Nejsem a nebudu Jan Zlatoústý


Bratře  Vidláku, nejsem a  nikdy nebudu  Jan  Zlatoústý. Jsem jen  starý  opelichaný  vlk a  budu  ještě  opelichanější. . Naše  dnešní polemika je  produktem několika  málo  řádek,  které  jsem  připojil  k  Tvému pondělnímu článku Aniž bych ho obhajoval…

Zopakuji  je:

Vidláku,  takže  to tak necháme, jak to  je?  Takže  vlastně  Babiš  je  ok?  Ta  Kosa je  fakt  zbytečná  ztráta  času! Jo, abych nezapomněl, mám na tebe  příteli  prosbu. Nezapomeň zítra  juknout  na  Kosu  a přečíst si  článek  pana  Lea  K. Díky.

Velmi  si  tě  vážím.  Spíše  naprosto  mimořádně.  Kosu  dnes  vlastně  děláme  ve  třech lidech. Pan Leo K. jí  dávám  intelektuální  rozměr a přesah.  Něco,  čeho  už  já  asi dnes  nejsem schopen.  Ale to něco je setsakra potřebné!  Protože  vysvětluje  a popisuje  svět,  tak  jak  ty nebo  já  ho nemáme  čas pozorovat. My  dva  svět jenom popisujeme, pan Leo  jej  vysvětluje.  Jeho stavbu , jeho zákonitosti  jeho  mechanismy.Má na  to  životní zkušenost, trpělivost, intelektuální  vybavení a  trpělivost. A  já  jsem mu za  to vděčný, protože  jen pochopením toho,  co  píše  on  se  může  něco změnit  nebo  zabránit  obrovské katastrofě. Proto jsem  tě  upozornil  na  jeho  včerejší  článek a  vyzval tě, aby  jsi si ho přečetl. Já  ho v té  době  už  znal. Je  z mého pohledu  škoda, že  jsi  reagoval  dříve,  než vyšel.

Ale  zpět  k nám  třem.  Jsme  jako  tři  vrstvy  jednoho dortu  /příteli  Gerde promiň, že  tě  neuvádím  jako  samostatnou  čtvrtou  vrstvu,  protože  by  jsi si to bezesporu zasloužil,  ale  pro  obsah  tohoto  článečku  jsi  mixem  vrstvy  mojí a  Vidlákovi/.

Na základový  korpus upečený  panem Leem K.  přichází  moje  část  dortu.  Není  intelektuální.  Je, když  to  řeknu  módně  a vznešeně  -investigativně  logická.  Vybírámmsi nikoli  obecné  jevy  a zákonitosti,  nýbrž konkrétní kauzy,  ty pitvám   a zasazuji  do logických  rámců a vytvářím  řetězce příčina následků a  snažím  se vyvozovat  závěry  pro budoucnost.

Následně přicházíš  ty.  S pohledem  praktického  člověka. Který  nemá  čas zkoumat, zdali  a  kdy  je  nekonečno opravdu  nekonečné a  k  čemu  dojde při  23. mutaci  Zemanova  rabování  ústavy. Který  říká,  já  to  z  pohledu  denního  života  vidím takhle! A  se mnou  drtivá  většina  ostatních, protože  zkrátka  musíme  žít a dělat  spoustu  věcí a  na  víc  nám nezbývá  čas.

Abych  to  výše  napsané  hodil  do nějaké  srozumitelnější  češtiny  – pan Leo K.  dělá  tzv. základní  výzkum.  Já  aplikovaný. Ty  už  hodnotíš  výsledky  našich  zkoumání  přetavené  do nějakého konkrétního  výrobku  a  říkáš,  za co  ten výrobek  stojí  a kde jeho praktické používání  drhne. A kde má  zbytečné  nebo chybné  funkce. Což  činíš  zatraceně  dobře.

