Winston Churchill znásilnuje ruskou pravoslavnou řeholnici


Značný  rozruch  o víkendu vyvolala  akce občanské  nespokojenosti v  Brně.  Kdy se skupina občanských  aktivistů pokusila přerušit  zkoušku, odpustím si nepatřičný  termín -kontroverzního  a  nahradím jej  daleko případnějším i když  delším záměrně  sprostě  provokujícího  divadelního  představení  „Prokletí“, v podání polského souboru Teatr Powszechny. Protesty pokračovali po tom, co  začaly ve čtvrtek na festivalu Divadelní svět v Brně.  Tentokrát v brněnském divadle Husa na provázku, kde proto musela asistovat i policie, kvůli odpůrcům divadelní hry „Naše násilí, vaše násilí“, v níž divák spatřuje i velmi kritizovanou scénu, jak Ježíš znásilňuje muslimku.

Hra chorvatského režiséra Olivera Frljiće měla umělecky zpodobňovat uprchlickou krizi, ignoranci a strach Evropanů. Vrcholnou scénou hry „Naše násilí, vaše násilí“ je pak znásilnění muslimky Ježíšem Kristem.

Zde  musím popis  předmětu tohoto  článku přerušit a otevřeně  konstatovat,  že jsem  zmíněné “ umělecké“  počiny  neviděl  a  ani neuvidím. I kdybych měl tu možnost. Z  toho  přirozeně  vychází  slabost tohoto  článku.  A jsem si jí  vědom – píši o něčem, co neznám  z vlastní zkušenosti. Čemuž se na Kose, když mohu, pečlivě  vyhýbám.  Ale nepokládám  tuto slabost  za  fatální.  – zrovna tak  jsem totiž psal  o nacismu,  válce, koncentračních  táborech, protektorátu a jeho hrůzách a také  s  tím nemám osobní  zkušenost.Naštěstí.  A  mnozí,  kteří  dnes  stojí na  straně  na  straně tzv.  moderních a dnešních  „umělců“ a jež   mi  rádi káží  o svobodě, morálce, demokracii a  hrůzách komunismu /  které  nepopírám/  aniž  by  je  zažili  a alespoň elementárně  rozuměli těm  pojmům,  kterými tak rádi  šermují a  kacerují jiné.  Takže  se  cítím být  minimálně  nejzákladněji  legitimován  ke komentování  toho,   co se děje  v Brně  a  tamní „kultuře“.

Část tamní veřejnosti  se  cítí  být  uražena, ponížena  a to  ve  svém nejniternějším  vnitřním  vědomí a  existenci. Duše  se tomu  říká.   A  já  se těm uraženým a poníženým vůbec nedivím.  Naše  civilizace vyrostla na křeštanských hodnotách. A  tyto  jsou podány  ve  „hře“  takto:

Totální skandál kolem hry s Ježíšem a muslimkou. Diváky a herce hlídala policie, Slušní lidé přerušili představení a vnikli na jeviště

Zkrátka – Kristus  slezl z kříže  a  znásilnil muslimku….

Smyslem téhle  šílené a hnusné  scény,  je  něco,  co  má pravdivý podtext  – hra má  údajně  popisovat násilí, kterého se západní svět  dopustil  na  tom rozvojovém a konkrétně na  Blízkém  východě. Je  to  prý  alegorie…  Tak to musíme  brát a tak  to  je!  Šmytec!

Nebudu  popírat,  že  základní  motto té  sprosté provokace má  bezpochyby  logické a pravdivé  jádro.  Což  neznamená,  že  kdokoli  může  kvůli svému poselství  okamžitě  znásilnit jiné,  v daném případě  občany  České republiky obecně a  Brna konkrétně. Nikdo  rozumný  nebude bránit  nikomu  v odprezentování  oné základní pravdy – o  násilí  naší  civilizace, díky  technické převaze,kterou  jsme disponovali/disponujeme

Ale každý, koho se dotýká  zvolená  forma  „zjevování pravdy“  má právo na  její odmítnutí! Je  asi  stejné,  jako kdybyste šli  do špičkové restaurace na  výjimečnou  gastronomickou specialitu a oni vám ji naservírovali  do  použitého a špinavého nočníku!

