Máte nějakou osobní zkušenost? Napište ji!


Dostal jsem  od jednoho ze starých kosířů zajímavý  mail. Jde o  dotaz na osobní zkušenost na ožehavé téma  migrace. Původně  jsem ho chtěl hned  smáznout, ale  pak mi došlo, že  jsem vlastně taky zvědav na realitu. Protože ji posuzuji přes  sklo  monitoru počítače, televizní obrazovky,  papír novin a  přes poslech rádia. Ale  ne přes  vlastní reálný zážitek.  A to může  být málo. Takže  tady je ten mail:

Dobrý den.K napsání tohoto mailu mě vede jedno setkání s jedním pacientem s kterým jsem mluvil na nemocničním pokoji v době mé kratší hospitalizace.Přišla řeč i na migranty a protože jsme si oba sdělovali své profese řekl mi že dělá strojvůdce tudíž jezdí po celé naší zemi.Schválně jsem se jej zeptal zda neví jak je to s migranty v našem severním a západním pohraničí a on mi řekl, že tam mluvil  někde s tamními policisty a ti mu potvrdili, že tam začíná být nebezpečno.Proto bych Vás chtěl poprosit zda by jste mohl prostřednictvím svého blogu vyzvat čtenáře pokud jsou ze zmíněných oblastí aby se podělili s jejich praktickými zkušenostmi, jak to tedy je tam u nich.Pravdu se z našich objektivních medíí asi nedovíme.Předem děkuji a jsem s pozdravem

Milan O.

Milan O. má pravdu- všichni o migrantech mluvíme, ale vlastní náraz na realitu? Žádný.

Takže to uděláme jednoduše – otevřu diskusi.  A ten, kdo má nějakou osobní zkušenost – klíčové slovo je osobní!!!, necht ji sdělí! Upozornuji, že nestojím  o vyprávění z  druhé ruky, o linkování z internetu, o informace  z doslechu. Tohle  mne nezajímá. Chci jen autentická svědectví. Rovněž nestojím ani  o následnou diskusi k eventuálním svědectvím. To je  pro účel, který mám na mysli-balast. A pokud budu časově  stíhat  a naleznu ho, budu to bez milosti mazat. Milan O. jasně nastavil pravidla ve svém mailu. Bude pro všechny z nás  dobře, když mu vyhovíme. Kdo s e chce  probírat diskusí dlouhou 250 příspěvků, z nichž je  20 k věci?

Díky za pochopení a  za konkrétní příspěvky  o diskuse.

 

Advertisements
Příspěvek byl publikován v rubrice Hodina vlka se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

43 reakcí na Máte nějakou osobní zkušenost? Napište ji!

  1. Jan H. napsal:

    Vlak z Děčína do Šluknova jezdí přes Německo. Vlakem jezdí i uprchlíci. Nijak masově. Sem tam pár. Jel jsem tím vlakem, pár jich v něm viděl. Několik desítek na nádraží v Bad Schandau (přestup na vlak do Drážďan), několik s kufry a taškami v Sebnitz (těsně u českých hranic, přestup na vlak do Pirny). Ptal jsem se průvodčí kolik jich jezdí, řekla že hodně. Ale že rychlík do Drážďan bývá nacpaný. Průvodčí pravila, že uprchlíci se začínají objevovat v Dolní Poustevně (městečko hned vedle Sebnitz) a v Jiříkově, kde bydlí. Říkala, že za Jiříkovem v Německu je jich jak malých psů. Dříve tam prý jezdila za nákupy, teď už se bojí.
    Ovšem panuje obava, že se budou uprchlíci řízeně přesouvat k hranicím s ČR, jelikož Východní Německo je vybydlené, většina lidí z pohraničí utekla víc do centra země. Což mohu osobně potvrdit, v pohraničí je velké množství prázdných nemovitostí, zavřených obchodů a většinou starší obyvatelé. Takže by to byl logický krok, přesunout migranty k hranicím, kde nebudou tolik na očích. Jako v dobách socialismu u nás – do Sudet se řízeně přesouvali chorobomyslní, Romové a jeptišky. V Sebnitz na to konto byla velká demonstrace. Je tomu pár měsíců, jsem-li dobré paměti.

    • Jan H. napsal:

      Ještě takový milý čulíkovský dodatek. Za tu cestu vlakem jsem viděl asi třicet uprchlíků, všechny starší osmnácti let, mladší třiceti a všechny mužského pohlaví. Žádná žena, žádné dítě.

  2. Gerd napsal:

    Občas lze mezi Plzní a Rozvadovem vidět menší dodávky s evropským řidičem nacpané arabskými osobami. Buď jde o rodinu s dospělými syny na výletě nebo migranty.
    Osobně znám dva muslimy, kteří zůstali žít v ČR po studiích. Ani jeden z nich není nábožensky horlivý a nevede k tomu ani své syny. Žijí naprosto normální životy. Zákaz islámu by se jich nijak nedotkl.

