O tom,co ohledně MH 17 měli všichni před očima, ale půl roku nikdo nechtěl vědět


napsáno se zásadní pomocí PB

Tak jsem zase přišel o solokapra pro Kosu. Vlastní vinou. Dokonce dvakrát krátce po sobě. V obou případech mi někdo z kosířů poslal brizantní informaci dříve , než si jí všimla  „velká media“ , která  z ní následně udělal a „případ“.  A já to hned nevydal. takže jsme přišel o exkluzivitu unikátního informátora.

V prvém případě jsem od jednoho z kosířů dostal link na malý server  Český ráj, který si všiml toho, že  ČT vycenzurovala  Bakalu  v reportáži o prezidentově projevu na Žofíně. A ten druhý se týká nového skandálu, který  je kolem sestřelu MH 17v  Německu a Holandsku. Tu informaci mi poslal ostražitý strážce  všeho nového kolem téhle letecké tragedie  -PB už předevčírem večer. Mohl jsme to horké zboží  dát  do svodky, kterou jste  četli včera  a Kosa  by byla bývala  slavná. Protože  server  Aktuálně. cz  na to přišel až   včera po poledni. Já to mohl pustit  už po půlnoci!

V obou případech  byl důvod, proč  jsem toho solokapra  pustil z podběráku docela jednoduchý – dostal jsem se k těm informacím pozdě, tehdy, když  už byla  Svodka na příští den hotová a  uzavřená  v obou případech se blížila  5-ti tisícům slov. A já nechtěl, aby  ta  brizantní informace zapadla někde ve  dvou třetinách textu  a na napsání samostatného článku hned  z fleku už prostě nebyly síly. Takže dvakrát z velké šance velké nic. Aby nebylo absolutní, tak  ten druhý případ  se ještě  pokusím napravit, proto že  Aktuálně .c z o něm vydalo jen tohle. A on ten problém je mnohem širší.

12:52
 

S „výbušným“ odhalením přišel německo-nizozemský analytický tým, který detailně zkoumal zprávu o tragické havárii letu MH17 nad východní Ukrajinou.

Novináři z německé veřejnoprávní televize a deníku Süddeutsche Zeitung spolu s experty z nizozemské investigativní skupiny Argos zjistili, že v dřívější verzi zprávy (publikované 9. září 2014) byla část viny za zřícení letounu s 298 lidmi na palubě přisouzena Ukrajině. Tuto větu však později někdo vyškrtnul.

A konkrétní výhrady na adresu Kyjeva? Podle expertů se dopustil zásadní chyby, když neuzavřel vzdušný prostor nad místem, kde později zahynuli cestující a posádka MH17.

Pouhé tři dny předtím tam totiž separatisté sestřelili vojenský letoun – ve výšce 6500 metrů. Ukrajina pak sice nebe v prostoru zavřela, ale pouze do výšky 9750 metrů. Velká dopravní letadla přitom létají jen o kousek výš.

Dobré ne? Takže  ta  zpráv a Holandanů, která  v podstatě  říká, že  letadlo MH 17 s e zřítilo k zemi, když bylo z  venku zasaženo velkým množstvím rychle letících tělísek, měla  původní verzi, kde se konstatovalo,  že tragedie  by se byla nestala, kdyby   Kyjev byl provedl to, co  vyplývalo z logiky  věci, když  3 dny před  tím dostal zásadní varování  v podobě  sestřelu  armádního Antonova, který letěl ve výšce 6,5 kilometru a  bylo tedy jasné,   že nebe  nad  Doněckem není bezpečné!  A že  to kdosi, kdo dělal konečnou redakci té zprávy ke  zveřejnění tuto pasáž vycenzuroval a vypustil!

