Srážka se šmejdem


napsal Geordyn

Jsem sám doma v bytě. Byt mám v prvním poschodí, jak říkáme my starší. Mladší toto označení mají za druhé podlaží. Nade mnou v domě je ještě těchto podlaží pět. Je odpoledne a slyším zazvonit u svých dveří. Jdu ke dveřím, podívám se panoramatickým kukátkem. Stojí tam vysoký muž středních let a v přítmí chodby mi ukazuje jakousi legitimaci, kterou stejně nemohu rozeznat, protože nemám na očích brýle na čtení. Může to být asi nějaká úřednická návštěva. Policista by byl v uniformě. Poštu nám nosí dopoledne. Toto je osoba v civilu, má na sobě světlou košili nebo tričko a tmavé gatě / v Čechách by to byly kalhoty /, krátce ostříhané světlejší vlasy a v druhé ruce má slohu v tmavých deskách formátu A 4. Může to být třeba i exekutor, ale ti dávají předem avízo a doprovázejí je policajti. A potom, dluhy zásadně nedělám, protože mi byla v ekonomických záležitostech vzorem má matka, která každou korunu třikrát na dlani obrátila, než ji za něco vydala.


Ten co nejpřesnější popis onoho muže uvádím pro to, co později následovalo. Ale takto jsem si ho mohl prohlédnout, až po odsunutí jistícího řetízku a otevření dveří bytu.

Spustil na mne rozhodným tónem v hlase. “ Máme zjištěny nějaké nesrovnalosti v odběru elektřiny pro váš byt.“
Odvětím – jaké nesrovnalosti ?
“ Váš elektroměr neukazuje správně, kolik bylo elektřiny spotřebováno.“

Ale to je přece váš elektroměr, patří vaší společnosti a já za něho platím poplatek, podotýkám. A protože je elektroměr váš a říkáte, že neukazuje správně, tak ho vyměňte za jiný a neobtěžujte mne s problémy vaší společnosti.

A začalo u mne sílit podezření, že tento chlapík mne neoslovil jen tak. Před dvaceti lety totiž u mých dveří zvonili několikrát Svědkové Jehovovi, vždy ve dvojici, se svým povinným svědectvím, jak jim nařizuje jejich víra. Dvě hodiny denně svědčit o konci světa a získávat tak další Svědky. Byt mám hned u schodiště a štítek na tlačítku zvonku tak omšelý, že návštěvník získá odhad – zde bydlí staří lidé a bude je snadné obalamutit. Svědkové pochopitelně neuspěli. Stejně jako neuspěla před rokem mladá cikánka, která se snažila tak, že se představila jako zástupce společnosti dodávající zemní plyn a že by mi chtěla nabídnout smlouvu na odběr plynu za lepších podmínek. Byli s ní dva průvodci, kteří se tiskli ke zdi na schodišti. Buď byli tak stydliví nebo toužili být nenápadní.
Cikánka a zástupce RWE ? Vyprovodil jsem ji striktním odmítnutím.
A protože jsem byl obeznámen s případy vnikání podobnou lstí do bytů starých lidí s velmi nekalými úmysly, oznámil jsem na čísle 158 podezřelou skupinu. Popsal jsem tu troufalou dívku a zmínil se o jejích průvodcích. Na tom čísle mi řekli. Děkujeme, víme že existují a podíváme se po nich.
Takže jsem měl jisté zkušenosti s nezvanými návštěvníky, typu podomních obchodníků, nabízečů různých akcí a pod.
Tento však, který označil elektroměr za nezpůsobilý pro správné měření spotřeby, byl protřelejší. Otevřel na chodbě plechovou skříň, kde je elektroměr pro můj byt a i pro byt souseda. A spustil. “ Tady bylo s vaším elektroměrem manipulováno „. Věděl jsem bezpečně, že můj měřák je v pořádku, protože sleduji odběry tak, jak je vyhodnocuje EON na vyúčtování a ostatně bych musel vědět o tom, co mi tenhle chlapík věšel na nos.
Tak jsem na něho spustil ostřeji, jestli máte podezření, že já se dopouštím něčeho nezákonného, tak není snadnější zavolat policii, aby se toto všechno o čem hovoříte, vysvětlilo.
“ Zavolejte, ale budete mi muset zaplatit můj časový prostoj, který tady čekáním ztratím“.
Tak to už jsem po těchto slovech já zase ztratil svoji zdrženlivost a zkusil jsem ukončit nemilou situaci vyklizením pozice, s úmyslem zjistit u dodavatele EON, co se děje. Také mohlo jít o omyl – ne s nezpůsobilým elektroměrem, ten byl v pořádku, ale že toho chlapíka poslali na nesprávné místo.
Práskl jsem dveřmi a volal hned službu eon a popsal situaci. Odpověděli – nikoho jsme k vám neposlali. Asi jde o naši konkurenci, která usiluje o získání  zákazníků na náš úkor. Tedy o nekalou soutěž.
Když nekalá soutěž, tak se pokusím s ní kale zatočit. Nikdo mne nabude osočovat z neoprávněné manipulace s elektroměrem.
Opět 158 a popis chlápka. Když ho můj dodavatel neposlal, tak kdo ?

