Odpověd EU na Putinův dopis


Tak tohle jsem právě stáhl ze stránek ČRo1

Rusko může ztratit důvěryhodnost jako dodavatel surovin, píše EU do Kremlu

17. dubna 2014 v 05:00 Rusko může ztratit důvěryhodnost jako bezpečný dodavatel zemního plynu, varuje EU.
Rusko může ztratit důvěryhodnost jako bezpečný dodavatel zemního plynu, varuje EU
Rusko může ztratit důvěryhodnost jako bezpečný dodavatel zemního plynu. Evropská unie to píše ve společném dopise ruskému prezidentu Vladimiru Putinovi. Text dopisu má Český rozhlas exkluzivně k dispozici.

Unie v dopise reaguje na Putinovu hrozbu z minulého týdne, že evropské země včetně Česka kvůli situaci na Ukrajině mohou přijít o dodávky zemního plynu z Ruska.

Putin z možných problémů obvinil Ukrajince, přes jejichž území velká část dodávek prochází. Evropská komise to ale v dopise psaném ve jménu všech zemí unie odmítne.

Jak Českému rozhlasu řekl český velvyslanec při unii Martin Povejšil, ruský energetický gigant Gazprom musí dodržet své smlouvy s evropskými odběrateli.

„Je tedy závazkem Gazpromu, aby plyn firmám dodával. Jakým způsobem se to bude dít, je v zásadě věcí Gazpromu,“ říká Povejšil.
zdroj: http://www.rozhlas.cz/zpravy/ekonomikavevrope/_zprava/rusko-muze-ztratit-duveryhodnost-jako-dodavatel-surovin-pise-eu-do-kremlu–1340110

Shrnuto:
Když Rusko nebude chtít, aby Ukrajina kradla plyn a neplatila za něj, stane se nedůvěryhodným partnerem! Doufám, že dopis v plném znění pověsí rozhlas na svoje stránky co nevidět. Abychom si mohli počíst a porovnat to s Putinovým textem.

Příspěvek byl publikován v rubrice Hodina vlka se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

56 reakcí na Odpověd EU na Putinův dopis

  1. Rošádek napsal:

    Samozřejmě. Rusko je podle smlouvy povinno dodávat Evropě zemní plyn. Myslím, že o Ukrajině v příslušné smlouvě není ani slovo.

  2. VaclavP napsal:

    Tady bych se postavil na stranu EU, respektive na stranu Ukrajiny. Jestli má Rusko silné trumfy a EU je defacto na nule ,protože snaha získat Ukrajinu do EU je vlastně vymazáním nárazníkového pásma. Jediná Ukrajina byla ve se špatné pozici, kdy má dluhy a je uprostřed dvou velmocenských uskupení. A v téhle pozici je to že je tranzitní zemí plynu asi jediná karta, Proč jí nehrát…

  3. scallop napsal:

    No tohle uz je fakt jednostranna zanicenost. Dopis reaguje na hrozbu, ze Rusko prestane dodavat plyn do Evropy. Co jineho by EU mela napsat???? Obvineni z kradeze plynu zatim nepadlo.

    Putinuv dopis je slohove mnohem hezci. Je to sice dopis prokazatelneho lhare, i kdyz Putinovo tvrzeni o domobrane na Krymu se da z pameti lusknutim prstu vymazat. Ja to neumim a lharum neduveruju – ani tem ze Sladkovicova ani tem z Lubljanky.

    PS A pak se divte, ze toli lidi zere Kalouskovi jeho reci – zni preci rozumne.

    • vlkp napsal:

      Takže pánové scallope, Václave P. a robe
      Rus je vinen?
      Takže si to shnme.
      Situace, ekonomická, na UK je taková, že odmítnou platit za plyn
      2- na UK někdo prokazatelně ukradl 2/3 jejich strategických plynových rezerv
      3- Uk sama nabídla státům Eu , aby přebíracími místy dodávek plynu nebyly jejich státní hranice, ale hranice Rusko-UK, s tím, že by za tranziit a skladování platily do Kyjeva.
      4- všechny státy Eu do jednoho to odmítly a nešly na ukrajinský návrh

      Ale poučením z toho je, že Rusko má dál dxodávat přes Ukrajinu jinak je nevěrohodný partner!

      Vaš e logika ve světle doložitelných faktů nemá chybu…

      a speciálně pro scallopa, četl jste vůbec ten Putinův dopis, když píšete o ruské hrozbě? Vyzývám vás ,a byste do diskuse dal tu pasáž, kde Rusko něčím takovým hrozí.

      • scallop napsal:

        Jak jsem psal, Putinuv dopis je dopis prokazatelneho lhare.

        Mate pravdu, takova pasaz tam neni. Nicmene tvrzeni, ze kdyz nebude Putin dodavat plyn do Evropy, bude Rusko neduveryhodny partner, je pravdive.

