Soud v Bellinzoně, pár detailů kolem něj a jedna velmi pikatní drobnost, vysvětlující nevysvětlitelné


napsal vlk za výrazného přispění pánů IP a Občan zZz

Uff! To je  ale  nadpis…  V podstatě , kdybych  ho ještě  trochu prodloužil, tak snad  bych  nemusel psát  ani tenhle  blog.

Nepochybuji,  že  včerejší  rozsudek  ve  Švýcarsku, kde  privatizátoři  Mostecké uhelné  dostali  zdarma  dlouhodobý  pobyt v  zemi na  účet  tamního eráru bude dnes  hlavním námětem pro  všechny možné i nemožné komentáře absolutně  všech medií.

Pokusím se tedy vyhnout  hlavní  vlně  oněch  komentů, kterými, podle mne, musí  být  naprosto  tristní  přístup  české policie , justice  a  politických  elit  v  Česku,  ve  srovnání s  tím,  co předvedli  Švýcaři. Jak jsem napsal  už  včera – co neuměli  jejich  čeští kolegové  – tedy  vyšetřovat, zdokumentovat, za žalovat  a u  soudu  se vypořádat s   důkazním  břemenem,  zvládla  jedna  prokurátorka se  svým  týmem  a pár  švýcarských  policistů  na  dálku. Nevím jak  vy,  ale já  to cítím jako plivnutí  do  tváře  téhle  zemi. Jako  tvrdou  facku. Kterou inkasujeme  my,  řadoví občané  na místo  všech těch  šmejdů. Ať už privatizačních  nebo těch, co  jim pomáhali nebo je  kryli.

Česko gaunerů  ráj.  Písničku  od  Kabátů o  české privatizaci -Colorado,  jsem sem  nalepil  celkem nedávno. Dám  ji ještě  jednou. Je zoufale  pravdivá. Viz

Je  trapné, že  to, z  čeho udělá  flák parta  rockerů   a co vlastně  všichni  víme  a známe,  v politickém životě  nikoho netankuje.  Nicméně – v tomto  směru očekávám, že  půjde hlavní  vlna  do  toho se mi tedy nechce.Pokusím se vytáhnout  pár, pro mne  důležitých momentů.A vše  nakonec opepřit nečekaným objevem.

Při přípravě  materiálů pro tenhle  článek jsme  totiž  čilou  náhodou  narazil  na  naprosto  signifikantní  drobnost,  která  podle naprosto přesně  ukazuje, proč  Kalousek nejevill naprosto  žádný  zájem,  ale spíše  ostentativní  nezájem, přihlásit  Českou republiku s  finančními požadavky proti  stíhaným ve  Švýcarsku  do fronty na  zabavené peníze  a učinil  tak  až  po  veřejném tlaku  sdělovacích prostředků a to ještě  liknavě  a  tak,  aby   peníze pro stát  byly  co nejkomplikovaněji dostupné, protože  v civilním  řízení před  švýcarským  soudem  to bude on , kdo bude muset doložit,  že mu  byly  peníze  mosteckými privatizátory  ukradeny, zatímco kdyby byl  vedlejším  žalobcem v právě  skončeném procesu, udělala  by  za něj veškerou práci – a  jak se ukázalo bezvadně – ona  švýcarská prokurátorka! A  vše  by  bylo špígl nýgl automaticky. Kalouska  si  nechám v  téhle  příčinné  souvislosti až na konec. Abych  vás  trochu  napnul.  Proč   zaujal  tenhle  naprosto prapodivný postoj.

Teď  musím  nutně  odbočit.  Blíží se zase 28.říjen.  Nejvýznamnější  historický den  státu. Na  Hradě se budou  rozdávat  vyznamenání zasloužilým. Kdybych  byl  někým z  prezidentovi   blízkosti  nebo alespoň senátorem, velmi bych  se  pokoušel přemluvit  Zemana, aby  paní prokurátorka Graziella de Falco Haldemannová z Bellinzony dostala  řád  Bílého lva.  Jednoznačně  a bez  debat!  Je  za  co.  A  to i přes  to, že  dnes už  odsouzený  gauner  Diviš  o ní  začátkem  týdne  stihnul prohlásit, že  mu  její tažení připomíná komunistickou  prokuraturu  začátkem  50-tých let….

Chápu, není na  důkladné nestranné a pečlivé  vyšetřování  zvyklý.  Byl  odkojen  českými policajty,  které, pokud  si náhodou  troufli, snadno ukočíroval  Rampula  s Grygárkem.  A  to zejména  v  kauze  MUS:

Ale pojďme k jednotlivým  střípkům, které jsem pro dnešní  článek   vybral.

1- Kdo  jsou  ti, co si je podal  švýcarský  soud

dám sem jejich stručné  životopisy:

Kdo je kdo v kauze MUS

Marek Čmejla (46) – Kybernetik a někdejší člen kapely Tichá dohoda. Začala pracovat ve finanční skupině Newton, kterou  založili další obvinění Petr Kraus a Antonín Koláček. Podle médií sehrála společnost Newton podstatnou roli při skrytém nákupu akcií mosteckých dolů. V roce 2001 Čmejla svůj podíl v Newtonu prodal a stal se manažerem Appian Group, která nedlouho poté ovládla strojírny Škoda Holding. V roce 2010 koupil Čmejla spolu s Jiřím Divišem a dalšími dvěma osobami dopravně strojírenskou Škodu Transportation. Žije v Monaku

Jiří Diviš (57) – V 70. letech hrál basketbal za Baník Most. V roce 1979 emigroval do Švýcarska. V 90. letech v Česku zastupoval švýcarskou společnost Investenergy, která skupovala akcie MUS pro Appian Group. V letech 1998-2002 byl členem dozorčí rady MUS. Coby vrcholný manažer Appianu byl Diviš v roce 2003 vyslán do dozorčí rady Škoda Holdingu a v roce 2010 se stal jedním ze čtyř spolumajitelů Škody Transportation. Bydliště má v Monaku.

Jacques de Groote (86) – Bývalý vysoký manažer Světové banky a Mezinárodního měnového fondu (MMF). V lednu 2003 Ekonom napsal, že Grooteho působení v MMF bylo problematické. V polovině 90. let byl zakladatelem Appian Group, která ovládla MUS, a v jejímž čele Groote stál do jara 2003. Fakt, že se o privatizaci dolů začala zajímat švýcarská policie, souvisel podle Mladé fronty Dnes s udáním, které na Grooteho pro jeho údajný milionový dluh podala švýcarská společnost Conseil Alain Aboudaram.

Oldřich Klimecký (73) – Někdejší generální ředitel MUS, jenž léta zasedal ve statutárních orgánech vlastníka mosteckých dolů. Figuroval také v orgánech Výzkumného ústavu pro hnědé uhlí či FK Baník Most. V současnosti je mimo byznys.

