napsal Trabant
Před časem jsem zavřel dveře své pravidelné účasti na Kose, rozhodnut vstoupit jen tu a tam, když si budu jist, že je to vhodné, správné či nutné. Texty napsané k loňským Vánocům, dostupné v archívu rubriky Trabantův nedělník, považuji za platné i pro letošek a nevím, zda kdy dokážu napsat lepší. Beru-li tedy dnes za kliku Kosy, mám k tomu jiný důvod. Například nicku český maloměšťák, nicku antonie a možná dalším nickům zde nedělníky občas chybí. Některé jiné nicky bych chtěl ubezpečit – nehodlám pokračovat v tradici, dnes je to pro mne jednorázový podnik, odpověď na pobídku, vznesenou v diskuzích ze strany nicku český maloměšťák. I když je těžké si to představit, u duroplastového dvoutaktu se čtyřmi koly a šesti volty, je to jakási labutí píseň, rozloučení Trabanta s Kosou, protože v roce 2014 a 2015 budu mít výrazně více práce, nebudu s to nejen psát, ale zřejmě ani číst, budu zcela pohlcen novými projekty, které jsem strategicky vnutil svému zaměstnavateli, aby vytvořily dlouhodobou jistotu těm, kdo potřebují kvalitní a finančně dostupnou sociální službu.
Bude-li Kosa Trabantovi chybět? Bude. Zvykl jsem si číst zdejší autory i diskutéry a přemýšlet o tom, co a proč napsali. Bude-li chybět Trabant Kose? Nebude. Nedělníky zůstávají v archívu a je zbytečné k nim něco přidávat. Trabant pravidelně píše na toulkyknihou.wordpress.com a je dostupný na toulkyknihou@seznam.cz. Trabantovy texty jsou jen megafonem tichého volání k otevření Knihy, v níž lze nalézt Boha uzdravujícího vztahy a přemosťujícího hrob. Ten vztah s Bohem nelze předat sebelepšími slovy, sebecizelovanějšími texty, sebeurputnějšími diskuzemi – ten vztah lze jen prožít, rozhodnout se pro něj a začít jej prožívat, zprvu nesměle, později překvapeně, nakonec nedočkavě. Začít lze kdykoliv – třeba na Boží Hod.
Ano, zase je Boží Hod. 25. prosinec je pro nás dnem narození Ježíše, který je Kristus, ať už se narodil pětadvacátého či třeba patnáctého, v prosinci nebo třeba v září, ve středu nebo v neděli. Nejde o to datum, jde o tu událost. Je to den radikální změny situace, Bůh přichází v těle, stává se jedním z nás, pro nás. Nám narodil se, nám. Nám tehdy, i nám dnes, nám včera, dnes i zítra. Bůh v těle znamená naději, Bůh v těle znamená vyznání – já, Bůh, tě miluji, člověče. Pro mě nejsi žádný póvl, ať neseš jakoukoliv nálepku. Pojď, budeme spolu hodovat. Naučím tě zacházet s tím příborem, který bys sám v životě neuzvedl. Posadím tě na židli, na kterou bys sám v životě nevyšplhal. Dám ti ochutnat minutku, která se připravuje několik tisíciletí a konzumuje se celou věčnost. Bude to stát za to. Bude to o tolik lepší, než všechno, co jsi dosud jedl, o kolik já převyšuji tvé dosavadní kuchaře. Vám narodil jsem se, vám. I když jste mně přitloukli na kříž, zmučili, exemplárně popravili, abych nekazil kšefty těm, kdo mě tu zobchodovali, podívej, žiji. Nenech si namluvit, že jsem v baráku se špičatou věží, že jsem v cetce na krku, že jsem v automatu s požehnáním, kam vhodíš výkon, a já vypadnu, abych ti služebníček, tomu přece nemůžeš věřit, že takový bych byl, a přesto bych byl Bůh. Nenech si namluvit, že jsem pojistka, kterou stačí vložit do šanonu a pánubohu poručeno, že jsem panáček, kterého si postavíš na poličku s ostatními panáčky a všem nám zapálíš svíčku, každému jinou nebo všem stejnou, budeš nás okuřovat a leštit a považovat si nás, to bys byl jak vystřižený z Dikobrazu, člověče. Každý v něco věří, i ten, kdo nevěří v nic, věří v to nic, ale já nejsem příměs do směsi, já nejsem něco, já nejsem přítel volných svazků, eskort servis na zavolání, láska na jednu noc, jeden ze vztahů, které hodláš konzumovat. Já jsem Bůh a dávám se ti celý, protože láska nekolíkuje na moje a tvoje, na právo a nárok. Já vím, že ty to nechápeš, nemůžeš chápat, s tím horizontem milimetr nad zemí a časem smrštěným do pár desítek let, v tom záblesku kratičké vertikály života před nekonečnou horizontálou hrobu, se zkušenostmi, které tě oblepily, s iluzí, které říkáš realita, s iluzí, která formuje tvé představy o sobě, o druhých, o Bohu, a ze které lze emigrovat do skutečné reality jen vzhlédnutím