Řeknete si, Geordyne jsi naivní. V dnešní době spoléháš na to, že tě bude někdo chránit a pomáhat ?

A co byste v mé situaci dělali vy? Která instituce zatočila a i dále jedná ve smyslu zákona například s dodavateli šedesátiprocentního metanolu k napití. A výrobna toho svinstva byla v našem kraji. Že nyní před volbami je policejní sbor znejistěn možnými zákulisními hrátkami o uchování jistých odhalení neznamená, že nemůže jednat. Pravda, nyní se chlubí snad třicetiprocentní schopností vyřešit nekalosti. Pamatuji, že za mého mládí, ten policejní / SNB / náčelník, který neměl objasněnost případů alespoň pětasedmdesátiprocentní, šel na kobereček. Tam si s ním nepřiťukli.
Proč jsem o tom psal? Není to návod k tomu, jak mnohem dříve jednaly domovní, nebo uliční důvěrnice.
Myslím, že je správné ozvat se, nebo i zařvat, jako  jsem řval já na pseudoelektrikáře. Nedat se. Ozvat se.
Těch mlčících je i tak dost.

 Vlkův  dodatek:

Téma  stále  aktuální, kterému se Kosa,  nějakým omylem, zatím nevěnovala. Takže  otevírám  diskusi.

Příspěvek byl publikován v rubrice Hosté se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

16 reakcí na Srážka se šmejdem

  1. Leo K napsal:

    Mám podobnou zkušenost, ale myslím, že jsem se ji zhostil rychleji. Rozdíly: Geordyn je o 1 rok starší, jeho dodavatelem je EON, mým ČEZ. Ke mně chodí v páru. Nevím jak je tomu u EONu, ale ČEZ má možnost sledovat účet online, a toho jsem využil. Když přišli poprvé, byli hrubí – asi tak na úrovni toho popisu. Řekl jsem, že z mé iniciativy se nebude měnit nic a nemám o nich žádnou zprávu. Tečka. Poté jsem na ČEZ online položil dotaz, zda se jednalo o jejich obchodní zástupce. Připustili, že je to možné, ale popsali mi jak MUSÍ být jejich zástupce oblečen a že se musí zřetelně legitimovat. Asi před měsícem přišli zase dva pánové. Tentokrát velice slušně, ale vlezle. Pozdravili a hned si chtěli potřást rukama. Oblečení byli přibližně popsaným způsobem, jenom barva kravaty byla odlišná. Vůbec jsem je nehodlal pustit ke slovu. Řekl jsem – aniž bych opětoval jejich výzvu k podání rukou – aby se mi jasně legitimovali. Mávli mi jakousi průkazkou před očima, kterou jsem nestačil pořádně registrovat. Řekl jsem, že nemám jejich návštěvu ohlášenou online a poroučím se pánové. Konec. Opět jsem online zkontroloval svůj účet, nic se nezměnilo a tudíž bylo vymalováno. V předsíni stála se mnou manželka. Ta byla mým jednáním šokována, ale já si myslím, že s takovými není třeba navazovat žádné jednání. To už by byl ústupek a to podvodníci dovedou vycítit.

  2. Aldo napsal:

    Podobné návštěvy, ať se prokazují čímkoli, pokud návštěva není předem avizována, vyhazuji ode dveří se slovy „nemám zájem“, totéž činím s případnými telefonickými ataky. Tytam jsou časy kdy jsem je zdvořile vyslechl.