Antonín Koláček (54) – V roce 1994 s Petrem Krausem založil finanční společnosti Newton Financial Management Group. O rok později usedl Koláček do představenstva MUS, jako vrchní personalista Komerční banky, která ve firmě vlastnila podíl. Stal se nejvlivnějším manažerem MUS a generálním ředitele Appian Group. V roce 2005 spolu s zesnulým manažerem Měkotou získali každý čtyřicetiprocentní podíl v dolech, který prodali Pavlu Tykačovi. Věnuje se buddhismu a dalším duchovním naukám a cestování.

Petr Kraus (46) – V roce 1994 stál u zrodu společnosti Newton Financial Management Group,  Právě Newton sehrál podle tisku důležitou roli při ovládnutí MUS. Kraus je je prostřednictvím společnosti Eurogate, Ltd. jediným akcionářem holdingu Newton i v současnosti. Mimo jiné je členem dozorčí rady brněnské vysoké školy Newton College a do jeho majetku patří Hřebčín Favory na Benešovsku, který se zabývá chovem starokladrubských koní, a je předsedou správní rady Nadačního fondu Erudikon.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/soud-s-manazery-mus-ve-svycarsku-d45-/ekonomika.aspx?c=A131010_141125_ekonomika_spi

2-lež  o  tom jak  privatizaci  MUS  má na  triku  ČSSD

Omyl! MUS je , stejně  jako OKD, klasickým výsledkem  Klausovy kuponové privatizace. Stát  si  také  u  tohohle podniku  nezajistil jasnou a nezpochybnitelnou majoritu. nechal si  46%, dalších  5%  rozdal  obcím v  regionu /docela aby mne zajímalo, kolik  akcií držel třeba Horní Jiřetín, který má  teď  problémy  s prolomením limitů…/. A když  zjistil, že  další  akcie  vlastní  Investiční společnost  státem ovládané Komerční  banky,  uložil se k těžkému, ale  vytrvalému  spánku.A svůj majetek  naprosto nehlídal. A nechal  si jej  doslova  z podpolštáře  ukrást. Jak se to  dělo v  detailu popisuje  sám někdejší  šéf  FNM  Roman  Češka. Který  byl hlavním  správcem  státních  účastí.  Jeho výpověď  najdete  zde:

http://www.ceskapozice.cz/domov/pravo-bezpecnost/proc-stat-prohral-boj-o-mostecke-uhli-byvaly-sef-fnm-roman-ceska-promluvil?page=0,1

Doporučuji  přečíst  velmi pozorně!  Všem  těm, kteří ukazují na  socany, že  za  tenhle privatizační skandál  musí být  zřejmé,  že  v době, kdy se ujali moci  – červen  98 , už byl stát  MINORITN9M akcionářem a mohl se  svým akciovým podílem tak nanejvýš  svolávat  valné  hromady. Nebo si s ním vytapetovat… Více nikoli.  Socani  jsou  zodpovědní pouze  za  prodej menšinového podílu. Který se jistě  dal  udělat  lépe. A kd e zřejmě  Grossovi a pár  dalším  zůstalo leccos  za  nehty.  Nicméně  to  už  byla  jen  nepodstatná  dohra  celého celého případu. Doly  už  byly, za své  vlastní peníze  – ukradeny! Osobně  jsem názoru,  že  Češka  svůj , byť  velmi  objasňující  příspěvek  – podívejte se třeba  na  roli Komerční  banky, prezentuje  tak, aby  nevypadal  jako  absolutní látro, které  svou hloupostí, lajdáckostí  a nečinností  způsobilo, že  stát  přišel o obrovský majetek.

Píše, že první  signály  z jistého zdroje  dostal někdy koncem  97.  Mno,  já  jsem kdysi  držel asi  500 akcií MUS.  A  že se něco děje jsem pochopil jako  mrňavý  akcionář  už začátkem  97, kdy mi přišel  dopis  od jakési  makléřské firmy, že  by  ráda odkoupila  mých  pár  akcií  za  cenu  burza  +50%.  Neuspěla. Prodával jsem nakonec pře burzu  za trojnásobek.  Takže  signály pro toho, kdo chtěl něco vědět zde byly o rok  dříve, než píše  Češka.

Dále  – naprosto nechápu počínání  fondu a jeho čelných  funkcionářů!  Stát  a  FNM  měly podle mne  přístup do SCP, kde byly evidovány  veškeré akcie  z kuponovky. Kdykoli  tedy mohl získat  přehled  o aktuálním  rozložení majetkových podílů v každé  firmě,  kde měl účast.  I Pepu  Vyskoče  by  muselo napadnout, že  toto bude hlídat  nejméně  jednou  měsíčně…  Ve vlastním zájmu!  Aby  zabránil právě  takovým divokým privatizacím! Jen  Češku and  Co.  zřejmě  nikoli.

Takže  mu  to někdo musel koncem  roku  97 pošeptat, že  je MUS  skupována a jde o nepřátelské převzetí! Aby  začal  vůbec  jednat.

Rád bych se ho také zeptal, jak  kontroloval asi  činnost  zástupců státu  v orgánech společnosti, když bylo možné  podivně  vyvádět obrovské  sumy? A  zcela tristní mi  přijde jeho tvrzení,  že  se pokusil svolat  valnou  hromadu MUS  v lednu  98, ale  jeho vedení klidně porušilo zákon a  realizovalo ji až  v dubnu  98! Neříká se tomu náhodou  zanedbání povinností  při správě  svěřeného majetku?  Jak to, že  nešel na policii, když  měl indicie? Jak to, že  nic nepodnikl? Jen  stál a koukal….

A  aby  vše bylo ještě  komplikovanější  – tento  týden  stát, respektive  státní zastupitelství přišlo s tvrzením, že  manažeři ovládli  firmu  už  o rok dříve! Takže  pro  fandy  ODS, Kalousekpartaje, KSČM a  dalších  –  ne  socani  s ukradením  MUS  mají jen  velmi málo společného!

3- Kdo je  vítěz  sporu v Bellinzoně?

Švýcarská prokurátorka?  Nakonec  snad  i  ČR?  Ani zdání!  Tím skutečným  šampionem  tohoto  procesu  je  jiný  český privatizační  žralok  –  Pavel Tykač  a jeho kumpáni.

Ačkoli  se zakoupil v MUS  až v roce 2006!

Na  rozdíl od  státu, v okamžiku  kdy zjistili, jak se věci  mají, neváhali ani sekundu a přihlásili s jako poškození  o  šest miliard  ze  14,  zmrazených  ve  Švýcarsku! Dodejme, že  za celou MUS  zaplatili prý  asi  10 miliard. Pokud  všechno klapne ohledně jejich  zájmu a  zdá se  že  neexistuje   důvod proč  by nemělo,  dostanou  60%  z kupní  ceny  státu  ukradeného podniku  ZPĚT! No není  to  fantastický deal?