vzhůru a sázkou na to, co v tom vzhlédnutí uvidíš. Protože to všechno vím, nechci po tobě výkon, tuny, metry, kubíky, co bych z toho měl, vždyť jsem Bůh, ne komoditní banka. Stojím o tebe, ne o tvé schopnosti, proto mě neirituje tvá neschopnost. Miluji tě a nepotřebuji nic víc, než tvůj souhlas, tvé „ano“ našemu vztahu. Já tě povedu, já tě vyvedu, já tě převedu, až se tvá vertikála položí do hrobu. Já tě zvednu, já si tě vyzvednu, já tě zaplatím, až si tě u kasy bude nárokovat smrťák Beznaděj. Jen to „ano“ já nemůžu říct za tebe, i když jsem Bůh, protože láska potřebuje svobodu. Jsou Vánoce, je Boží Hod. Odlož minulost, budeme večeřet. Spolu. Nemusíš umět s příborem. Jen řekni „ano“ – a můžeme začít hodovat, stolovat při hostině, která nepřestane – protože jsem se narodil. Vám, tobě, nám. Neboj se, pojď, povedu tě.
(Jak se říká Bohu ano? Prostě mu to řekni, v duchu či nahlas, on to uslyší. Otevři si nejprve třeba evangelium podle Matouše, zkus pravidelně číst a o přečteném přemýšlet. Na toulkyknihou.wordpress.com vzniká od 1. kapitoly Starého i Nového zákona pro celou Bibli podrobný itinerář, Trabantův průvodce pro laiky, průběžně doplňovaný každou neděli. V šesté kapitole Matoušova evangelia najdeš krátkou modlitbu, začíná „Otče náš…“ Zkus přemýšlet o tom, co znamenají jednotlivé věty pro tebe, tvůj život, tvůj vztah s Ním. Vítej na cestě!)
Vlkův dodatek.
Trabante, moc mne mrzí to, co píšete v úvodu. Kose chybět budete.Tak jako každý dobrý autor, který přestane psát. Ba více, protože Vy jste autor jiný. než my ostatní. Je den zrození, jak sdělujete. Život by měl být co nejpestřejší. Vy z autorské mozaiky vypadáváte… škoda! Ale k životu odchody patří. Není povinnost Kosu číst, natož na ní psát nebo snad souhlasit s obsahem.Jděte za svým cílem a možná údělem! Je den zrození. Nových horizontů! Pokoj lidem dobré vůle a díky Vám za Vaše texty!Ale byl bych rád, kdybyste se vrátil.
Bůh Tě na té cestě provázej, Trabante.
vonrammsteine, díky – a život do hrsti! Přeji Ti pozitivní změnu okolností. Vyjít budoucnosti naproti může vyžadovat nový začátek, odvahu zasnoubenou s rozvahou. Měj dobrý rok!
Zdá se, že už se to začíná lepšit, věci se pohnuly z mrtvého bodu. A perspektivy vypadají taky dobře. I Tobě dobrý rok! A všechny následující.
sluho bozi z bakelitu,pocuvaj ten lid bozi holotu a jak ucil king of kings,zostan v sluzbach tej holoty,ktora vola po tvojom slove a kto ta nemusi mozes mat na haku bo pamataj jakykolvek projekt,co nemam rad take oznacenia je hovno proti hlasu holoty, hlasu boziemu…
Ja nedezertujem zo služby holote, len už som tu na Kose napísal azda všetko, čo malo zmyseľ a stále by som sa opakoval, v stále nových alegóriách by som predstavoval stále rovnaké výpovede. Na toulkyknihou.wordpress.com týždenne doplňujem sprievodcu bibliou, to nazerám ako zmysluplné, to budem robiť ďalej, kým neprídem na koniec (a ešte dobrých 400 dielov chýba). Tiež neľúbim výraz „projekt“, iba narábam s tým, čo je k dispozícii.
Trabante, nepochybuji o tom, že jste dobrý člověk, všem přejete to nejlepší a co víc, pro ostatní dobro i činíte.
Přesto, a právě proto, bych Vám rád postnul velmi krátký dialog (šlo o večeři) :
Kapitáne, vadilo by vám, kdybych řekl modlitbu?
Jen kdybyste ji řekl nahlas.
