Kolektívna (ne)vina (dokončenie)


napsala paní Cagan

pokračování ze včerejška

6/

Dôsledky „nášho“ konania sú otrasné. Státisíce mŕtvych a zmrzačených, deti bez otcov a mám, mamy bez detí a mužov, muži bez detí a žien, zničené nielen celé krajiny , ale i nádeje a budúcnosť celých generácií – všetci preživší patrične naštvaní a frustrovaní. Čo ich spája? Zúfalstvo, beznádej, nenávisť. Mnohí východisko vidia v radikálnom islame.

Koľkí z „utečencov“ si tieto pocity nesú v srdci? S týmto musíme počítať. Ďalej- vieme , že mnohí idú len za lepším životom a ekonomických emigrantov chceme vraj postupne vylúčiť. Mechanizmus tejto procedúry si neviem predstaviť… Turecko vydiera, africké štáty podobne, Afganistan ich nechce späť. Vyzerá to tak, že návratová politika bude ťažký oriešok. (Medzitým do Európy prúdia ďalší a počty sa zvyšujú každým dňom) . Táto kaša bude ťažko stráviteľná a obávam sa, že z nej bude našim EU predstaviteľom ešte pekelne zle. Nám ešte viac. Pekne kolektívne. Ak nie je v tejto mase ľudí ani len jeden jediný, ktorý je ochotný napadnúť naše „hodnoty“ povedzme kalašnikovom, tak zhltnem kefu a vyzývam na to aj všetkých bezpečnostných analytikov a všetkých tých bývalých či súčasných generálov a plukovníkov, ktorí nás varujú… Tento veľký miliónový kolektív nelegálnych emigrantov je hrozba, ktorú sme si vytvorili sami. Prečo? Lebo sme rezignovali na Schengen, dovolili sme, aby sem prúdil dav, o ktorom nikto nič nevie, dokonca, z ktorého sa „postrácali“ tisíce ľudí nevedno kam (a z akých dôvodov??? ). Kolektívne sme zlyhali pri ochrane hraníc. Vonkajších. A tým musím povedať, že túto masu ľudí treba považovať za riziko, ktoré kým nevytriedime zrno od pliev, neurčíme, kto je kto, nás ako celok jednoznačne ohrozuje. Nepáči sa vám, že hádžem do jedného vreca všetkých emigratov a dávam im nálepku „podozrivý“? Áno, ani mne sa to nepáči. Totiž, faktom zostáva –nevieme, kto je kto, čo tu chce, prečo prišiel. Kolektívne ich hádžem do jedného vreca, kým sa to nezistí. Nech mi prepáčia všetci ľudskoprávni aktivisti… a týmto ich prosím , aby obmedzili čas, ktorý využívajú na písanie správ a článkov o našej xenofóbnej spoločnosti, či čas potrebný na organizovanie seminárov o výhodách emigrácie a ľudských právach, čas, ktorý trestuhodne mrhajú na poučovanie v médiách , ale aby ho radšej využili na prácu v teréne a pomáhali zistiť totožnosť, úmysel, zdravotný stav prípadne kvalifikačné a jazykové schopnosti emigrantov, ktorých by tak radi medzi nami uvideli a ktorých majú tak z tých seminárov, diskusných klubov a obrazoviek radi.