Na  zajímavé detaily v téhle  části případu  dal  už ve včerejší  diskusi  link Germanicus, kterému tímto děkuji:

http://www.motejlek.com/dosti-neuveritelni-vitezove-kauzy-mus-petr-pudil-a-vasil-bobela

Je  to k nevíře.  Český  stát  původně  nevěděl, jak  se přihlásit  vůbec o nějaké  peníze – viz  následující  bod.  Pak si velmi váhavě  a nesměle  řekl o pouhé  tři miliardy, aby  to nyní poslední  týden  vyšrouboval  až na miliard  sedm. Ale  Tykač, který  podnik kupoval  v kategorii  Jak stojí a leží a  tedy  už  BEZ  dříve  vyvedených  peněžních  prostředků a  nevznikla  mu  tedy fakticky  žádná  škoda,  neváhá a  požaduje  více než  6 miliard… Asi proto, že na  rozdíl  od  Kalouska  věděl, jak  vyčíslit  vzniklou  škodu! která mu nevznikla.

A  tím se  dostáváme  do  finále celého  případu, tedy

3- neuvěřitelná  role  nejlepšího ministra  financí  blízkého i  vzdáleného  vesmíru – Miroslava  Kalouska  v kauze  MUS.

V téhle  povedené  taškařici  za  velké  peníze  je  celá  řad a velmi podivných  herců. O některých  už  řeč  byla  – o  Českovi, Tošovského  vládě, Komerční bance a jejím vedení, Stanislavu  Grossovi. Přidejme  další – od  soc dem  poslance Hojdara, který  gaunerům  aktivně  opatřoval  akciové  podíly  od  obcí na  Mostecku.

Ale  zcela speciální  roli  sehrály  rozpočtově  odpovědné  vlády po  roce 2006, jak se dočtete  zde:

http://www.ceskapozice.cz/domov/pravo-bezpecnost/svedectvi-svycarskeho-soudu-o-skandalni-ledabylosti-ceskych-ministru-v-kauze-

Z tohoto  odkazu  vyjmu to nejpodstatnější:

Už  25. října  2006 požádalo  Švýcarsko oficiálně  české  úřady  o  spolupráci v této kauze. Odpovědi se nedočkalo.  Česká neochota  jakkoli spolupracovat šla  tak  daleko, že  15. března 2011 se švýcarský velvyslanec André Regli odhodlal k naprosto bezprecedentnímu kroku a  sešel se,  z vlastní iniciativy tehdejším českým ministrem spravedlnosti Jiřím Pospíšilem, aby jej upozornil na skutečnost, že česká strana na švýcarskou žádost nijak nereagovala. Velvyslanec prý jasně zdůraznil, že pakliže má česká strana zájem účastnit se řízení, bude muset neprodleně reagovat, neboť se předpokládá, že obžaloba bude předána Federálnímu trestnímu soudu do konce května 2011. Po krátké odmlce Pospíšil odpověděl, že věc bude patrně spíše v gesci ministra financí, tedy Miroslava Kalouska. Švýcarský velvyslanec Kalouska obratem kontaktoval.

  • 4. dubna 2011: Velvyslanec oslovil ministra financí ve věci otálení ze strany českého státu. Kalousek však odpověděl, že se v této věci necítí být dostatečně kompetentním. Usoudil, že bude nejlepší, když rozhodne Vrchní státní zastupitelství v Praze, jemuž v té době šéfoval Vlastimil Rampula. Zastupitelství mělo také vypracovat posudek pro českou vládu, podle kterého se vláda měla následně rozhodnout, jaké kroky podnikne dál.
  • 31. května 2011: Poslední květnový den adresoval český ministr financí švýcarskému velvyslanci dopis, ve kterém uvádí, že nemůže odpovědět na švýcarskou žádost, pakliže nebude mít přesné informace o tom, jakým způsobem byl český stát poškozen a do jaké výše se vyšplhala škoda.
  • 8. července 2011: Švýcarská prokuratura odpověděla s tím, že je přesvědčena, že relevantní podklady má ministr financí dávno k dispozici. Mimo jiné podotkla, že přesné vyčíslení škody bude zveřejněno během trestního řízení. Prokuratura zároveň zdůraznila, že pakliže se česká strana připojí k procesu, bude mít samozřejmě přístup k veškerým spisům.

Také se vám slovo  SKANDÁLNÍ  zdá zcela  nepatřičné  pro  postoj ministra  Kalouska?  Osobně  zastávám názor, že  i takový  termín  SABOTÁŽ  není  úplně  vystihující pro jeho chování! Ale  rozhodně  je  výstižnější  než  pojmenování  první.

Pro mne  je  ze  všech  těžkých  šméček okolo MUS  toto  tím úplně nejhorším a nejzvrhlejším.  Kalouskův  ostentativní nezájem a neochota  je  Švýcarům demonstrována  v době, kdy  tenhle  rozpočtově  odpovědný, ze  všech nejodpovědnější zvyšoval  DPH na  chleba, léky, knihy  sunar atd. , zmrazoval důchody, snižoval  platy  hasičům a policistům, kteří  riskovali životy  při povodních, rozpadal s emu  pod  rukama  zdravotní systém. A  s ním vzorně  drží  basy  Nečas, Pospíšil a  vůbec  celá  tehdejší  korupice.Ale on tady , kde se mohl, ale  hlavně  – měl přihlásit  o miliardy se necítil kompetentní.  Jak  vysvětluje  svůj  tehdejší  postoj na oficiálních  stránkách  své  rodné osobní strany  ?  Dám to  sem doufám, že  v plné  kráse:

Tento  rozhovor  můžete  najít na  dvou místech-  na serveru  ČRo1 a  TOP 09.  Já jsem  jej  – přiznávám, že naprostou  náhodou  jako  první otevřel na Kalousekaprtaji.. Šťastná náhoda slepého  kuřete, co našlo zrno.

Následující  faksimile se dá, pro snazší  čtení  -zvětšit!

Newton 1Newton 2

Ten rozhovor  jsem musel nutně  přetisknout. V originále, jak ho má na  svých stránkách, resp. ve své  archivu  Kalousekpartaj Ale proč?  Abyste  si  všimli  záhlaví a  zápatí  každé stránky. Ze záhlaví je  zřejmé, že  jde opravdu o oficiální  dokument  TOP 09. Bez jakékoli pochybnosti.

A  co zápatí?  tak  to je  ono,! To je  ono!  Kdože  jim tyhle  dokumenty  zpracovává?  Čtěte  pozorně!  Jakási  forma  NEWTON media a.s. No jakási  – prostě  člen  skupiny NEWTON! 

Ano jde o  tu  firmu, kde byli  činní  pánové  Koláček, Kraus, Čmejla   a která  režíroval a odkup  mosteckých  akcií…..

Myslím,  že  si uděláte  stejný  závěr jako  já  a že  nemá  smysl dnes dále pokračovat…Aspoň pro mne  ne. Já  mám  docela  jasno, proč  se Kalousek choval tak, jak se choval.

