Superministr Havlíček železniční bizár a co takhle právo první noci?


Zdá se, že  mám příbuznou. Blízkou příbuznou, o které  jsem dosud nic  netušil. Ne, nemyslím skleněnou Rozu, ta mne  doprovází  už nějaký  čas a  důvěrně  si tykáme. Tahle  , v mém pokročilém věku    dosud  tajená sestra  se jmenuje  naivita.  A  vztah je  evidentně velmi  úzký.

Například když mne okolnosti donutily  před  cca  3-mi týdny  vydat, díky  katastrofickému stavu  na  drahách  článek

Na kolejích číhá smrt… ale prý to není systémové selhání, říká ministr Havlíček.

NAIVNĚ  se  jeden  domníval ,že  bizár na  českých kolejích je popsán dostatečně a nemůže být  větší… Omyl  vážení!  Pokud  dnešní  text dočtete  až  do konce, zjistíte,  že nabral  nové, netušené  rozměry.  Spojené přímo či nepřímo s  aktivitami  pana  super ministra. Fakt  neuděláte  chybu, když  dnešní Kosu  nevezmete  letem světem. Možná,  že  se u  ní vyděsíte, možná  těžce zasmějete, to záleží jen na  vaší nátuře.

Jádro prvního článku, po téměř  sérii  těžkých železničních incidentů v minulém  měsíci představovalo  naprosto zavádějící  a nesmyslné  tvrzení  superministra  Havlíčka,  že  nehody na  železnici

-jsou a byly  a  že  to jaksi  patří ke koloritu, když ne  rovnou přímo k provoznímu bontonu a  že  se tudíž nic neděje

-že  nastavený systém fungování  drah a  železniční dopravy  je,  když ne  rovnou  skvělý, tak nejméně  zcela  určitě  dobrý, protože  při  těch sériových havárkách  šlo „jen“ o selhání lidského faktoru a  nikoli  systému.

Přiznávám, že   mne  tehdy nejvíce  šokovala  nestydatost, s kterou  ten pán  tohle  do kamer  tvrdil!

I  malému dítěti  musí být  jasné, že  systém, který  umozňuje  opakované a vícečetné  selhání  lidského faktoru s nemalými počty  lidských obětí a  ještě  většími škodami hmotnými, nejen   že  selhává, ale  troufnu si tvrdit, že  je nikoli systémem, nýbrž  naprostým chaosem. Ale  dál  po této lince nepojedu, jen  bych opakoval to, co už  je popsáno v  minulém textu.

Znovu k mé  nové rodné sestře  -naivitě. Našeptávala  mi,  že  na  železnici po té hypersérii  červencových  malérů,  které  dosáhly  naprosto rekordní měsíční   hodnoty, když    Drážní inspekce řešila 135 mimořádných událostí, tedy  v  průměru  3,5 maléru  denně!!!! superman  Karel Havlíček ,ministerstvo  dopravy, Správa  železniční dopravní cesty, Drážní inspekce, dopravci a  vůbec  všichni, co mají  s provozem a bezpečností na kolejích  co do činění,  začnou rychle  a smysluplně  konat. Vždyť incidenty na železnici  si vyžádaly 28 obětí a 55 zraněných, což je nejvíce během letošního roku. Nešlo přitom jen o vlaky, v červenci přibylo i střetů s auty na železničních přejezdech. Bylo jich 26, což je o 14 více než o měsíc dříve. Při těchto střetech zemřelo sedm lidí.

Člověk by  řekl,  že tahle  černá statistika  s  fousi, nesoucími  jakoukoli odpovědnost  za  železniční dopravu  už jen tahle čísla  sama  o sobě zatřese  a  přinutí konat.

Snažil jsem se  sledovat,  co a jak  se bude  dít. A zjistil jsem  čtyři oficiální aktivity:

1-Úřady chtějí  zpřísnit kontroly práce strojvůdců. Drážní úřad připravuje například monitorovací systém, který by se měl zaměřit na dodržování povinného odpočinku strojvedoucích, a také nové mechanismy trestání problémových strojvedoucích.

2-spustily na regionálních kolejích i novou aplikaci na upozorňování strojvedoucích na protijedoucí vlak.