    Vhodné řešení na téma migrace by bylo zakázat islám jako hnutí směřující k potlačení demokratického zřízení, lidských práv a osobních svobod, tedy neslučitelné s Ústavou ČR. V Saúdské Arábii také není možné vyznávat křesťanství, proč by měl být islám v EU povolen? Zákaz veřejného hlásání islámu by ČR zbavil mnoha budoucích teroristů a účinně omezil migraci. Jenže to se v EU nepovede.

    • český maloměšťák napsal:

      „….Osobně znám dva muslimy, kteří zůstali žít v ČR po studiích. Ani jeden z nich není nábožensky horlivý a nevede k tomu ani své syny. Žijí naprosto normální životy. Zákaz islámu by se jich nijak nedotkl….“

      Opravdu nijak ? Vy jste si nějak jistý…nebo spíše nezodpovědný ?!?
      Žít nábožensky „normálním“ není ? Co teda s těmi několika tisící lety mnoha lidských civilizací ? Byly snad nenormálními ? Žijí Hutterité či Amishové nenormální životy ?
      Co je deviací (jistě , může jít o disidentství… a pak je vše jinak) – to, co trvá plošněji a déle, nebo to, co trvá nepoměrně kratší dobu, na nepoměrně menším geograf. prostoru ?

      Nábožensky vlažným zakazovat nemusíte….a nábožensky vřelí zákaz různým způsobem odmítnou. K čemu teda by takový zákaz měl vlastně být ?

      Největším nebezpečím není dnešní islám, ale zreformovaný islám. Oproštěný od maligních prvků , archaistických, kulturně vyžilých zvyků apod.smetí a odstrašujících artefaktů Takový by byl pro velké skupiny zdejšího obyvatelstva přitažliivou nabídkou – na chřadnoucím domácím náboženském trhu , v prostředí zmatených a hypertrofovaných multirolí, které zdejší obyvatelstvo očividně nezvládá.
      Bojte se islámu zreformovaného, když už tedy máte z něčeho takového mít strach.
      Na druhé straně – pokud se něco amalgamuje, ubývá i síla amalgamačního prvku…viz paganizace původního (zda vůbec něco takového kdy existovalo) křesťanství, vrcholící holokaustem, dosud nejkrvavější obětí v dějinách lidstva – protože téměř celého jednoho etnika, včetně malých dětí. To pohanství stavíme proti islámu, ne křesťanství – to je vážný omyl jak vůdců, tak davů – ty výkřiky ohledně judaisticko-křestanských tradic jsou lží, propagandou, dpst přisprostlou.

      • Gerd napsal:

        Osobně se domnívám, že křesťanské církve všech směrů se po nástupu islámu přesunou na islámskou víru.

  3. tresen napsal:

    Moje autentické svědectví zní takto:
    Do inkriminované oblasti jezdíme často, ale uprchlíky jsme nikdy nepotkali.
    Je to možná věc náhody.

  4. Hudec napsal:

    Nevím kam zmizel Kamal, který před dvaceti lety pracoval v plzeňské Fakultní nemocnici (lékař). Dělal nám společníka ve svém rodném Jemenu při návštěvách té země v roce 1996. Hrozně miloval svou (jedinou, tehdy) ženu, která i u nás nosila dlouhý šat a šátek na hlavě.
    Nebyl to ovšem uprchlík, vystudoval u nás a nějakou dubu tu pracoval.
    Byl to bezva kluk a byla s ním veliká legrace. Jednou v Saná, když začal halekat muezin, můj kolega a kamarád Michal, poprvé v arabském světě, se ho dotázal, zda je to skutečně muezin z minaretu. Kamal mu to potvrdil a dodal: „Voni ty Arabové mají takový divný zvyky“.
    Nejspíš se vrátil zpátky do Saná. Tehdy bylo pro nás bezpečno v Jemenu a pro něj u nás. Byl tu tak trochu exotem, stejně jako my na jemenském venkově.
    Svět se změnil.

    Předpokládám, vlku, že výsledky této diskuse budou hubené. Aktuální masové migranty tu zatím ještě nemáme a většina z nás je tu hlavně nechce. Až tu budou, pak to teprve bude k diskusi o „osobních“ zkušenostech. Ale to už zase bude pozdě k něčemu jinému než k plané diskusi.

  5. NavajaMM napsal:

    Áno, mám desiatky osobných skúseností s migrantmi z iných kultúr a za posledných 40 rokov je vždy niekto z nich v mojej blízkosti. Dnes mám suseda, ktorý má povolený dlhodobý pobyt a mal som aj niekoľkých najbližších kolegov, niektorí z nich boli aj moslimi. Väčšina z nich bola fajn, ale na niektorých som si musel dávať sakramentský pozor. Jedného z tých problematických som pri sebe v pohode zvládol, ale keby ich bolo čo len 10, asi by som sa zbláznil.
    Vlku, chlapíkovi, čo vyvolal túto diskusiu odkazujem, že táto otázka je neférová. Ja takú osobnú skúsenosť nechcem a nechcem, aby ju mal ani nikto z mojich blízkych. Je moje asertívne právo nechcieť to a nie som povinný to zdôvodňovať, ani skúšať, čo to urobí. Viem, že keď tá osobná skúsenosť príde, bude už neskoro.
    Koľko ľudí má osobnú skúsenosť s reálnym životom v Severnej Korei, v Iráne? Mainstreamové médiá nám ich bez začervenania vykresľujú ako peklo na Zemi a očakáva sa, že tomu budeme veriť. Hore položená otázka je klasický príklad demagogického dvojitého metra.

