České dráhy versus starosta kanadského Quebecu


Žijeme v divné době.  Chvílemi si připadám jako v  v pokřiveném světě zrcadel petřínského bludiště. Kdy realita je prostě deformována za hranici jakékoli logiky. Jednou zapomeneme na elementární  poctivost a klaníme  se před zlatý teletem, jindy naopak v rámci nesmyslně atrofovaných lidských práv  popíráme  svou tradici, své zvyklosti a vzdáváme se své kultury ve prospěch militantních menšin.   Zcela nezávisle na sobě jsem dostal do pošty dva maily v tomto směru.  A postavím je proti sobě. Kvůli výmluvnosti.

Ten první mail jsem vyprovokoval sám. v závěru poslední relace Dualogu na  Slobodném vysielači zavolala paní Lena a vylíčila svůj čerstvý zážitek s Českými drahami.  A žádala o pomoc, co s tím.  Požádal jsem jí proto, aby se mi ozvala písemně na mail, že mne její příběh zajímá a že z něj rád udělám článek. Stalo se. Takže  zde je kratičké vylíčení cesty z Vídně, rychlíkem  Českých drah a to dokonce I. třídou….

Ve čtvrtek 24.3.2016 ve vlaku RJ 76 Antonín Dvořák, který jel z Wien Hbf ve 13:09 do Prahy hl.n. nastala pro cestující 1. třídy velmi nepříjemná situace. Cestující, kteří si zakoupili jízdenky a rezervace do 1. třídy, byli vykázání ze svých míst, na které měli platné místenky. Přitom někteří své místenky zakoupily již měsíc předem v Praze. Obsluha vlaku křičela na cestující, odmítla se s cestujícími bavit a řádně jim celou situaci vysvětlit, natož se omluvit. Odvolávali se na chybu v rezervačním systému. Až později cestující zjistili, že k této situaci došlo kvůli nějaké arabské princezně (Saudská Arábie?, SAE?). 
Celý vůz 1. třídy byl blokován. Lidé se nedostali ani k baru do bistrovozu, kvůli údajné bezpečnosti princezny nebylo možno projít. Cestujícím (dokonce i z business třídy) bylo doporučeno, až vlak zastaví, ať vystoupí a nastoupí do bistro vozu. V další zastávce pak zase mohou zpět přes nástupiště. Část cestujících s platnými místenkami do 1. třídy bylo náhradně usazeno při business třídě (u odkládací plochy pro personál, kávovarů a použitého nádobí od arabské princezny), kde je hluk a nebyl tak dodržen standard, jaký si zákazníci představovali, když si zakoupili místenku do 1. třídy.
Přitom nebylo důležité, jestli šlo o arabskou princeznu nebo české fotbalové mužstvo. ČD jsme zaplatili za jeden zpáteční lístek z Vídně (včetně místenky) 2318 Kč. Nejen, že místenka neplatila, ale nebylo možné se dostat ani do bistro vozu a s cestujícími bylo jednáno jako s “póvlem”.
No a prakticky ve stejném čase mi jeden z kosířů přeposlal zřejmě řetězový mail, který koluje po české mailové scéně ohledně  požadavků  muslimské menšiny v kanadské provincii Quebecu – konkrétně v Montrealu. Tady je:
Quebec
Normálně bych tu informaci  z Kanady na Kosu nepustil. Sama o sobě nemá  pro mne a v tento okamžik žádný velký smysl a také a nikoli v poslední řadě – nemohu nijak ověřit, že se zakládá na pravdě.  Jenže  jako protiklad  té osobní zkušenosti paní Leny z rychlíku z Vídně? To je jiná písnička!
Nikdy by mne nenapadlo, že  České dráhy, kvůli nějaké princezně  /lhostejno zda  saudské  dánské, či z Tramtárie/ vyženou své cestující z I. třídy a lístek – nelístek, naloží s nimi  jako z obtížnou havětí, která už svou pouhou existencí nevhodně otravuje   jejich VIP hosta, který může  všechno. Navíc – kvůli jedné jediné jízdě!!!
Takovéhle drzé pohrdání normálním zákazníkem a navíc  vlastně spolumajitelem toho drážního podniku  / protože ČD jsou majetkem státu a stát je každý rok nemalými částkami dotuje z peněz nás  všech/, to aby pohledal.  Ne, že bych měl problém  s tím, že  nějaká  orientální  celebrita chce cestovat českým vlakem za velmi neobvyklých podmínek, například , že  zabere celý vagon sama pro sebe  – o.k.  za určitý obolus bych to, kdybych to měl rozhodovat, bych  tomu rozmaru v klidu vyhověl, ale rozhodně ne na úkor svých běžných cestujících, kteří jsou vlastně základem mé  ekonomiky. Pro princezničku bych prostě připojil jeden speciální vagon navíc a bylo by! Nechápu, co je na tom složitého!  Pro vedení Českých drah! A pokud to tam nejsou schopni pochopit, pak bych očekával od ministra  dopravy Ťoka stejnou  reakci směrem k ČD jako údajně předvedl starosta kanadského Montrealu směrem  ke stále se rozpínajícím muslimům – vy jste přišli k nám, nikoli my k vám. Nebudeme tančit podle vaší pískání, pokud  se  vám u nás  nelíbí , snadná pomoc- najděte si jinou zemi, která vám bude vyhovovat lépe! Bezesporu správný postoj. V Kanadě i ČR. Jakkoli v Evropě se nenosí.  Babiš  a jeho ANO šéfe přešlo v jistém čase na ostrou antipřistěhovaleckou rétoriku. Jenže je to jako vždycky – nikoli o  řečech, ale o skutcích.
Paní Lena správně předpokládá, že   mainstream její příhoda z vídenského rychlíku zajímat nebude a že Kosa je asi tak jediná lampárna, kam se  může obrátit. Takže  já se z té lampárny obracím na ministra Ťoka,  z otázkou – co s tím bude dělat? V době, kdy jsem přes tzv. bílé počítadlo na hlavní straně Kosy měl  ještě možnost zjistit odkud který čtenář na Kosu přichází, byli mezi návštěvníky  pravidelně  každý den i IP z ministerstva dopravy i ministerstva financí. Tedy od Ťoka i jeho ANOšéfa. Může být, že  že někteří pracovníci těchto dvou organizací  na Kosu chodili proto, aby aspon na pár minut byli ve světě normálních lidí  a nikoli Babišova politického surrealismu, ale  já bych si podle četnosti těch návštěv, která rostla vždycky dost znatelně v  okamžiku, kdy Kosa něco kritického k Babišovi nebo ANO přinesla, spíše dovodil, že to byla převážně služební oka. Je li tomu  tak – dovoluji si ty pracovně bystrozraké, aby informovali své šéfy a o té příhodě s rychlíkem Antonín Dvořák. A tímto jim za to děkuji. Pokud oni sami, vedle své okamžité výplaty  chtějí v Čechách udržitelné  životní poměry.

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Hodina vlka se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.