7/

V poslednej dobe mám pocit, akoby drvivá väčšina politikov boli ako cez kopirák. Dookola tvrdia ako jeden stále tie isté frázy. To isté mimovládkari, ktorí by bez problémov prekročili na ceste slovenského bezdomovca, alebo bez akéhokoľvek povšimnutia a nezáujmu neutekajú pomáhať rodinám s ťažko chorými deťmi, nevidíte ich pomáhať v hospicoch, či sa rozdrapovať a rozhorčovať nad nešťastím dôchodcov, ktorí sa rozhodujú, či v zime budú kúriť, alebo si kúpia lieky… Ale všetci títo majú plné ústa rečí o humanite. A láske a pomoci ku všetkým ľuďom! Naozaj? Ak by pokrytectvo kvitlo, sú zakvitnutí ako čerešňa v máji. Títo mimovládkari berú ako ľudí hodných ich všeobjímajcej lásky len tých, na ktorých dostávajú granty a peniaze a to sa akosi zhoduje aj so slovníkom politikov,kde sa ktovie prečo velebí záujem len istých skupín ľudí, len práva istých „kolektívov“ , čiže národov, náboženstiev, či príslušností… Chránime prednostne práva muslimov, práva rómov, práva gejov a lesieb… Drvivá väčšina národa do tohoto záujmu ale nepatrí. Eurosojuz kašle na životy a na názory vyše 80% Čechov a Slovákov…. asi sa im takýto „kolektív“ zdá primalý alebo nehodný pozornosti. V utečeneckej vlne sú väčinou moslimovia a vy skoro ani nemôžete povedať, že prioritne treba pomáhať kresťanom, lebo proste je nám bližšia košeľa ako kabát. Že títo ľudia v konfliktoch v muslimských krajinách trpia najviac, nad tým sa privierajú oči a nič sa s tým nerobí. Alebo sa argumentuje, že aj muslimovia sú obeťami. Nuž áno, ale ak ste kresťan, na čele máte terč istý.

http://www.konzervativnyvyber.sk/proimigracna-propaganda-sa-zrutila-12-obama-vedome-posiela-na-smrt-asyrskych-krestanov/25137/

http://www.topky.sk/cl/1000791/1505543/Utrpenie-krestanov-v-Syrii–Podla-arcibiskupa-z-Aleppa-ich-takmer-znicili-fanatici-z-IS

Akú vinu spáchali oni, že nestoja za náš záujem? Prečo bránime najprv tých druhých, a nie týchto? Prečo nemôžeme pomáhať skupine kresťanov prioritne? Ja mám dojem, že prichádza k nepríjemnej selekcii a pozitívnej diskriminácii na úkor tých, ktorí s nám z tej masy obetí najbližší!!!

Nehanbí sa tu niekto tárať o kolektívnej vine či nevine ? Chcete dobrý príklad?

Mali, 20.11.2015

Teroristi z Al Kaidá prepúšťali zajatých rukejemníkov podľa tohto kľúča:

Cituj z Koránu!

Ak sa princípom kolektívnej viny a neviny riadia islamskí teroristi, aký poznatok pre nás z toho plynie?

8/

Momentálna vlna nelegálnych emigrantov nás ohrozuje nielen teraz. Ako sme videli na útoky bola využitá emigračná vlna a chaos, kedy sa po Európe premáva kto chce a kam chce bez kontroly. Tajné služby majú sťaženú prácu a bijú na poplach . Asi slabo, alebo príjemcovia  ich analýz  sú hluchí…. emigranti v Európe budú príjmaní a hotovo!

Problém je aj sekundárny- decká z druhej a tretej generácie prisťahovalcov sa cítia frustrované a radikalizujú sa. Dovolím si malé prirovnanie . Poznám kopec frustrovaných mladých ľudí. Našich. Ich rodičia celý život robili, dali im ,čo mohli, ale tieto decká ponovembrové sa niekedy aj pretrhnúť môžu, aj tak len robia za plácu v štýle „od výplaty k výplate“. Ak chcú mať vlastné bývanie, berú si hypotéky a stávajú sa na 30 rokov otrokmi banky. Boja sa o prácu. Nemajú čas na rodinu, boja sa ochorieť. Poznám kopec frustrovaných ľudí, ktorým v 50-tke povedali, že sú starí na prácu , alebo kopec mladých, ktorých nezamestnali, lebo vraj nemajú prax, hoci majú vzdelanie. Neistá budcnosť, čo poviete? Ani jeden z nich sa však neradikalizoval (napr. v kostole, alebo na internete), nezobral kalašnikov, neopásal sa výbušninami a nešiel vraždiť z akejsi frustrácie nevinných ľudí do baru. My takí nie sme . My sme proste iní. Náš svet funguje ináč, naše myslenie je iné, problémy riešime inak. Boríme sa životom a nevraždíme za to, že nie každý z nás je riaditeľom banky, že nie každý máme vilu a Porsche na dvore. Naše myslenie neovlyvňuje náboženstvo týmto smerom , naše náboženstvo nie je militantné. A doby križiakov a inkvizítorov, ktorí zneužili monopol cirkvi a tým pokrivili celé kresťanské učenie, čím na ňom zanechali nezmazateľný biľag, sme našťastie pochovali pred stáročiami.

