dokončení ze včerejška
Včera, jak pevně věřím, jsem naštval všechny ty jedině správné, co mají patent na pravdu a vědí, co je pro ostatní vždycky a v každé myslitelné situaci dobře, prostě vyznavače té jediné opravdové, tedy liberální demokracie a oněch jedinečných evropských hodnot, které ovšem například žádnou relevantní hodnotu nepředstavovaly pro sloup liberálnosti a demokratičnosti na britských ostrovech, takže se k nim otočil zády…
Protože ale věci zpravidla nikdy nejsou černobílé, je dnes na čase pojednat druhou stranu sporu a podívat se na ledví Budapešti s Varšavou .Což se nemůže obejít bez české reflexe, protože i my v tom máme prstíčky, ale především dojde k rozbití chimérického obrazu, že Orbán s Kaczynskim jsou rytíři bez bázně hany v neposkvrněné běloskvoucí zbroji, kteří statečně zápasí se stohlavou bruselskou saní. A to i za nás. To je totiž úplně stejný nesmysl, jako tvrzení , že u Kábulu se bojuje za Prahu. Takže, jak pevně doufám, nyní pořádně zvednu mandle všem antibruselistům. Tož, dejme se do díla.
Orbán s Kaczynkim vsadili na časovou tíseň. Na to, že pod knutou tikajících hodin uhrají s Bruselem/ostatními členskými státy něco, co je zbaví tlaku Unie, kterému už jsou řadu let vystaveny ohledně některých svých přehmatů. Řízení proti nim se formálně vede už několik let /čtyři proti Polsku, dva proti Maďarsku/ pro porušování základních hodnot podle článku sedm smlouvy, ze kterého si maďarští a polští politikové ostentativně nic nedělají. Ačkoliv dost z toho, za co jsou popotahováni, má víc než reálný základ.
Navíc při posledním virtuálním summitu členských států EU, kde se hledalo společné řešení a jenž skončil dříve než začal, si pánové Orbán a Morawieczki neodpustili „vtipné“ repliky typu že nemají nic proti ochraně právního státu, který u sebe doma přece dokonale pěstují, ale proti způsobu, jakým má být podmíněnost čerpání evropských fondů uplatňována. Vše vyšperkovali demagogickou rétorikou, kdy přirovnávali EU k Sovětskému svazu nebo k poměrům za komunistického režimu. Takže zbylé účastníky, snad až na Slovince Janču, popudili natolik, že virtuální summit byl utnut. S hospodskými frajery se jednat nedá.
V první části je popsán a rozebrán vlhký sen progresivistů a jejich snaha o to mít univerzální klacek, jímž lze hnát heretiky do ráje. Jenže heretici na tom nejsou vůbec lépe.
Vraťme se do července tohoto roku, kdy mezi 17.-21. 7 proběhlo rekordně dlouhé mimořádné zasedání Evropské rady, jíž tvoří šéfové členských států, kde se jednak definitivně dohodly parametry jak sedmiletého rozpočtu Unie, tak i zcela nového Fondu obnovy. Spolu se všemi technickými detaily. Například těmi, podmiňujícími čerpání prostředků z obou unijních zdrojů.
Přiznávám, že mi bylo těžko uvěřit, že součástí schválených dokumentů je i toto závazné prohlášení, podepsané všemi zástupci všech unijních členů a tedy i pány Orbánem a Morawieczkim. Které přístup k financím Dovolím si citovat:
Předmětný citát je součástí oficiální tiskové zprávy schválené členskými státy a zveřejněné na závěr jednání. Jak se můžete přesvědčit v textu
Mimořádné zasedání Evropské rady, 17.–21. července 2020
Soudný člověk se nyní musí zeptat – to pánové Orbán s Morawieczkim tehdy utrpěli chvilkové zatmění rozumu? Co jejich poradci, které jistě přivezli s sebou? Ti zřejmě trpěli náhle propuknutou spavou nemocí? Když připojili autogram pod – znovu přetiskuji společný závěr ve znění:
Právní stát
Finanční zájmy Unie budou chráněny v souladu s obecnými zásadami zakotvenými v unijních Smlouvách, a zejména s hodnotami uvedenými v článku 2 Smlouvy o EU. Evropská rada rovněž zdůraznila význam dodržování zásad právního státu. Bude proto zaveden režim podmíněnosti s cílem chránit rozpočet a nástroj Next Generation EU.