  6. Karel Rossmann napsal:

    Vlku je to s Vámi těžké, tam, kde máte rozhovor otevřít, neotevřete, člověk se tak nemůže dočkat Lexe, čobolíka a podobných přátel, a kde je to zcela mimo, tak otevřete. Zde dotaz jako by byl přímo z ČT24. K věci: žiji a pracuji a vandruji přímo na „čáře s NDR“. Osobní zkušenost s „migranty“ je dvojí: ti noví, ubytovaní přímo na čáře (viz TV) při mém čundru hleděli na mne pouze přes skla oken, žádný jiný kontakt. Ti staří migranti: znám čtyři- vesměs jsou to kolegové, z různých oborů, specialisté. Velmi velmi přátelští, odborně zdatní, genderově zcela neutrální při výkonu práce, řeč krásná „cizokrajná čeština“. Ti jsou u nás pochopitelně dlouho, zde v pohraničí přibyli, spolu se Slováky a Ukrajinci, protože lékařů je zde málo.Čili shrnu: má osobní zkušenost s migranty dosud velice maličká, statisticky nevýznamná a dosud výborná.
    Jinak tedy dotaz je zcela obsolentní v této době, protože osidlování pohraničí migranty a jejich sexuální integrace teprve přijde. Žádný volený, či nevolený žvanil to nezastaví.
    V úctě
    KR

  7. NavajaMM napsal:

    Svojim spôsobom na túto otázku odpovedal aj pan Jeník Čermák svojim článkom hneď vedľa.
    Bravo, pane Čermáku!

  8. Hudec napsal:

    Vlastně jsem to nenapsal všechno, napadá mě.
    Manžel mojí oblíbené neteře je Ukrajinec původem z Kijeva. Mají synka Antonína, asi čtyři roky. Žije tu snad dvacet let, má už dávno české občanství a je velmi chytrý a dobře placený IT odborník. Chová se v ČR naprosto normálně, jinak se to popsat nedá. Hodně cestuje po východní Evropě a oživuje malé vodní elektrárny. Je ovšem velký rusofob, což mu nikdo nebere – má právo na svůj názor. Jeho „kulturní vzorce“ jsou od našich rozdílné jen nepatrně, o jeho náboženské víře nevím nic, nebavíme se o ní, ani neteř se o ničem nezmiňuje, tak jeho víra/nevíra asi nehraje žádnou významnou roli ani v jejich vztahu, ani v jiných mezilidských kontaktech. Umí báječně pít vodku, to bude v genech 🙂 . Občas si sem k nám bere na pár týdnů stařičkého chorého tatínka a tomu se vždycky zpět do Kijeva nechce.

    Pak tu u nás v centru městyse žije taková zajímavá figurka, Saša. Také už spoustu let a také s českým občanstvím, je z Petrohradu. Žije „od nepaměti“ s jednou novinářkou, proto ho znám blíže. Býval námořníkem a pořád platí, že občas zmizí na řadu měsíců někam do zahraničí, prý na moře, vydělávat peníze. Trochu bouřlivák, ale prima kluk.
    On i Anton jsou pro mne osobně (nikomu jinému to zdůvodňovat nemusím) dostatečným důkazem, že nejsem žádný xenofob.

    V domě, kde žijeme, se zdržují od podzimu tři německé studentky, které jsou zde zapsány na medicíně. Bydlí až nahoře v ateliéru, 4.patro bez výtahu. Potkáváme se jen na schodech, usmívají se a zdraví česky. Ale to nejsou migrantky.
    Máme tady ve městě hodně studentů z Portugalska, nevím, že by s nimi byli nějaké problémy. Ale to také nejsou migranti.
    Pak tu máme spoustu zahraničních dělníků, spíše jednodušších (stavební práce a práce ve fabrikách na pásu). Slováky nemohu chápat jako cizince, Rumuny atd. ano, ale zdrcující měrou jsou to samozřejmě Evropané z EU. Moc je nepotkávám, asi se zdržují v jiných teritoriích, než já, podobně jako japonští manažeři z Panasonicu a dalších podniků na Borských polích.

    Jeden můj klient lanaří zdravotní sestry a pomocný zdravotnický personál ze Slovenska, zatím nevím s jakým výsledkem – ale jak jsem napsal, Slováci/Slovenky nejsou cizinci, tak sem vlastně zařadit ani nepatří.

    Kostel sv. Anny na rohu naší ulice (baroko) slouží pravoslavných, kamarádím s farářem Honzou Polanským. V neděli v poledne mívají mše a štvou mě, že občas parkují i v prostoru, vyhraženém pro rezidenty, tak na ně někdy, když mám blbou náladu a vracím se z fitka nebo z bazénu, volám Městskou policii a ta jim nasazuje boty. Většinou jsou to Ukrajinci, hodně ze Zakarpatska. Ale jinak nevadí. Zajímavé je, když mají nějaké pravoslavné svátky, to je potom kolem kostela takové zajímavé divadlo.