        Osobne si myslim, ze hrozi spis nenadale techicke duvody obcasnych zastaveni dodavke – jak se to stavalo estonsku, kdyz nechtelo prodavat ruskym oligarchum svuj prumysl.

      • robe napsal:

        …já jsem sem zatím dnes nic nepsal 😉
        / zajímevé je , že si mě pletete s rošádkem stále. nicky zas tak blízko nemáme, tak to asi musí být podobnost jiných údajů – mailové adresy ?? – ví bůh …. /

  4. Germanicus napsal:

    Německo je vysmáté a možná se s tím svezem částečně i my (ovšem asi za „příplatek“ RWE). Díky Nord Streamu a panu Schroedrovi…

  5. strejda napsal:

    To je psaní jen a jen o plynu. Netýká se to Ukrajiny a jejího problému. Naštěstí třeba zrovna vlk otisknul i Putinův dopis a tak můžeme porovnávat. Ale zatím není co. Od pondělka, kdy měl být dopis EU dokončen, toho moc ven neproniklo.
    Nezbývá než čekat.

  6. Skogen napsal:

    Myslím, že demokracie má na kahánku.

    • Kanalnik napsal:

      taky mam ten pocit, tedy ze se to na UA roze..re natolik, ze z toho bude fakt poradna slamastyka… asi je fakt na case se zacit pripravovat na nejhorsi, nevypada to, ze by predstavitele EU cheli dostat rozum… svet se ted kolem nas meni dost rychle a asi se bude menit jeste rychleji, bohuzel asi k horsimu…

    • Hudec napsal:

      Pokud je to demokracie ála USA a Brusel, tak sláva pánubohu.

  7. standa.e napsal:

    No, s jistou mírou sarkasmu lze konstatovat, že EU jasně Rusku říká: „Je vaší povinností dodávky plynu zajistit, víc nás nezajímá.“ Tak aby se pak nedivili, pokud Putin pošle armádu, která to zajistí… Když nad tím tak přemýšlím, jestřábi se klepou možná právě na to.
    Každopádně – byť odpověď v přesném znění neznáme (a nepronikne-li z Moskvy, kdo ví, zda poznáme.) a neznám ani přesné znění daných smluv, na jejichž základě je tranzit a prodej zajišťován, podobné sentence by se daly vytáhnout i ze slov: „Zcela se vzdáváme, mocný care, je na vás, rozšlapete-li Majdan svou okovanou botou, jen vězte, že jako dodavatel máte povinnost nám plyn poslat.“ stejně jako: „My zajistíme platby, vy zajistěte zásobování, jak vám velí smlouva.“ Et cetera, et cetera. Jednoduše, zatím o odpovědi nevíme nic jiného, než co bylo zřejmé, že bude obsahovat. A ven se zatím dostala jen ta slova, jež EU zajišťují zachování tváře.
    Tedy POKUD budeme Putinův dopis vykládat jako výhrůžku a vlastní odpověď jako reakci na ni.
    Bez úplného znění těžko soudit. Stále sílící zvyk EU dělat politiku v režimu utajení však stojí také za pozornost.
    Reakci na straně Ruska vidím – z toho co známe – asi takovou, že pokrčí rameny. Za nedůvěryhodného partnera je v tuto chvíli vydáváno tak jako tak. Na pověsti nemá co ztratit. Jiný významný partner v tuto chvíli stejně není. Holt se jen rozpoutá závod o to, kdo dříve dobuduje terminále a lodě na břidličný plyn či trubky do Číny.

    • Hudec napsal:

      Váš první odstavec je bezchybný. A zábavný. A vůbec…. prostě se vám povedl.

  8. standa.e napsal:

    Posílám příspěvek, který nemá s tématem nic společného, abych vyzkoušel, co se WordPressu nelíbilo na mém příspěvku, že jej (už potřetí – dvakrát u jiného článku), nezobrazil ani s onou čekací hláškou na schválení.. Zda jeho obsah či něco jiného. Ostatním se za OT omlouvám.
    Takže: „Iveta Bartošová má syna Artura.“.

    • jezevec napsal:

      wordpress blbne hrubo.
      některé mé komentáře zcela mizí, ani nečekají naschválení a rovnou je něco zahodí.
      přitom vlk by mně nezabanoval.

  9. standa.e napsal:

    Hm, svou reakci (už poněkolikáté) nevidím. Odkaz žádný, obsah neškodný, při druhém odeslání systém říká: „Patrně jste to poslal duplicitně“… Jestli on ten spamfiltr nemá vlastní občanský názor 😉

  10. standa.e napsal:

    Zkouška propustnosti drátů.

  11. český maloměšťák napsal:

    Trochu obočím, když tak mě nekamenujte, jen mi lajte. dík. Stejně jde zatím jen o vlkův dohad.