3-  Stát vytvořil Komisi pro bezpečnost na železnici. To uvedl ministr dopravy Karel Havlíček. Komise vznikla před 14 dny v reakci na sérii nehod na železnici.

4- Stát  hodlá  do  zabezpečení tratí masivně  investovat prostředky  a to nejméně  po dobu  20-ti let v minimálním množství  5-7 miliard  ročně.

Už  tohle  je, samo o sobě  superbizár. Vezmu to per partes, jak mám ve zvyku!

Tak prvním opatřením je  zostřit  dohled  nad  mašinfýrou!!! Ten za  všechno může!  Nedodržuje  povinný odpočinek a vůbec – je problémový a je  třeba jej trestat!!! Že by  se například někdo zajímal o to,  jak je  to s jejich odpočinkem v  reálu? Jak bylo vylíčeno v předchozím článku?  A  pokud jde o ty  problémové  strojvůdce?  Jak to, že  se  vůbec  dostanou na koleje?  Což  dříve, nejméně  nějakých 100-120 nazpět  na  tomto teritoriu neexistovalo, díky  přísným výběrovým testům?  Pro mne, jestliže  se nyní  MUSÍ  TRESTAT, jde  o naprosté selhání systému!  Atrestá je třeba někoho úplně jiného než  jsou  fýrové.

Ale  v  součtu nejde o nic nového pod  sluncem – kdykoliv  má  máslo na hlavě  vrchnost, trestá  kmána.  Klasika.

Druhé opatření  –  tak dráhy  nám,vlastně  strojvůdcům, spustily mobilní  aplikaci upozorňování na protijedoucí vlak?

Hosana!!!!  V minulém článku  o drahách nechyběla  poměrně  rozsáhlá  pasáž, konstatující, že  soudný  člověk  neumí pochopit, proč  v  době  GPS  sledování a mobilních  technologií, nejsou  do lokomotiv montovány  poziční a varovné systémy,kterými je vyzbrojen  každý  taxík i náklaďák, respektive  dnes naprostá většina firemních  služebních  aut. A když  je stát  schopen  realizovat  rozsáhlý  mýtný systém na dálnicích a silnicích,  jistě  by, za velmi levný peníz  pořídil nějakou takovou varovnou technologii  zejména pro  regionální  dráhy  bez zabezpečení.

Nakonec, pro rozsáhlost  textu tahle pasáž   z  článku vypadla. Ale  co  bránilo, aby  dráhy  tuto mobilní  aplikaci nasadily  před 6-ti měsíci, rokem, dvěma  roky  nebo  třeba letos  v květnu? Zmařené životy  by  se nekonaly,velké hmotné škody  jakbysmet!  A nyní ji spíchl někdo přes noc? To není selhání systému?

Třetím opatřením  je  opět  česká klasika!  Neboť platí pořekadlo  – máš li malér,vytvoř  komisi!  Stalo se!  Ale  činnost  této komise a peripetie  jejího konání a fungování na  dráze  si nechám až  na  samý  závěr. Protože  to….  no  počkejte  si. Opravdu to stojí za  to!

Takže  přejdu  hned  ke  čtvrtému  bodu  – ke  slíbeným masivním investicím  do  zabezpečovacích systému  na  železnici!

Havlíček  slibuje  investice  v roční  výši pod  deset miliard  Kč po dobu dvaceti let!  Z  čehož  si dovolím dovodit následující:

-nepřímo přiznal,  že  zabezpečení je  v naprosto tristním stavu. A  JDE  tedy opět o SYSTÉMOVÉ  SELHÁNÍ!!!  Jakkoliv  to zaobalil do  plků o tom, že  půjde o financování  přechodu na  systém  ETCS. Což je jaksi  evropský standard. Nic  více. Jen standard. Ale  v českém podání? Ministerstvo dopravy počítá s jeho zaváděním na celostátních i regionálních tratích. Nejdříve by měl být na koridorových tratích, konkrétně na prvním a druhém koridoru do roku 2025, na třetím a čtvrtém koridoru o další dva roky později. Investice do tratí by měly pokračovat i po roce 2030!!!! Tohle  říká a tváří se  při tom vážně  a důstojně…  Co se vleče,neuteče, že pane ministře! Chápe  tohle  někdo?

