Viděli jste včera Bayern?


nemohu jinak , než  sednout  netypicky  brzo  ráno ke klávesnici a  napsat pár  řádek o  včerejším zápase  Bayern  – Barca…. To prostě  byla  fotbalová  nádhera!

Bayern  má  od loňského jara  úžasnou  formu a  já byl  velmi zvědav,  zda  si poradí, s jak  jsem se domníval,  superfotbalem Katalánců. A  jen  tak mimochodem  –  přál jsem  Barceloně a doufal,  že  suverénní /až příliš/ Bavoři pořádně narazí.

To , co se  ale odehrálo  včera  večer  v Mnichově,  je  naprosto mimo rozsah  mého  fotbalového chápání. Hosté sice  tradičně drželi  míč  skoro  70%  hracího času. Jenže  co s  tím, když na  bránu vystřelili  za celý  zápas  JEDNOU a  vedle  brány  také  JEDINKRÁT.

Jejich  ťukes  končil  nějakých  15-20 metrů  od  pokutového  území domácích, takže  to  byla  převaha  veskrze  jalová!  V podstatě NIKDO  za poslední  3-4  roky  neuměl  barcelonským  čelit.  Jejich serie  krátkých  bleskových přihrávek  spolehlivě  ničila každého a   když už  Barca náhodou prohrála, bylo  to  spíše shodou  zvláštních okolností než  faktu,  že  je někdo přehrál.. 

A přesto všechno  –  včera  hráli  to svoje  a ono  to vypadalo ne jako  účelný, kontrolovaný  a efektivní  herní systém, ale  zmatený pokus  vesnické  jedenáctky  nějak  čelit  mnichovským profíkům.  Lituji,  že jsem  si to nenatočil, abych  si  to pustil ještě jednou celé a podíval  se,  čím je  vlastně  Němci  dostali Co  bylo  to kouzlo , které  hosty  fotbalově  svléklo  do naha a  způsobilo  jejich totální  destrukci.

Jisté  je jedno – že  včera  vůbec neplatilo,  že  hrát proti  Barce  znamená jen  běhat a  nepotkat se  s míčem,  uštvat se v marné  snaze jej nějak získat  a  tím pádem nemít  už  síly  na  vlastní protihru. Bayern  sice  míč kontroloval jen polovinu  doby  co soupeř,  ale  tu  využil famozně  a s  vražednou efektivitou! Rozhodně neplatilo,  že  jeho  hráči byli  snad  technicky  slabší  než  mrňaví  fotbaloví  čarodějové  z Pyrenejského poloostrova.  Zcela se vyrovnali, ale  jejich  technika  byl a smrtelně  dynamická, kontrastující  s  uspávacím projevem  soupeře. Ten nevěděl  co  hrát.  Kdy jste naposled y viděli , že  Barcelona  použila  a opakovaně  tzv. kolíbku místo  krátkých přihrávek? Nebo  že  si  Messi chodil pro míče  až na vlastní půli?

Povrchní pozorovatel by  odvětil,  že  to  bylo  jasná hra někoho  kdo se  tlačil dopředu, proti  někomu, kdo  bránil a  hrál kontry.  Tohle klišé  z  českých trávníků  včera  vůbec nesedělo. Mně osobně  to přišlo  tak,  že  Bavoři je nechali  hrát  jen do nějakých  35 metrů od  vlastní  branky.  Tam  si mohla  Barca  přihrávat jak chtěla, ale jak se přiblížila  blíž, okamžitě  přišla  stopka  v podobě  prohraného souboje  a ztráty  míče.Jak to,  že domácí  ty  souboje  skoro bez výjimky  vyhrávali, což zatím nikdo jiný  nedokázal drahně  let? 

Pak následoval  vypracovaný  zabijácký  útok  tempo  fotbalu, v kterém  hosté  byli  zcel a bezbranní. A popravdě  – výsledek  4: 0 je pro ně  ještě  docela  lichotivý.Nikoli  brejk  jednoho zoufalce proti  jednomu stoperovi.

Ukázaly  se také  v plné nahotě  zjevné a zřejmě  zakalkulované  slabiny  červenomodrých.   Fyzické parametry  jejich  hráčů a  skutečnost,  že  obrana  jako  týmová  řada je považována  za  jakýsi přežitek a nutné  zlo, kterému se nemusí věnovat moc pozornosti protože  soupeř  se před  Valdeze  pod tlakem  zálohy a útoku  stejně  dostane  jen  náhodou.  Anaprostá neschopnost  změnit  herní  styl podle  vývoje na  hřišti.

