Český překlad Závěrečné zprávy z vyšetřování katastrofy MH 17 –X. Tabulky a dodatky


vybral, přeložil a okomentoval JF

pokračujeme v našem seriálu překladů podstatných informací a shrnutí ze Závěrečné zprávy o vyšetřování sestřelu MH 17. Dnes ve formě přehledu doprovodných tabulek Zprávy.

t1 t2 t3

 

Tab.4 – Informace o posádce (2.5.1.)

 

t4 t5 t6

 

Tab.5 – Meteozpávy METAR (2.7.2.)

t7 t8

 

Tab.6 – Metozaprávy SIGMET (2.7.2.)

t9 t10

 

Tab.8 – Radarová data (2.9.5.)

t11 t12

 

Tab.10 – Části vraku, které nebylo možno vyzvednout (2.12.2.)

t13

 

Tab.11 – Seznam nalezených úlomků (2.16.1.)

t14

 

Tab.12 – Složení úlomků (2.16.2.)

t15 t16 t17

 

Tab.14 – Typické střely vzduch-vzduch používané v oblasti (3.6.2.)

t18 t19

 

Tab.17 – Předformované úlomky v hlavicích Buk (3.6.5.)

t20 t21

Tab.19 – Výsledky simulací TNO (3.8.3.)

t22 t23

Tab.21 – Přehled konfliktních zón a rozhodnutí a vzdušném prostoru (6.5.10.)

t24

 

Dodatky k závěrečné zprávě DSB – poznámky

Appendix H – zaznamenaná data

Takhle asi má vypadat výpis z obsahu záznamníku Flight Data Recorder, přiložený k protokolu o vyšetřování katastrofy

http://www.ntsb.gov/about/Documents/AAL77_fdr.pdf

Jde o letoun Boeing-757 letu AAL77, který byl naveden do Pentagonu při útocích dne 11.9.2001.

Obrázek v závěrečné zprávě DSB je proti němu neumělá malůvka a tři obrázky, uvedené v Appendixu H, nejsou o mnoho přesvědčivější, snad jen v tom, že na nich všechny záznamové křivky skutečně končí v čase 13:20:03 (FDR přestal zaznamenávat), zatímco na obrázku ve zprávě pokračují rovnou čarou dál (!). Ostatně – na tuhle podivnost jsme již upozornili na Kose v díle, který pojednával o černých skřínkách,  s tím, že je to totální ukončení záznamů na obou naprosto nevysvětlitelné, neb mají nepochybně napájení z bateriových nezávislých systémů.

Ještě jeden rozpor lze ve zprávě najít. Zatímco záznamník CVR podle zprávy spolehlivě zaznamenal zvukovou vlnu výbuchu (tlaková vlna výbuchu byla pravděpodobně rychlejší), dokonce tak, že s nepatrných časových rozdílů bylo přesně možno určit místo výbuchu mimo trup, záznamník FDR nezaznamenal ani stopu po přetíženích a tlakových silách, které tlaková vlna výbuchu musela vyvolat na letounu. Oba záznamníky byly přitom napájeny ze stejného zdroje a zdroj dat pro FDR – jednotka FDAU (Flight Data Acquisition Unit) byla pod podlahou kabiny, tedy relativně nedaleko mikrofonů CVR.

Appendix K – analýza balistické křivky pádu letadla

Balistický koeficient, použitý ve vzorcích, je klíčový pro určení místa dopadu trosek. Byl určen podle dvou momentek z videa, vystaveného na internetu „neznámými osobami“, což není právě spolehlivý zdroj. Navíc se uvedené video na YouTube vyskytuje v mnoha vydáních různé kvality. Na žádném z těchto klipů, které jsem na internetu viděl, se vůbec nevyskytovaly ony „fléry“ podle kterých DSB určila směr a rychlost větru (šlo údajně o rozbalené stometrové role textilu, které byly součástí nákladu MH17). U několika odkazů na toto video byla poznámka, že jde o sestřel An-26 o den dříve, takže není stoprocentně jisté, zda jde vůbec o autentické video pádu MH17.

Appendix M – dohoda s ukrajinskými orgány ATC

Jména všech činitelů z ukrajinské strany, uvedených na dohodě a podepsaných pod dohodou, která byla uzavřena na schůzce zástupců UkSATSE (Ukrainian Stae Air Traffic Service Enterprise), ukrajinských vyšetřovatelů a mezinárodní vyšetřovací komise, konané dne 23.7.2014, byla začerněna „z důvodů soukromí“ (privacy reasons).

Proč asi? Aby z nich snad nikdo nemohl vymámit pravdu?

 

Reklamy
Příspěvek byl publikován v rubrice JF a jeho rešerše, MH17 -Závěrečná vyšetřovací zpráva se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.