Flash – Co píše ukrajinský web Strana.ua v souvislosti s událostmi v Buči


našel a přeložil Ernest

Vlkův  úvod:

Masakr  v  Buči,  je něco, co rozhodně nelze  jen tak přejít. Jenže  stejně nepřípustné  je  naskočit  na první dobrou na  to, co říká o téhle události Kyjev a co po něm opakují  západní media  a především politici, kteří v tom vidí  vhodnou záminku  k dalšíma  dalším protiruským opatřením pod  tlakem rozjitřeného a hysterického veřejného mínění .

Pro všechny   ty, co uvažují  takhle jednoduše a  nikdy  nepochybují o tom, co vypadne  z kyjevské prezidentské  kanceláře,  by  mělo být zákonem postupovat podle starého receptu  – důvěřovat, ale prověřovat!!

Minimálně proto, že  svět  už  zažil, jak funguje  kyjevská propaganda. Na  nejméně třech, řekněme – neškodných,  příkladech.

Vzpomínáte  na  referování o hrdinném odporu malé posádky  na Hadím ostrově, která  poslala  ruskou válečnou loď  tam jde končí  záda, aby následně  hrdinsky  padla? Prý všech  13 obránců ostrova. Realita  byla  taková, že  sice jeden z nich tu loď opravdu odeslal někam, nicméně  poté se  obrana ostrova  hrdinsky  vzdala a nikoliv  v počtu 13, nýbrž  82….

Jestliže je  to pro vás  už  minulost zapadaná  prachem, pak  ta  další událost  je stará jen pár  desítek  hodin  – Kyjev  vítězně oznámil. že  jeho dělostřelectvo provedlo  úspěšný palebný přepad  na  štáb  ruské  invazní  armády v Izjumu, kde  právě  jednal náčelník ruského generálního štábu Gerasimov, který  byl možná  usmrcen, ale jistě  těžce  zraněn.

Aby  o den dva později oznámil,  že  zranění  se ukázalo být  jen lehkým, škrábnutím střepinou na noze. No    a po dalším dnu  svět nakonec  od Kyjeva  slyšel,  že   …..  no že Gerasimov, je nezraněn,  protože před přepadem stačil včas UJET!!!

Že tam třeba  ani nebyl? A  že třeba  si ukrajinští dělostřelci jen tak  nějak pro zábavu práskli? Nebo možná ani to ne?  Svět a jeho média  převzali  s  fanfárami vítězů,  že prostě  Gerasimov unikl souhrou šťastných okolností nebo vlastní zbabělosti zubaté z pod kosy.

A příklad  třetí- nejčerstvější  a nejvýmluvnější – určitě  jste slyšeli a  četli  o  ukrajinském pilotovi s nadlidskými schopnostmi, který   sám, zcela  sám, bez podpory  dalších  ukrajinských  letců sestřelil nejméně  40 ruských  letadel, včetně  těch  technicky nejvyspělejších,  že? Prostě  kdykoliv  se ocitl na obloze  ruská éra padala  k  zemi v  celých houfech. A hrdina  startoval a  přistával, startoval a přistávala  tak pořád  do kola. Až přišla  zpráva, že  i na něj došlo, sestřelili jej. Celá žlutomodrá zem a  její fandové v zahraničí ronili slzy. A  protože se  trosky jeho letadla našly a  v nich i jeho nepoškozená přilba a  další propriety,  připravovala  se  velká mezinárodní  aukce těch memorabilií. Výtěžek  byl předem určen bojující Ukrajině. Jenže najednou se objevila  šokojící zpráva

Lhali jsme vám, přiznali Ukrajinci. Duch Kyjeva sestřelující Rusy neexistuje

Titulek není ode mne ani z ruských zdrojů, nýbrž z webu TV NOVA.

A doplňuje:

Pilot s přezdívkou Duch Kyjeva, který měl sestřelit přes 40 ruských letadel, nikdy neexistoval. Ukrajinské úřady přiznaly, že si ho úplně vymyslely. Mýtickou postavu „kositele“ nepřátelských vojáků chtěly používat k povzbuzení armády i občanů.

Válečný hrdina a zkušený pilot stíhačky, který nikdy neminul. Povídačky o Duchovi Kyjeva kolovaly mezi lidmi od začátku války. Měl sestřelit přinejmenším 40 ruských letounů. Jenomže Ukrajinci si ho kompletně vymysleli.

Úřady to přiznaly poté, co západní média o víkendu Ducha Kyjeva identifikovala jako Stepana Tarabalku, informovala v pondělí agentura AP. Tarabalka byl skutečný pilot, který zahynul po přestřelce s ruskou přesilou. „Duch Kyjeva představuje superhrdinskou legendu, kterou si vytvořili Ukrajinci,“ napsalo ukrajinské letectvo na facebooku.

„Informace o smrti Ducha Kyjeva je chybná. Duch Kyjeva je na živu, zosobňuje kolektivního ducha vysoce kvalifikovaných pilotů naší taktické brigády, kteří úspěšně brání Kyjev a celou oblast,“ doplnilo.

