Hra, hra -na,hrana-ři a SPOZ


ještě  v  sobotu  v poledne jsem netušil,  že  bych mohl  cosi  komentovat ze  sjezdu něčeho,co  se nazývá  SPOZ…

Jenže  sobotní  večerní  zprávy  mne  krutě  vyvedly  z  omylu.  To, co v nich bylo  ukázáno  z  tohoto  potlachu, respektive sešlosti mixu   profláknutých politických  figur typu  Šlouf  nebo Dryml, neprůhledného byznysu   –  šéf  českého Lukoilu Nejedlý,  gerontů  jako  galerie  zemanovských exministrů typu  Grégr, Schlling, Zeman,  a  totálních no name, dělajících  stafáž, pro  které  bylo zajímavé se nechat  vyfotit  třeba  se  Šloufem, mne  opravdu  dostalo.

Ale  než se k nim  vrátím, odbočím.  K dalšímu  sobotnímu  televiznímu  zážitku – nováckému  filmu  Hranaři.  Pamatujete  na jeho promotion  plakáty s  názvem  Hra, hrana, hranaři?

Jo byl  to  nářez,  kdy člověk neví  jestli  je  objektem  hry, kterou s ním  hrají  jacísi  zvláštní tvorové  na  nějakém   obrovském kopci  z  odpadků,  který,  kdo ví proč,  považují  za  Olymp nebo  jestli  naši „úspěšní“  a „vítězové“  opravdu  žijí   na  hraně  a  jsou tedy hranaři. Aby  nasekali  prachy  za  všech okolností.  Přiznám  bez mučení,  že  mi naprosto  unikla  pointa  filmu, pokud tam  vůbec  nějaká  byla.  Mám  brát za  bernou minci  že  u  nás  všechno vlastně  řídí  ruské a  americké  tajné  služby?Že tu lze jen tak  mýrnyx  týrnyx vraždit a že  to je  vlastně  jen  takový  obvyklý denní  byznysový rituál  ?  Něco  jako   podpis  velkých  smluv,  které  se  také  nepodepisují  každý  den, ale  které  jsou jeho  výstupem?  Fakt netuším.

Snad na  tom opravdu JEŠTĚ  takhle  špatně  nejsme!  SNAD. Čemu určitě nevěřím  je,  že  je možné  jen  tak   nechat  zavraždit  kurýra  KGB, který  veze  kompro  fotky.   Ale jinak?  Všimli  jste  si  figury jednoho  z  těch lobistických lotrů, co  to  tady jako mají všechny a  všechno   pod   palcem? Jméno  toho, koho představovalo  si  už  bohužel nepamatuji. Začínalo  na  Š….A  jeho  somatotyp?  Prostě  celý  Šlouf. Dodejme,  že  film  byl  točen v  době, kdy nikdo nemohl tušit,  že Miloš  Zeman bude prezidentem..Prostě  oba   „zážitky “ – televizní  zprávy  i  film  šly  po sobě  tak  těsně, . že  si  člověk  nemohl nevšimnout  mnoha  podobností.  A  z obou byl společný  závěr –  tady zavřít  roletu a vypadnout. Ve  filmu bylo  jasné  proč. Prvoplánově.  Teď  je  ovšem  třeba  popsat, proč  totéž  platí   v případě  Zemanovy  pseudopartaje.

O   velmi  podivné  postavě  jejího  bývalého  šéfa  Vratislava Mynáře  jsem psal minulý  týden.  Nový  šéf  -jakýsi  Zdeněk  Štengl  je  prostě totál  no name.  Byl místopředsedou,  je  krajským  zastupitelem.  Vyučený  umělecký  kovář,  následně  na  dvou  různých  universitách  promoval  jako  psycholog  nebo tak něco. Na  netu k němu  nejsou skoro  žádné  informace. Facebookový profil najdete  zde: http://www.facebook.com/zdenek.stengl.9  Dohledat  se dá  také, že má  firmu s  velmi  neurčitým podnikáním….

Ale  o  to nejde. Je  prostě  předsedou  toho,co si  říká  strana. Ale  daleko  více by  tomu seděl nějaký  úplně  jiný  název..  Byznysspolek? Sekta? Účelový  nástroj  Miloše Zemana?  Něco  jako páčidlo na  budoucí vládu?  Řekl bych , že  tohle  všechno dohromady.

Ale  vraťme  se k onomu  sjezdu a k tomu, co  tam  zaznělo.

Začněme projevem  Velkého Miloše. Tohle pojmenování  , jakkoli  je  barnumské,  není vzhledem k následujícímu barnumské  dost.Ne  na  to, co se  tam  odehrálo,  jak  záhy  doložím. Ještě  vzpomínáte  na  to, co  řekl  Zeman  u  oranží před  týdnem ?

-že  si přeje  vítězství soc  dem

-že nepřijel stranu rozkládat

-že mají mít odvahu  vytvořit  menšinovou  vládu

A  jak mu  zfamfrnělí  socani  připravili  ovace ve stoje?  A Miloš  byl zase jejich?

Pokud  ti  chytřejší  z nich aspoň  trošku věnovali pozornost tomu, co  se v pátek a sobotu  v pražském TOP hotelu, dělo.

Podívejme  se, co kromě  jiného  tam  zaznělo . Začněme  Zemanem.

-svůj hlas  dám SPOZ

-nechoďte  do vlády

-připravujte  se na  vítězné  volby  v roce 2018

Být  sociální demokracií,  tak si  myslím, že mám problém. Vážný problém.

Protože z  těch  třech hlavních  Zemanových  sdělení  je  zřejmé,  že  mu vůbec nejde o nějaké  vítězství  socialistů, ale  o  co  nejvíce umenšené!  Aby  příští oranžová  vláda byla  co  nejslabší.  A tedy  z jeho strany  co nejvíce manipulovatelná. Tak jak  jsem  zde psal už  před  druhým kolem prezidentské volby a  znovu minulé pondělí.

Dále  nám  Miloš  Zeman  vyjevil, že rozhodně  bude chtít, aby  SPOZ  NEBYLA  účastna  ve  vládě se  soc  dem, jestliže  ji tato  bude sestavovat. Pročpak asi?

Na  to  celkem otevřeně odpovídá ve  svém třetím hlavním  sdělení ze  sjezdového projevu -připravte se  na  vládnutí po volbách  2018. Odbočím  – ještě  si  vzpomínáte z  čeho podezřívám Miloše  Zemana?  Že jediné  o co mu  celé první  prezidentské období půjde je,  jen a pouze  to, aby  byl zvolen v  roce  2018 na  druhou periodu! A jaký  že  k tomu vede  prostředek?  Jedině  naprosto  signifikantní  se vymezování  vůči  vládě, která  v  té  době  bude u moci.  A  velkou  roli  bude hrát nepochybně  i  fakt,  že  řádný termín  jak prezidentských, tak parlamentních  voleb  budou  za  5let  prakticky  ve stejném okamžiku!  A to  na  potlachu SPOZ  doplnil  o  výzvu, aby  se tahle  partička připravovala  na  vítězné  parlamentní volby ve  stejném  roce!

Takže  já  to prostě musím  číst takhle:

Já Miloš  Zeman se vám postarám o volební  vítězství.  A uděláme  to  společně. . Já  vyhraji volby prezidentské  a vy, pokud se  neumažete  teď  rychlým spoluvládnutím se  sociální demokracií  a budete  se proti ní  dostatečně  vymezovat / rozuměj podrážet  nohy až  bude muset  kvůli  totálně  zničené  zemi  řezat  do  živého/ podle mých pokynů,  tak nemůžete  nevyhrát.  Buďte mým  nástrojem a  já  všechno už zařídím!

Nevěřím, že  existuje  jiný  smysluplný  výklad  jeho projevu. A  jsem velmi zvědav na  diskusi, jestli  někdo  s něčím jiným, co  bude mít punc reality – přijde.  Byl bych docela  rád. Protože  jinak  ještě budeme  vzpomínat  na to  jak  Klaus  dusil slabingra  jako na  idylické  doby  konsolidovaného vládnutí…. S Milošem Zemanem  si  opravdu  užijeme!

A  jeho  partají  také.  Na  onom  pražském  víkendovém potlachu toho od nich mnoho  zaznamenání hodného nezaznělo.  Až  na pár  vět  z  projevu  nového předsedy Štengla. Ale  to opravdu stálo za  to.Ne, nemyslím  konkrétní programové  vize  které nabídl občanům a  jež  jsou  jenom tři:

-majetková přiznání

-upřednostnit  investice  před spotřebou

-přilákat zahraniční  kapitál,aby vytvořil pracovní místa.

To první  chtějí  socdemáci a komunisté  už  dávno, tedy nic nového a myslím, že  leckteří  významní  členové SPOZ  by   s přiznáním  majetku  měli kardinální problém.

Zbylé  dva postuláty  jsou naprosto  trapnou proklamací bez obsahu. Chtěl bych vědět z  čeho  pořídí ty investice a  co tedy omezí  ze  spotřeby…  A jak  a čím hodlají v celosvětové recesi, kdy  investory  láká  úplně  každý,  tuhle  dnes mimořádně  vzácnou  a plachou zvěř  nalákat  do Zemanlandu…. No nechme  se překvapit.

