98. 28.říjen


napsal Jeník Čermák

Měl jsem čas, takže jsem viděl obě/vlastně tři/ letošní oslavy našeho státního svátku. Svátku vzniku našeho státu.

A všechny se mi moc líbily. A se všemi jsem upřímě souhlasil. A radoval se z toho co máme a co jsme dokázali. Na Vítkově máme postavený krásný památník s velikánskou Žižkovou sochou co je odevšaď v Praze vidět a letos tam zpívali malí chlapečci, krásně, a mluvil můj osobní zavilý nepřítel privatizátor a ultrapravičák pan Václav Klaus. A já slovo od slova souhlasil se vším co říkal. No to je super napadlo mne. Nemusím být zavilý, jsem teď nějaký dospělejší. To bylo k obědu.

Po večeři nastoupil Miloš Zemanů. Čekal jsem zda projeví svou nenávist a svůj břitký vtip, kterému nikdo nerozumí, a ono nic. Projev uměřený, státnický, státotvorný. Bez invektiv. Jen to lezení do zadnice katolíkům není úplně můj čaj. Vyznamenáni převážně hrdinové, výběr dobrý. Spokojenost a hymna.

A před spaním záznam ze Staromáku. Asi největší milé překvapení. Nic moc agrese, spíš vize lepšího příštího, spokojenost z možnosti se vyjádřit. Přihlášení se k tomu samému státu, místy až moudrost.

/ten hulvátov není Čína a Rusko, pane Prymus, to je Česko,Zemanovo/

Milošovi se mimoděk podařilo obrodit 28 říjen. Co pamatuju, většinou to byl jen prodloužený víkend. O vyznamenané se zajímali jen skuteční fajnšmekři. A ejhle, plný Staromák. Lidi se zajímají, jsou pyšní na svou zemi, chtějí aby byla lepší.

Cítím ve společenské atmosféře změnu. Změnu k lepšímu, poslední dobou.

Proč datluji, v sobotu ráno mne napadlo tohle. Vlk to jistě rozebere do posledního šropubku, někdy. Volby prezidenta se nám blíží. Kvapem. A bude to mela. Bude to zajímavé. Zatím jen Horáček a Škromach. Ostatní se dosud nevyjádřili. A může jich být mrak. Koho nominují socani? Rozpadnou se vedví? Co vymyslí pravice? Bude Zeman znovu kandidovat? A hlavně : co Babiš?

Vlk mne opraví. Mám za to, že Babiš tentokrát rozhodne. Do druhého kola toho „svého“ dostane určitě. Otázka veliká, kdo tam bude proti němu. Volič bude suverén! No a dlouho to vypadalo, že dvojice Babiš-Zeman existuje. Mám pocit, že 28. to Miloš pokazil. Definitivně. Babiš sice není přímo kavárník, ale s těmi kruhy se stýká. Zeman už nebude pro Babiše přijatelný. Vytáhne z klobouku někoho jiného.

Já bych velmi uvítal, aby byl náš příští prezident konečně někdo „normální“. Slováci nás zase předběhli. Ani tatíček, ani spasitel.

Navrhuju tipovací anketu. Kdo by měl být podle Vás náš příští prezident? Kdo by se Vám na Hradě líbil? Vůbec to není triviální. Dlouho jsem o tom přemýšlel a přišel na Václava Bělohradského. Ale to mi asi neprojde.

A za druhé. Kdo se jím podle Vás stane? Já tipuju Věru Jourovou. A už se na to vyloženě těším. Byla zavřená. Je to ženská. A je „normální“ Ani Klaus ani Zeman a dokonce ani Havel.

Je čas na uzavření jedné kapitoly. Co myslíte Vy?

Vlkův  dodatek:

Myslím osobně, že  Jeník  by měl na  hradě  urychleně  nahradit minimálně Mynáře s Ovčáčkem.  Ač diskuse moc neotvírám, tady nemám na  výběr.  Udělal to  nesmírně  elegantně!!! Tomu se nedá odolat. Aniž by  napsal něco  ve  smyslu  – pustíš  mi diskusi? Natož  ve  formě – hele , jestli mi jí nepustíš,  tak tě  škrtám ze  seznamu  kamarádů a končím s Kosou!!! Takže  já nemusím na  žádné  velvyslanectví posílat  žádnou petici, podepsanou  Karkulí a naší Betynou / rodinná  voříška/. Takže – disksu e bude. A  vážení, držte  se jen  přesně obou  otázek.  nebudu mít  sic e moc času, ale když diskuse pojede jinak, budu mazat.

Příspěvek byl publikován v rubrice Knihovnička Jeníka Čermáka se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

96 reakcí na 98. 28.říjen

  1. NavajaMM napsal:

    Som outsider z iného štátu a preto sa odpoveďami na otázky nebudem miešať do vašich interných záležitostí.
    Pan Jeník Čermák sa však otrel o nášho prezidenta a tak mu odpoviem, že sa mýli. Náš Kiska nie je normálny a úctyhodný prezident. Práve v súvislosti s dalajlámom a torpédovaním zahraničnej politiky svojej krajiny voči Číne, zároveň so snahou o konflikt medzi prezidentom a premiérom.
    No a za druhé by som rád povedal, že chápem antipatiu mnohých ľudí u vás voči Zemanovi. Ale nechápem, ak sa inteligentní a informovaní ľudia (čo čitatelia Kosy určite sú) nechajú namotať na primitívne a nedôstojné politické hry medzi ústavnými činiteľmi a čakateľmi na tieto funkcie.
    Vari zbytočne pán Leo K. pravidelne píše o demokracii? Nič sa nenalepilo?

  2. Oliv napsal:

    1. Mons. prof. PhDr. Petr Piťha, CSc., dr. h. c.
    2. Ing. Miloš Zeman

    • okolojdoucí napsal:

      Názory a morálka jsou u pana Piťhy patrně úctyhodné, jejich praktické uplatnění v politice mu šlo hůře, viz jeho působení na Ministerstvu školství.

      Zeman je neelitářský a politicky obratný, navíc u něj lze identifikovat nějaké politické směřování. I to v dnešní době stačí na roli favorita. Nemá ovšem příliš dobrý „čuch“ ohledně výběru nejbližších spolupracovníků. A to dlouhodobě.

      No, když to ale srovnám se Sobotkou: Oto Novotný, Špidla, Machovec (z Bambergu), atp., tak to vlastně s tím Zemanem není ani v tomto ohledu nejhorší.

  3. jezevec napsal:

    já bych na prezidentskem stolci chtěl Klause mladšího. jenže on je moc chytrej a jistě by tam nechtěl.
    a tak obávám se, že zustane zeman. případně nějaká klaka z ANOfertu, jen doufám že ne jourová.

    nejhorším shledávám, že nevidím nikoho, kdo by o tu funkci stál, a já ho tam rád viděl. obávám se, že příští prezidentská volba bude opět především ne o tom, kdo má být prezident, ale kdo tam má nebejt.
    ledaže by vlk vylezl z nory?

  4. Jan napsal:

    Volba prezidenta České republiky 2018, kandidáti?
    Oskar Krejčí, vysoká odbornost, analytik, reprezentativní typ, jazykově disponovaný. Spolupráce s StB, to bude, bylo by, řevu! I když o skutečné roli neví se nic.
    Václav Bělohradský, jistě znalý, ale rozumář, který slovními šarádami hledá a nachází východiska, kde už dávno nejsou. Že by opravdu filozof?
    Věra Jourová, prázdná nádoba, která se může jako žolík hodit komukoli. Hlavně, že je to žena s provozními parametry, které nepřekročí jejího tvůrce i když, ambice by tu byly. To je ta chyba.
    Michal Horáček, který zbohatnul na sázkách, což je vlastně i když přípustná, ale zlodějina, nemorálnost nehodná prezidenta (byť i slovenský Kiska). I kdyby nebylo patrné, že v žádném ohledu na tuto vrcholnou roli nemá elementární předpoklady. Leda by projevy rýmoval.
    Petr Pithart, bývalý a zapálený komunista, co asi stal se věřícím, ušlechtile promlouvá a konec konců nepřekáží a nepřekážel nikomu. Obstál tuším v BRD a svoje krédo ukázal pod kolektivním pseudonymem Podiven (kdo přečetl, má možnost udělat si obraz). Není divu, že zaparkoval v KDU-ČSL.
    Jiří Drahoš, pokud někdo od vědecké kariéry přechází do politiky, kde nic neukázal, je totéž jak použít v ostrém automobilu hodící se, ale nikoli originální náhradní díl. Možná, ani divit se nestihne.
    Za těchto poměrů mi, bohužel, zbývá leda Miloš Zeman. Protože to, co na něm kavárenskému pozadí skutečně a z principu vadí, to mi ladí. Těžko se najde a prosadí někdo s odvahou jít, i když ne zrovna prezidentsky elegantně, takovou, nikoli špatně mířenou cestou.
    Kdepak, na obzoru není viditelný nikdo, kdo by pro převratnou dobu v sobě měl to, co prezident Edvard Beneš. Neználci vztahů a možností té doby vyjeknou, nepochybně.

  5. Cynik - realista napsal:

    Kdo by měl být příští prezident? Nejlépe někdo s delší zkušeností v politice, někdo, na kom se dostatek voličů shodne kvůli němu samému, nikoliv díky rostoucím neurvalým útokům proti současnému prezidentovi. V dané chvíli nevidím nikoho, kdo by dokázal oslovit potřebný počet voličů.

    Otočím první otázku – kdo by prezidentem být neměl? Nejspíš nikdo z těch, kteří se vynoří díky trucpodnikům, příkladně díky Kroměřížské výzvě, a určitě nikdo z těch, kteří oznámí kandidaturu, protože jim to poradilo, či je navrhuje pár jejich kamarádů.

    Ke druhé otázce – pokud mu to zdraví dovolí, a rozhodne se kandidovat, bude i příštím prezidentem ten současný.

    Nedá mi to – pan Ovčáček je nejspíš mnohým nesympatický, nicméně argumentačně přesný, hovořící srozumitelnou a spisovnou češtinou. Proč ho vyhazovat? Sned ne proto, že je profesionálem a oporou současného prezidenta?

    Tak, vlku, a teď můžete mazat – pochopitelně nikoliv odsud, nýbrž můj příspěvek.

  6. zemedelec napsal:

    Pan Čermák i předposledním článkem potvrdil,že píše z druhé strany Atlantiku.
    Jen k těm kandidátům,proti Zemanovi,nastupuje Klaus,proto doufám,že se bude zvonit klíči od vězení.

  7. Karel napsal:

    Koho volit… z toho mála, co se pohybuje v politice snad jen Pithart. Ovšem pokud zabrousíme mimo senátorstvo, poslanectvo a partajnictvo vůbec, ta můj tip by byl JUDr Baxa.

  8. Vidlák napsal:

    Mně by se jako prezident líbil Boris Koroni. Stálo by to i za změnu ústavy, když je Slovák. Představte se prezidenta, který neskáče do řeči, vyslechne každého, dokonce i Kotlebu. Má pěkný hlas, to by se mohlo líbit panímámám, vypadá dobře a má odvahu jít do v podstatě ztracených projektů a ještě z nich něco vydupat. Ten by mohl sbližovat a sjednocovat ne?
    Za stávající konstelace na hradě asi zůstane Zeman, ale nic bych za to nedal, že bude ještě chvíli vypouštět kouřovou clonu a pak si kandidaturu rozmyslí a už to znovu nezkusí. Pak se teprve budou dít zajímavé věci. Pak čeká jeho příznivce přesně stejný cirkus jako jeho protivníky. Vybrat si z přehršele ambiciózních blbců někoho nového.