\zsčnu tím posledním  – \Barca  hraje  svůj  famozní  ťukes.  Ale  nic jiného.  Včera měl a asi  3x  možnost  rychlého  protiútoku. Ani  to nezkusila!! Jako  kdyby  to nikd ynezaregistrovali, že se  tohle také  smí.  Nemluvě o nějaké střelbě  z  dálky. Oni tvrdošíjně  hráli  to s vé.  Bez pokusu o  změnu!!!

Mrńaví trpaslíci  se tentokrát neprodriblovali  do  šance a když náhodou získali  roh, bylo  to, jako  by  vlastně o míč přišli, Protože  prostě  s jejich výškovými parametry  neměli v téhle klasické standardce  nárok. Protože  v týmu jsou jen  tři  fotbalisté, kteří mají parametrické předpoklady hrát hlavou.. Naopak  – každý  roh nebo  standardka  Bayernu hraná  vzduchem  měla  golový odér.  Právě proto,  že  že Piquet a  Busquec a  ten mladík na  stoperu  naprosto nemohli  čelit převaze  6-7 nabíhajících  hlavičkářů  domácích a trvale je  všechny  uskákat.  Však také  tak padly  první dva  kusy !

Tenhle  zápas osobně  řadím k tomu nejlepšímu, co jsem  za   skoro  60 let, co se dívám na  fotbal,  viděl.

A  že mám  v té své fotbalové  hitparádě opravdu  vybrané  kousky:

Benfica  Real  – 1963  5:3

Anglie – NSR  MS  1966 4:2

NSR – Holandsko MS  1974  2:1

NSR  – Anglie  MS 1970  3:2

Brazílie  – Itálie MS 1970 4:1

ČSSR – Holandsko ME  1976  3:1

ČR  – Holandsko ME  2004  3:2

Sparta – Viktorka jaro  2012 1:3

prostě  vyjímečná  utkání.  Teď  k  nim přibude i tenhle  zápas. Podle mne po právu. Neuvěřitelná podívaná.  Však také  tomu odpovídala  katalánská  frustrace.  Řada  hráčů  hostů  to prostě neunesla  a  zmohli se  jen a místy  trapnou  agresi a ještě trapnější  gesta. Jsou zvyklí jen  vítězit a teď  takováhle  strašná potupa!  Moc  se těším na  to, co se bude odehrávat  v  Barceloně.  Souhlasím s  Franzem  Strakou,  že  se klidně  může  i  na Nou Campu  zopakovat  mnichovská lekce. Bayern má prostě  fantastickou  fazonu a jsem moc   zvědav,  jestli proti němu má momentálně  vůbec  někdo  šanci.

Dnes večer, po  utkání  ligových jedniček  si  to Němci se  Španěly rozdají znovu,  tentokráte  v  souboji  dvojek. Normálně  bych  fandil  Dortmundu. Velmi se  mi líbí  jejich kouč  Juergen  Klopff, kterého   řadím  hned  za  našeho genia  Pavla  Vrbu. Nicméně finále  Bayern -Borussia  bych pokládal  za pouhou  formalitu!  Na Bavora  musí  přijít  bílý  balet  a Ronaldo!  Už proto, že  za  nim  bude stát celé  Španělsko, včetně  fanoušků z Barcelony. Což  je jinak naprosto nemyslitelné.  Všichni jižané budou  toužit  po  vendetě  za  včerejší  ztrapnění.  Tohle  Dortmund prostě  nemůže  nabídnout.  Navíc  si neumím představit  rozpoložení  takového Maria  Goetze, který  včera podepsal  právě  Bayernu.  Ostatně  , tenhle přestup  zřejmě největšího současného  německého talentu za MILIARDU  korun naprosto nechápu.. Proč  ho  Bayern  kupuje, když  normálně  v  základu není místo  třeba pro  Robbena  nebo  Gomeze? Nemluvě o jiném supertalentu  Shaquirim?  Proč  zahušťují konkurenci v už tak nabytém kádru a  navíc  za  takové  peníze? Proč  oslabují  jediného konkurenta, kterého mají?  Bude je bavit  liga, kde všechny budou přejíždět  4:0  a více? 

Ale  to  teď  není důležité. Byl to  prostě  včera  skvostný  fotbálek. večer  se těším  na  další.