Nic víc k náboženství a k svobodě nevěřit netřeba dodávat.
Náboženství a víra nejsou totéž. Svobodně nevěřící často nakonec v zoufalství věří všemu. Toto není polemika, jen pokorná douška životem lehce poučeného.
Carlosi V. alias Firefly, jak nahlas smí moje okolí vyřvávat svou nevěru, aby mi to mohlo začít vadit? Jak tlačivě smí obecný úzus rolovat mou existenci do své krabičky, abych směl veřejně pípnout o alternativě?
Trabante, já plkám až tehdy, mám li proč. Z mé strany se jedná jen a pouze o reakci na blog, reakci vyvolanou, nikoli samoúčelně vystřelenou.
Nevnucuji vám svůj názor, držte si svůj, ale nevnucujte ho ani ostatním. I když, chápu, součástí mnoha náboženství je právě ono vnucování, a to je i jeden z důvdů mého postoje k nim.
Trabante,
ten první odstavec jste měl v části o sociálních službách vynechat. Protože oba moc dobře víme, jak to v socslužbách chodí. Oba také dobře víme, že i kdybyste se uproudžektoval a usupervizoroval, bez peněz a dostatku kvalifikovaného personálu to lepší nebude.
Fyzicky i pschicky urvané a zcela hanebně placené pečovatelky, asistentky a sestry (a vyjímečně se vyskytující muži na stejných pozicích) už víc nezmohou, protože jedou nadoraz.
S chudnutím populace peněz naopak ubývá jak v peněženkách „klientů“, tak ve veřejných rozpočtech. A až naběhnou „státní desátky“ církvím, bude to ještě horší.
Zapomínáte totiž na jedno. Ti, již vás – managery a proudžektisty bez ohledu na oblast businessu – nyní živí, stárnou. A až zeslábnou natolik, že už nebudou schopni pracovat a budou sami potřebovat pomoc, nebou si ji moci zaplatit. Protože dřou za žebráckou „mzdu“ a jejich důchody proto budou také žebrácké. Příčina a následek.
Nabídka socslužeb již dnes vysoce převyšuje poptávku a o „klienty“ se vede boj; tam, kde působí několik „neziskovek“ současně, boj i dost nechutný. Solventních zákazníků je totiž málo a ti méně solventní naopak služby odhlašují, protože si je už nemohou dovolit. A tak se to „řeší“ tím, že aby poskytovatel nepřišl o zákazníka, nařídí personálu, aby mu některé drobnější služby poskytoval „bezplatně“ (tedy na svůj úkor a ve svém volném čase).
Navíc postupně stárnou i budovy socslužeb, zrekonstruované nebo nově postavené po boomu v tomto novém podnikatelském odvětví po r. 2000 z veřejných prostředků a z peněz EU.
Vím také, jaké návrhy „řešení“ se v této oblasti podnikání objevují. Nijak si tím nepomůžete. Neboť ti, již mají být takovými návrhy postiženi, jsou v drtivé většině ve věku 50+ a brzy se sami stanou těmi, kteří by pomoc potřebovali. K tomu připočtěte stárnoucí generaci „singlů“ a bezdětných nebo jednodětných manželství (jojo, on ten čas letí zatraceně rychle) a možná pochopíte, že ani otrokářství není řešením.
Máte cca 7-10 let na to, abyste se dostatečně finančně zabezpečil a vhodně zainvestoval. Pak celé odvětví „soc služeb“ klekne a zůstanou jen privátní firmy pro velmi solventní klienty. Ti ostatní se budou muset spokojit s tradičními velkokapacitními ústavy s nejzákladnější chudinskou péčí, povinnou účastí na bohoslužbách a černým křížem v průčelí každého sálu; a tam nebudou manageři ani proudžekty potřeba…
Mým údělem, Občane, je vést právě takový ten „velkokapacitní ústav“ a budovat pro něj v příštích letech takovou pozici a takové portfolio doprovodných činností, aby v době, až bude ouvej, zachoval solidní výdělek zaměstnancům a finanční dostupnost uživatelům. Já nemohu lomit rukama a kritizovat zavedenou špatnou praxi v systému sociálních služeb, já musím připravovat a realizovat smysluplné projekty, protože zpoza rohu se dere horší příští sociálních služeb a u nás na venkově jsme pro spádové území jediná možnost a jediná naděje těch obyčejných. Projekty pro projekty necháváme jiným, naše projekty jsou pro budoucnost, pro dlouhodobou udržitelnost služby v konkrétním území, obtížně zcizitelné služby, protože naším zřizovatelem je město.,Právě proto, že jdeme svou cestou, jsme trnem v oku kolegů – u nás si personál vydělá víc, uživatelé přitom zaplatí stejně jako jinde, nebo méně. Právě proto, že jdeme svou cestou, jsme v permanentním ohrožení, že nám náš zřizovatel z nepochopení postaví zátarasy a ze svého zvyku orientovat se na směru těch druhých nás navede na obvyklou dálnici všech okolních, která nakonec skončí v poli.
