Krajské volby – kreativní záležitost!


napsal Panzet

Nováčci  jsou kořením  Kosy. Znamenají osvěžení,  prostě takový  zdravý  průvan na Kose. Přinášejí nové postřehy  i podněty. Dneska  půjde  o ty  postřehy. Především. Související  s  volební  kampaní. Poslal je  nick Panzet. většině  z nás  by  to uniklo. A  to by byla  škoda,  aspon  myslím. takže  Panzete – vítejte. Doufám,že  nováčkovi, jako už tradičně projevíte  svou přízen. D9ky.

Předvolební plakáty zásadně nevyhledávám a nečtu. Záměrně odvracím oči a dívám se jinam. Nicméně hustota těch plakátů je v některých místech taková, že už není kam jinam se dívat. A tak chtě nechtě, na jedné křižovatce při čekání na zelenou, jsem si jeden z těch plakátů přečetl: „Volíme Ivoša“ – stálo na něm. Duchaplné volební heslo, jak jistě uznáte, člověka přímo nutí k zamyšlení. Mě to tedy donutilo k tomu, že jsem celou zbývající cestu autem do práce přemýšlel, kdo to může být ten Ivoš. O politiku se moc nezajímám, s bídou si vzpomenu na příjmení předsedy vlády a páru ministrů (i bývalých – např. Kalouska), ale jejich křestní jména jsou pro mě naprosto neznámou. Regionální politiky neznám vůbec a tak jediného Ivoša, na kterého jsem si vzpomněl, byl můj spolužák ze základní školy, ale ten by, jak si ho pamatuju, do politiky určitě nešel. Přemýšlel jsem, jestli to není nějaký hec – něco na způsob „Ruda z Ostravy“ (Ostraváci snad mi prominou), zkrátka jestli to není dílko nějaké recesní partičky, zaměřené proti etablovaným stranám. V návaznosti na to jsem se začal cíleně dívat po všech volebních plakátech, které se dostaly do mého zorného pole. Zkratkovitá, primitivní a stupidní hesla mi ulpívala v hlavě v nepřehledném guláši, ale pak se mi najednou rozsvítilo a dostal jsem nápad.

Úžasný nápad, jak jistě sami za chvíli uznáte. Nechal bych si ho patentovat, kdyby to šlo (i když třeba to jde – v dnešní době si můžete zaregistrovat v podstatě cokoliv). Všichni vnímáme tu „blbou náladu“ ve společnosti. Všichni nadávají na všechno a na všechny, nic se nedaří, politici naslibují před volbami kdeco a pak uzavřou koalice s kdekým, i s těmi, které před tím pomluvili. A pak se vymlouvají jeden na druhého, proč nemůžou splnit to, co slíbili.

No, a teď k tomu mému nápadu – co kdybychom dali politikům šanci a zvolili je všechny – myslím opravdu všechny, tedy všechny ty, co něco slibují. Ten totiž slibuje to, ten zas ono, a všichni dohromady slibují a pak zajisté bez problémů splní všechno to, co před tím naslibovali (nepřipomíná Vám to písničku z jedné slavné české pohádky – ten umí to a ten zas ono?). Nebudou se moci vymlouvat jeden na druhého, že v koalici s tím či oním nemohou splnit to, co slibovali. Já vím, počet zastupitelů by se několikanásobně zvýšil, ale nestálo by to za to? Za ty splněné sliby (všimněte si, že každý slibuje něco jiného, ale nikdo se nevymezuje proti slibům svých soupeřů). Víte, jak dobře bychom se měli? Na všechny naše problémy mají politici řešení – obchvaty měst, dostupné zdravotnictví, nové mateřské školky, práce pro všechny, atd., atd. Nevím jak Vy, ale já bych si milerád ze svých daní připlatil a pak bych se měl jako v ráji.

Že je to nereálné? Že jsem naivní snílek? Podívejte se na pár fotek volebních plakátů (tyto jsou z mého kraje – ale u Vás jsou určitě velmi podobné) a zasněte se se mnou: Nejprve si zvolíte svého hejtmana a pak …….pak už to musí jít samo. A nakonec můžeme zvolit i toho Ivoša nebo Mlhoša, či kohokoliv jiného – těch pár korun navíc nás už přece nezabije.

vystrizekvystrizekvystrizekvystrizekvystrizekvystrizek

A víte vlastně kdo je to ten Ivoš? Ne, není to recesista, jak jsem si naivně myslel. Cituji z Wikipedie: “Ivo Valenta………český podnikatel a politik, od roku 1991 majitel hazardní skupiny SYNOT a od října 2014 senátor Tož i takoví jsou u nás v politice.

vystrizekVlkův  dodatek:

Ano , tož  i takoví  Ivošové  jsou, bohužel a čím dál častěji, stejně jako  Andrejové, v české politice.  Kos a už  o  Ivošovi, takto bohužel senátorovi  Ivo  Valentovi  už několikrát  psala.  V souvislosti s  jeho různými  nagažmá, Fotbalovými a naposled  politickými. Zopakuji  ty  nejvýraznější rysy tohoto vzácného muže:

  • je velkopodnikatelem. V jistě  naprosto nepostradatelné  oblasti české ekonomiky  – hazardu! Zde má  neoficiální titul nekorunovaného  krále
  • je  sice už dokonce i senátorem,  tedy jedním z 281 zákonodárců této země, ale  danový  domicil  má  pro jistotu v Monacu. proto, aby  tomu  státu  na tvorbě  jehož  zákonů s e podílí  , pokud  možno  neplatil daně.
  • když neuspěl se  svou  individuální  snahou v senátu a  parlamentu  ohledně  zrušení  zvýšení  daní pro hazardní  průmysl, převzal skomírající politický  subjekt, nalil do něj  prachy  a právě  vtrhnul  do své  první  velké  volební  kampaně. Na  těch  plakátech  by měl  být  – volíme  Ivoša  hejtmanem abychom to měli tutové s hazardem….
Příspěvek byl publikován v rubrice Hosté se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.