 

A nakonec  ještě poznámka  k jedinému  kazu  zápasu. Tím  byl  výkon  maďarských  rozhodčích.  Jakkoli  má  Kassayi  úžasné  renomé,  včera  to byla  mizerie. Dvě neodpískané  jasné  penalty, naopak  dva  nesprávně  uznané  flastry. Jeden  z  ofsajdu,  druhý  s  flagrantním bráněním ve  hře.Tohle by  se prostě  stávat  nemělo. Jakkoli  výsledek je takový, jaký  být  měl. Nicméně  –  snad se na  to jeho pískání  včera  také  dívali  čeští  fotbaloví  novináři. A zejména  trio ve složení Radotínský, Pilný, Henn! kteří  se doslova  vyžívají  v  tom, jak  pitvají  centimetrové  ofsajdy  v klidu  s  elektronickou  lupou a  pěkně  zpomaleně   a pak „moudře“ vyvozují  dalekosáhlé závěry… Jak snadné, pohodlné a alibistické!   Prostě  lidský  faktor  a omyl  patří   k fotbalu.  Jak k  tomu  českému , tak  i k tomu  úplně  top.

Příspěvek byl publikován v rubrice Fotbálek se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

17 reakcí na Viděli jste včera Bayern?

  1. radek napsal:

    barcelona musí výšku nahradit technikou a rychlostí, pokud to nedá, je samozřejmě zle

  2. Václav napsal:

    ten ofsajd byl na hraně a je dobře,že ho sudí nepískl. Barca doslova shořela viz hození míče do tváře hráče Bayernu.Těžko se asi najde někdo ,kdo si troufne /krom skalních fanoušků, že je šance na obrat v příštím zápase. Jde spíš o to jak naznačil včera straka ve studiu, že Barca bude hrát o to aby dokázala, že umí hrát fotbal.

    • vlk napsal:

      Václave, myslím, že jsi Václav P. z fora Viktorky. Pokud ano, vítej kluku ušatá. Když ne, omlouvám se za vlezlou familiernost.
      Ne ten gol z ofsajdu platit neměl. Dává totiž BArce důvod k tomu zkusit se z toho debaklu vylhat. A to není dobře.

  3. Jan Čermák napsal:

    Barcelona mne svým „krásným fotbalem“ deptá už roky. Takže včera byla moje radost maximální.
    Chtěl bych se vlku zeptat, jak tam máš ten seznam krásných fotbalů, to si pamatuješ?
    Jestli jo tak padám, já si nepamatuju nic. Ahoj.
    Jo a Maďar jasně kompenzoval 2 neodpískané penalty, při tom faulu určitě, ten ofsajd nevím, sporný- na téhle úrovni ! a my se pak rozčilujem u žáčků, máš naprostou pravdu.

    • vlk napsal:

      Jo, pamatuji. Ale Jene , všimni si , že až dvě výjimky jsou tam věci z roku 76 a starší. Tyhle věci dávné minulosti si pamatuji všechny. Al e to co bylo po roce 2000? tak tam už paměť opravdu neslouží! Prostě , postupující demence!!
      Jakkoli, když někdy náhodou dávají archivní fotbalové záběry, vidíš, jak tehdejší fotbal ve s rovnání s tím dnešním byl pomalý a neohrabaný.

      • Jan Čermák napsal:

        Všiml jsem si, tohle má každý. Ale data a čísla ani náhodou .. je to dar. Vlastně jedno bych taky dal Rusko-Holandsko 0:2 finále ME 1988

  4. Ruda51 napsal:

    Vlku, trochu ten zápas přeceňuješ, už vůbec nepřirovnávat k světovým matchům. Přiznám, já Bayern dlouhodobě (už od dob Císaře – Franz)) vůbec nemusím. Barca prostě včera vyhořela, dopředu vůbec nic, bez střely na bránu, mladej stoper za to všechno nemůže. Barcu už jsem v takovém stavu viděl, působí pak strašně, až trapně. Navíc dopředu nic a Villu tam dá až v 83.? Ač nerad, musím uznat, Bayern super obrana a dopředu válec, standardky smrtící. Vůbec nejsem odvázán z toho, že Bayern je teď jasnej favorit LM, Real totiž taky nemusím, tak leda ten Dortmund, ale na takové pohádky nevěřím, ale moc by se mi líbila.

  5. Xaver napsal:

    Hrával jsem fotbal samozřejmě na nižších úrovních, a jedno si pamatuji. Jakmile jsme delší dobu hráli cosi „podobného“, co hraje Barca, už trenér řval: „Nedrbejte to!“ Tento příkaz katalánský trenér zřejmě v repertoáru nemá, a proto to dopadlo špatně. Protože i při tom „drbání“ u vápna dojde zpravidla na boj muže proti muži. A tady byli osmahlí mrňousové bez šance. Neznám větší tvrdolíny ve sportech (fotbal, hokej, házená), než jsou Němci. Jdou až na hranu sebeobětování. To je polovina odpovědi, „vlku“, na Vaši otázku, čím je dostali. Druhá polovina je, že Messi (patří k těm fyzicky odolnějším) neměl svůj den. A kdyby to nebyl pan Messi, asi by byl střídán. Konečně přispěl i zmíněný rozhodčí: zejména při zmíněném bránění ve hře, to byl flagrantní omyl! A ještě jeden dodatek: všichni „Jižani“ jsou známi labilní psychičkou, když se nedaří…Nastupuje frustrace, pocit zmaru, panika. Všechno to nám včera Katalánci předvedli. Takže odpověď na to, „čím je dostali“, je úplná (dle názoru „sportovního novináře druhé kategorie“).

