NEDĚLNÍK aneb TRABANTŮV NEDĚLNÍ SLOVNÍK Dnes o: sedmitisícovém axiomu


napsal Trabant

Úvodem opět krátce zmíním: Nedělník nemá za úkol dávat odpovědi, ale vyvolávat otázky.

Kdyby mě některý ze čtenářů o půlnoci (obvykle chodím spát brzy a brzy vstávám) probudil a přiměl k odpovědi na otázku, co jsem si odnesl ze čtení Kosy, bez rozmýšlení bych odpověděl, že vlkův stojedničkový axiom. Dnes bych chtěl psát o jiném axiomu, který jsem před lety četl a dodnes si jej s úžasem prakticky ověřuji, naposledy docela nedávno. O axiomu sedmi tisíc. 7 000.

Na vzdálený dohled od velkých starozákonních proroků z doby „před“ a „v“ babylonském zajetí najdeme ve starozákonní látce vetkány příběhy jiných dvou velkých proroků – Elijáše a Elíši (ve starším překladu Eliáš a Elizeus). První z nich prochází zajímavým a podtrženým děním, na jehož konci je onen axiom 7 000. Příběh najdeme (jak jinak) v Bibli, v první knize Královské, kapitolách 18 a 19.

Starozákonní proroci jsou povoláváni v těžkých obdobích a působí jako majáky, jako orientační body, udávající směr v mlze destabilizace poměrů, primárně náboženských, sekundárně (protože naopak to nefunguje) politicko-ekonomických. A tak se Elijáš dostává do sporu s izraelským králem Achabem, přikloněným k neizraelskému náboženství své manželky, a vyzývá jej k uspořádání náboženského klání. Tví proroci, králi, proti mně. Tvůj bůh proti mému Bohu. Férovka, řekli bychom dnes. A tak se král, proroci a lid shromáždí na hoře Karmel k velkému mači. Elijáš navrhuje postavit dvě hranice, na ně položit jako oběť býky. Přítomní proroci budou vzývat svého Baala a Elijáš Hospodina, jemuž patří. Který Bůh oheň pod obětí zapálí, budiž Bohem, ten druhý jen karikaturou. Baalovi proroci mají přednost, je jich více a byli pozváni. A tak několik hodin tančí kolem oběti, provádějí rituální úkony, extaticky vzývají Baala, který nepřichází, oheň se nekoná. Elijáš přistupuje, opravuje pobořený kamenný oltář, na něj klade dříví, na dříví rozporcuje býka, kolem oltáře vyhloubí příkop a vše nechá polít vodou, jednou, dvakrát, třikrát, až voda ze zmáčené hranice naplní příkop. Krátce se modlí, sestoupí oheň, v něm zmizí oběť, dříví, oltář, hlína i voda z příkopu. Sukces nad sukces, exhibice, hattrick, řekli bychom dnes. Baalovi proroci jsou pobiti, Elijáš je pánem situace a Achab poslouchá jako pejsek. Nazítří posílá Achabova manželka Jezábel Elijášovi vzkaz, že mu zbývá čtyřiadvacet hodin života, že je na seznamu, že je persona non grata, že nemá smysl spořit na penzi, že je out, mrtvý muž, člověk bez budoucnosti. A Elijáš vezme nohy na ramena, utíká před realitou jako Harry Angstrom v Updikeových králíkovských románech. Svůj vytrvalostní běh skončí až v poušti, na hoře Choréb. Jeho Bůh jej tam vyhledá s prostou otázkou: „Co tu chceš, Elijáši?“ A Elijáš dá prostou odpověď: „Zbyl jsem Ti jen já, a i mně ukládají o život“. Mezi řádky říká: jsem sám, mám strach, dostal jsem černou známku, jsem na indexu. Víš, život je život, náboženství je vocaď pocaď, teď jde vo kejhák. Emotivní myšlenkové konstrukce, které si promítáme na stěny svých životů jako realitu, pro nás tu skutečnou realitu snadno přemalují černou základovkou, na kterou strach jen stěží najde ředidlo. A vystrašený, osamělý sukcesman Elijáš slyší: „V Izraeli je 7 000 těch, jejichž kolena se nesklonila před Baalem. Nejsi sám, ty moje hvězdo zápasu a hromádko neštěstí. 7 000 jsem jmen mám vyryto v dlaních, sedm tisíc životů mám stále na očích. Achab skončil, tebe posílám do zasloužené penze, půjdeš a povoláš Jehúa za krále a Elíšu za svého nástupce“.

