napsáno se zásadní pomocí PB
Tak jsem zase přišel o solokapra pro Kosu. Vlastní vinou. Dokonce dvakrát krátce po sobě. V obou případech mi někdo z kosířů poslal brizantní informaci dříve , než si jí všimla „velká media“ , která z ní následně udělal a „případ“. A já to hned nevydal. takže jsme přišel o exkluzivitu unikátního informátora.
V prvém případě jsem od jednoho z kosířů dostal link na malý server Český ráj, který si všiml toho, že ČT vycenzurovala Bakalu v reportáži o prezidentově projevu na Žofíně. A ten druhý se týká nového skandálu, který je kolem sestřelu MH 17v Německu a Holandsku. Tu informaci mi poslal ostražitý strážce všeho nového kolem téhle letecké tragedie -PB už předevčírem večer. Mohl jsme to horké zboží dát do svodky, kterou jste četli včera a Kosa by byla bývala slavná. Protože server Aktuálně. cz na to přišel až včera po poledni. Já to mohl pustit už po půlnoci!
V obou případech byl důvod, proč jsem toho solokapra pustil z podběráku docela jednoduchý – dostal jsem se k těm informacím pozdě, tehdy, když už byla Svodka na příští den hotová a uzavřená v obou případech se blížila 5-ti tisícům slov. A já nechtěl, aby ta brizantní informace zapadla někde ve dvou třetinách textu a na napsání samostatného článku hned z fleku už prostě nebyly síly. Takže dvakrát z velké šance velké nic. Aby nebylo absolutní, tak ten druhý případ se ještě pokusím napravit, proto že Aktuálně .c z o něm vydalo jen tohle. A on ten problém je mnohem širší.
S „výbušným“ odhalením přišel německo-nizozemský analytický tým, který detailně zkoumal zprávu o tragické havárii letu MH17 nad východní Ukrajinou.
Novináři z německé veřejnoprávní televize a deníku Süddeutsche Zeitung spolu s experty z nizozemské investigativní skupiny Argos zjistili, že v dřívější verzi zprávy (publikované 9. září 2014) byla část viny za zřícení letounu s 298 lidmi na palubě přisouzena Ukrajině. Tuto větu však později někdo vyškrtnul.
A konkrétní výhrady na adresu Kyjeva? Podle expertů se dopustil zásadní chyby, když neuzavřel vzdušný prostor nad místem, kde později zahynuli cestující a posádka MH17.
Pouhé tři dny předtím tam totiž separatisté sestřelili vojenský letoun – ve výšce 6500 metrů. Ukrajina pak sice nebe v prostoru zavřela, ale pouze do výšky 9750 metrů. Velká dopravní letadla přitom létají jen o kousek výš.
Dobré ne? Takže ta zpráv a Holandanů, která v podstatě říká, že letadlo MH 17 s e zřítilo k zemi, když bylo z venku zasaženo velkým množstvím rychle letících tělísek, měla původní verzi, kde se konstatovalo, že tragedie by se byla nestala, kdyby Kyjev byl provedl to, co vyplývalo z logiky věci, když 3 dny před tím dostal zásadní varování v podobě sestřelu armádního Antonova, který letěl ve výšce 6,5 kilometru a bylo tedy jasné, že nebe nad Doněckem není bezpečné! A že to kdosi, kdo dělal konečnou redakci té zprávy ke zveřejnění tuto pasáž vycenzuroval a vypustil!
