Věnujte sami sobě čtvrt hodinu! Děkuji.


V pondělí  jsem  zvyklý  nasazovat  ty  nejzásadnější  věci,  které se  mi  dostanou  do mailové  pošty nebo  na které  narazím já  sám během  uplynulého týdne  či  víkendu.  Protože  pondělí je  na Kose nejnavštěvovanější  den.  Takže  vždycky  největší  pecka  nebo  nejzásadnější  materiál.

Chci tuhle  tradici  udržet  i  na  ořezané Kose. A dneska  je pondělí a  já věřím,  že minimálně  tentokrát svoje  pravidlo naplním bezezbytku!

Ale   má  to háček  – vyžaduje  to totiž  celých  15 minut  vašeho času a soustředění.  Protože  mám  opravdu  něco  exklusivního,  něco,  co  sice,  jak jsem  zjistil,  už  dva  roky  koluje  po internetu, ale  co rozhodně  ani náhodou  neztratilo  svou  platnost – totiž  záznam  kázání  profesora  Petra  Pithy v  chrámu  svatého Víta na  Hradčanech.

Vím, že  převážná  část  čtenářů Kosy  je  ateistická a  slovo  kázání  je  pro  ně  tvrdým doporučením  Kosu okamžitě  opustit. Udělali  byste  těžkou a možná  nevratnou  chybu.Ti,  kteří  už tenhle záznam znají  mi  dají  jistě  za pravdu,  že  jde skutečně  o  nevšední  záležitost – o něco , co jste  v  takhle  krystalicky  čisté  formě  ještě  určitě  nikdy neslyšeli.  A  obávám se, že  ani  už nikdy neuslyšíte!

Více  psát  dneska  nebudu.  I  kdybych  napsal  dalších  100 000 slov, nikdy  už  nic  lepšího  nenapíši  než v  té  čtvrthodince  pronesl  profesor  Pitha. Těch obětovaných  15 minut  života  rozhodně  nebude litovat!  A  pokud  je  to pro  vás  moc?

Pak si  položte  otázku jinou  – kolik času jsem osobně  schopen  jednorázově  věnovat  tomu,  abych slyšel  opravdu  moudrá  slova?  Minutu,  dvě, pět, deset?  Ale  ani o sekundu  více?  Jak potom chcete  dělat , jako  volič  správná  rozhodnutí,  když  požaduje zásadní  informace o světě  ve  formě  sms  nebo twittrových  140 znaků? Nebo  když  odmítnete  něco  jen proto, že  to zaznělo v kázání a  v kostele? A abych  vás  navnadil – původně  jsem ten  textový  doprovod  k následujícímu linku  napsat  jinak a  cosi, pro  mne  důležitého doplnit.  Tak  abych  vás  eventuálně  více navnadil, či možná  – naštval. Rozmyslel  jsem  si  to. Nechci  svými písmeny  eventuálně  oslabit   to, co  uslyšíte.  A to svoje dám až  zítra.  Až  budete  vědět,  co  ve  svatém  Vítu zaznělo…

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Hodina vlka se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.