    „…Sankce Západu už komplikují život ruským miliardářům, přiznal ruský prezident Vladimir Putin. Ten se svěřil, že manželka podnikatele Gennadije Timčenka, miliardáře a prezidentova osobního přitele, nemohla kvůli zablokované kartě zaplatit nákup…“

    Píše se v reportáži umístěné na hlavní stránce aktualně.cz. Nevymýšlím si to, skutečně to tam tak stojí.

    Lumpenelita EU se dostává do velmi absurdní situace podporuje režim, který vzešel z puče /revoluce ?, povstání ?/, podporuje režim, který posílá proti svým spoluobčanům tanky a nazývá je teroristy , které je třeba pozabíjet…ale aby to nebylo vše, tak chce Západ uvalovat tvrdé ekonomické sankce na Rusko/ a tím i na sebe a Ukrajinu/ na jedné straně a na straně druh chce pumpovat na Ukrajinu peníze /daňových poplatníků/ – přičemž dle nejen konzervativní a liberální teorie a praxe soudobého kapitalismu platí, že dluhy s emají platit – tedy Ukrajina musí zaplatit své dluhy Rusku.
    Ekonomické sankce proti Rusku a paralelně s tím prachy do Ruska
    To je taková tragikomedie, že by ji nevymyslel ani Woody Allen. Smát se tomu… anebo brečet nad tím ?

  12. Karl napsal:

    Chtěl podotknout to, že Rusko nemá pouze ropu a plyn. Rusko dodává do světa také jiné komodity, které jsou jinde málo dostupné. V současné době jak jsem našel na internetu Rusko dodává 60% všech izotopů. Ale největší závislost na Rusku je v Paládiu. V současné době jsou pouze dva dodavatelé a to JAR a Rusko. Paládium je velmi důležité a nenahraditelné v automobilovém průmyslu, který by bez Paládia nemohl existovat. Takže těch závislostí na Rusku mnohem více…

  13. Macu napsal:

    Zajímavé čtení
    http://news.e-republika.cz/article2529-Pro-media-o-d-le-itych-v-cech-l-ou
    Pane vlku, zaujalo mě,že se prakticky nemluví o chystané- zdá se v tichosti- transpacifické smlouvě (TPP). Neměl byste k tomu něco??

    • vlkp napsal:

      Transatlantická smlouva je téma, na které si netroufám. Vím o jednáních jen velmi málo, než abych si na to troufnul. Musel bych brát jako axiom názory někoho jiného, aniž bych věděl, jak dobře je informován on. Jsou lidé, kteří jsou zásadně proti a pak jiní s opačným názorem.
      Osoběn nemám problém s e základní myšlenkou volného obchodního prostoru USA -EU. Ta je v pořádku. Problém bud e v modalitách, které to budou upravovat a důsledcích, které to následně vyvolá.
      A to nejsme schopne, ani náhodou domyslet. Snažím se psát o věcech, kd e si mohu zformulovat svůj osobní názor. Tady to není ten případ. Prominte.

  14. Karl napsal:

    Vážení, jenom pro informaci jaká je demokracie a svoboda slova v USA!
    http://3mv.ru/publ/associated_press_prervalo_transljaciju_prjamoj_linii_putina_na_voprose_o_ssha/1-1-0-25067

  15. Lex napsal:

    Když plyn, tak plyn – pastuju, abyste nemuseli otvírat:
    „Bílý dům EU o amerických dodávkách plynu lže
    William Engdahl
    16.4.2014
    Bílý dům a ministerstvo zahraničí začaly vládám EU nestoudně lhát ohledně schopnosti USA dodat více než dostatek zemního plynu, který by nahradil dodávky ruského plynu. Nedávná prohlášení amerického prezidenta Obamy a ministra zahraničí Johna Kerryho jsou tak jasně podvodná, že vyzrazují neskutečné zoufalství ve Washingtonu kvůli situaci na Ukrajině a s Moskvou. Nebo to naznačuje, že Washington je tak odtržen od jakékoliv skutečné reality, že ho prostě nezajímá, co říká. Buď jak buď značí to, že je pro EU nespolehlivým diplomatickým partnerem.

