Editioral 2017 – o Kose, jejím selhání jako projektu a její budoucnosti


Že  budu  psát pro  novoroční  vydání  Kosy  tenhle příspěvek  mi  bylo  jasné  už  někdy hodně  brzo  na  podzim.  Definitivní  rozhodnutí  padlo  ovšem  13.  prosince,  po uzavření  tehdy zveřejněné  ankety  pro  čtenáře  Kosy ohledně  jejich postoji  k  EET. Tehdy  jsem  získal  definitivu , že  Kosa  jako projekt  ztroskotala. A  vlastně  nemá  smysl. Tedy pokud  se nevrátím k  původnímu  záměru, pro  který  jsem ji  v  samém  prvopočátku  vlastně  zřídil – mít  svou  vlastní  hračku  na  důchod.  Hračku,  která  by  mne  někam  posouvala  pokud  možno  dál  rozvíjela a v  nejhorším  alespon  brzdila   doprovodné  znaky  stárnutí a vypadnutí  z  aktivního  života,  kterým  se nikdo  nedokáže  trvale  ubránit.

Jenže  tenhle  cíl  mi připadl,  po  tom,  jak  sílil  čtenářský  kmen náhle  příliš  malý a já  si  začal stavět před sebe  stále  vyšší  cíle – nejdříve  dosáhnout  třeba  návštěvnosti  1000 unikátních přístupů  denně, pak  dvojnásobek,  trojnásobek,  pak  předhonit v  návštěvnosti  jistý  server,  kde jsem  kdysi  působil a s nímž  vzájemný  rozchod ne  zrovna  v  dobrém,  pak  jiný podobný server….  Všechny  tyhle  cíle  byly  postupně  naplněny.  Moje  ctižádostivost  nikoli.  Ten  momentálně  poslední  byl opravdu  hodně  vysoký a zatím  naprosto  vzdálený – ačkoli se v jednom okamžiku  začal  jevit  jak snad reálný  – prozradím ho – mít  vyšší   čtenost  než  Britské  listy dnes  už  doslova tragické  figury  české  informační  alternativy  -Jana  Čulíka.    Zatím  web,  řekněme   „hlásiče“  Čulíka  poráží  Kosu v  poměru  48:23…. Zajímavé  ovšem  v  té  souvislosti je,  že  čtenáři  Kosy  stráví  jejím  čtením  v  průměru o 10%  více času!  Ačkoli   počet  denně  vydaných  článků je  nejméně  v poměru  4:1 pro  BL….

Promiňte, že  jsem  vás  zahltil  čísly a  psal  o  Britských  listech.   Ale  cítil  jsem potřebu  to sdělit.  Jako  důkaz, že  si Kosa  vůbec  nestojí  špatně.  Ne vzhledem  k podmínkám  v kterých  je vydávána a   a  nulovým  nákladům,  které  jsou  železným zákonem..

Zkrátka  –  po  anketě  k EET  13.12. 2016 je mi  jasné,  že zkrátka  cíl  předstihnout  čulíkárnu  už  se  mi naplnit  nikdy nepodaří.  Protože  Kosa zkrátka  jako projekt i přes  svůj  prokazatelný stabilní  růst, který pokračoval  v  právě  skončeném  roce, prostě  celkově  selhala!

Selhala  proto, že nedokázala  svým  čtenářům  podat  informace, které měla  za  důležité  tak,  aby je  tito   většinově  akceptovali a  vzali  za  své. A  tohle  selhání  je prostě  fatální. Nejde oddiskutovat  a je moje!  Nikoho jiného  než  moje!   Protože  těm  všem  cílům,  o  kterých  byla  dosud  řeč  – tedy počínajíc  tím, že  jsem  chtěl hračku,  která  by  sloužila  k mírnění  nutných degenerativních  změn  jistého  důchodce  až  po  ambici  to  natřít  Čulíkovi  po tom,  co  ze  svého  kdysi  skvělého serveru,  udělal  tupou propagandistickou  mašinu, což  korunoval  udáním  českého  lékaře  v Británii,  který  neměl s  Čulíkem  komformní  názory, byly  vždycky  podřízeny  jednomu  principu  – víře,  že  když  se budu  hodně a  především POCTIVĚ snažit a  soustředím  kolem Kosy  čtenářský  kmen,  který  chce  přivodit  pozitivní  změnu   v  České  republice  a  udělat  z  ní  o  něco  lepší místo pro  život, musí se mi to přece  aspoň trochu povést. Protože  to  snad  s  tím  psaným  slovem  trochu  dovedu.