A tak Trabant, s dovolením, postaví vedle vlkova stojedničkového axiomu Elijášův sedmitisícový axiom. Nejen Trabantem mnohokrát ověřený. Své životy žijeme mezi životy jiných, které se tu a tam mohou přeskupit a zformovat tak, že pro nás a naše názory náhle není místo, jsme mimo lajnu, mimo stádo, vyloučeni, vyvrženi, out. Náhle jsi bezprávný, bezprizorní, vylekaný loser, lapající po dechu na konci pořadníku na zdraví, na štěstí, na práci. Zachoval sis páteř, ale ztratil všechno ostatní. Zůstal jsi sám s černou známkou v kapse. Zastav se, uvažuj, nemaluj si na vrbě straky ani šibenice. Tam na konci, u zdi, za plotem totiž platí Elijášův axiom 7 000. Rozhodně nejsi sám, maximálně teď a tady. Nejsi jen „já“, patříš k „my“. A všichni ti „my“ jsou „Jeho“. A je-li On s nimi, kdo proti nim? Nejsou happy, dokonce nemusí zažít ani happy end, protože tam, kde hru píská On, se až po skončení mače pro hvězdy zápasu začíná oslava. Po skončení mače. Až zazní píšťalka, až si On přijde vyzvednout ty své těžce faulované hromádky neštěstí, vytáhnout si je z problémů, z bídy, ze špitálu nebo z hlíny.

Kontakt na autora: toulkyknihou@seznam.cz

Příspěvek byl publikován v rubrice Trabantův nedělník se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

48 reakcí na NEDĚLNÍK aneb TRABANTŮV NEDĚLNÍ SLOVNÍK Dnes o: sedmitisícovém axiomu

  1. Anonymní napsal:

    Právě proběhl velký církevní tunel. Loupežníci ani nečekali na nález ústavního soud. Nemají morálku. Nemají stud. Nekde jim ani o stát ani o chudé, které tím zatížili ještě větší chudobou. Globálně podnikající neoliberální stát ve státě s vlastním bankovnictvím opět ukázal, že Bible je pro něj jenom prázdná skořápka a že až na prvním místě jde o zisk a majetek. Kéž povstal z mrtvých ten váš mesiáš konající zázraky ve prospěch chudých. Asi by koukal jak zjara, v co že se to proměnilo a jak bylo naloženo s jeho poselstvím-

    • Alieno napsal:

      Takhle to dopadá, “ Kde nenie kočky , myši vévodie „, říkali staří Čechové .

  2. Alieno napsal:

    Tak ono to asi s tou vírou v toho jediného boha nikdy moc slavné nebylo, když sotvaže Mose vytáhl paty z tábora na džebel Sinai , tak se hned přiklonily jeho ovečky k zlatému teleti , tedy byli to jednoznačně stoupenci boha Baala.
    Kdyby jimi totiž nebyli , tak jakpak by na toto přišli ?

    Je to asi něco podobného, jakoby někdo chtěl tvrdit, že má vzorně vychované děti a přitom by na pár dní opustil domov a nečekaně vrátiv se , načapal „vzorné“ dětičky, kterak například konzumují malihuanu .
    Asi jako když kocour není přítomen , tak myši mají prae.
    Také se říkávalo „Samá legrace a žádné náboženství.“

    Ostatně i další jména hovoří za sebe, třeba Jeru baal u Charodu , tak ostatně karthaginský velitel se jmenoval Itur baal a jiný zas Hani baal a jiný zase Hasdru baal . Tak dodnes je to jméno rozšířené i po Španělsku , třeba Setúbal , je nejspíš z doby Hispanie Setú bel, baal apod, později třeba poarabštěné .
    Tak třeba zas jinde se jiný Hebrej jmenoval Zerubabel, přičemž ono jméno si přinesl asi z pobytového zájezdu k Babylonu .
    Jméno Abímelech či Abímelek , nejspíš bude , jelikož toto jméno užívali zejména Kanaanci , tedy nejspíš obsahovat MELECH či MELEK a to je přechýleně Moloch , alias nenasytný bůh Moloch .
    Takže ani ne , že Otec je král, to v tom možná Hebrejci viděli, aby se „neřeklo“ ,ale pochybuji, že by Kanaanci od stoupenců „jediného “ boha něco přebírali, spíš naopak , když to bylo jejich obvyklé jméno a Hebrejci, jak vidno, rádi podléhali okolí , když dohlížitel nebyl nablízku ..