  9. Laco G. Mlynář napsal:

    Rád bych měl za prezidenta Edvarda Beneše. Protože takový není v dohledu ani na vzdálenost dostřelu dalekonosného děla, uvedu jakými podmínkami příští prezident disponovat nemůže.
    1.
    Nesmí být katolík.
    2.
    Nemůže být šlechtic.
    3.
    Nesmí být antikomunista.
    4.
    Nemůže mít dvojí a víceré státní občanství.
    5.
    Ve své minulosti se budoucí prezident nesměl živit, prostitucí, drogami, hazardem, nebo kšeftem se zbraněmi.

    Všechno to nejsou podmínky napsané v nějakých paragrafech, nýbrž v duši a mentalitě většiny národa.
    Takže, pokud mu bude zdraví sloužit, bude to pan Miloš Zeman, který je majitelem tohoto blogu neustále okopáván a s ním také největšími pučisty z Pražské kavárny. No vrána k vráně sedá, rovný rovného si hledá.
    Jenže Prago-Majdan 2016 nebude. Když jsem si večer 28. 10. přečetl reakce pod informacemi jak se v ten den svátek slavil, začal jsem věřit, že snad má většina českého národa zdravé selské instinkty. 98% diskutujících i na pravicových serverech si dělalo prču z pučistů, hlavně Bartošky.
    Ať je prezident Zeman jaký je, zasloužil se o:

    1.
    Nepřipustil Němcovou a Kalouska zpět vládnout a tím začala úplně nová kapitola v politice ČR.
    2.
    Zahájil konečně ekonomickou diplomacii i jinam než jen na Západ.
    3.
    Je jediným prezidentem v rámci NATO, který se vzepřel USákovi, když sjel jejich velvyslance.
    4.
    Na rozdíl od ODS v zásadě prosazuje zůstat v EU i v NATO, ale nenechat si kálet na hlavu, hájit národní zájem.

    Samozřejmě dělá i chyby, například podporou Izraele, ale ty dělá jako každý.
    Miláček Prago-Majdanu Schwarzenberg by vše výše uvedené dělal právě naopak a Pražská kavárna by z něj byla nadšená. Ještě zbývá bývalá Vlkovo favoritka ekvivalentu prezidenta Zemana, Táňa Fišerová, no to by to dopadlo. Co si myslí o migrantech dobře víme.
    Takže mně se současný stav líbí, demokracie funguje, pučisté štěkají, prezident Zeman si klidně hude svou, lidé si z pučistů dělají šoufky.
    Prago-Majdan 2016 nebude.

    • bob napsal:

      Naprostý souhlas

      • Tom napsal:

        Přesné, za toto si Miloše taky cením. V mých očích alespoň částečně napravil oposmlouvu s Klausem. V kůži Beneše bych nikdy nechtěl být. Důsledky jeho rozhodnutí neseme dodnes. Objektivně s tím sice nemohl nic udělat, ale jeho rozhodnutí zlomilo morálku národa na dlouhá desetiletí. Momentálně Miloš vyčnívá nad všemi, nemá konkurenci.

      • Vetchý napsal:

        Vivat Miloš

    • masar napsal:

      Také souhlasím s tímto názorem. Jen bych chtěl upřednostnit jednu vlastnost, kterou u prezidenta očekávám a kterou současný prezident disponuje – schopnost jasně a srozumitelně sdělovat svoje myšlenky a názory a jednat v souladu s nimi.

  10. Lot-tar napsal:

    Kiska nadělal prachy stejně morálně nepřijatelným způsobem, jako Horáček a chová se stejně jako Zeman, pouze v opačném gardu. Vyhrál jen díky volebnímu heslu slovenské kavárny „dosť bolo Fica“, jakož i vrcholně naivní úvaze lidí prostšího myšlení, a totiž že opravdoví boháči nekradou, protože to nemají zapotřebí. Tedy stejným elaborátem, který u nás volil Bureše – koblihu.
    Tipovačka? Jistý vládce Říma udělal senátora ze svého koně. Nevidím důvod neohlásit kandidaturu svého psa, shodou okolností také ovčáka malého vzrůstu. Moc neštěká, za to však umí řádně kousat, je mrštný a obratný, mladý a výkonný. A navíc je to ženská, vlastně fenka.

  11. Anonymní napsal:

    Tak už půl hodiny přemýšlím ….a nic mě nenapadá.
    Vlastně napadá. Bohužel, kdo by neměl.
    K tomu kdo by neměl být slouží velice dobře Kroměřížská výzva ( úplně jsem se zděsil, kdo všechno se „vynořuje“).
    Neměl by to být ani kandidát ANO ( pan Babiš, kterému jsem docela fandil mě naprosto zklamal svým postojem (vlastně nepostojem ) v posledních cca 14 dnech.
    Neměl by to být žádný rektor. Takovou tu „statečnost“ s vyvěšováním tibetských fangliček neuznávám a neobdivuji
    Takže zabte mě, ale momentálně nikoho lepšího, než M.Z. nevidím.

  12. Mathias napsal:

    Riskují, že budu smazán, nicméně nejprve položím otázku. Co tak strašného vlastně Zeman dělá? Hlavními argumenty kavárny jsou:
    1) je bývalý komunista – což ale nevadí u Pitharta a hromady dalších.
    2) orientuje se na Rusko a Čínu – stejně, jako politici v řadě západních zemí.
    3) je vulgární – u Topolánka to nikomu nevadilo.
    4) lže – jako praktický všichni politici.
    5) potlačuje své ústavní pravomoci – v čem konkrétně ?
    To co zažíváme je snaha mediálně zlikvidovat člověka, který se určitým velice vlivným kruhům nehodí. Velice silně to připomíná mediální kampaň proti Jiřímu Paroubkovi.
    A teď odpověď na otázku, kdo by měl být příštím prezidentem. Zeman už ne. Ovšem nikoliv z důvodu, které slyšíme z televize. Je prostě starý a mentálně zakotveny v 90. letech.
    Pravda je taková, že je to v podstatě jedno. Prezident u nás nemá praktický žádné pravomoci. I když se mnozí snaží konkrétně Zemana vykreslovat jako hlavního hybatele dění. Ve skutečnosti je to jen ceremoniální funkce a v momentě, kdy tam nebude Zeman, upadne v médiích v zapomnění.

    • zemedelec napsal:

      Určitě Zeman nepodlehne tomuto nátlaku.
      Raději prohrát v čestném boji,než utíkat před krysami.

  13. Politico napsal:

    Je mi to jedno, nějakého intelektuála z pražský kavárny typu Bělohradskyho. Když by to melo jít za Babišem nemám problém se Stropnickym i Jourovou. Jen ne nikoho z bolševický Zemanovi rezidentury Putina a Si Tin Pchinga nebo antiuprchlickych nádorovcu. Tady už musí být jednou kultura která odpovídá západním normám. Německo s 800tis.uprchliky a protiruskymi sankcemi má dnes nejlepší ekonomikou bilancí za 15 let. Gott sei Dank!

  14. Mirka napsal:

    Mně by se líbil Pavel Rychetský, doma mu říkáme „Prskoň“, protože při mluvení někdy trošku pouští sprchu, ale nic ve zlém. Sleduji ho už roky, posledně byl v nějaké relaci a mluvil moc dobře. Je zajímavé, proč se s ním Zeman domluvil, že na ÚS skončí již v roce 2017. Je to zřejmě proto, aby mohl ještě Zeman vybírat nového předsedu ÚS pro případ, kdy by nekandidoval znovu na prezidenta nebo kdyby vyhrál někdo jiný. Ale uvědomuji si, že můj tip zřejmě nepodpoří většina.

  15. Anonymní napsal:

    Spíše je to o tom,koho bych si představovala:Prof.Robejšek je ten pravý elegantní vzhledem i názory jako prezident.

    • Hudec napsal:

      Připojuji se. Ale není blázen (nejspíš), tak do toho nepůjde (nejspíš).

      • Hudec napsal:

        P.S.: Pokud vím, ten „můj“ není profesor, ale nejspíš myslíme tutéž osobu.

  16. Bruno napsal:

    Mně by se líbil Paroubek. Byla by s ním sranda, je dost nezávislý. Jourová chce odměnit Mašíny. To je mi přímo odporné.

  17. marek napsal:

    jestli chceme padnout s dekadentnim zapadem tak nekoho z „prazske kavarny“.
    jestli chceme prezit dele nez deset let tak bud znovu zemana nebo nekoho z jeho okruhu.

  18. JM napsal:

    1. kdokoliv z trojlistku Petr Piťha, Petr Robejšek, Laďa Větvička (bo je zcestovaly a rozumi si aj s Židy, aj s Araby🙂 ), ale pochybuju, že by kdy měli nutkáni kandidovat
    2. V tech volbach za 2 roky to bude Zeman (nejsou lidi …), a pak nejaka seda mys s podporou oligarchy za oponou

    • Leo K napsal:

      Piťha ne! Je to pracovitý člověk s čistým srdcem, ale utíká od problémů. Máme s ním zkušenost z doby, kdy dělal ministra školství. Zahrabal se do svého projektu Národní školy (jistě dobrého), ale ministerstvo prakticky neřídil.

      • JM napsal:

        timto se sance pana prof. Piťhy ještě zvýšily🙂 . My budeme spokojeni a kavarensti take, protože o něm nebude prakticky slyšet …
        Timto se dostava do duelu s Vetvickou, protoze kazdy spravny prezident musi popsat stohy papiru. To jen Zeman napsal kdysi davno jakysi pamflet do Technickeho magazinu a zije z toho dosud …

  19. Leo K napsal:

    Mně by se líbil Středula, Robejšek, Štěpánka Duchková nebo i Konečná (i když tam by vadil asi věk). Ale nejde o to, kdo by se líbil mně. Kdyby to měl být schopný politik, připadal by v úvahu Kalousek. Ale to jsou jen takové šesti, sedmi větrné řeči, jak by řekl Křemílek s Vochomůrkou.

    • zemedelec napsal:

      Pane Leo K.
      Spíš jste měl napsat všehoschopný Kalousek.
      Nemějte obavu,ještě o něm uslyšíme,když odhaduji,že je pořád řídícím důstojníkem Gazdíka.

    • okolojdoucí napsal:

      Duchková – Konečná, to by bylo finále! Jste se, sympaticky, zasnil, ne?

  20. juvel napsal:

    Preferuji Zemana, připojuji se ke čtyřem důvodům pana Laco G.Mlynáře. Dále bych zdůraznil jeho odvahu a schopnost být protiváhou politických seskupení v naší zemi, jeho nezájem o vlastní zbohatnutí i jeho smysl pro humor. Udrží-li pod kontrolou své známé slabosti, což se mu zatím daří, nevidím lepšího kandidáta.