    Po svém nedávném setkání s vůdci EU přišel Obama s neskutečným prohlášením, že tajné Transatlantické obchodní a investiční partnerství (TTIP), které je tajně vyjednáváno za zavřenými dveřmi velkými soukromými nadnárodními společnostmi, usnadní Spojeným státům vývoz plynu do Evropy a pomůže tak snížit její závislost na ruské energii: „Jakmile budeme tuto obchodní dohodu mít, vývozní licence na projekty zkapalněného zemního plynu určeného pro Evropu budou mnohem jednodušší, což je něco, co je evidentně v dnešním geopolitickém prostředí relevantní,“ uvedl Obama.
    Tento projev politického oportunismu, ve snaze protlačit uvázlé rozhovory o TTIP tím, že se zahraje na strach EU ze ztráty ruského plynu poté, co USA zorganizovaly 22. února na Ukrajině puč, ignoruje fakt, že problém jak dostat americký břidlicový plyn do Evropy nespočívá v jednodušších licenčních procedurách v USA a EU.
    V dalších nedávných výrocích, odkazujících se na konjunkturu u nekonvenčního amerického břidlicového plynu, jak Obama, tak Kerry uvedli, že USA by mohly více než jen nahradit veškerý ruský plyn v EU, což je čirá lež nepodložená fyzickou realitou. Na svém bruselském setkání Obama vůdcům EU řekl, že by měli dovážet břidlicový plyn z USA a nahradit tak ruský plyn. Je tu ale obrovský problém.
    Fiasko břidlicové revoluce
    Zaprvé, „revoluce břidlicového plynu“ v USA selhala. Dramatický nárůst produkce amerického zemního plynu z „frakování“, či násilného vytlačování plynu z břidlicových formací, končí a je největšími energetickými společnostmi jako Shell a BP opouštěna jako neekonomická. Shell právě oznámila obrovské snížení expozice u rozvoje amerického břidlicového plynu. Shell prodává své pronájmy asi na 700,000 akrech břidlicových pozemků v hlavních oblastech břidlicového plynu v Texasu, Pensylvánii, Coloradu a Kansasu a říká, že se možná zbaví i dalších, aby zarazila své ztráty z břidlicového plynu. Generální ředitel Shell, Ben van Beurden, uvedl: „Finanční výkon zde, upřímně, není přijatelný… některé z našich sázek na průzkum prostě nefungovaly.“
    Užitečné shrnutí iluze s břidlicovým plynem přichází v nedávné analýze aktuálních výsledků několika let těžby břidlicového plynu v USA od zkušeného energetického analytika Davida Hughese. Ten poznamenává: „Produkce břidlicového plynu rostla explozivně a dosáhla téměř 40% celkové americké produkce zemního plynu. Nicméně od prosince 2011 produkce stagnovala; 80% produkce břidlicového plynu pochází z pěti míst, z nichž několik ochabuje. Velmi vysoké míry poklesu výtěžnosti břidlicových vrtů si vyžadují neustálé kapitálové vstupy – podle odhadů 42 miliard dolarů ročně na vyvrtání dalších více než 7,000 studní – aby se produkce udržela. Pro porovnání, hodnota břidlicového plynu vyprodukovaného v r. 2012 byla pouhých 32,5 miliard dolarů.
    Takže Obamovi buď lhali jeho poradci ohledně skutečného stavu u amerických dodávek břidlicového plynu, nebo vědomě lhal on. Nejpravděpodobnější je to první.
    Druhým problémem u americké „nabídky“ plynu EU jako náhražky ruského plynu je fakt, že si to vyžaduje masivní nákladnou infrastrukturu ve formě vybudování nových terminálů pro zkapalňování plynu, které dokážou obsloužit obrovské LNG tankery, které ho přepraví do podobně obrovských LNG terminálů v přístavech EU.
    Problém je, že kvůli různým americkým zákonům pro vývoz domácí energie a faktorům u dodávek neexistuje v USA ani jediný fungující LNG zkapalňovací terminál. Jediným, který je ve výstavbě, je přijímací terminál Sabine Pass LNG ve farnosti Cameron v Louisianě, vlastněný Cheniere Energy, kde John Deutsch, bývalý šéf CIA, sedí v představenstvu. Problémem s terminálem Sabine Pass LNG je, že většina plynu byla předem nasmlouvána pro korejské, indické a další asijské zákazníky LNG, ne pro EU.
    Druhým problémem je, že i kdyby byla vytvořena obrovská přístavní kapacita pro uspokojení plynových potřeb EU schopná nahradit ruský plyn, vytlačilo by to domácí ceny zemního plynu nahoru a zarazilo by to mini výrobní konjunkturu postavenou na hojném a levném břidlicovém plynu. Konečné náklady pro evropské spotřebitele amerického LNG by byly mnohem vyšší, než u stávajícího ruského plynu přiváděného plynovody Nord Stream nebo přes Ukrajinu. Dalším problémem je, že specializované LNG super tankery pro zásobování trhu EU neexistují. To vše zabere roky, včetně schvalovacích procesů u životního prostředí, výstavby, v nejlepším případě v průměru možná sedm let.
    EU dostává asi 30% plynu, energetického zdroje s rychlým nárůstem, dnes od Ruska. V r. 2007 dodal ruský Gazprom 14% z celkových dovozů Francii, 27% Itálii, 36% Německu, a Finsko a pobaltské státy dostávají až 100% plynu z Ruska.
    EU nemá k ruskému plynu žádnou realistickou alternativu. Německo, největší ekonomika, se pošetile rozhodlo vyřadit jadernou energetiku a jeho „alternativní energie“ – větrná a solární – je ekonomickou a politickou katastrofou, kdy náklady pro spotřebitele explodovaly, i přesto, že alternativa má jen nepatrný podíl na celkovém trhu.
    V krátkosti, chiméra odstřihnout ruský plyn a stát se místo toho závislým na americkém plynu je ekonomický, energetický a politický nesmysl a pitomost.
    http://www.zvedavec.org/komentare/2014/04/5938-bily-dum-eu-o-americkych-dodavkach-plynu-lze.htm

    • český maloměšťák napsal:

      Tady je některé tyto skutečnosti dokládající zpráva Reuters :
      http://www.reuters.com/article/2014/03/13/us-shell-strategy-idUSBREA2C0NE20140313

    • Občan napsal:

      Tím je „záhada“ urgentního převratu na Ukrajině i Obamova nepříčetného vzteku vysvětlena.