Děsné říkáte? A  senzační odhalení?  No pokud  chodíte na Kosu  už  od  července, tak tohle  všechno jste  zde četli hned  druhý dne po sestřelu. tedy kromě  té cenzury v  září! Přetisknu sem pasáž   z článku

Trefil Gavrilo Princip místo arcivévody malajsijské letadlo? DOPLNĚNO pro Jeníka Čermáka

je  z 18.7.2014

Vyjímám z něj :

-minulý týden ukrajinská armáda ztratila další transportní letoun -Antonov 26. Tehdy Porošenko obvinil Rusko, že jej sestřelilo, protože prý letěl tak vysoko,, že povstalci to nemohli dokázat – viz přímý citát:

Kyjev tvrdí, že letoun An-26, který dopravoval zásoby jednotce bojující u pohraničního přechodu Izvaryne, letěl ve výši 6 500 metrů, což prý přesahuje možnosti rebelů, a tak byl nejspíše sestřelen výkonnější raketou odpálenou z Ruska

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/ukrajina-snizne-nalet-rusko-d1l-/zahranicni.aspx?c=A140715_132236_zahranicni_aha

Dnes tvrdí, že povstalci už jsou schopni nejen sestřelit vojenský letoun v šesti a půl kilometru výšky, ale dokonce i civilní stroj , letící o čtyři kilometry výše. Protože jim prý Rusko dodalo raketový komplet! Ačkoli už 20. června jsme si mohli z Kyjeva poslechnout tohle:

„Naše síly dokončily obklíčení problematického regionu a obnovily kontrolu nad ukrajinskou státní hranicí. Plně jsme zablokovali možnost přivážení jakéhokoli vojenského vybavení z Ruské federace,“ řekl ukrajinský ministr obrany Koval…..

a přidám z  něj ještě toto:

Dal jsem odkaz  na  to, že  už  8.7. Kyjev  uzavřel  východoukrajinský prostor.

Ovšem a kupodivu, jen do letové výšky 7900 metrů.

Dále je odprezentován odkaz, že minulý týden Kyjev přišel o své dopravní letadlo, které bylo sestřeleno těsně pod touto hranicí. A obvinil Moskvu z tohoto činu, s tím, že rebelové nemají dostupnou techniku.

Nakonec ještě  toto:

Věc se totiž má tak, že v Kyjevě, Washingtonu , Bruselu a vůbec všude, kde měli zájem zjištovat fakta, museli vědět, že vzdušní prostor východní Ukrajiny vůbec není bezpečný. ŽE tam někdo je schopen střílet na letadla hodně a hodně vysoko. A nikdo nereagoval! Proč?.

Možná, že  odhalení ARD a Holandanů jsou senzací pro Aktuálně.cz a jeho čtenáře. Pro Kosu a Kosíře  nikoli.  Přidám odkaz na  další článek Kosy, který byl na podobné téma napsán 23.7.2014:

Částečná polemika s Karlem Dolejším z Britských listů- díl II.

z toho vyberu toto:

A hlavně  -v  takovém případě jsou přímo odpovědni za  to,  že  okamžitě  neuzavřeli  východní  Ukrajinu pro JAKÝKOLI  civilní letecký prostor, neinformovali   o nebezpečí mezinárodní  autority, zabývající  se  civilní leteckou dopravou a  vlády  všech možných zemí! A tím nezamezili naprosto triviálně obrovské katastrofě.

Nebo snad Kyjev  hlásil o  tomhle riziku , ale jen výběrově?  Zde:

http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/342779-z-preletu-ukrajiny-sel-strach-uz-predem-posadka-si-menila-sluzby-piloti-varovali.html

se  totiž  dozvídáme  toto – cituji:

Malaysia Airlines však na rozdíl od jiných aerolinií trasu letu nezměnily. Přitom British Airways, Lufthansa, Air France, Qantas či americké aerolinky se válečné zóně vyhýbaly už nějaký čas i přesto, že se doba letu prodloužila v průměru o dvacet minut.

Takže pro  britské, americké, německé, francouzské  a  australské společnosti  byl  tragický  koridor  příliš  nebezpečný,  ale pro Malajce nikoliv? Ačkoli i oni  prokazatelně  jednali podle  zásady předběžné opatrnosti  a  dotázali se na bezpečnost  koridoru  přímo na  Mezinárodní organizaci pro civilní letectví (ICAO). Která ale neměl a z Kyjeva žádné informace o velkém riziku a hrozícím nebezpečí od separatistů…

Chce mi někdo vykládat,  že  malajsijské  aerolinky byly na tom  před incidentem  tak špatně,  že  šetřily  každý  haléř  a  klidně  riskovaly, na  rozdíl od  svých  euroatlantických  konkurentů? Takže riskovaly dokonce svou existenci?   Nebo se  mám radši  domnívat,  že  posloužili jako tragičtí idioti? Že ta  informace  byla privilegovaná a  embargovaná, aby  ….?  Výběr  správné  otázky  a odpověď  nechám na každém z vás.

