Každý rok veľa šťastia.


napsal Janko Zvolen

Štát som ja . Nielen Ľudovít XIV ktorý to verejne vyhlásil ale dodnes mnoho tých čo sa dostane k moci má to presvedčenie. Nie je to o ústave, zákonoch, morálke, hodnotách… Je to o osobách, stranách, hnutiach, pocitoch…

DEMOKRACIA ako celospoločenská dohoda je veľmi krehká a dočasná. Táto dohoda končí v hodinu vyhlásenia volieb. Víťaz berie všetko. Pre tých čo voliť neboli, alebo čo nevolili víťazov DEMOKRACIA nie je. Ako nevoliči vlády nie sú zaujímavými !!!

Našich „Slovenských špecifík“ je veľa. Ako príklad použijem úspech vlády a strany : Vlaky „ZADARMO“ . Nie sú pre všetkých.. ale sú hlavne pre „NAŠICH“ voličov. Sú zadarmo ale zaplatia to aj tý čo nás nevolia. Taký je zákon . A zákon prijíma „Demokratická väčšina“. Kto by sa už trápil s ekonomikou štátu a štátnych podnikov? Vždy je po ruke výhovorka. Zdôvodnenie je rýchle a ľahké „NAŠI voliči“ si zaslúžili.. Veď nás volili….

Občania VEREJNE priznávajú že tí „ICH POLITICI“ klamú a kradnú. ALE !!! veď klamú a kradnú „všetci“… Tak prečo to vyčítať práve našim ? Naši sú predsa sympatickí = TAK to cítime !

NEZODPOVEDNOSŤ !

To je slovo ktoré charakterizuje naše konanie. Nikto nenesie zodpovednosť za svoje činy. Zodpovednosť vo vzťahu k štátu, verejnému rozhodovaniu teda DEMOKRACII. Nech urobíme čokoľvek vždy nájdeme iných čo sú „zodpovední“… Len ja nie… Rozhodli sme sa že MY budeme žalobcami a sudcmi a budeme ROZHODOVAŤ o vine iných. Málokedy o svojej. Vyberieme si koho kedy a ako súdiť. Ale zabúdame PADNI KOMU padni.

Veriaci, len čo vyjdú z kostola, už ohovárajú, nenávidia a závidia. Nepoznajú 10 božích prikázaní ? Neverím. Poznajú, ale je to v nich. Mohlo by byť prikázaní aj 100 nepomohlo by…

Príslušníci a sympatizanti vládnych strán a hnutí vedia o ústavnej rovnosti, ale ak je možnosť nájsť „dobré miesto“ v štátnej správe, prideliť štátnu zákazku, výnimku, eurofondy, štátnu pomoc NIEKOMU z peňazí všetkých – tak prečo nie v PRVOM rade našim? Ospravedlnením je „Prečo nie našim ?“ To platí nech je pri moci KTOKOĽVEK.

Rodičia a starí rodičia hovoria o chybách mládeže ale ak sa jedná o ich potomkov… tak sú tolerantnejší… a tí ich sú lepší, vyžadujú viacej ohľaduplnosti….

PREČO sa to deje ? Lebo štát som ja ! Ak nie som, tak tí čo mi prekazili, aby som štátom bol ja, sú tí zlí a všetkého zlého schopní…Zdrojom môjho neúspechu. NIE JA si môžem za svoj osud ale Zlý svet.

Sociologické prieskumy a bádania psychológov idú po „aktuálnej nálade obyvateľov“ .

Slovensky sa tomu povie DOPYT, alebo požiadavka… Česky poptávka.

Dívam sa okolo seba desaťročia, ale tej poptáve nerozumiem. Neviem akú požiadavku majú občania ?

Chcú demokraciu ? Chcú pravdivé informácie? Chcú niečo ?

Alebo stačí dobre sa najesť a mať väčšie auto a dom ako sused ?

Ak má sused väčší dom, auto, alebo viac peňazí ako to že ja nemám? Prečo ho nechytili ? !!!

Je majetok ZDROJOM šťastia? Nepoznám výskumy ČO je šťastie pre našich občanov ?!!!

Na to si odpoveď hľadá každý sám a každý deň…

Každý rok si prajeme ŠŤASTIE.

Prajem Vám veľa šťastia presne podľa Vašich predstáv.

Čím viacej bude šťastných ľudí tým šťastnejšia bude celá krajina aj celá zemeguľa.

 

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Hosté se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.