Evropská komise navrhne opatření pro případ porušení uvedených zásad, která Rada přijme kvalifikovanou většinou.
Pomátl jsem se dnes já nebo tehdy oni, když vzdali svou jednací pozici?!
Čemu se nyní vlastně diví? Že fanatičtí progresivisté a představitelé zemí, kteří mají s V4 nevyřízené účty ohledně migrace, jakož i vedení Evropské komise, využili příležitost, k jíž jim Orbána Morawiecki sami svým souhlasem nabídli a progresivním fanatikům ten dokument dává a vyrukovali /zatím jen/ po Polácích a Maďarech,. Zejména tehdy, když tito, z vnitropolitických důvodů, na soustavně vyplazují jazyk a ukazují jim prostředníček?
Představitelé mnoha členských zemí, zejména z řad původních členů EU, tedy tzv. čistých plátců do unijní kasy, doma velmi často a především od začátku migrační tsunami, čelí doma velmi často nekompromisním dotazům typu: Proč mi jako švédští, holandští , němečtí, finští ,dánští atd. daňoví poplatníci máme ze svých daní hradit účty za nesolidární země V4, které se zdráhají s námi rozdělit o migranty nebo nejsou ochotny zavést stejné evropské normy, které platí už u nás? Holandský premier Mark Rutte to diplomaticky vyjádřil takto:
„EU nefunguje tak, že si típnete svůj korona doutník, dáte si doušek a pak čekáte, až vám ostatní naházejí pečené holuby do huby.“
Zvedá vám to, jako zásadním odpůrcům té hnusné a odporné Brusele – tlak?Mrlmláte cosi o jejich sobectví a hamižnosti? Dobrá, pak si zkuste představit, že jste občanem Německa, Holandska atd.! Jak byste to viděli z téhle pozice? Říkáte že jimi nejste máte právo na jiný názor? No tak na to půjdeme jinak, přezkoumáme českou a slovenskou jinakost toho názoru. Abychom si ozřejmili, že minimálně mezi postojem českého/slovenského odmítače a pozicí onoho Němce či Nizozemce není vůbec žádný rozdíl!
I zde se vrátíme v čase. Do dob akutní řecké krize. Kdy EU narychlo formovala různé eurovaly a hledala různé formy pomoci zbankrotovaným Řekům a požadovala solidární účast členských zemí EU. Česko velmi nelibě tenkrát neslo, že se muselo zapojit do jednoho z fondů a zaručit se za část řeckých dluhů. U dvou dalších odmítlo jakoukoliv participaci s odůvodněním, že není členem eurozony a tudíž, záchrana eura není jeho problém. A mimochodem, tzv. řecké dluhy jsou doposud hlavním argumentem, proč Praha i nadále euro odmítá. Slovensko už společnou evropskou měnu používalo a tudíž se nacházelo v jiné pozici. Účastnit se muselo. Ačkoli část tehdejší koaliční vlády Ivety Radičové zásadně nesouhlasila. Konkrétně ministři za SaS a speciálně dnešní slovenský ministr hospodářství Sulík. Ten, kvůli nesouhlasnému názoru, kdy odmítal jakoukoli formu slovenského spolupodílu na záchranných valech, nakonec položil vládu!
Přece nebudeme platit řecké dluhy! Nebudeme ze svých daní financovat rozmařilé důchody řeckých penzistů, znělo tenkrát českýma slovenským éterem! Znělo tehdy na obou březích Moravy unisono!
Stejný postoj vůči nám dnes zaujímají už zmínění němečtí, švédští, holandští a další daňoví poplatníci z jiných států Unie. Máme právo odpírat jiným to, co jsme nechtěli sami, vy antibruselští hrdinové z internetových barikád jakkoli pohrdlivě o nich mluvit?