Ostatně,  je  vinen  jen Západ nebo  to také v  historii  bylo i jinak? Samozřejmě  že  ano!  Jeden  z  čtenářů Kosy  mi  poslal velmi zajímavou  mapu  jak se v  čase vyvíjely  hranice v  Evropě.  Z  ní  jsem si dovolil dva  screenshoty:

Z  roku 1163,  kdy  na  Pyrenejském poloostrově naprosto  dominoval  islám

 

a  další  z  roku 1618-  tedy z  doby  před  400 roky a  počátku  Třicetileté  války , kdy  moc  univerzální muslimské  říše  – otomanského Turecka  byla  na  svém vrcholu:

Chci těm  citlivým krasoduchům,  aniž  bych  omlouval  hloupost, nadutost, aroganci, drzost  a násilí imperiálních  šiřitelů  dobra  a  jejich  systému připomenout,  že  historie   mezicivilizačního násilí  není  ani  vynálezem ani  unikátním charakteristickým rysem  západního světa, ale  běžným postupem momentálního světového či regionálního hegemenona  vůči  všem slabším  entitám, na které  dosáhne svým  vlivem!!!  A  také to, že  historie  vzájemného násilí mezi  křestanským a muslimským světem  rozhodně  nezačala  až  roku 1798  s  Napoleonovým  vpádem  do  Egypta, ale  daleko a daleko  dříve!  Ostatně  – tak je  tomu vždycky,  když  někdo “  v zájmu napravování  historických  křivd“   začne  poučovat a  oblažovat, ty  hlupáky podivně  smýšlející,  svým  výkladem toho jak to  vlastně  všechno bylo. Ostatně  s  tím  máme  své  speciální  zkušenosti ohledně  Sudetských  Němců..  Pro  ty  a jejich  české  chápače a  vcitovače, respketive – jejich milé krajany,  jak nepochybně  víte , začíná  historie  9.5.1945. Před  tím  tu podle nich byl  ráj a  splynutí  duší…  A zjevně  zcela  stejně  je  tomu  s  „umělci“  a  jejich  chápači ohledně  té  brněnské sprostárny. Těm historie  také  začíná zcela  nedávno a bez  jakéhokoli historického kontextu!

Nebudu  popisovat  konkrétní  události v  Brně. To  už  jste  nejspíš  četli, viděli a slyšeli  z jiných zdrojů.  Jde mi o něco jiného!  O totální pokřivenost  dnešního světa a  jeho interpretaci  elitami.  A    o  jeho  nikoli  dvojí, ale  jen a pouze  zásadně  gumový  metr,  kterým  elity, tzv. umělci,  majitelé  jediných  správných postojů a univerzálních pravd mentorují  ty  druhé!

Dám  sem  pár  ilustrativních  výroků:

Ředitel Národního divadla Brno, takto pořadatele   festivalu Divadelní svět Brno – Martin Glaser, rovnou nazval protestující  nácky, protože podle něj  chtěli vzít spravedlnost do vlastních rukou. „Snaha zakazovat nějaké umění je vždy něco nebezpečného,“ zdůraznil Glaser v rozhovoru s ČTK.

Podle brněnského primátora Petra Vokřála (ANO) „je to smutné sbírání bodů do voleb. Spíš k pláči,“ …. „O předpokládaném vyjádření protestu, vzhledem k charakteru hry, jsem věděl. Forma protestu ale odpovídá ‚slušným‘ lidem a Pernicovi. Co jiného se dá jiného od nich čekat,“ uvedl v neděli Vokřál.

Ejhle,  ejhle ….  Tak  brněnskému primošovi  vadí  forma  protestu demonstrujících – forma  zvolená „umělci“  kupodivu  nikoli!! Ti klidně mohou  provokovat a urážet!   A  točí se  tom, že  protestující  vedl kickboxer… Kupodivu mu nevadí, že  českou vládu  vede člověk  podezřelý  z podvodu velkého rozsahu a  vyšetřovaný policií.  Chtěl bych  se  Vokřála, kdybych mohl,  zeptat – zda by  sestavil listinu sportů,  které  bere  jako  přípustné  pro účastníky  občanských protestů….

