účetních poradců, vedení účetnictví, vedení daňové evidence
          obchod s plynem
          obchod s elektřinou
          provádění staveb, jejich změn a odstraňování
          psychologické poradenství a diagnostika
          výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona
          podnikání v elektronických komunikacích

          a z původních 13 miliard základního jmění ve standardních akciích to dotáhla na dnešních 132 milionů v akciích NA MAJITELE (mimochodem, je vlastníkem firmy iDTAX figurující ve kšeftu s informačními systémy na MPSV, co „dříve patřila“ Drábkovi se Šiškou).

          Absolutně nechápu, jak by tato FIRMIČKA co podniká se vším možným jen ne s komponenty JE (které by podle odkazovaného článku měla údajně dodávat) mohla uspět v takovéto zakázce…

    • Občan napsal:

      Gerde,

      on to pro budoucího maji…pardon…“provozovatele“ nebude problém. Protože letiště se ve skutečnosti jmenuje stále stejně 🙂
      Přejmenování totiž bylo provedeno, po zjištění nákladů SKUTEČNÉHO přejmenování, pouze interně, ale navenek je to dál Letiště Praha Ruzyně. I tak ta šaškárna ale stála asi 15 mega a Dášenka to nejspíš nezatáhla…

  19. palosino123 napsal:

    Tak úporné hledání kauzality v národním politickém rybníčku mi přijde mírně psychopatické! Od detailů k obecnostem a naopak, upřímně nepopiratelný background životních zkušeností, nesporná inteligence, vzdělání, neobvyklá duševní svěžest, buď málo každodenní makačky, nebo se v práci koušete nudou, mírně nadprůměrný měsíční plat každej měsíc na účtu? Hehe. Indukce a dedukce podepřená monitorováním denního tisku, mediální chaos, bez pevných pravidel, už od sametu hledání zákopové linie pro čecháčkovskou malou domů, lhaní do vlastní kapsy, hlavně v kolektivu, přehled na úrovni, tak i takovou životní úroveň chci a hlavně svý jistý? Přičtěme satisfakci z projevené tvořivosti, díky internetu, sebeobdiv chválím, protože za tohle psaní vám nikdo nic nedá, spíše naopak. Když tou politikou tak žijete, tak si to zkuste! A žurnalisté jsou také jen zaměstnanci a vy stínáte osoby hlava nehlava. Nejsem jiný, ale tenhle web je pro mě z větší části k neučtení. Rub Bartoše, zlaté Lidovky, skvělé zprávy na ČT24! Mám pocit, že nekvantifikovatelné většině, která tenhle web samozřejmě nečte, byste připadali jako podivná sekta příznivců politické kopané. Proč? Nevím…a nechci. Ale občas si počtu, no…Ten pan komunista v minulém Hyde-Párku byl těžce lacinej žvanil, přijatelnější úlevnou, nezávaznou upřímností, než naháněči renty z nečitelných šiků TOPODS. Kdo je tady hlupák? Jak praví vrchní Karas…Šmudlo hledej.

    • Blbíš napsal:

      polosino123, u mě dobrá!

    • Jethro napsal:

      No když myslíte… Speciálně s tím hydeparkem, pokud to celé nemyslíte jako trošku kulhající ironii, je to s váma zlé. Pokud nejste schopen rozpoznat přiblblou demagogickou manipulaci rádo by znalého redaktůrka, který se o vší té problematice dočetl z propagačních materiálů ODS a ÚSTR, pak je to váš problém, ale je to problém.
      Opravdu věřím, že se snažíte ironizovat…
      Otázka je, kdo znás je normální a kdo je podivná sekta. Jste si jistý, že ten „normální“ jste skutečně vy? Kdo to rozsoudí?

    • Bavor V. napsal:

      Nevím, nevím. Pokud někdo označí jakékoli zprávy na ČT za skvělé, mám s ním problém. Protože třeba z mého okolí se na tomto blogu vyskytuji sám. Ale mé okolí buď televizi nesleduje vůbec nebo ČT považuje za „mluvky“. V lepším případě.
      A že žurnalisté jsou také zaměstnanci? Ano, Přesně podle hesla Koho chleba jíš…
      Ani náznak nějaké stavovské cti. Podlézavost, servilita, řiťolizectví. Jen nemít svůj názor. To by totiž museli myslet. A to, jak známo, moc bolí.
      A hlášku „Hledej, Šmudlo“, pronesl praktikant Hlaváček jako citaci reakce prohlížené prostitutky.

    • Karamela napsal:

      Hm… tak sekta, web k neučtení, zlaté Lidovky, skvělé zprávy na ČT24, tý jo. Jak říká klasik: všechno se dá vysvětlit, bohužel ne všem.

  20. Pingback: Církevní restituce: analýza politické situace před druhým kolem senátních voleb | Občanské sdružení ateistů České republiky

Komentáře nejsou povoleny.