Ale  daleko  více interesantní  byla  tahle  sdělení,  cituji:

„Nesmí být pochyb po tom, že základem programu SPOZ jsou myšlenky Miloše Zemana. Také jsme pouhými apoštoly, kteří myšlenky našeho prezidenta ponesou dál,“

Zdroj http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/politika/stengl-se-stal-novym-sefem-zemanovcu_265031.html“

Papež dostal poselství od Ježíše Krista a to káže. Zemanovci se nemohou odklonit od zemanovských idejí,“

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/do-cela-spoz-miri-stengl-ktery-prirovnal-zemana-ke-kristovi-pq7-/domaci.aspx?c=A130322_164645_domaci_kop

Bohužel  ten  druhý  citát  je  zkrácený. Původní znění  bylo  ještě  daleko výživnější. Dotaz  byl na nového předsedu ve  smyslu,  jak  bude mít, jako politický začátečník, problém s  řízením  strany. A on odpověděl,  že  nový papež  také  snadno  řídí  církev protože  jen vykládá  myšlenky  Ježíše  Krista  a on  vykládá  myšlenky  Miloše  Zemana. Jako  apoštolové  ty  Kristovy…..

Myslím, že  Václav  Klaus  teď Miloši Zemanovi  bezmezně  závidí. Zatím  byl objímač  stromů vždycky jen jeho stínem. Klaus  byl dříve  premierem  i prezidentem.  Zeman jej jen  kopíroval a  ještě  se zpožděním. Ale  teď  se karta  obrátila a  zásadně!

Klaus  i Zeman se odstřihli od svých původních stran.  Ale Klausovi se naprosto nepodařilo  vytvořit  sektostranu, která  by jej  oficiálně  nazvala  synem božím a  jež by  zároveň měla  šanci se dostat  a  to  s významným volebním  výsledkem do parlamentu.  Svobodní  klauna Petra Macha byli a jsou prostě  jen spolkem klaunů. Nic  víc. Zemanova  sekta? Zdá se že  jde o úplně jinou  dimenzi! A  s naprosto  jiným potenciálem!  A otevřeně přiznávají,  že  myšlenky  Velkého Miloše je to  jediné, co ve výbavě  skutečně  mají. Dokonce mluví o jakémsi  zemnismu, který  je zcela ojedinělým  myšlenkovým  schematem….

Kdypak  já  jsem něco takového slyšel?  No jestli  si  vzpomínám  tak  ve  dvou případech  –  při  Kulturní  revoluci  to byly  myšlenky  Velkého  Maa a v Korei dodnes  jsou posvátné myšlenky  Velkého vůdce…

Ostatně  tato Štenglova  hláška z rozhovoru pro Českou pozici mluví  za  všechno:

ČESKÁ POZICE: Takže Miloš Zeman je pro vás něco jako Ježíš?

ŠTENGL: Přesně tak. Musíte to brát tak, že zemanismus a Zemanovy teorie jsou jenom jedny. Pokud by si regionální předsedové a vůbec straníci  začali onen zemanismus vykládat jiným způsobem, vznikl by z toho paskvil. Musíme si stát za svým a musíme být posly myšlenek, které chceme přenést do parlamentu. Nemůžeme se chovat jinak. Chci tím říct, že stranu bych vedl ve jménu vizí Miloše Zemana. Těmi jsou: přímá demokracie švýcarského modelu, v oblasti ekonomické je to přednost investic před spotřebou.

Zdroj:

http://www.spoz.cz/novinky-a-clanky/sjezd-spoz-zemanova-garda-to-ma-pod-palcem/

Tomuhle  se opravdu  Václav  Klaus  nepřiblížil  ani ve  svém nejdivočejším snu. Zato  bych  si vsadil,  že  sociální  demokracie  teď  bude sny  mít  často.  Velmi krušné.  Její  jediná  šance je  hodně povedená  volební  kampaň, která  by  vzala  SPOZ  hlasy tak, aby nepřelezli onu  závoru  nastavenou na  5%.

Umím  si teď  velmi představit  pravicovou  škodolibost.  Není vůbec na místě, Kdyby  se  zase povedl nějaký  další podvod na  voličích  a la  2006 nebo  2010,  pak  tentokrát  by  si se Zemanem skutečně  užili. Jestliže  bude   dusit socany s radostí,  pak  tentýž  úkon  u  lumpenprqavicové  vlády,  bez  Klause a  snad nejspíš  i s jeho požehnáním,  by mu  byl, vedle  té  radosti,  ještě  mimořádným požitkem.

A pro  dokreslení  ještě  připomenu  drobnost  ze Zemanova projevu  při návštěvě  v  senátu.  Míním onen  úžasný  nápad  s tzv.  panošováním.  což  je  volební systém, kde si  sice, tak jako dnes  vyberete  svou preferovanou stranu,  ale   můžete, tak jako v komunálních  volbách  sáhnout  po jednotlivcích  z  ostatních kandidátů….

Že by  se tohle  speciálně Zemanovi prezidentovi  velmi líbilo  je  jasné.  Už  teď je problém sestavit  trochu  funkčnější a silnější  vládu. A  v  tomhle kočkopsu  poměrné a přímé  volby?  Pak by prezident v  roztříštěné  sněmovně  opravdu neměl  soupeře   a můžeme  rovnou přejít na prezidentský  systém.  Jo vlastně prezidentský???  Když  Štengl a spol  jsou jeho apoštolové??  Tak  to  je  věru  nevhodné  označení.

A ještě  závěrečná  drobnost – Hra, Hra-na,Hrana-ři..  Vzpomínáte  na  to, že  jsem  sjezd  SPOZ přirovnal k  tomuhle  filmu?  No místopředsedou  byl  zvolen  jakýsi  Nejedlý.  Prý jejich ekonomický  guru. Opět  Štenglova  slova!

Takže  vedle  Krista  mají  i  svého guru! Co  dohlíží  na prachy! To jsou věci!  A  ten guru  je  nejvyšším reprezentantem ruského Lukoilu  v  České  republice!! Jakpak se vám  to líbí?

Říkají snad někteří, že líbí? Fajn . Pak  si zkuste představit,  že místopředsedou pro ekonomiku  bude u  nějaké  další parlamentní strany  tu  šéf  české pobočky  Bank od  America  nebo Deutsche  Bank nebo třeba  Shell  či  Volkswagenu… Z mého hlediska  je  guru  Nejedlý neudržitelá  figura. Prostě  jako by  vypadl z  Hranařů.  Problém je,  že my se odsud  hromadně  vystěhovat nemůžeme.  Jakkoli  to  tu  stále  častěji  jako v onom  podivném  filmu vypadá.

Příspěvek byl publikován v rubrice Hodina vlka se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

81 reakcí na Hra, hra -na,hrana-ři a SPOZ

  1. vonrammstein napsal:

    Ten film jsem teď viděl poprvé. Docela síla. Neměl jsem na něj klid, ale už jsem si ho stáhnul. Nelíbil se mi závěr s Třískou.
    S tím ruským agentem je to realita. Vím o jednom konkrétním případu tady u nás, a to šlo o mnohem míň.

  2. jezevec napsal:

    🙂 brilantní analýza, neni co dodat!
    snad jen nějakou romantickou glosu o mladém dientsbierovi, ak on by dělal tu politiku bez moci a bez peněz, nikdo by mu netahal za ruce a nikdo by za jeho zády nejezdil s dvoukolákem …..
    zdejší komunita tě na kopytech roznese.

  3. Bob napsal:

    Jenom malá otázka.
    Myslíte si, že M.Z. jedná opravdu tak sofistikovaně?
    Podle mě je opojen funkcí.Rád se poslouchá a jako takový občas rychleji mluví, než myslí.

  4. jura napsal:

    analýza zčásti, jinak poslouchání jak roste tráva a hledání (vytváření) problémů tam kde nejsou

    • vlk napsal:

      Čas nás rozsoudí. Pro mne osobně se MZ profiluje překvapivě rychle v tom směru, jak jsem předpokládal.

  5. Jeff napsal:

    No tak třeba Grégr s Čubou nejsou zas až takoví pitomci.. Akci jsem nesledoval a bylo by dobré snad dodat, že Zeman není z těch, co „dělají prachy“ a konec března jej coby plátce individuální daně zanechává chladným. Není ani z těch, co vyhlížejí konec pracovní doby, kdy jsou dušeni telefonáty svých „chlebodárců“. Že se stal prezidentem díky vytvořenému zázemí je ale jasné. Na druhou stranu, chceš-li v politice něco znamenat, je třeba mít kapitál. Kde dostatečný kapitál sehnat, aby nebyl vázán na pochybné zdroje a z nich pramenící budoucí nátlak, mě nenapadá. Na druhou stranu poslouží-li nekalý zdroj dobré věci, je to výhra dvojnásobná. Před volbami jsem vedl spor a tvrdil jsem, že MZ je nepředvídatelný, takže bych se nechal překvapit, protože na drtivou kritiku máme Novu, Mladou frontu a Respekt, všechno samý inteligent. Viz včerejší NovaNews pribiňákové Maďarky.