Děsné říkáte? A senzační odhalení? No pokud chodíte na Kosu už od července, tak tohle všechno jste zde četli hned druhý dne po sestřelu. tedy kromě té cenzury v září! Přetisknu sem pasáž z článku
Trefil Gavrilo Princip místo arcivévody malajsijské letadlo? DOPLNĚNO pro Jeníka Čermáka
je z 18.7.2014
Vyjímám z něj :
-minulý týden ukrajinská armáda ztratila další transportní letoun -Antonov 26. Tehdy Porošenko obvinil Rusko, že jej sestřelilo, protože prý letěl tak vysoko,, že povstalci to nemohli dokázat – viz přímý citát:
Kyjev tvrdí, že letoun An-26, který dopravoval zásoby jednotce bojující u pohraničního přechodu Izvaryne, letěl ve výši 6 500 metrů, což prý přesahuje možnosti rebelů, a tak byl nejspíše sestřelen výkonnější raketou odpálenou z Ruska
Dnes tvrdí, že povstalci už jsou schopni nejen sestřelit vojenský letoun v šesti a půl kilometru výšky, ale dokonce i civilní stroj , letící o čtyři kilometry výše. Protože jim prý Rusko dodalo raketový komplet! Ačkoli už 20. června jsme si mohli z Kyjeva poslechnout tohle:
„Naše síly dokončily obklíčení problematického regionu a obnovily kontrolu nad ukrajinskou státní hranicí. Plně jsme zablokovali možnost přivážení jakéhokoli vojenského vybavení z Ruské federace,“ řekl ukrajinský ministr obrany Koval…..
a přidám z něj ještě toto:
Dal jsem odkaz na to, že už 8.7. Kyjev uzavřel východoukrajinský prostor.
Ovšem a kupodivu, jen do letové výšky 7900 metrů.
Dále je odprezentován odkaz, že minulý týden Kyjev přišel o své dopravní letadlo, které bylo sestřeleno těsně pod touto hranicí. A obvinil Moskvu z tohoto činu, s tím, že rebelové nemají dostupnou techniku.
Nakonec ještě toto:
Věc se totiž má tak, že v Kyjevě, Washingtonu , Bruselu a vůbec všude, kde měli zájem zjištovat fakta, museli vědět, že vzdušní prostor východní Ukrajiny vůbec není bezpečný. ŽE tam někdo je schopen střílet na letadla hodně a hodně vysoko. A nikdo nereagoval! Proč?.
Možná, že odhalení ARD a Holandanů jsou senzací pro Aktuálně.cz a jeho čtenáře. Pro Kosu a Kosíře nikoli. Přidám odkaz na další článek Kosy, který byl na podobné téma napsán 23.7.2014:
Částečná polemika s Karlem Dolejším z Britských listů- díl II.
z toho vyberu toto:
A hlavně -v takovém případě jsou přímo odpovědni za to, že okamžitě neuzavřeli východní Ukrajinu pro JAKÝKOLI civilní letecký prostor, neinformovali o nebezpečí mezinárodní autority, zabývající se civilní leteckou dopravou a vlády všech možných zemí! A tím nezamezili naprosto triviálně obrovské katastrofě.
Nebo snad Kyjev hlásil o tomhle riziku , ale jen výběrově? Zde:
se totiž dozvídáme toto – cituji:
Malaysia Airlines však na rozdíl od jiných aerolinií trasu letu nezměnily. Přitom British Airways, Lufthansa, Air France, Qantas či americké aerolinky se válečné zóně vyhýbaly už nějaký čas i přesto, že se doba letu prodloužila v průměru o dvacet minut.
Takže pro britské, americké, německé, francouzské a australské společnosti byl tragický koridor příliš nebezpečný, ale pro Malajce nikoliv? Ačkoli i oni prokazatelně jednali podle zásady předběžné opatrnosti a dotázali se na bezpečnost koridoru přímo na Mezinárodní organizaci pro civilní letectví (ICAO). Která ale neměl a z Kyjeva žádné informace o velkém riziku a hrozícím nebezpečí od separatistů…
Chce mi někdo vykládat, že malajsijské aerolinky byly na tom před incidentem tak špatně, že šetřily každý haléř a klidně riskovaly, na rozdíl od svých euroatlantických konkurentů? Takže riskovaly dokonce svou existenci? Nebo se mám radši domnívat, že posloužili jako tragičtí idioti? Že ta informace byla privilegovaná a embargovaná, aby ….? Výběr správné otázky a odpověď nechám na každém z vás.
