Ještě jednou saudská princezna a montrealský starosta


Nedá se nic dělat, musím vydat docela zásadní opravu ke včerejšímu článku o  rychlíku Antonín Dvořák , saudské princezně a starostovi kanadského Motrealu.

Ozval se mi kosíř MS s následujícím mailem….

po přečtení článku o zážitku paní Leny v RJ 76 mi ten popis přijde trošku podivný. Netvrdím, že se to stát nemohlo, ale jako ajznboňák tam vidím několik zádrhelů a věcí , které mě vedou k pochybám, jestli se to takhle opravdu stalo.
Zádrhel první – podle přehledu zpoždění byl ve dnech  23. – 27. března vlak  RJ 76 na odjezdu z Vídně opožděn vždy maximálně o minutu, skutečně by osádka vlaku zvládla celou věc vyřešit během čtyřminutového pobytu na hlavním nádraží ve Vídni?
Zádrhel druhý – souprava tohoto vlaku je tvořena vozy v pořadí bussines (lepší 1. třída)+1. třída – 1. třída – 1. třída + bistro – 2. třída atd. Že by si obsluha dotyčné princezny schválně prodlužovala cestu a místo do bistrovozu odkládala  nádobí jinam, nota bene do nejluxusnější části vlaku?
Zádrhel třetí – ten je spíš stylistický; když budete v mailu popisovat cestu z Vídně do Prahy, budete psát, že jste jel z Wien Hbf nebo z Vídně?
Zádrhel čtvrtý – ale to je spíš dovysvětlení situace. Až do Břeclavi je jakýkoliv spoj z Vídně doprovázen rakouským personálem. Pokud tedy dotyčná princezna nenastupovala v Břeclavi, nemají s tím České dráhy cokoliv do činění a nemohly to jakkoliv ovlivnit. Dotování ČD je potom obvyklým omylem. Pokud pomineme různé mimosystémové dosypy, funguje to tak, že si stát a kraje od ČD (nebo jiné společnosti) objednají dopravu a za tuto dopravu platí. Stejně to funguje u autobusové dopravy. Dotace jsou vypláceny např. za studentské, dětské nebo důchodcovské jízdné, nikoliv za provoz.

K dopisu montrealského starosty – jedná se o hoax, jehož původní verze vznikla v Belgii. Více zde: http://www.hoax.cz/hoax/starosta-odmitnul-zakaz-veproveho/ .

Přiznávám, že mne nijak  netěší, že musím zveřejnit na Kose tohle pokračování.. Z pochopitelných důvodů. Ale věci je potřeba vždycky uvést na pravou míru a nějaká nabouraná  osobní ješitnost je směšná ve  srovnání s fakty. Měřím tak jiným, musím o sobě.

Takže prosím – přijměte omluvu, že  jsem si  dostatečně neověřil fakta a to ani v případě onoho mezinárodního rychlíku, ale zejména onoho údajného dopisu kanadského starosty. Jakkoli v tom druhém případě jsem včera napsal tohle:

Normálně bych tu informaci  z Kanady na Kosu nepustil. Sama o sobě nemá  pro mne a v tento okamžik žádný velký smysl a také a nikoli v poslední řadě – nemohu nijak ověřit, že se zakládá na pravdě. 

Ano, normálně by na Kosu nešla. Sama o sobě. Mám své zkušenosti… Nicméně včera jsem podlehl kouzlu snadného úderného  článku za použití protikladů…. Omlouvám se všem čtenářům. Naběhl jsem si. Nikoli poprvé a sotva naposled. Ale budu s e snait, aby to nebylo příliš   často. Díky za pochopení.

Příspěvek byl publikován v rubrice Hodina vlka se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.