Hlášenka DPH-teorie pana ministra a praxe


napsala paní Troj

 

Tak jsem se překonala a vydržela pořad paní Jílkové. A nevím co si počít s těmi diskutujícími – jedním slovem šílené! Ale jeden mne zaujal a to ten IT-praktik z protistrany

Pan MINISTR tahá miliardyy jako kouzelník z klobouku. K sobě na stranu sehnal dva, ke kterým nelze říct NIC příjemného, než špatně zvolení statisti, kteří věří všemu co sdělí MINISTR!

Na podvodech s DPH prý lítá až 80 miliard, asi ročně, nevím přesně, zda to bylo to nejvyšší číslo co vylítlo z úst pana MINISTRA. Je to úžasné, že díky hlášence DPH od 1/2016 se mu najednou zjeví a vybere je a všichni co této formě fandí tomu tleskají. Já říkám svatá prostoto! Pan MINISTR se chlubil odhaleným karuselovým podvodem na DPH a ukázal jakýsi obrázek, který byl spíš než kolotoč rozvětveným stromem. A já se ptám kolik z toho objeveného podvodu stát dostal fyzicky z těch miliard???!!! Laik věří a žasne odborník se diví a já si trošku myslím, že to MINISTROVO číslo možná bude spíše číslo, které se ze státního rozpočtu tak nějak časem spotřebuje na ten projekt a procesy a IT nové, na tajné prověřené zaměstnance pro ten boj s podvodníky a na budovu a administrativu a programy a ochrany dat….a kdo ví co ještě.

Tedy co mi vadí na sběru dat všech plátců DPH:

1. pregnantně vyjádřil ten IT člověk ze skupiny proti. Někde bude k dispozici a to nejen pro pana MINISTRA k boji svatému, kumulovaně neskutečně zajímavá databáze, každého a všech plátců DPH v členění nejen sum celkem za firmu, město, obor podnikání ale až jednotlivých transakcí. A to, že nebude obsažena informace co konkrétně jsem za jeden daňový doklad koupila není tak důležité.

Každý podnikatel by jistě nepohdrnul informací kdo je zásadní dodavatel konkurence, v jakém obratu spolu kdo obchoduje…a já si dovedu představit spoustu důvodů, k čemu by to bylo využitelným a tedy i obchodovatelným.

A IT odborníci, čtenáři mi dají jistě za pravdu, že neexistuje neproniknutelná databáze, pokud se chce, tak jde vše.

A já paranoik dodám, co když je to cíl a vše okolo je bla bla bla bla…..TTIP nespí a velcí touží spolknout malé, že pane MINISTŘE.

2. A to mi vadí osobně, ačkoliv pan MINISTR neustále zdůrazňuje, jak jsme měli čas se celý rok 2015 připravit, nyní lže ON. Já jako účetní mohu říct také, nekecáme, makáme. Ale ani ty nejdražší účetní systémy nedodaly upgrade pro pořízení daňových dokladů do systémů v členění přesně pro hlášenku k 1.1.2016 nejrychlejší až cca 15.-19. ledna 2016.. A to proto, že až 17.12.2015 byla k dispozici ze strany MF poslední verze struktury toho xml formátu pro programátory účetních systému. Určitě taky nekecali a makali, ale tak nějak to nestihli. A další lež pana MINISTRA, ale tu mu asi někdo nakukal, je, že to již všechno tak máme a hlášenka nás nijak nezatíží ani firmy a vícenáklady na administrativu max. cca 600 Kč měsíčně—. I ten jeho bělovlasý statista v pořadu to prohlásil. Software účetní to jen natáhne do té hlášenky elektronické na stránkách MF sekce EPO a je to.

Ale nějak kluk  jeden šedivej zapomněl, že ta data do toho účetního systému se tak nějak musí dostat, že by tam skákaly dobrovolně, protože to řekl pan MINISTR? Nebo si představil, že z nedostatku práce a dobré vůle si daňové doklady- na množství nehledě, desítky stovky tisíce, napořizuji ještě jednou znova rovnou do té hlášenky státní EPO ručně, když 18.12.2015 jsem k tomu již měla možnost??

Nyní teprve vím, že účetní je ve firmě jen pro okrasu nebo pro zlost. Půl ledna – opravit vše již zaúčtované, dle potřeby té hlášenky, aby to nakonec automaticky ten účetní systém s tím státním zvládl, ocení bohatýři MF na stokoruny vícenákladů firmy a ty stejně nikde a nikdy nedostanu. Nebo se pan MINISTR hlásí a dá to ze svého??

Drze se ptám, pokud stát spotřeboval čas od platnosti a účinnost celý rok téměř na vyplození fyzického FORMÁTU té hlášenky, jak to, že nám nedá spravedlivě stejný čas na to jeho konečný produkt nastudovat, připravit se, vyzkoušet si v nějakém zkušebním režimu, odladit praktické problémy?

No a na závěr pecka- pan MINISTR sdělil národu obrázkem i pro blbé, že jeho strana prosadí snížení DPH na točené pivo a to stojí přece za všechny hlášenky a EET a kontrolu permanentní nad každým kdo ještě není 100 % podchycen. No kdo by ho nezvolil- národ bude tleskat a já si , on už vlastní i pivovary v ČR?!

Slyším Bolka Polívku v nejmenovaném filmu“A teď si Vás koupím všecky“ A tady to je ještě dokonalejší já si Vás koupím za Vaše.

Příspěvek byl publikován v rubrice Hosté se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.