Ještě  horší  je  to  člověkem, který  šéfuje  prvnímu  divadelnímu  stánku země – minimálně  té moravskoslezské – oním  Glaserem…. Takže  ti,  kteří mají  na ten  hnus  jiný  názor  než  on, jsou  náckové? Protože  si dovolí vyjádřit  své mínění  na  „umělecký projekt“?  A  chtějí  zakázat  to, co  se jim hluboce příčí a  co je  elementárně  uráží a zraňuje?  Zvláštní!!! Velmi zvláštní, řekl bych.  A mohl  nyní  pánu Glaserovi doporučit, aby  si vzal  do ruky  starý, hodně starý,  ale nanejvýš  moudrý a poučný   text – Bible  se jmenuje a   zejména onu  notoricky  známou krátkou  pasáž , obsahující slova,  nečiň jiným, co nechceš, aby  činili tobě.

Je  to tam nejméně  dvakrát:

„Co nechceš, aby ti jiní činili, nečiň ty jim.“ (Bible, Tob 4,15) „Jak chcete, aby lidé jednali s vámi, tak jednejte vy s nimi.“ (Bible, Lk 6,31, srov.

Alespoň na  internetu se to tak píše. Ale může  být,  že  nejvyšší moravský národní divadelník  Bibli  považuje  za  cosi dávno překonaného, ba  škodlivého. Nebo  minimálně  vyčpělého a  dnešních intelektuálů  nedůstojného…

Má  přirozeně právo na  takový názor. Pokud  jej NEUPLATŇUJE  NA JINÝCH. Vyčítá totiž  demonstrujícím  náckovství,  tedy naprostou netoleranci a  sám?  Sám prostě  vnucuje  jiným  to, co ON považuje  za  tu  správnou kulturu! A  ti, kteří  mají jiný  názor na JEHO  kulturu  jsou  nacisté! Inu, pan    nejvyšší moravský národní divadelník by udělal rozhodně  dobře, kdyby  si  jaksi  vyhledal ve  výkladovém  slovníku význam slova Kulturträger. Ten  můj  říká následující:

šiřitel vzdělanosti) hanl. domýšlivý nositel, šiřitel domněle vyšší kultury….

Řekl bych , že  v kontextu je  ta  definice dokonalá pane  řediteli! Prostě  sedí. Ale nikoli na ty protestující.

Spisovatelka  Kateřina  Tučková  to vidí  velmi podobně!  Protestující si, podle ní, dovolili zničit  představení a utlačovat  umělecký  soubor přímo na jevišti….

Paní spisovatelko,  bylo by k tomu došlo,  kdyby  náhodou  neutlačoval tenhle „umělecký  soubor“  brněnské občany  přímo v jejich městě?

Nepochybně je mi nyní  namítnuto,  že komu  se představení  nelíbí,  nemusí na něj  chodit a tím  je  věc  vyřízena….

Omyl!  Hluboký  omyl!

Není totiž  pochyb, že  Národní  divadlo pana  Glasera  si  na  svůj provoz a  tedy   ani na pořádání onoho  festivalu,  který  ten hnus  prý  „obohatil“,  nevydělají a  jsou  existenčně  odkázáni na  veřejné rozpočty.  Podobně je  na tom  Divadlo Husa na provázku. Ekonomické výkazy  Národního divadla  jsem nehledal. Tam mám  jasno.Ale  zajímalo mne,  zda  si na sebe  vydělá  ta  Husa… Nebo zda jede z veřejných peněz. A  snadno jsem našel. Nejnovější  informace  v tomto směru  je na internetu zde  a kromě jiného se tak praví  ústy Petra Oslzlého, v čase rozhovoru ještě ředitele Centra experimentálního divadla (CED), pod které Husa na provázku, stejně jako HaDivadlo, patří  toto:

Z rozhovorů s rozličnými lidmi jsem zjistil, že si stěžují na podfinancovanost CEDu, respektive HaDivala a Husy na provázku. Jaká je finanční situace podle Vás?