Oni dnes jednají stejně,jako my tenkrát. Mimochodem,za veskrze pikantní držím skutečnost, Richard Sulík je dnes jedním ze dvou klíčových členů současné slovenské vlády, jejíž ministr zahraničí Korčok, ohledně onoho gumového obušku jménem právní stát vypotil toto:
„Je to to, co nás spojuje. Evropská unie je na prvním místě unií práva,“ komentoval nastalou situaci s tím, že nevidí racionální argument, proč by podmínka dodržování práva pro čerpání dotací měla vadit. „Nevnímám to jako něco, co nás z Bruselu zatěžuje, ale naopak jako něco, co nám pomáhá v domácí agendě.“
A Richard Sulík nehnul ani brvou! Náhle je z něj velký Evropan! Prostě když se mu to hodí, přísahána bílou,když je výhodnější co jiného, tak na černou! Respektive když má něco platit zastává úplně opačný názor, než když může zinkasovat! Co vy – antibruselisté, máte to také tak?
Tím ještě českou a slovenskou stopu nehodlám opustit! Tedy speciálně tu českou. Který pak z komisařů Evropské komise asi tak bude pověřen kontrolou dodržování oněch fiktivních pravidel určujících ještě fiktivnější takzvaný právní stát?
Tohle zodpovíte všichni a snadno – no přece česká eurokomisařka Věra Jourová!
Jakby ne, když její pracovní portfolio tvoří to co Kosa popsala už 11.9.2019, při formování nové Evropské komise v článku
Eurokomisařka Jourová aneb jak si Brusel dokonale vytřel s Babišem a vlastně především s námi všemi- DOPLNĚNO!
Česká zástupkyně se bude podle své nastávající šéfky /Ursuly v. d. Leyenové/ zasazovat o posilování demokracie v členských zemích a společně s komisařem pro spravedlnost Didierem Reyndersem z Belgie dohlížet na dodržování vlády práva a kvalitu právního státu. Měla by se rovněž snažit o větší transparentnost legislativních procesů v EU či dbát o nezávislost žurnalistiky a svobodu a pluralitu médií.
Vzpomínáte kdo Jourovou do Bruselu kdysi nominoval? Byli dva – Babiš a Zeman! Ten druhý ji dokonce označil za skvělou. Ale nejlepší je ho citovat:
„Pokládám to za skvělou volbu a velmi dobré řešení,“
A ten první za natolik úžasnou, že kdysi zvažoval, že by mohla nahradit Zemana na Hradě… Nevěříte? Tak vás odkáži sem.
Já jsem byl opačného názoru. Považoval jsem tuhle dámičku za typickou a ke všemu svolnou bruselskou děvečku. A její portfolio? V onom už nalinkovaném, více než rok starém článku o portfoliu, nově vyjednaném pro Jourovou, kterým se Babiš vytahoval před Koblihami:
„Bylo mou prioritou získat takto vlivný vysoký post pro Českou republiku. Jedná se o prestižní pozici s vysokým vlivem v Bruselu, důležitý a koncepční post,“
„Svěřené portfolio má i velmi konkrétní obsah, paní Jourová bude řešit některá nejaktuálnější rizika, která nás ohrožují, jako manipulace voleb, výzvy k násilí na internetu, kyberšikana našich dětí. Jsou to věci, které ovlivňují naše životy, životy našich dětí a ve svém důsledku další vývoj Evropy, evropské civilizace,“
A podle svého zvyku neopomenul pochválit sám sebe:
… Byl jsem velmi aktivní, řešil to a výsledkem je, že Česká republika teď bude mít v Bruselu daleko větší vliv,“
Stojí i toto:
Věra Jourová se prostě stane drábem Evropské unie na jinak smýšlející. Snad si ještě všichni vzpomenou, že pokud jde o dodržování demokracie a právního státu, pak největší potíže s tímto segmentem má Polsko a Maďarsko. Které Junckerova komise poslala k Evropskému soudu a oběma státům hrozí/hrozila tvrdými sankcemi!
Dříve to měl v referátu Frank Timmermans. Přesně ten Timmermans, který byl kvůli tomu nepřítelem V4 číslo 1 a proto se nestal šéfem Evropské komise a musel uvolnit místo von der Leyenové. S Polskem i Maďarskem kvůli porušování unijních hodnot běží procedura podle článku 7 Lisabonské smlouvy, která teoreticky může skončit i odebráním hlasovacích práv. Varšavě a Budapešti šlapal do teď na paty komisař Frans Timmermans. V obou zemích se pro vlády stal ztělesněním „bruselského nepřítele” a politici polské strany Právo a spravedlnost ho ještě v minulém týdnu přirovnávali k „sovětskému komisaři”.