9/

Ak mi teda niekto tvrdí, že tieto druhé a tretie generácie prisťahovalcov sú akési obete systému, tak ja to odmietam. Ak mi niekto chce vyhodiť na oči chybnosť konštruktu, totiž, že strieľajú aj bieli pravicoví radikáli, viď Breivik, tak len podotknem, že ťažko nájdete takéhoto vraha v spojení náboženstvom…. koľkí z nich pri vraždení kričia : V mene Ježiša Krista? Naša spoločnosť radikálov a vyšinutých jedincov občas akosi vyprodukuje. Tomu sa asi nevyhneme. Európa zažila útoky separatistov z IRA , ETA. Ich útoky sú motivované zjavnými príčinami (nezávislosť) a preto sú sústredené do dotknutých štátov, a ich cieľom je v drvivej väčšine spôsobiť materiálne škody. V amerických školách zvyknú vraždiť študenti, u ktorých sa akosi pričasto zisťuje, že brali psychofarmaká alebo drogy. Ale nábožensky motivovaných fanatikov a teroristov máme na pôde Európy takmer výlučne len z radov „frustrovaných“ moslimov, druhej, tretej generácie prisťahovalcov. Výnimočne (zatiaľ?) islamistov zo zahraničia. Ich útoky sú vždy krvavé a primárnym cieľom je zabiť čo najviac civilistov.

Sú to útoky tých, čo nenávidia Západ, alebo tých , ktorí sa cítia neuplatnení podľa vlastných idealistických predstáv…

Mladí potomkovia muslimských prisťahovalcov sa obracajú na náboženstvo predkov, (bezpečnostní analytici vraj nevedia príčiny tohto javu vysvetliť) na islam, preberú, doslova zhmotnia historickú skúsenosť a krivdy ich národa , spoja ich s džihádom a mladý islamský radikál je na svete. Často na to nemusia chodiť do Sýrie, stačí fanatický imám v štvrti Moelenbeck a internet. Z toho nám plynie ponaučenie. Máme overiteľnú a potvrdenú skúsenosť, že problémom sú nasledujúce generácie emigrantov. Dala im spoločnosť málo šancí? Nemyslím. Mysím, že mali toľko isto šancí, ako hociktorý Slovák – emigrant. A tých máme po celom svete dosť, aj ich druhé a tretie generácie. A nepočujem, že by sa odpaľovali v New Yorku alebo niekde v Oslo. Čo však viem je to, že z terajších emigrantov pochádzajúcich pôvodom z muslimských zemí, sa ľahko vygenerujú podobní frustrovaní mladí ľudia, keď zistia, že ani tu pečené holuby do úst nikomu padať nabudú. Padá táto vina na celú západanú spoločnosť, alebo je chyba inde, že si potomkovia prisťahovalcov predstavovali svoj život akosi inak? Máme byť ešte viac tolerantní a tak im pomôcť? Čo máme ešte urobiť, aby sa cítli ako „naši“ a prijali náš spôsob života za svoj so všetkým pozitívnym i negatívnym?