      EU a USA šlo, po fiasku s US břidloplynem, o podmanění si Ukrajiny, resp. jejích zásobníků a tranzitního plyno- a ropovodu. Proto tak tlačili na Janukovyče, aby fofrem-zofort podepsal „asociační dohodu“. Okamžitě po podpisu by byl donucen k provedení „reforem“, jejichž součástí by bylo odevzdání rour, kanystrů a kohoutků nějakému šikovnému euramerickému konsorciu.
      Nemluvě o tom, že nedávno „nabídla“ EU Ukrajině, že by v Černobylu mohlo být skvělé úložiště jaderného odpadu, když je to tam teď volné.

      Když Janukovyč tyhle „skvělé nabídky“ odmítl, musel jít od válu a na Ukrajině se musel „vzbouřit lid“. 5 giga doláčů, které do toho USA s EU nalily, MOHLO být dobrou investicí. Kdyby se jim to bývalo podařilo.
      Jenže ono se to nepodařilo.
      Ono se to rozbilo.
      A „investoři“ se zlobinkají…

      • zemedelec napsal:

        Pane Občan.
        Přesně,
        O tohle se nejvíc jednalo ohledně Majdanu.
        Přidejme k tomu ještě ropu,ropovodem Družba.
        Bude zajímavé,jestli se zjistí kde je chybějící plyn z Ukrajinských zásobníků.
        Také mě to napovídá co jsem napsal u pana Lexe,tenhle tok plynu a ropy přes Ukrajinu chtěli ovládnout Amíci,pochopitelně ve svůj obchodní profit.

        • kchodl napsal:

          Jistěže ano, cílem Američanů zjevně je podržet účtování v dolarech, postavit se mezi Rusko a EU a točit kohouty jak budou chtít.

          Ale horší je, že souběžně jde o vyvolání dlouhodobé občanské války, klidně i nízké intenzity (asi jako teď v Iráku; aby šly produktovody), do které vtáhnou Rusko a tím znemožní průmyslovou spolupráci mezi EU a Ruskem. Za Američany ji povedou kontraktoři, tedy žoldáci a pak samotní Ukrajinci proti Ukrajincům a Rusům.

          Jediné co je na tom divné, proč o svoje zničení stojí EU. Ale i to je celkem jednoduché, vládnoucí elity už dávno nereprezentují svoje voliče, ale jsou jen loutkami amíků.
          V každé zemi je mohutná kohorta kolaborantů, NGO a užitečných idiotů, kteří jim slouží zadarmo. Je to vidět i tady na Kose.

          Ale jak je vidět, plány jako obvykle nepřežily střet s realitou. Ukrajinci nejsou arabáči a vybudit konflikt jaksi nejde. Pučistické vládě se krátí dech, už jim moc prostoru nezbývá, za chvíli budou volat evakuační vrtulníky.

          A vůbec, ta PNAC politika, co si ji vysnili je úplně švihlá. Vůbec nepočítá s rozvojem Číny – oni si vážně myslí, že to mohou kdykoliv zastavit a udržet si „hegemonii“. Pche.

  16. tata napsal:

    scallop napsal:
    Duben 17, 2014 v 9.17
    No tohle uz je fakt jednostranna zanicenost. Dopis reaguje na hrozbu, ze Rusko prestane dodavat plyn do Evropy. Co jineho by EU mela napsat???? Obvineni z kradeze plynu zatim nepadlo.
    Putinuv dopis je slohove mnohem hezci. Je to sice dopis prokazatelneho lhare,

    reakce
    VLKA PTÁ SE
    Vaš e logika ve světle doložitelných faktů nemá chybu…
    a speciálně pro scallopa, četl jste vůbec ten Putinův dopis, když píšete o ruské hrozbě? Vyzývám vás ,a byste do diskuse dal tu pasáž, kde Rusko něčím takovým hrozí.

    TOTO JSOU ty argumenty?????????????????
    scallop napsal:
    Duben 17, 2014 v 11.42
    Jak jsem psal, Putinuv dopis je dopis prokazatelneho lhare.
    Mate pravdu, takova pasaz tam neni. Nicmene tvrzeni, ze kdyz nebude Putin dodavat plyn do Evropy, bude Rusko neduveryhodny partner, je pravdive.

