Emerycký zdělání


vybral, přeložil a sestavil JF

 

Chtěl jsem se minulý týden původně také připojit k diskusi pod Jezevcovým článkem o inklusi z druhé strany. Po přečtení všech diskusních příspěvků pod Jezevcovým článkem jsem ale zjistil, že diskutující jsou daleko lépe odborně „vyfutrovaní“ než já a tak už k diskusi vlastně ani nemám co vlastního dodat, Necítím se být odborníkem na pedagogiku základního školství. Učil jsem sice na vysoké škole ale už kdysi dávno a jen v omezeném rozsahu. Dnes je samozřejmě všechno jinak.

Přesto mám pocit, že by mohlo být užitečné k tomuto tématu poskytnout pár postřehů zpoza Velké Louže. Základním školstvím v USA se zabývá jedna z rubrik na stránce Giza Death Star, kterou vede J.P.Farrell.

Odkazy na některé jiné jeho články, uvedené na zmíněné stránce, jsem uvedl ve svém pravidelném úterním přehledu z anglofonního tisku. Ve Spojených Státech mají zřejmě také určité problémy se snižující se kvalitou všeobecného vzdělání a J.P.Farrell to na své stránce často a vtipně komentuje. Když jsem se ale začal probírat všemi těmi články s úmyslem z nich přeložit to podstatné, zjistil jsem, že je to nad mé síly. Nemohu je přeložit všechny a vybrat z nich to podstatné neumím, A tak jsem se nakonec rozhodl do tohoto svého příspěvku nějak snést všechny odkazy na články v Giza Death Star stejným způsobem, jak dělám své úterní přehledy.

Nejprve něco o J.P.Farrellovi:

Joseph P. Farrell pochází ze Sioux Falls, Jižní Dakota. Má doktorát z patrologie neboli patristiky na Universitě v Oxfordu (patrologie je věda, která se zabývá ranými křesťanskými texty). V současné době vede výzkum v určitých oblastech fyziky, alternativní historie a vědy a tzv. „zvláštních materiálů“. V roce 2002 vydal knihu „Giza Death Star“ o prvních výsledcích výzkumu „alternativní historie a vědy“. Od té doby napsal ještě několik knih na podobná témata. Adresa domovské stránky je http://gizadeathstar.com. Seznam jeho knih je na http://gizadeathstar.com/about-2/

Jednou z rubrik na stránce Giza Death Star je rubrika „Shnilé do morku kostí“ (Rotten to the Core) – http://gizadeathstar.com/farrell/common-core/ – ve které se Farrell věnuje tzv. „společnému jádru“ (Common Core) základního vzdělání v USA. Protože o něm nemá valné mínění, nazývá je „Amairikuhn Edgyakayshun“ (American Education – odtud název mého článku). Následují odkazy na jednotlivé články v této rubrice:

Společné jádro se vybarvuje

COMMON CORE REVEALING ITS TRUE COLORS

 

Ještě společné jádro: velbloudí čumák ve dveřích

MORE COMMON CORE: THE CAMEL’S NOSE IN THE DOOR

 

Hanba! řekni, že to není pravda!

FOR SHAME! SAY IT ISN’T SO! GERMANY CAUGHT SPYING ON ITS …

 

Matematika společného jádra: skutečná matematika je ve „vhodném spáření“

COMMON CORE MATH: TWO APPROACHES: REAL MATH IS ABOUT PROPER PARTNERING …

 

Učitel z New Yorku: Více technologie ale méně skutečné výuky

NEW YORK TEACHER: MORE MORE MORE TECHNOLOGY, BUT LESS REAL EDUCATION

 

Válka proti lidstvu a poslední schéma jak zbohatnout

THE WAR ON HUMANITY AND THE LATEST GET-RICH SCHEME IN AMAIRIKUHN …

 

Další odkazy:

Studie: 65% amerických universit není schopno své studenty úspěšně naučit matematice, ekonomii, státní správě ani literatuře

STUDY: APPROXIMATELY 65% OF AMERICAN UNIVERSITIES FAILING IN THE …

 

Poslední nesmysl: „přátelská“ čísla

THE LATEST NONSENSE FROM AMAIRIKUHN EDGYKAYSHUN EDUBABBLERS: …

 

Emerycký zdělání: ohlédnutí zpět a děs z budoucnosti

AMAIRIKUHN EDGYKAYSHUN: A LOOK BACK, AND A SHUDDER FOR THE FUTURE …

 

Emerycký zdělání: hniloba útočí na Jižní Dakotu

AMAIRIKUHN EDGYKAYSHUN: COMMON CORE ROTTENNESS STRIKES SOUTH DAKOTA, …

 

