CIGARETY JSOU NYNÍ ŠKODLIVĚJŠÍ NEŽ DŘÍV


napsala  Všudybylka

 

Zneužívání návykových látek je staré jak lidstvo samo. Touha člověka po umělé stimulaci, neobvyklých zážitcích a změněných stavech vědomí vedla postupně k rozvoji průmyslu, který na tom bohatě vydělává. Stát jako instituce rozhoduje o tom, která návyková látka je oficiálně přípustná a která ne. Tato selektivnost je dána tím, do jaké míry může mít establishment produkci návykových látek pod kontrolou, aby na tom také sám něco vydělal. Stejné jako u alkoholu je to u tabákových výrobků. Je volbou každého člověka, zda bude kupovat a konzumovat produkt, který ničí jeho zdraví.

Umísťovat na krabičky cigaret upozornění, že kouření škodí zdraví či může zabíjet, je vrchol pokrytectví. (Je otázkou, proč nejsou podobné nápisy také na lahvích s alkoholem, který nám svět reklam naopak ukazuje jako něco přitažlivého a zcela neškodného.) Kuřáka, který je na nikotinu závislý, tento nápis v žádném případě nijak nepřesvědčí a nepřiměje k tomu, aby přestal. Ani neustále se zvyšující se cena nemá tento efekt, nýbrž má za následek pouze zvyšující se míru a intenzitu nadávek těchto závislých lidí. Varovné nápisy na krabičkách jsou výsměchem zdravému rozumu. Aby byla iluze morálky ještě dokonalejší, kocourkovští usoudili, že pouhá slova nejsou dostatečně účinná a na tabákové produkty je nutné umístit také naturalistické fotografie zdravotních následků kouření, jako například orgány zničené rakovinou či fotografie, které mají působit na naše emoce, na kterých jsou například pozůstalí truchlící nad rakví, nedonošené děti na přístrojích a podobně. Jistě dobře vědí, že ani tyto opatření nepovedou ke kuřákovu prozření, ale zákonodárci mají pocit, že tímto si umyli své ruce, zažloutlé od nikotinových peněz a mohou dál spát s čistým svědomím.

Dříve byla krabička cigaret označena pouze logem výrobce, značkou a symboly, které ji zastupovaly. Obsah cigaret byl víceméně podobný a zákazník je kupoval s vědomím plné odpovědnosti za své zdraví. Pokrytecké umístění varovných nápisů na obaly těchto produktů nevedlo ke snížení počtu kuřáků, ale paradoxně ke zvýšenému riziku onemocnění spojených s kouřením

Japonský vědec Dr. Masaru Emoto prováděl ve svém výzkumu experimenty zaměřené na informační ovlivnění vody. Dokázal, že voda jako neutrální medium má schopnost měnit svou strukturu v závislosti na kvalitě informací, kterým je delší dobu exponována. Své zkoumání doložil fotografiemi zmrazených krystalů, na které působil obrazy, slovy či hudbou. Pokud měl zdroj působení pozitivní kontext (např. slovo „láska“, skladba od Mozarta či krásný obraz), krystal měl pravidelný tvar podobající se sněhové vločce. Pokud byla voda vystavena negativní informaci (slovo „válka“, death metalová hudba či drastický obraz) výsledný tvar byl nepravidelný a zdeformovaný. Je to nepřímý důkaz toho, jak nehmotné energie výrazně ovlivňují naše vnější i vnitřní prostředí. Ze své zkušenosti každý víme, jak umí povzbudit dobré slovo a zranit to zlé. Jak se cítíme při pohledu na krásný obraz či obraz zkázy a utrpení.

Není důvod se domnívat, že energie negativních nápisů na cigaretách neovlivní produkty samotné. Působí zároveň jako podprahová negativní informace, ukládající se do kuřákova podvědomí. Zobrazování drastických negativních fotografií na cigarety tento efekt mnohonásobně zvýšilo. K tabáku, dehtu a jiným „lahůdkám“ pro tělo se přidala silná přísada strachu. Proto kuřáci, nemůžete-li si své retko odpustit, je pro vás lepší si cigaretu ubalit, tady začíná jít opravdu o život! Úřední „ochránci“ našich životů dosáhli pravého opaku, než chtěli. Umístěné nápisy a obrazy ve skutečnosti zhoršují kuřákovo zdraví víc, než kdyby tam umístěny nebyly. Je otázkou, zda je to náhoda či záměr.

Advertisements
Příspěvek byl publikován v rubrice Hosté se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.