Jenže  jsme se dnes  všichni  tři  zacyklili.  Pan Leo  píše  o  kořenech globalizace, o  jejím bujení a pronikání  do  života  každého občana  na planetě.  Já o  tom,  jak  to  funguje konkrétně  u  nás. A  ty  nám na  to  říkáš –

Ostatní byli odejíti. Buď s nimi zametl premiér, vlastní straníci, nebo je sebrali policajti. Standa Gross, David Rath, Petr Nečas, Miroslav Sládek a další a další. Ti všichni odejít prostě museli. A jen velmi výjimečně to někdo dotáhl (nebo teprve dotáhne) do basy.
V čem se Andrej liší? Proč je na tom on jinak? Jak to, že právě on se zdá být proti všem svým kauzám imunní?

Veřejnost totiž byla s Andrejovým podnikáním, Čapím hnízdem a korunovými dluhopisy seznámena už dávno. Andrej se v křesle ministra ještě neohřál a už to všechno jelo. Kupodivu tomu všemu… vláda držela jak skála. Do voleb bylo daleko, všechno jelo dál, jako normálně. Proč by si měl český človíček, sledující Novu myslet, že teď najednou vede ty tam nahoře zájem o morálku?

V těhle  dvou odstavcích  je  podle  mne  / a  aniž  bych  chtěl mluvit za  pana  Lea, ale  myslím, že  i podle něj/ veškerá  naše  – naše  bratře  Vidláku, tvoje, moje, Pepy  Koblihy  Václava  Nováka, báby  Dymákové, atd. atd.,   bída  a náš  problém.

Říkáš ze  my   jakýkoli  skandál „nahoře“  více méně  brali  jako  hru , kterou si hrají  ti  „nahoře“,  která se nás zas  až tak moc  netýká, protože  co mi  jako zmůžeme. Oni, ti  nahoře, ti  za  všechno mohou  a  všechno  řídí a  my jsme jen  bezbranné  trosky.

Pan  Leo  se tomu  ve  svých  hlubokých  úvahách  snaží  předcházet. Ukazuje jak  se  šíří mor obecně a  varuje, že  když  se  neučiní toto a  toto s  dostatečným předstihem, pak…  Já na něj  navazuji a  říkám – v ČR  už  ten  mor  způsobil tohle  a tohle a  jestli  nyní důkladně  nevydezifikujeme  toto  nebo neprovedeme  amputaci tadyhle  pak… A  ty  na  to. v  tomto  KONKRÉTNÍM  případě odpovídáš

Veřejnost totiž byla s Andrejovým podnikáním, Čapím hnízdem a korunovými dluhopisy seznámena už dávno. Andrej se v křesle ministra ještě neohřál a už to všechno jelo. Kupodivu tomu všemu… vláda držela jak skála. Do voleb bylo daleko, všechno jelo dál, jako normálně. Proč by si měl český človíček, sledující Novu myslet, že teď najednou vede ty tam nahoře zájem o morálku?

A  zároveň  sděluješ,  že  i  kdybych  byl Jan Zlatoústý  nemám  šanci u  malých  českých  človíčků,  sledujících  Novu. Máš  nepochybně  pravdu.  O  tom  jsem nikdy nepochyboval.  A  tuhle   megalomanskou  ambici  jsem nikdy neměl a  nemám.

Problém je někde jinde.  Já  jsem  Kosu  kdysi založil hlavně proto,  abych  měl  prostředek duševní osobní  hygieny  proti  soustavnému  ohlupování  mainstreamem,  který  šel  tehdy  na  ruku  topolánkovsko- kalouskovsko – klausovské  famiglii, která se později transformovala  na  famiglii  nečasovsko- kalouskovsko- klausovskou.  Kosa tehdy začínala  s  35-ti čtenáři. A postupně  se  nabalovali  další  a další.  Kteří měli  stejnou potřebu. Někteří  z  nich,  jako pan Leo  nebo  ty, či  Gerd  začali  sami psát.  Což bylo moc  dobře.