  6. kanibal napsal:

    Což o to,trojrole odlepek,přílepek,lepek k ČSSD , to je téměř trojfázové-elektrotechnické,kdo by nechtěl zatechničit a ve spojení s „investice vpřed“ je SPOZ téměř VTS v politice
    Investice na propad HDP o 12% za rok 2012 by mohly logicky navazovat,kdybyten propad neznamenak i že není kde na ně brát při dluhu a úroku z dluhu,obojím v růstu ,ale obávám se,že nula-jedničková ekonomika,“Da-Nět“ je čistě hudba budoucích tamtamů,ač jesnahou řešit nezaměstnanost . Ani nejpitomější ekonom ve vyspělých zemích se neodváží navrhovat koncepci v méně jak pěti-šesti prvcích vzájemně závislých akcí a reakcí.A od dob Leontjeffa v USA ,doprovázenou desítkami rovnic s desítkami proměnných.Takto nula-jedničkové vágní a neexaktní chápání plodí vždy těžké následky.Ono totiž láká v tom představa příčiny a následku ,reflexu,sylogismu -„jestliže A pak B“, ale kdy a kde někdo třeba v technice po Hookově zákonu pružiny nějaké soustrojí zmáknul přímou úměrou y=kx nebo trojčlenkou ? Říká vám něco jméno -kniha Ter Manulienc za socialismu ? To je proti Kantorovičovi břídil,ale zde génij.Ale Prognosťák zde všemi personami sel ,sel a sel jedno a totéž dvadvacet let :Obří makroekonomickou negramotnost a vandalismus.Přikryt slovem privatizace.

  7. Bob napsal:

    Nemyslím si, že M.Z. jedná sofistikovaně.
    Podle mě je opojen funkcí, užívá si ji, provokuje.
    Rád se poslouchá, poučuje ostatní, ale že by měl promyšlené tahy do r. 2018 ?
    Stejně tak si nemyslím, že by SPOZ udělala díru do světa, natož vyhrála přespříští volby.

  8. Laco Grőssling napsal:

    Vlku, máš zapotřebí používat obraty ze slovníku Lidových novin : gerontů jako galerie zemanovských exministrů typu Grégr, Schlling, Zeman ?

    Tedy konkrétně tito lidé se zasloužili spolu se Zemanem o to, že po ekonomickém krachu teorií Pravdolásky ( i když ta žádnou ekonomickou teorii neměla a dosud nemá, kromě idealistických ulétlých žvástů takové T. Fischerové, Tvé favoritky na prezidentku ) a Penězažnaprvnímmístě na konci devadesátých let vyvedli zemi z ekonomické devastace. Že jsou staří ? Také nejsme nejmladší a jednou také staří budeme a nebude nám jedno, když o nás někdo řekne „Ti geronti“.

    A právě oni to dokázali tím, že přivedli zahraniční investory, dostavěli JETE a vyčistili bankovní chlív. Dostatečné zásluhy na 20 let dopředu.
    Co je tedy špatné na prosazování :
    – přímé demokracie,
    -předstihu investic před spotřebou,
    -podpora zahraničních investic ???

    Pokud jde o člověka z Lukoilu ? Tak předně ještě nevládnou, ještě je to malá stranička.

    Ale, občan USA Dienstbier ti nevadí ? Občan Švýcarska a člen podivných neprůhledných spolků Schwarcenberg ti nevadí ?

    Fakt už ta Tvoje Kosa přestává být formou psaní jiná, než to co a hlavně jak píší MF, LN, HN a i P. Jen je Kosa buranštější. Bývali doby, kdy jsi psal excelentní analytické články. Jo to bývalo.

    • Hudec napsal:

      Nu, měl jsem možnost si ke Grégrovi čuchnout trochu zblízka a jsem si jist – iluze nejsou na místě.

    • vlkp napsal:

      LAco,
      nejsem tím , co jsi napsal vůbec překvapen. Moje analýzy jsou stejné jako ty před tím. Rozdíl je jen v tom, že ty předchozí souhlasily s tím, co si myslíš a tahle nikoli. Nic víc. Zdá s e , že jsi zapomněl, že sre snažím měřit všem stejným metrem. S čímž máš evidentní problém.
      Píšeš, že Kosa buranští. Možná ano. Nevím. Snažím se , aby tomu tak nebylo. Nicméně jedním dechem mi vyčítáš ono buranštění a použití slova geronti ve vztahu k lidem, kterými se obklopuje Zeman a pro které docela drze používá termín pátečníci, jakkoli je zřejmé , že Karlu Čapkovi a ostatním Masarykovým pátečníkům nesahá ta podivná s bírka kolem Zemana ani po podrážky.
      Jestli máš pravdu s tím buranštěním, pak to začalo nejpozději v okamžiku, kd y ty jsi tad y začal používat slovo pravdoláskař jako sprostou nadávku. Snažil jsem se tě na to upozornit jak články, tak v diskusích. Nijak jsi nereagoval. Pravdoláskař byl ro tebe strůjce všeho zla v téhle zemi. Daleko více než Klaus a jeho zlodějská squadra.
      Táňa Fischerová je ano – moje favoritka. Pro tebe je zdrojem veškerého opovržení, pro mne mezi všemi kandidáty jedním ze tří,kteří osvědčili charakter a pro které slova pravda, slušnost, čest mají nějaký zásadní obsah.
      Píšeš , že Zeman, Grégr , Schlling a podobní získali tím, jak to tady zachránili odpustek na 20 let.
      Držel jsme s e dost stranou jejich hodnocení. A viděo velmi povrchně by to mohlo vypadat, že máš snad i pravdu s tím, jak byli úspěšní.
      Jejih jediný úspěch by v tom, že otevřeli zemi zaraničnímu kapitálu. Ostatní byly vynucené kroky. K tomu s e svezli zrovna na vlně konjunktury, která tehdy byla. To nemluvím o tom, že řada oněch vynucených kroků nesla punc dokonalého packalství.
      Dám příklady – sanace a následná privatizace bank a připad IPB. O obojím cosi, když dovolíš, vím. Takže žádné dojmy. Banky byly zasanovány před Konsoli asi 300 miliardami. V konečné fázi. Po vyčištění porfolií prodány do zahraničí. Kde dnes jsou trvalým a ve dvou ze tří případů naprosto fatálním zdrojem zisku pro své nabyvatele, kterým svými výnosy drží celou finanční skupinu, které by bez nich už možná klekla. Za kolik že jsme to prodali? Spořku za 18 miliard. Což je dnes její r oční zisk. KB a ČSOB na tom nejsou lépe. Opravdu skvělá práce! ZA to skutečně odpustek na 20 let sedí.
      A kauza IPB? Tak ta byla za Zemana. A to tedy byl výkon! Jen co je pravda! Něco tak zpackaného dalšího aby se v celé tunelářské historii ČR hledalo.
      Píšeš že pánové Schlling, Gregr a Zeman jsou kvalita? A mohl bys to doložit? Rád ti připomenu, že jak Schlling tak Zeman měli docela problém s e uživit, když museli zas e do civilu A Gregr? Tak ten přivedl k bankrotu celý koncern Desta. Pokud si nepamatuješ.Nevidím nic, co bych na nich mohl obdivovat.
      Ano i my jsme staří a budeme ještě starší. Stáří není nic k pohrdání. Ale ani zásluha. Je to biologický proces. Ale ti pánové by si toho měli být vědomí. Včetně omezení, která s tárnutí provází. A tudíž s enecpat někam , na co zjevně nestačí.
      Ptáš s e co je špatného na
      Co je tedy špatné na prosazování :
      – přímé demokracie,
      -předstihu investic před spotřebou,
      -podpora zahraničních investic ???

      Nic. Ani s jedním nemám problém. Jen to, že to první je v téhle zemi neuskutečnitelné,protože k tomu není vůle a bohužel i zjevně nebezpečné – viz výběr prezidentských kandidátů v do druhého kola. Který nemohl být, z mého pohledu, horší. Zdejší voličstvo totiž zaměňuje hlasování v Superstar za hlasování v referendu. V Superstar dostává hlasy jakýsi přiblblík také proto, že má úžasné tetování, které vypráví příběh! Už tohle stačí, aby byl za budoucí star. Ve volbách stačí, a by kdosi vypadal jako vzor vší noblesy nebo si prostě vsadil na žoviální opileckou lidovou bodrost a bonmoty. Nikdo se neobtěžuje tím, co od jednoho nebo druhého a si tam můžem čekat.
      Mně nestačilo ani jedno, ai druhé. Neměl jsem koho volit, takže jsem poprvé od převratu absentoval. Tvé tvrzení o tom, že mi KS nevadí je tedy dokonale jalové. Stejně jako jsou proklamace o upřednsotnění investic před spotřebou a přilákání kapitálu.
      Napsal jsem proč to považuji za naprostý kec už v úvodním článku. Nezaznamenal jsem od tebe žádný argument, který by ukazoval, že se pletu.
      A šéf českého Lukoilu ti nevadí? Že zatím SPOZ nevládne a jsou malí?
      Zeptám s e tě- kdyby se místopředsedou Lidovců stal český šéf CITI bank tak bys psal co? O tomhle to je.
      LAco, budeš s e muset smířit s tím, že si budu psát po svém . Stejně jako si po svém píšeš ty.

