Kosa má svou písničku!


K  narozeninám  Kosy nepřišel  jen  výplodek z DaNielovy  klávesnice,  ale  také  docela dost  gratulací. Děkuji za každou jednu  z nich.  Nikoli jen  svým  jménem, ale i  za  všechny její  autory a přispěvatele. Všechny  potěšily.

Nicméně  jedna  gratulace  byla  naprosto  speciální a  pro  mne  doslova  úžasná.

Napsala  mi  paní EJ  z východního  Slovenska. Což  je pro mne  vždycky  mimořádná  událost, protože  nejspíš  jsem se kdysi potkal s její  mamkou, kterou  tímto  veřejně a  srdečně  pozdravuji. Podotýkám  že  ve  vší  počestnosti,  ale připomíná  mi to  dobu  před  41 roky,  kdy  jsem vojančil na  východním Slovensku. Takže  vzpomínka  na  mládí.  Což starci nad  hrobem dělají  neobyčejně  rádi.

Ale  tím  vás  nudit  nebudu. Paní  Eva  totiž poslala  vskutku  něco  jedinečného – písničku pro Kosu!

Řekněte  – víte  o  blogu,  který  má svou písničku?  Možná  ano, ale  já  o  žádném  nevím. takže  si mohu  myslet, že Kosa  je  první. Takže jsem si  ji  naprosto demokraticky  – vlastním rozhodnutím  : )  🙂  🙂 –  zvolil za její  hymnu. A  současně  jí  vytvořil  vlastní podstránku v  záhlaví  Kosy.

Ano,  paní Eva  ji  ani neskládala,  ani nepsala  text.  jen  to  našla  Tubce, zabalila  do vřelých a milých  slov a  poslala. Jo  vlastně  ještě  něco  – není  to  ve  spisovné slovenštině – je  to  východnárština, tedy  hutoreniu.  Takže  aby  bylo všechno  jasné. A když  jsem  četl  refrén,  bylo okamžitě  jasné, že  tohle prostě musí  být  hymna  Kosy.

Věřím, že  to  panu Drišlakovi nebude vadit.

Rozpušťaju še nam drustva, rozpušťaju statki,
každi chce i co ňe joho, nastavaju zmetki.
Mojej Marčoj še zaš ušla iba jedna kravka,
ňezostaňe už na bľizku veru žadna travka.

Ref.:
Za rana je najľepšejši, za rana je rosa,
vtedi še mi po travičkoj šumňe šmika kosa.
Košeňe je muj koňičok, ja košim i v noci,
mi gadžove tak robime, jak tote otroci.

A travičku premeňime na pachňace šenko,
chto vižeňe našoj Kešoj pulňejše vemenko.
A Mariška še už vidzi, jak už mľičko ľiga,
ľenže išťe bars ňetuši, kravka s nošku virga.

Ref.

Bo Kešička sebe zvikla nad automatom stac,
ňeda sebe predsa teraz na vemiačko šahac.
Každe rano, každi večar navščevuje J-Z-D
tota Keša milovana privedze nas do bidi.

Ref.

Ale kravka sebe zvikla ľem na mojo ruki,
každe rano, každi večar preživam ja muki.
Naj mi nikto ňehutori, že je krava glupa,
kec vona ku vemiačočku pušťi iba chlopa.

Ref.

Příspěvek byl publikován v rubrice Hodina vlka se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.