Konec roku 2015


napsal Jeník Čermák

Když mne Vlk požádal o Silvestra, vůbec jsem netušil co. Tak jsem se podíval, co bylo loni. A ejhle koukal jsem na sebe a „smíření“. Asi jsem měl loni lepší náladu než letos. Jakoby ten rok 2015 byl ten nejhorší co jsem dosud zažil. Samozřejmě politicky, globálně, nikolivěk osobně. Evropská- Řecká krize, uprchlíci, Ukrajinská krize, oteplení a spousty jiných krizí a hrůz… A vyhlídky nejsou nikterak slavné.

Na Kose to všechno bylo reflektováno, rozebráno ze všech úhlů. Stanoviska byla často rozdílná, někdy až nesmiřitelná. A hlavně pevná, nezviklatelná.

A protože Kosa vytvořila asi něco jako komunitu, myslím, byť poněkud virtuální, a vlk tu měl nedávno zásadní pokus o shodu nad armádním rozpočtem. A protože zrovna čtu „Zborov“,sborník z roku 1947.

To je úžasné čtení, kolega říkal, že je to moc „opravdovské“. ..je tam pasáž osobních zážitků legionářů.

Všichni mají úžasně česká jména a vzpomínají „jak jim plály oči“, jak byli hrdí, jak se cítili husity… o zraněních mluví jen tak mimochodem, říkají si „bratře“, statečnost je jim samozřejmostí. Dokonce i to, že šli proti Čechům z Plzně berou velmi sportovně. Smrt je jaksi součástí jejich osudu a o své velké myšlence na novou vlast vůbec nepochybují a jsou ochotni pro ni zemřít.

Ono se dá relativizovat a zesměšňovat všechno. Když jsou svaté věci ,umírají lidé, a to není dobře. A zase, když není nic svatého…taky to není to pravé ořechové. Těžce se hledá rovnováha.

Na těch našich diskusích mne mrzí, že nikam nevedou. Co člověk, to názor. Samozřejmost. Ale diskuse by měla směřovat k nějakému průniku, k nějaké shodě na nejmenším společném jmenovateli. K něčemu , co umožní se posunout někam dál k nějaké další diskusi. Místo kruhu spirála.

A tak mne napadá, že i ten nesourodý hlouček mužů a žen přesvědčených o své pravdě, co chodí denně utvrzovat své názory nebo se rozčilovat nad jinými, na blog stvořený vlkem , kterému se říká Kosa, jsou bratři/sestry/. Může nastat situace, kdy to budou muset ukázat. A ta minimální shoda by myslím měla být nad naší zemí. Nad tou kolébkou, co jsme ji zdědili po předcích a předáme našim dětem.Bratry Slováky zdravím.

Neshodnem se asi jak to udělat, že ji předáme v co nejlepším stavu, ale měli bychom se shodnout alespoň na tom, že to tak chceme. Že nám na tom záleží. Je to minimální společný jmenovatel?

Něco společného – pro příští rok diskusí.?

Vlkův dodatek:

Oslovil jsem i letos Jeníka zcela záměrně se žádostí o příspěvek na poslední den roku. Byl jsem totiž zvědav, kam ho ten právě končící rok posunul….Ale nejen to. I já mám totiž z bilance jménem 2015 celkem velkou depku. A myslel jsem si ,že třeba Jeníkova moudrost a profesionální nastavení, vycházející z přísahy  Aesculapovi mu umožní to vidět jinou, lepší, respektive příznivější  optikou…Nicméně  realita je realita a dostihla ho stejně jako mně. Takže je asi nanejvýš potřebné mít otevřené oči a tu realitu vnímat. Nikoli před ní strkat hlavu do písku nebo si ji malovat na růžovo….

Co ovšem můžeme všichni a co dělá život životem člověčím je – NADĚJE!!! Že ten s číslicí 2016 bude lepší! Zejména tehdy, když se sami přičiníme, aby lepší být mohl. Takže za sebe a jistě i za Jeníka – přeji vám do toho Nového , až ta pár hodin začne odbíjet, aby jste k tomu přičinění se o ten lepší našli jak síly , tak odvahu!

Hrr na něj! Pěkný Nový 2016!

Příspěvek byl publikován v rubrice Knihovnička Jeníka Čermáka se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.