vybral, přeložil a okomentoval JF
pokračujeme v našem seriálu překladů podstatných informací a shrnutí ze Závěrečné zprávy o vyšetřování sestřelu MH 17. Dnes ve formě přehledu doprovodných tabulek Zprávy.
Tab.4 – Informace o posádce (2.5.1.)
Tab.5 – Meteozpávy METAR (2.7.2.)
Tab.6 – Metozaprávy SIGMET (2.7.2.)
Tab.8 – Radarová data (2.9.5.)
Tab.10 – Části vraku, které nebylo možno vyzvednout (2.12.2.)
Tab.11 – Seznam nalezených úlomků (2.16.1.)
Tab.12 – Složení úlomků (2.16.2.)
Tab.14 – Typické střely vzduch-vzduch používané v oblasti (3.6.2.)
Tab.17 – Předformované úlomky v hlavicích Buk (3.6.5.)
Tab.19 – Výsledky simulací TNO (3.8.3.)
Tab.21 – Přehled konfliktních zón a rozhodnutí a vzdušném prostoru (6.5.10.)
Dodatky k závěrečné zprávě DSB – poznámky
Appendix H – zaznamenaná data
Takhle asi má vypadat výpis z obsahu záznamníku Flight Data Recorder, přiložený k protokolu o vyšetřování katastrofy
Jde o letoun Boeing-757 letu AAL77, který byl naveden do Pentagonu při útocích dne 11.9.2001.
Obrázek v závěrečné zprávě DSB je proti němu neumělá malůvka a tři obrázky, uvedené v Appendixu H, nejsou o mnoho přesvědčivější, snad jen v tom, že na nich všechny záznamové křivky skutečně končí v čase 13:20:03 (FDR přestal zaznamenávat), zatímco na obrázku ve zprávě pokračují rovnou čarou dál (!). Ostatně – na tuhle podivnost jsme již upozornili na Kose v díle, který pojednával o černých skřínkách, s tím, že je to totální ukončení záznamů na obou naprosto nevysvětlitelné, neb mají nepochybně napájení z bateriových nezávislých systémů.
Ještě jeden rozpor lze ve zprávě najít. Zatímco záznamník CVR podle zprávy spolehlivě zaznamenal zvukovou vlnu výbuchu (tlaková vlna výbuchu byla pravděpodobně rychlejší), dokonce tak, že s nepatrných časových rozdílů bylo přesně možno určit místo výbuchu mimo trup, záznamník FDR nezaznamenal ani stopu po přetíženích a tlakových silách, které tlaková vlna výbuchu musela vyvolat na letounu. Oba záznamníky byly přitom napájeny ze stejného zdroje a zdroj dat pro FDR – jednotka FDAU (Flight Data Acquisition Unit) byla pod podlahou kabiny, tedy relativně nedaleko mikrofonů CVR.
Appendix K – analýza balistické křivky pádu letadla
Balistický koeficient, použitý ve vzorcích, je klíčový pro určení místa dopadu trosek. Byl určen podle dvou momentek z videa, vystaveného na internetu „neznámými osobami“, což není právě spolehlivý zdroj. Navíc se uvedené video na YouTube vyskytuje v mnoha vydáních různé kvality. Na žádném z těchto klipů, které jsem na internetu viděl, se vůbec nevyskytovaly ony „fléry“ podle kterých DSB určila směr a rychlost větru (šlo údajně o rozbalené stometrové role textilu, které byly součástí nákladu MH17). U několika odkazů na toto video byla poznámka, že jde o sestřel An-26 o den dříve, takže není stoprocentně jisté, zda jde vůbec o autentické video pádu MH17.
Appendix M – dohoda s ukrajinskými orgány ATC
Jména všech činitelů z ukrajinské strany, uvedených na dohodě a podepsaných pod dohodou, která byla uzavřena na schůzce zástupců UkSATSE (Ukrainian Stae Air Traffic Service Enterprise), ukrajinských vyšetřovatelů a mezinárodní vyšetřovací komise, konané dne 23.7.2014, byla začerněna „z důvodů soukromí“ (privacy reasons).
Proč asi? Aby z nich snad nikdo nemohl vymámit pravdu?