    Předem odmítám názory, že masově potřebujeme pracovní síly. Pro jednoduché, masově potřebné profese by jich u nás bylo skoro dost, ale sociální dávky umožňují celým skupinám českých občanů nepracovat. A zisky z montážních hal na Borských polích opravdu v ČR nekončí. Ostatně ani z Prazdroje (USA/Jižní Afrika), ani ze Škodovky (nejspíš Karibik). Takže někdy/často je to výroba dobrá k tomu, aby tu pracovali zahraniční dělníci a část výdělku posílali domů a majitelé zisky jakbysmet. Pro nás – výroba pro výrobu, jen zasviňuje životní prostředí. Náklady spojené se zdravotnictvím nese z velké části ČR a třeba i náklady na MHD také – málo kdo si uvědomuje, že jedna jízda by bez „dotací“ přišla na 55 korun, což je daň za to, aby se tu ve městě dalo vůbec žít. Cizinci ji využívají vskutku hustě, o tom není pochyb, a rádi jezdí na černo, protože dostat z nich pokutu je vskutku obtížné. Pro zajímavost – město stojí MHD ročně 800 miliónů.

    Nějak mi to nabobtnalo, ale to jsou poznámky vskutku z osobního kontaktu.
    Tož tak, co z toho vyvozovat?

  9. KAri Tonal napsal:

    Snad bude k tématu: Osobně znám jednoho Palestince (35 let), co si k nám přivedl mladou ženu, která zde porodila dítě. V Evropě už je od 25 let. Studoval v Řecku, Španělsku a nakonec je zde. Jeho bratři už mají nejméně 3 děti a více (jsou na blízkém východě). Není hloupý, ale pracovitý zrovna taky není. Z jeho úhlu pohledu to musí opravdu zvláštní, prošel si naší byrokracií a dělal to poctivě, jinak by u nás nemohl zůstat. Občas jsem mu pomáhal s telefony od policie nebo úřady a teď, když to má vše za sebou se tady najednou objevují v Evropě imigranti, kteří toto vůbec nemusejí podstupovat. A mají stejná práva jako on. Sarkasticky komentoval, že kdyby šel o 140 km na jih jako imigrant, tak by ve Vídni hned dostal na naše 20 000. Víc, než má teďka. Pracuje u nás, ale nechce zde zůstat (ČR). Setkal s drobnými incidenty u nás, kde se někomu nelíbil.

  10. český maloměšťák napsal:

    Mnoho z nás jsme byli, jsme či budeme migranty – zatím snad pouze těmi “ ekonomickými“.
    Takže pozorujme sebe, zde to máme skutečně z té nejprvnější ruky. No ale dobrá, táhnou příklady, že ? Anebo ať táhnou – když příkladů není, že ?

    Asi nejmoudřejší člověk, kterého znám, je jeden řecký hudebník – syn imigranta. Valnou část svého života strávil v zemích celého světa. Říká, že to, že nám komouši zařídili krom jiných věcí(například nemožnosti cestovat tam, kam bychom chtěli – pokud bychom na to měli čas, chuť a peníze) i dosti etnicky čistou společnost, je na jedné straně sice zajímavé, ale na straně druhé je to dost nebezpečné – poněvadž jsme to začli považovat za cosi přirozeného, normálního.
    Ale svět takový není, svět není souborem lokalit složených z chaloupek z mechu a kapradí či sedniček v níž Jeníček s Mařenkou tráví zbytek svého postperníkového života v klidu a pokoji ( a v ctnostné chudobě materiální i duchovní), již dále nikým a ničím cizím nevyrušováni. A když na okýnko sedničky zaklepe ruka špinavá, chlupatá a černá….Jenda s Mařkou jsou najednou v šoku, to jako co ? Kdo nám to loup…eh teda, co to je za přivandrovalce ? Což si nevystačíme sami se svými problémy, nač ještě nejaký cizí rušivý element ? A proč zrovna my ?!?! My přeci nic, my oběti !
    No ono je to totiž tak – svět je v postatě založen na migracích, na neustálém kolotání hmoty i nehmoty jak přírodní, tak i umělé, člověkem stvořené. Kdyby se celý ten cirkus zastavil, to by byla smrt. Nač je však někomu úsilí takové, že výsledkem má být smrt ? To je povíceru větši průser než když přijdete o ženu,auto i barák….když přijdete o pas.
    No tak holt nás ta migrace zasáhne taky, co teda s tím ?
    Se třeba odstěhuj taky za lepším.
    Nebo jdi a braň hranice své vlasti , s puškou v ruce, s ohněm v srdci.
    Nebo migrantům pomoz – ať se stanou minimálně takovým vzorným příslušnékem judaisticko-křesťanské (Duka, 2014) civilizace jak jsi ty sám.
    Nebo sepiš petici, vytiskni leták, nakresli vtip, zažehni pochodeň, jdi do sebe, jdi mimo sebe, vysvětluj, rozmlouvej, šiř, mávej vlaječkou, mlč…

    Ale hlavně přestaň pouze žvanit a brečet, to je nedůstojné člověka moudrého moudrého.