  3. Věra Říhová napsal:

    V našem městě máme zakázaný podomní prodej a všichni si to hlídáme. Z počátku nám v tom pomáhala Policie, kterou každý hned zavolal a policisté skutečně okamžitě přijeli a naháněli šmejdy po celém městě. Náš panelák je zavřený a bez domovníka k nám jen tak někdo nepronikne. Přesto se občas ještě šmejdi objevují jako údržbáři výtahu, kontrola parovodu či kanalizace a podobně. Přes elektroměry to mají nejjednodušší, protože jsou umístěné na společné chodbě kvůli zkratům a požárům a každý se k nim volně dostane.
    Důchodci se už naštěstí naučili nevěřit a neotvírat, přesto se stále ještě najdou hloupí důvěřivci, nad kterými člověk kroutí nechápavě hlavou, ale stařecká demence dokáže vykonat své. Bohužel. V dnešní době mi vadí všichni ti šmejdi přes telefon, kteří každou chvíli otravují, především komunikační společnosti a pojišťováci. Zrovna minulý týden mě naštval T-Mobile. Měla jsem cestu rychlíkem přes Liberec a dobu čekání na přípoj jsem si chtěla ukrátit procházkou městem. Jen jsem vylezla před nádraží, přišla mi SMS : „Stavte se za námi v prodejně T-Mobile ve Forum Liberec pro novou T-Mobile TV na dva roky.“ Slibovali luxusní dárek a levnější telefonování. Naštvalo mě to hodně. Za prvé to šmírování, jen člověk vyleze z vlaku, už vědí, kde jsem. Za druhé to idiotství, že si člověk na návštěvě v cizím městě půjde koupit zrovna televizi a strčí si ji asi do kapsy nebo do baťohu. Za třetí to jejich přesvědčení, že co důchodce, to dement. Volají a esemeskují snad obden a neustále mi něco nabízejí. Už jich mám plné zuby a po skončení smlouvy přejdu – kam ? Přemýšlím o Vodafonu, ale prý nejsou o moc lepší.
    Šmejdi byli výplodem dravého kapitalismu bez hranic a jsem ráda, že se proti nim zakročilo, ale stále to ještě zkoušejí, protože jejich firmám nikdo nesebere licenci či živnostenský list. Podle jejich vzoru to pak zkoušejí mnozí „soukromníci na volné noze“.
    Jediná obrana proti nim je NEOTVÍRAT – NEKOMUNIKOVAT – NENAKUPOVAT.

  4. jezevec napsal:

    nemyslím Geordyne že jsi naivní, že v dnešní době spoléháš na to, že tě bude někdo chránit a pomáhat. jen si nejsem jist, jestli zrovna policie je tady od toho, aby nás i vás chránila před podomním prodejem. podomní prodej je normální byznys a dá se dělat i slušně. pro mnoho chudých a neschopných lidí, nad jejichž osudem se tady na kose leckdo romanticky ujímá, cože mají dělat a z čeho mají žít, když mají málo peněz a jejich práci nikdo nepotřebuje – je podomní prodej nebo telesales předposlední štací před pracákem a/nebo pádem na úplné dno. je to dobrá práce a dobrá zkušenost pro absolventy, pitomce a ztroskotance – dobrá životní zkušenost a jistě lepší než aby kradli. ano jsou mezi nimi i šmejdi, kteří používají zastrašování, vyhrožování, a nátlakové metody na hraně zákona, často na hraně z té špatné strany – ty patří vymístit. ale plošně je zakazovat, nebo dokonce apriori na ně volat policii protože otevřel dvířka hdo a má blbý kecy, to je sociálně necitlivé. není rozdíl, jestli mi nějaký studentík vyhrožuje odpojením elektřiny – nebo když mi přiblblá televizní reklama vnucuje představu, že pitím předražené supersračky získám vzhled modelky.

