Analýza nemeckej spoločnosti.


napsal Kudo

Tak tady máme zase nováčka na Kose!  A opět se na ni dostal  celkem neplánovaně. Nick Kudo reagoval na moje vystoupení na SV SK ohledně událostí v Kolíně nad Rýnem na Silvestra. Poslal mi zajímavý  mail. Požádal jsem ho, aby některé věci , jako insider v Německu rozvedl, který ovšem velmi dobře zná reálie na Slovensku, kde ještě před nedávno žil.    Vznikl z toho tento článek, který vás bude nepochybně zajímat. Takže nezapomente na hvězdy. Díky. A nyní Kudo.

Viem, že som asi veľmi odvážny, ked chcem analyzovať Nemecko, žijem v Nemecku len dva roky, ale skúsim sa opierať o fakty, aj keď určite len cez moje videnie sveta.

Takže, prvé keď som chcel pochopiť nemeckú mentalitu, musel som zabudnúť na môj pohľad -slovenský, český. Spolu sme mali len 15 000 000 ľudí. Ich je 80 000 000 a plus nemecky hovoriace krajiny. Platí jednoduchá rovnica s 10 ľudí na Slovensku, v Poľsku, v Nemecku atď… je jeden s desiatich ľudí ,,iný,, . Tak na Slovensku je iných ľudí 550 000 tak v Nemecku je ich 8 000 000. Takže neznamená to, že sú múdrejší, alebo hlúpejší je ich proste viac.( pozn. iných – predstav si, šikovných, hlúpych, múdrych atď.. čo komu pasuje )

A keďže je ich 80 000 000 musí byť aj dobrý systém riadenia krajiny. A Nemci majú od boha v sebe systémovosť a poslušnosť, ako mi zas družnosť a empatiu. Ja mám pocit, že hegemónom EU sa stalo Nemecko aj preto, že systém riadenia ich krajiny mi pripomína systém EU. Nemecko sa skladá zo 16 spolkových krajín. Ktoré majú právomoci skoro ako štáty EU ( našťastie štáty v EU majú ešte dosť právomoci na sebaurčenie ), napríklad každá spolková krajina, má iný počet sviatkov, a iné miestne špecifiká, ktoré má zahrnuté v legislatíve. Každý Nemec Vám povie s ktorej spolkovej krajiny je, ako za ČS: Já su z Moravy, z Čech, Slovenska, niekto sa cítil aj ako Slezan, poprípade Rusnák, ale skôr Východniar ne.

Ich spolkový parlament v Berlíne rieši zahraničnú politiku a legislatívu, má federálnu vládu, ale každá spolková krajina má svoj parlament a svojho predsedu vlády a pre nich je najvyššia inštancia len spolkový Kancelár a to je momentálne Merkel. (pozn. pozrite si pre zaujmavosť Willy Brandta , jeden s naj politikou 20 storočia a tiež nemecký kanclér)

Analýzu sjednotenia Nemecka si nechám na inokedy, ale len spomeniem, že východní Nemci si prešli veľmi podobnými, ťažkými reformami, ale aj osudmi ako mi v ČS. Mali však silnú pomocnú ruku Západu. Ešte 1O rokov dozadu museli cestovať za prácou do Švajčiarska, Rakúska a Západného Nemecka. Dnes je ekonomika veľmi vyrovnaná 20 percent rozdiel v plate im nahrádzajú o 4O percent nižšie náklady na bývanie a aj služby sú na Východe lacnejšie.

Nemecko patrí nepochybne k najbohatším krajinám sveta. A mám pocit, že toto si každý Nemec uvedomuje aj pri svojich každodenných starostiach. A to dokázala politika Merkel. Dnes nemáte v Nemecku ľudí, ktorí by riešili ekonomické problémy samých seba, ako je to v Čechách a na Slovensku. Nie je sociálna potreba niečo meniť. Prirodzeně – ked majů robotua sú ochotný poctivo robit.

Rozdelím z môjho pohľadu Nemcov do štyroch kategórií.

Prvá absolútna elita.

Ľudia o ktorých vždy vieme najmenej, v každej spoločnosti. Majú najväčší kapitál, veľkú moc, a rozdiel medzi našimi a nemeckými – nenakradli to za posledných 25 rokov , a kým sa držia hesla Deutschland, Deutschland uber alless (Nemecko, Nemecko nad všetko) je to pre Nemecko dobré.

Problém môže nastať, keď by tieto elity podliehali sektám a spolkom. Ktoré mi s nášho kultúrneho pohľadu nevieme pochopiť, ale anglo saska kultúra je toho plná. Ilumináti vznikli v Nemecku, a netuším ako môžu byť prepojení teraz s elitami Nemecka. To musí naozaj každý vyhodnotiť sám.

Druhá skupina v našom žargóne horných desať tisíc.