Takže nyní tuhle agendu unijního drába přebrala Jourová. Prý jako výraz uznání zemím V4! A Babiš je poctěn…. Úkolem Jourové bude s konečnou platností zlomit Varšavu a Budapešť. Tedy zařídit to, co Timmermans sice začal, ale nedokončil! Zkrátka – Jourová se stala, když to napíši korektně (odmítám používat slova, pacholek, knecht nebo pohunek) excoriatorem/ travmistrem/pohodným/ antouškem Evropské unie. Závidění hodný úkol a opravdová výhra pro Českou republiku!
Tohle je pro mne ona mistrovská ukázka vrcholné diplomacie bruselské administrativy! Proč by si Brusel, respektive staré členské země pálily v téhle navýsost ožehavé záležitosti prsty? Proč by měly neustále poslouchat bláboly všelijakých Okamurů o diktátu Německa/Francie/Holandska/atd. o jejich přezíravém poručníkování novým členským státům? Takže milánkové – my to dáme Jourové, ať to s Maďary a Poláky pěkně vyřídí za nás. Ať jim evropské hodnoty namlátí do palic!
Takže milánkové církve Nejsvětější koblihy, či od Svědků Milošových, co zrovna vám vadí na podmíněnosti čerpání bruselských peněz jakýmisi pofiderními kritérii právního státu? Vždyť přece to bude řešit , dle Zemana, ta skvělá české zástupkyně v Evropské komisi a ještě skvělejší Babiš vyjednal naprosto úžasné portfolio, kde ona bude ono dodržování právního státu kontrolovat?! Takže všechno je v pořádku a brambory jsou na řádku, ne? Zejména, když Miloš Neomylný před nedávnem, v rozhovoru pro Blesk a konto portfolia Jourové konstatoval, že Babiš pro ni udělal maximum!
Tolik naše domácí česko slovenské účetnictví ohledně šílenosti zvané právní stát. Je to dost fuj tajbl, co říkáte?
No nic, pojďme dál. Ještě nám toho k projednání docela dost zbývá.
Také vás napadlo, jak Maďaři a Poláci na červencovém summitu mohli ten nesmysl o podmíněnosti čerpání právního státu podepsat a proč vlastně změnili postoj?
Já bych řekl, že u nich převážil krátkodobý kalkul – získat co nejvíce peněz z evropského rozpočtu i Fondu obnovy a pak se uvidí. Zejména, když ostatní se snažili být štědří, aby jejich podpispod ten souhlas s dodržováním právního státu získali. Takže Poláci, jako v poslední době vždycky, získali nejvíce unijních peněz na hlavu a Maďaři zůstali jen o málo zpět. Jenže si sami nasadili oprátku a diví se, že je nyní někdo na ní škrtí. Umanuli se na prachy a hodlali chytračit.
Nicméně se staly dvě věci, s kterými, nekalkulovali dostatečně:
1- do věci se vložili křižáčtí progresivističtí fundamentalisté z Evropského parlamentu.
2- speciálně v Polsku se do hry razantně vložila vnitřní polská politika a donutila Morawieckého změnit rétoriku
To první nemá smysl rozvádět, odkazuji na včerejší úvodní díl. Podívejme se na to druhé. K tomuhle tématu vyšel velmi dobrý text na webu Info. cz, z něhož si dovolím citovat, protože nemá smysl vymýšlet cokoliv vlastního:
Když Mateusz Morawiecki nastupoval v roce 2017 na pozici premiéra, do které ho vytáhl jeho politický guru Kaczyński, bylo jedním z jeho úkolů zlepšit vztahy vůči EU. Polsku v té době čelilo řízení kvůli porušování unijních hodnot, vztahy s Německem byly na bodu mrazu, sázka na spojenectví s Británií se kvůli brexitu ukázala být chybnou a Poláky čekala klíčová vyjednávání o budoucnosti unijního rozpočtu. Země je od roku 2004 největším příjemcem evropských prostředků a cílem pragmatiků v polské vládě bylo, aby to tak zůstalo minimálně do roku 2027.