    Petens napsal:
    Duben 17, 2014 v 12.35
    V čem putin prokazatelně lhal?

    scallop napsal:
    Duben 17, 2014 v 12.39
    Ze na krymu je to jen domobrana.

    ano pane SCALLOPE………No tohle uz je fakt jednostranna zanicenost. BOHUŽEL ale u VÁS
    VLK O VOZE VY o koze,ve stylu holinky,hodinky vždit oboje se natahuje
    no stejné ale nejsou

  17. standa.e napsal:

    A heleme se, tak je to s tím dopisem trochu složitější a ČR si z něj exkluzivně vybral jen jedinou jeho část. Totiž tu, která dělá z EU siláky… Jo, opravdu veřejnoprávní objektivní médium… http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/333764-jsme-pro-jednani-odpovedela-eu-na-putinovo-varovani-ohledne-plynu.html

    Jsem upřímně zvědavý na plné znění.

    • standa.e napsal:

      A tady Barrosův dopis máme, takže šup, procvičit angličtinu…
      http://europa.eu/rapid/press-release_STATEMENT-14-132_en.htm

      • Občan napsal:

        A nebo alespoň ruštinu 🙂
        http://www.vestifinance.ru/articles/41893

        Ještě si přelousknu tu Vaši anglickou verzi a jsem zvědav, jestli budou stejné.

        Všelijací protiruští podivíni sice chrastí špuntovkami, ale Barroso při sepisování odpovědi stál zjevně v haptáku…

    • Občan napsal:

      Filé sice mělo tak svalnaté pindy, že by se za ně nestyděl ani Schwarzenegger (když ještě býval v kondici), ale zveřejnění odpovědi EU Putinovi dost polopaticky ukazuje, že komisař Filé si může vykládat co chce, protože jeho řeči nikoho v EK nezajímají.

      Ovšem doma se vždycky najde pár trdýlek, která mu budou zbožně naslouchat a opatrně dštít oheň a síru na Rusko.

  18. český maloměšťák napsal:

    Vyzývám scalloopa, Fagana, Šauerovou, xpow a tresen, aby oni vyzvali Bílý dům, Shell a další firmy, aby tito pak poručili zemi a podzemí, větru i dešti, slunci i tmě, vodě i plynu, jakožto i kyselině a páře a společným úsilím tak dokázali překazit plány zlých ruských imperialistů, kteří ve svém válečném štvaní požadují dokonce i to, aby za plyn, který dodávají, dostalii zaplaceno.
    To je samozřejmě nehorázné vydírání, musíme Rusům vysvětlit, že zašli příliš daleko ! Takhle sebou orat nenecháme. My jim slouhy a křeny dělat nebudeme, to tu raději umrzneme.

    Kdo z vás, soudruzi, zajde přímo na ústředí soudruhů Shell -u ? Nehlaste se všichni (tresen vynechávám, ta by se stejně vymluvila že nemá na letenku). Soudruzi, nenechávejte své bezpartiní spoluobčany ve štychu, my také nesouhlasíme s vydíráním zlých ruských imperialistů.
    Topná sezona sice končí, ale co naše sporáky, trouby, karmy a zapalovače ?
    Soudružky a soudruzi, přemluvte prosím soudruhy z Bílého domu, Shell -lu a Wall Street , aby nasytili naše hladové domácí spořebiče, nespoléhejme se na to, že uvaříme, vodu ohřejeme či cigaretu zapálíme uhlím, pomněte soudruhů z vedení NWR, také mají své trampoty, vše nezmohou.
    A soudruzi, nezapomeňte i na to, že po jaru sice následuje léto…ale po létu následuje podzim a…(nyní překvapení, ups !) …..po podzimu, věřte či nevěřte – je tu zas zima !!!
    Ano, po jaru,. létě a podzimu proruští diverzanti opět do Evropy zavlečou zimu, -buďme na to , soudruzi, připraveni, ruský diverzant je velmi rafinovaný !!!

    • Lex napsal:

      „…ruský diverzant je velmi rafinovaný !!!“
      A Ukrajina je jedna velká Putim, kde tamní (ukrajinský) strážmistr Flanderka pochytal a arestoval už čtyřicet takových diverzantů – a co „lico“, to Josef Vyskočil.
      Bába Plajznerka nestačí ani chodit pro rum a kvašené okurky (kolik toho kopru tam ta bába dává!).
      Kdyby to nebylo k zoufání, tak by to bylo k smíchu!