      • Jos napsal:

        Vlku, vy už argumentujete jako TV Nova, Reflex a LN. Například píšete: „K tomu s e svezli zrovna na vlně konjunktury, která tehdy byla. “ To je typický pravicový žvást, který se používá se též proti Paroubkovi a který má pro nevědomé obecenstvo vymazat fakt, že jak vláda Zemanova tak Paroubkova dosáhly výsledků, ke kterým se žádná vláda pravice ani nepřiblížila. Všechny vlády pravice tento stát pouze ničily. Žádná konjunktura se nekonala.Právě naopak. Račte si dohledat data. Od roku 2000 průměrný růst HDP v EU stále klesá. To co jste napsal, jsou standardtní manipulační pravicové mantry.

        • vlk napsal:

          Nikolivěk: Na rozdíl od zmíněných uznávám, že ty vlády cosi udělaly, co dřívější ne. Jenže to samo by nebylo stačilo. Kdyby nebyla ta konjunktura. Nemám jednostranné vidění. Ani jako Nova a spol. ale ani jako vy.

          • Jos napsal:

            No dobrý, konjunktura je když …. Prostě konjunktura byla jen v ČR. A nastala tehdy, když začal vládnout Zeman. Takže jí nejen způsobil, ale také se na ní svezl. Podle vás. Okolní země včetně celé EU spíše v poklesu. Asi bude potřeba definovat pojem konjunktura.

          • vlkp napsal:

            Něco takového jsem napsal nebo řekl? Nicméně, je to pravda.

      • Leo K napsal:

        Pozorně sleduju, co píšeš Vlku. Je tam spousta věcí, které by zasloužili diskusi. Ale tvrzení, že Grégr přivedl k bankrotu Destu je opravdu omyl. Grégr přivedl Destu k světové kvalitě a jediné komu to vadilo bylo byro ÚVKSČ. Nejziskovější výrobky převedl v rámci RVHP Bulharům, Grégra pro jeho hlasité protesty označil za exponenta pravice a když nepřestal, tak ho nechal uvěznit.. Moc dobře si to pamatuji jsa o cca 15 let starší než Vy a z Destou jsem měl kšefty.

        • vlk napsal:

          No já převod na Balcancar pamatuji jako kluk. Ale táta je nakupoval pro Škodovku, takže jsem pár věcí s lyšel.
          Nicméně je doložitelnou skutečností, že Grégr po převratu dovedl Destu do konkurzu.

          • Laco Grőssling napsal:

            Pokud jde o pana Grégra, nedělám si iluze ( které nemá pan Hudec ). Ale netřeba mu upírat co dobrého udělal. Destu nešlo udržet. Grégr ji rozjel do roku 1969 tuším, potom jej na chvíli i zavřeli. Po revoluci si nevěděli rady, tak jej volali zpět. Mimo to ještě praooval na privatizaci Škody MB.
            Ale Desta ?
            – východní trhy padly,
            – západní byly přecpány svými výrobky,
            – navíc prodával vysoko zdvihy myslím že KOVO, ne Děčín, takže nebyli obchodníci atd. atd.
            A to nemluvím o úvěrech za 20 %.

            Byl jsem docela blízko tomu, když do ČR dorazil v roce 1992 diskont PLUS. Nechtěli žádná česká auta, české vysokozdvihy ani paletové vozíky. Všechno muselo být ze SRN.
            Takže co ? Takovou situaci bys možná vyřešil Ty Vlku, jako správný pobitvěgenerál, Grégr holt ne.

            Také jsem byl blízko tomu, když nám řekl v době nejhorší krize po Klausovo balíčcích 1999, „Vydržte chlapci“ a postaral se. Ne, žádné dotace ze státního rozpočtu, žádná levá. Pomohl rozjet ekonomiku. Začaly být zakázky.

          • vlkp napsal:

            Byly firmy, které přežily. To snad nemůžeš popřít. Takže mi přijd e jako dost komické slavit někoho jako zachránce ekonomiky země, když nezachránil svojí firmu. Když jsem psal o Ševčíkovi jak o bankrotáři, který teď rozdává ekonomická moudra, tak jsi a ni neceknul. Tam to bylo OK.
            Jenže j měřím Grégrovi stejně jako Ševčíkovi. O Grégrovi píši, že dovedl své firmy do konkurzu, ale nezpochybňuji jeho přínos v Zemanově vládě. O Ševčíkovi píši rovnou jako o bankrotáři, protože tak skončila jeho soukromá firma.
            Umím rozlišovat. Nemám jen škálu černá/bílá.

          • Jeff napsal:

            viděl jsi vlku výsledovku a rozvahu, skladbu úvěrů, stav budov a strojního parku, odpisy, přidanou hodnotu na hlavu, ekozátěže a hlavně strukturu prodeje po položkách a v čase? Do Desty bych se nenavážel.

      • Martin V. napsal:

        Dovolím si vyjádřit nesouhlas s hodnocením postoupivších kandidátů jako dvou nejhorších možných. Kdyby tam místo Zemana byl Sobotka, Fischer nebo Bobošíková, bylo by to podle mého názoru mnohem horší.

      • milsak napsal:

        milsak
        poznal jsem pana Grégra v létech od roku 1962 do roku 1965. Byl tehdy poslán k likvidaci podniku Děčínské Strojírny. Místo likvidace se pustil do záchrany podniku, během několika měsíců manažersky perfektním a tvrdým způsobem nejen výrobu vysokozdvižných vozíku zachránil, ale dostal jí na světovou úroveň. Práce pod jeho vedením byla pro mě školou, kterou jsem pak po roce 1990 využil při budování velmi úspěšné firmy ve spolupráci a jednou německou firmou.Měl a jistě dosud má smysl pro tah na branku a pracoval velmi obětavě. Je to osobnost, kterých má tento národ málo. Když po roce 1969 všichni ti neschopní komunističtí normalizační tlachalové, které pro neschopnost před rokem 1968 vyhodil jej po prověrkách poslali asfaltovat silnice, bylo mi to velmi líto. Bohužel jsem měl i já sám problémy které se pak dotýkali možnosti vzdělávání mých dětí.

  9. náhodný napsal:

    a jak vidí totéž Š.Kotrba …

    http://www.blisty.cz/art/67963.html

    • Meky napsal:

      Je třeba se zamyslet,porovnat oba pohledy,jak Vlkův tak Kotrbův.Nic víc,nic méně,čas ukáže .

  10. Admirál napsal:

    SPOZ? – Z tohodle mraku nezaprší.

    Zeman byl volbou menšího zla. U SPOZ není jediný důvod jim hlas dát. Ani pro ty nalevo od ČSSD, ani pro ty napravo od ČSSD.

    Navíc půjdou proti sdělovacím a to je sakra dokopce.

  11. kopřík napsal:

    Jen k tomu filmu : ono tam těch postav bylo znázorněno více, nejen Šlouf alias Šlajf – Dejdar byl Verbíř = Krejčíř, M.Dlouhý byl Malý = Dalík, Etzler byl majitel Skála Group = Sekyra Group atd.
    Jinak k textu nemám co dodat. Ta vyjádření nového předsedy SPOZ jsem neviděl a jsou pro mě novinkou, ale vůbec fakt, že si někdo pojmenuje politickou stranu podle nějaké konkrétní osoby…to jsme někde v Byzanci nebo střední Asii? Strany se mají jmenovat podle svého ideového zaměření – konzervativci, liberálové, socialisti, komunisti, zelení, fašisti, křesťanští demokraté. Tím názvem naznačují, jaké přístupy od nich asi tak možno čekat. Jestliže je programem osoba…příšerné.

  12. čtenář napsal:

    dal jsem plný počet hveždiček,
    SPOZ v roce 2014 získá 10% a i více,předvolební kampaň už začala v plném proudu.

    Včerejší rozhovor s Mynářem na Primě:

    http://play.iprima.cz/iprima/327933/all

    • Admirál napsal:

      O těch 10% vážně pochybuji. Jsem ochoten si představit, že se dostanou do sněmovny někde mezi 5 – 7%.

      Důvody jsem napsal ve svém vstupu.

      • čtenář napsal:

        SANEP: SPOZ aktuálně na 8,3%

        13/03/2013
        Pokud by se počátkem března konaly volby do Poslanecké sněmovny, získala by Strana Práv Občanů ZEMANOVCI 20 mandátů a hlas by jí dalo 8,3% voličů. …

        http://www.spoz.cz/novinky-a-clanky/sanep-spoz-aktualne-na-8-3/

        PS: první rozhovor s Mynářem včera na Primě,kde si neodpustil zdůraznit v čem je SPOZ lepší oproti ČSSD,jasně dokazuje,že ten za tu stranu bude kopat do rotrhání těla a lidem to do té hlavy naleje.

  13. Slim napsal:

    PanAšování. Panoš je něco trochu jiného. 🙂

  14. kacíř napsal:

    vlku, začínáš vidět za každým křovím indiána. Vše je důsledkem tvé špatné volby v druhém kole voleb. Čím bude Zeman úspěšnější, tím bude tvoje bebíčko větší

    • vlk napsal:

      Důledkemmé špatné volby rozhodně nemůže být nic. Nevolil jsem a je to tady notoricky známo. Neb jsem to oznámil ještě před tou volbou.
      A pravdou je, že čím bud e Zeman úspěšnější, tím bude bebí větší.Nikoli ovšem mje. Ale tohohle státu. Protože bud e dál rozkládán. Kvůli ctižádostivosti jednoho muže.