  21. Pepa Sláma napsal:

    Měli bychom si uvědomit, že velká část hlasů v posledních prezidentských volbách byla protestních. Voliči volili buď proti Zemanovi nebo proti Schwarzenbergovi (a tím i proti Kalouskovi a Pražské kavárně). Volby opět rozhodne Kalousek a jeho squadra. Koho podpoří Kalousek, proti tomu se postaví venkov. Čím více budou na protikandidáta Kalouskova koně útočit propagandisté (od Jandy po Moravce), tím více hlasů váhajících voličů získá. Protože lidé nemají rádi, když jim někdo někoho nutí násilím. Navíc rádi podporují outsidery.
    Mimochodem, nedávné krajské a senátní volby také rozhodl Kalousek. Tím, že soustavně útočil na Babiše mu zajistil protestní hlasy.

  22. Homér napsal:

    Na postu pristiho prezidenta bych si dokazal predstavit nekoho z diplomatickeho prostredi – treba pani Evu Filipi (velvyslankyni CR/EU v Syrii)

    Vyhraje Zeman

  23. ZAJAC napsal:

    Myslím, že sa malo HLAVNE odpovedať na zadané otázky:
    1. Kto by mal byť prezidentom ČR? Ten, kto bude schopný vnímať históriu českú i československú pozitívne, dbať na záujmy ľudu – nie na záujmy „cizákú“ a byť takou osobnosťou, ktorá nadchne i susedský bratský národ – lebo napríklad Zemana vnímame na Slovensku často ako „svojho“, (Kisku ako cudzieho). Ot.2 – Hľadajte, tu Vám asi Slováci nepomôžu, iba ak by sme mohli voliť aspoň tí, čo žijú a pracujú v Čechách.
    3. NIE, nie je čas na uzatvorenie „kapitoly“ Československo. My Slováci i Česi sme na rozdiel od zaniknuvšej Veľkej Moravy ešte v 1993 vytvorili dva samostatné štáty, ale tie nie sú po vstupe do EÚ a do NATO už zvrchované a samostatné – to znamená že hrozí rovnaký zánik štátnosti ako v období po Veľkomoravskej ríši Slovákom a pád do otrockej podriadenosti ako Čechom. Máme sa čo učiť a hlavne AKO ORGANIZOVAŤ SVOJU SAMOSTATNOSŤ a poučiť sa lepšie, AKO SA BRÁNIŤ.

    • tresen napsal:

      Zrovna jako Zemana bere mnoho Čechů jako „svojho“, bude jistě i dost Slováků, kteří tak berou Kisku. Vždyť si je zvolili.

      • NavajaMM napsal:

        Áno, paní tresen, aj ja som ho volil. Ale mňa to voči Kiskovi nezaväzuje, že teraz musím do smrti byť členom jeho fan-klubu. Ten záväzok politika pri demokratickej voľbe funguje obrátene. On pred voľbou niečo sľúbil mne.

    • NavajaMM napsal:

      Áno, tiež myslím, že kapitola Československo ešte nie je uzavretá. Dnes vidíme, že Čechia čelí trvalej hrozbe začlenenia medzi spolkové republiky a Slovensku hrozí, že sa znovu môže stať hornou zemou. Obom týmto hrozbám by sme lepšie čelili spolu.
      Nedá mi spomenúť aj to, že nás držal spolu aj spoločný (národný) majetok. A pozrime sa, či po rozdelení ostal českým alebo slovenským. Trebárs VSŽ, alebo Škoda Holding? Tak komu vlastne to rozdelenie prospelo? Že má priemerný Slovák/Čech väčšiu šancu stať sa prezidentom?

  24. Dan napsal:

    A co takhle Hynek Kmoníček?

    • Anonymní napsal:

      Naprostý souhlas. Noblesní, vzdělaný, bystrý a s hlubokou politickou a diplomatickou zkušeností.

  25. Mikelo napsal:

    Za mně z těch kdo se v posledních letech vyjádřili, že by prezidentovat chtěli, ba dokonce i z těch co to od r. 1918 dělali naprosto NIKDO.
    Nechci jmenovat, ale důvody mám vážné. S maximálním zestručněním asi tento seznam vad: zakomplexovanost, samolibost, proradnost, zbabělost, vlezdoprdelství, klientelismus, nerozhodnost, nebo naopak umanutost, neprozřetelnost a našel bych víc, ale už tenhle seznam stačí až dost.
    Navíc soudím, že současné pravomoci našeho presidenta jsou ani ryba ani rak. Na to, aby něco zásadního v chodu republiky změnil nemá, přitom zrušení této funkce by způsobilo nezanedbatelnou díru v systému. Takže nejprve bychom se měli rozhodnout, co vlastně po presidentovi chceme, jaké pravomoce musí bez keců mít a kam jej v pravomocech naopak nepustíme.
    Příjde mi, že jen hledáme ksicht a způsob vystupování které se nám budou pocitově, nikoli racionálně, líbit a nějak se na nich aspoň jakž takž shodneme aby nás to tak nějak nerozdělovalo, či co. Opravdu byste takto vybírali zaměstnance své prastaré rodinné firmy na místo reprezentanta pro styk s veřejností, zákazníky i konkurencí?! Já bych v takovém případě hledal pevný solidní charakter, celkový společenský politický a historický přehled, životní zkušenosti z doby kdy bylo zle a z nich pocházející vnímavost na vyvážení zásadních hodnot a takovou tu dobrotivou moudrost. Což vše by současně nemělo vylučovat odhodlání se i poprat, k bude-li nutno.
    Příjde mi, že hledáme někoho, kdo všem vyhoví a když ne tak zklamal. Ve zkutečnosti jsme největším zklamáním my sami, když deklarujeme touhu po férové hře, ale pliveme na rozhodčího, protože zrovna náš faul odpískal taky.
    A vidíte rozhodčí. Ten se, řekl bych, asi tak nejvíc podobá funkci kterou požaduji po presidentech.
    Vezměme jakoukoli sportovní hru. Pravidla se časem ustálila jednak na kompromisech které přijali všichni, ale hlavně na tom co hrát prakticky lze a platí pro všechny na hřišti stejně. Hlavní rozhodčí má hlídat tohle a právě jen tohle. Nic mu není do sestav ani do kádrování publika. Má dbát na předepsanou kvalitu hřiště, povolenou výstroj hráčů a na sportovní chování všech zůčastněných včetně sebe přesně v limitech pravidel. A když za tolik věcí odpovídá, má za odměnu pravomoc posledního slova. Čas běží, hráči mají protichůdné zájmy, diváci chtějí vidět výsledek, tak občas holt někdo musí písknout a vyslovit konečný verdikt, aby hra jela dál. I chování publika má své meze a stornovat pro jejich překročení zápas je taky v rozhodčího pravomocech. Občas se i rozhodčí splete. A co? Já se taky spletu. Vy ne?
    Až když se plete za prachy, třeba jej ihned vyhodit a zápas sehrát znova. Rozhodčí je nejvyšší autorita hry, ovšem zase jen v rámci pravidel. Žádná jeho vlastní neexistují, pravidla určuje k tomu pravomocný kolektivní orgán a změny nejsou jen tak z plesíru každý týden.
    Po přečtení výše uvedeného snad chápete proč žádného kadidáta, mezi veřejně představenými, nenacházím.
    A nynější president Zeman? Ač jsem ani jeho nevolil, po čase vidím, že z té zoufalé reálné nabídky asi opravdu byl ten nejlepší. Kdyby nic, aspoň je to našineckej furiant, na rozdíl od podřadných zahraničních agentů, včetně slintavého narkoleptika a trapného domácího komparsu. A že tomu tak je, třeba i s povzdychem bohužel, to přece není jeho vina.
    Společnost, která nedokáže vyprodukovat lepší nabídku nemá právo nadávat na špatnou fotku ve školních třídách. A nezlobte se, ale to co se nabízí po něm je pouze krachujícími kupčíky navoněný výprodej skladových zásob po doporučeném datu spotřeby. Na to jim za střízliva neskočím, ať mě chemtrails popráškujou…

  26. Anonymní napsal:

    1. Na hradě by se mi líbil Vojtěch Filip 2. Presidentem bude Miloš Zeman – když se mu bude chtít a zdraví to dovolí.

  27. Kraus von Zillergut napsal:

    Bělohradský, Robejšek, Cílek

    • Geordyn napsal:

      Ano, tyto tři nejvhodnější bych rád viděl jako kandidáty. A ještě raději bych byl, kdyby se prezidentem republiky stal VÁCLAV Cílek. Měli bychom na nejvyšším úřadě opět Václava. Sice ne svatého, ale plně sečtělého a vlastence k tomu.

  28. Maneca napsal:

    Já jsem v prvním i druhém kole volila Zemana, protože si ho odjakživa vážím jako velmi chytrého a hlavně autentického člověka. Navíc ho mám jako člověka docela ráda, protože je s ním sranda.
    Asi zcela totéž bych napsala i o Václavu Klausovi až na to, že s ním sranda není.
    No a když ještě přidám své sympatie k Babišovi (ne, toho jako člověka zatím nijak ráda nemám, ale oceňuju, jak pracuje…. ano, mě také dost překvapil a zklamal svým (ne)postojem v posledních 14 dnech – viz jeden příspěvek výše)… tak jen toto dokopy bude stačit na to, aby mě Vlk považoval za člověka s názorovou leprou a smazal mě nějakou dezinfekcí. Nu dobrá, zkusím to, k otázkám:
    ad 1) Kdo by se mně líbil na Hradě?
    Když nebude kandidovat Zeman, tak by podle mě byla parádní prezidentkou paní Eva Filipi (velvyslankyně CR/EU v Sýrii). Je to úctyhodná dáma, diplomatická královna, věřím, že by byla přijatelná pro většinu českého národa.
    Na Hradě by se mi líbil i Petr Robejšek nebo dnešní europoslanec Jan Keller. Obou si obrovsky vážím.
    ad 2) A kdo na tom Hradě bude?
    No, pokud bude kandidovat Zeman, tak to budou mít všichni protikandidáti těžké. Zemana může překonat pouze kandidát, který bude mít stejné názory a stejné charizma jako Zeman, ale bude mladší.
    Mít za prezidentku Jourovou je na emigraci.

    • Maneca napsal:

      Když tak o tom přemýšlím, tak paní Filipi je pro mě vlastně prvním prezidentským kandidátem, kterému bych asi dala přednost před Zemanem, i kdyby on kandidoval.
      Problém ale je, že paní Filipi má příliš neamerický, eufemisticky řečeno příliš neutrální, názor na Bašára Asada a Brusel by nám ji „neschválil“.

  29. Jan Čermák napsal:

    Neměl jsem to v plánu. Ale dovolím si poznamenat.
    Nejlepší prezident není ten, co má stejné názory jako já !
    Musíme vybrat jednoho z 10 milionů.
    Není to ten nejlepší. Měl by co nejmíň vadit.

    Já Zemana volil , v druhém kole. Myslel jsem na menší zlo.
    Ovšem to co předvádí je katastrofa. Ne že není. Zhoršuje mezinárodní renomé naší země.
    A to je přeci zásadní věc.

    Kmoníček. Filipi. Dobrý nápad.

    Vystrčme hlavy z písku. Svět je jinde.