Fred Reed o emeryckým unyverzytním zdělání

TIDBIT: FRED REED ON THE STATE OF AMAIRIKUHN UNIVERSITTEE EDGYKAYSHUN

 

Zde Farrell odkazuje a komentuje vtipný článek

V kampusu U.P.K. – Univezity Prakticky Kdekoli

On Campus at U.PE: The University of Practically Everywhere

 

Emerycký zdělání: Massachusetts odmítá společné jádro

AMAIRIKUHN EDGYKAYSHUN: MASSACHUSETTS DROPS OUT OF COMMON CORE

 

Emerycký zdělání a společné jádro: je to jen věc zisku

AMAIRIKUHN EDGYKAYSHUN AND COMMON CORE: IT’S ALL ABOUT PROFITS …

TIDBIT: AMAIRIKUHN EDGYKAYSHUN: IT’S ALL ABOUT THE PROFITS

 

Emerycký zdělání: Dyť sem vám to říkal!

AMAIRIKUHN EDGYKAYSHUN: I TOLD YOU SO…

 

Jak to taky může dopadnout – viz níže.

Kdo trochu vládne angličtinou a má skutečný zájem o základní vzdělání v USA, může nahlédnout na uvedené odkazy. Jsou v nich navíc další odkazy na články v podobném duchu. Přiznám se, že pro mne to bylo příliš rozsáhlé čtení. Přesto bych tady chtěl uvést pár věcí, které mne zaujaly.

Testy z roku 1912 ukazují, jak americké školství blbne: zvládnete je?

http://www.naturalblaze.com/2015/07/8th-grade-test-from-1912-shows-how-far.html

V článku se říká: Otázky testu ze základů vzdělání ukazují, co všechno jsme ztratili díky hloupnutí amerického vzdělávacího systému. Nyní s epidemií „společného jádra“ vidíme, že naše mládež je formována osekaným školským systémem a úplně ztrácí schopnost kritického a nezávislého myšlení.

 

Testy z roku 1912 ze školy v Bullitt County jsou k vidění zde:

http://www.bullittcountyhistory.com/bchistory/schoolexam1912.html

Řidička náklaďáku zničila historický most, protože si nebyla schopná přepočítat 6 tun na libry (Dyť sem vám to říkal!)

http://truckyeah.jalopnik.com/23-year-old-trucker-destroys-historic-bridge-because-sh-1749930189

Obrázek mluví za vše:

most

Trucker Destroys Historic Bridge Because She Didn’t Know How Many Pounds Six Tons Was

 

A nakonec ještě povzdech J.P Farrella:

Je to systém předurčený k zániku, stejně jako Galaktické Imperium v „Nadaci“ Isaaka Asimova. Protože v systému úplně zanikla poesie, literatura, matematika, filosofie… zkrátka nezávislé lidské myšlení. Technokrati jsou pohlceni technologii a zblbli do té míry, že již nejsou schopni ani udržovat v chodu úžasnou technologickou strukturu, kterou vytvořili. A systém začíná praskat a drolit se. Chamtivost a korupce jsou hesly dne. Ty ale nemohou tvořit základy žádné civilizace nebo občanské společnosti. Je to právě způsob hodnocení, který je tím shnilým jádrem „společného jádra“. Srdcem celého problému jsou pak komputerizované adaptivní testy, programované „experty“, kteří nikdy v životě neviděli živého studenta. Testy, založené na dobývání dat a redukci všeho lidského na kolečka ve stroji a bity v počítači.

Proto říkám prostě: NE.

Vlkův dodatek:

Pondělí vyhrazuji pro nejzásadnější komentáře a články, které se mi , řekněme během posledních 5-ti dnů dostanou na obrazovku. Mylsím, že ještě jsem nedal v tenhle den souhrn ze zdrojů. Ale tentokráte to prostě muselo být takhle.

Zažil jsem Nikitu Chruščova, když vyhlásil své pověstné – Dohnat a předehnat Spojené státy.  Vím, jak to nakonec dopadlo….  Ti, co od převratu soustavně „vylepšují“ české školství roztodivným novátorstvím  a pokusničením, které si opravdu nezadá s Chruščovovým vědeckým superoblíbencem akademikem Lysenkem, co do graduce, schopností/ničit/, snahy po originalitě i kvalitou myšlení, se odvolávají na zkušenosti ze zahraničí – rozuměj západního a  co nyní, jako poslední výkřik protlačili inkluzi, by tenhle výběr od JF měli číst povinně a za trest a to nejméně 3x denně. Nebudou. Za to budou pečlivě střežit,  aby nějaký Farrell nepronikl do veřejného prostoru… Takže proto tenhle článek dnes, v pondělí!

Příspěvek byl publikován v rubrice JF a jeho rešerše se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.