  15. Puck napsal:

    Důvod, proč Zeman nechce , aby se SPOZ cpala do vlády, pokud ve volbách uspěje, bude prostší.
    Nechce, aby SPOZ dopadla stejně, jako zelení a véčkaři. Protože se cítí, už podle názvu, trochu odpovědný za její existenci. Nechce, aby strana byla jen na jedno použití.
    Ostatně, pokud nebyly obě strany, jak zelení, tak VV, koncipovány na jedno použití, je neuvěřitelné, jak pitomě si počínaly. O co výhodnější, jak pro tyto strany, tak pro občany, by byla podpora jednotlivých zákonů, podle uvážení. Žádné válcování by se nekonalo, byla by nutná diskuze, bylo by jednoznačné, proč jsou poslanci pro, anebo proti. Pravda je, že při dnešní úrovni poslanců, především morální úrovni, by to asi vyšlo nastejno, akorát by to valcíře stálo nějaký peníz navíc. 🙂

  16. Občan napsal:

    Jen drobná poznámka ke Grégrovi a Schlingovi.
    Schling spokojene posedává ve správní radě Nadace Hagibor, což je dozajista zajímavý přivýdělek k penzi, kterou pobírá už skoro 10 let. Krom toho si nepochybně přivydělal NEJEN v bývalých Jihlavských sklárnách dost na to, aby si nemusel až do smrti dělat starosti.
    Grégrovi je 84 let. Ten byl v penzi už když vstupoval do politiky a cokoli si v ní přivydělal, je opět jen příjemným přídavkem k penzi.

    Ani jeden z dotčených si tedy rozhodně nehmusel a nemusí dělat straosti s tím, jak se „v civilu“ uživit. A to samé platí o Šloufovi, Čubovi a dalších Zemanových „gerontech“ i gerontech.
    Samozřejmě NEvylučuji, že mohou dostat chuť na další mastná sousta, ale je to mnohem méně pravděpodobné než tatáž chuť u mladších a mladých politiků, „businesmannů“ a lobbyistů. U nich to je 100% JISTOTA.

    • vlk napsal:

      . Ano, přivydělal si i na známé stavbě D 47. Je to borec
      A rád věřím i tomu, že Gregr sic e dovedl Destu do bankrotu, ale měl dost rozumu na to, aby se před ním zajistil.
      A psát u Šloufa, že není vyloučeno, že dostane chuť na další sousta? Tak to je věru opravdu humorné.

  17. Nortonik napsal:

    Do současné doby jsem pravidelně Kosu sledoval a četl velmi dobře napsané články a komentáře. Dnešní článek mě ovšem velmi sklamal. Vlku, připadá mě, že jsi poslední dobou proti všem. Všichni Ti vadí, všichni a všechno je špatně. Jen Ty, a niko jiný, máš pravdu a jen Ty umíš rozkrýt smysl slov a činů. Opravdu uvažuji, zda má cenu ještě Tvoje články číst. Možná by jsi si měl zvovu přečíst svoje články za poslední půl rok a analyzovat, kam jsi se zvrhnul. Ještě že tu jsou jiní, se svými brilantními příspěvky….

    • očko napsal:

      Klídek Nortoniku, pokud se Vám nezamluvá, čtěte něco jiného.

    • vlkp napsal:

      Nortoniku,
      není na světě člověk ten, aby se zalíbil lidem všem. Mi říkala babička. Je mi líto, že jste zklamán Nicméně, píši, jak věci vidím. Když s evám to líbí i když ne. Stejný pohled , stejné měřítko.
      Hlášku, že jsem proti všem a to ostatní si překládám takhle:
      měřím vše stejně.
      Pravicový gauner je pro mne stejně nepřijatelný jako ten levicový. Ne méně, ne více. Ti levicový mne naopak štvou víc. U těch pravicových to tak nějak předpokládám. Ti zleva podvádějí svoje voliče.
      A jestli se pletu? Spletu se rád. Protože by budoucnost byla lepší, než čekám. Al e zatím mi vždycky vyšlo, co jsem předpověděl. Nicméně byl bych radši, kdyby to tak nebylo.A čas nás rozsoudí. Jste li ovšem iritovánmými odhady budoucího, máte na výběr dost jiných servrů, které vás uspokojí. Své články za posledního půl roku znám. Nezvrhnul jsem se nikam. Ovšem primárním předpokladem Kosy je, že budu psát podle svého. Nejsem nájemný brk. Vlka si nikdo nekoupí.

  18. hans napsal:

    Nejedlý … je nejvyšším reprezentantem ruského Lukoilu v České republice…

    No, vlku, krásný příklad, jak chorobná nenávist brání myšlení. Kdyby jste se obtěžoval a koukl do obchodního rejstříku, tak zjistíte, že „nejvyšším reprezentantem ruského Lukoilu v České republice“ je pan Bulat Subaev, vizte http://obchodnirejstrik.cz/lukoil-czech-republic-s-r-o-27632491/ a není žádný doklad, že by Nejedlýv ruském Lukoilu byl vůbec zaměstnán. Jenže proč by se vlk obtěžoval s fakty, když může hodit jedovatou slinou po vzoru novinářských gigantů z idnes a lidovek.

    • vlk napsal:

      JO, JEDOVATÁ SLINA TO JE MOJE. vEDLE TOHO JSEM JEŠTĚ EXPONENT CIZÍCH IDEOLOGICKODIVERZNÍCH CENTRÁL A TAKY ZTROZKOTANEC. A NA LEVÉM STEHNU MÁM HNÉDÉ MATEŘSKÉ ZNAMÉNKO VELIKOSTI MEXICKÉHO DOLARU!

  19. kanibal napsal:

    Ono ty Zemanovy „investice“ jsou to nejriskantnější v celé jeho koncepci.To čemu se Klaus vyhýba slovy o :“nezasahovat do ekonomiky“.Pravda je,že nejméně inovační jsou investice infrastrukturní jako D47-tedy neznamenají technologickou budoucnost. Podíváme-li se do tří zemí:
    1.Bolševické Rusko po VŘSR-carský akademik-mineralog náhodně našel při zastávce místního vlaku na Kolském polostrově fosfát,do 10 let tam bylo největší světové těžiště,Rusům na hnojiva,a více za dolary na vývoz,Kirova,předsedu Leningradského obkomu, později ho někdo zatřelil ,Kirova,který tam vyagitoval tisíce lidí,s nímž postavili za 18 měsíců arktické zimy krumpáči první železnici sever-jih proprůmyslové náklady v tisících tun i dopravu lidí ze zalidněného Ruska sem ,kterou potřebovali po staletí.Po vytěžení fosfátů dále na Kole se těží dále plyn jadernou náloží otevřený,po čase bouchnul (nevěděli,že se musí snížit tlak,že se to pak nezastaví ničím)-miliony kubických metrů za měsíce unikly,dnes se vylidnilo,radioktivní oblast
    2.Hitlerovské Německo-deset a více Nobelových cen za fyziku,chemii-neschopno přesto z tohoto základního výzkumu utvořit jedinou aplikaci na technologie,investice,zisk a vývoz,leda zabíjet matematiky jakoby za to mohli-Hitler sahá ,jak je obvyklé v takových situacích,po osvědčeném zbrojení s třešničkou atomovou bombou,přesto,že Němci udělali všechny kroky k ní,bombu nesestrojili,sestrojili si ji jiní.Rusko a USA.Géniové jako vždy byii vysoko nad věcí,ne že nechtěli-většina byla přesvědčenými nacisty.To vše přesto,že „židovské“ teoretiky ničili z vedení fandícího vynálezci výměny hydraulické kapaliny patentem v Maďarsku,tuším 1896.Jakoby „aplikátora“.
    3.USA -polovodiče-Silicon Valley-je družstevní organizace,nestátní.Rpoku 1949 v situaci kdy SSSR a USA udělaly všechny objevy základního výzkumu v polovodičích do toho roku ,SSSR mělo šéfem tohoto výzkumu člověka ,který zkoumal svou nikdy neaplikovanou libůstku,majíce renomé z aspirantury 1905 u Konráda Roentgena.,V USA -nikoliv šéf,.ale niemand překvalifikovaný z geofyzika udělal objev,ihned aplikovatelný. a hlavně USA mu uznavalo bez ohledu na funkci a renomé duševní vlastnictví aplikace bez průtahů.Proč dále jen USA? Protože dokázali vysoce kolektivní prací včeliček ne gigantů následnou miniaturizaci,která celému ruskému výzkumu byla naprosto cizí-neměli pro ni schopnosti všímat si jakoby patologických pokusů s krystaly v plasmatu,jakoby šejdířsky chápané stereograficky .I když si o tom již o desítky let později napsali publikace,stejně to Rusové zase neuměli rozjet,protože komerčně již běžel třetí stupeň integrace-miniaturizace.

    • vlk napsal:

      Kirova nechal Stalin otrávit.Nikoli zastřelit.

      • Slim napsal:

        Co je zas tohle, proboha? Vytváříte si vlastní dějiny, vlku?

