Byznys kingů aby bylo líp!


Co je základem byznysu a  nejsvatějším kánonem na  světě?  Přece  nadělat řádný  zisk!  Ber  kde ber!  Svatým  grálem dnešní doby  je  lacino koupit a  draze  prodat.   Když  někdo dostane  za  něco, dejme  tomu 60, taky, abys byl  opravdový  king  to prodáš  třeba za  480!  A nejen  to,  superkingembudeš  tehdy, když   nakonec  kupec  to,co koupil, stejně  nebude moci využívat nebo používat! A  ty  to víš nebo alespon důvodně  tušíš, že  to tak dopadne  dávno a  dávno!

Atmosféra  je navozena, takže  můžeme  jít na jádro dnešního příběhu.

Ve  Středočeském kraji existuje  obec Olbramovice. Má  tu smůlu, že  ji protíná, při neexestenci  dálnice D3, hlavní silnice spojující Prahu a  České Budějovice.  Denně  prý se touhle  vískou  o tisícovce obyvatel prožene  asi 30 000 vozidel.  Čili  v průměru 3 auta za minutu.

Obec  už  dlouhá desetiletí bojuje  za  vybudování obchvatu, který  by  dopravu odvedl mimo zástavbu.  Ještě minulý  týden se zdálo, že  všechno je na  dobré  cestě. Skoro  všechny  potřebné pozemky  jsou vykoupeny,  stavební povolení  platné a  snad  i  ve  státním  rozpočtu  jsou  na  projekt  peníze.

Jenže  chyba  lávky!  Stavět  se nebude!  Ministerstvo dopravy zrušilo stavební povolení. Vyhovělo tak více než 60 námitkám od sedmi různých subjektů, mezi nimi i firmě, která vlastní Čapí hnízdo. Podle ní by hluk z obchvatu rušil hotelové hosty. Stavba, který by obci ulevila od dopravní zátěže, měla začít ještě letos. Ministerstvo ale povolení vrátilo krajskému úřadu k projednání.

Je  to celé k popukání!  Takže  námitku, ohledně  obtěžování  hlukem podává také kdo?  No přece celostátně,ba  dokonce celoevropsky  populární firma  Imoba, která původně  vlastnila objekty  Čapího hnízda, než  Babišovy  děti  dostaly  neodolatelnou touhu si  zapodnikat a  to  také za peníze  z   evropských dotací pro  podporu projektů  malých firem,  aby  následně, hned po uplynutí karenční  lhůty na podporu,  vrátili Čalák  zpět  do lůna  Agrofertu, Imobě.

Co na tom, že  si  Imoba  stěžuje  na možnou hlukovou  zátěž člověka překvapí?

Inu to, že  právě ona prodala  část nutných pozemků. Věděla  na co, o jaký projekt, s jakým účelem se  jedná. Když stát před časem vykupoval pozemky pro stavbu obchvatu, platil místním 60 korun za metr.Agrofert dlouho s prodejem váhal, ale nakonec parcely také prodal – společnost tedy věděla, že se tu obchvat připravuje.Prodej se pak uskutečnil až poté, co vláda zvýšila výkupní ceny – prosadil je ministr dopravy nominovaný Andrejem Babišem. Takže nakonec Babišova společnost – nyní uložená ve svěřenském fondu – dostala zhruba osmkrát více za metr čtvereční, než inkasovali lidé z Olbramovic. Celkově šlo o 3,7 milionu.

Takže, věděla,prodala,dokonce několikanásobně  dráže než  obyčejní lidičkové /nebo mám snad  napsat blbečkové?/ z Olbramovic, protože  ti  se  chtěli zbavit   toho šíleného provozu v obci  stůj co stůj a  nyní to, spolu s  dalšími – zařízla….

Prostě  byznys  snů! Prodala  8x  dráže než ostatní, věděla  na  co a nyní  to spoluzařízla! Takhle  dělají  byznys  opravdoví kingové!

V každém případě paráda  veliká!  I když  Imoba  v tom není  sama, je  jen jedním ze  stěžovatelů.

A  jaké, že  jsou  ty  důvody, proč  ministerstvo zrušilo stavební povolení  vydané  krajem?  Jistě budou  daleko zásadnější  než  účel jeho vydání – totiž odvedení  obrovské dopravní zátěže  a zlepšení  života obyvatel malé obce. Včetně  ochrany  jejich zdraví a  životů, o majetku nehovoříc.

Takže to přezkoumejme.

Ministerstvo uvedlo, že za zrušením povolení je nesprávný postup středočeského krajského úřadu. Nikoliv připomínka firmy IMOBA. Konkrétně ve stavebním povolení jsou podle Ministerstva dopravy výrazné nedostatky.

„V mnohých částech je vypořádání námitek účastníků řízení obecné a nepřezkoumatelné či úplně chybí,“ uvedl ředitel odboru pozemních komunikací Václav Krumphanzl.

„Velké výhrady má ministerstvo i ke způsobu doručování oznámení či stavebního povolení. Ve spisu zcela absentuje doklad o doručení veřejnou vyhláškou prostřednictvím Obecního úřadu Olbramovice,“ doplnil.