Prostě  se  Švýcary  hrál  svou  verzi  pohádky O kohoutkovi a  slepičce.  Kdy říkal  –  vykažte  mi vy  Švýcaři,  že  gau…. no vlastně privatizátoři poškodili  Českou republiku a  já  vám pak  vyčíslím  škodu. A  hlavně,  donuťte mě  vůbec  číst  vaše dokumenty, když já nechci.

Ale protože  nepochybně  dorazí pár  detailistů, kteří se pokusí moje  tvrzení  zpochybnit a budou hledat  na justici.cz  ve  firemním  rejstříku, ulehčím jim  život. Úplný  výpis naleznou  zde:

https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-vypis?subjektId=isor%3a100068068&typ=full&klic=0wz877

Ten  úplný je důležitý. Protože  členy  dozorčky téhle  akciovky, co  maká pro  Kalousekpartaj byli  od založení a  dlouho potom dva  žalovaní ve  švýcarské  kauze  MUS – odsouzený Petr  Kraus a  původně  žalovaný, ale  loni zemřelý  Luboš  Měkota…

Velké poděkování za  to, že  tenhle  článek je  v té podobě, jak jsem si  jej představoval, patří nickům IP  a  ObčanzZz, kteří  oba , nezávisle na sobě  mi, ve  zpracovatelné  formě poslali obtahy  oněch  archivních stránek TOP  09, které jsem neuměl stáhnout a bez nichž  by dnešní sloupek neměl ten pravý  šmrnc

Proto je  oba  nově uvádím jako spoluautory.

Příspěvek byl publikován v rubrice Hodina vlka se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

54 reakcí na Soud v Bellinzoně, pár detailů kolem něj a jedna velmi pikatní drobnost, vysvětlující nevysvětlitelné

  1. wiki napsal:

    A BTW, pokud chce někdo přístup k monitoringu TOP09 od Newton Media, tak návod jak na to je tady (str. 13): http://www.top09.cz/files/soubory/manual-pro-psani-tiskovych-zprav.pdf

    (odkaz imm.newtonmedia.cz, id top09, heslo x04322v1)

  2. Bob napsal:

    Tento (výborný) článek by měl být povinnou předvolební četbou….
    Přispěje k tomu, že víme koho nevolit.
    Vlku, co takhle článek, ze kterého vyplyne koho volit :-)))?

    • vlkp napsal:

      Bude. Ale teď ještě je na něj brzo.

    • Tacit napsal:

      Projel jsem si, co o tom píší naše sdělovadla. Přesně podle osvědčeného návodu, že většina líných čtenářů si žádné informace nikdy neověřuje, svorně konstatují, že kauza MUS vznikla přece v roce 1999, to byl u vlády alkoholik a lhář Zeman, a tedy on to všechno zavinil, ten škůdce. A voličské ovce mají jasno.
      Vážení a je vymalováno!

      • Tacit napsal:

        Jo, a Kharl fon Hajaja a Doňa Mimoňa se v tomto smyslu po Zemanovi vozili v tzv. předvolebním duelu. Žumpička Parlamentní listy o tom napsala: „Duel Schwarzenberga s Němcovou skončil tvrdým direktem Zemanovi“

  3. Trabant napsal:

    Tady si dovolím malé vysvětlení. Když chcete v Česku provést monitoring médií, tedy podívat se, co kde o vás, o kom, o čem, nebo kdy vyšlo, obvykle využijete služby jednoho ze dvou velkých hráčů v tomto byznysu – Newton IT nebo Anopress. Doporučuji navštívit jejich stránky, tuším http://www.newtonit.cz a http://www.anopress.cz (pokud se pletu, Google jejich adresy spolehlivě vyhledá). Všechny velké firmy, politické strany, noviny, PR agentury, marketingové agentury,rozhlasové stanice a televize používají služby jedné z těchto dvou (nebo obou) mediálních databází. Profesionální monitoring je pěkně drahý a lze jej smysluplně nakoupit jen u jedné z těchto dvou firem – a podle mne kvalitnější službu nabízí právě ten Newton.

    • vlkp napsal:

      Přesně tak Trabante! Chtěl jsem to dostat původně do článku! Protože to má souvislost a to velmi důležitou podle mne z celou kauzou! Jenže když jsem byl na hranici 2500 slov a věděl, že mám před sebou ještě nejméně 500 dalších, bylo jasné, že toho musím spoustu vypustit, co by nutně mělo zaznít.
      A jedna z věcí je tzv. výstřižková služba Newton. máte pravdu. Kdo tuhle službu nutně potřebuje a to jsou všechny velké korporace, státní úřady politické strany vláda a její členové, předpokládám, že i policie a tajné služby, zahraniční vyslanectví a, sdělovací prostředky a kdo ví kdo ještě musí buď vzít Newtony nebo Annopress. Nikdo jiný mu to neposkytne.A NEwton je starší a lepší. Já jsme s e s jejich monitory potkal někdy kolem roku 1995…
      Projděte si ještě jednou ten seznam jejich pravděpodobných uživatelů! Když s e nad ním zamyslíte, musí být každému jasné, že mají velmi úzký a specifický kontakt na každého člena politických elit téhle země. Totéž platí o financierech , politických stranách a tak podobně. Je jasné, proč jim Kalousek a ostatní – členům jejich boardu šli tak na ruku!
      Tvrdím, že tak univerzálně široké a dobré kontakty jako oni v téhle zemi nemá snad nikdo.

  4. rybářka napsal:

    No tohle je tedy článek. ( obdivné vyjádření). Navzdory jeho délce přečten několikrát a jestli jej přečte několik tisíc lidí, pak je to vzhledem k jeho významu málo. Bob píše, že by měl být povinnou četbou, s čímž souhlasím bezvýhradně.

  5. Řezníček z Brna napsal:

    Výborný článek, ovšem stačí pár palcových titulků v Blesku nebo AHA – Mosteckou uhelnou prošustrovala ČSSD (Zemanova vláda) a český národ má jasno.

    • zemedelec napsal:

      Pane Řezníček.
      Přesně takto uvažuji.Podobně přece vykřikují i ohledně OKD.
      Musím poděkovat panu Vlkovi,opravdu vynikající.
      Také si pamatujeme,když Kalouskovi nabízela Německa vlády,záznamy o tajných vkladech ve Švýcarských bankách.Zřejmě se jednalo právě o tuto skupinu,Kalousek to odmítl a věděl proč.Jasně se prokazuje,že ve všech případech lacino nakoupili,pak to různě rozprodávali,převáděli,hlavně oškubat stát.Já bych mezi ně klidně zařadil i Babiše.Jenom se podívat na jeho nákupy firem,co všechno proběhlo i PK-Orlen.Srovnávat Babiše z Baťem,je urážka Bati.

  6. Jan Čermák napsal:

    Jsem velmi zvědav jak to pojmou oficiální sdělovadla. Myslím, že termín „čilou náhodou“ by jsi si měl nechat registrovat. Neb určitě zlidoví a bude užíván a tudíž by se z toho dalo finančně těžit.
    Hezký víkend.