cag1

10/

V našej krajine vieme, že sme nedokázali integrovať stáročia u nás žijúcich Rómov. Nie preto lebo by sme to všemožne neskúšali. Komunisti to mohli zobrať natvrdo zo všetkých strán. Neexistovala žiadna Amnesty International, čo by vtedy akékoľvek kroky kritizovala. Povinná práca, školská dochádzka, rozptýlenie do dedín i do miest… Výsledkom je dnes aj tak veľký počet osád na dedinách i osve, gigantický mestský Lunik a množstvo ťažko pripôsobivých občanov. Ghetá na Západe sú zas iným, ale zato podobným, zrkadlovým obrazom ťažkej integrácie odlišnej kultúry do našich pomerov. „Kníže“ Schwarzenberg v Partii na Prime niečo spletal o tom, že ghetá sú ponaučením, že tadiaľto cesta nevedie, treba emigrantov rozptýliť. Vraj v Nemecku a Rakúsku je na to dobrý a osvedčený model, kde spolužitie, čiže multikulti funguje …. Nesúhlasím… Je na čase pripomenúť si opäť tento nemecký dokument:

https://www.youtube.com/watch?v=CuZDFYoKoVM

Ak títo ľudia budú mať vnútornú snahu a presvedčenie súnaležať viac k sebe ako k nám, tak nepomôže nič. Ak na európskej pôde chcú a vytvárajú svoje mikrosvety a prenášajú k nám svoje islamské krajiny, súžitie fungovať nemôže a nebude. A je evidentné, že v takom množstve, v akom už v Európe sú a naďalej prichádzajú, je teória multikulturalizmu absurdnou utópiou.

Do Švédska, Británie , Nemecka a podobných krajín chcú ísť emigranti z dvoch prozaických dôvodov. Silné sociálne zabezpečenie a etablovaná komunita, tá komunita, ktorej v západnom prostredí ticho tolerujú ich uzavretosť, paralelný systém, malý štát v štáte. (A vidíte, aj tak sú neskôr niektorí z nich frustrovaní).

Komunita je komunita, kolektív je kolektív. Ak západné spoločnosti pripustili tento stav , potichu legitimizovali paralelné spoločnosti a dôsledky s tým plynúce. Je to ich vina a to kolektívna a dlhodobá, a ak tieto paralelné spoločnosti mali akúkoľvek možnosť podnecovať nenávisť v mešitách prostredníctvom fanatických imámov , ak sa tolerovalo nezákonné ozbrojovanie, čiery biznis s drogami a zbraňami, lebo policajti sa do týchto oblastí boja ísť (!) , ak sa vedelo, že tu vládne zákon, ktorý je nezlučiteľný so zákonom daného štátu. Tento pretrvávajci stav hrozí ničím menším , ako je rozvrat . Zvnútra. Preto sú ďalší nelegálni emigranti hrozbou našej spoločnosti, preto sa bránime a darmo nám Slovákom,Čechom, Maďarom či Poliakom je vyčítané, že ich u nás máme málo a preto vraj tomu nemôžeme rozumieť. Áno, máme ich málo – a chceme, aby to tak aj zostalo. Kričí to drvivá väčina týchto národov . Vidíme, čo sa deje inde a nechceme to u nás. Emigranti sú demografickou a sociálnou rozbuškou, ako vidíme aj čoraz väčšou bezpečnostnou hrozbou. My za to nemôžeme, že je to tak… Veru, náš slovenský kolektív to nespôsobil. Nič z toho.

Je pravdou, že na ľudí treba pozerať z dvoch uhlov pohľadu- ako na jedinečenú a individuálnu bytosť a zároveň ako na tvora sociálneho. Každý z nás sme nielen neopakovateľnou individualitou, ale sme aj súčasťou nejakej sociálnej bunky, rodiny, komunity, spoločenstva, národa… Krv nie je voda. Naši eurosojúzisti sa môžu aj roztrhnúť, nikdy nedokážu z jednotlivcov urobiť jednoliatu masu, sivú, bez príslušností k tomu, čomu hovoríme naša historická pamäť, ktorú máme uloženú priam v DNA. Je pre nich až typicky príznačné , ako raz od ľudí chcú, aby tu objímali celý svet bez výnimky, hoci vás to objatie aj pridusiť môže, a tam vzápätí hádžu výhybku k „národom“ Európy a kresťanským tradíciám, solidarite raz s tým, raz oným, podľa toho, ako sa im to hodí dokážu jedným dychom hovoriť o súcite a druhým dychom vydať pokyn na bombardovanie. Oportunizmus najhrubšieho zrna. Schizofrénia v najťažšom štádiu.