        KAŽDÝ přece ví, že S.M. Kirov byl zastřelen na chodbě ve Smolném 1. prosince 1934.
        Akorát se neví úplně jistě, byla-li to vražda politická, nebo šlo o pomstu zhrzeného manžela. S. Kirov byl totiž fešák a tak trochu plejboj

        • vlkp napsal:

          Četl jsme o Kirovově smrti knihu.Je to uý mnějaký čas. Byla v ní dokazována příčinná souvislost mezi už netuším, kterým sjezdem bolševiků, kde Kirov měl být Stalinovým protikandidátem. A kde se také dokazovalo, že ještě několik dnů po atentátu Kirov žil a byl by s e snad ze zranění i dostal. Ale na rozkaz Stalin a byl otráven. navíc bylo dokazováno, že atentát s e stal na přímý Stalinův rozkaz. Tolik moje informace. Ale je dost možné, že vy jste tenkrát ve Smolném přímo byl. Pak samozřejmě přepisuji dějiny, protože proti vašemu přímému svědectví nemám nárok.

          • Slim napsal:

            Netušíte toho víc. XVII. sjezd.
            To co píšete dál je na cvokhaus. 😀 Jak říkám, paralelní dějiny.

          • vlkp napsal:

            No vždyť říkám – jestliže jste u toho byl, nemám šanci.

          • Slim napsal:

            Vlku, přestaňte si dělat ostudu. Že četl nějakou knihu je chvályhodné. Ale jinak se podívejte třeba na wiki.

          • vlkp napsal:

            Že by ostudu? NA wiki není nic , co bych nevěděl.Jak říkám – přímé svědectví je nad všechny knihy.

        • Lex napsal:

          Já vím, je to dlouhé, ale stojí za to si to poslechnout. Jana Petránka já můžu, nevzbuzuje u mě pochybnosti, byť tohle je moderovaný pořad. Ten závěr fakt stojí za to.

    • wiki napsal:

      kanibal napsal: „…USA -polovodiče-Silicon Valley-je družstevní organizace,nestátní.Roku 1949 v situaci kdy SSSR a USA udělaly všechny objevy základního výzkumu v polovodičích…“

      Když jeden odhlédne od toho, že Bell Labs nejsou v Kalifornii, ale v New Jersey, a že nebyly „družstevní“, ale spadaly pod monopolistu AT&T …

      http://en.wikipedia.org/wiki/Bell_Labs

  20. kanibal napsal:

    pro průmyslové, byli vysoko nad,Roku 1949–sorry-opravy

  21. Martin V. napsal:

    Aby se ČSSD vyhnula buď krutým kompromisům z jedné strany nebo přílišnému umazání se ze strany druhé, bude muset vyhrát volby tak, aby nepotřebovala koaličního partnera, nebo aspoň tak (např. s 90 – 95 poslanci), aby mohla postavit ostatní levicové strany před jasnou otázku: Chcete s levicovou ústavní většinou ve Sněmovně předat Kalouskovi zemi k plundrování na další 4 roky nebo riskovat další volby (s předvídatelnými postoji německých česky psaných sdělovadel a kulturní frontou plné volímkarlů) nebo nás necháte projít? (S odpovídající kompenzací ve Sněmovně, na ministerstva zapomeňte.) Pokud SPOZ bude mezi tázanými, nebude v dané situaci ani pro Kalouska ani pro novou drahou kampaň s nejistým výsledkem. A podobnou otázku pak bude potřeba pokládat před každým důležitějším hlasováním.
    K podobnému úsěchu bude ČSSD ovšem potřebovat maličkost – český ekvivalent Roberta Fica. Ale kde ho vzít? Sobotka ani Hašek jím nejsou. Štěch, Tejc ani Škromach jím nejsou. Ani Křeček ba ani Falbr. Tuze, tuze se obávám, že ani tolik vzývaný Dienstbier jím není. Možná jím malinko je Zaorálek. Kdyby totiž ČSSD měla dnes svého Fica, tak LEV neexistuje, SPOZ má preference kolem 2% a KSČM je ve Sněmovně ráda za poslanecký klub.
    V minulosti ovšem ČSSD disponovala hned třemi předsedy podobných schopností. První z nich přivedl poprvé ČSSD do vlády, o dva roky dříve do vedení Sněmovny (do vlády to tehdy nebylo o fous a o lživý/populistický/nesmyslný (nehodící se škrtněte) Klausův slib na zdvojnásobení průměrné mzdy za 4 roky). Druhý takový předseda se nenechal vykývat z klidu Klausovými zlými slůvkami, falešnými větičkami a moc moc zvednutým obočím a „národ volí Klause“ ho navzdory všem průzkumům nechal zvítězit o 6 proc. bodů. K nelíčenému úžasu německých česky píšících sdělovadel. Třetí takový předseda dal jasně najevo, že se při levicové většině ve Sněmovně nenechá vydírat pravicovými koalpartnery a během 13 měsíců jeho premiérování vzrostly preference ČSSD na trojnásobek. Tandem Topolánek-Kalousek, s úsměvem se sázející o povolební ústavní nebo jen prostou většinu, vyděsil tento růst až ke Kubiceho zprávě.
    Ke škodě ČSSD ovšem tato neumí se svými bývalými úspěšnými předsedy zacházet. Předseda-zakladatel má vlastní stranu, prezidentem se stal s desetiletým zpožděním a stále navzdory části ČSSD. Předseda-udržitel dopadl relativně nejlépe, byv na čas uklizen do Brusele alespoň proti své straně otevřeně nebojuje. Předseda-krizový manažer prohrál boj s vlastním egem – a s představou dalších 4 roků sezení v opozičních lavicích, pokusů o odvolání vlády, manipulativních článků německého tisku a volební kamapně s vajíčkovými útoky frikulínských volímkarlistů, završené nějakým dalším Íčko-Kubiceho blábolem. Byť samotný jeho odchod z čela ČSSD po pyrrhovsky vyhraných volbách patřil k tomu nejlepšímu z české politiky posledních 20 let.
    ČSSD volby nejpíš vyhraje, neb je zatím v pozici turisty z hádanky co má dělat turista na Aljašce, když potká hladového medvěda? – Nemusí dělat nic, medvěd všechno udělá sám. K prostému i přesvědčivému vítězství bude stačit nedávat německým novinářům příliš mnoho munice typu Rath, Mládek, Palas, dotace na severozápadě. K drtivému vítězství (a následné snesitelné ztrátě v Senátu – obhájit 23 křesel nepůjde ani teoreticky) bude ovšem potřebovat něco navíc. Konzistentní, čitelná, charismatická nebo aspoň slušná osobnost bez minulých průserů, schopná týmové hry i jasného drženého slova by ČSSD velmi pomohla.

    • Iveta Vilímková napsal:

      Martine, skělý postřeh. Ano ČSSD pravděpodobně vyhraje volby aniž by hnula malíčkem a možná čím méně pro to bude dělat, tím větší šance bude mít a vyšší výsledek dosáhne. To jsou paradoxy dneška, kdy všechny politické strany mají máslo nahlavě a ve svých řadách jedince, o které by si jeden ani kolo neopřel, jak se lidově říká. Nu uvidíme ….. ono to nějak dopadne, že 🙂

  22. ujo napsal:

    nebude to tak složité: pokud ČSSD+ KSČM udělá +- 100 bude SPOZ stojící mimo vládu Zemanovým nástrojem řídícím socdem. vládu

  23. strejda napsal:

    Vlku, myslím si, že se v Miloši Zemanovi mýlíte. Je to především pragmatik, pak prognostik a nakonec politik. Stranu SPOZ nepotřebuje a nakonec ji s radostí pohřbí, ale nezřízne. K ničemu se totiž již nehodí. Proto ji radí to nejlepší, nehrnout se do vlády, učit se a získávat zkušenosti. Rok před volbami chtiví moci a peněz startují. Třesou se na ministerská křesla a další prebendy. A Zeman jim dává stop. Říká, chcete-li k moci, tak se 4 roky učte. Bez koryt o která jim jde. Tím říká, nechci s vámi mít nic společného, pokud vás nebudu potřebovat. Až budete umět, uvidíme, můžete se hodit. Pro Zemana je mnohem důležitější vliv v ČSSD a ten nezíská upřednostňováním SPOZ. I v řadě dalších záležitostí se chová velmi přiměřeně.
    Štengl je opravdový exot, dříve nula, nyní nula a v budoucnu zase nula. Zemanovi, a ani nikomu jinému, nemůže vyhovovat. Zeman jako pragmatik nepotřebuje žádného dogmatika, který mu nakonec bude připomínat, bez pochopení a vnímání, předchozí nápady a řeči. Máte pravdu na začátku, SPOZ je bezvýznamná. Jediná neznámá je frustrovaný český volič. Co by této straně pomohlo a narušilo by hegemonii ČSSD, by byl příznivý přístup médií. Ovšem, to nelze od poněkud primitivní mediální scény očekávat. Jsou opravdu, ale opravdu, jak říká „klasik“ zabednění.
    Zemanovi nejde o poníze. Jde mu o naplnění svých ambic a snů. A jako prognostik vidí velice daleko. Bude chtět být presidentem třeba jen na jedno období, ale takovým, který uspěje a na kterého se bude i po desetiletích s láskou vzpomínat. Je mnohem chytřejší a sebestřednější než Klaus, jiná liga. Po Husákovi, Havlovi a Klausovi to má ulehčené.
    Proč jsem ho při volbě považoval za zlo, byť neskonale menší než kníže, je to, že se s ním společnost nikam dál neposune a vlak nám o to víc ujede. Není osobou budoucnosti, jen rozumnějším opakováním minulosti. Na českou současnost asi maximum možného.