  7. Petrpavel napsal:

    Dobrý článek – pro nějakých 2 až 3 % populace. Většina ale nehodlá řešit kdo je veliký lump, menší lump a kdo ještě menší lump. Už nestojí o lumpy velké ani malé. Hází-li na sebe vinu ODS a ČSSD, je to jejich problém. Obě strany v té inkriminované době byly u moci. Systém nastavovaly společnými silami. Vím, že ta jedna je „větší“ a ta druhá „menší“ lump, dokonce v jisté době se mi zdálo, že tak malý, že jsme do ní vstoupil. Po necelém roce jsem byl vyléčen. Jak píše Bob, koho nevolit víme, koho ale volit, toť kardinální otázka ?

    • Petrpavel napsal:

      Aby nebylo pochybností : Kalousek a jeho TOP 09, včetně jeho líhně KDU-ČSL, přece patří …. všichni víme kam.
      A stejně tak všichni víme, že tam za tohoto režimu-systému udržovaného „státotvornými“, „demokratickými“, prorežimními stranami nepůjde 😦 .

  8. Slim napsal:

    No, chybí tady vlkův obvyklý závěr:
    Miroslavu Kalouskovi BRZKÝ A SPRAVEDLIVÝ PROCES!

    BTW: byla už Lenka Bradáčová na SZ v Ústí v r. 2004?

      • Lex napsal:

        Ano, wiki,
        stačí obyčejné kupecké počty. A je dobře si poslechnout včerejší „Události komentáře“ http://www.ceskatelevize.cz/porady/1096898594-udalosti-komentare/213411000371010/video/ konkrétně od 17,50 minuty, kdy moderátor vede rozhovor s Jaroslavem Spurným z Respektu (nemám důvod abych si myslel, že Spurný je „mimo mísu“, naopak). A kdo byl tím neschopou v případě vyšetřování případu MUS je vcelku explicitně sděleno v 18,50 hod.
        Myslím, že by měl někdo zcela natvrdo položit „madam“ pár neodbytných otázek.

        • Vlad napsal:

          Myslíte Marii Benešové, která – přes informace Jaroslava Bašty – kauzu přikázala do Ústí ? Tak to jo. Jenže ta na otázky ke včerejšímu švýcarskému rozsudku odmítá odpovídat.

          Zajímavé je, že po všech skvěle sestavených puzzlích vlkovi vždycky vyjde viník Kalousek. Krkolomná konstrukce, nad níž se pozastavilo už několik čtenářů je vskutku komická. Úlohu Zemana, Benešové a později ovšem také Rusnoka (ministra průmyslu) a Grosse naopak potlačil.

          Apropos, jak je to tedy s výpovědí soudně usvědčeného lháře Miloše Zemana do protokolu Policie ČR ? Vznikla státu škoda, nebo nevznikla ? Zeptá se ho na do dnes někdo ? Ani náhodou. I kdyby se ovšem zeptal, odpověď by se dala tušit : stát byl podveden, napověděl mu švýcarský soud. 🙂

          Nakonec, toto NENÍ obhajoba postupu MF (Kalouska) v posledních letech. Zachoval se nepochopitelně. Z jakého důvodu (a že tam nějaký dost podstatný důvod byl, je samozřejmě jisté), ovšem nevíme.

          • vlkp napsal:

            No když chcete psát o vlkovi a zejména o tom, co píše, pak byste měl opravdu se vymezovat o tom, co jsem napsal a nikoli vůči tomu o čem si vy myslíte, že jsem napsal.
            Hned v úvodu , pokud byste četl opravdu pozorně s e dočtete, že jsem si z celé rozsáhlé kauzy a rozsudku vytáhl jen některé střípky. Klíčové slovo je NĚKTERÉ.
            Takže mezi těmi některými je role českého MINISTRA FINANCÍ v době, kdy Švýcaři začali vyšetřovat, respektive měli už první a dnes se ukazuje že velmi podstatné důkazy, které minimálně z části dali jistě k disposici i české straně, zejména tehdy, když dokonce přes svého velvyslance žádali českou stranu součinnost! Takže Kalousek MUSEL minimálně tušit, že český stát má velmi slušnou cestu na to jak získat několik miliard.
            Normální člověk by na jeho místě dělal všechno možné, aby ty peníze skutečně přivedl zpět do rozpočtu. Trochu fundovaný nebo snaživý dokonce, aby těch miliard bylo co nejvíce. A Kalousek? Tak ten dělal pravý opak!
            Ten chtěl po švýcarské straně, aby mu sdělila, jak byl český stát poškozen, že pak NÁSLEDNĚ pošle zpět do Bellinzony výši způsobené škody.
            Jednání nesmyslné a nepochopitelné. Dokonce snad i vám.
            Ano, mně jako apriorní viník naprostro trapně zpackaného přihlášení se českého státu a navíc jako skandálně sabotážní záležitost připadá právě Kalousek. Ukradení společnosti za její peníze a doprivatizaci už nebylo možné nijak ovlivni. To proběhlo v minulosti. Ale přihlásit nároky státu a to co nejvyšší, když je zmraženo 14miliard? Tak to je , pokud vás to nenapadlo, trochu jiná historka. Co historka – povinnost pro ministra financí.
            A moje konstrukce? Jen jsme narazil na určitou pikantnost. Apodal ji. A že vy jste ji nepochopil nebo nechcete pochopit? Tak to milej pane není můj, nýbrž váš problém.
            A pokud si myslíte, že uvažuji v kategorii typu Kalousku, kryj nám záda maž vyšetřování a my za to tvé partaji budeme dělat bezplatně archiv, tak vás chci ujistit, že tudy moje úvaha rozhodně nevedla.
            A když jste evidentně nespokojen s mou verzí činnosti a míry zavinění těch, co se nějak podíleli na prodeji menšinového balíku, nikdo vám nebrání přijít s vlastní verzí toho, jak se to mělo udělat podstatně lépe. Všude ve světě, pokud by stát pro odprodej něčeho takového dostal cenu burza x3 by to bylo považováno za skvěle odvedený deal.

          • Lex napsal:

            Samozřejmě hloupá provokace. Nevím, co s tím má společného bývalá nejvyšší státní zástupkyně, ale Most je – nerad bych se mýlil – v Ústeckém kraji. Dozor = KSZ Ústí nad Labem. Náměstkyní KSZ byla Lenka Bradáčová.
            Ještě něco?