    • Mikelo napsal:

      Můžete konkrétně uvést jak Zeman zhoršuje jakési to mezinárodní renomé naší země?
      Za prvé ta věc už snad ani zhoršit nejde, což je stav existující dlouho před tím než byl zvolen do nynější funkce. Jsme jen protektorát. O jakém renomé se u protektorátů asi tak dá uvažovat?
      Za druhé je co říct, když někde ve světě narazíte na někoho, kdo ví o existenci naší bezvýznamné republičky a neplete si nás s Jugoslávií, nebo Čečnou, možná ještě tak s předměstím Vídně. Občas si někde pamatují, že tam Československo postavilo cementárnu, ale po roce 1989 poníženě vyklidilo trhy ve prospěch svých protektorů. Takže naše mezinárodní pověst je na této planetě důležitá asi jako bzučení much.
      To, jak katastrofálně poškozují své státy Obama, Merkelová, Hollande a řada dalších psychopatů vám nevadí? Na rozdíl od bezvýznamnosti našich místodržících potentátů způsobují katastrofy po celé planetě a na prackách mají krev milionů lidí.
      Chtělo by to vystrčit hlavu z domácího minipískoviště.

      • tresen napsal:

        Ať zhoršuje anebo nezhoršuje /protože to dle vás horší být nemůže/, určitě by stálo za úvahu zvolit někoho, kdo by naše renomé na rozdíl od Zemana dokázal zlepšit, nemyslíte?

        • Mikelo napsal:

          Měl byste napsat konkrétně jakým způsobem. Co když to totiž bude dělat jinak než vy chcete? Například naše renomé v některých státech zlepší a v jiných zhorší, čemuž se objektivně nelze vyhnout.
          Minimálně tedy musíte dodat kde chcete zlepšit a kde zhoršit. Jinak vás kterýkoli kandidát zase zklame.

          • tresen napsal:

            Stačilo by mi pro začátek zlepšení renomé v rámci EU, aby byly případné české návrhy brány vážně, ne jako směšné básničky jakýchsi podivných šašků.

          • Hudec napsal:

            tresni, zlepšovat renomé v rámci EU už, myslím, pro těch pár let nestojí za to.

        • Antonie napsal:

          v realitě jaká je, zlepšit se to dá už jenom tak, že odsouhlasíme protektorát a proti vůli Zemana a jiných odpovědných, moc jich není, se staneme hnízdem džihádistů, které nám sem Němci potřebují nahrnout. Volte proto vykořeněného pana Bělohradského anebo ještě lepší by byl Milan Kohout.

          • tresen napsal:

            Takže si myslíte, že ve skutečnosti se to zlepšit nedá?
            Já takový pesimista nejsem. Věřím v mladší generaci, která se bude umět orientovat ve světě a nebude podléhat populistům všeho druhu.
            Můj tip na představitele této generace je státoprávní expert prof. Přibáň.

      • Jan Čermák napsal:

        Se zapšklostí nemá smysl polemizovat.
        Čtěte světový tisk.
        A neurážejte mé předky, na to jsem citlivý.

        • Mikelo napsal:

          Pane Čermáku, pokud nabádáte k nahrazení vlastního myšlení pseudo zprávami korporátních propagandistických věstníků, nemám potřebu v diskusi pokračovat. Raději dám na vlastní logický úsudek a konkrétní informace lidí, kterým mohu po předchozích zkušenostech věřit. Korporace mi nikdy v ničem nepomohly. Odpovědi jste se vyhnul, pravděpodobně z nedostatku argumentů a nevím proč odvádíte pozornost na své předky, o kterých jsem nepsal nic, neb je neznám.
          Pro tresen mám špatnou zprávu. EU je pro národní státy a ekonomiku Evropy (i spolupracujících států v Africe, disponujících nám se nedostávajícími surovinami) likvidační projekt postavený na základech ne nepodobných nacistickému sociálnímu inženýrství. Je navenek řízena starými známými neomarxisty, opilci, sociopaty a anarchisty, kteří byli vybráni (nikoli národy Evropy zvoleni) skutečnými šéfy projektu právě pro svou neschopnost a snadnou manipulovatelnost. Co si tato psychopatická partička myslí o naší vlasti je pro nás zajímavé maximálně proto, abychom věděli čemu se budeme muset bránit. Těmi šašky jste pravděpodobně myslela Sobotku, Jourovou, Polčáka, Pospíšila, Teličku, Niedermayera a banderofila Štětinu, Jen co si tak namátkově vzpomenu. S mladou generací zřejmě ve styku příliš nejste, jak soudím dle směřování vašich nadějí. Ta ví o historii, zeměpise a politice stále méně a méně a s řízeným propadem našeho školství není ani vysokoškolský titul atributem toho, že jeho držitel nečte po jednotlivých slovech jak prváci na základce a čtenému textu porozumí. Možná nás zachrání evropský pornoherec Jakub Janda, nebo dojič dotací Martin Rozumek. Ti se vždy promptně vyjádří k čemukoli na co se jich ČT zeptá od vyšívání po lety do kosmu. Pana Přibáně neznám, ale některá jeho vyjádření jsou na experta (jenž ze smyslu toho označení má být nestranný) natolik tendenční, že lze o intaktnosti jeho myšlení oprávněně pochybovat. Ostatně expert je u nás už skoro každý, i otrok na páse montovny je novočesky operátor výroby.

        • E.M. napsal:

          Světový tisk mají pod palcem tíž lidé, kterým vadí Zeman. Co já tak čtu názory reálných lidí v zahraničí – primárně tedy těch, kteří nemají vyhlídky na profit z importu migrantů, a takových je v populaci naprostá většina – docela nám Zemana závidějí. A to až do té míry, že např. Guardian přestal pod články o Zemanovi dávat diskuse.

          Jakožto národně orientovaný domorodý obyvatel ze středněpříjmové skupiny nemám zatím důvod volit nikoho jiného, než právě Zemana. I kdyby jeho jedinou zásluhou bylo to, že svými nehoráznými projevy legitimizuje mé osobní postoje a tím v podstatě brání mou svobodu projevu, je to dostatečná zásluha. Jen díky Zemanovi můžu dneska říkat a psát věci, kvůli kterým jsou lidi v Německu, Holandsku nebo Švédsku honěni po soudech a vyhazováni z práce. Nedělám si iluze, že po odchodu Zemana by se věci nepřiklonily k západnímu modelu, tj. že by nenastalo masové umlčování. Proto ať nám Zeman vydrží co nejdéle. Čím déle tam ten dědek škaredý bude sedět, tím déle budeme moci říkat věci na plnou hubu.

          • Mikelo napsal:

            Nechtěl jsem některým bořit pracně vystavěné bábovičky, takže vám kolego E.M. děkuji, že jste ten propastný rozdíl v zahraničním hodnocení Zemana mezi mainstreamem a viděním většiny daňových poplatníků konkretizoval. Dále děkuji za tu úvahu o rozrážení klestí, cíleně zarůstajícího svobodu projevu, jedním dědkem škaredým zahradnickým. Podívat se na věc z tohoto úhlu mě zatím nenapadlo, přitom je to evidentní fakt a neskutečně mě sere, že jste na to přišel dřív :o) Gratuluji.

  30. Hudec napsal:

    Tato diskuse, byť virtuální, není zbytečná, jak se ukazuje. Na paní Filipi bych si nikdy nevzpomněl, ale je to opravdu dobrý nápad.
    Něco pro Slima: Mohli bychom se u ní sejít🙂 .

  31. hank napsal:

    Neprve je potřeba odrbat presidentské pravomoci na čistý protokol a administrativu (něco na způsob notářů nebo rotujících presidentů švýcarské konfederace…). Tím pádem bude vyloučena nutnost, aby se dotyčná osoba tzv. vyznala v tom, jak se v politice točí kolečka. Dále je nutno zrušit přímou volbu prezidenta, ale to stačí až potom, až můj kandidát tu přímou volbou projde.

    Navrhuji osobu všeobecně veřejně známou, která bude dobře vypadat v televizi a na poštovních známkách. Osobu nejlépe v 6. deceniu věku, tj. již dostatečně zralou, jejíž zdravotní stav zároveň dává záruky, že přežije v dokonalé kondici aspoň jedno funkční období. Osobu, která má jazykové znalosti, zkušenosti z mezinárodního prostředí (nemusí to být nutně diplomacie) a která se umí dobře chovat na veřejnosti i v soukromí. Osobu, která již nějakým způsobem prokázala, že umí důstojně reprezentovat svůj stát. Osobu, která má co nejméně příbuzných (aby netrpěla pokušením upadat do nepotismu) a která neprovozuje žádné soukromé kšefty. Osobu, která se nenechá snadno manipulovat ani se nebude snažit manipulovat jinými (třeba proto, že netrpí dědkovskou ješitností a mesiášskými sklony) a která umí spory vést fair a ve sportovním duchu, včetně snášení proher.

    Po aplikaci tohoto náročného filtru (včetně postupného zpřesňování některých parametrů, které mělo vést – a také vedlo! – k tomu, aby se výběr omezil na jediného, tj. toho pravého kandidáta, přesně podle zákonů prof. C.N. Parkinsona) mi na něm zbyla jediná vhodná kandidátka: PhDr. Helena Suková.

    V současné situaci, kdy se hádají všichni se všemi, bude mít jistě jako kvalifikovaná psycholožka s praxí u dr. Cimického velkou výhodu – schopnost lidi místo rozhádávání spojovat a zbytečné spory místo rozdmýchávání tlumit.

    (A navíc měří 188 cm, takže ji zcela jistě nikdo nikde nepřehlédne. Teprve až dodatečně jsem si vzpomněl, že když před 30 lety hrávaly tenisovou čtyřhru s Claudií Kohdeovou – 187 cm – tak jim novináři po právu říkali „Dvě věže“.)

    Nejdřív jsem tuto úvahu chtěl naladit jako lehce humorný sloupek, ostatně soudím spolu s Petrem Uhlem, že presidentský úřad v tomto státě měl být už dávno zrušen. Nicméně když si to tak po sobě čtu, líbí se mi ta myšlenka čím dál tím víc. Neznáte někoho, kdo by na podporu kandidatury dr. Sukové dokázal posbírat 50 000 hlasů?

  32. zdenekb napsal:

    Přál bych si:
    – Jan Keller
    – Petr Robejšek
    – Eliška Hašková-Coolidge
    – Eva Fillipi

    Dopadne to (bohužel):
    – Zeman (zdravotně není v pořádku)
    – Jourová (přehrává libovolné názory, které jí někdo vloží do mechaniky)
    – Němcová (totéž, v ještě horším provedení)
    – Horáček (další z řady narcisů)

  33. racer napsal:

    Pan Hudec napsal … Tato diskuse, byť virtuální, není zbytečná, jak se ukazuje.
    Má pravdu … stále platí: Kdo si hraje, nezlobí !
    Bohužel se o Nás bude rozhodovat někde jinde: 8.11.2016 !