Odbočím  – podivoval  jsi se,  jak je  možné,  že pouštím všechny  tvoje  texty, ačkoli,  v  diskuzích jsem byl velmi tvrdý a  stejně tak na  SVSK  občas  také  k jinému  názoru.  Není  to žádná  záhada. Jednak píšeš  skvěle a potom,  máš   nezpochybnitelnou  osobní integritu a  nepíšeš  s úmyslem osobně  trefit. Což v  diskusích a je jedno  jestli na  Kose nebo rozhlasových, je  velmi  vzácný  fenomen. Tam jde o protlačení  osobního názoru za  každou cenu. Já  speciálně  autorskou  část  Kosy pojímám  jinak  – jako tzv. prostor  všech  lidí  dobré  vůle!  Korupce, zlodějna, vymývání  mozků  není  totiž  levicová, pravicová, středová,  náboženská, ateistická, či  kdo  ví  jaká. Jen  zlodějnou, korupcí a  vymýváním  mozků!  Proti  které  se   MUSÍ  spojit  všichni,  jak já je  nazývám  – lidé  dobré  vůle. Jestli chtějí přežít!

Kosa takhle  bez problémů  fungovala  až  do  zvolení  Zemana  prezidentem. Podle  dělítka,  které  jsme znali už  z předlistopadu  –  ONI versus  my. Ti ONI byli jasně   a zřetelně  definováni a  v podstatě  to dělení  nakonec  převzal  celý  národ.

Se Zemanovým  nástupem  na Hrad  najednou začalo  být  všechno jinak. Věděl jsem to, upozornil a  opakovaně  na  to, leč  marně. Kosa v  tom okamžiku ztratila  část  čtenářů i  autorů. I s tímhle  jsem počítal  a  nebyl tím zaskočen. Objevili se noví.   Což  ovšem  nijak nezmenšilo problém,  který to představuje.  Pro nikoli  malou  část  mých  dřívějších  lidí  „DOBRÉ  VÍRY“  najednou  začala  ideologie  a  konkrétní osoba  hrát daleko větší  roli  než prokazatelné a doložitelné  skutečnosti! Než hmatatelná pravdu. Kterou oni nechtěli, nechtějí a nebudou  chtít  vidět. Protože  ONI ZEMANOVI VĚŘÍ!  A  všechno  ještě  vyeskalovalo  příchodem  Andreje  Babiše  do politiky!  Čtenářstvo Kosy  je  téměř  ze  100%  antiglobalistické, antioligarchické,  trvá na  tom,  že  ti  supervlivní musí  být  zbaveni  svých nástrojů  na   ovlivňování  zákonů  a  chodu země  v jejich prospěch,  všem kosířům  vadí  zlodějny, jimiž  se dobrali  svých  majetků,  část z  nich je protikomunistická a  štve je,  jak se na  privatizacích  napakovaly  bývalé  bolševické  špičky.  Tohle  všechno platí  bezezbytku. Ale  když se na Kose objeví  vtípek o Babišovi nebo  článek, který popisuje  jeho praktiky  nebo to, jak  ho tzv. lidový  prezident  Zeman  kryje,  tak…  Mám ti přeposílat  svou poštu?  Protože,  jak  už  stojí výše  ONI  MU VĚŘÍ!!!!  Víra  v  někoho nahradila  soudný  rozum!!!!

Píšeš,  že   budu následně  moci  konstatovat,  až  Babišovci a Zemanisté a  další podobní  pochopí, prohlásit  – já  jsem  vám to  říkal….

Hm.  Tak  tohle  bratře  Vidláku,  tohle  si nejspíš  odpustím. Bude to  jednak  k ničemu a  jednak  totálně pozdě. To  už  Česká republika  bude NEVRATNĚ  ANOFERTEM!

Nemám  ambici  přesvědčovat  obyčejného  človíčka  zírajícího večer na zprávy  na Nově, aby  viděl  borce na konec  a  dobrovolně  před  tím  absolvoval  půl hodinky  ohlupování. Mou  ambicí je  čtenářský  kmen  Kosy.  To  znamená  lidé, kteří  se  o politiku zajímají.  A přesto  jsem se před pár  dny  polemicky  střetl s přítelem Gerdem. Který je, jak už  napsáno,  integrální součástí našeho společného dortu.