            Jo, pokud jde o Miloše Zemana, nikdo se nepře, že jedna z jeho podob je „Ferda Mravenec, práce všeho druhu“ – všemu rozumí, všechno ví nejlépe.
            Jako například onehdy, když v Brně či kde městská policie sbalila a předala PČR jednoho troubu, který rušil setkání občanů s prezidentem neustálým pískáním na píšťalku (možná to byl dementní fotbalový rozhodčí, nevím ale podle toho, jak pak vřískal – „Občanééééé, pomóóóóc, estéééébéééééé“ spíš obyčejný blb) a tím spáchal přestupek proti právu shromažďovacímu a navíc neuposlechnutí výzvy úřední osoby, vyjádřil se Zeman, že šlo „o neadekvátní postup“. Přitom ví prd o tom, co policie byla POVINNA KONAT, a kdyby nekonala, dopustili by se její příslušníci zneužití pravomoci, že nesplnili povinnost vyplývající z jejich postavení. Takže šlo o věc právní a odpovědnostní, nikoliv o to, co si o tom myslí „nějaký prezident“.

          • Alex napsal:

            „Zajímavé je, že po všech skvěle sestavených puzzlích vlkovi vždycky vyjde viník Kalousek. Krkolomná konstrukce, nad níž se pozastavilo už několik čtenářů je vskutku komická. Úlohu Zemana, Benešové a později ovšem také Rusnoka (ministra průmyslu) a Grosse naopak potlačil.“
            Opravdu brilantní postřeh. Jenže ona je to jen a jen lež. Autor ve svém příspěvku něco výslovného zmínil, právě v tomto směru úvodem.
            Chápu, že pro Vás Vlade jsou důležité především Vaše emoce – jakého typu, to víte nejlépe Vy.
            Ale zkuste si projít média, jakákoli. I takového Petra Havlíka a jeho Mapování za finančního přispění nějakého Janečka. Drtivá většina ukazuje na ČSSD. Nebudu opakovat slova autora stran toho, kde a kdy problém vznikl. Takže i kdyby Vám vinou vaší vlastní nepozornosti ono výslovné autorovo uvození věcí zargumentovaných následně, i tak by Vám mohlo alespoň v záblesku dojít, že tedy může jít o dosažení alespoň nějaké rovnováhy oproti té jednostrannosti a lživé jednostrannosti.
            Lex má pravdu, lze se právem domnívat, že jste si jen a jen vědomě zaprovokoval. Nic na tom nemění skutečnost, že i na druhé straně promlouvají ty emoce obdobně. Jindy a jinde.
            To Mapování – http://www.mapovani.cz/tema/mostecka-uhelna-spolecnost/36
            Docela mne tam Petr Havlík překvapil – tou jednostranností.
            A jen blbovzdorný dodatek – autor zcela jistě úlohu sociálnědemokratických figur nepotlačil. Tedy pokud umíte číst a pokud jste schopen číst pozorně. A to zmíním ještě jednu maličkost. Hodač, jak se později ukázalo, byl dlouhodobě vydírán. Zda i tady činil pod tlakem vydírání, to nevím.

    • Cech napsal:

      Pane Slim to nelze takto hodnotit v Česku, zde platí zcela jiná pravidla a justice a policie se řídí naprosto jinými postuláty.

      Je jedno, jestli „někdo“ (v současnosti to totiž je poněkud jiná osoba než Bárta) ovládá celou policii, protože my držíme celou justici.

      Paní Kočí na své kontroverzní nahrávce prozradila pouze několik v CEVRU nabiflovaných ale stále platných postulátů.
      Tyto u nás dosud beze zbytku platí. Je bohužel poněkud nepochopitelné od Švýcarů,že je nechtějí ve své policii a justici také aplikovat.
      S tím se asi nedá nic dělat, jiný kraj jiný mrav.

  9. Lex napsal:

    Ano, skvělý článek. Pro nás, přesvědčené. Žel, z těch, co mají modro či modrofialovo před očima, si ho nikdo nepřečte. Ani nikdo z těch studentů, z té naši „zlaté mládeže“, pro kterou TOP09 byla jednou „čírem“, nyní „agentem 009“, a Kalousek nejlepším financmajstrem v galaxii, takže zvítězili v jejich „volbách“ (že tím „nejlepším“ byl pro finanční trhy, které ho oceňovaly, to už je jaksi vedlejší, nás ale zajímá, jakým ministrem byl pro tuto zemi a jejích „dolních deset milionů“ – katastrofálním).

    Vlk správně připomíná, jak ze zpackané privatizace MUS je odpovědnost připisována ČSSD stejně jako v případě OKD. Že je to hloupost (byť netvrdím, že všechno i ohledně těch menšinových podílů bylo „durch und durch sauber“), to zase víme jen my, kteří stojí o to, aby to věděli.
    Proč říkám „my“?
    Na počátku kampaně prezidentské volby (stejně jako v případě své volby senátorské) se mi docela líbil Tomio Okamura. Se svým tahem na branku, se svým pojmenováváním problémů bez ohledu na politickou korektnost.
    Podívejte se, co se z toho člověka stalo teď, když je v záři reflektorů před kamerami jako führer svého politického uskupení! Řeknu to bez obalu – populistický blb! http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani//10095426857-interview-ct24/213411058041002-interview-daniely-drtinove/
    Ten odkaz tu dávám proto, že hned v úvodu mele prázdnou slámu, co mu padá z huby, ohledně – no přece – PRIVATIZACE OKD.
    Kolo bych si už o takového „politika“ neopřel, ne, že bych něčemu takovému kdy byl schopen dát svůj hlas.

  10. Laco Grőssling, zemaník a zemanista napsal:

    Vlku, takhle Tě znám z dob, kdy jsi byl v největší formě. Hodně dobré !

  11. Filias napsal:

    Shrnující články – obzvláště před volbami jsou dobré. No dobře, linka mezi Newton media (monitorující tisk a jež dává podklady nejen stranám, ale neziskovkám tyto strany kontrolující) je zajímavá a pro mě nová informace.
    Ale fakt, že stát nějaké miliardy vůbec nepostrádá a vše je naprosté čisté a transparentní se tu celkem probíral. I v souvislosti se zvýšením DPH. Zvláště Kalousek to tvrdil kudy chodil. Teď se navíc tváří, jak je dokonalý, jak získává ze Švýcarska miliardy. A média mu to baští.

    Živě si i vybavuji tu absurditu, jak byl velvyslanec posílán od jednoho místa na druhé a zase zpět s tím, že tady nic, tady je všechno OK.

    A mimochodem, podíl Zeman a jeho vlády (a především dua Rusnok, Pecina) bych v této kause vůbec neznevažoval. Ono to jde všechno ruku v ruce. A zvláště Zeman s Klausem se za ty ruce drželi vždy hodně pevně (opoziční smlouva, jasná podpora Zemana Klausem v presidentské volbě….).
    Tedy co Klaus začal, Zeman v tom pokračoval a Kalousek s Rampulou zajišťoval v dalších vládách. Hádejte co asi dělá současná vláda??

    Aneb, když jde o prachy, tak jdou nějaké idee, sliby či levice nebo pravice stranou.