  34. Martin V. napsal:

    1. Piťha, Robejšek, Bělohradský, Kmoníček, Rychetský. Klaus ml. prosím ne, to je exekutivec a pokud si podrží svoje názory i do praxe, dovedu si ho dobře představit jako ministra školství.
    2. Těžká otázka. Podle mě tentokrát nebude stranických kandidátů – jednak po jejich většinovém krachu minule, jednak prostě nejsou. A jsou-li, nemají výraznější šanci.
    ČSSD nikoho „hratelného“ nevyprodukuje, neb třetina bude chtít Zemana, třetina levičáka typu Humla nebo Křečka, ale Zemana ne a třetina někoho jako Švejnar, Dienstbier, Šabatová. (Současné) vedení strany možná proválcuje někoho z poslední třetiny, ale tím ho zároveň odsoudí k neúspěchu. Nějaký další Jirka Paroubek jim už z trávy nevyskočí a to se mimochodem týká i hořké tragikomedie s názvem „Hádej, kdo přijde po Sobotkovi“.
    ANO nikoho nemá. Babiš to (tentokrát ještě) sám na sebe nevezme, jako premiér bude mít daleko větší možnosti. Zároveň bude strašně moc záležet na výsledku podzimních voleb 2017. V případě „nevýhry“ možná nepostaví nikoho, v případě výhry Stropnický… no možná druhé kolo, ale tam jistě konečná. Přece jen to není Karel Gott ani Marek Eben.
    ODS by z čistě prestižních důvodů mohla nasadit kladečku věnců Němcovou nebo provokatéra Kuberu, eventuelně Zahradila. Nikdo z nich by v prvním kole nepřelezl jednociferný výsledek.
    Komunisti nepostaví nikoho, protestní hlasy už sbírají jiní a bez nich jsou bez šance.
    Jediná strana s jakous-takous šancí jsou lidovci. Budou ovšem taky rozpolcení. Buď postaví výrazného křesťanského pro-rodinného kadidáta typu Roithová a pak posbírají hlasy všech svých kmenových voličů + pár kosích Vidláků k tomu. Ve městech by museli spolehnout na anti-volbu soupeře ve druhém kole. Nebo převáží liberální část a udělají (jak to jen oni umí, to se musí nechat) dohodu se STAN, zelenými, Piráty, případně částí TOP na nějaké dostatečně hejfriťácké, duhové, spíše nekonfliktní, jistými ambasádami snadno voditelné figurce s mediální pověstí Mirka Dušína, pro kterou je ovšem rodina ve složení muž, žena, tři děti rodinou stejně jako „rodina“ dva hošové a morče. Tahle druhá strategie jim už dlouho neuvěřitelně dobře funguje například v senátních volbách v Praze, ale podporou tradičních lidoveckých voličů v krajích si v tomto případě nejsem úplně jistý.
    Takže budou „nezávislé osobnosti“, na strany tentokrát zůstane role parazitů, totiž podporovatelů. Typologicky je lze rozdělit zhruba na tři skupiny:
    Tou první je silná, politicky vyhraněná osobnost, s často konfliktními, nekorektními názory. Jejich výhodou u voličů je jistá čitelnost a předvídatelnost. Sem by se dal zařadit Zeman a pokud bude kandidovat, je to jeho výhoda č.1.
    Druhou skupinu tvoří „kladeči věnců“ s uměřeným vystupováním. Svůj politický názor si buď nechávají pro sebe nebo ho dávají najevo velmi decentně. Jsou to všichni diplomaté (ti skuteční, ne za odměnu velvyslanci jako Žantovský nebo chraň Bůh Hybášková, samozřejmě), nebo lidi z akademické sféry. Výhody: potenciální sjednotitel(ka), absence mediálních skandálů. Nevýhody: nečitelnost, potenciální slabost, nevýraznost.
    A třetí skupina jsou oligrachové a milionáři nebo jejich stíny. A ano, sem patří Horáček, kdokoliv ze Sorosem placených …ských výzev a thinktanků, Valenta, Kalvoda atd. Za 6 let to bude Babiš. Chování individuální, politické názory vesměs ty správné, podpora veřejnoprávních médií zajištěna. Za podskupinu lze považovat kategorii „králík z klobouku“, což je například Kiska (zde se skutečně s panem Čermákem v hodnocení neshodnu) nebo … kdo si ještě vzpomene na vpravdě seriálovou volbu předsedy 4koalice?
    Takže kdo bude prezidentem? Rozhodne-li se Zeman kandidovat, druhé kolo ho nemine. No a kdo k němu: Dnes to vypadá na Horáčka, ale posledně to taky vypadalo na Fischera. Do voleb je dlouho a Horáček se ve snaze vypadat univerzálněji a více sjednotitelsky může přestat jevit naprosto spolehlivým. Balvínova prostitucká strana umí anonymními billboardy zahýbat nejednou preferencí. Takže je docela možné, že druhým finalistou bude nějaký králík z klobouku typu Kisky nebo pana Bradyho (nic proti němu osobně, ale kdo o něm věděl před měsícem, ruku nahoru) s mediálně vynikající pověstí, víceméně žádnou historií a hlavním (jím ovšem nevyřčeným!) vzkazem „no než toho Zemana, tak radši …“
    Rozhodne-li se Zeman nekandidovat, pak pod hesly o očistě, návratu, slušnosti, změně a hlavně netříštění hlasů lze očekávat nenudící krvavou bratrovražednou podpásovou bitku, a to i v rámci výše zmíněných Sorosových … ských výzev a neklidů.
    Jo a jinak si myslím, že příštím prezidentem bude opět Zeman.

  35. zemedelec napsal:

    Podle těch všech příspěvků a nároků na prezidenta,byl by asi nejlepší nafukovací.

  36. Leo K napsal:

    Kdo touží po Robejškovi má otevřené pole na facebooku: www(dot)facebook(dot)com/RobejsekforPresident

    • hank napsal:

      Robejšek? Tak to je snad ještě horší vtip než ta Suková.
      https://cs.wikipedia.org/wiki/Petr_Robej%C5%A1ek
      Člen Římského kubu, člen Rotary klubu, usvědčený plagiátor, člověk, který už v r. 2003 navrhl přemístit americké základny z Německa do Čech (https://www.respekt.cz/tydenik/2003/30/uklouznuti-reditele-robejska) … A v tom jeho Institutu 2080 jsou taky zajímavá jména: Bývalá ministryně informatiky a předtím ředitelka na panství u Schwarzenberga Bérová, bývalý náměstek ministra vnitra Johna Moroz… Utraliberální ekonom a poradce Topolánka a Nečase Kohout, mj. jeden z tvůrců slavně zkrachované důchodové reformy a člověk, pro kterého je současný systém „socialismus s prvky kapitalismu“… Kamarád ruských oligarchů Šmída z Alfa banky, která má dobré vztahy s Putinem… Advokát Bělina, pravicový kritik zákoníku práce a externí přenášející na plzeňských právech…
      A ještě cituji z prohlášení Institutu 2080 spolupodepsaného Robejškem loni v červenci:
      „Politické ambice nemáme.“
      Z cílů Institutu 2080:
      „Vznik INSTITUTU 2080 je naplněním pocitu společenské odpovědnosti jeho zakladatelů a spolupracovníků, které spojuje potřeba těmto hrozbám čelit a pomoci tak zemi, v níž žijí, pracují a vychovávají své děti.“
      Hmmm, Robejšek chce pomáhat Hamburku a Šmída Rusku?

      Opravdu chcete prezidenta z tohohle hnízda?

    • hank napsal:

      Robejšek? Tak to je snad ještě horší vtip než ta Suková.
      Člen Římského kubu, člen Rotary klubu, usvědčený plagiátor, člověk, který už v r. 2003 navrhl přemístit americké základny z Německa do Čech… A v tom jeho Institutu 2080 jsou taky zajímavá jména: Bývalá ministryně informatiky a předtím ředitelka na panství u Schwarzenberga Bérová, bývalý náměstek ministra vnitra Johna Moroz… Utraliberální ekonom a poradce Topolánka a Nečase Kohout, mj. jeden z tvůrců slavně zkrachované důchodové reformy a člověk, pro kterého je současný systém „socialismus s prvky kapitalismu“… Kamarád ruských oligarchů Šmída z Alfa banky, která má dobré vztahy s Putinem… Advokát Bělina, pravicový kritik zákoníku práce a externí přenášející na plzeňských právech…
      A ještě cituji z prohlášení Institutu 2080 spolupodepsaného Robejškem loni v červenci:
      „Politické ambice nemáme.“
      Z cílů Institutu 2080:
      „Vznik INSTITUTU 2080 je naplněním pocitu společenské odpovědnosti jeho zakladatelů a spolupracovníků, které spojuje potřeba těmto hrozbám čelit a pomoci tak zemi, v níž žijí, pracují a vychovávají své děti.“
      Hmmm, Robejšek chce pomáhat Hamburku a Šmída Rusku?

      Opravdu chcete prezidenta z tohohle hnízda?

  37. Stanislav napsal:

    1. Někdo hájící zájmy této země podobně jako Zeman. Velmi by se mi zamlouvala Lenka Procházková. Statečná žena, pevné názory, sečtělá, vůdčí typ.
    2. Pokud budou kandidovat, pak Zeman, Filipi nebo Robejšek. Vše pro mě přijatelné.

  38. Karel V napsal:

    Nic osobniho, snad nikoho neurazim, neni to cilem.

    Ja asi ziji na jine planete a nebo to je vtip? Ze Staromaku me obchazela hruza. Sproste nadavky na prezidenta na cedulich, prezident ve tvaru hovna, navazuje to na rozstrihanou prezidentskou zastavu, cervene karty z ambasady atd.
    Jsem z rodiny tridnich nepratel a tyhle spravedlive nenavidejici za dobrou vec, si na rozdil od autora pamatujeme doma z padesatych let , a znami ze Sudet z predvalecne doby taky, poznam je na prvni pohled. To vsechno pro vymenu presidenta, co mu konci za rok volebni obdobi? Kam ta kavarna specha? Hrouti se Nemecko, Francie, EU, ale my zatim ne a ani dalajlama, ani neznamej dedek z Kanady, s ceskym profilem na wikipedii vytvorenym asi tejden pred aferou, nikoho doopravdy nezajimaj. Je to naslehane nic.
    Umele vytvorenej humbuk z tajenejch pohnutek. Tajenejch protoze pochybnejch.

    Ani na te Cine ve skutecnosti nikomu nic nevadi. Protestujici herec si od nich klidne bere penize. Co doopravdy vadi, ze sem Zeman nechce vetrelce. (Sorosovi, to vadi, nasim loutkam je i tohle jedno) Tyhle utoky na nej nejsou utoky na jeho osobu, ale utoky na stat a demokracii, protoze primou volbou zvolenej prezident neni jen ta dotycna osoba, ale i instituce. Jako kazdej zvolenej zastupitel.