  24. Iveta Vilímková napsal:

    Tak nevím, ale můj koment pod příspěvkem Martina V. opět zmizel 😦

    • vlkp napsal:

      Ano byl ,viděl jsme jej také. Ale nic jsem neudělal na jeho odstranění!Ale pro jistotu jsem prohlédl ještě koš a ejhle – byl tam.. Už je zpět. Nemám pro to vysvětlení. Nemazal jsme vás.

      • Iveta Vilímková napsal:

        Ve světě záhad a záhadných mizení se vyskytuju už dlouho, ale poslední dobou mne to začíná pronásledovat i do míst, kde bych to nečekala jako např. zde. Jen doufám, že jednoho krásného dne nebudu vymazána docela 😀
        Netuším, jestli to mám brát jako nějaké skryté varování. Tajemnému světu počítačů a kyberprostoru moc nehovím a tak nedokážu rozlišit, co je chyba matrixu a co už přímým útokem. Na facebooku se mi ztrácí přátelé, kteří se tváří jakoby mne blokovali a ti dotyční to vůbec neví. Klienti hlásí, že mám už po několikáté nabourané webové stránky, množí se problémy se ztrácejícími se emaily a další srandy. Tak si tak říkám „zlaté časy obyčejné papírové korespondence“ 🙂

        • vlkp napsal:

          Paní Vilímková,pokud se ptáte mne, tak žádné varování na vaši adresu jsem nevyslal. A ani skryté. Ostatně, skrytá nejsou mým oborem. Když varuji, tak velmi zřetelně. A veřejně.

          • Iveta Vilímková napsal:

            Vlku to nebyla otázka na Vás, jen holé konstatování, že ty opakující se podivnosti posledních týdnů a měsíců, mne dohnaly i zde ve „vlkovo“ prostoru. Když ani Vy jako neomezený vládce tohoto serveru neumíte vysvětlit proč mi opakovaně mizí nebo se vůbec nezobrazují moje příspěvky, tak já jako absolutní počítačový laik z toho mám krapet zamotanou hlavu. Ale odmítám propadat paranoie a dál věřím jen technické chyby 😀

  25. Občan napsal:

    Vlku,

    Desta, a.s. NIKDY do konkurzu nespadla.
    Desta, a.s. Děčín byla ROZDĚLENA v r. 1999 jako plně funkční podnik na Desta CZ, a.s. a Desta-Nova, a.s. Stalo se tak dva roky POTÉ, co Grégr z Desty odešel (1997).
    Oba nástupnické subjekt ovšem v konkurzu skončily – dva roky po rozdělení. Ale s tím už Grégr neměl nic společného; leda snad jako ministr průmyslu, ale v orgánech nově vzniklých subjektů nepůsobil.

    Dále pak existovala společnost Desta Trading., která byla založena v r. 1996. V ní působil Grégr 6 měsíců v r. 1997, pak už v orgánech společnosti nefiguruje. Desta Trading zkrachovala v r. 1999.

    KDY tedy dostal Grégr Destu nebo některou z jejích dceřinných či nástupnických společností do konkurzu?
    Za bolševika to nebylo, to ji naopak vynesl z pozice podniku okresního formátu na podnik úspěšný i na mezinárodních trzích (1962-1969).
    Po plyšáku to také nebylo, protože Desta zkrachovala až když z ní odešel. Krom toho – na funkci generálního ředitele rezignoval okamžite poté, co byl zvolen do Parlamentu ČR (tedy v létě 1996).

    Ale třeba máte nějaké informace o tom, že Grégr jako ministr průmysl měl nějaký podíl na tom, že Desty zbankrotovaly.

    • vlk napsal:

      Grégr odešel, ale vliv si ponechal. Mé zprávy z té doby, jakkoli je nemohu doložit z otevřených zdrojů hovořílo tom, že tam měl majetkové podíly. Jak v původní Destě , tak v Destě Trading.
      A myslím, že ty informace jsou spolehlivé. Věřit tomu nemusíte. Já zůstanu u svého tvrzení.

    • void napsal:

      Nevím o jak důvěryhodný zdroj jde, ale třeba tento popisuje situaci za řiditelování pana Grégra:
      Akciová společnost Desta upadla do konkursu v roce 1999 především kvůli dlouhodobě ztrátovým obchodům a kvůli přezaměstnanosti. Podle Tomáška k tomu přispělo i vydání obligací za 220 milionů korun v roce 1995, kdy byl ředitelem firmy současný ministr průmyslu Miroslav Grégr. Nikdo z vedení si podle správce vydané obligace nekoupil. V roce 2000 vypršela jejich splatnost, ale Desta nebyla schopna dostát svým závazkům. Za výplatu cenných papírů zodpovídala právě firma Desta-Nova, kterou v roce 1999 společně s Destou CZ jako nástupnickou organizaci děčínské Desty založily ČZ Strakonice, které ji ovládly v roce 1998. Destě-Nova zůstaly nemovitosti a dluhy, na Destu-CZ přešla výroba vysokozdvižných vozíků. V lednu 2001 Desta-CZ, se sídlem v Chlumci nad Cidlinou, vstoupila do likvidace, 20. srpna téhož roku na ni byl prohlášen konkurs. Důvodem konkursu Desty-CZ bylo podle zdrojů ze společnosti předlužení, když její závazky činí kolem 180 miliónů korun, zatímco majetek má účetní hodnotu zhruba poloviční.

      Miroslav Grégr v děčínské Destě působil celkem třikrát. Do děčínského podniku, který se orientuje na výrobu vysokozdvižných vozíků, poprvé přišel v roce 1962 z Vagónky Studénka. Stal se tehdy jedním z nejmladších generálních ředitelů v socialistickém Československu. Vydržel zde do roku 1970, pak byl údajně za své postoje v roce 1968 perzekuován. Podruhé, v roce 1990 Grégr do Desty vstoupil triumfálně: na ramenou dělníků. Po krátké přestávce v čele českého ministerstva strojírenství se Grégr v prosinci 1990 do Desty vrátil potřetí. Podnik vedl do roku 1996. Odešel z něj poté, co byl zvolen poslancem Parlamentu České republiky.Počátkem devadesátých let Desta ročně produkovala tři tisíce vozíků. „V roce 1991 jsme měli objednávky na 4500 strojů, ve skutečnosti jich Desta vyrobila jen 2000, a to se čtyřmi a půl tisíci zaměstnanci. To byla více než dvojnásobná přezaměstnanost. Naší filozofií bylo podnik zeštíhlit a postavit ho právě na tuto produkci. Ale to Grégr nikdy nepřipustil,“ vzpomíná tehdejší výrobní ředitel Pavel Kotrch, který z funkce odešel v roce 1992. Současný šéf resortu průmyslu totiž zvolil opačnou strategii: místo zeštíhlování megalomanství. Grégr odmítal propouštět nadbytečné pracovníky, naopak k sedmi závodům přikoupil další čtyři. „Grégr zbytečně utrácel miliony, vložil zcela bezúčelně dvě stě milionů korun do vývoje. Také založil společný podnik v Číně, který později s velkou ztrátou zkrachoval,“ říká Kotrch. Podnik do konce roku 1997 prodělal šest set milionů korun, závazky narostly téměř k miliardě. Cizí zdroje nafoukla i emise pětiletých obligací v roce 1995 za 220 milionů. Ta měla nastartovat provozní financování, to se ale nepodařilo. Firma postupně ztrácela konkurenceschopnost. Ministr průmyslu dnes tvrdí, že potíže Desty vznikly až po jeho obchodu. To je možné, ale podnik se obvykle nezkrachuje během pár měsíců.
      (zdroj: http://www.kn.cz/clanek/konkurs-desty-se-blizi-do-finise)

      • Leo K napsal:

        Ano, Narcis Tomášek (to není přídomek, to je skutečné křestní jméno) správce konkurzní podstaty a Petr Cibulka jsou zdrojem všech zpráv, které dehonestují Grégra. Věřím, že přijde čas a pravda se ukáže. Ty argumenty totiž nejsou vylhané, jsou jenom šikovně zneužité – a to je strašlivá podpásovka.

  26. tata napsal:

    VÁŽENÍ

    Skuste se každý zamyslet,I když si myslím že vlk se mýlí nechápu proč je zde za svůj pohled názor tak odsuzován,ne jeho posun už vtomto směru je dlouhodobější stačí přece napsat že s jeho pohledem nesouhlásím a to opravdu nesouhlasím a sem opravdu zvědav kdo bude myt pravdu.

    MĚNÍME se před očima všichni,naše nekopromisní postoje když to není náš pohled škoda že se KOSA tak mění,vlku myslel sem že radši přejdu jedno ale změnil jste se i VY A TED NEMYSLÍM váš pohled,stím se umím vyrovnat nesouhlasem a čas nás rosoudí.MYSLÍM to řešení třeba s PELIKÁNEM,,,,,,,,,,,,ROZHODNĚ mnohem dříve jsem měl k němu vyhrady,ale byli doby kdy jste tvrdost uměl oplácet větší tvrdostí ale zůstal jste nad věcí ted VÁS TY VĚCI pohlcují………ale asi je velký rozdíl byt jen přispivatel a tvořitel prostoru………zná te mě většinou mi nedá napsat co si myslím,je mi jen líto jak většina se musí postavit naprosto nekopromysně k názoru druhého. a proto mi nedalo napsat tento uvod………….ted ktomu vašemu pohledu.