      • tresen napsal:

        Putim? To by byl zapamatovatelný název pro jednu říši, jen trochu víc na východ. 🙂

      • Lex napsal:

        Ne, ne, milostivá, netřeba měnit zavedené názvy, zejména ty osvědčené. Ta říše, kterou tu máte na mysli odjakživa slynula „Pоссия“.
        Chápu, že vám pořádek nevoní, že vy jste doma jako tloušť v bahně Jelcina. Že vy ani netušíte, co by se stalo se světem, se světovým řádem a pořádkem, kdyby byl mohl Jelcin sedět v prezidentském „кресло“ ještě pět deset let.
        Doporučuji, nechcete-li zaniknout nedotčená, velmi, velmi pozorně přečíst, anebo lépe zhlédnout tento kus – http://news.kremlin.ru/news/20796
        Má to celkem pět částí (to video), ale teď se o to nepokoušejte, internetové připojení na Tv Pоссия 1, která to dávala, je přehlcené těmi, kdo nejsou blbci.

        A jinak, jste žádána na diskusích pod vlkovým článkem o výročí zabití Vatutina. Tam se předvádějte (to vám nekážu, jen nabízím jako příležitost k vyniknutí). Tam vedle Banderových pohrobků, tam je pro ty, jako vy, pěkný smrádek a teploučko. Skoro jako za toho Jelcina v jeho Rusku.

    • kočka šklíba napsal:

      Naprosto dokonalé 😀

  19. zemedelec napsal:

    Pane Lex.
    Podobně jsem to chtěl napsat,že USA jde o vývoz břidlicového plynu a nejen plynu,právě ta smlouva TTIP,má přivázat úplně EU k USA a tím si diktovat,jak odběr,ale i ceny.Napadá mě u toho,že se mohlo jednat i o to,že by Ruský plyn,šel přes USA inkasní režim.

    • Lex napsal:

      A ten plyn by taky šel z Ruska do USA a odtamtud do EU faxem!

    • Leo K napsal:

      Zemědělče, o to přivázání jde až v první řadě. Fór té smlouvy je v tom, že předpokládá vytváření nadnárodních rozhodčích orgánů. jejichž výnosy nepůjdou napadnout soudní cestou. A protože ti, co drželi navrhovateli pero jsou politickou rukou nadnárodních korporací, spadlo by EU do stejného hnoje, který je v současnosti v USA.

  20. zemedelec napsal:

    Pane Lex.
    Možná nejste daleko od pravdy.

  21. Laco G. mlynář napsal:

    Dnes večer v komentářích Zaorálek již byl krotký. I na provokativní otázky coby kdyby odpovídal, že v zásadě platí Sobotkovo, další sankce teprve až by Rusko vkročilo vojensky na Ukrajinu.
    Zdá se, že vědí, že pokud tzv. třetí díl sankcí, zapláče i Česko. Žádné 1,9% HDP plus. Což je celkem dobrá zpráva, zdá se, že mají z medvěda vítr. USák je daleko a zatím ukazuje svaly jako Pepa na okresním přeboru v kulturistice. Ale to je tak všechno.
    Ona začala doba, kdy USák ví, že běží o jeho život. Rusko s Čínou připravují svoje platební a karetní systémy a hlavně svoje petrorubly a petrojuany. Zelené žabí kůže půjdou rychle do háje. Investujte do zlata, pokud na to máte!
    A jak to tak vypadá, tak většina světa je na straně Ruska (BRICS), USáčtí aroganti prohrávají. A s nimi i místní pátá kolona Sudeťáka a USáka.

    • kočka šklíba napsal:

      Neviděla jsem bohužel, ale Zaorálek vůbec nějak zmlknul ;). Ale nemyslím že běží o život USA, ale EU určitě. Možná už jim to došlo, některým, třeba i Zaorálkovi.

  22. kacíř napsal:

    bože, jak jsou ti mladí lidé najivní a ti starší nemají sílu jim říct, kde je pravda. Dělat si prdel z války může akorát člověk mladý a blbý. Vše ostatní je o hovnu.

  23. kacíř napsal:

    jo,a eště mě trápí to, že vše už tady bylo, a pouze lidská blbost je neomezená. Prachy kurvěj veškerý systémy a zvířata co jsou mimo hlaní proud pokyvují.

  24. kočka šklíba napsal:

    Vím, že to sem nepatří, tedy tématem ano, ne vláknem. jenže Šauerová si dala pozor, aby, pokud možno, nebylo možné na její opravdu inteligentní diskusní příspěvek odpovědět pod příslušným textem. Zkopíruji to sem i s mým příspěvkem, myslím, že obrázek o „lidech“ jako je ona, si každý udělá sám.