Problém byl podle ministerstva také v tom, že kraj původně uvedl špatný seznam pozemků, a tak se průběh řízení musel opakovat. „Takovým postupem krajský úřad způsobil chaos zejména v seznamu účastníků řízení,“ podotkl Krumphanzl.

Takže  v naprosté většině  námitky  formálního rázu  typu  doručování, doklad o vyvěšení na úřední desce, opakování  řízení…..

Jak už  uvedeno  – paráda na parádu!  Co je proti tomu ohrožování zdraví a životů nějakých  vesničanů? Jen kolaterální ztráty.  Oni,na  rozdíl od  hostů na  Čapáku klidně mohou být vystavováni hluku  den co den!  Inu opět  demonstrace toho,  co smí pán,nesmí kmán. Způsob vylepení  nějakého papíru má přece  absolutní přednost!

Že  chybu udělal  Krajský úřad  a ministerstvo ji muselo ze zákona  napravit? OK.Nemám s touhle  námitkou problém.Předpokládal jsem ji.  Takže  mne zajímalo,  kdo z radních  za  tento stav  zodpovídá.

určitě  se  dotýká gescí nejméně  tří radních

-radního pro oblast regionálního rozvoje, cestovního ruchu a sportu- jakéhosi Draxlera

– radního pro oblast investic a veřejných zakázek-jakéhosi Hermana

– radního pro oblast dopravy- jakéhosi Ing. Petrtýla

Všechny  tři nominovalo ANOšéfe!  A  to přece všude  a vždycky posílá  odborníky  a fachmany  na slovo vzaté. Co makají!

No v Olbramovicích o tom  nyní  vědí  důvěrně  a konkrétně své.  Starosta  obce  jen smutně konstatoval, že  nyní  zase   mohou  na pěkných pár  let na obchvat zapomenout!

Původně  jsem  chtěl do toho seznamu  fachmanů  ze  středočeského hejtmanství  připsat  i  hejtmanku  Ing. Jaroslavu Pokornou Jermanovou. Protože  to je  odbornice  vůbec  největší, když  je  hejtmankou  a  Babišovou  místopředsedkyní v  ANOšéfe!  Ale především proto, že  bydlí v Benešově  a má Olbramovice přímo u nosu.  Situaci tudíž  zná  důvěrně a jeden by  čekal,  že  speciálně na  tuhle investici  dohlédne  a  došlápne  si na všechny, kteří  by ji chtěli  nějak účelově  brzdit nebo  svým lepmlovstvím  ohrozit. Nakonec jsem ji nechal být. Docvaklo mi , že  má,  holka jedna  pracovitá,  nyní  starostí  nad  hlavu.  Kriminálka  se jí totiž  usídlila  na hejtmanství , takže  nelze  zapomenout   v podstatě  čerstvé titulky  typu Babišových Lidovek

Policie zasahovala v centrále Středočeského kraje. Prohledala i kancelář hejtmanky Jermanové

 

což tak nějak naznačuje, jak to asi  za bačování odborníků a  fachmanů z  ANO  na středočeském hejtmanství  chodí.  To  pak jsou  opravdu  nějaké Olbramovice  a jejich  problém s nekonečnou  šnůrou aut  naprostou lapálií pod  rozlišovací schopnost  paní   odbornice  Pokorné  Jermanové. Ta  evidentně  měla  starost  zejména o  zajímavé  poradenské  smlouvy  pro zasloužilé kamarády a spolubojovníky za  to ,aby  bylo líp!

Kdybych Kosu nechtěl držet především  jako seriozní  záležitost, ale  sem tam  si  střihnul  trochu  spekulací  a bulváru,  přemýšlel bych, proč  došlo  ke  zrušení stavebního povolení  právě nyní  a nikoli   za  ministrování  Daniela  Ťoka. Uvažoval bych třeba  nad  tím,  jestli  právě  tenhle  akt zneplatnění  stavebního povolení  pro Olbramovice  nebyl  tou poslední  kapkou,  která  už  pro  exministra  byla  tou přes míru a  rozhodl se, že  už s  Babišem  nechce  mít  nic  společného  a Kremlík ochotně  vykonal, co  bylo zapotřebí.   Ale myšlení tímto směrem jsem si zakázal. Nemám pro něco takového jedinou  indicii. Tedy pro Kosu  zakázané  území.

Je mi lidí z Olbramovic  upřímně  líto.Jsou obětí nejméně úředního šlendriánu a totálního neumětelství /v  tom lepším případě/ nebo dokonalého  „byznysplánu“ /v tom horším/, či  kombinace obojího.

V každém  případě tahle  lepmplovina  jde za  ANOšéfe! Ať už na  ministerstvu dopravy nebo  středočeském hejtmanství!  Jde o perfektní  demonstraci jejich  makání,  kvalifikace a úsilí. A  toho,jak bude líp!

Tolik věcná stránka  případu.  Nemohu si  ale odpustit   převzít  reakce publika z  twitteru  starosty  Olbramovic  Beránka, když  oznámil faktické zrušení obchvatu.

Reakce  jdou opravdu na  dřeň:

 

 

 

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Hodina vlka. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.