    • Trabant napsal:

      Alieno, k Vám jenkrátce: internet je malý, bylo snadné Vás na něm dohledat. Nehodlám si nechat vázat drahocenný čas zbytečnými reakcemi na Vás. Žádám Vás: nediskutujte pod mými texty. V opačném případě sem umístím odkazy na Vaše internetová vystoupení, která Vás ani mne nepotěší.
      Berte to jako jedinou a poslední výstrahu. Trabant

      • ,passant. napsal:

        Co to je? Autor dělá selekci diskutujících?
        Můžou diskutovat jenom ti, co souhlasí s autorem a eventualně jsou věřící, nebo je povolen i vstup laikům a diskutujícím s jiným názorem.
        Pokud nám názor oponenta nebude vonět, tak poukážeme ,že mu třeba smrdí nohy,nebo co?
        Faul.

    • vlk napsal:

      Alieno,

      buďte tak laskav a přečtěte si velmi pozorně ještě jednou článek s názvem Vlkovo Kindervejce!

  3. Jeff napsal:

    Tak co tam tedy máme: církev jako opora pro hledání hodnot ve společnosti, víry, mravů, sociální etiky nebo „schvalování atentátu“ s kompenzací jako pragmatická verze ospravedlnění v odpovědi na výzvu: přiznejte se! po příchodu dobra v rozjímání o páchání těch, co 6/2010 přepadli Strakovku a od té doby rabují?
    http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/216389-otevrene-vydavani-majetku-cirkvim-podane-zadosti-jsou-tajne/
    http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/lubomir-zaoralek.php?itemid=19242
    http://www.blisty.cz/art/67638.html
    a ještě naprosto geniální:
    http://www.vasevec.cz/vip-blogy/zbynek-fiala-modleni-bydleni

    • vlkp napsal:

      Jeffe
      tenhle koment je unfair. Bez diskuse! Trabant nemůže za zákon o vírkevních restitucích! Ani je nijak neobhajuje. Právě naopak. Nemůžeš to vědět, ale já ho požádal , aby původní text, který šel tím směrem , co požaduješ – opravil.
      Trabant , speciálněv dnešním příspěvku nepíš e o církvi. Když si dáš práci s jeho textem, je to o víře o několika těch, co se neohli a byli ochotni nést následky a také tom, že hlavní postava de facto vítěz v souboji a úspěšný hodnostář , uvnitř sebe seljhal. A pro to selhání, jakkoli lidské musel svá důstojenství postoupit jiným.
      Promiň příteli, ale tohle je opravdu proti trabantovi těžce unfair.

      • Jeff napsal:

        Promiň vlku, ten text je pro mě natolik nesrozumitelný, že jsem si jej sám pro sebe aktuálně zjednodušil. Moje chyba. Obávám se ale, že v pohledu na věc nejsem sám. Ne pro samotný text. Prostě dobré jméno se těžce buduje, ale rychle ztrácí.

        • Trabant napsal:

          Jenže jméno té či které církve, Jeffe, není v přesném zákrytu totožné se jménem Ježíš Kristus. A křesťanství je odvozeno právě od kristovství, ne od církve, už vůbec ne od církví. Jakkoliv jsou oba fenomény právem spojovány, jsou situace, kdy je dobře vnímat je nespojeně – protože vylévat s vaničkou dítě umíme docela dobře (mne nevyjímaje).

    • Rošádek napsal:

      Toto se dá omentovat už jenom ad hominem. Což si pro tentokrát odpustím.

  4. wiki napsal:

    Omlouvám se, ale ani po 2. přečtení mi není zcela jasné, která část textu je ten v titulku zmiňovaný „sedmitisícový axiom“.

    http://cs.wikipedia.org/wiki/Axiom :

    Axiom (z řec. axióma, to co se uznává) je tvrzení, které se předem pokládá za platné a tudíž se nedokazuje. Podobný význam má slovo postulát.

    • Občan napsal:

      Normálně se tomu říká dogmatika a je to jeden z hlavních vyučovacích předmětů na všech teologických školách. Na neteologických školách se to jmenuje marketing.