    ale myslím, Geordyne jsi naivní, že v dnešní době vůbec uvažuješ o tom, že něco výhodného k tobě přijde samo od sebe, nebo dokonce prostřednictvím prodejce. takhle to nefunguje. aby nabídka byla pro tebe výhodná, musí být pro dodavatele nevýhodná, jiná možnost není. takže už vidím dodavatele, který platí prodejce, aby nabízeli produkty a služby nevýhodné pro dodavatele, aby odběratel měl co nejvíce výhod a dodavatel radostněji prodělal …. jo, pěkný hovno.
    podomní a telefonický prodej můžete tedy brát jako hru. vědomí, že cokoliv co vám přijde prostřednictvím prodejce, je pro vás vždy méně výhodné než to, co si dokážete zjistit a sehnat sám – vám dává jistou svobodu, a taky návod k použití:
    1) co nemám, to nepotřebuju
    2) nikdy nikoho nepustit do bytu. o policii bych uvažoval teprve v případě, že by se prodejce dožadoval vstupu. v tom případě ho nejdříve upozorním, že je nahráván na bezpečnostní kameru, aby se do ní usmál, a já si ověřím si u udávaného zaměstnavatele jeho vzhled a pracovní zařazení. šmejd uteče. slušný dveřní videotelefon s barevnou kamerou, duplexní audiokomunikací a možností nahrávání, stojí doslova jen pár tisícovek.
    3) pokud se někdo v telefonu zmíní o nahrávání hovoru, okamžitě beze slova pokládám telefon, vyjímky nejsou. monitorovaný nebo nahrávaný rozhovor slouží výhradně k tomu, aby mne prodejce vmanipuloval abych řekl něco, co já myslím jinak než on to řekl. případně i k sestříhání mého hlasu a vytvoření falešné evidence o tomtéž. není mi třeba.
    4) pokud mi někdo chce dát nějakou nabídku, at mi jí pošle poštou nebo mejlem písemně. co platí jen hned a zítra už ne – nemám zájem. co si nemohu v klidu doma přečíst v písemné podobě a exaktním návrhu, poradit se s blízkými a vyhledat si recenze a zkušenosti mých blízkých a v diskusních forech na internetu – nemám zájem.

    volat na ty chudáky rovnou policii je trochu silná káva, většina podomních prodejců jsou ti slušní. (neboť kdyby všichni věděli, že všichni jsou šmejdi, nikdo by tak nic nekoupil, a firmy by to přestaly dělat)

    • vera napsal:

      Jenom drobnost, k bodu 3 bych upřesnila : z nahrávání hovoru si vy nedělejte nic. To se dělá pro kontrolu, buzeraci a vzdělání pracovníků. Jako zpětná vazba – nemáš dostatek prodaných smluv, tak si poslechneme, jak jsi jednal se zákazníkem – cos řekl, neřekl, zapomněl, jaký tón, vydržels s dechem abys klienta nepustil ke slovu (znám klučinu, který se chodil potápět, aby si vycvičil plíce:-) ). Často dost nepříjemný výcvik i pro mladé a flexibilní naděje:-)

    • Geordyn napsal:

      Dobrý den pane jezevče. Odpovím na Vaše upřímné rady a varování bez silnějších slov.
      A poněkud upravím Váš pohled na mé zkušenosti. Byt mám, jak jsem uvedl na exponovaném místě, velmi vhodném pro nabídky těch, kteří mají co solidního nabídnout. Ale i pro darebáky, kterým se nabízí poloha bytu se snadnou únikovou cestou / ze šestého patra by to šlo obtížněji /. Kameru instalovat u dveří lze sice, ale také ji lze snadno zcizit. A upozorňovat kolemjdoucí na případné pancéřové dveře s několika zámky, jak si někteří nájemníci instalovali / všichni v přízemí našeho domu /, nemíním. A kdyby u Vašich dveří, jako u mých, zvonili nezvaní návštěvníci často jako u mých, tak při Vašem temperamentu / sleduji příspěvky v diskusích / , by asi – při vší úctě k Vám – si vybrali cíl své obchodní iniciativy jinde.
      A policii jsem angažoval pouze ve dvou uvedených případech. Na základě reálných indicií. V našem městečku už totiž došlo ke lstivému okradení starých lidí.
      A na závěr – výrobní i obchodní firmy by opravdu nebyly moudré, kdyby se spoléhaly na svůj profit pouze prostřednictvím podomního prodeje.

      • zemedelec napsal:

        Pane Geordyn.
        Naváži na Váš závěr,sice to mám z doslechu od starších sedláků.
        V meziválečním období,právě firmy takto ,prostřednictvím svých agentu,informovaly o jejích výrobcích a třeba sjednávaly obchodní smlouvy.Já vím v dnešních informačních možnostech na které nedosáhnou právě starší lidé,tak jsou lovnou zvěří právě těchto šmejdů..