Zjistil jsem ovšem, že  to  naprosto  není pravda!  Nedovedu. A  jde   o moji autorskou a vydavatelskou  chybu,  nikoli  snad  chybu  čtenářstva,  které  si  mne  snad nezaslouží, protože  nechápe  mou  velikost!  Nic  takového – žádná  ironie! Už proto ne, že  nejsem  například páter  Halík,  který  vyjevil, že  nepůjde  do  nadcházejícího  souboje o prezidentský úřad, protože  český  volič  není  hoden  někoho  tak morálně  velikého  jako  on osobně. Podobná  megalomanská  nabubřelost  se mnou  skutečně  necloumá  ani  v mikroskopickém  měřítku!  Na  rozdíl  od  pátera  Halíka  prostě  zjišťuji  a nyní  veřejně  doznávám,  že  svou  věc  neumím!   Vyargumentovat  velmi  jednoduchou  věc,  abych  své  čtenáře  přesvědčil  o  svém pohledu.

Ale pojďme na  detail.  Pokud  jste  totiž  dočetli  až  sem, chcete nejspíš přesně  vědět, o  čem to vlastně  mluvím.

Ale  než  odprezentuji  onu  anketu  o EET z  13.12.  dám  sem  screen  shoty  jiné  – té  jež  byla  na Kose  o  dne později  -14.12.  Která nade  vší  pochybnost  dokazujete, že  jste  hodnotově  správně  nastaveni a  že  v naprosté  většině  většině  vám  vadí  totéž  co  mně:

eet eet1

Více než  4/5  z těch,  kteří hlasovali, vadí  míra  korupce  a zlodějny  v  ČR po  převratu v  Listopadu a považují  to  za fatální  problém  státu. A  dokonce 3/4  jsou připraveny  s tím osobně  bojovat v  rámci  platných zákonů.

Výborně!  Kosa má  jednoznačně  to  správné publikum.

Nicméně  anketa o  den  dříve na  závěr  seriálu,  kde jsem se problém  EET  snažil popsat  ze  všech  možných  úhlů  dopadla  takto:

eet2

Více  než  4/5  má  dostatek informací  o EET. Prima,  bavíme se tedy  o  téhle  věcí  s její  velmi  dobrou znalostí.

eet5Skoro  60%  má  za  to,  že  EET je  užitečná. Fajn!

Abychom  ovšem ve  výsledku  došli  k  finálnímu  zjištění  že jen  každý  DESÁTÝ  je  odhodlán  něco dělat / či jen  o  tom  jen uvažovat/  s  těmi,  i přes  zavedení  EET  jako  opatření proti  kradení !!!  Protože  krácení  daní  nic  jiného než  krádež  není!!!!! Ale vadí  to jen  každému, dobře  informovanému  hlasujícímu!!!!

eet4Mohl  bych  se  ptát,  vážení  kosíři jak  jde  dohromady s vaším  přesvědčením,  že  korupce a  rozkrádání  veřejných prostředků  jsou  tragickou  zátěží  našeho  státu?  A  pokračovat  další  otázkou – jak to, že  3/4   tvrdí  u  všeobecné  ankety,  že   jsou odhodláni v  rámci  platné  legislativy  pomoci  nápravě,  když  ve  výsledku  se  těch  80%, resp.  75%  smrskne  u EET  na  mrňavou  1/10?

Nezeptám  se.  Proč  taky?  Chyba, jak  už   stojí  ve  výše,  není ve  vás, ale  jde jen a  pouze o  moje  selhání!  Já  psal  seriál o  EET,  já  argumentoval a  zjevně naprosto nedostatečně!!!  To je nad  slunce jasnější. A  to  i přesto, že  někdo by mohl  namítnout  – vlku, ale  anketa  na Kose byla  naprosto nereprezentativní, tak proč  z  toho  děláš  nějaké závěry?!

To  je  sice pravda,  ale  já   tu  svojí  anketu  o EET  na  závěr  seriálu   o Babišovném doslova  do  písmene  okopíroval  z  ankety, kterou  si  renomovanou  agenturou pro  výzkum veřejného mínění  nechala  zpracovat Česká televize.  A  výsledky té  mojí – neumělé   s  tou profesionálně  připravenou a reprezentativním  vzorkem  společnosti   spolu  korespondují.  A pokud  jsou  větší  odchylky, tak  vždycky  v  neprospěch  Kosy!!!

Viz  následující  grafy:

eet8eet6eet7

Kosíři  jsou, podle  vlastního vyjádření  daleko LEPE  informováni  o  EET  než  běžná populace.  Naprosto  stejné procento  kosířů  podporuje  zavedení  EET  jako  běžná populace.  Ovšem počet těch,  kteří  jsou ochotni nějak  konat při zjištění  podvádění   ze  strany   podnikatele,  je  u kosířů jen lehce nad polovinu  těch, co  by  tak  učinili  ze  vzorku  běžné  populace!!!!!

Nemohl  jsem  tedy vyvodit  jiný  závěr,  než  že  prostě   vlk  selhal  na celé  čáře. A  že  jeho  blog  a primární  snaha nějak,  třeba mikroskopicky  přispět  k nějaké pozitivní změně  v  České  republice  je  EVIDENTNĚ  KONTRAPRODUKTIVNI!!!

Kdybych  nedělal nic,  učinil bych pro věc více…. 