Títo ľudia v Nemecku, nikdy nepôjdu proti akejkoľvek vláde. Hlavne verejne, sú to tý poslušný pracovitý a lojálny, s ekonomickým zabezpečením a vnútorným pocitom bezpečia a politickou korektnosťou. Oni majú najviac syndróm 2. svetovej vojny, a sú hrdí kam ich doviedla či CDU alebo SPD od vojny. Veľmi ťažko sa im prijíma fakt, že ekonomicky úspešná vláda by mohla robiť niečo proti Nemecku. A taký tu už bol čo mal radikálne riešenia a doviedol Nemecko k totalnej s kaze. To už nechcú a sicher nummer vo voľbách je CDU a SPD.

Preskočím tretiu skupinu a začnem štvrtou ktorá je tiež veľká skupina.

Štvrtú skupinu by sme u nás a v Čechách, ani nemuseli riešiť, lebo u nás ju jednoducho nemáme. Je to taká trocha asociálna vrstva, ale pozor. V Nemecku sa o Vás štát postará aj keď sa neviete spoločnosti prispôsobiť. V Nemecku žije milióny ľudí na podporách, ktorí ale nemajú záujem stým niečo robiť. Pracovať moc nechcú raz za dva roky sa zamestnajú na mesiac, aby im predĺžili sociál. Inak si žijú spokojným životom, plným alkoholu, ľahkých drog tráva a krystal (niečo ako koks). A nemajú najmenšiu chuť na tom niečo meniť. Pozor- rodení Nemci! Oni dostanú od štátu zaplatené bývanie. Máte trojizbový byt v nájme, tak pošlu 500eur priamo nájomcovi. Potom v prvých šiestich mesiacom máte 😯 percent s posledného platu a 6O percent ďalšie dva roky. A keby Vám nevyšlo aspoň 500 eur na mesiac tak to musíte zo zákona mať. Takže v priemere štát stojí taká osoba na mesiac od 1000 do 1500 eur, čo pošle priamo na ruku, a to nepočítam Krakenkasse, Sozial a podobne. Mať zaplatené bývanie a najmenej 500 eur na žitie. POZOR základné potraviny ako vajíčka, mlieko, maslo, jogurty alebo kozmetika sú v Nemecku nižšie ceny ako u nás a o kvalite sa ani nebavím. A sem radi skĺznu aj deti prisťahovalcov, ktorí potom vymýšľajú zlobu, lebo nemá iné starosti. Majú 500 eur vreckové, majú kde bývať. Títo sú väčšinou voliči CDU a vždy budú, pretože sa majú tak, ako sa majú. Nie som proti sociálnemu systému, ale proti s neužívaniu.

A teraz tretia, najväčšia skupina.

Dovolím si priblížiť ako premýšľa priemerný človek z  tejto skupiny.

Pracujem, a mám sa ekonomicky dobre. Môže za to moja tvrdá práca a aj vláda mojej krajiny. A keď mám voľno, chcem sa baviť o svojom hoby. Futbal, kde pôjdem v zime na dovolenku do Karibiku, Maledivy, Thajsko alebo do Alp? V lete na druhú dovolenku Španielsko, Taliansko, Turecko asi nie je tam je vojna, dám poprípade Bulharsko. A prečo je tá vojna v Turecku, možno Amíci a možno Rusi chcú svoj vplyv. Aj keď mi je jasné, že aj mi sme pod americkým vplyvom. No, ale minule mi volal kámoš z Mníchova, že sa tam už nedá fungovať. Ach ta sprostá nazzi pravica s Pegidy, hovoria to isté ako kámoš z Mníchova.

A takéto schyzofrénie poslednej vety k téme migranti majú ľudia s tretej skupiny kým neprecitnú. Pripomína mi to Mečiarizmus, ale Slováci to že klame cítili hlavne ekonomicky. Ale tu, hrdí Nemec, ekonomicky silný, že by niekto tak ich klamal. Východný Nemci sa prebúdzajú prvý, pretože si pamätajú ešte komunistickú propagandu.

Za posledný zjazd CDU by sa nemusela hanbiť ani KSČ na výročných zjazdoch.

A kým sa celá tretia skupina začne preberať, a niekto z SPD (CDU to zapričinila) sa k ním nepridá a nezačne rozprávať, ako sa veci ohľadom migrantov majú, tak Nemecko sa bude nahlodávať z vnútra. Asi ho to nepoloží, ale nikdy to už nebude taká kultúrna a bezpečná krajina ako teraz. A to je škoda.

Inak tretia skupina môže byť ohrozená tým, že  sa začne prebúdzať. Deje sa to denne a podnety sú silné, viď Silvester. Až 80 percent pracovných zmlúv v Nemecku obsahujú klavzulu o zaviazaní sa o ochrane ľudských a menšinových práv a nešírenia rasizmu. Ja som bol nadšený, keď som to prvý krát čítal. Náckovia nemajú šancu a naozaj viditeľný a hajlujúci, nemajú šancu normálne pracovať. Je tu však otázka zneužitia. Som zaskočený, že v Nemecku existujú zakázaný autori. A nielen popierajúci holokaust, čož vítam, ale práve aj taký čo písali o konšpiračných teóriach.

K tejto téme migranti a Nemecko sa bude neustále dať písať a dopĺňať informáciami. Snáď som mojim pohľadom moc nenudil a niekoho aj obohatil o slovenský pohľad z vnútra Nemecka.

Příspěvek byl publikován v rubrice Hosté se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.