Zopakuji, co jsem  napsal  na závěr  tvého pondělního článku:

Vidláku,  takže  to tak necháme, jak to  je?  Takže  vlastně  Babiš  je  ok?  Ta  Kosa je  fakt  zbytečná  ztráta  času!

V těhle  dvou  otázkách a  třech  krátkých větách  jsem momentálně  celý.  Každý  den  a  to už  hodně  dlouho,  když  rediguji  další  číslo Kosy  si  říkám  – tohle  už bude fakt poslední!  Už  nechci.  A pak si  druhý  den  ráno  řeknu – přece  to  tomu  Babišovi  neusnadním.  A ty mi správně  sděluješ,  že Babiš  prostě  projde, protože

-Veřejnost totiž byla s Andrejovým podnikáním, Čapím hnízdem a korunovými dluhopisy seznámena už dávno.

to má Andrej slušně rozehrané na všechny strany. Má na své straně prezidenta, má podporu v průmyslových kruzích, má na své straně velkokapitál. Když se na to podíváme věcně, které velké, vlivné a mocné skupiny u nás se ho chtějí zbavit? Dokonce i to zahraničí proti němu vlastně nic moc nenamítá. Americká ambasáda o Andrejovi mlčí, Německé velvyslanectví rovněž.

Běžný člověk má jiné starosti než věnovat svůj čas procházení serverů a hledání pravdy. Těžko po dělníkovi z fabriky chtít, aby si večer zasurfoval po netu a našel si dostatek informací ke každému papalášskému výšplechtu.

-Český člověk už tyto odvolávačky a kauzy viděl tolikrát, že je mu to už vlastně jedno. Když žijete celý život vedle hramdy hnoje, nakonec si na ten smrad zvyknete. O to víc, když vidíte, že jsou od hoven všichni. Nikdo nevchází celý v bílém. každý je načichnutý.
Ten puch už je příliš velký. Už je dávno pod rozlišovací schopnost každého, který má co dělat, aby se uživil, udržel děti na škole a nějak se protloukl k důchodu.

Vzhledem k  tomu, že  jsem opakovaně  dokazoval na Kose, že

-veřejnost  NEBYLA seznámena  ani s jeho podnikáním, natož  s  Čapím hnízdem  nebo korunovými  dluhopisy o  nahrávkách a  z nich vyplývajících  skutečnostech nemluvě, jen  věděla, že  Babiš  v  něčem podniká a  je hrozně  bohatý, takže  naprosto mylně  usoudila,  že  už  nebude  muset  nic ohýbat, že  je  bohatý  dost a  on kupodivu  ty korunové  dluhopisy kupoval,  když  už  v té politice  byl a  ohýbal  například  zákony o podpoře  bionafty, atd. atd., když už  byl v  exekutivě, takže  zjevně předpoklad  o  tom, že jako bohatý  už  bude  hrát  fér, byl mylný.

-že  ač  všechny  zemanisty  štve globální  kapitální,  německá a  americká politická  elita, tak slepě a  v klidu přehlížejí podporu, které se Babišovi  z těchto  kruhů dostává, protože  mu fandí  Zeman!!!!

-že  běžný  člověk  nemá  čas  hledat servery a hledat pravdu

-že  si vlastně na ten  puch  zvykl a  má  jiné  starosti,

je  Kosa  opravdu  veskrze  zbytečná!

Bratře  Vidláku, promiň, že  jsem  napsal  dvojnásobně  delší text  než  ty. Aniž  by  sdělil  více než ty.  Ale  i  ty  jsi mne  přesvědčil, že je nanejvýš  na  čase,  abych s Kosou  skončil. Opravdu nemá  smysl.Neber to  ani stínem jako  můj útok na tebe.  Ale  tak, že  i já  jsem  schopen  krátkých praktických závěrů.

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Hodina vlka se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.