Čemu se nyní kdo diví? Nepřijde vám to jako objevování Ameriky 500 let po Kolumbovi?
To, co je nyní horkou senzací pro ARD, Süddeutsche_Zeitung a samozřejmě Aktuálně.cz muselo být naprosto zjevné úplně každému myslícímu člověku! Osobně mne překvapuje, že nikdo doposud neměl potřebu jít po tém informaci, kterou přetiskly i takové Novinky.cz
Dám ji sem ještě jednou to, co mám na mysli:
Malaysia Airlines však na rozdíl od jiných aerolinií trasu letu nezměnily. Přitom British Airways, Lufthansa, Air France, Qantas či americké aerolinky se válečné zóně vyhýbaly už nějaký čas i přesto, že se doba letu prodloužila v průměru o dvacet minut.
Takže pro britské, americké, německé, francouzské a australské společnosti byl tragický koridor příliš nebezpečný, ale pro Malajce nikoliv? Ačkoli i oni prokazatelně jednali podle zásady předběžné opatrnosti a dotázali se na bezpečnost koridoru přímo na Mezinárodní organizaci pro civilní letectví (ICAO). Která ale neměl a z Kyjeva žádné informace o velkém riziku a hrozícím nebezpečí od separatistů…
Nikomu z vyšetřujících zatím naprosto nedošlo, že by se měl zeptat, proč ICAO ani IATA neměly žádné informace o nebezpečí, takže nebyly schopno varovat dotazující se Malajce, ale Britové, Američané, Němci, Australané a Francouzi už dávno přes Donbas nelétali a spotřebovávali drahý kerosin na obletových trasách. Proč! Co věděli oni a nevěděla organizace zodpovědné za mezinárodní letecký provoz? Proč to nezajímá holandské a ni jiné vyšetřovatele a světový tisk?
Není divu, že ti, kteří zastupují Malajsii a pozůstalé pak situaci, podle Aktualně. cz vidí takto.
„Nikdo neví, co kdo dělá,“ uvedla právní kancelář Van der Goen, která v této věci zastupuje 20 pozůstalých z Belgie, Nizozemska, USA a Německa. „Neexistuje žádná koordinace, není tady naprosto žádné vedení Holandskem.“ Podle kanceláře Nizozemsko „kompletně zpackalo“ hledání důkazů i vytvoření právního rámce případu. V dopise, ve kterém pozůstalí žádají nizozemského premiéra Marka Rutteho, aby požádal OSN o jmenování zvláštního zmocněnce pro mezinárodní vyšetřování, kritizují práci nizozemských prokurátorů. Ti se prý nedokázali dostat na místo havárie a nesplnili mezinárodní požadavky na zajištění důkazů.
Ale jakkoli se Aktualne. cz odvolává na ARD a Süddeutsche_Zeitung, ani zdaleka z nich nedává všechno. Naštěstí PB dělá své rešerše důkladně a posla linky na originální zdroje:
Zd eje krátká reportáž o tom, že tři dni před katatsrofou MH17 byl sestřelenn onen ukrajinský vojenský Anotonov a do studia přizvaný vojenský expert jasně anekompromisně konstatuje, že odpovídající reakcí Kyjeva muselo být okamžité uzavření prostoru pro civilní lety, nebo=t bylo zřejmé, že někdo používá tzv. těžký raketový komplex, schopný sestřelovat letadla až do výše 13 kilometrů. Že bylo naprosto nesmyslné uzavřít jen letové hladiny pod 9 750 metrů! A celá reportáž končí sdělením, že ARD poslal a dotazy v tomto směru příslušným ukrajinským úřadům,ale odpovědi se nedočkala. Uspořím si další exhibici na téma, jak to , že renomovanou ARD napadlo to, co bylo na Kose druhý den po tragedii až za půl roku. víc e mi vadí, že Aktuálně. cz nemělo slušnost, odvahu nebo prostě novinářskou povinnost referovat o tom marném dotazu ARD na ukrajinské úřady.