    P.S. Nebo si založ stranu. Pokud do ní seženeš známé ksichty a peníze, pak dosáhneš mnogo i jen tím žvaněním.
    ————————————————————————————————————————–
    Já je uplácím.
    Málo, vím.
    Mohl bych víc. Všichni bychom mohli víc. Ale to by nás pak moc bolelo – neměli bychom na barák, na auto, na ženské…někteří možná už ani na vodu a jídlo.
    Tak uplácíme jen tak a málo, aby se neřeklo…. a taky zpovzdálí, mlčky. Po křesťansku, jak se na správnou charitu sluší a patří. Bez reklamky.
    Furt lepší než kdybychom jeli na místo a tam ty lidi kopali do holých prdelí zlatem okovanýma botama.

    • Hudec napsal:

      Vaše premisa je pěkná blbost. „Mnoho z nás jsme byli, jsme či budeme migranty“. Ne mnoho z nás, převažující „mnoho“ jsme se v této zemi narodili a také tu umřeme. „Někteří z nás“…. to by bylo tvrzení, s nímž by se dalo souhlasit.
      Z chybné premisy lze sice dospět i ke správnému výsledku logických úvah, ale to je jen náhoda, nikoliv princip.
      Zkuste to jinak a lépe.
      To vaše „kolotání“ mi připomíná (neuražte se, prosím) císaře Rudolfa II. v tom známém filmu. Werich ho zahrál dokonale.
      Z „pušky v ruce“ máte srandu. Já taky. Ale co když……

      • český maloměšťák napsal:

        Jawohl, Herr Kulturfuhrer !
        Skoro všichni jsme migranty, dokonce velmi často kulturními, záleží která část, kategorie skupinové přináležitosti, sounáležitosti se aktivuje. A tak můžete od stejnéhp individua dostat pod ržce za to, že nefandíte Baníku, jakožto i za to, že nemilujete matičku vlasti Prahu (tedy i Spartu a Slavii). Příslušných procesů aktivací potřebných (z jjeich hlediska) druhů skupinových soudržností uměji perfektně užívat manipulátoři, včetně pedagogických sborů.
        Ale Vy asi ne, Vy budete asi jeden ten z těch s tou modrou krví….co nemění své zvyky,návyky, postoje , geny, socialní postavení…leta letoucí, po generace. Nezávidím, ale přeji.
        Já ne, já su různej. Z různých etnik aj kultur aj tříd aj obyčejů, prostě směska vzniklá tím kolotáním, které zcela neprozřetelně karikujete (celý Vesmír je dán kolotáním, bez vnitřního smylu a vnitřní kultury – kulturně se jeví pouze bytostem jako jsme my, a to jenom díky našemu mozku).
        Neurážím se, mě povýšenost druhých pouze baví – neuráží.
        Hezký zbytek dne (v našich časech je nutno si trvalých dešťů považovati tak, že dny, kdy trvale prší , jsouť krásné).

        P.S. Víte, když se někdo někde narodí a tam i zemře – to ještě neznamená že tvoří národ, kulturu, tradici, …a pod. nemigrativní aspekty nějaké domnělé, nekolotající stálosti.To bychom pojednou taky mohli mít tolik národů, že by se z toho pak všechny ostatní národy dočista zbláznily.

        vysv. : „Mnoho“ nemusí být převažující, mnoho může někdy být třeba i deset. Nebo dvě (např. blechy).

        • NavajaMM napsal:

          Pane maloměšťáku, v tejto debate o migrantoch nejde o princíp, ale o mieru. Každý z nás má napríklad nejakú skúsenosť s alkoholom. Pohárik vína denne dokonca lekári odporúčajú ako zdravotnú prevenciu. Ale ako skoro vo všetkom, v žiadnom prípade to neznamená, že čím viac, tým lepšie. A dobre viete, kam patrí človek, ktorý nepozná mieru. Nie je mu totiž pomoci a otrávi život celému okoliu. Capito?

          • český maloměšťák napsal:

            Poslušně hlásím, že nechápu (zejména nechápu proč mi svou intelektuální tvorbu podstrkujete jako mou).
            Míra, pravda. Čeho míra , migrace ?
            Kdo ji určuje – Vy ?

            Víte , společnost která umí posílat hordy svých zabijáků na chudé lidi, ale která neumí zatočit s daňovými ráji plutokratů…taková společnost je sama o sobě jedním velkým emigrantem, utekla a utíká od velmi důležitých hodnot , od sebe sama. Je odstrašujícím příkladem, nikolivěk vzorem hodným k následování.
            Možná přijde s uprchlíky i odvaha, její renesance.

