Alexandrovci versus „občanští aktivisté


napsal  Sebr

Protože ve mně současná situace ve společnosti udržuje trvalou negativní tenzi, chci se podělit o nedělní nevšední a krásný zážitek v Brně. Jednalo se o vystoupení ruských „Alexandrovců“ v hale Rondo. Tento soubor jsem viděl poprvé jako povinnou školní akci hluboko v minulém století. Tehdy jsem to hodnotil z pohledu teenagera, který se ulil ze školy a věnoval pozornost lepé spolužačce, jako ztrátu času a srandoakci. Navíc mne nyní zajímalo, jak se Rusové vyrovnali s citelnou ztrátou těch, co zemřeli při havárii letadla na Krymu. Na mne tento koncert velice silně zapůsobil. Vysokou profesní úroveň souboru už mohli hodnotit diváci a posluchači ve více než 70 zemí světa. Pořad měl spád, režie nenechala diváky vydechnout. Sólisté by se jistě uplatnili na předních jevištích světových oper a tanečníci jenom potvrzovali vysokou úroveň ruské taneční a baletní školy.  Z vystoupení jsem byl nadšen a nelitoval jsem ani vysoké ceny vstupenek, která zasáhla můj důchodcovský příjem.

Z tohoto koncertu jsem si ale odnesl další zážitky. A to zážitky související s celkovou atmosférou v hale. Pod tíhou neustálých protiruských útoků ve sdělovacích prostředcích, napadání kohokoliv za snahu o objektivitu ve vnímání světa, podpora výzev k válce s Ruskem, jednostranný výklad novodobé historie mainstreamem, účelové gumování dětských mozků školou, to všechno mne, i přes můj věk, vytáčí „do běla“. Nedělal jsem si iluze o věkovém průměru diváků, který jsem před pořadem odhadoval na 50+. O to víc jsem byl překvapen množstvím mladých lidí, dokonce i studentů. Stejně tak i z reakce posluchačů, která  z počátku odměňovala výkony jenom silným potleskem. Postupem času se ale atmosféra uvolňovala a diváci dávali posléze jednotně najevo svoji spokojenost. A zejména po písni, která byla věnována památce zahynuvších členů, kdy, aniž by bylo toto fórum kýmkoliv vyzváno, spontánně povstalo přes 7000 lidí k uctění jejich památky. A když poté následovala Kalinka, přes Na tu svatú Katerínu a vygradovalo to Karnevalem od K.Gotta už zpívala celá hala. Lidé odcházeli spokojení a nadšení. Neslyšel jsem negativní reakci.

Proto píši o tomto zážitku, protože jsem si 18. dubna přečetl, že „Občanští aktivisté a občanské spolky žádají ministra zahraničí Lubomíra Zaorálka, aby se zasadil o odebrání víz všem členům hudebního sboru“ (https://echo24.cz/a/iGmC4/seberte-alexandrovcum-viza-zadaji-aktiviste-zaoralka),

tak je pro mne zcela jednoznačný závěr. Všem takovým rádoby neziskovkám zavřít penězovody od státu a pokud jsou sponzorovány ze zahraničí, tak zveřejnit jejich donátory. Necht  konají   za své. Případně je stíhat za vyvolávání občanského neklidu a rozvracení republiky. Jsem přesvědčen o tom, že mezi těmi 7 tisíci posluchači by se nenašel ani jeden!

Příspěvek byl publikován v rubrice Hosté se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.