    Herman se svym zidovskym strejdou a soucasne sudetackejma kamaradama neni moc jasnej. Je jak nerizena strela prekracujici vsechna pravidla o setkavani se s cizimi predstaviteli a budi jen podezreni.
    Havluv kumpan z prazske kavarny a nejspis i swinger parties, hazardni hrac se zakony na miru pro svou gamblerskou firmu je take neduveryhodny. Ultrasobecky herec, podepisujici kdysi antichartu nebo muzikantskej zajicek starnouci herecky, najednou oba desne pecujici o lid a moralku (proti radne zvolenemu LIDEM prezidentovi) mi prijdou pres caru, TV show plna urazek take, cele to cpi Sorosem, hledanim zaminky a prefabrikovanou revoluci podle prirucky, jako byla ta minula zvana sametova. (ano, znam Vlkuv nazor na ni, muj je tenhle, kazdy si nechame svuj)

    Slovenskeho prezidenta povazuju za bezpaterni loutku na urovni Gazdika.
    Jourova je uz napohled jen svazacka funkcionarka, sekretariatni mys stejne jako Sobotka, bez vize a bez nazoru. Strida partaje jak najemni manazerka firmy, byla vysetrovana z korupce a sedi v komisi EU, ktery maj lidi plny zuby. Neni to zadna osobnost, nikdy nerekla zadnej vlastni nazor, jen rika, co se ma rikat, je neco jako Merkelova okresni urovne. Ta primou volbou neprojde a pohori jak hrst suche travy.

    Kalousek je dobry retor, ale placa slogany misto argumentace, nerozumi ekonomice, je zkorumpovanej a jde si jenom po soukromejch zajmech. Predstava, ze by mu doopravdy zalezelo na Tibetu, kdyz sere na zdejsi chudinu, je smesna.

    Rychetsky neni jasnej, byl napojenej na chartisty, minulej tejden v TV odsuzoval neco, k cemu ani nemel informace a to je prosim soudce. Snad se napred vsechno prostuduje a pak se vynasej soudy.

    Cilek je divnej, chodi na dychanky poskoku ambasady, jako Dlouhy a spol, programove rozsiruje defetismus a porazenectvi. Ze se tvari jako moudry, skromny slusnak nad veci, na tom nic nezmeni. Jak se odchyli od geologie, tak mu neverim ani slovo.

    Zadnyho diplomata – Diplomat je zadobre na vsechny strany a nejde do konfliktu. Uz jsme meli Benese a co nas to stalo, kdyby sel do konfliktu proti Mnichovu, tak mozna ani nebyla druha svetova.

    Bělohradský toho nechali studovat komunisti v padesatejch letech, kdyz jste za kazde jo a ne meli zakaz studii. Studoval tu bolsevickou FF, byl napojenej na pravdolaskarskou modlu Patocku, utekl do ciziny v roce 70. Byl napojenej na disent. Vypada ze umi jen mluvit a dal nic. Nekdo kdo kraji vlasy na 4 a nic udelanyho za nim neni videt, je malo pro nadchazejici valku. Valka o preziti potrebuje muze cinu, ne filosofy. Ceskej bordel taky, jestli se postesti a valka nebude.

    Stropnicky je katastrofa. Jeste si nevsiml, ze jsme ve valce, rozmistuji se pioni pro utok a s armadou nedela vubec nic. O valceni nevi vubec nic. Armadu vede jak sklad materialu. Az hrdlorezove v Nemecku vyrabujou armadni sklady a zautocej na nas, tak se budeme moct branit tak akorat cepama.

    Svejnar a Dienstbier jsou zdiskreditovani spolupraci s cizaky.

    Chovanec se pomalu pohrbiva zaziva zavadenim komunisticke cenzury, zvysenim spiclovani a dalsima blbostma. Njelepsi propaganda je nelhat. To neobjevi nikdy. Na to aby zavrel CT nema. (Ten 25 lety pokrik proti komunismu se zacina nevyplacet, kdyz se chtej pouzivat jeho metody.)

    Nevim kdo vyhraje volby, Zemana nebo jemu podobnyho by si volila zase vetsina lidi. Kdyz je nedokazou zdiskreditovat, tak se je klidne muzou pokusit zabit, treba nejakym psychopatickym muslimem, co nema s islamem nic spolecneho. I Trumpa mohou klidne zabit. Nebyl by to prvni prezident/kandidat v USA.
    Ovsem v USA se v tajnych sluzbach a armade musi dit to, co v devadesatych letech v Rusku. Zacinaj si tam uvedomovat, ze oligarchove jsou paraziti, co zenou zemi do zahuby a rozpadu. Prumyslovou zakladnu exportovali do Ciny a i kdyby s Cinou uplne prestali obchodovat, tak prumysl tam uz zustane. Prohrali valku v Afghanistanu a skoro i v Iraku, doma maj nepokoje diky Sorosovi i vlastni lakote, sankcema jen posilili Ruskou sobestacnost. Zemi tahnou bili a ti jsou nejvic diskriminovani a az ti to vzdaj, tak USA skoncily.
    Armadu maj vybavenou spoustou predrazenych zbrani, sice hi-tech, ale potrebujici porad drahou peci a upgrady (aby se na tom vydelalo, Rusko dokaze podobne s daleko mensima rozpoctama). Oligarchove na tom vydelaj, ale k cemu vam je superdrahej tank, kdyz ma nepritel z ramene odpalovany, 10000 krat lacinejsi rakety, co ho stejne znicej. Na co nicit Hondu 4×4 raketou za milion, kdyz na to stacej tri chlapi s vybavenim jak z druhy svetovy. Smesny.

    Zemanovy kvality jsou vysoka inteligence.

    Jemu stacilo rict dvakrat sprosty slovo a do blata se zritily leta pracne tvorene modly ruskeho disentu, kazdy kdo to do te doby moc nesledoval najednou videl, ze to jsou kurvy, vzdycky byly a Drtinova se mohla upodlejzat, za kurvy jsou i nadale.
    Ti hlupaci z kavarny si ani neuvedomili, ze jejich protizemanovsky krik a nadavky jen vic a vic pohrbivaji pracne vybudovany modly. – Dodneska se kavarnici nepoucili. Vsechno jejich nadavani na Zemana pusobi jen proti nim.
    Zeman proste je chytrej a IQ musi mit nekde mezi 130 a 150.

    Je nezkorumpovanej, to vedel uz korupcnik neboztik Mrazek,a ni jemu se to nepovedlo.
    Zeman je statnik a ne diplomat. Nepotrebuje se vzdy libit a vzdy bejt se vsema zadobre a s vrchnosti z ciziny. Myslim, ze v jeho veku se uz ani neboji o zivot.
    Nazyva veci pravymi jmeny a to kavarniky sere u nas jako u Trumpa v USA.

    Je to vlastenec. Neschopneho/vsehoschopneho Sobotku nedokazal vysachovat, ale aspon to zkusil. Neschopneho Stropnickeho nemel na cem odmitnout, ale aspon delal drahoty.

    Cetl jsem co proti nemu psal Vlk – inu tak, kdyz jde o preziti, je vam jedno, ze vam bracha celej zivot kradl kulicky a prebiral zensky, kdyz za vas pujde do bitky.

    • Mikelo napsal:

      Smekám před Vámi i když klobouky nenosím. Žádná ironie, opravdu. Nechete na hrad?

    • Maneca napsal:

      Skvělý příspěvek.
      No a zatímco u nás se furt dokola řeší to „našlehané nic“, v Nizozemí probíhá první eurounijní politický proces s Geertem Widersem, nová pohraniční a pobřežní stráž EU splynula s Frontexem a stala se spolehlivým článkem mezinárodního pašeráckého gangu a přiváží do Itálie denně tisíce negramotných Afričanů, v Paříži se z kdysi kouzelných bulvárů stávají smetiště, na kterých bagry nabírají stany, matrace a další bordel…. dříve krásná evropská města ztrácejí nadzvukovou rychlostí svůj charakter.

  39. Antonie napsal:

    Když tak poslouchám názory mnohých lidí kolem mne a čtu na internetu, docházím k závěru, že český národ si doopravdy asi zaslouží důstojného reprezentanta v duchu těch pravých evropských hodnot a tím nejlepším z nejlepších, by byl Jakub Janda.
    Zeman je zpátečník pro tradiční rodinu, je proti krádežím a prznění dětí, bojuje proti islamizaci, no je to hulvát a buran, dělá jenom ve světě ostudu, když věci nazývá nekorektně pravými jmény a nechápu, proč Němci nám ho závidí.
    O západní svobodě: „Hamed Abdel Samad – skvělá přednáška o islámu.“
    Pod tím výše uvedeným názvem je možné najít celé video, odkaz by neprošel, proto jen ve zkratce přepsáno do textové podoby:
    „Dnes tu slavíme 250 let od přijetí zákona o svobodě tisku, což byl skvělý úspěch. Bohužel dnes místo toho, abychom oslavovali svobodu tisku, je zde mnoho otazníků, které se svobody tisku týkají. Po 250. letech bychom se neměli ptát, co se ve Švédsku i v Evropě pokazilo.

    Měli bychom teď opravdu slavit, ale místo toho máme stále potíž. Pře 250 lety někteří lidé v této zemi přišli na to, že je třeba udělat více, aby byla větší svoboda tisku. Ale pamatujete si, co se stalo před 388 lety? Jedna báječná loď zvaná „Vasa“ se potápěla nedaleko odtud. A víte, proč se ta loď potápěla? Jednak proto, že byla přeplněná, a pak také, že všichni, kteří věděli, že je problém s lodí, to nemohli říct. Neboť král trval na tom, že toto loď vyrazí na svoji první cestu na čas. Král byl zaneprázdněný válkou s Německem. Dokonce před cestou otestovali loď a došli k závěru, že má problém s rovnováhou. Ale oni ten test ignorovali, protože znamenal hrozbu. Že by to mohlo vést ke zpoždění cesty. Je vám to povědomé?

    V podstatě jsme dnes v podobné situaci, ale s jedním rozdílem. Mnoho z vás ví, že je tady problém s lodí. Mnoho z vás doslova křičí a varuje, že je tady problém s lodí. Ale ti co nám velí tvrdí, že loď musí pokračovat. (PROČ?!!!)
    Pokud budeme pokračovat v tom, co momentálně děláme, budeme-li následovat doktrínu diktovanou shora – jak diskutovat na určitá témata, může to pro nás znamenat konec. …

    Mnoho lidí v Švédsku, v Německu i po celém světě neustále říká: Nezmiňuj se o islámu, nezmiňuj se o prorokovi, nezmiňuj se o migraci, nezmiňuj se o uprchlících. Neustále. A pokaždé, když to slyším, tak mě to provokuje a tím víc o tom musím mluvit. Když jsem v Německu vydal moji poslední knihu, „Kauza proti Mohamedovi“, nebo „Účtování s Mohamedem“, mnoho lidí se mě ptalo: „Proč to děláš?“ A já odpovídám, „protože se mě na to ptáte. Protože je na co se ptát.“

    Protože kdyby to byla kniha Účtování s Ježíšem nebo s Mojžíšem, … nikoho by to neznepokojovalo, nikdo by se mne neptal, proč to dělám. … Takže když řekneš: „Nezmiňuj Mohameda“, tak já hned na to: „Toho, co se oženil s malým šestiletým děvčátkem…? Ou, sorry, sorry … nechtěl jsem to říct, ten co zabíjel Židy, válečné zajatce?“ Já se prostě musím ptát. To jsem se naučil tady v Evropě, když jsem sem přišel. Tomuto jsem věřil, když jsem přišel do Evropy. …

    Když jsem přišel do Evropy, tak jsem si doopravdy myslel, že svoboda slova je pro každého důležitá, ale byl jsem naprosto šokován, když jsem si uvědomil, že tomu tak není. Mnoho lidí mi psalo báječné dopisy, ve kterých mi děkovali za to, co dělám pro svobodu slova, že jsem vyjádřil, co oni nemohou veřejně říct. To je velmi smutné, opravdu smutné, že mě moje jméno chrání, když kritizuji islám, zatím co vy nemůžete. Je to smutné, dá se říct, diskriminační, ano je to druh diskriminace.