Katastrofické  zjištění!Přirozená  první  reakce byla, že  prostě  k  pátému  výročí  její  existence  – tedy  30. ledna  2017  oznámím,  že  Kosu  zavírám. Jednou pro  vždy.  Protože  ten projekt  totálně  propadl,  já  svou  věc  neumím  a už  nikdy  umět  nebudu  a dělat  marné  věci  nemá  žádný  smysl. Znovu  opakuji  – chyba  není ve  vás. Vy máte  jednak na  svůj názor  nezadatelný  nárok a  navíc koresponduje  s  tím, co si  myslí  populace. Chyba  je moje. Já měl  ambici  vás  přesvědčit  o čemsi!

Nakonec, po  delším  rozmýšlení  mi  došlo,  že  okamžité  uzavření  tohoto  blogu  by  byla  reakce malého  dítěte. Navíc   jsem  si  připomněl,  proč    Kosa  kdysi  vznikla –  jako  má hračka,  abych,  až  vypadnu  z aktivního života, duševně  nezchátral  tak  rychle!  A  tohle  nijak nepominulo!  Řekl bych  spíše  naopak.  Ještě pořád  se mi nechce  „namáhat  hlavu “  křížovkami,  o  čumění  na  bednu  nemluvě.  A  definitivně  mne  o  potřebě  další  existence Kosy  přesvědčil  vnuk  vnuk  zvaný  Hříbek, alias  Rampepurda.  Hráli  jsme  spolu  před třemi  dny  dámu. Obyčejnou  i  žravku.  A poprvé  uhrál  remízu.  Což  by  nebyl problém. Lepší se.  Ale  já z  6tí  partií stál  4  krát na prohru a  kdyby byl našel v  klíčovém okamžiku  správné  pokračování,  tak mi to dal  4:2!!!  Jen tak  z  volné  ruky. Ne  já  potřebuji  zaměstnávat  nějak  hlavu! Chátrám.

Takže  Kosa zatím  bude existovat.Zavřít  ji mohu  kdykoli.  Ale  projde zásadní  změnou.  Od  31.1.2017  přestává  platit  železný  zákon,  že  nové  vydání  Kosy  musí  za každou cenu  vyjít  každý  den. Nové  vydání  vyjde tehdy,  když  budu  mít  zrovna  chuť  psát  nebo  když mi  dojde  opravdu  dobrý  článek  od  někoho jiného. Čímž  sděluji, že  rozhodně  nepřijdete  o  Vidláka, Lea K., Gerda, Xavera, Jeníka  Čermáka a  tak podobně.  Rozhodně  nedopustím,  aby  se  opakoval  závěr loňského  roku,  kdy jsem  pustil dva opravdu mizerné  články. Omlouvám se za ně. Udělám  vše, aby  se  mi něco podobného už  nepřihodilo.

Sděluji,  že  už  sám sebe  nebudu  v  žádném  případě  brát pod  tlak,  když prostě  nebudu  mít  psavou  a ostatní  autoři třeba  také  ne. V  žádném  případě  nehodlám, tak jako  dosud, pokud  jedu někam  odjíždím mimo Vlčtejn  internetové připojení,  jeho  dostupnost  a kvalitu  a zda  mám  naládovanou  Kosu, aby  byl  čas  na  cestě  obsahově vykryt.   Řešit  dokonce  i  cíl  eventuální  dovolené  podle  internetu a potřeb  blogu. A  to i  v  zahraničí.  Ani nápad!  a  také  už  se nebude opakovat  letošní  rok,  kdy  jsem  na  baráku  v podstatě  neudělal  za korunu nějaké  kloudné práce, protože  mi na ni zkrátka  nezbyl  čas. Ten se rozdělil  mezi Kosu, přípravu  na  relace  Slobodného vysielače,  ty nejnutnější  rodinné a společenské  aktivity a bohužel  také  na  naprosto  nezbytnou  fyzickou  aktivitu,  která  by  zpomalila  fyzické  chátrání  mé tělesné  schrány…  Dneska  už  bych  zdravotně  Ukrajinskou  svodku  rozhodně  nezvládl. Když mi  to nevyjde, tak Kos a klidně  nepřines e nic  nového 14 dní  nebo  ještě  déle.

Kosa se prostě  dostane  do pozice  kam patří  – jen jen osobním  blogem.  Jednoho starého  vlka  a jeho přátel.  A  bude prostě  vycházet  jen  tehdy,  když ten postarší  vlk bude mít  zrovna  čas a  chuť  a jeho přátelé  také.   Jakékoli  vyšší  ambice  je  utopie  a holý  nesmysl. Bude mne  těšit,  když bude mít  co nejvíce  čtenářů, nebudu  smutnit,  když  se jejich počet  výrazně  mrskne.  Vlastně  to  očekávám – ukázalo se  dostatečně  přesvědčivě,  že  to prostě  neumím.   Pochopil jsem  to.  Díky za nastavené  zrcadlo. Bez jakékoli  hořkosti  nebo zklamání.

Příspěvek byl publikován v rubrice Hodina vlka se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.