      • Trabant napsal:

        Moc prosím, poučte nás, Občane, svou znalostí vztahu dogmatiky a marketingu, jistě o obou oborech při Vaší jistotě vlastního názoru mnoho víte.

        • Cech napsal:

          Ne nezlobte se, poučovat v otázkách marketingu není zadarmo pane trabant, ale cena za poučení je několikanásobně nižší jak cena za dogmatiku.

          Jinak prosím se to odborně nazývá mediální manipulace.

          Dogmatika je učení které je staré 600 let ale jeho podstata je propracována novými poznatky a metodami a nazývá se marketing.
          Ta nejpropracovanější metoda která je použitá v současnosti a je aplikovaná podle zásad nejmodernější mocenské struktury a používaných technik je současná masmediální manipulace.
          To jediné co se nezměnilo, je úkol obou technik a to jak masmediální manipulace, tak dogmatiky.
          Hlavním úkolem obou je zabezpečit pro vládnoucí elitu:
          “ vládnutí veřejnosti bez fyzického donucování“.

          • Trabant napsal:

            OK, takže o obojím víte zhruba tolik, kolik jsem předpokládal. Proto máte jasno.

          • Trabant napsal:

            Promiňte, až teď vidím, že reaguji na jiný nick, než Občan. Proto se omlouvám, že Vás spojuji s předchozím Občanovým komentářem. Na věcné stránce odpovědi to pravda, mnoho nemění.

        • Občan napsal:

          Pan Čech mě předběhl, ale má odpověď by byla stejná.
          Jak dogmatika, tak marketing mají za cíl systémově manipulovat příjemce „informace“ tak, aby nekladl otázky a podanou mu „informaci“ přijal bezezbytku jako jedinou a nezpochybnitelnou pravdu. Manipulace je propracována tak, aby „informace“ působila maximálně věrohodně a tím eliminovala pochybnosti.
          Současně mají obě za cíl vykreslit toho, kdo si přesto troufne klást otázky nebo zapochybovat o danosti (zjevenosti) „informace“, jako podezřelého, směšného nebo/a nebezpečného jedince, jehož je nejlépe exkomunikovat.

          • Trabant napsal:

            Nu, co na to říct a neopakovat se?

          • Rošádek napsal:

            No, možná by bylo dobré „Občanovi“ pohrozit, že když si troufne klást otázky nebo zapochybovat o danosti (zjevenosti) “informace”, bude jakožto podezřelý, směšný nebo/a nebezpečný jedinec exkomunikován a následně upálen.
            To chce totiž evidentně slyšet. Proč mu to nedopřát 🙂

          • Trabant napsal:

            Pro Rošádka: jenže pro tu exkomunikaci a pro dříví bych musel jít úplně jinam, než do dogmatiky či marketingu 🙂 Protože ne dogmatika, ale člověk exkomunikuje – a tam hraje prim spíše psychologie, než teologie.

          • Rošádek napsal:

            Trabante, ale to je pro mě, pro Občana a pro všechny zdejší primitivy moc složité. 🙂

    • Kanalnik napsal:

      “sedmitisícový axiom” – i kdyz se citite opusteny, na konci rady, sam ve svem „srabu“ (napr. nezamestnanost, zdravotni problemy, osamelost, ztrata rodiny atd.), a pripada vam, ze zrovna vy jste ten, ktereho to postihlo, a ze vsichni ostatni jsou ok, neni to pravda, protoze podobne zasazenych lidi je min. dalsich 7000… nejste sam, stejny osud postihl i dalsi lidi krom vas… a to vam muze pomoci nahlednout na vasi situaci z jine a optimistictejsi perspektivy a treba zacit hledat spriznene duse a tim padem i vzajemnou pomoc

      tak jsem to pochopil ja

      • ,passant. napsal:

        Kanálníku,trochu Vám to proberu a pootočím. Nic ve zlém.Jen jsem neodolal. 🙂

        „i kdyz se citite opusteny“,( něco jako Nečas)a pripadá vám, že zrovna vy jste ten, kteráho to postihlo,neni to pravda, protože podobně zasažených lidi je min. dalšich 7000…(,zřejmě Kalousek a spol.)nejste sám, a to vám můze pomoci začit hledat spříznené duše a tim pádem i vzajemnou pomoc.
        I kdyby vás bylo jen 7000,vy máte pravdu a za vámi stojím Já a se mnou zákon.
        A ovce? Ovce ať si bečí.