Ještě zajímavější je to s Aktualně. cz zmińovaným článkem v Süddeutsche_Zeitung
není dlouhý, takže ho přeložím celý:
Zásadní problém letecké dopravy
Ještě v den sestřelu letadla Antonov -26 vydala ukrajinské řízení letového provozu dvě takzvané příkazy NOTAM. Ty sdělovali, že letové hladiny mezi 8000-9753 metry jsou uzavřeny.
Proč právě upozornění na tato varování v mezizprávě /o sestřelu MH 17/ chybí, chtěl vědět holandský křestanský demokrat Pieter Omtzig od vlády v Haagu a také se zeptal, kdo odstranil tuto informaci z původní zprávy.
Tato informace byla odstraněna, aby bylo zabráněno rozdílným verzím mezizprávy, sdělila vláda opozičnímu politikovi. Na vytvoření mezizprávy se podíleli experti více států. mezi nimi také z Ukrajiny.
Teure Sperrung
Drahá uzavírka
Nedostatečná uzavírka letového prostoru nad východní Ukrajinou ukazuje, podle názoru expertů, na zásadní problém letecké dopravy. Státní úřady, které rozhodují zda nějaká prostor uzavřít či nikoli, jsou vždy úřady příslušného státu, který zároven také inkasuje poplatky za přelety. Uzavření prostoru nad východní Ukrajinu by tedy přišlo draho.
Takže určité letecké linky , které také 14.7. vedli přes východní Ukrajinu o sestřelu Antonova v přibližně stejné letové hladině věděly. Ale rozhodnout , co už je válečnou zonou a co ne, nelze ponechat leteckým společnostem, říká advokát Giemulla. Ty nemají žádné tajné služby a podobné pátrací možnosti. to mají jen státy.
Dost odlišné sdělení od toho, co odprezentovalo Aktualně. cz , co říkáte?! V obou případech.
Z toho článku v renomovaných německých novinách naprosto vypustili zmínku, že holandský poslanec se dotázal, kdo a proč vypustil tu klíčovou větu. A dozvěděl se, ačkoli to nebylo přímo řečeno, že to zařídil Kyjev. Proč asi? Protože pozůstalí si musí říci totéž co vlk před půl rokem – že Kyjev je přímo zodpovědný za tragedii, protože
1- prostě neuzavřel vzdušný prostor vzdušný prostor Donbasu, když přišel o Antonov
2- nedal ICAO nebo IATA žádné varování, že prostor je smrtelně nebezpečný, takže ICAO ani IATA nemohly varovat Malajce, ačkoli ti se přesně na toto dotazovali před letem!
Je jen otázko času, než to prostě doklapne právním zástupcům. A jakmile se tak stane, může se Kyjev připravit na pořádný tanec, který nemůže skončit jinak než mnohamiliardovým odškodněním pro pozůstalé. V dolarech, samozřejmě.
A prvním krokem k tomu by mohlo být, kdyby se opravdu někdo začal pídit po tom, proč americké, britské, francouzské, německé a australské aerolinky nad Donbasem už nějaký čas nelétaly….
Těch 300 mrtvých si prostě zaslouží maximum pravdy. A naprosto mi není útěchou, že to, co je dnes velkým šlágrem, jste si na Kose mohli v podstatě přečíst druhý dne po pádu MH 17.
Kdyby se vám náhodou, že té hrůzy a podivností už bylo dost a dost, tak vás upozornuji, že nikoli!!!!
Kosíř ZH mi poslal, původně jako materiál pro svodku, následující link:
http://www.kp.ru/daily/26314.7/3192536/
Ocituji jen nadpis:
Bývalý ukrajinský ministr obrany navrhuje sestřelovat ruská civilní letadla!
Dodávám že nad Ukrajinou…