Ale houbelec „údělem“. Někdy jste vyrál nějaké výběrové řízení (a nebo také ne) a stal jste se ředitelem nebo vedoucím. Údělem je, když se někdo narodí s nějakou vrozenou nemocí nebo deformací a nedá se s tím nic dělat.
Solidní výdělek? Trabante, v socslužbách se „výdělek“ pohybuje v intervalu 8500 – 14 000.- Kč brutto. Na tu „čtrnáctku“ řada zaměstnanců nikdy nedosáhne a většinou to dostávají VŠ středního a vyššího středního věku ochotní a zatím fyzicky schopní dělat pečovatelky, sestry nebo asistentky (vč. mužů). Pokud mají Vaši zaměstnaci vyšší platy, pak máte neobyčejně štědrého zřizovatele.
Doprovodné individuální služby a cokoli jiného opět závisí na solventnosti jejich objednavatelů. 90-100.- Kč/hod. je průměrná cena za jakoukoli službu, některé jsou za 120.- Kč/hod., ojedinělé drobné služby pak za 50.- Kč/hod.
I já působím na venkově. Ač jej lze považovat za přípražský, „lid“ zde je poměrně chudý a dle toho si objednává služby. Jsem pravidelně svědkem toho, jak ti lidé obracejí každou korunu a ačkoli by potřebovali mnohem širší pomoc, nemohou si ji dovolit. Obvykle jde o nejzákladnější služby spojené ze zachováním základních životních funkcí a hygienou. Již dnes nám klienti odhlašují „aktivizaci“ a „socializaci“, protože na takový „luxus“ už jim nezbývá. Zadarmo nejsme schopni jim to poskytovat, sponzorů je stále méně a improvizovat nelze donekonečna.
Nebudete jediným poskytovatelem. Církevní zařízení se vám po „restitucích“ ráda stanou konkurencí a jejich natažená ruka bude těžko k přehlédnutí.
I v našem miniregionu je jedním zřizovatelem město, dalším katolická Charita a v poslední době se zde objevila dvě eseróčka, která už jen čekají na licenci. Proto jsem se zmínil o tom konkurenčním boji, který má někdy i dost odpudivou stránku. Zatím si ještě klienty nekrademe (jako to dělají některé pohřební služby), ale nejspíš všeho do času. Žádná služba na světe totiž není nezcizitelná a nezprivatizovatelná.
No, a velkokapacitní zařízení – ta, která dosud poskytovala i individuální bydlení v plnohodnotných garsonkách, postupně tyto privatizuje a nechávají si jen vícelůžkové pokoje. Klientů dostatečně solventních na to, aby byli schopni uhradit náklady na samostatné bydlení a k tomu náklady na sociální služby, ubylo a noví se zatím nevyskytují. V některých DPS se už nájemníky stali prokazatelně neseniorští a neinvalidní klienti, protože seniorů schopných uhradit všechny náklady se jednoduše nedostává a byty byl neobsazené.
Já jsem, Trabante, realista a pragmatik a nemám ve zvyku uchylovat se ke vzletným „managerským“ frázím. Vy jste realistou a pragmatikem nepochybně také, ovšem ve vzletnosti jste těžko překonatelný 🙂
Občane, poslední reakce. Píšete:
„Solidní výdělek? Trabante, v socslužbách se “výdělek” pohybuje v intervalu 8500 – 14 000.- Kč brutto. Na tu “čtrnáctku” řada zaměstnanců nikdy nedosáhne a většinou to dostávají VŠ středního a vyššího středního věku ochotní a zatím fyzicky schopní dělat pečovatelky, sestry nebo asistentky (vč. mužů). Pokud mají Vaši zaměstnaci vyšší platy, pak máte neobyčejně štědrého zřizovatele.
Nuže, sociální pracovník má u nás 20 000 – 30 000 Kč brutto, pracovník v sociálních službách od 12 000 do 21 000 Kč brutto, podle míry náročnosti vykonávané práce. Zřizovatel nám nepřispívá ani korunu, státní dotace máme suverénně nejnižší v okolí. O sociálních službách jsem zvyklý diskutovat, protože neustále musím obhajovat naše systémová opatření prakticky proti všem, kdo jsou vně budovy. U Vás je ovšem diskuze marná, Vy máte svou negativní zkušenost a svou ublíženost. Ten článek není o sociálních službách – jen jsem chtěl uvést Vámi prezentované předpoklady do reality. K sociálním službám si nadále v této diskuzi ukládám bobříka mlčení.