  6. Řezníček z Brna napsal:

    Včerejší utkání jsem bohužel neviděl, ale mám z toho radost, ač nejsem příznivec Bayernu. Mne se nikdy ten ťukes Barcelony nelíbil, to množství přihrávek, kdy většina směřovala dozadu, účelové držení míče, zkrátka profesorský fotbal. Jsou to dlouhé minuty hluchého fotbalu, kdy se nic neděje. Když hráli třeba s Manchestrem U. kladl jsem si otázku, proč proti nim ruďí dábli nenasadí důslednej presink, jak to někdy hrají v anglické lize? Nevím, zda-li to bránění v zóně a tkzv. stínování je to pravé ořechové proti Barceloně. Bohužel hodně týmů začalo tento barcelonský fotbal kopírovat, ale protože na to neměli technicky, výsledek byl celkem nudný fotbal, protože už neměli na to udělat 2-3 rychlé akce ve vápně soupeře a narážečkami se dostat do šance a proměnit.

  7. jvf napsal:

    Všechny zápasy, které uvádíte (ještě bych připomněl Brazílie-Francie MS 1986), byly vyrovnané, tohle byla hra kočky s myší. Neregulérní třetí gól už fakt nic neovlivnil. Trenér Barcelony by si mohl podat ruku s Bílkem za absolutní neschopnost reagovat na vývoj zápasu – i když je pravda, že bez Puyola se zázraky dělat nedaly. Určitě hrála klíčovou roli fyzička, třeba v Robbenově případě neuvěřitelná. Ostatně Barcelona měla víc štěstí než rozumu už proti St. Germain… Dneska to doufám Real zvládne – Goetze bohužel moc neznám, ale Bayern fakt nevypadá, že by potřeboval nakupovat posily.

  8. Tacit napsal:

    Včera, nevím proč, mě napadly verše z písně od Jarka Nohavici „Mám jizvu na rtu“:

    Trumfové eso v mariáši hážu do talónu
    a chtěl bych vidět Baník, jak poráží Barcelonu.

    • vlk napsal:

      Taky jsem si vzpomenul. A nejen včera. I v neděli, kdy Baníček hrál s rudochy.

  9. er napsal:

    no nevím, při prvním gólu se mi zdálo, že dante použil obránce jako trampolínu na odraz rukou – faul; 2. gól jasný půlmetrový offside, 3. gol – opět faul, jde to s rozhodčima z kopce; co se týče penalt – obě hlavičky by šly mimo a gól by z nich nebyl, ruce byly pokaždé u těla a pokaždé nastřelené. Barca nepočítala, že by takto mohla vyhořet a celý zápas hráli bez bojovnosti a pohybu jako tužky s 1000 přihrávkami na půlce – nicméně celý zápas byl ovlivněný skopčáckými „regulérními góly“. Stačilo na germány hrát stejně agresivně i za cenu faulů a trošku tam dvoumetrovým bavorákům běhánim provětrávat krovky.
    To, že maďarovi vůbec nevadily skluzy do nohou od skopčáka, to je taky samostaná kapitola

    • vlk napsal:

      er
      je fajn, že jste fandou Barcy až na krev, ale tohle je plac, kde se měří, pokud možno, všem stejně.
      Pokud jste viděl u obou pentlí ruc e u těla, tak to bych se s vámi, kdybyste řídil auto, vysloveně bál jezdit. Protože bych měl strach, ž e přehlédnete i tank, kdybychom ho někdy měli potkat.

      • Ruda51 napsal:

        Dostal jsem se k odpovědi až teď – Dortmund 1:0 ole.., Trochu se zastanu er, že byl Bayern o třídu lepší o tom žádná, postřehy er u gólů v zásadě ok a ty ruce, při pohybu ruce u těla neudržíš, úmyslné nebyly, evidentnímu gólu nezabránily, bylo to čistě na rozhodčím, bohužel slabém rozhodčím. Auto řídím …….:-)

  10. tata napsal:

    A Réal dostává taky na frak,těch šancí co má DORTMUNT……..MUŽOU BYT RADI ŽE JEN 4/1.
    Polák jim motá hlavu.

Komentáře nejsou povoleny.