Zpočátku se zdálo, že tato taktika vychází: V roce 2019 se předsedkyní Evropské komise i díky hlasům poslanců a poslankyň Práva a spravedlnost stala Ursula von der Leyenová. Ta byla pro Varšavu jasně lepší volbou než druhý kandidát socialista Frans Timmermans, jenž právě v letech 2016–2019 vedl za Evropskou komisi vůči Polsku různá řízení kvůli narušování právního státu. Pozoruhodné na celé věci je, že von der Leyenová za své těsné zvolení vděčí právě polským konzervativcům (stejně jako Orbánovu šiku v Evropském parlamentu), protože ti ji podpořili, zatímco třeba evropští zelení nikoli.
Pro pochopení polského veta je nezbytné nahlédnout hluboko do útrob polské politiky a nasvítit temné kouty pravicové koalice, ve kterých nikdo nikomu nic nedaruje. Hlavní souboje posledních měsíců Jarosław Kaczyński zvládl – před rokem vyhrál parlamentní volby, v létě pak Andrzej Duda obhájil prezidentský mandát. Kvůli oběma vítězstvím však přibylo ve tváři „náčelníka“ několik vrásek.
Zaprvé těsný výsledek prezidentských voleb ukázal, že Právo a spravedlnost rozhodně není hegemonem polské politické scény. To vzhledem k možnému hospodářskému propadu způsobenému pandemií nevytváří skvělé politické vyhlídky.
Zadruhé už v parlamentních volbách posílili koaliční partneři Práva a spravedlnost. Jak se totiž v Česku málo připomíná, polská vládní většina je kromě Práva a spravedlnosti tvořená i hlasy poslanců partají Dohoda a Solidární Polsko. Toto partnerství je velmi pragmatické a rozhodně není výsledkem lásky mezi Kaczyńskim a předsedy dalších dvou straniček – Jarosławem Gowinem a zejména Zbygniewem Ziobrou.
Oba lídři pak Kaczyńskému a zejména „jeho“ premiérovi Morawieckému s radostí okopávají kotníky. Dělají si tak prostor pro své politické přežití, neboť jsou oba mladší než jednasedmdesátiletý předseda Práva a spravedlnost a chtějí se ucházet o nějakou formu nástupnictví. Tato hra jim prochází, protože Kaczyński nemá žádné alternativy. Na rozdíl od svého souputníka Viktora Orbána není neomezeným vladařem, jako spíše krotitelem chaosu, navzdory kterému se snaží dosáhnout svých politických cílů. A právě aspirace toho mladšího z výše zmíněné dvojce, padesátiletého ministra spravedlnosti a generálního prokurátora Ziobry, přivedly Kaczyńského a Polsko k vetu evropského rozpočtu.
V momentě vrcholící pandemie covid-19, protestů proti zpřísnění potratového zákona a neklidu v koalici kvůli vzpouře poslanců při schvalování zákona o ochraně zvířat předloženém samotným Kaczyńskim, si Zbygniew Ziobro vzpomněl na schvalování evropského rozpočtu. Začal svého soka Morawieckého tlačit ke zdi. Ten, vědom si případných zisků, které by v případě jeho obvinění ze „zrady polských zájmů“ a „obětování suverenity“, mohl Ziobro nabýt u pravicového elektorátu masírovaného řadu let takovou propagandou, se rozhodl hrát s Bruselem tvrdě.
Takže v Polsku je za vetem nikoliv zásada /a už vůbec principiální vzdor bruselské hydře/ , ale špinavý politický kalkul, vnitřní politikum a boj o pravicové a národovecké hlasy. Ještě je pro někoho Polsko, Kaczynski nebo Moraawiecki rytířem v neposkvrněné běloskvoucí zbroji bojující se stohlavou bruselskou saní? Nebo jsou to jen přízemní politikáři,kteří v červenci cosi podepsali a listopadu se k tomu neznají? Protože to je pro ně doma politicky nevýhodné?
