Tenhle šmelinář šmelí výhodně pro všechny, teda skoro


napsal joshuatree

Článek vznikl jako superrychlá reakce na předchozí vlkův článek reklamy vs. mučení. Souhlasím s kritikou pana Klvaňy. Potřeba vciťování se do cizích zájmů a postojů má v Česku dlouhou tradici, není třeba se k ní si více vracet, je to zkrátka trapné. Ještě chvilku se my Češi takhle budeme vciťovat do cizích zájmů a už opravdu nebudeme vědět čí jsme, ale o tom jsem psát nechtěl.  Vlkovi bych ale oponoval, co se týká „idiotského“ zásahu Varšavy. Myslím si, že zásah Varšavy byl zcela oprávněný a jeho celkový výsledek, byl velmi výhodný téměř pro všechny strany. Proč? Protože:

1) Polsko je regionální velmoc, žádný B tým – tedy alespoň si to o sobě myslí. Nemůže tedy dovolit jakémukoliv „pronárodu/podnárodu“ (a tady mě nechytejte za slovo, myslel jsem to v nadsázce) – šlapat po sobě, jazyku, kultuře, národní identitě – a to ani v legraci. Nemůže to dovolit ani českým Pepíkům, byť ti jsou známí tím, že si dělají legraci pořád a ze všeho. Navíc ví, že si Češi nechají všechno líbit.

2) Polský velvyslanec dostal skvělou možnost se zviditelnit. Představte si, že sedíte na PL velvyslanectví v Praze. Nejste v první frontové liniii a la Moskva nebo Kyjev. Nejste ani v USA nebo Londýně. Zkrátka, nudíte se. Dny Vám „bezstarostně“ plynou recepcemi, kulturními událostmi, organizováním jazykových kurzů a relativními „blbostmi“ v porovnáním s kolegy v první frontové, kteří se mohou blýsknout, kteří mohou ukázat jak bojují za společnou věc. Ale pozor, činnost je třeba vykazovat, Co s tím? No teď babo raď. A ejhle, copak to tu máme v TV… a už to jede. Tohle si zkrátka na PL velvyslanectví nemůžou nechat ujít. A já se jim rozhodně nedivím.

3) T-Mobile: reakce PL velvyslanectví byla asi trochu nečekaná, myslím, že to T-mobile poměrně zaskočilo, nicméně když to vezmeme kolem a kolem, zajistilo to nebývalou popularitu a o to přece jde v první řadě a relativně bez následků. Zkrátka dobrý virál je dobrý virál. Za tuhle stranu si myslím, že ve finále taky dobrý.

Zajímavé je, že T-Mobile již podobnou reakci zažil již v minulosti, kdy proti jeho reklamní kampani se skauty prostestoval Český skautský svaz (o.s. Junák). Došlo k jednání. K dohodě, a řekl bych, docela férové (alespoň dle info v médiích), kterou ovšem následně Junák prohlásil za nesplněnou a chtěl další kompenzace (k těm ale nedošlo, nebo média mlčí). Tady je vidět docela síla jednotlivých profesních, oborových organizací a svazů resp. států a chuť se do čehokoliv pouštět. Zatímco jeden ani neprotestuje, druhý ano a třetí s veškerou razancí. Co se však T-Mobilu upřít nedá je snaha sporné věci řešit adekvátně síle, která na ně působí, pružnost a flexibilnost.

No jo byznys sféra reagovat umí. Takže suma sumárum, všichni dopadli dobře, tedy skoro všichni. Ten kdo tohle neovládá, je opět zase Český stát (Česká Republika), která stála oficiálně zase bokem a šlo to kolem. Tedy alespoň já jsem nezaznamenal, žádnou oficiální reakci, Ale, kdo by to čekal, že? Na druhou stranu, proč by ČR lobovala za německou firmu? Ať si to vyřeší Němci.  Takže nakonec to možná ten stát udělal taky dobře. 😉 Nebo ne?

Vlkův  dodatek: Ano byznys  reagovat umí. Tuhle fotografii mobilem včera pořídil kosíř  PO na  bruselském letišti. Prý už je tam drahný  čas a Poláci se tomu smějí…

pol

Příspěvek byl publikován v rubrice Joshuatree a jeho strom se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.