Ak teda neexistuje kolektívna vina, ako mi naši západní humanisti vysvetlia bombardovanie NATO v Juhoslávii, kde bomby padali prioritne na pravoslávnych Srbov? Ako chcú poprieť fakt, že tento princíp bol a je stále uplatňovaný na celých národoch či náboženstvách? Nebolo hromadné upálenie Rusov v Odese obyčajným sprostým princípom kolektívnej viny? Čo mi to tu kto ide nahovárať, že takéto niečo neexistuje a nám na Západe je niečo takéto cudzie, že my humanisti a ctitelia, priam nositelia „hodnôt“ princíp kolektívnej viny nepoznáme a neuplatňujeme?

Je mi ľúto každého zmareného života, každého človeka, ktorý nedostane šancu prežiť plnohodnotný život v pokoji a so svojimi blízkymi. V bezpečí a s perspektívou. Je mi ťažko na srdci, keď vidím na jednej strane toľké nešťastie a zmarené nádeje obyčajných ľudí , a na druhej strane krutosť, nepríčetnú nadradenosť tých, čo sa nám snažia hovoriť o všeplanetárnej demokracii a humanizme o ktorú sa vraj snažíme. Tvrdia to práve tí , čo najprv zdeštruujú čo sa dá, rozbijú celé krajiny, zabijú milióny nevinných. A potom idú „zachraňovať“. Je mi zle z pokrytcov, čo vyvolali u obetí oprávnený hnev a nenávisť. A teraz sa ako vlci obliekajú do rúcha baránka. Hanbím sa, ak práve oni ako naši predstavitelia vykrikujú slová : solidarita! humanizmus! demokracia! Blábolia čosi o vine a nevine. Rečnia a apelujú na moju, vašu, našu kolektívnu ľudskosť. Hovoria neustále prázdne frázy a vzletné slová a tak ako sú zvyknutí, vzápätí sa zbavujú zodpovednosti. Zas a znovu.

Chcú, aby sme ich individuálne zlyhania zobrali na svoje plecia a prijali kolektívnu vinu za ICH hriechy a zločiny.

Nie. Ja ani vy nemáme na svedomí tých nešťastníkov. Vidím však masy. Anonymné. Docent Robejšek výstižne povedal niečo v tomto duchu:

Majú právo sem prísť. A my máme právo ich neprijať. Nie je v našich silách prijať všetkých, ktorí chcú lepší život. Nemôžeme pomôcť v Európe všetkým ľuďom sveta utekajúcim pred vojnou.

Ako z toho von? Neviem. Ako povedal Andor Šándor: To by som bol laureát na Nobelovu cenu. Nie, nie všetci nelegálni emigranti sú teroristi. Nie všetci sú hrozbou. To určite nie. Mnohí jednotlivci si našu pomoc zaslúžia. Ale nie všetci. Nie celá táto masa, ani súčasná, ani budúca, na ktorú sa ktovie prečo už nedočkavo trasie ansábel v čele s Merkelovou, Junckerom a spol.

Vlna miliónov nelegálnych emigrantov hrozbou totiž je už dnes. Ale bude aj zajtra, aj o niekoľko rokov prostredníctvom ich potomkov, lebo len ten, kto má veštecké schopnosti dokáže povedať, kto v nasledujúcej generácii podľahne akejsi frustrácii… Minulé skúsenosti i posledné udalosti nám jasne ukazujú hrozby, ktoré sa skrývajú v tejto mase emigrantov, ktorí k nám so sebou zjavne sťahujú Blízky východ a časť Afriky s celým spektrom ich problémov.

Tým, že ich máme problém individulaizovať a predvídať ich budúce činy je úplne nemožné , musíme ich vnímať ako celok, ktorý možnú hrozbu vygeneruje s pravdepodobnosťou blížiacou sa k istote.

Příspěvek byl publikován v rubrice Hosté se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.