    Dokonce učitelé a policisté, sociální pracovníci mi děkují, že říkám, co oni nemohou. Proč?! Proč učitel uprostřed Evropy nemůže říct, co si myslí? Mnoho lidí chce vědět, proč jsem pod stálou policejní ochranou? Jak můžu žít takový život?! Na to odpovídám: „Protože je nás jen pár, co se odváží mluvit veřejně“.

    A co jsem vlastně udělal, že jsem se dostal do takové situace? Napsal jsem knihu, dvě knihy. První kniha byla o islámském fašismu. Představte si publikovat něco takového v Německu. Wau! Doslova mě za to málem ukřižovali. …

    Je to politická podbízivost. Nabízí se otázka, proč lidé hovoří o svobodě nejvíce tehdy, když se jedná o náboženství islamistů v Evropě. Proč?! Když se nad tím zamyslím, vidím zde více důvodů. Především je tu jistá vypočítavost, oportunismus. Tak to vidíme v zemích, jako jsou Švédsko, Norsko, Dánsko, Německo, Velká Británie, Spojené státy, které mají určité obchodní zájmy. Různá spojenectví se zeměmi, které všichni známe. A které jsou nepřáteli humanity. Ale prodávají jim zbraně v rámci spolehlivých obchodů a investic. A nechtějí je žádným způsobem znepokojovat. Jsem vždycky jako omráčený, když vidím, jak americký prezident nebo dřívější státní tajemník a s největší pravděpodobností budoucí prezidentka Clintonová říká: „Neexistuje žádná souvislost mezi islámem a násilím!“ Naprosto žádná souvislost. A jak to víte?! Jak dlouho jste tam žili? Kolik toho víte o islámu? No ale samozřejmě, pokud jsou někteří z vašich poradců napojeni na Muslimské bratrstvo, … jejich hlavním úkolem je bránit islám po celou dobu, pak nezbývá, než přijít s naprosto hloupým prohlášením, které nikdo nemůže brát vážně, snad jen blázni to mohou přijmout jako seriózní informaci.

    Zdá se, že máme na světě mnoho takových šílenců, kteří věří těmto pitomostem. Pak tu jsou různé politické sféry s lobisty z určitých zemí, v jejichž sféře zájmů je Evropa a celý západní svět. Tuto práci dělají pro země, jako jsou Saudská Arábie, Katar, Spojené arabské emiráty a Kuvajt, Turecko. A takové lobisty můžete najít všude, nejen v médiích, ale na také na univerzitách. Je dobé vědět, že mnoho výzkumných projektů je financováno právě těmito státy. A z názvů oněch projektů vám dojde, proč jsou těmito státy financovány. „Islamofobie“, „Pravidla islámu v prostředí Evropy“ a tak podobně. Takové projekty zde existují a jsou financovány Katarem a Saudskou Arábií, jen se zeptejte na univerzitu v George Townu, co se tam vlastně děje a kolik saudský milionář Al-Waleed bin Talal, saudský princ, dává na kampaň, která má za úkol propagovat myšlenku, že islamofobie je tím skutečným problémem a ne islámský terorismus.

    Pro své zájmy si pak nacházejí lobisty A TO DOKONCE I V POLITICKÝCH STRANÁCH V EVROPĚ. Takže politickým stranám jako je Muslimské bratrstvo, salafistům a také různým tureckým organizacím je povoleno fungovat a nakonec je jim povoleno, aby posílali své členy do politických stran, aby výrazně ovlivňovali diskuze o islámu. A stávají se poradci politických lídrů na islámskou problematiku.

    Pak přicházejí se svými návrhy a postoji a začínají varovat před lidmi, jako jsem já, před lidmi přede mnou, že právě oni jsou skutečným nebezpečím ve společnosti. Snaží se nás rozdělit. „Milujeme se navzájem“, „Islám je láska“, „Islám je mír.“ A pouze tihle lidé jsou tím problémem. „Zabijte toho křiklouna, toho křiklouna zabijte.

    To je ta jejich strategie a je úspěšnější, než si vůbec dokážete představit. A když sledujete tu sílu lobismu, máte pocit, že jste před pevností s mnoha hradbami, proti kterým musíte bojovat, chcete-li kritizovat islám. Vedle lobistů a politiků ještě tu máme obyčejné muslimy, kteří vás budou vydírat svými emocemi, svým náboženským cítěním.

    Náboženské cítění, když kritizujete jejich proroka? Já na to vždy odpovím: „Kdo se zajímá o mé racionální pocity?“ Prorok pronesl mnoho výroků, které urážejí moji racionalitu. A můj smysl pro lidskost a také smysl pro humor. Tak proč se má pouze do nich někdo vžívat? PROČ SE MĚ NIKDO NEZEPTÁ, JAK SE JÁ CÍTÍM POD 24 HODINOVOU POLICEJNÍ OCHRANOU? Jak se já cítím, když jsem v nebezpečí jenom kvůli tomu, že říkám své názory otevřeně?! A při tom jsem neudělal nic jiného, než že vyjadřuji své názory. A je vůbec možné, že se na takové téma bavíme v Evropě v roce 2016 a po tom všem, co jsme kdy zažili? Více než 230 let po Voltairovi, Kierkegaardovi, Kantovi?

    Diskutovali bychom dnes o něčem takovém, kdyby tu nebyl problém s islámem? Proč bychom měli tuto otázku otevírat? Správně bychom měli mluvit o něčem zcela jiném. No a pak, kdo by měl kritizovat islám, když tam na vás čeká celá armáda? Takže pokud máte bílou kůži, tak jste debatu prohráli, protože jste rasisté a nemáte proto žádnou šanci. Nebo máte špatný překlad Koránu, anebo vytrháváte verše z kontextu. O.K. – nebo toho opravdu moc nevíte. Hlavně proto, že nemluvíte arabsky.
    Takže co asi řeknou na někoho, jako jsem já, který se učil Korán od svých tří let a který mluví perfektně arabsky, který měl otce imámem a který většinu života strávil studiem této knihy a snažil se jí porozumět. A on sám nemá rád muslimy. V jeho životě musí být něco, co způsobilo že nenávidí islám a to natolik, že přišel a tímto způsobem na něj zaútočil.
    Je to na dlouhé vyprávění. Tak jak s tím můžeme naložit? Co s tím můžeme dělat? Co k tomu říct???“

    • Anonymní napsal:

      Islamsky terorismus nema nic spolecneho s islamem – tedy az na to, ze je presnou kopii prorokovych cinu.

  40. Anonymní napsal:

    V jednom ze svých článků označil Vlk ministra kultury Hermana za “ zemského škůdce “ .
    Snažil jsem se ten článek dohledat, bohužel marně. Šlo mi jen o to, zda to bylo před
    přijetím Jeho svátosti nebo později. V teto souvislosti jsem vložil do prohlížeče slovní
    spojení “ zemský škůdce “ a jako první mi googl nabídl článek : “ Zemský škůdce
    prezidentem ?“. Je staršího data a není o Zemanovi. Je však inspirativní a má co
    říci i k současnému dění. Doporučuji přečíst.. Uvědomil jsem si, že pro mne bude
    při volbě prezidenta hlavní kriterium výběru právě, vztah k naší vlasti a jeho morální
    bezúhonnost. Předem jsou u mne diskvalifikovaní všichni kandidáti sponzorování
    ze zahraničí, spojování s neziskovými a už vůbec ne bankou Golden Sachs . Vynoří
    se jich ještě dost.
    K otázce č. 1 .
    Článek jsem četl již dopoledne a marně jsem hledal osobnost, která ještě nebyla
    vzpomenuta. Napadl mne jen Mudr Pafka a V. Cílek. O jejich charakteru nemám
    pochyb. Pochybuji však o jejich zájmu.
    Z politiku mám jasno o dvou autoritách : Pavel Rychetský a Jan Keller

    K otázce č. 2

    Tady si kladu otázku proč je proti současnému prezidentovi vedena tak nenávistná kampaň.
    Zaznělo to již výše, Český prezident nemá téměř žádné pravomoci.. Naše zem je také
    téměř bezvýznamná. Svědčí o tom návštěva Merkellové, která trvala jen 8 hodin.
    V rychlosti jen předat pokyny a doporučení před summitem a hajdy domu. Kde, který
    pisálek a rádoby celebrita, kde muže a při každé příležitosti mu okopávají kotníky..
    Přijde mi to až patologicky trapné. I taková blbost jako figurka „Krtečka “ jim slouží
    k jeho dehonestaci. Při návštěvě prezidenta Číny v ČR se v Praze udala doslova
    taškařice.. Tibetských vlajek u nás vlaje jako před listopadem sovětských na 1. máje.
    Západní mocnosti Británie a USA ho o pár dnu později vítali s nejvyššími poctami.
    ( video je k dispozici a k dohledaní ).
    Během posledních pár měsíců jsem dvakrát obdržel email, který občany upozorňuje,
    že proti prezidentovi se připravuje kampaň za jeho svržení. Na každém šprochu pravdy
    trochu říkávala moje babička. Část mailu se splnila, počkám jestli se naplní i zbytek.

    Nejsem příznivec Miloše Zemana. V prvním kole přímé volby jsem jej nevolil. S těžkým
    srdcem jsem šel volit do kola druhého. Dal jsem mu hlas. Nemám pocit, že mne jako
    prezident zradil, nemám pocit, že škodí naší zemí.
    Z kandidátů zatím zveřejněných nevidím osobnost, která by mu mohla konkurovat.
    Nic na tom nemohou změnit ani rádoby veřejné průzkumy.

    Pokud se nic mimořádného nestane. Vidím na hradě Miloše Zemana.

    Očekávám ovšem věci příští .Stále totiž nemohu pochopit chování Hermana .
    Po přečtení jeho životopisu na WIkipedii vidím odpověď na druhé straně Overtonova okna.

  41. Antonie napsal:

    Název odkazu: „Robejšek a Baxa: Přijměme plán rušení zákonů, jinak se ochromí život“

    Podle Petra Robejška „historicky žijeme v době zahušťování práva, kdy vše je do detailu popisováno, zpřesňováno, avšak věci se přesto nelepší, ba naopak.

    Poté Robejšek přidal svoji zkušenost z rozhovoru s legislativcem na jistém ministerstvu, který věděl, že lidé by si přáli jasné, jednoduché, přehledné zákony. Jenže takový zákon je nereálné napsat, dodal jedním dechem.“

    Když pro Petra Robejška takový zákon je nereálné napsat, bylo by to s ním z bláta do louže. Takový zákon naopak je nezbytně nutné napsat.