    ……kočka šklíba napsal:
    Duben 17, 2014 v 23.10
    Nevím jestli lhal ale vždyt na Krymu bylo podle smlouvy asi 25 tis. vojáků z Ruska ne? Takže zdá se že nelhal ani tenkrát ani ted ;). A jak že používá nácky k potvrzení krymského referenda? Máte na mysli financování pozorovatelů? Ale to přece na regulérnosti krymského referenda nic nemění Šauerová, nesnažte se zase lhát.
    Sylva Šauerová napsal:
    Duben 17, 2014 v 23.56
    Tak hele, Vy ruská vlezdoprdelko vylezlá z pavlače, tak jak je to s těmi ukrajinskými a ruskými fašisty, nevěděla byste ? Co říkají u Čubů, už máte nastudováno ?………

    Takže vám Šauerová odpovím zde. Nevím co říkají u Čubů, a nechápu proč by mě mělo zajímat co tam říkají. Já si, na rozdíl od vás Šauerová, tvořím své názory sama podle svých preferencí a hlavně zkušeností. Nepotřebuji k tomu trapně kopírovat názory jiných (také na rozdíl od vás, vy téměř nic jiného neděláte).
    Ale potěšila jste mě nesmírně, maska spadla, již poněkolikáté že? 😀 Nebudu se zde bránit vašemu krásnému slovnímu spojení“ruská vlezdoprdelko“, ptz právě od vás já to považuji za poklonu.Od někoho, kdo adoruje Sudetáky a fašisty z Majdanu omlouvá, je to přece poklona ;). A prosím nekopejte tak nožičkama, Já vím, že to není jednoduché se snažit a ono pořád nic ;). Většina vás prokoukne brzy, někomu to trvá déle, ale nakonec vám zbyde jen ten scallop, xpow a Fagan ;). Jste v dobré společnosti :D.

    • Sylva Šauerová napsal:

      Opravdu strašné věci píšete. Tak Obamův vztek … 🙂

      Poslední dny tady neslyším nic jiného, než ironii, sarkasmus i otevřený výsměch Obamovi za jeho nicnedělání a neschopnost, za jeho vizionářství a resetování vztahů s Ruskem, které bylo od samého počátku určeno k zániku, protože Rusovi – a zejména ne kágébákovi – se nedá věřit. A Američany Ukrajina nezajímá. Je to daleko, většina lidí ani neví, kde, a Amíci v naprosté většině odmítají, aby země dál utrácela peníze v misích, které jí nic nepřinášejí, zejména ne, když Evropa není schopna a ani ochotna podílet se nějak významněji na své vlastní ochraně. Proč by to Amíci měli dělat ? A kdo by jim za to byl vděčný ? Je jim snad někdo vděčný za angažmá v I. a II. sv. válce ? Pche !

      Fantasmagorie ala Bilderberg ovšem spřádáte pěkné. Nechcete o tom napsat něco do zvědavce ? 🙂 Odtamtud přece taky pochází a bylo svého času hojně rozšiřováno foto s tvrzením, jak Vendík Havlů sedí na klíně Reinhardu Heidrichovi, nemýlím-li se. Co na tom, že šlo o Heidrichova synka, který byl od V.H. o 4 roky mladší … 🙂 Žasnu, co všechno jsou lidé také ochotni zbaštit, jen když to vyhovuje té správné ideologii.

      • Sylva Šauerová napsal:

        Pardon, bylo určeno občanovi.

      • Hudec napsal:

        Vděční USA za jejich angažmá v I. i II. světové válce jsme, alespoň my v Plzni. Ale neděláme si iluze. USA šly do těch válek z úplně jiných důvodů, než pro nějaké Československo. A tak jako někdy dochází ke kolaterálním ztrátám (krásný eufemismus), tak pro nás došlo při těch příležitostech ke „kolaterálním ziskům“.
        Tož tak nějak asi, co myslíte?

    • Sylva Šauerová napsal:

      Tak a ještě zbývá vyřídit psaní paní kočce šklíbě :

      Milá kočko, píšete o mně (ne o tom, co píšu, nýbrž skutečně o mně, protože věcné oponentury nejste schopna) každý den, dnes a denně, týden co týden, z měsíce na měsíc. Jste v tom neúnavná. Já na Vaše kontinuální výpady a rozeřvaný pavlačově-domovnický styl mlčím. I má trpělivost má však svou mez, a tak nastal čas říct Vám, co si myslím prozměnu já. I stalo se. S maskou to nemá společného nic. Koledovala jste si, až jste si vykoledovala. Vypadá to nicméně, že se tady s Vámi umí vypořádat jen pan vonrammstein, a ten se s tím věru nepáře.

      O dalším s Vámi žádnou polemiku vést nehodlám, řeči o adoraci fašistů z Majdanu jsou výplodem Vaší hysterie, možná dokonce choré mysli, na nic jiného jste se tady zatím nezmohla. A jestli mně zbudou pánové scallop, wpow a Fagan ? Tak to bych byla ráda. Myslí totiž normálně. Vám zase zbude ten zbytek zdejšího nevraživého rudého skanzenu. Dobrou chuť.

      P.S.: Příště přidejte ještě nějaké ty obloučky, aby bylo lépe vidět, jak jste nad věcí.

  25. jozka napsal:

    Je to trosku mimo tema, ale dam to sem, protoze dobreho humoru pri patku neni nikdy dost:

    http://zpravy.aktualne.cz/zahranici/propaganda-kolem-ukrajiny-jeden-konflikt-dve-pravdy/r~6d5cc42ec56b11e392710025900fea04/

Komentáře nejsou povoleny.