Zejména  v době,  kdy vláda finance  doslova rozhazuje z  virtuálních  vrtulníků. A  kdy  se  chlubí  tím o kolik jich podojila  Brusel a že  je potřeba  rychle najít  velké a  vhodné investiční infrastrukturní projekty, protože se z krize proinvestujeme!  Jak to, že  systém zabezpečení železniční  dopravy  není  součástí  těch velkých projektů? K tomu nejsou potřeba  výkupy  pozemků, ani stavební povolení  či všelijaké studie  EIA…

Prostě  bizár  a  nekompetence, kam se člověk podívá. Ale  věřte,že  to nejšťavnatější  vás  teprve  čeká!!!!

To  se  totiž  týká  prvních  výstupů z  činnosti  té spešl Havlíčkovy  komise.  To je  tedy  něco!

Začnu drobností.  Na svém prvním zasedání,  jak čtu na monitoru  tisku , doporučila ministrovi ,kromě jiného také úpravy legislativy pro kácení stromů u kolejí!!!!!

To jsem si opravdu oddechl.  To fakt na  dráze  dřív netušili, že stromy kolem tratí  je  třeba  prioritně  přizpůsobit  tomu, aby nebránily  provozu nebo jej přímo neohrožovaly! Na  druhé  straně  – vím o letitých sporech  mezi  Správou  železniční  dopravní cesty  a zelenými fanatiky  /s  podporou MŽP/ které tomuto kácení  brání.  Jestliže  ale má  ANOšéfe  obě  dotčená ministerstva  už  6 let  v přímé gesci, jaksi nechápu, proč  to dávno  není vyřešeno  když  přece platí   Babišovo

Proč je Babiš tak úspěšný? Tajné triky nejoblíbenějšího politika ...

a nejen pro Prahu platí

تصویر

Nejen Petr  má/měl číslo na  Andrejův  mobil. Jistě  jím disponuje  i  Karel /Havlíček/ a  Ríša  /Brabec/. Takže  takováhle prkotina  jako evergreen? Fakt  – oni nekecají, oni makají!!!  Ale jak to  lidi mají poznat?

Ale  nic, to  je  jen taková prkotina. Mám daleko větší  kalibr.  Z  činnosti  té komise!  Netuším zdali jste  sledovali  hlavní zpravodajskou relaci  v pondělí večer na  ČT.  Tam se  ta komis  předvedla  jako  opravdový  totál bizár  svým doporučením, jak  situaci na  železnici  okamžitě  zlepšit.  Nechtěl jsem věřit,  že  nejde  o  silvestrovské nebo těžce  aprílové  vydání a  několikrát  jsem si  znovu a znovu z novu vytahoval z  archivu  ČT, abych se ujistil, že  fakt  to  tak je  jak vidím a slyším.

Konkrétní příspěvek  je  zde. Celá reportáž  má délku  2:39 min.  A  dozvíte  se v ní, krom jiného,  že  komis  a konkrétně  její  členové  za  majitele a  správce kolejí v zemi  -Správy  železniční dopravní cesty  doporučují  následující:

Je  to v  čase  0:48min…

Vážení přátelé  ano!!!! Omlouvám se  ANO!!! Ano to není  klam a mam to je  ANO!

Zkrátka  komis  a  Správa  dopravní cesty  zastávají  neotřelé řešení  –  je li mnoho  bouraček,  neodstraňujme  příčinu toho,proč  vznikají /šlendrián  při výkonu služby, zoufalá podinvestovanost tratí,  nulové zabezpečení  reginálních tratí, atd. atd./ nýbrž  omezme  provoz. Zejména  na  regionálkách, kde  už  grafikony  jsou i tak seškrtány dávno na  dřeň. Protože  jsou prodělečné!

Komis a  experti  ze  Správy  železniční  dopravní cesty  ve  svém absurdním bizáru  mají konec konců pravdu,když  to domyslíme.  Pokud  by  se  na  železnici přestalo jezdit  úplně,  tak  nepochybně klesne skokově   počet nehod na železnici. A to až na nulu. A svět oněmí!!!!  Zase  jednou budeme v něčem první!  To se nedá oddiskutovat!!!!