  5. Občan napsal:

    Mohl by autor vysvětlit tento rozpor?

    „Úvodem opět krátce zmíním: Nedělník nemá za úkol dávat odpovědi, ale vyvolávat otázky.“
    a
    „Alieno, k Vám jenkrátce: internet je malý, bylo snadné Vás na něm dohledat. Nehodlám si nechat vázat drahocenný čas zbytečnými reakcemi na Vás. Žádám Vás: nediskutujte pod mými texty. V opačném případě sem umístím odkazy na Vaše internetová vystoupení, která Vás ani mne nepotěší.
    Berte to jako jedinou a poslední výstrahu. Trabant“

    Děkuji

    • vlk napsal:

      Odpovím za Trabanta.
      Alieno vystupuje na Kose nejméně pod dvěma různými nicky. To za prvé. Za druhé -sámjind e uvedl , že na Trabantovy Nedělníky chodí proto, aby takzvaně pozlobol autora. Mohu to doložit.
      Takže Trabantův postoj k němuje naprosto pochopitelný.

    • Trabant napsal:

      Odpovím Vám jednoduše, Občane, a omlouvám se, že až teď, strávil jsem den mimo domov, cestováním.
      Alieno klade nějaké otázky? Ne, on pod mým autorským článkem exhibuje své otázky a sám si na ně odpovídá. Dříve jsem měl potřebu na něj reagovat, ale zjistil jsem, že na naprosto odlišných fórech uvádí diskuzní příspěvky k věčně zeleným tématům (kdo čteš, rozuměj) způsobem, jakých o nich už neuvažuje ani můj třináctiletý syn. Tady je diskuze zbytečná.

      • Občan napsal:

        Ach…
        Nu, prokazujete křesťanům velmi medvědí službu. Jak vyhrožováním, tak touto odpovědí.

        • Trabant napsal:

          Já myslel, že chcete odpověď?
          Ale chápu. Jiiž dříve jste mě šacoval na cynického kalvinistického podnikatele v sociálních službách, neměl bych Vás tedy překvapovat, ač podotýkám nepodnikatel, nekalvinista. Přál bych si mít Vaše předběžné jasno ve všem, s čím se setkáte.

  6. Antonie napsal:

    Tuším, že autorem tohoto citátu byl Voltair: „Nesouhlasím s Vámi, ale udělám vše proto, abyste svůj názor mohl vyslovit“. K Voltairovu přesvědčení je ovšem třeba dávka pokory jak před Bohem, tak i před druhým člověkem a jeho názory. Člověk byl stvořen ke svobodě rozhodování se mezi dobrem a zlem. A vina není na straně nevěřících, že svět je jaký je a Boha nechce znát. Děláme z Boha lháře, jsme pro svět nevěrohodní. V Bohu je absolutní dobro, svoboda, bezpečí, láska. Ale my věřící máme Boha jen v ústech a ne v srdci, vyznáváme ho jen prázdným slovem a ne skutkem, mluvíme o Bohu, který je láska a nesneseme se ani mezi sebou navzájem, a pro jinověrce a nevěřící mají ti „nejpravověrnější“ věřící jen slova odsouzení. Mluvíme o Kristu, který uzdravil každou ne-moc a jsme ne-mocní. Až zavládne mezi námi věřícími neporušený pokoj, pak bude Ježíš Kristus vyvýšen v Boží moci a všechny lidi potáhne k sobě.

    • Trabant napsal:

      „Mezi námi věřícími“, píšete. Neútočně bych chtěl oponovat: Já si nemyslím, že je to MY a ONI. Ani že mezi námi zavládne neporušený pokoj. To bychom si lhali do kapsy. Pán Bůh není naší nadějí díky způsobu a kvalitě naší víry, ale právě navzdory jejímu způsobu a kvalitě.