Čemu se nyní kdo diví? Nepřijde vám to jako objevování Ameriky 500 let po Kolumbovi?

To, co je nyní horkou senzací pro ARD, Süddeutsche_Zeitung a  samozřejmě  Aktuálně.cz muselo být  naprosto zjevné úplně  každému myslícímu člověku! Osobně  mne  překvapuje, že  nikdo doposud neměl potřebu jít po tém informaci, kterou přetiskly i takové Novinky.cz

Dám ji sem ještě  jednou to, co mám na mysli:

Malaysia Airlines však na rozdíl od jiných aerolinií trasu letu nezměnily. Přitom British Airways, Lufthansa, Air France, Qantas či americké aerolinky se válečné zóně vyhýbaly už nějaký čas i přesto, že se doba letu prodloužila v průměru o dvacet minut.

Takže pro  britské, americké, německé, francouzské  a  australské společnosti  byl  tragický  koridor  příliš  nebezpečný,  ale pro Malajce nikoliv? Ačkoli i oni  prokazatelně  jednali podle  zásady předběžné opatrnosti  a  dotázali se na bezpečnost  koridoru  přímo na  Mezinárodní organizaci pro civilní letectví (ICAO). Která ale neměl a z Kyjeva žádné informace o velkém riziku a hrozícím nebezpečí od separatistů…

Nikomu z vyšetřujících zatím naprosto nedošlo, že by se měl zeptat, proč ICAO  ani  IATA neměly žádné informace o  nebezpečí, takže nebyly schopno varovat dotazující se Malajce, ale  Britové, Američané, Němci, Australané a  Francouzi  už  dávno přes Donbas  nelétali a spotřebovávali drahý kerosin na  obletových trasách. Proč! Co věděli oni a nevěděla organizace  zodpovědné za mezinárodní letecký provoz? Proč to nezajímá  holandské a ni jiné vyšetřovatele  a světový tisk?

Není divu, že ti, kteří zastupují Malajsii a  pozůstalé pak situaci, podle Aktualně. cz vidí  takto.

19:00
 

„Nikdo neví, co kdo dělá,“ uvedla právní kancelář Van der Goen, která v této věci zastupuje 20 pozůstalých z Belgie, Nizozemska, USA a Německa. „Neexistuje žádná koordinace, není tady naprosto žádné vedení Holandskem.“ Podle kanceláře Nizozemsko „kompletně zpackalo“ hledání důkazů i vytvoření právního rámce případu. V dopise, ve kterém pozůstalí žádají nizozemského premiéra Marka Rutteho, aby požádal OSN o jmenování zvláštního zmocněnce pro mezinárodní vyšetřování, kritizují práci nizozemských prokurátorů. Ti se prý nedokázali dostat na místo havárie a nesplnili mezinárodní požadavky na zajištění důkazů.

Ale jakkoli se  Aktualne. cz  odvolává na  ARD a  Süddeutsche_Zeitung, ani zdaleka z nich nedává všechno. Naštěstí  PB dělá své rešerše  důkladně  a posla  linky na originální zdroje:

http://www.ardmediathek.de/tv/Morgenmagazin/MH17-Schwere-Vorw%C3%BCrfe-gegen-ukrainische/Das-Erste/Video?documentId=25125514&bcastId=435054

Zd eje krátká reportáž  o  tom, že  tři dni před  katatsrofou MH17 byl sestřelenn onen ukrajinský vojenský Anotonov a do studia přizvaný vojenský expert  jasně  anekompromisně konstatuje, že odpovídající  reakcí Kyjeva muselo být okamžité uzavření prostoru pro civilní  lety, nebo=t  bylo zřejmé,  že  někdo používá tzv. těžký  raketový komplex, schopný sestřelovat letadla  až do výše 13 kilometrů. Že bylo naprosto nesmyslné  uzavřít jen letové hladiny pod  9 750 metrů! A  celá reportáž končí sdělením, že  ARD  poslal a dotazy  v tomto směru  příslušným ukrajinským úřadům,ale odpovědi se nedočkala. Uspořím si další exhibici na téma, jak to , že  renomovanou ARD napadlo to, co bylo na Kose druhý den po tragedii až za půl roku. víc e mi vadí,  že  Aktuálně. cz nemělo slušnost, odvahu nebo prostě  novinářskou povinnost  referovat o tom marném dotazu ARD na ukrajinské úřady.