Podfinancované je nesporně celé české divadlo a CED a jeho divadla patří k těm rozpočtově nejskromnějším. I když v posledních letech byly tarifní platy příspěvkových organizací, a tedy i CED, ze zákona navyšovány a Města Brno navyšovalo v příspěvku položku na mzdy, stále ještě je průměrná mzda v CED nižší než celostátní průměrná mzda. A přitom je u nás dosti vysoký podíl zaměstnanců s vysokoškolskou kvalifikací.

Pro rok 2017 navýšilo město Brno příspěvek CED adresně na tvorbu inscenací, ale i tak můžeme platit externím tvůrcům inscenací nižší honoráře, než je u nás běžné a podobně je nutné stále šetřit při výrobě inscenací. Po dvaceti pěti letech od otevření areálu na Zelném trhu vzrůstá také potřeba investic do stavby jako takové a u obou divadel je také potřeba investic do scénických technologií. V příspěvku Města Brno jsou vždy investice zohledněny, ale ne v takové výši, jaká by byla potřeba.

Takže  stejně jako  brněnské  Národní divadlo, je i Husa na provázku  bytostně  závislá na  veřejných  zdrojích.  Tedy  na  daních občanů.  „Umělci“  naprosto jasně  požadují – občane  koukej nám zaplatit  a  garantovat naší existenci. Ale následně  už  kušuj! 

A  paní Tučková a  panem Glaserem dodávají  – když  se  ty  hloupej  oslíčku  otřes  se ozveš,  tak jsi nácek, buran, hlupák, ignorant!

Vše završuje  totální paskvil na demokracii jménem  Kalousek!

A  všichni dohromady mobilizují do nadcházejících  voleb…  Tomu by  jeden nevěřil!!!

Okamura  je pro mne totální noční  můra. Když byly  prezidentské  volby,  dělal  jsem všechno, co  bylo v mých silách, aby Zeman zmizel z Hradu. Totéž  ohledně Babiše v parlamentních  volbách. A  udělám to znovu. Vše  z naprosto dobrých a  hmatatelných důvodů. Mám ty  lidi za  zemské škůdce a devastátory  demokracie.  Nicméně problém je,  že přesně takovéhle  excesy  jako jsme právě  zažili v  Brně, prostě   naštvou  voliče.  Většinového voliče.   A  hodí to  právě Okamurům, Zemanům a FIlipům!  Na just. Protože  tihle  budou umět  tu  brněnskou  idiocii za veřejné peníze, perfektně   zkomunikovat!!!! Díky  vy namyšlení, sebestřední a sebeprezentující  „umělci“!

Až se zase na podzim budou  ti  nejmoudřejší  z  nejmoudřejších a nejelitářštější z elitářských divit, proč  komunální volby  dopadnou, jak dopadnou, tady  budou mít  jeden  z flagrantních   důvodů!  Chtějí lidi  provokovat a  kdo není jejich vyznání je, jak řečeno- hlupák, ignorant, prostě  buran nebo rovnou nacista.  Tak jo, akce budí reakci. A provokace dvojnásob!  Kdo seje  vítr, sklízí  bouři! Což ostatně  stojí v opět v Bibli… Ta  naš e bouře, v které už  jsme  má  tvář  Zemana, Babiše, Okamury  a Filipa. Zatím.  Nejspíš  další  a  ještě  horší  už  jsou v jejich stínu.

Říkáte,  že  nějak nechápete  ten  titulek?  Dal jsem ho schválně. Protože  první, co mne napadlo,  když  jsem o té  drzé  brněnské „umělecké“ provokaci a  o  jejích ohlasech slyšel, bylo,  jak  by  asi ti  samí a stejní  přijali divadelní  hru, se stejným obsahem, jen místo pro  roli  sexuálního násilníka  by nebyla  vymezena  Kristovi, ale například  Winstonu Churchillovi  a ten by  znásilnil  ruskou pravoslavnou řeholnici…. To by byl  řev!  Od  těch stejných  co nyní nadšeně  tleskají  „umělcům“.  To  by  najednou  padaly desítky  a desítky  vážných zamyšlení a  i razantních  výroků o ohrožování   základů demokracie  a neúcty  k dějinám a j  nevím, co  všechno další!!! Že  jako  s tím Ruskem..