          • NavajaMM napsal:

            Pane, vidieť, že nechápete. Snažil som sa Vám vysvetliť, že je irelevantné obhajovať migráciu ako jav. Nikomu u nás nejde o jej úplnú negáciu. Avšak už teraz prekročila únosnú mieru.
            Súhlasím, že naša spoločnosť je chorá, ale neverím, že inváziou zvonku sa vylieči. Rovnako ako neverím, že obrovská dávka zmrzliny vylieči angínu v hrdle.
            Verím Vám však, že s touto situáciou môže prísť odvaha, rozhodnosť a srdnatosť – čeliť tejto situácii a nenechať sa prevalcovať.

          • Kari Tonal napsal:

            Asi pan maloměšťák necapito a i když tam u něj neprší, tak na maják mu asi šplouchá fest. Omlouvám se Vlkovi za plevelení diskuze, žádám ať mě smaže. Ale opakuju maloměšťákovi, že i pro něj platí pravidla diskuze a pokud chce být netolerantní, ať jde otravovat jinam anebo ať napíše článek o tom, jak umí být tolerantní.

        • Hudec napsal:

          No vidíte, a u nás neprší. To jsou ale věci, co?

  11. český maloměšťák napsal:

    A heleme se, hlídací čokl to dal do číselné podoby.
    http://hlidacipes.org/druha-svetova-valka-a-40-let-komunismu-cesko-nadale-patri-mezi-zeme-s-nejmensim-poctem-cizincu/
    Ešče jedna věc – keré to pospolitostní povědomí dycky v mozku a srdci zapínáme. na tom taky moc záleží.
    To pak jeden ti nadá do imigrantských bacilů jenom proto, že nefandíš Baníku. Aby se z toho vychrápal a nadal ti ráno do náplavy proto, že jsi moc vlažný ve svém vztahu ke kraji uhlí a železa. A nakonec je ti schopen vyspravit ciferník jenom proto, že ses nějak dotkl matičky vlasti Prahy ( a tak i Sparty nebo Slavie).
    Si myslite že u těch imigrantů je tomu nějak moc odlišně ? Možná u těch islamistů, tam asi jo – ten jejich systém je totiž jediněčně synergický, propojující v eveřejném životě jak techniku, tak politiku, jakožto i duchovno, ekonomiku a náboženství. Jeden by téměř chtěl závidět, kdyby si nebyl vědom toho, že je to lživý koncept , pohádka se zlým koncem.

  12. bathory napsal:

    Jsem migrantka. Ekonomická, asi. Žiji tu už 25 let, česky mluvím dobře, mám modré oči a jsem bílá. Na první a ani na druhý pohled se asi nijak zásadně od svého okolí neliším. Chodím do práce, platím daně, vychovávám dvě děti.Česko jsem si sama vybrala z mnoha důvodů, chci tu žít a snažím se žít tak, aby tato země nelitovala, že jsem se sem vetřela.
    Ale jedno je prostě neoddiskutovatelná skutečnost, kterou si vy – lidé křtění Vltavou, Labem či Moravou – neuvědomujete. Musím si dávat sakra bacha na to jakoukoliv kritiku, protože častou odpovědí mi je „tak teda táhni, odkud si přišla“. A občas se bojím, že když „můj“ (???) národ Čechům něco provede (a bohužel to docela umí 😦 ), nebudu mít ani čas sbalit si věci a potáhnu, i když osobní zodpovědnost za to skutečné nebo domnělé příkoří nejspíše neponesu.
    Přes to všechno mi stále stojí za to snažit se žít ve Švejkově a Cimrmanově zemi.

    • Hudec napsal:

      Díky za Švejkovu a Cimrmanovu zemi – to je správná definice.
      Nevím o jaký cizí národ (váš) se jedná a co nám může provést? Slovenka asi nebudete, těm je vlastně odpuštěno na základě historických zkušeností už dopředu cokoliv. Maďarka asi ne, jaký spor má Čech s Maďarem (jsem narozený v Šahách)? Polka? Nás mají Poláci rádi a nám jsou celkem (hodně bohužel) lhostejní. Rakušanka? No – buď Ruska nebo Němka…. ?
      Kdyby Ruska, pak vězte, že vzhledem k neustálému osočování Rusů mainstreamem, sympatie k tomuto etniku v mém okolí spíše vzrůstají (i když, přes moje veškeré sympatie, umíte být opravdu pěkní parchanti). Ale ano, historické reminiscence přežívají. Navíc protiruský tlak je veden hlavně na mládež a z poza oceánu. V tom případě vaše obavy chápu.
      Pokud Němka, pak v přímém osobním styku přece nemůžete mít žádné problémy, myslím si. Obecně vzato ale ostražitost vůči tomuto národu u nás zůstává a je jen otázkou diskuse, zda je to oprávněné či nikoliv. Vývoj v posledních letech mí napovídá, že spíše ano.