Zbývá pojednat poslední problém. Jak celý problém kolem maďarsko polského veta ohledně čerpání nového unijního rozpočtu a Fondu obnovy skončí?
Před nedávnem stejným vetem hrozil Kypr. Když požadoval, za mne zcela oprávněně, aby se Evropská unie za něj postavila ve sporu s Tureckem, které v naprostém rozporu s mezinárodním právem, opřeném o mezinárodní arbitráže, začalo s průzkumem možných plynových a ropných ložisek mořského dna v kyperské výsostné ekonomické zóně. Unie Kypr nakonec poměrně rychle zlomila a Kypru připravila de facto nový Mnichov, protože do Ankary poslala prý ostré bububu! Jež prezidenta Erdogana nepochybně připraví o spánek na mnoho a mnoho měsíců…
Takže jak dopadnou Polsko a Maďarsko? Vsadili opravdu vysoko a na jednu kartu! Soukromě říkám, že i přes hodně velkou řadu výtek a speciálně k Polsku negativního postoje, nemám důvod jim přát porážku. Už proto, že ponese nevyhnutelnou českou pečeť. Ale mohou uspět?
Nemyslím. Budou vystaveni nesmírnému tlaku. Času je málo a řada států potřebuje unijní peníze zcela fatálně. Takže je očekává opravdu velký pres. Za maximum možného pokládám nějakou tzv. čestnou porážku, tedy prohru, jíž pro domácí publikum mohou vydávat, když ne rovnou za vítězství, tak určitě, řečeno s Klausem – za neprohru. V tomhle jsou Unie a zejména její právníci mistry nad mistry.
Viděno věcně a technicky – pro čerpání rozpočtu je skutečně a za všech okolností, nutný jednomyslný souhlas. U Fondu se o něm,jako rozhodující modalitě hovoří také, ale…
Ale když na něm Budapešť a Varšava budou trvat, pak se to vyřeší úplně stejně jako kdysi s těmi řeckými fondy o nichž je řeč výše. Tehdy různí Sulíkové a Češi se stavěli na truc. Unie to vyřešila formou dvojstranných smluv a Obešla se bez nich.
Ale vezměme to popořadě:
Jednak ještě běží německé předsednictví. A jestli má někdo páky speciálně na Orbána, je to Angela Merkelová. To jednak. Dále – obě země jak Unie, tak zejména ty členské země, které zoufale potřebují přístup k unijní pokladně si jistě dají záležet, aby vymyslely pro Varšavu a Budapešť hodně bolavé přemlouvací strategii. Vzdorovité dupání nožičkou si beztrestně může možná někdy dovolit malé děcko. Ale nikdy nějaký malý nebo střední stát. Zejména ne tehdy, když čelí obrovské přesile. Ta velká většina ostatních mu to hned tak nezapomene a nenechá bez odvety.
Vedle toho sice Morawiecki i Orbán již signalizovali, že pro ně nebude snadné ustoupit, už kvůli domácímu veřejnému mínění. Zde mluví o určité variantě, kterou nastínil eurokomisař Johannes Hahn. Jedná se například o technické „upřesnění“ navrhovaného sankčního mechanismu, jehož spuštění by mohlo být koncipováno jen jako „doplněk“ k dalším nástrojům, které má komise k dispozici; bylo by tudíž navrženo jako výjimečné. Memorandum v tomto smyslu by mohlo být použito jako typicky „EU“ pomůcka, která by sice nebyla moc srozumitelná, ale umožnila by kverulantům sklapnout podpatky a neztratit tvář, zatímco princip podmíněnosti by zůstal zachován. Je to ona nevýhra, kterou Poláci a Maďaři pro domácí scénu potřebují? Pro maďarské a polské Koblihy se to jistě tak prodá. Za mne kapitulace, jestliže to takhle skončí.
Na druhé straně dost možná ustoupí nějak sami, pokud si uvědomí, že většina necouvne a že by opravdu mohli o peníze přijít. Dodejme, že Polsko hraje jen ve Fondu obnovy o 23 miliard Eur, Maďaři o nejméně 6. V Polsku se nyní navíc PiS „těší“ rekordně nízké podpoře a koronavirové lock downy masivně zacvičili s polskými státními financemi. Dovolí si Varšava riskovat ztrátu celého jejího balíku z Fondu obnovy? Představuji si ten průvan, kdyby obě země přišly o ty těžké bruselské miliardy! To se okecat nedá ani náhodou.