Ještě zajímavější je  to s Aktualně. cz  zmińovaným článkem v Süddeutsche_Zeitung

http://www.sueddeutsche.de/politik/mh-abschuss-schwere-vorwuerfe-gegen-ukrainische-flugsicherung-1.2250652-2

není dlouhý, takže  ho přeložím celý:

 

Zásadní problém letecké dopravy

Ještě  v den sestřelu letadla  Antonov -26 vydala ukrajinské řízení letového provozu dvě takzvané příkazy NOTAM. Ty  sdělovali, že  letové hladiny mezi  8000-9753 metry jsou uzavřeny.

Proč právě upozornění na tato varování v mezizprávě  /o sestřelu MH 17/ chybí, chtěl vědět  holandský křestanský demokrat  Pieter Omtzig od  vlády v Haagu a také se zeptal, kdo odstranil tuto informaci z původní zprávy.

Tato informace byla odstraněna, aby bylo zabráněno rozdílným verzím mezizprávy, sdělila  vláda opozičnímu politikovi. Na  vytvoření mezizprávy  se podíleli experti více států. mezi nimi také z Ukrajiny.

Teure Sperrung

Drahá uzavírka

Nedostatečná uzavírka letového prostoru nad  východní Ukrajinou ukazuje, podle názoru expertů, na  zásadní problém letecké dopravy. Státní úřady, které rozhodují zda nějaká prostor uzavřít či nikoli, jsou vždy  úřady příslušného státu, který zároven také inkasuje poplatky  za přelety. Uzavření prostoru nad  východní Ukrajinu by tedy přišlo draho.

Takže  určité letecké linky , které také  14.7. vedli přes východní Ukrajinu o sestřelu Antonova v přibližně  stejné letové hladině  věděly. Ale rozhodnout , co už je  válečnou zonou a co ne, nelze  ponechat leteckým společnostem, říká advokát Giemulla. Ty nemají žádné tajné služby a podobné  pátrací možnosti. to mají jen státy.

Dost odlišné sdělení od  toho, co odprezentovalo Aktualně. cz , co říkáte?!  V obou případech.

Z toho článku v renomovaných německých novinách naprosto vypustili zmínku, že  holandský poslanec  se  dotázal, kdo a proč vypustil tu klíčovou větu. A  dozvěděl se, ačkoli to nebylo přímo řečeno, že  to zařídil Kyjev. Proč  asi? Protože  pozůstalí si musí říci totéž co vlk před půl rokem – že  Kyjev je přímo zodpovědný za  tragedii, protože

1-  prostě neuzavřel vzdušný prostor vzdušný prostor Donbasu, když  přišel o Antonov

2- nedal  ICAO nebo IATA  žádné varování, že prostor je smrtelně nebezpečný, takže  ICAO ani IATA  nemohly varovat Malajce, ačkoli ti se  přesně na toto dotazovali před  letem!

Je jen otázko času, než to prostě  doklapne  právním zástupcům. A jakmile se tak stane, může  se Kyjev připravit na pořádný tanec, který  nemůže  skončit jinak  než mnohamiliardovým odškodněním pro pozůstalé. V dolarech, samozřejmě.

A prvním krokem k tomu by mohlo být, kdyby se opravdu někdo začal pídit po tom, proč  americké, britské, francouzské, německé a  australské aerolinky nad  Donbasem už nějaký čas nelétaly….

Těch 300 mrtvých si prostě  zaslouží  maximum pravdy. A naprosto mi není útěchou, že  to, co je dnes  velkým šlágrem, jste si na Kose mohli v podstatě  přečíst  druhý dne po pádu  MH 17.

Kdyby  se vám náhodou, že  té hrůzy  a podivností už bylo dost a  dost, tak vás upozornuji, že nikoli!!!!

Kosíř ZH  mi poslal, původně jako materiál pro svodku, následující link:

http://www.kp.ru/daily/26314.7/3192536/

Ocituji jen nadpis:

Bývalý ukrajinský ministr  obrany  navrhuje sestřelovat  ruská civilní letadla!

Dodávám že nad Ukrajinou…

Příspěvek byl publikován v rubrice Hodina vlka se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.