Nevtip na tento den – pro všechny zdejší odborníky na ústavní právo


Když  vrcholila  vládní  krize a přeměnila  se  v  ústavní  – při známém incidentu  na  Hradě,  kdy Zeman  podle nalíčil  past  na   premiera  Sobotku,  si  Kosa prošla  jednou  z  největších  krizí  za  celou  dobu  své  existence. Najednou se  mezi  jejími  čtenáři  vyrojilo několik  desítek  naprosto  fundovaných  ústavních  právníků,  kteří  zcela bezpečně  věděli,  správně  vyložit  článek  74 ústavy, přirozeně  tak,  jak  ho v té  době svévolně interpretoval Zeman.

Moje  mailová  schránka jejich  „odbornými“  analýzami, s  totální  absencí  selského rozumu, doslova  přetékala . Což  jsem  se  jim  poctivě  snažil vysvětlit a  odmítal  jejich  žádosti o zveřejnění  jejich  bludů,  kterého se zhusta  dožadovali.  Marně.  Takže  jsem  nakonec  reagoval tak  jak  jsem  reagoval.  Zkrátka  jsem  z  Kosy  zase udělal svůj  blog. Nevěnoval  jsem  5 a půl roku  života proto,  aby  členové  něčího  fanklubu mohli  bez  zábran  šířit  bludy typu,  že  planeta  Země  není  žádná  koule, nýbrž  placatá  deska, kterou na svých  zádech nesou  čtyři  bílí sloni nebo  že  slunce každý  den vychází na severu a  zapadá na  východě!

A  to je  důvod, proč  píši a zveřejnuji  dnešní  nevtip.

V několika  článcích  jsem  tehdy  položil  jednoduchou  otázku –

A pane prezidente, kterému z těch deseti slov konkrétně nebo slovnímu spojení z oněch slov nerozumíte? Které si vykládáte jinak, než že když premier navrhne odvolání, vy musíte odvolat? Bez zbytečného odkladu. Konkrétně prosím!

jestliže článek 74  ústavy ovšem zní
Prezident republiky odvolá člena vlády, jestliže to navrhne předseda vlády.

O  víkendu  v  Otázkách  Václava  Moravce  zjednal v  této  oblasti, doufám, že  pro všechny  tyhle  orly  ústavního  práva  absolutní  jasno a  doufám,  že  s konečnou platností,   předseda  Ustavního  soudu a  tedy  naprosto nezpochybnitelná  a konečná  autorita  -Pavel  Rychetský, který je  navíc  Zemanovým  přítelem. Těmito  slovy:

„Demise premiéra je demisí celé vlády, na tom se shodne napříč nejen politická, ale i akademická fronta. O tom není pochyb,“ uvedl Rychetský. Pokud by se Zeman před měsícem na Ústavní soud obrátil s žádostí o sdělení, zda demise předsedy vlády neznamená jen odchod premiéra, rozhodování by bylo rychlé a jednoznačné,

Předpokládám,  že zájem  oněch  náhle probuzených  expertů na  ústavní právo  nebyl  pouze  účelově  okamžitý  a pomíjivý a  že  prahnou  i  po     detailním  zdůvodnění.  Takže  širší  vějíř  informací od  Pavla  Rychetského  v OVM  je  k  dostudování  zde.

Přiznávám,  že  mne  vůbec  netěší,  že  předseda  US  potvrdil  můj  náhled  na  věc.  Jsem  deprimován  tím,  že  to  nebylo jasné  tolika lidem a  že  tudíž  musím  napsat  tenhle  nevtip!

A  ještě  něco na  závěr.  V pondělí  měl  značnou  odezvu Nevtip postavený  na  výroku  Karla  Kryla. Dám ho  sem ještě  jednou –

Vážení  fandové  Miloše  Zemana, Andreje  Babiše, či kohokoli  jiného v politice – vřele vám  všem i nám  ostatním doporučuji, abyste/abysme  si  jako  genetickou  přirozenost osvojili  tenhle  Krylův  postulát:

Politikům  se  nevěří,

politikové  se kontrolují! 

Vy  věříte  Milošovi  nebo  Andreji. Kosa a  vlk  je, i  ty ostatní , hodlají kontrolovat. Nic  víc  nic  méně.

Proto jsem  odmítl  experty  na  ústavní právo z náhlosti a jejich  účelové  vývody, vyplývající  z  naivní  víry, že  co Zeman  činí,  dobře  činí. A proto dnešní  nevtip.

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Politické vtipy se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.