    Zaprvé ktery rozumný levičák muže volit SPZO?KDYŽ VIDÍ tu směsici i lumpů,podle mě zásadní chyba je že přecenujete její možnosti a na druhou stranu podcenujete Zemana v ohledu že si to neumí sečíst.Oproti VÁM vtomto vidím přece jen mín spekulací a zde jste se podle mě hodně pustil na dost velké spekulace,ale oproti jiným na druhou stranu v naší politice je možné vše.

    Třeba vubec nemusí byt rozpor vtom co řekl na jednom i druhém sjezdu………..já vtom opravdu rozpor nevidím on není hlupák………takže je realista to je to přání k vítězství ČSSD,ale zároven je ješitny a SPZO je jeho dítě a přeje si aby se bezhlavě za každou cenu nehnali k moci to on dobře ví že je cesta do pekel,,,,,,,,,,,,nebo pravda bude někde uprostřede.

    Jak sem řekl soustřed me se jak ten pohled vidíme každý z nás né na spekulace co stím má kdo za ZÁMĚR………NAŠE POLITIKA je tak nevyspitatelná že vše je možné,,,,,,,,,,skusme se VÍCE RESPEKTOVAT NAVZÁJEM………….COŽ JE TVRDĚ po pohledu ale vynechme ty osobní kopance po kotníku

    • Iveta Vilímková napsal:

      Tato: Jako očitý svědek Zemanova prohlášení z roku 2009 z Jihlavy, kde Janu Volfovou a bývalé další kolegy, které tři roky připravoval, dirigoval a korigoval v neparlamentní straničce zvané Strana důstojného života (jejíž název vymyslel, stejně jako program a mnohé další), prachsprostě potopil a velmi neomaleně poslal do háje, si troufám tvrdit, že to co dnes vypadá jednoznačně může být zítra jinak. Zeman to hraje a umí hrát na všechny strany a proto není jasné, co udělá zítra. Tím chci říct, že pravdu mohou mít všichni a nikdo. Klaus byl daleko čitelnější a předvídatelnější než Zema a bude improvizovat podle aktuálního vývoje. Tady levé nebo pravé vidění je bezpředmětné, protože Zeman bude mít vždy ala zemanovské …..

      • tata napsal:

        PANÍ Iveto
        když si to přečtete nejsem nijak v rozporu,ano ZEMAN JE NEVYSVPYTATELNÝ……proto taky ač spíše doufám/on byl pro mě jen volba menšího zla/ on netrpí potřebou luxusu to je rozdíl mezi ním a KLAUSEM………OVŠEM TRPÍ JAKO KLAUS JEŠITNOSTÍ……..a proto doufám že se chce zapsat spíše vtom dobrém………..to co píše vlk je spíše pro lidi co chtěj hromadit majetek,jemu majetek až tak nic neřiká………..a taky nevylučuju že já se scela mýlím a vlk má pravdu…………ve své podstatě vše je možné…….oto je to horší co volit,proto holt volím ČSSD……..NIKOLIV ŽE věřím že ona mavne proutkem ale proto že aspon vtom sajrajtu musí dělat něco pro ty nemajetné………..vite tím se držej u koryt……naopak pravice má pravý opak nemusí předstírat že jí de o ty dole…………a to je ten rozdíl nejsem najivní vím že levicový politici nejsou o nic lepší ale musej to aspon předstírat…………a to předstíraní aspon je to o kousek lepší pro ty vobyčejné……bohužel není zde strana politik kde bych řekl toho volím srdcem ………je to smutné ale je to tak.

        A TA BEZNADĚJ SE VKRÁDÁ I SEM…….LIDI PROSTĚ REAGUJÍ NA TU beznaděj

      • Admirál napsal:

        Iveta – „Zema a bude improvizovat podle aktuálního vývoje. Tady levé nebo pravé vidění je bezpředmětné, protože Zeman bude mít vždy ala zemanovské“

        Tady jste asi trefila hřebíček na hlavičku.

    • Meky napsal:

      Konečně zazářilo světélko v tunelu vášní,děkuji Táto.

  27. Jan Čermák napsal:

    Četl jsem toho Kotrbu, cestou z práce se mi dere na mysl Hoří má panenko. Takhle nějak vidím SPOZ. A možná proto výše vedené výhrady k blogu. Totiž polemika s arciďáblem Kalouskem má grády, polemizovat s lesním strašidýlkem je tak nějak „zbytné“. Chudinka chcípne sama, je to spíš k pousmání než k čemu jinému.
    P.S. tata se mi líbí čím dál víc.

  28. Občan zZz napsal:

    Výborná analýza. Věřím, že takto si to Zeman plánuje. Zapadá to do sebe. Samozřejmě, jak jeho plány dopadnou se ukáže, zatím je to jen začátek.

    Vidím to tak, že po předchozích volebních kampaních ČSSD, které byly bez jakéhokoli nápadu, by pro mě opravdu výborná volební kampaň byla překvapením. Myslím tím, že by ta kampaň byla tak výborná, že by vzala Zemanovcům hlasy a ti by se díky tomu nedostali do parlamentu.
    Je nepravděpodobné, že by se Zemanovci do parlamentu nedostali. A kdyby se tak přece jen stalo, tak spíše díky tomu, že se jejich lidé ukážou býti neschopnými, ale to by museli být už hodně neschopní, aby se ani s podporou Zemana do parlamentu nedostali. Nějaké ty skandály také budou mít, to je jasné.

  29. Gerd napsal:

    vlku,
    jen k těm zahraničním investicím trošku zbytečně moc nasazuješ. když v tak rozkradené zemi nemá nicmoc jiného šanci na úspěch. Leda čerpání eurodotací, ale k tomu se SPOZ ještě dlouho nedostane, tak je zbytečné je zmiňovat. Prostě jak U snědeného krámu. A také si připomínám jinou Nerudovu povídku, kde se název (ne už tak zápletka) dobře hodí na dnešní situaci: Přivedla žebráka na mizinu.

  30. tata napsal:

    Ještě mě něco vrtá hlavou ač sem ekonomickej analfabet proti VLKOVI………… ALE I S JEHO DŘÍVĚJŠÍCH ANALÍZ A CO JSEM tak pochytil po INTERNETU……….

    kDYŽ SROVNÁME ZEMANA A JEHO šefovaní státu……..sice konjuktůra v mnohém se to nedá srovnávat……….ale vyvedl stát s krize po KLAUSOVI……..KDYŽ by jsme sečetli co stála asanace bank to hospodaření by bylo ještě v lepším světle,ted si vemte v jakém stavu byli instytuce jako HASIČI POLICAJTI a jak jsou na tom dnes,silnice podle mě nikdy nebyli v tak špatném stavu prostě tato vláda ma nejen velky deficit ale ještě skryty deficit vtomto…………..nevím jestli se mám víc bát ZEMANA,nebo aby pokračovali tyto……….pro mě je odpověd jednoznačná………….

    ZA druhé podle mě vlk přecenuje možnosti prezidenta……….to co píše by byla spíše v roli premíera…….Klaus sice ukázal že prezident není jen figurka,ale i to má hranice,myslíte že bude moct nepodepsat vetovat zakony když bude vládnout čssd a tím jí házet klacky pod nohy?Bude záležet jen na ČSSD JAK se bude chovat jestli připustí stejný bordel co je ted,pak nemáme co litovat jestli se jí ZEMANOVI PODAŘÍ podrazit……………TAKŽE I VTOMTO SMĚRU tuto analízu považuji spíše v roli spekulací……………já doufám že si toto uvědomují i levicový politici,jestli né holt si nezaslouží vládnout a stoho pohledu se na to i dívám………….budu je kritizovat až to nastane,podle mě tato kritika je stahovaní kalhot před brodem

  31. Kanalnik napsal:

    Skvely clanek, diky. … Jinak si nemyslim, ze vlk pise nejak jinak, nez behem posledniho roku. Pise stejne, ale tentokrat o novych lidech, kteri jsou pro nekoho stale jakousi nadeji do budoucna. Ja tu nadeji nesdilim, takze souznim s tim, co vlk pise, vidim to podobne. Mozna se pletu a vse bude jinak. Uvidime. 🙂

  32. Šims. napsal:

    Takže za mne bych jen podotkla:
    Hranaři – až z toho filmu jde mráz po zádech a nemám až tak pochynosti, že to zde tak nechodí. Samozřejmě, že filmy jsou vždy brány s určitou nadsázkou, ale když vidím žitou realitu země, asi se to moc od ní neliší. No a Vlk tam viděl jakéhosi „Šloufa“, já jsem tam zase viděla jednoho horolezce a staviltele tunelu, hrál jej Langmajer a hrál ho velmi přesvědčivě (i s gesty).

    • Šims. napsal:

      Aještě jsem zapomněla – socasní sedli na lep Zemanovi a ještě se ukláněli i když byl již ve vrtulníku na zpáteční cestě. Socialisti mají loutkovodiče přímo na Hradě a ještě jsou mu vděční. To dobře nedopadne.

Komentáře nejsou povoleny.