Londýnská miniatura JF


napsal JF

ozývám se trochu mimo plán, ale snad k tomu mám dobrý důvod. Právě jsem s jistým zpožděním vyslechlzáznam Hodiny Vlka z 1. a 8.dubna a nádavkem i Dualog ze 7.dubna. Protožejsem za těch mnoho hodin poslouchání mnohokrát zaslechl slova Brexit, Panama
Papers, David a Ian Cameron a podobně, napadlo mne, že bych mohl přispět svýmidojmy přímo z Londýna.

Když panamská aféra propukla, viděl jsem první reakce a několik dní i další reakce a komentáře v britské TV. V hotelovém pokoji jsme měli velkou „placku“ s osmi kanály a shlédl jsem v ní hlavně večerní zprávy.

Zvláštní bylo, že v bulvárním tisku, který se běžně dá získat zdarma v metru i jinde, to vesměs nebylo na prvních stranách. Cameronové se v TV propírali poměrně často a důkladně, ale nezdálo se mi, že by někdo nějak počítal s tím, že by premiér kvůli aféře mohl odstoupit. To ale bylo už před několika dny, možná že je dnes už všechno trochu jinak. Stejně se mi zdálo, že to nikde nikoho nijak zvlášť nevzrušuje. Dokonce ani ve Speaker’s Corner v Hyde Parku (hotel byl docela blízko) o tom nikdo neřečnil. Zdá se, že na takové věci, jako jsou aféry premiérů, už jsou v UK tak nějak zvyklí. Jinak taky ještě nikde nebylo vidět zatím ani stopy po nějaké kampani k blížícímu se referendu o Brexitu, i když jsem ty stopy dost usilovně hledal. Asi je ta akce pro Brity ještě moc vzdálená. Londýn je příšerně přelidněné město, sice perfektně fungující, ale žít bych tam nechtěl. Za 35 let od doby, kdy jsem tam byl naposled, se tamhodně věcí změnilo, všude se staví a jen metro je stále stejně ošklivé. Jen tunely, vozy jsou nové a perfektní. A obyvatelstvo se mi zdálo být namícháno v poměru 1:1 z bílých a nebílých. Hodně Číňanů nebo Japonců (nerozeznám to), hodně tmavě
černých (asi vesměs druhá a třetí generace), spousta Pakistánců/Indů (rovněž nerozeznávám), hodně šátků a hidžábů, muslimky se spoustou dětí, ale taky ortodoxní Židé v černém, s pejzy a klobouky, taky se spoustou dětí. Recepční v hotelu byli Pakistánci, všechny tři servírky u snídaně byly Polky. Žádnou no-go zónu jsme neviděli, ani z dálky,
pohybovali jsme se hlavně v centru.
Za celou dobu jsme taky jen třikrát potkali policisty. Dvakrát na letišti při příletu a odletu a jednou na nádraží. Pokud jelo nějaké auto s houkající sirénou,byla to většinou ambulance. V pátek, kdy jsme se pohybovali v centru, tam prý dokonce proběhla nějaká demonstrace, což jsem se dověděl až doma. V londýnskéTV to nebylo a my jsme si ničeho nevšimli. Asi ta akce proběhla o ulici dál.

Tolik mých pár dojmů. Ten hlavní asi byl, že tam zřejmě politika nikoho moc nezajímá. Dojmů bylo samozřejmě mnohem víc, ale mimo téma.

Příspěvek byl publikován v rubrice JF a jeho rešerše se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.