A jestli je to úděl? Znám jiná zaměstnání, z nichž chodíte domů s čistou hlavou a Váš zaměstnavatel Vás nenutí donekonečna obhajovat každý krůček za hranice zvyku. Obor a pozice mě baví, ale zodpovědnost není zábava. Zodpovědnost je úděl, podíl na údělu těch handicapovaných druhých. Zodpovědnost svého nositele tlačí do kompromisů, ze kterých vždy vyjde jako ten, kdo v něčích očích něco zradil.
😆 Tak zřizovatel vám nepřispívá ani korunou? Ale jděte… Přispívá vám zřizovatel, kraj, stát i EU. Bez toho není žádná firma provozující socslužby přežít ani vteřinu, pokud chce poskytovat finančně široce dostupné služby. Jinak jí nezbývá než poskytovat služby pouze vysoce solventním klientům.
Ona totiž příspěvkem není „pouze“ přímá dotace, ale také například barák postavený městem a beúplatně přenechaný k užívání apod.
Ale možná jste vynalezli finační perpetuum mobile. Nízké ceny ubytování a služeb a přitom vysoce nadstandardní platy zaměstnanců. Pozoruhodné 🙂
Ano, demagogu. Já mám své zkušenosti, poznatky a vědomosti a pohádky si nechávám na chvíle volna a relaxu.
Ty Vámi uvedené platy jsou pro danou oblast skutečně velmi vysoce nadstandardní – ani ve zcela soukromých nedotovaných zařízeních nejsou běžné. Najdu někde nějakou veřejnou informaci o tom, jak to děláte? Stačily by třeba výroční zpráva a ceník ubytování a služeb.
„Přispívá vám zřizovatel, kraj, stát i EU“
Inu, Vy víte všechno lépe, než já. Já jsem jen demagog. I financování „mého“ zařízení máte v malíčku, na rozdíl ode mne. Proto není o čem diskutovat. Takových argumentů já už slyšel, pane!
Je zajímavé, jak Vás vždycky totálně rozhodí, když dojde na konkrétní debatu z oblasti businessu zvaného „sociální služby“. Rázem je ze vzletného a neustále mravy kážícího „managera“ agresivní človíček, který zjevně má co skrývat.
Nechte tedy těch laciných vytáček a využijte jedinečné možnosti usvědčit mě z omylu, překrucování a klidně i lží 😉
Hlavně Vás předem prosím, abyste na mě nezkoušel floksule typu „To mi za to nestojí“ a „Končím debatu“ 😆
Proč bych měl kvůli uspokojení z prokázané pravdy sdělovat své know-how nebo prolamovat svou identitu zveřejňováním výroční zprávy na zdejším skle? O pravdu šlo v 19. století, dnes jsou v kurzu jiné hodnoty.
Pro odlehčení dovolte parafrázi pro vyjádření, že nikdo z nás není bez viny: „Změna Národní fronty je i Tvá věc, Občane!“ (Původně bylo samozřejmě místo „z“ es a občan s malým „o“). Kdo čteš, rozuměj (smajlík).
Tak ono nejde o pravdu? To je docela humorné; zvlášť, když to prohlásí někdo, kdo se staví jako kazatel „jediné, zjevené“ a jánevímjakéještě „pravdy“ 😀
Směny Národní fronty měly ve své době docela smysl, neboť stejně jako „Akce Z“ cílily na veřejněprospěšní účely. Dost lidí se jich účastnilo zcela doborovolně, protože z přesvědčení. Stejně jako všelijaké dobrovolnické práce s dětmi, mládeží nebo se seniory.
Vzhledem tomu, že jste v té době nejspíš ještě „tahal kačera“, nic o tom nevíte a pamětníky tím těžko urazíte.
Občane,
nebylo mým cílem Vás urazit, jen to odlehčit.
A připadám Vám jako kazatel pravdy, jako distributor dogmat? Já měl za to, že píši hlavně o vztahu. Zřejmě jsem nebyl dost srozumitelný, pokud Vám z toho vyšla distribuce pravdy – berme to tedy jako mé autorské selhání.
Jistě Občane
Akorát, že nejvíce staveb postavených v akci Z byly garáže, které se staly těmi staviteli výhradně užívané, a posléze, po roce 1989 se dostaly do vlastnictví těchto. A ano, občané se tohoto zúčatňovali docela dobrovolně, ale čistě z konjunkturálních důvodů, což se týkalo i menšiny ostatních staveb ve víceméně veřejném užívání.
