Vidlákovi – to je to, proč to u nás nefunguje


napsal Jeník  Čermák

Vlkův  úvod:

slíbil jsem na  dnešek  a byl  pevně  rozhodnut  slib  dodržet. Ovšem  než  jsme začal bušit  do klábosnice,  mrknul  jsme na  mailovou poštu  – zase záplava  mailů  k Editioralu. Ale  také  pošta  od  Jeník a Čermáka.  Zvědavost  mi  nedala a  dobře jsem udělal. Nemusím nic  psát.  Protože  Jeník  trefil jádro  pudla. nikoli  celého. Ale  rozhodně  to  hlavní!  Tedy  přesně  to, co  cítím a  co  Vidlák i podle mne  pouze  omlouvá.  Takže  dneska  si psaní  ušetřím.  Ale  možná,  že  v sobotu  dám  ještě  tu záplavu  chlupů  z  toho  fiktivního  pudla, protože   chci znovu  zkusit  věc  ještě  jednou  vysvětlit.  Ale  v každém případě Jeník  přesně popsal  to, co si  osobně myslím a  proč   už Kosa  pro  mne  přestala  být zásadní  prioritou a  proč  od  31. ledna  bude  mít  statut mé  hračky a  tudíž bude vycházet  jen v  režimu  – chce/ nechce se mi na ní pracovat.Ale  je  čas  uvolnit místo  Jeníkovi. Jo,  ještě mu musím poděkovat –  díky za  tenhle  příspěvek parde!

Nezlobte se přátelé, ale na tohle si reakci neodpustím.

Já jsem samozřejmě taky zaškrkl, že neudám. Výsledek výzkumu totiž záleží na formulaci otázky. Udávat je prostě nemorální. To neznamená, že vždy a každého neoznámím úřadům! Dovolím si prostě nechat tem morální soud na sobě.

Jedná se totiž o klasické morální dilema viz obsáhlá literatura.

My byli letos po schválení obecního rozpočtu v hospodě. 600 obyvatel, jedna hospoda, krásná, v opraveném zámečku, kde nechal jeden podnikatel všechny své peníze a duši a z ruiny je krása.

Do hospody mu přijde kolikrát i 5 lidí. Bez lásky a dotací z jiné činnosti by to nešlo. Nu a minule jsem dostal klubovou členskou kartičku. Byl jsem z toho zjihlý a teprve dodatečně mi došlo, že jsem účastníkem podvodu na EET. Podvodu?

Mám to jít hlásit?

Prostě jsi vlku špatně formuloval otázku, a nemohl se dočkat jiného výsledku.

Jenže Vidláku, tvoje odpověď je podle mého názoru, prostě katastrofa. Je to příčina mnoha našich obtíží. Je to hluboce zažité historické staletí staré schema.

„Prostě až to bude náš stát, naše země. ale pak ani nebude zapotřebí žádná EET, pak bude občan tou nejspolehlivější kontrolou. Do té doby můžeme sice hlídat všechno a všude, ale výsledek bude vždycky navzdory občanům a ne s jejich souhlasem.“

Je to náš stát! Koho jiného by byl! Je to naše vina, že nefunguje. Nejsme jiní!

Dokonalost neexistuje a nikdy existovat nebude. Takže vždycky si budeš moc najít výmluvu, nelíbí se mi tamto, ergo kladívko to není můj stát a to je podstata, proč si to všichni říkají, tudíž nemusím respektovat jeho zákony, úřady, cajty…

Jenževá ono je to opačně! Každý cajt, který chytá u značky si říká to samé! Každý neplatič daní si říká to samé! Každý podvodník se vymlouvá na to samé. Tohle je jádro argumentace proti EET.

Tohle je jádro argumentace ODSáků. Daně je státu lepší neplatit vůbec, stejně ty peníze pro…, já je využiju rozumněji. Pro sebe.

Je to o vejci a slepici. Kdy se rozhodneš, že to je tvůj stát a budeš ho respektovat?

Je to naprosto klíčový problem. Český.

Přátelé. Tohle je náš stát. Lepší nemáme. A je to o úhlu pohledu. Vidím to v naší organizaci. Když se „správně“ podívám vidím, že nic nefunguje, je to bordel. Z jiného úhlu to kupodivu vlastně funguje, což je zázrak.

A jedině ho můžeme změnit, když se budeme chovat a jednat „správně“. Daně platit. Usmívat se. Nekrást. Zdravit. Platit pokuty. Nepřekračovat rychlost. A hlavně neodhazovat odpadky!!

Chovat se a myslet sebevědomě a asertivně.

Volit lidi slušné a ne chlapy s gulami. Primitivy a sprosťáky. A doufat, že někdo nás spasí. Někdo to udělá všechno za nás. A vše bude super a krásné a my pak konečně budeme moci udávat hospodské.

Nikdy to tak nebude.

Já Ti Vidláku vlastně chtěl napsat už minule. Napsal jsi, že jsme jen objektem dějin a vždy byli jen hříčkou silných. A to mne taky strašně štve. Jsme subjektem i objektem, jsou to jen výmluvy. Kolik je těch „velkých“? A i oni jsou vždycky subjekt i objekt. Můj dědeček mi v dětství vždycky recitoval:

Svatopluk Čech

Jsme slabí, malí — Dosti těchto řečí!
Jen kdo tak zoufá, sláb a malý jest.
Oč byla Hellas, byla Róma větší,
než skrání nesmrtnou se dotkla hvězd?

Jak směšné byly našich předků cepy,
když celý svět se zdvihl proti nim,
a hle! svět celý zdrtil vůdce slepý
a Táboru se klonil věčný Řím.

Jen v srdce zápal, chrabrost bohatýrů
a budem vojsko netušených sil!
Sláb jenom ten, kdo ztratil v sebe víru,
a malým ten, kdo zná jen malý cíl.

Nějak mi to uvízlo.

Čekám, že konečně někdo napíše, „máš pravdu Jeníku“ – změnil jsem pohled na věc.

Čekám záplavu hvězd.

Protože Češi byli vždycky kabrňáci a odteďka budou platit všechny daně co mají….

Neb tohle je náš stát! Ti „oni“ jsme My!

P.S. Nemusíš mi „věřit“ – věř sobě, to bohatě stačí.

Příspěvek byl publikován v rubrice Knihovnička Jeníka Čermáka se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.