  7. Leo K napsal:

    Pokusím se přivést tu věc na pravou míru. Nick Alieno se vyjadřuje zde na Kose naprosto shodnými obraty jako nick Comunismo Scientífico a jako nick Nezúčastněný. Píše i shodně o sobě a je to zajímavé čtení – kousíček sem pastnu, aby ten jeho profil byl jasnější.
    …Má profese je naprosto odlišná, jelikož je matematicko vědní , tj. skládá se z : teorie chyb a vyrovnávací počet , vyšší geodesie , astronomie a inženýrská informatika , tj . lineární optimalizace , kódování a kryptografie a gramatiky+jazyky (v počítačích) . To z části používám při své práci . Ale jinak mne vždy zajímala mezoamerikanistika , takže tím se zabývám především. A to mne donutilo se aspoň trochu naučit základy jejich jazyků a co se týče afroasijských jazyků , tak jako vedlejší efekt, jelikož mne vždy zajímalo, jak zaznamenat informaci, jsem chtěl rozumět aspoň trochu , abych věděl jak lidé uvažovali, když kdysi dospěli k tomu či onomu písmu…
    Řekl bych, že, že k tomu není zapotřebí žádného dalšího komentáře. Že zapleveluje komentáře je sice smutné, ale nedá se s tím nic dělat. Svoji nehoráznost si nepřipustí, ani nemůže. V jeho případě je diskutér diagnózou.

  8. Carlos V. napsal:

    Tak jste si hezky pokecali o Alienovi 😉

    Přitom jde o další ukázoku oné nebezpečnosti jistého pohledu na svět.

    Dá se říci : Je ti špatně ? Nevěš hlavu, snaž se, a bude líp. Nejseš na to špatně sám, i jiní se z toho dostali. Možná ti i dobřáí lidé pomůžou.
    Anebo : Je ti špatně ? Nevěš hlavu, dej se k nám, věř nám, následuj nás, dělej co ti řeknem, a my ti pomůžem, aby ti bylo líp.

    A tak si některé oganizaci sbírají po dnech ovečky.

    • Trabant napsal:

      Vy byste mě přece mohl chápat, Carlosi V., vždyť jako člověk spíše vpravo jistě znáte hodnotu času. Víte, jak neefektivně využité jsou minuty věnované diskuzi s některými nicky?

  9. Hudec napsal:

    To já mám vlastní axiom „Devět nul“. Pracuji jen pro klienty, kteří mají nějaký ekonomický parametr s devíti nulami. Nemusí to být zrovna zisk (i když to je nejlepší), tržby/obrat stačí. Pro takového klienta už se dá pracovat, s těmi menšími jsou zpravidla jen problémy.
    P.S.: Počítám to v korunách, samozřejmě, nikoliv v eurech ani v USD. 🙂

    • vonrammstein napsal:

      A když je to dluh s devíti nulami? To je taky ekonomický parametr 🙂

      • Hudec napsal:

        Někdy je pořádný dluh lepší než hotové peníze. Poznal jsem za časů svého angažmá pro správce konkursní podstaty Chemapol Group, správkyni konkursu Unionbanky a další.
        Kupodivu to platilo i za soudkovských časů v plzeňské Škodě – dluh narůstal, ale než to prasklo, tak mě tam práce docela slušně živila. Konec byl ovšem tristní, to jo…. Zmizel jsem z paluby ani ne čtvrt roku před tím, než šel ten titanic pod vodu.
        🙂

  10. Hudec napsal:

    Klikař? Jak v čem, život byl zatím velice pestrobarevný. Jen aby to vydrželo!? Ale hlavně když je sranda!

  11. Petrpavel napsal:

    Možná, že si ještě vzpomenete na článek Milušky Zindulkové z 19.2. nazvaný Cesty a cestičky. Vyprávění o oblíbené cestě – od Bráníka po nábřeží na pravém břehu Vltavy až po Štefánikův most.Dnes mě zlákalo pěkné počasí a sněhová nadílka. Vydal jsem podle jejího návodu – leč opačným směrem a trochu kratší cestou : od Palachova náměstí pod Vyšehrad. A natáčel tu krásu na kameru. Byl by lepší foťák, ale ten byl na chatě … Tak jsem zatím udělal jenom nekvalitní fotky z videozáznamu. Zpracování videa na youtube bude trvat déle. Zatím :
    http://mixka.rajce.idnes.cz/Zasnezena_Praha_24.2.2013_-_prochazka_po_nabrezi_od_Palachova_nam._pod_Vysehrad/
    P.S. Omlouvám se za nefunční zařazení.

    • Petrpavel napsal:

      Pro prezentaci – prohlížení je nejlépe kliknout na ten malý černý čtvereček se čtyřmi šipičkami … nebo si vybírat jednotlivě klinutím na foto.

Komentáře nejsou povoleny.