    K tomuto tématu, a o tom, že se Škodovkou to bylo dost podobné, je velmi hezký článek tady: http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/jan-urban.php?itemid=20368

  12. Mats napsal:

    Tak tady bych trochu polemizoval, NEWTON skutečně dělá mediální analýzy a přehledy zpráv; zase tolik různých firem na našem trhu to dělat nebude a ani si nemyslím, že by cena za tyto služby byla taková, aby se TOPce vyplatilo nechat se kvůli tomu korumpovat v řádu „přehlédnutých“ miliard. Stejný servis budou pravděpodobně využívat i jiné partaje, a ty také jen na základě toho, že spolupracují s firmou ze skupiny NEWTON, nemůžeme přímočaře obvinit. Na druhou stranu, že přístup Kalouska nebyl čestný a něčím (dalším) motivovaný musel být, to je bez diskuse. Mimochodem, NEWTON se myslím podílí i na přepisech českých soudních jednání (vyvíjí na to nějaký software, nahrazující zapisovatelky).

    • vlkp napsal:

      Ne, to rozhodně ne! Ale šlo mi o něco jiného. Myslíte, že firma, která dodává TOP 09 kancelářské potřeby, respektive její šéfové, by měli ke Kalouskovi stejný přístup jako privatizační Newtoni? Přečtěte si moji repliku Trabantovi . Tam osvětluji to, co oč mi šlo! Nezapomínejte, že Newton byl přímo v ohnisku té zlodějny a jistě ne kvůli výstřižkové službě. A že vedoucí pracovníci Newtonu byli Švýcary vyšetřováni. A Kalousek s e choval, jak se choval.
      Mně totiž nedocvaklo, dokud jsme neviděl ten archiv TOP, že vlastně se úzce a dobře znají!Pak se mi ty souvislosti vzájemně složily jako lego.Nicméně – předkládám svůj náhled. kdokoli má plné právo mu nevěřit.

  13. Sebastian napsal:

    Poklona autorovi. Více k tomu nemíním dodávat, bylo by to zbytečné.

  14. Laco Grőssling, zemaník a zemanista napsal:

    Dnešní reakce českého Černilidu a Černipapírů, na ihnedu jakýsi Fischer ( kdepak, za MUS můžou všichni a nikdo ) na lidovkách oblíbenkyně majitele tohoto webu Zlámalová ( ta raději o našich vinících nepíše nic ).
    No bodejť, vždyť za hlavní ničemníky oba léta lobovali.

  15. XY napsal:

    Dobrý příběh, smutná fakta…
    Díky

  16. Frog napsal:

    Vím, že když nejsem paranoidní, neznamená to, že po mně nejdou, ale ta linka Newton Financial – Newton Media – TOP 09 je příliš „policajtská“ (1+1 = 2). Ve skutečnosti to nic nedokazuje. Ale článek jinak zajímavý.

  17. anita napsal:

    Tenhle článek, by měl dnes, dostat rekordní počet hvězdiček z celé historie Kosy, aby nikdy nezapadnul

  18. jezevec napsal:

    no volku, myslím že ještě pár takových článků, a abyses pomalu začal loučit s vlčštejnem … protože i ti naši soudci nemusejí být jen blbí, ale třeba prostě jen mají děti.
    (a schválně kolik dneska najdeš přístupů z anonymizačních proxyn)

  19. čtenář napsal:

    Neubránil jsem se jisté radosti, komentuje právník Němeček rozsudek k MUS

    Lidovky.cz: Proč vinu dokázala až švýcarská justice?

    Tady bych se rád českých vyšetřovatelů trochu zastal. Švýcaři by na tom nebyli o nic lépe, kdyby je na počátku nenavedl na správnou stopu jistý Alain Aboudaram, naštvaný obchodní partner jednoho člena celé skupiny, Belgičana Jacquese de Groota. Belgičan se mu vysmekl z dluhů tím, že vyhlásil osobní bankrot, Aboudaram tedy alespoň na oplátku upozornil na jeho transakce švýcarskou prokuraturu. Díky tomu Švýcaři získali klíčové důkazy – jako třeba dokument ze 16. srpna 2000, v němž Koláčkova skupina důvěrně vysvětluje jedné bance v daňovém ráji na ostrově Man, jak a proč vytvořili celou krycí strukturu. To se vám to pak odsuzuje, když máte přiznání pachatelů hezky přehledně sepsáno od nich samotných…

    http://www.lidovky.cz/neubranil-jsem-se-jiste-radosti-komentuje-pravnik-nemecek-rozsudek-k-mus-1li-/zpravy-domov.aspx?c=A131010_193457_ln_domov_sk#utm_source=clanek.lidovky&utm_medium=text&utm_campaign=a-souvisejici.clanky.clicks

  20. lujjza napsal:

    Tady jsou (v souhrnu) články o MUS:
    http://www.ceskapozice.cz/hot-top/mostecka-uhelna

  21. Germanicus napsal:

    Výborná, dá se říct, že částečně i týmová, práce!!!
    Dobrá diskuse!
    Kdybych mohl (teda měl na to prachy) nechal bych přelepit všechny předvolební billboardy (min. TOP 09 a ODS) nápisem: „Čtěte vlkovobloguje.wordpress.com. A teprve potom jděte k volbám.“

  22. táta napsal:

    VLKU
    samozřejmě palec nahoru………….to co jste napsal už znám roky od koho no zapomněl jste zmínit že otom jste psal už dávno ještě za slavné ery aktualně kdy tam mělo cenu diskutovat.

    TAKŽE PRO MĚ žádná novinka i když s pár novými poznatky………takže zde není co řešit

    BOHUŽEL stohoto blogu mě zaujmulo spíš sděsilo uplně něco jiného a to reakce PETRA PAVLA ani né že je fanatik to je zřejmé spíš když on co se prohlašuje za levicového napíše co napsal zde……..

    Petrpavel napsal:
    Říjen 11, 2013 v 8.17

    Dobrý článek – pro nějakých 2 až 3 % populace. Většina ale nehodlá řešit kdo je veliký lump, menší lump a kdo ještě menší lump. Už nestojí o lumpy velké ani malé. Hází-li na sebe vinu ODS a ČSSD, je to jejich problém. Obě strany v té inkriminované době byly u moci. Systém nastavovaly společnými silami. Vím, že ta jedna je “větší” a ta druhá “menší” lump, dokonce v jisté době se mi zdálo, že tak malý, že jsme do ní vstoupil. Po necelém roce jsem byl vyléčen. Jak píše Bob, koho nevolit víme, koho ale volit, toť kardinální otázka ?
    Odpovědět

    PADLO tady jak se lidé nechají manipulovat………čemu se divit když toto napíše levicový volič ktery se o politiku zajímá…………vubec není duležité že věří že KSČ BUDOU JINÍ TO MU BRÁT NEBUDU i když já sem přesvedčen že jakmile se dostanou k lizu budou krást také……signali jsou na krajské urovni

    pro mě je ale strašné že člověk co se zajímá o politiku a prohlašuje že je levicový……….že vyhodnocuje situaci jako lidé co se o politiku nezajímají……….a pak je rozdíl jestli zde lidé jako NĚMCOVÁ nebo kníže mužou lhát že to je ZEMANOVA CHYBA………

    JE duležité podíl viny………… a měl by si lidé jako on uvědomit když teda přesvedčí lidi aby volili KSČ……..ským bude to KSČ TU POLITIKU tvořit.