OK.  Tak to Rusko a pravoslavnou jeptišku vynechejme.  Proč ovšem  místo Ježíše Krista  tu muslimku  nemůže  násilnit  Winston  Ch?? ?  To by  historicky, ale především obsahově,  bylo daleko přesnější a trefnější a nepochybně  také  dostatečně  šokující????  To my  vysvětlete!!!

Osobně si myslím, že  by  zkoušku nebo   představení  nikdo nenarušil a proběhly by  v klidu.  Ale  na druhé straně  – ti, co rozhodují o veřejných dotacích  by ovšem  nepochybně  zavřeli kasu!  Když   by  šlo o provokaci se spojeneckým státníkem!  To  by bylo nepřípustné!  Ale  útok  na  morální  základ a  sloup na  našeho světa?  To  se musí podporovat!!!!

Fuj!

Dodatek z pondělního večera

Článek jsem psal v  neděli. S  vědomím, že nevyjde hned  druhý den. Což  samozřejmě oslabuje  jeho dopad. Nakonec  se ovšem ukázalo,  že  ta přímá neaktualita  může  být  i  ku prospěchu. Pondělek  totiž přinesl  jednak  nové, sotva uvěřitelné  skutečnosti a  také  nové  reakce. Těch  vždycky  správných….

Ale  naprosto novou  a doslova  šílenou  informací pro mne  bylo  to, co  zveřejnila  na  svém  Facebooku paní  Jana Zwyrtek Hamplová, takto povoláním  advokátka:

Takže česká státní  vlajka  vytažená, dámy prominou – z kundy  někoho, kdo si  říká  umělkyně??? Za sborového přihlížení  dalších „umělců“ ? A proč  se  ta  „umělkyně“  neodvázala  nebyla  ještě  „umělečtější“ a  nevytáhla naši  vlajku rovnou  z řitního otvoru?  Aby  nade  vší pochybnost  dokázala  svou převahu nad  hloupým plebsem?

Tohle  je  projev  vrcholné  demokracie a  svobody  slova?

Jak  vykřikuje  ve veřejném prostoru  bývalý  redaktor  ČT  Jan Moláček,  či jakýsi Jarda Konáš, takto prý  hudební novinář nebo  můj oblíbenec  z  brněnské  diskuse o alternativních mediích a  fake news,  sepisovač  novodobého kladiva na  čarodejnice  -Miloš  Gregor, ehm – politolog. Kteří  jedním šmahem a lehkou rukou  označí ty, kteří si dovolí proti  tomuhle  doslova  barbarsky sprostému hnusnému    znásilnění  historie, státního symbolu, elementární slušnosti, protestovat, za  fašisty?

Neuvěřitelné, nepochopitelné,úděsné!  V jakém světě  to dnes  žijeme? Kde jsou  ti, co  dělali loni takové  obrovské  vlny  s kampaní  hate  free?  Jak to, že  se nerojí a neprotestují? Protože  ten, kdo  zde  hrne  mezi lidi  buldozerem  nenávist  je  partička     narcisů a  exhibicionistů a jejich  sympatizantů,  kteří  si  myslí, že stojí nad  zákonem. Psaným i  nepsaným. Nad  myšlením a  cítěním  druhých,  nad  jejich intelektem a hodnotami… Za  co stojí stát, který něco takového dovoluje a  vyšetřuje ty, kteří  si  myslí, že  to je  nepřijatelně  přes  čáru? Jakou  šanci má takhle  na přežití?

A znovu se ptám,  jaká by  asi byla  reakce těch věčně  správných,  kdyby  tu muslimku  znásilnil  Winston Churchill a  ona  umělkyně táhla  z pochvy  vlajku s  hvězdami a  pruhy  nebo  Union Jack?

Mimochodem – vzhledem k  hlavnímu tématu  té  sprostoty  by  přesně  tohle bylo  naprosto na místě. V historickém kontextu!

 

 

 

 

 

 

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Hodina vlka se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.