    • Věra Říhová napsal:

      Pane Jezevče, bohužel máme schválený zákon o platnosti obchodních smluv bez podpisu zákazníka a já jsem o tom jednou psala na Kose. Energetici a mobilní operátoři vám nic písemně posílat nebudou a pokud se s nimi nechcete telefonicky bavit, mají právo vám nasadit vlastní limity. Mě takhle zdražili elektřinu a mojí mamince telefon. Dělá se to tak, že se čas od času zruší tarify a nabídkové řady, které máte a vy si pak musíte vybrat nové nebo vám nasadí vlastní. Je to svinstvo, ale zákonem legální.

  5. Antonie napsal:

    Když jde o dobročinnost, lidová tvořivost je nevyčerpatelná nejen ve zcela nezištném poskytování pro lidi těch nejvýhodnějších služeb, ale i v rozdávání peněz, jen tak, za nic, z touhy konat dobro. Vlastně počátek té tvořivosti a její příčina je v lidové tvořivosti zákonů, ve prospěch zločinců, které podvodníkům umožňují téměř beztrestně všechno. Kdyby někdo potřeboval peníze, nestyďte se a řekněte 🙂

    Například nějaká Rita z Turecka mi napsala, že je „ženatý“ s … někým, jméno už jsem zapomněla. A manžel zemřel. Zůstal po něm balík peněz. Děti nemají a ona má rakovinu. Umře. Smrti se nebojí, protože je věřící. Ale potřebuje ty peníze poslat někomu, kdo by je nezpronevěřil a věnoval na dobročinné účely.“

    Jsem už tak zahlcená hromadami peněz, že jsem to posílala do spamů. Ale jsou to nabídky tak vynalézavě pestré, že jsem si je začala ukládat v PC do složky Spam.

    Např.:
    james Tidman (jamestidman83@outlook.com)
    Greetings
    Greetings, Please accept my apologies I do not wish to invade into your privacy, I am writing to you about my late client , who bears the same surname with you, Since his death I have received several letters from his Bank where he made a deposit of $6.9 Million before his death. I will provide you more specific information as soon as you respond.
    Yours,
    Sir.James(Esq)

    Anebo:
    Attention: Beneficiary
    This is to official inform you that we have been having meetings for the past Four Weeks now which ended Five days ago with Mr.Jim Yong Kim the World Bank president and other seven continent presidents on the Congress we treated on solution to Scam victim problems.
    Note: we have decided to contact you following the reports we received from Anti-Fraud International Monitoring Group your name/email has been submitted to us therefore the United Nations have agreed to compensate you with the sum of(USD$1,000,000.00) this compensation is also including international business that failed due to Government problems etc.
    We have arranged your payment through our ATM VisaCard which is the latest instruction from the World Bank president Mr.Jim Yong Kim therefore be advice to contact our Representative Agent. Pastor John Godwin who is in position to release your ATM Visacard contact him with the below email & phone number and make sure you forwards your full details to him. Your full name, your country/city, your delivery address, your telephone number, your age, your occupation and your identity card or passport.
    Contact him:
    CONTACT NAME: Pastor John Godwin
    E-MAIL: pastorjohn197222@gmail.com
    TEL NO: +226 65 19 44 35
    Once again for the collection of your Visacard contact our representative Pastor John Godwin to enable you confirm your payment without further delay and note that any other contact you made out side his office is at your own risk.
    Thanks.
    Best Regards
    Mr Jan Eliasson
    Deputy Secretary-General (U.N)
    CC: Jim Yong Kim World Bank president
    CC: Mr. Ban Ki-moon UN Secretary General

  6. NavajaMM napsal:

    Najlepšie sa mi osvedčuje asertívne a jednoznačné odmietanie. Ako píše vyššie jezevec, som nedôverčivý k „výhodným“ ponukám, ktoré prídu za mnou až domov a ďalší varovný príznak je naliehavosť, keď je daná možnosť jedinečná, neopakovateľná a reagovať treba ihneď.
    Vždy poviem, že som spokojný so svojim riešením, som sústredený na niečo iného a nech radšej so mnou nestrácajú čas. Stalo sa, že mi takmer vynadali, či som normálny, odmietnuť takú dobrú ponuku, no keď ma majú za blbého, hrám im blbého. Len zopakujem, že nemám záujem, nezdôvodňujem.
    Máte pravdu, že všetky oprávnené servisné návštevy musia byť ohlásené vopred, aspoň oznamom na vchodových dverách. Inak nemajú nárok očakávať, že vás nájdu doma, ani si nemôžu len tak zrazu nárokovať váš čas.