    ONO
    PETŘEPAVLE
    je strašně duležité řešit kdo je malí a velký lump,když napíšete ŽE ODS,TOP,ČSSD je na stejné urovni,PAK JE ASI podle toho co píšete jedno že případně,,fantasmagorie zatím,,při vítěství KSČ ta vaše propagovaná strana uzavře smlouvu o vladnutí třeba s TOP………….ASI SI VE SLEPÉ VÍŘE v jednu poctivou stranu vubec neuvědomujete co píšete

    • Gerd napsal:

      Táto,
      nebojte, na znemožnění KSČM stačí jedno volební období a jejich účast v nějaké vládě.

  23. táta napsal:

    ps
    ještě sem zapomněl PETŘE PAVLE ……….ZMÍNIT nebo zduraznit tu největší nepřesnost………
    ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,Dobrý článek – pro nějakých 2 až 3 % populace.

    omyl tento článek by měl byt ve všech hlavních denících otisknut A JAKO POVINOU ČETBU přikázán……….skuste rocupovat ty jasné argumenty………….TO že ČSSD URČITĚ SVUJ PODÍL MÁ……zde nikdo nepopírá………..jak sem předeslal je duležité před těmito volbami vycházet z realné situace a ta je naprosto jasná………samozřejmě píšu o levicovém voliči

    TO ŽE zde bude vládnout KSČ JE zatím naprosto nerealné………i když já osobně bych stoho strach neměl ale volit je nebudu zatím…………vtéto zemi přesto že ČSSD JE ČÍM DÁL MÍN volitelná i pro mě je pro levicového voliče jen DVĚ VOLBY…………….ČSSD a KSČ

    BOHUŽEL jak vidno levicový volič jako vy ASPON SE TAK PREZENTUJETE………NEUMÍ zhodnotit realná fakta…………kritika ano ale pak musí přijít realná uvaha co je možné a co není

    • strejda napsal:

      Tato. Pokud chci aby ČSSD utvořila levicovou vládu musím pro to vytvořit prostor. Pokud se domnívám, že nezíská ve sněmovně většinu, tak musím hledat jiné řešení. Bude-li ČSSD mít 45%, může vytvořit koalici s kýmkoli. I s Top 09 nebo ODS či Ano etc. Určitě nepůjde do menšinové vlády s KSČM. A její politika bude podle toho vypadat, posune se hodně doprava, sklony k tomu má docela silné. Zažili jsme podporu ODS a účast KDU-ČSL a té obskurní strany US, kterou jsem tehdy volil.
      Bude-li mít ČSSD 35%, tak se musí spojit se silnou stranou. Kolik jich bude? A proto dám hlas KSČM. Tak, aby součet jejich hlasů byl přes 50% a ČSSD neměla prostor napravo. Je to smutné, ale moc ji nevěřím.
      Tato všechny úvahy musí vycházet z politické reality. Ta je daná. A úloha KSČM je dnes pro nepravicového voliče klíčová. Bude garantem levicové politiky ČSSD, stejně jako by bylo ANO nebo TOP09 garantem pravicové politiky.
      Mohu se mýlit, ale můj pohled po letech zkušeností je takto silně pragmatický.

      • táta napsal:

        strejda
        STÍM CO JSTE NAPSAL NEMÁM PROBLÉM.Jen nevím jestli tím nák rozporujete moji reakci na PETRAPAVLA?
        JAK sem napsal nemám problém lidí co budo volit KSČ plně je chápu.JÁ VOLÍM SE SKŘÍPĚNÍ ZUBŮ čssd,PROČ sem mnohokrát napsal.
        KSČ ZATÍM nemohu a nevěřím že budou jiní ohledně kradeží.

        MYSLÍM že jste vynechal možnost menšinové vlády s tichou podporou KSČ.

        BOHUŽEL vše se odvíjí že lidé co by měli patřit a volit levici se bud o politiku nezajímají a tvrdí že je jedno kdo bude vládnout že jsou všichni stejní,

        NEVÍM jestli jste s cela pochopil v čem nechápu retoriku PETRAPAVLA,TO jest ač levicový používá argumenty pravice,v žádném případě mu nevyčítám volbu KSČ

        • strejda napsal:

          Tato, já jsem až tak se až tak nevěnoval Petrupavlovi, jen jsem nabídnul alternativní pohled. Tomu oba rozumíme. A alternativa vlády ČSSD s tichou podporou komunistů je mým „cílem“. Proto si myslím, že KSČM musí být silná, aby byla neopominutelná. Já ČSSD moc nevěřím, stejně jako vy, je to se skřípáním zubů. Ale pro mně jediná reálná alternativa v současné době. Snad se poučí z osudu ODS.
          Je to stejně jako se Zemanem. Neměl jsem o něj zájem, ale situace se vyvinula tak, že jsem mu musel dát hlas – jako naprostá většina mých přátel. Ani ne tak z rozumu jako z nutnosti. Vybíralo se ze dvou a muselo se rozhodnout.
          Nikdy v roce 1989 jsem si nemyslel, že budu takto muset uvažovat. Jak budu uvažovat za deset let, budu-li tu, si vůbec nedokáži představit.

  24. varadero napsal:

    Dobrej článek.
    Bohužel kolik lidí si ho přečte ?Odhadem 100-500,i kdyby to bylo 10tis. co to dneska je za množství,pokud článek nebude přetištěn v masových médiich tak bohužel za privatizaci MUS a OKD může ČSSD tak to je prezentováno většinou a hotovo nikdo na tom nic nezmění.
    A koho dneska zajímají nějaké MUS a OKD mladí lidé vam na ně kašlou a to krásně zvysoka zajímaje kdo je in to bylo vidět na Karlovi s čírem .
    A ja už tady na tento systém kašlu taky dnes a denně vidím co se děje a myslím ,že to nedopadne dobře,smrdí to obrovským průserem do kterého se řitíme a myslím ,že to nebude dlouho trvat než někde neco vypukne.

  25. Gerd napsal:

    Ocenění Ing. Miroslava Kalouska:

    2008, 2011 − Ministr financí roku pro oblast rozvíjejících se evropských ekonomik.
    2012 – Nejdůvěryhodnější ministr financí Evropské unie

    Když se chci hodně pobavit, přečtu si jeho ocenění a hned zjistím, že i mimo ČR žijí pořádní blbci, když mu udělili taková ocenění.

    • strejda napsal:

      Jděte do toho hlouběji a zjistíte jak to. Za vším jsou peníze, bohužel se dnes již nedá rozeznat co je a co není manipulace. Saddám by mohl vyprávět, kdyby mu včas nezakroutili krkem.

Komentáře nejsou povoleny.