  13. Svoboda napsal:

    Jistebník na severní Moravě, léto 2015. Brzy ráno se na místním nádraží pokuluje nebo posedává 6 osob, snědé pleti, všechno muži asi od dvaceti do čtyřiceti let, pouze jeden starší s berlí. Mají dvě, tři igelitky, možná nějaký batůžek. Mluví na sebe chrčivým jazykem, nesrovnatelným s romštinou. Zřejmě je vypoklonkoval nějaký ráznější průvodčí z nočního vlaku od Přerova. Za chvíli nastupují do přijíždějícího vlaku směr Ostrava. Kdosi volá na polici a oznamuje nález, směr i počet. K Ostravě zbývá asi 8 minut jízdy. Policie ve Svinově, která to má na perón asi 30 vteřin, se však neobjevuje. Nový telefonát a nové opakování stejných informací s upřesněním, že míří dál. Průvodčí celou skupinku ignoruje, jako by byli průhlední. Na hlavním nádraží se objevují 2 ( slovy : dva ) mladí policisté, aby „prověřili“ skupinku šesti chlapů… Další vývoj nemohu potvrdit, ale že by je vyvedli z vlaku ( natož zatkli ) o tom pochybuju.

    ( Pro zajímavost : o pár měsíců později jsem svědkem, jak se několik minut po zavolání jistého výrostka sjedou k jednomu čechovi dvě policejní auta s pěti policisty, aby ho „zajistili“ kvůli – jak se pak ukáže křivému – obvinění z poškození jakéhosi mobilu… )

    • český maloměšťák napsal:

      Nešlo o výpravu tunajších sportovních rybářů ? Mohli například vypadnout za lijavce a sychravce z loďky. Vercajk se jim utopil, zachránili jen to, co měli v igelitkách… no a pak ty prochladlé hlasivky – to pak nerozeznáte dokonce ani Mongola od Barmana, natož muškaře od kapraře.
      Ale to nic není, takováto turistická wilkommenkultur…
      Daleko horší by bylo, kdyby do toho vagonu, eventualně naplněného hard fanoušky Baníku, vlezla skupinka soft fanynek Sparty. To by teprvá byl multikulturistický teror…..to by byla inkluze že by policajti koukali kde nechal Kubice díru. To by bylo tolik hop hop češstsví, že by zaměstnalo deset advokátů na tři úvazky po dobu pěti let…

      Já o tom vím své, mě jednou přinutila naše kulturní mládež sundat i čepici jenom proto, že byla barev jim nepřátelského oddílu…No, sundat – to je slabé slovo. Po několikaminutové kulturní výměně mi ji prostě nekolika údery do hlavy srazili a vyhodili oknem vlaku ven.
      Furt lepší, než kdybych byl celý oblečený do barev toho jim nepřátelského sportovního oddílu, že…

      Není nad jeden národ, jednu tradici, jednu kulturu.

  14. rexton napsal:

    Vlakové nádraží Lille v roce 2011, asi v 23.00. Já s kamarádem proti desítce tmavofrancouzů. Vzhledem k tomu, že máme oba docela hodně zavazadel a oni docela hodně kovových předmětů, tak volíme ústup. Nakonec nás oloupí jen o deset Euro. Vzhledem k té hrůze, jak to vypadalo, tak docela směšná částka.
    Rychlík Budapešť-Vídeň, leden 2015. Vlakem proletí skupina migrantů, sebrali všechno jídlo a pití, co měl kdo u sebe. Nevydrželi ani kojenecké láhve….S bojovým pokřikem „We are refugees“ proběhli všechny vagóny a policie….no dívali se jinam.
    Nevíte, co se na nás řítí. Protože kdybych napsal o dalších setkáních a zejména o tom, s čím sem jdou a s jakým úkolem (úkoly) a jak mají zmáklou logistiku, propagandu a ideologii, tak to tady vlkovi smáznou. Dobře už bylo

  15. Edita napsal:

    Mám jednu významnější zkušenost s arabskými muslimy, s rodinou, která zde žije již dvě desítky let, možná více. Měla jsem ovlivnit problémy syna této rodiny, takto asi 14ti letého mladíka, který měl potíže zařadit se do skupiny vrstevníků, Čechů, a protože byl z bohaté rodiny, kupoval si přízeň způsoby, které nemá smysl zde líčit. Na mne udělalo největší dojem jednak to, že otec, který jedině věc řešil (opačně, jak tomu bývá většinou u nás, kdy problémy ratolestí často řeší více jejich matky)se projevil jako milující a velmi tolerantní otec, který měl velkou starost o syna a kupodivu jen málo zlosti na něj. A pak to, jak širší okolí té rodiny, přátelé a zase muži, byli ochotni okamžitě pomoci. Ten mlaďoch měl ve svém průšvihu v každém případě pevné zázemí. Podotýkám, že nevím, zda by podobnou podporu měly i jejich dcery. Většina našich dětí už ale pocit takové rodinné opory postrádá. Píšu to proto, že síla tohoto etnika může oproti nám spočívat právě v takovýchto věcech a měli bychom s tím počítat.

  16. zemedelec napsal:

    Neustále nám bylo vnucováno,pomáhat utečencům křesťanům a kolik jich chodí do kostela,když si chtějí stavět mešity,ale ani jeden kostel.
    Proto nepřijímat nikoho a už vůbec ne,přes naše oficiální převaděče.

    • český maloměšťák napsal:

      Křesťané staví chrám ve svých srdcích.
      Mnozí z opravdu poctivého , tvrdého kamene.