  7. L.C. napsal:

    Asi nejlepší rada je to, co navrhuje slečna/paní Říhová. Nekomunikovat a neotevírat. Dříve, či později můžete narazit na někoho, kdo bude nevybíravější v metodách, jak Vás zbavit například přebytečného majetku, který by Vám, dle jeho názoru, mohl dělat šmouhy na karmě :-). Tudíž pootevřít tak maximálně na řetěz a zahájit dialog. Ostatně pokud jsem to pochopil správně, tak spustil bandurskou ihned, co jste otevřel dveře, takže bych se nechal slyšet, že s hulváty se nevybavuji a dveře opět rázně přibouchnul.

    Pro mě je můj domov skutečným Domovem. Není to jen místo, kde se žije. Je to útočiště, posvátné území, kde se lze cítit bezpečně. Je to nejen prostor k životu, ale životní prostor sám. Místo, kde mohou jen nám drazí, jen ti, které si k tomu vyvolíme. A koho si vyvolíme, bychom si měli volit rozhodně velmi pečlivě. V žádném případě by to neměl být kdejaký hejhula s pochybnými úmysly.

    Abych to nějak uzavřel, tak mám dojem, že chce-li někdo ke komukoli do jeho domu úředně, musí mít s sebou příslušníka PČR. Pokud ho s sebou nemá, tak může majiteli leda tak políbit šos.

    • jurito napsal:

      Milý L.C.

      myslím, že sa mýliš, napríklad taký ČTÚ sa môže domáhať vstupu k Vám v úradnej veci. A podobných zákonov ešte zopár je asi aj v Čechách a nielen na Slovensku.

  8. Neotevírám a ptám se jak se dostali do domu. Dům je soukromý majetek a nepozvaní v něm nemají co dělat, vchodové dveře jsou zamčené. A říkám, že jdu volat polici a hlásit vloupání na soukromý pozemek a že je natáčím… zatím se rychle pakovali.

  9. tata napsal:

    Zasadně jsem až neslušný po zjištění že mi někdo chce něco nabidnout………okamžitě po par slovech kde figuruje slovo nabidka………vyslovuji jasnou větu

    Nic nechci menit,ani založit nashledanou.

    Jestli nasleduje že sem sám proti sobě………už volím drsnější slova a zabouchavám dveře,jen má žena nechce pochopit že to není neurvalost ale nutnost

  10. CePal napsal:

    Dle mého skromného soudu to moc řešíte; pokud chcete klid, bydlete v bezpečné lokalitě, to samozřejmě něco stojí; když už přecijen někdo zaklepe nebo zavolá, můj čas má hodnotu pro mě a mojí rodinu, nehodlám s ním mrhat na šmejdy – šmejda klepajícího (nebo volajícího) rychle vyhodnotím a následně se ho rychle zbavím, pokud mám podezření na podvodníka, udělám krátký telefonát na policii (ale ne na nouzovou linku). takhle to aspoň chodí u nás v Británii…

    Zažil jsem řadu Čechů, co si stěžovalo, jak je v Británii strašně nebezpečno žít, a úplně nejvíc v Londýně. Ty idioty nenapadlo zamyslet se nad tím, proč v Hayes (všichni z těch stěžovatelů si našli bydlení právě tam) je 5x nižší nájemné než jinde v Londýně… V UK totiž jsou lokality kvalitativně (a demograficky) odstupňované, od superluxusu, přes aktivně žijící pracující profesionální střední třídu (to bývá nejčistší a nejbezpečnější lokalita), přes více či méně nepracující třídy (několik vrstev) až po ghetta a la Košice/Luník IX … Zato v ČR máme pouze pár extrémů ghetta (Chánov), „normální“ paneláková sídliště (nic moc bezpečnost), a od revoluce přibývající zóny domů. Rozdíly jsou spíš ve velikosti domů / luxusnosti bytů, než v bezpečnosti lokalit s výjimkou těch pár ghet. V Praze mi na ulici ukradnou auto zaparkované na ulici se stejnou pravděpodobností v Letňanech, Hodkovičkách, i Stodůlkách. Podobně s vykradením bytu/domu. A samozřejmě, s tím souvisí i „frekvence“ šmejdů zvonících na dveře. Kde bydlím já, neexistuje. Jednou tu něco takového proběhlo; lidi to hned řešili na místní facebook skupině a asi to šlo na policii a brzy bylo po všem.

Komentáře nejsou povoleny.