Odpustím si poznámku, že ty  zatracené výletní  vlaky, co za  ty maléry  a určitě i  na koridorech, kde nejezdí vůbec, mohou, jsou vypravovány  zejména proto, že   jsou  pro provozovatele  finančně  lukrativní. Na tratích kde jinak  dělá jen a jen ztrátu…Ale zrušme je, ony přece narušují rutinu. A  zrušme i tu rutinu. Pro jistotu!

Superbizár  vám byl slíben i dodán.Mohl bych skončit, ale  neskončím. Mám totiž ještě  něco echtovnějšího! To teprve  uvidíte, co dělá těžkou hlavu papalášům ze  Správy   dopravní cesty!  To pravé ořechové  jsem objevil na webu  Odborového sdružení  služeb a  dopravy  SOSAD!  To si pošmáknete!  Přebírám to 1:1 abych vás  o nic neošidil:

Výchova výpravčích na Moravě

Práce výpravčího je krásná a zajímavá v mnoha ohledech. Stinnou stránkou jsou nutnost pracovat bezchybně a povinnost vstřebat celou řadu předpisů a norem, které se musí dodržet, ale také nekonečnou řadu opatření dlouhodobějších, ale i rozkazů a příkazů krátkodobé povahy k určité situaci či příležitosti. Jedna taková nastala v souvislosti s plánovanou, i když nakonec neuskutečněnou návštěvou premiéra v závěru července.

Přednosta jednoho z provozních obchodů Správy železnic informoval svoje podřízené kolegy, řídící železniční provoz, že Olomoucký kraj navštíví premiér, ministr dopravy a generální ředitel Správy železnic, přičemž ten den lze očekávat v době od 7.00 do 14.30 návštěvu některých stanic, především Olomouc hl. nádraží, Bohuňovice, Šternberk, Újezd u Uničova, Uničov, Přerov, Dluhonice.

Pan přednosta neponechal nic náhodě a uvědomil si významný díl odpovědnosti za zdárný průběh návštěvy premiéra. Vydal písemné opatření, jehož podstatnou část uvádím doslovně, avšak z důvodu ochrany soukromí jsou použita fiktivní jména:

Vyzývám a ukládám:  

  • Vzornou ústrojovou kázeň, upravenost, čistota, oholené tváře.  
  • Perfektní vystupování. Vstoupí-li premiér do dopravní kanceláře, výpravčí se představí a stručně zhodnotí provozní situaci. Neopomene přivítat i generálního ředitele. Modelová situace:
  • Dluhonice: Dobrý den pane premiére, výpravčí Vratislav Vracel. Vítáme vás na Moravě. Náročná výluková činnost, ale vše zvládáme.
  • Olomouc hl. n.: Dobrý den pane premiére, vedoucí směny Alois Našinec (Lojzo, budeš mít bílou košili s dlouhým rukávem, aby zakryla tetování). Vítáme vás na Hané. Jezdíme dobře, skoro včas.
  • Šternberk: Dobrý den pane premiére, výpravčí Jarmil Čuba. Vítáme vás na Moravě. Se stavbou dobrá spolupráce, náhradní autobusová doprava do Olomouce bezproblémová.
    Po odchodu ne pouze nashledanou, ale nashledanou, děkujeme za návštěvu.
  • Výpravčí zítřejší denní směny provedou kontrolu se zaměřením na funkčnost výtahů, eskalátorů, dodržování a kvalitu úklidu, doplnění dezinfekčních prostředků (ve vestibulu i na svých pracovištích), kontrolu nápisů, kontrolu trojjazyčné verze vývěsky na koronavirus. Odstraní přeplácané vývěsky stejného typu a neopomene odstranit zbytky lepící pásky.

Následuje pasáž komu a jak hlásit nedostatky, ale hlavně poučení od přednosty, které představuje strhující závěr, za který by se nestyděl leckterý náčelník ani politruk z éry, na kterou jsme už málem zapomněli:

Nehrajeme si na Potěmkinovu vesnici, nelakujeme narůžovo. Bude-li sebevrah „u sousedů“ a vlaky budou mít zpoždění nebo jezdit odklonem – normálně informovat o problémech.

Můžete mít jakékoliv politické názory, můžete být členem jakékoliv politické strany, ale vnímejte návštěvu jako významný počin pro naši firmu a náš kraj. Nepochybuji o vaší slušnosti a loajálnosti k firmě a nepochybuji ani o vaší profesionalitě ve vystupování.