    Veselovský: „Jste přesvědčen o správnosti toho referenda i přesto že probíhalo tak, jak vy jste ho nazval, to znamená, že byly obě strany nějakým způsobem manipulovány. Což je asi v podstatě vlastnost předvolebních anebo před referendových kampaní, ale v podstatě to vítězství bylo postaveno na lžích a manipulacích.“

    Robejšek: „Jde o normální společenský proces, kde se jedna strana snaží získat většinu nesolidními prostředky, ať to stojí, co to stojí.“

    Veselovský: „Právě proto, že to víme, že obě strany vytáhnou velké ráže včetně lží a tak dále, tak jestli je správné jít cestou referenda. Zeptat se masy lidí.“

    Robejšek: „Lež hraje svoji centrální roli i v uspořádaném demokratickém procesu. Tajnosti. Intriky. Manipulace patří k lidské existenci. Když otevřeme ústa, tak se snažíme toho druhého nějakým způsobem ovlivnit v našem smyslu. S tím ale musíme počítat. A o to mi jde, když hovořím o přednosti referend.“

    Video pod názvem: „Robejšek: Politici jsou exoti, obejdeme se bez nich, naše demokracie nefunguje“

    V této válečné době potřebujeme mít v čele státu výrazně silnou a morální osobnost jako je Zeman. Jenže on už je starý, a už toho pro nás udělal dost. Nikdo není dokonalý, ale on nehrabe do vlastní kapsy a nepracuje pro sebe ale pro národ a morální hodnoty má srovnané.

    A na hrad třeba Vidlák?

    • MichalS napsal:

      To, že Miloši Zemanovi o peníze nejde, tvdil už František Mrázek: „Mlhovi peníze nic neříkají. Mlha tak akorát chleba se sádlem a tři okurky, a aby ho lidi měli rádi.“🙂

      • Antonie napsal:

        Divný člověk, že jo? Vzdělaný, zcela nezištně proti celému světu brání vlastní národ a nechá se za to sprostě urážet. Ale on na rozdíl od kavárenských pučistů nic nevytuneloval, přesahuje je vědomostně i morálně, nemají na něho, když říká pravdu otevřeně bez zábran a to se neodpouští. Proto tolik nenávisti proti němu.

        • MichalS napsal:

          Mrázek to ovšem posuzoval čistě pragmaticky a z hlediska svého prospěchu, morálku a obranu vlastního národa nejspíš příliš neoceňoval🙂

  42. Jan napsal:

    Vážím si této diskuze a asi, neměl bych vstupovat podruhé. Chci ale korigovat svůj příkrý soud „na obzoru není viditelný nikdo …“. Vidět jsou, připomněla diskuze: Hynek Kmoníček, Petr Robejšek, Václav Cílek, František Koukolík, Jan Keller, Jiří Paroubek. Proč ne?
    Skvělá je myšlenka role prezidenta co „rozhodčího“ nesporné intelektuální a morální úrovně, osvědčené životní zkušenosti, schopnosti ukázat směr, hájit s nadhledem zájem a budoucnost státu, to především. Proč ne, z výše Hradu? Symbolika s tradicí a kontinuitou je potřebnou součástí lidské existence. A kdyby to byli jen neurotici všeho druhu, komu kontinuita a oprávněná symbolika vadí a nevyhovuje. Nejsou tak nesmyslná stále ještě existující, moderní království, jak jsem si zamlada myslel.
    Dík za v podstatě analytické vstupy od Mikelo a Martin V., dík za takto vedenou diskuzi.

  43. Geordyn napsal:

    Čtu na diskusi mnohé úvahy, návrhy, námitky, ale co takhle / vlk mi dle svého varování toto asi smaže, protože si přeje jen odpovědi na dvě otázky. Kdo bude nominován, a koho za prezidenta si diskutující přeje. To jsem již splnil – viz výše v textu / , ale co takhle zkusit na veselejší notu.
    Mám celkem dobrou anekdotu, ale je moc dlouhá. Vztahovala se na vládou chystané odchody do důchodu až po pětasedmdesáti letech věku. Tak jen závěr, týkající se budoucího prezidenta republiky.
    Mé děti ve věku 48 a 50 let se mě ptají, jestli bych jim nemohl najít nějakou práci. Ne děti moje, na to jste ještě příliš mladí. Ještě pracujeme my. Večer jdu do Národního divadla na Labutí jezero. Beru si raději pampersky abych to vydržel. Představení je hned v prvním dějství zrušeno, protože 68 letá baletka, představitelka hlavní role padá a zraní se.
    Vracím se domů, odložím obě zubní protézy. Pustím televizi a sleduji celostátní oslavy narozenin prezidenta Kalouska, který se k naší radosti v plné síle, zdraví a svěžesti dožívá 120 let.

  44. Váš typický troll Jířa napsal:

    Vypadá to, že jsem fašoun. Lákají mně silné dravé osobnosti.
    Moje pořadí :
    1. Miloš Zeman
    2. Jiří Paroubek
    3. David Rath

  45. MichalS napsal:

    Na Hradě bych rád viděl Hynka Kmoníčka (doporučuji rozhovor s ním v posledním čísle časopisu Téma) nebo Danu Drábovou. A kdo se tam dostane? Vítěze si netroufnu odhadnout, ale první tři místa v prvním kole podle mě obsadí Zeman, někdo od pražskokavárníků (Bartoška, Pospíšil, Pánek) a králík z Babišova klobouku (Stropnický, Jourová, Válková). Zejména Bartošku bych nepodceňoval – Antichartu odvál čas a vyvážil ji podpis Několika vět a hlavně projev, v němž oznámil Havlovu kandidaturu na prezidenta (s tím projevem by se v kampani dalo dobře pracovat😉 ), je dlouholetým úspěšným prezidentem MFF, překonal rakovinu, vykazuje jisté znaky rebelství (ostentativní kouření), jeho manželství neprovázejí skandály. Optikou svých případných voličů se projevil v pravou chvíli, místo provařeného Mádla tvoří tandem s fotogenickým Vojtěchem Dykem.

    Často je tady zmiňován (a ne zrovna pozitivně) Michal Horáček a původ jeho peněz. Volit ho nebudu, ale zastat se ho míním. Zbohatl na prodeji Fortuny, nicméně nikdy neprovozoval výherní automaty. Svoji kariéru černého bookmakera a účastníka „valchy“ velmi poutavě popsal v knize Habitus hazardního hráče a čtenář se v ní dozví, že tahle „práce“ rozhodně nebyla intelektuální lážo plážo (jeho oborem byly maďarské klusácké dostihy, což mj. znamenalo naučit se základy maďarštiny). Co mi na něm ovšem vadí, je okatá kampaň v médiích (články od „nevím, jestli budu kandidovat“, přes „možná“ po „nejspíš ano“) a hlavně to, jak o své bývalé manželce tvrdil, že je to nejkrásnější žena na světě a skvělý parťák, a po nějakém čase… Neudělá takový veletoč i svým voličům? Tohle mu v kampani určitě bude patřičně předhozeno a osoleno.

    A ještě jedna věc je při úvahách o budoucím prezidentovi důležitá. Prezident je i vrchním velitelem ozbrojených sil a při výběru by měl volič mít na paměti i to, že v krajním případě bude nucen třeba i vést republiku do války. A k tomu je třeba mentální, ale i fyzická kondice. Jak na tom budou kandidáti, kterým bude na konci příštího volebního období kolem osmdesáti let? A nemyslím tím zdaleka jen současného prezidenta.

  46. Erich napsal:

    Na hrad jedině Láďa Větvička a mluvčí Markéta Šichtařová !!!!🙂

  47. Alex napsal:

    Zeman

  48. Řezníček z Brna napsal:

    Velmi dobře bych si na úřadu prezidenta dovedl představit pana RYCHETSKÉHO.

  49. Dušan napsal:

    Dávám některá jména, která ještě nepadla.
    1. Zdeněk Mahler – vlastenec v nejlepším slova smyslu – jde mu o stát, národ, ctí tradici, neoddiskutovatelná osobnost. Rozumné názory, zralá osobnost, nenechá se strhnout emocemi do nepromyšlených soudů a hysterických výlevů. Nejprv myslí a to komplexně, pak mluví. Jeho autoritu, minulost a bezúhonnost nemůže zpochybnit nikdo, ani kavárna, církev, protektoři, kulturní soldateska Bartoška a spol. Nemá nad sebou loutkovodiče a před sebou mnoho let, tudíž se nemá čeho bát, ani nepřátelských reakcí, může si dovolit vystupovat přirozeně v souladu se svým svědomím a státním zájmem. Ale nevím, jak je na tom zdravotně. Další v řadě Kmoníček, Remek, Paroubek. Všechno vyzrálí reálpolitici, žádní naivní mávači tibetskými vlaječkami, neoliberální nebo lidskoprávní komsomolci, sudetoněmečtí kolaboranti, Sorosovy marionety, agenti Goldman Sachs nebo naprosto nesoudní nýmandi a kariéristi. Figury do těžkých dob, kterým rozumí normálních 10 milionů a mluví jejich řečí. Chlapi, co vědí, jak se má dělat rozumná politika v lokaci mezi Německem a Ruskem, aby z toho nebyl průser podobný protektorátu nebo normalizaci. Ale každý má něco ve své minulosti, co bude skvělý terč a důvod pro vyvolání hysterie. Až bude starší a ne tak divoká, tak třeba Švihlíková. Ti všichni vědí, co je český zájem a co je pro něj klíčové. Drábovou diskvalifikuje kamarádičkování s Gazdíkem, to je právě ten typ komsomolce. Uvidíme, jak se ještě vyrýsuje, možná v další volbě. Jako mluvčí toho úřadu je skvělá, jako manažerka to už tak slavné není.

    2. Asi Zeman, v tak krátkém čase se nikdo z výše zmíněných nedokáže do potřebné pozice dostat, muselo by se o něm mluvit přirozeně už delší dobu, jako v „kavárně“ třeba o Halíkovi. Prostě lidi si musí sami od sebe říkat už delší dobu, „to by byl dobrý prezident“. Ne až při zahájení kampaně. Zatím představení kandidáti kavárny vesměs dopadnou zle, možná krom Pitharta. Na toho totiž ani Zeman nebude moc útočit, myslím, že ho respektuje jako jediného z toho seznamu.
    Bylo by dobré, aby Zeman během druhého období už někoho připravoval, ale aby měl šťastnější ruku, než s Grossem a dalšími. Možná že přesunem Kmoníčka na ambasádu do Washingtonu mu již vytváří pozici. Bude tak za 5 let v pozici, kdy bude snadněji při kandidatuře odrážet útoky kavárny a všelijaké přiblblé zkazky a proruských a pročínských postojích.

    • hank napsal:

      No jo, Švihlíková… ale ta ať radši vymýšlí nové věci. Stejně jako třeba Naďa Johanisová nebo Květa Pohlhammer-Lauterbachová. Obě posledně zmíněné dámy taky splňují všechny morální i osobnostní nároky, ale do politiky by jich bylo škoda. Někdo musí generovat koncepce a strategie.

  50. zigi napsal:

    Všichni jste zapomněli na KÁJÍNKA!Ten jediný má tu správnou kvalifikaci!
    1-Zatim bručí,no Zeman ho může omilostit
    2-Ví jak na lotry
    3-Je suprstár,byl o něm natočen film(který z kandidátů se tím může pochlubit?)
    Ostatně,žádný ze spomínaných „kandidátů“ za moc nestojí,můžete je otáčet jak chcete,nic na nich není!
    Když ne Zeman,tak Jirka!

Komentáře nejsou povoleny.