Pokud budete ovšem vzpomínat na zlatá léta bolševická, nezapomeňte tu dobu strávenou v akcích Z připočíst do celkového fondu tehdejší pracovní doby.
Nicméně, na jiném místě se na Vás provalilo, že Vy jste se dobrovolnické práce s dětmi, popřípadě seniory moc neúčastnil. Zato jste se účastnil na účet té tehdy VYKOŘISTOVANÉ části seniorů dýchánků ve Zlaté Huse. Nebo Vám ty dýchánky snad platila Národní fronta?
Občane, jděte do ř**i.
Vlku, omlouvám se, ale musel jsem. Snad mě nesmažete docela.
Z monitoru se už zase line jemné aroma griotky 😆
Občan: v socslužbách se “výdělek” pohybuje v intervalu 8500 – 14 000.- Kč brutto
Trabant: sociální pracovník má u nás 20 000 – 30 000 Kč brutto
oproti tomu Výroční zpráva „náhodně“ vybraného „venkovského“ Domova důchodců (zdroj: http://www.dd-velkehamry.cz/web/view.php?nazevclanku=vyrocni-zpravy&cisloclanku=2013060002 ):
Mzdové náklady v roce 2012: cca 19 mil CZK,
83 zaměstnanců => průměrný plat (včetně členů vedení) = cca 19 tisíc CZK/měsíc
Můj kamarád dělá ředitele domova důchodců, kde 80% klientů jsou upoutáni na lůžko. Ptal jsem ho na typického zaměstnance jejich domova důchodců: Je to žena bez středoškolského vzdělání, která pracovala v zemědělství. rozpadem socialistické formy (JZD) přišla o práci a udělala si kurz a dělá ošetřovatelku. Platy ošetřovatelek: Dle jeho slov s příplatky za víkendy a svátky : 14000,. čistého. Zřizovatel domova: Jihomoravský kraj. Pokud jsou u Vás Vámi uváděné platy, je to v pořádku, protože tito lidé si takové mzdy skutečně zaslouží, o tom není pochyb. Kamarád dělá ve Švédsku v sociálních službách, dosáhne na úroveň průměrného platu, říkal mě, že politika ve Švédsku je takové, že lidé v sociálních službách jsou společensky vysoce ceněni a je snaha, aby jejich příjem neklesl pod průměr.
wiki
Nemilé hloupé kopírovátko, je nejprve potřeba se naučit chápat psaný tex, a také terminologii. Takže si vezměte papír a tužku, a 50 x pod sebe napište větu:
„Sociální pracovník nerovná se pracovník v sociálních službách“.
Trabant Vám případně vysvětlí rozdíl – on sám uvádí, že mzda pracovníka v sociálních službách a sociálního pracovníka je dost odlišná.
Pane Občan.
Naprosto souhlasím.
Když k tomu přičteme,že nám ani mladí nebudou moci pomoci,tak ta radost ze stáři se mnohým vytratí.
Také přeji Trabantovi,ať se mu daří v nové práci.
Občane, obdivuji Vás, že Vás to ještě baví pohybovat se v tomto prostředí přeplněném prohnanými „vůdci“ s jedinou (tou svou) pravdou a jejich příčinlivými lokaji. Vykašlete se na to, ať si tu přitakají sami sobě.
Občane, nevím, proč útočíte zrovna na Trabanta. Nechcete se vybít třeba na mně?
Trabante, mně chybět budete. Jsem ráda, když si občas některé věci znovu srovnám v hlavě, a vy mi k tomu většinou dáte podnět. Oceňuju přitom vaši nulovou agresivitu a schopnost vnímat druhé.
Třešni, Vaše kontinuální přítomnost na tomto webu je při zdejší menšinovosti Vašich názorů důkazem o smysluplnosti vlkova konání. Já nebalím fidlátka, jen volím mezi méně a více časově náročným psaním – proto zůstávám na toulkyknihou.wordpress.com. Děkuji za zpětnou vazbu, potěšila.
Třešni,
na Trabanta zde dnes zatím nikdo nezaútočil ani písmenkem. To by vypadalo dost jinak.
Já jen konkrétně a věcně polemizuji s jeho náhledem na sociální služby a jeho potavení v jejich rámci. Za to, že to emočně neustál (což se nestalo poprvé), opravdu nemohu…
Občan
Ty Vaše rádoby pejorativní výpady mají do věcnosti ale velmi daleko, a na s to honů z nich čiší závist, že Trabant je ten, kdo působí na pozici, o které jste Vy přesvědčen, že byste ji zvládl lépe.