Zbývá dodat, že pan přednosta o svých lidech bezpochyby pochybuje, ale snaha se cení.                                                                                                       

Jindřich Berounský
Svaz Odborářů Služeb a Dopravy

Týýýýý  jooooooooooooo!  To nemá  chybu! Uznejte!  A je  to zcela  v linii toho co,  vymyslel náměstek generálního ředitele  Správy  železnic  Jasenčák ohledně omezení železničních bouchanců – tedy  omezit počet  spojů, podle hesla  – nepojede-nebourá!

Tohle je stejný  případ, stejný  myšlenkový pochod,  jen  pan přednosta jednoho z provozních obchodů Správy železnic na Olomoucku se holt  nemůže  tak rozmáchnout  jako náměstek generálního ředitele.

Takže  místo zajištění  řádného provozu  honí  oholení, bílé košile,nejspíš  i  čisté trenky  a fusekle, když  přijede  do kraje vrchnost. Maně  jsem si vzpomenul na Jiráska a  jeho Lucernu.  Tam když  dorazila  paní kněžna  to fungovalo némlich stejně!  Jenže  v těch časech se ještě  v Čechách praktikovalo nevolnictví, robota  a možná i právo první noci.

Kde ty  krásné  zlaté  časy  jsou, že  Andreji Babiši, Karle  Havlíčku  a  všichni ostatní  minulí, současní a  budoucí  papalášové, že? To by  se to vládlo!!!! Vsadím se, že kdyby  ona  vzácná a nejvzácnější delegace  dorazila  /jako že nakonec  se vůbec neukázala/  v těch Dluhonicích, či Šternberku,  v noci, jistě  by místní Lojza s tetováním v bílé košili,či Jarmil bez tetování a  v kdo ví jaké  košili, také dostali nařízení od  svého pana  správce,aby vzali lucernu a šli  potentátům svítit.

A kdyby  ještě platilo právo první noci, tak…  No  ale pozor – pod  15 let je to trestné a najít  nad  15  virgo intacta? Ale nezkoumejme  to. Třeba  by  to  klaplo.  A já myslím, že  pro zavedení  tohoto práva, minimálně  na  železnici, alespoň pro ministra  dopravy je  dost  dobrých důvodů.

Když  totiž  Andrej Babiš  komentoval na  veřejnosti svého vice  Karla  Havlíčka, pronesl toto:

„Ministr Havlíček je nejpracovitější ministr, vstává dokonce o půl hodiny dříve než já. Vstává, myslím, ve čtvrt na pět,” reagoval minulý týden  na výzvy, že by měl Havlíček kvůli rostoucímu počtu nehod na železnici rezignovat na funkci ministra dopravy.

Babiš  nám tím sděluje,  že  nejvyšší kvalifikací pro vrcholné  vládní  funkce  je  těžká, zřejmě  geneticky  daná  zdravotní komplikace  zvaná  spánková  deprivace! Nemohu  si pomoci, ale  vtírá se mi neodbytná  myšlenka,  že  by dost možná  tenhle  stát  fungoval  neskonale  lépe, kdyby   si jistí  lidé  vzali, když  už  nemohou  usnout, či se probouzejí příliš  brzy, nějaký ten  Rohypnol a  dostali se  do dlouhého nepřerušovaného limbu. Země  potřebuje také vydechnout.

Ale  ne každý  je  smířen  s prášky. Leckdo má strach z vypěstování  závislosti. Právě pro ten případ  dávám k přezkoumání, jestli by se, když  už  potentát  z Olomoucka  nařizuje  svým podřízeným jako pan správce  zdob  nevolnictví a roboty, jestli by  se  železnici  nemělo zavést   nějaké to právo první noci. Protože  takhle  by  si  ti , co  neustále makají  a mají tu spánkovou deprivaci, přeci jenom   trochu orazili navíc….Třeba by železniční bouračky  spadly  sami od sebe  k nějakým normálnějším číslům,kdyby  v noci  nebděli,nýbrž  byli  v posteli.  Ostatně  je  to obdoba  toho doporučení  náměstka  Správy  železnic – když  nejezdí vlaky, nemohou  bourat. Já  říkám  – kdo je  v kutlochu,nic nezkazí.

 

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Hodina vlka se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.