  17. český maloměšťák napsal:

    Jeden maník , adoptovaný mým kolegou, svého času sloužil na letadlové lodi , v časech odstraňování “ diktátorských režimů“ na BV. Docela fajn kšeft, pro mladého jak dělaný.
    V současnosti hájí islám, bo viděl zblízka , co tam tkzv. judaisticko-křesťanský Západ napáchal.
    Hájí islám ale ne en bloc, hájí jej podobně jako vy hájíte své kořeny, tradice, národ atd. – to znamená že neobhajuje conquisty, kolonizátorství, rozvracení kultur a civilizací, holokaust, ekonomický terorismus atd.
    Je to fajn člověk , tmavší pleti – a tak se na něj bílý garbage dívá úkosem a někdy mu dost hnusně nadávají. Kdybyste ho někdo z vás potkali, prosím vás, nedělejte takové věci, on je totiž velmi hodný, ale někdy to neustojí. Má dost vysoké hodnocení v karate a bavil se nějaký čas i kick boxem. Buďte na něj hodní – neprovokujte,leda že byste měli fakt dobrého známého jak chirurga, tak zubaře..
    Poznáte ho jednoduše – je takový celý tmavý. A česky mluví s podivným dialektem. Vlasy má černé a tělo svalnaté.
    No prostě je takový jiný.
    Takže raděj udržujte a dodržujte ty hranice,nemusilo by se to vyplatit..

  18. Hudec napsal:

    Vlku, docela vás chápu, že diskusi nepouštíte. Stačí jeden trol a je to na nic.

    • Skogen napsal:

      ??? Tak ho nečtěte. Občas někoho přeskakuju (neříkám, že tady) a ani to nemusí být troll. Když vás nebaví něčí rozhovor v autobusu, taky ho přece hned nebudete chtít zrušit. Pravda, můžete jet příště autem. Sám.

    • český maloměšťák napsal:

      Ten člověk žije. A na rozdíl od Vás bojoval vlastníma rukama. Proti těm vašim domnělým nepřátelům zdejší kultury. Má z toho občasné trauma, ale vcelku z toho vyváz O.K.
      Je to syn emigranta – tedy je to k tématu. Je to český Američan afrického původu.

      Tedy troll je ten, kdo je nějak nepohodlný většinovému publiku.
      To je , dámy a pánové , kádrování jak za bolševika….. tak tuto kulturu chcete bránit ?
      Přeji vám jen samé neúspěchy. A ať se nepotkáte s větší silou, než se domníváte že je ta vaše….

  19. jkl napsal:

    Tak jsem si nebohaté zkušenosti shrnul a závěr pro maloměšťáka – klidně bombardovat od Marrakeše po Lahore. 90. léta – stopem po Evropě, vlastně náctileté sluníčko – jediný problém v Amsterodamu na předměstí s Maročany. Totéž ve Francii. V Curychu opakovaně svědkem zátahů proti Pákistáncům. Praha – drobné incidenty v baru a okradení Araby. Na Sardinii nepříjemně vlezlí a obtěžující emigranti z Afriky. Podotýkám, že vizáží a názorem jsem byl ještě nedávno spíše blízko dnešním zastáncům uprchlíků a teprve shrnutí na Vlkův dotaz mi ukazuje negativní zkušenost s arabským živlem. Abych jim nekřivdil, tak jeden pozitivní bod byl majitel pákistánské restaurace v Praze.
    Pronájímal jsem dům Ukrajincům, pracovně se vídal s množstvím ekonomických emigrantů z celého bývalého SSSR – vesměs bez problémů. S některými se potkávám na pivu i dnes. Vietnamci – pravidelný zákazník jedné večerky, pracovně s jejich dětmi – pro mě tehdy překvapivě často premianty třídy. Taktéž bez problémů. Se současnou emigrantskou vlnou jsem se nesetkal a pokud u toho zůstane, tak budu spokojen.

    • český maloměšťák napsal:

      Bombardujte si se svými, Mě do toho netahejte. Já si vydělám na živobytí jinak.
      Dík.

      .

  20. Skogen napsal:

    A ako sa henten migrant spozná? Mohl bych říct, že cestou vlakem a zejména metrem potkám pokaždé pár osob, které bych mohl označit za migranty. Dnes více než dříve. Ale taky bych se mohl mýlit a jsou to turisté, anebo dokonce místní… Zatím žádný nevybuchnul.

  21. Ala napsal:

    Moje dcera žila 6 let s Arabem. Velmi příjemný mladý muž, kterého jsem si postupně, když jsem se dokázala oprostit od přesudků, oblíbila. Nevím, jakého byl vyznání, ale spořádali jsme spolu nejeden vepřový řízek…Měl české občanství, dokonale se integroval do naší společnosti. Dávám za pravdu jednomu z předchozích příspěvků, že přirozená migrace nepředstavuje žádný problém ani pro nás Čechy, ale že je alarmující právě to množství, v jakém dnes přicházejí, a přidávám ještě agresi, s jakou se domáhají „práva“ usídlit se v Evropě…

Komentáře nejsou povoleny.