Trabante,
já tedy sice nečtu Vaše religionistické články, protože jsou moc komplikované na mou dutou hlavu plebejce, ale problematiku sociálních služeb, o které se občas zmíníte at již v článcích nebo diskusích sleduji se zájmem.
Děkuji za reakci, Sarassine. Časově mám možnost psát buď o „religionistice“ nebo o sociálních službách – zvolil jsem téma, které pokládám za důležitější. Sociální služby nutně potřebují změnu, efektivizaci, k níž ani trochu nepřispěje to, že nám na rok 2014 do státního rozpočtu poslanci přidali 1,3 miliardy – to je spíše kontraproduktivní. Sociální služby obsahují obrovské neefektivity v řádu miliard, některé se s pár kolegy už několik let pokoušíme precizně identifikovat, a v poslední době i bezpečně „odexperimentovat“ a „odpilotovat“ alternativní koncepce.
Člověče, Vy jste poslední dobou protivnej jak činže.
Rozum, věcnost, činže, nepříjemná pravda … samé protivné záležitosti.
Přeji Vám šťastnou cestu životem, s poděkováním za Vaše promluvy. Bůh chce být nalezen, a ne každý má dar srozumitelně popsat dveře, na které je třeba zaklepat.
Mimochodem, jsem na Vaší straně. Jiná není. Hezké vánoce.
Člověk je bytost bytnostně volaná. Hezké Vánoce i Vám, este. Volá nás všechny – a jednou odpovědět znamená přijmout úděl/radost odpovídat.
Ano. Hezky jste vysvětlil, proč např. hromadění majetku nepřináší uspokojení 🙂
Radši to dovysvětlím, abych nebyl špatně chápán. Ten vnitřní pocit neúplnosti, nedostatku jakéhosi, který zvete bytostným voláním, nelze přehlušit výměnou auta, ženy nebo domu. To člověka uspokojí jen na chvíli. Pak se ten neurčitý pocit, že něco chybí, zase vrátí.
Už nevím, kdo (zhruba) řekl, že Chudí mohou doufat, že se budou cítit lépe, pokud zbohatnou. Bohatí už takovou naději nemají.
Trabante,
děkuji za všechny dosavadní články, ba i na Váš blog občas zavítám s potěšením. Ač, jak víte, nejsem věřící (ačkoliv se jako věřící chovám, což s lehkým pobavením vždy při diskusích o víře kvituje jeden můj kamarád kněz :)), Vaše články hodně dávají. Zamyšlení, většinou nesouhlasné. Z jiné strany.
Hodně štěstí a držím palce ve Vašem počínání, neboť coby příznivec absolutního soukromého vlastnictví a nepříznivec sociálního státu o to víc vidím důležitost charity a sociálních služeb, které ovšem dobrovolně budou financovat ti momentálně šťastnější těm momentálně nešťastnějším.
Děkuji, Soumare. Přesto mi dovolte poznámku ke kvitanci Vašeho kamaráda kněze: není tak důležité jak se chovám, jako proč se tak chovám. Berte to, prosím, jako dobře míněnou větu, ne jako mentorování. Rozhodující není výkon, ale vztah. Výkon nemusí nutně vyžadovat existenci vztahu a vztah nemusí nutně vést k předpokládanému výkonu, zdají se tedy být v rovnováze, přesto vztah váží víc, než výkon.
Těžko mohu vykládat pohled na víru někoho cizího, ale nabyl jsem dojmu, že důležitý je z pohledu dotyčného kamaráda úmysl, skutek a až na posledním místě vztah.
Že byste neměli jednotné foršrifty? 🙂
Nejsou žádné foršrifty. Je jen evangelium – a to má blíž k vyznání lásky, než k foršriftu. Jistě, bylo by jednodušší mít sbírku předpisů místo knihy příběhů – ale kde by pak zůstala svoboda, bez níž vztah nelze realizovat, že…
Nu, vrátil se nám kapitalismus, vrátí se nám bohaté církve, vrátí se nám rezidence obehnané 2 m vysokým plotem, snad se vrátí i chudobince.
Na druhou stranu jsme získali svobodu shromažďovací, svobodu tisku, svobodu cestování skoro kamkoli, když na to máme čas, peníze a kondici. Nemusíme pracovat, když se nám to nelíbí a seženeme si obživu jinak. Můžeme nadávat na režim nejen doma, ale i v hospodě.
Každý špás něco stojí, a vždycky je něco za něco. I to naše pohodlí a rozmazlenost něco stojí. Kdyby tak Země mohla povídat, a nepřejme si, aby nám to spočítala. 🙂
Pane Puck.