Ptáte se jak by o ty desítky unijních miliard mohli Poláci přijít, když pro Fond, stejně jako pro rozpočet platí jednomyslný souhlas s čerpáním? Už jsem to naznačil výše. Pro Fond obnovy lze použít už u Řecka vyzkoušenou fintu se soustavou dvoustranných mezistátních smluv. Evropská smlouva umožňuje, aby skupina členských států prováděla společné politiky bez účasti ostatních. Podle hesla – nesouhlasíš – nech být! Je ovšem vrcholně zajímavé, že to platí jen u politik s finanční dotací účastníků. U migračních záležitostí evidentně nikoliv. Ale pokračujme v daném tématu.
Fond obnovy by se tak stal předmětem „zesílené spolupráce“ 25 nebo 24 zemí, zatímco dvě nebo tři by z něho byly vyloučeny, protože nesdílejí podmínky jeho naplňování. Další možností by bylo se na fondu obnovy domluvit bez Poláků a Maďarů, případně Slovinců, docela mimo EU, jako na mezivládním projektu. Obě varianty by ovšem vyžadovaly velkou přípravu a složitý způsob schvalování, tedy značné zdržení, které nikdo nechce, nehledě na neblahé politické dopady. Ale leccos by se určitě vrátilo Bruselu ve formě skutečnosti, že by si následně každá unijní země ne dvakrát, nýbrž rovnou pětkrát v budoucnu rozmyslela, než by sáhla po vetu.
Stálo by to sice čas, ale tímhle způsobem by vedení EU demonstrovalo jednoznačně a nekompromisně svou sílu. Maďaři a Poláci a vlastně my všichni, jsme promrhali svou šanci na červencovém summitu. Kdy se naše elity, za ČR konkrétně Babiš, nepostavily vzniku toho nesmyslného klacku zvaného právní stát.Kdyby totiž už tehdy sáhli po právu veta, nevznikl by ani evropský rozpočet ani Fond obnovy a nešlo by nic čerpat. A pod tímhle tlakem se dalo dosáhnout )úplně jiných konečných výsledků. Na vzdory fundamentálním progresivistickým fanatikům z Evropského parlamentu.
Tak co antibruselisti, jak jste spokojeni s výkonem svých svatých – Koblihou nejsvětější a Milošem Neomylným?
Pokud ano a neopustilo vás přesvědčení, že ta zlá Brusel zlovolně šikanuje, že opravdu pod Kábulem se bojuje za Prahu, omlouvám se, že Polsko a Maďarsko válčí s s EU i za nás, dovolím si vám všem připomenout na tomto místě rok 2002. Kdy za použití stejných mechanismů Unie a Evropská komise vyjela proti Rakousku. Jen proto, že po rakouských parlamentních volbách se tamní zahnědlí Svobodní dostali do vlády a speciálně jejich vůdce Jorg Haider. Proč tuhle epizodu připomínám? Protože Česká republika tehdy ještě nepatřila mezi unijní země, ale k sankcím a tlaku na Rakousko a ostrakizování osobně Haidera se superhujerovsky připojila. A speciálně tehdejší premier Zeman, ano Zeman!!!
S držkatostí sobě vlastní Vídeň osolil tak, že proti tomu protestovaly do jedné všechny rakouské politické strany, ikdyž třeba Haidera nemohly ani cítit a rakouský velvyslanec Klas Daudlebsky donesl Zemanovi ostrou demarši své vlády!!! Podrobnosti, pokud jste už zapomněli, naleznete zde!
Tak co Svědci Miloše Neomylného, zarytí odmítači Bruselu, jak to máte se svým svatým? Mimochodem,nepovšiml jsem si, že by se on Maďarů nebo Poláků, stejně jako Andrej, sebeméně zastal?
Včera jsem tohle téma zahájil konstatováním, že nic v tomhle sporu není černobílé. Jak by to rádi měli jak fundamentální fanatičtí progresivisté, tak antibruselsští heretici.