Takže pořád dokola,až to zase někomu dojde,budeme znárodňovat zas.Nebude to tak dlouho trvat,jak naším předkům,řekl bych,že ta rotace má rychlejší spád.
No právě, že s tím kapitál počítal – to jsem zvědav, co si s tím znároňěným majetkem počnete 🙂 Důležitá totiž dnes není fabrika, ale její postavení na trhu. A Vy si klidně můžete ukrást nadnárodnímu vlastníkovi budovu plnou počítačů, nebo fabriku, která většinou umí vyrábět pouzer nějaký samostatně absolutně nepoužitelný produkt, třeba výfukové potrubí nebo nějakou cetku do airbagu.
Jediný efekt znárodnění bude, že vlastník odepíše ty investice, a bude vyrábět jinde, a ti nově nabytí vlastníci toho znárodněného = ukradeného přijdou o zdroj příjmů, protože se na globálním trhu neuplatní.
Takže potom ještě rádi ten majetek vrátí s tím, že nadále v něm budou dělat za třetinu toho, co dříve. Tam totiž pokjlesne mezičasem cena jejici pracovní síly.
Takže dělejte, jak myslíte.
Pane Sarassin, komunisté to přehnali stejně, jako to nyní přehání Klaus a spol. Ode zdi ke zdi, a to je vždycky špatně. Jsou různé činnosti a funkce, které má obhospodařovat stát. Je to levnější i logičtější. Dnes se to nezdá, státní sektor je jen dojnou krávou pro podnikavce, a já jen čekám, kdy rozumnější ekonomové příjdou s tím, že vlastnictví státu je pro občana výhodnější a efektivnější.
Zapomínáte na svobodu podnikání. A ostatně, ony ty rezidence by nebylo nutné obehnávat vysokým plotem, kdyby nebylo tolik šizuňků, kteří chtějí krást.
Proč lidem dělá takový problém smířit se s tím, že existují přirozené majetkové rozdíly mezi lidmi, a bez problémů uznávají rozdíly například v kvalitě bruslení. A přitom leckterému Jágrovi dobrovolně platí život v rezidenci za vysokým plotem…
Drtivá většina majetkových rozdílů vznikla spravedlivě. O to více důvodů potírat ty nespravedlivě a zločinně vzniklé, v tom bychom se shodli.
Dekuji Vam Trabante a na to toho kryptokomunistu nedbejte a nenechte se stahnout do jeho rise tmy, chladu, nenavisti, nejistoty a pochyb. Krasne svatky.
I já čtu rád Trabantovy příspěvky , internetová kyber-punková kázání, bylo by zajímavé napsat článek o tom zda jsou sociální služby výdobytkem nebo hrobem západní civilizace.
Výborná otázka, sice se nehodící k vánoční pohodě…
– co bylo dříve, neúcta k lidskému nenarozenému životu… nebo pro- potratové zákony?
– neochota a neschopnost se postarat o své nemohoucí rodiče… nebo různé útulky, léčebny, starobince a domovy „se zvláštním režimem“ (to sousloví mi nahání hrůzu)?
– neochota a neschopnost pořádně vychovat své děti… nebo kojeňáky, děcáky, diagnosťáky a pasťáky?
– neochota k ústupkům v partnerských vztazích… nebo snadné rozvody mrsknutím pera?
– lenost… nebo sociální stát?
Podle mého názoru jsou to vždy obě současně vzniklé a vzájemně se posilující tendence. A jako každá pozitivní zpětná vazba skončí až kataklyzmatem.
Pane Soumar.
Skutečně,během vánočních svátků se to nehodí probírat,určitě bude příležitost v příštím roce.
Kdyby ta odpověď nebyla tak snadná, měly by Vaše otázky smysl.
Třeba lenost tu evidentně byla dávno před vznikem státu, nemluvě o sociálním státu.
A kataklysmatem lze vcelku přesně nazvat úspěšný pokus o jeho likvidaci.
Trabantovi přeju hodně úspěchů v jeho smysluplné práci.
Příčinou katastrofického současného stavu sociálních služeb je hamižnost a porušené mezilidské vztahy, proto se stávají hrobem západní civilizace, aby se vykrystalizovaly a mohly stát výdobytkem Boží všemohoucí lásky.
A už mizím, než mne začnete kamenovat 🙂
🙂 Není proč.
Pozdě ale přece, dřív jsem to nestihla…
Všem Kosířům příjemné svátky (tedy alespoň to, co zbývá) a vše nejlepší do nového roku 2014, hlavně zdravíčko, pohodu, smích a alespoň trochu toho štěstí…!
A Vlkovi i všem ostatním autorům ať to dobře píše a ať se tu celý příští rok všichni ve zdraví stále potkáváme….