Příběhy o vymyšleném letci šířili nejenom uživatelé sociálních sítích, na budování mýtu se podílel třeba i bývalý ukrajinský prezident Petro Porošenko. Ten 25. února zveřejnil na twitteru fotku muže, kterého vydával za Ducha Kyjeva. Stejný snímek přitom ukrajinské ministerstvo obrany sdílelo už před třemi lety.
Osobně nevěřím ani za mák  tvrzení,  že Kyjev přiznal barvu po tom, co  mezinárodní agentury  identifikovaly  nějakého skutečného pilota. Zejména, když  zahynul v boji s  údajnou ruskou přesilou.To by jeho legendu  podpořilo a  absolutně podpořilo!

Já bych si vsadil na  tu mezinárodní dražbu  té  bojové  helmy a  dalších  pozůstalostí po superhrdinovi. Mezinárodní aukční síně  kašlou na  nějakou propagandu, i když je takzvaně  v „dobré věci“.    Pro ně  je  prvním a naprosto fatálním kritériem – nezpochybnitelná pověst jejich domu. A  cokoliv  vezmou do akcí, důkladně prověří! Tak jak si to sotva kdo z nás  umí představit.Prodávají jen doložitelně  exkluzivní zboží. Vsadil bych na  to,  že to byly ony, kdo zjistily  pravdu a  tím donutily  Kyjev  propíchnout  ten podvod, co  sehrával s  vlastní i světovou  veřejností.

Ale to není  důležité. Za podstatné držím něco úplně  jiného  – jestliže Zelenský a  spol. potřebovali  z propagandistických důvodů  organizovat  ty  tři výše zmíněné podvody, co  od nich asi tak očekávat, když  jde opravdu  o lámání chleba??? Typu  masových  vražd, genocidních zločinů?  Ptám se, nic  víc.  Jestliže pro ně představoval reputační kapitál vymyšlený  letech hrdina,“ hrdinové“ z Hadího ostrova, na smrt  raněný Gerasimov, nutně musím přemýšlet, jak obrovský profit jim v téhle  válce  přinesl incident  z Buči.

Proto jsem se bez váhání rozhodl  otisknout  v téhle  flashi to, co na  stránkách  opravdu  skvěle  referujícího a informovaného UKRAJINSKÉHO  webu Strana.ua  posbíral k této tragedii  kolega  Ernest.

Tady  to máte:

Jak to skutečně bylo v Buči?

https://strana.today/news/389203-serhej-kolotsej-zajavil-chto-ne-prichasten-k-ubijstvam-v-buche.html

„V armádě jsem ani nesloužil.“ Kyjevský podezřelý z vraždy v Buči tvrdí, že s ní nemá nic společného

13:48, dnes

Sergej Kolocej, kterého ukrajinské orgány činné v trestním řízení podezírají z vražd v Buči a kterého úřad generálního prokurátora označuje za velitele jednotky Rosgvardie, prohlásil, že se na žádných zločinech nepodílel, a obvinění označil za pomluvu.

Na svém účtu na Instagramu zveřejnil dva příspěvky o této situaci.

Napsal, že neopustil Běloruskou republiku déle než dva roky a že nikdy nesloužil v armádě.

„Stalo se mi něco, co se zdálo být v zásadě nemožné… Dne 2.5.2022 zveřejnil ukrajinský blogger video, ve kterém tvrdí, že jsem údajně zapleten do nějakých událostí, které se odehrávají v Buči na Ukrajině. Všem, kteří se nyní snaží tyto informace použít proti mně a mé rodině, bych zase rád vzkázal, že s tím nemám nic společného… Běloruskou republiku jsem neopustil více než dva roky! Udělali ze mě válečného zločince, ačkoli nemám s ozbrojenými silami nic společného, dokonce jsem ani nesloužil v armádě,“ napsal Kolocej.

V dalším příspěvku vysvětlil, že střechu auta, kterou poslal do Ruska prostřednictvím pošty (na základě čehož byl obviněn z podílu na trestných činech), prodával prostřednictvím inzerátu, který byl zveřejněn ještě před událostmi v Buči, a jako důkaz uvedl snímek obrazovky.

„…Ano, skutečně jsem ho posílal z běloruské pošty do Ruské federace. Jedná se o kryt mého auta, jehož inzerát byl zveřejněn ještě před událostmi v Buči,“ dodal Kolocej s tím, že jemu a jeho rodině už je vyhrožováno.

Jen připomínáme, že včera Irina Venediktová uvedla, že prokuratura Bučského okresu identifikovala ruského vojáka, který se podle ukrajinských úřadů podílel na vraždě čtyř civilistů v Bučce 28. března.

Prokuratura z vražd podezřívá Sergeje Koloceje. Tentýž muž podle prokuratury 29. března mučil obyvatele Buči tím, že ho bil pažbou pušky.

Podezřelý z vraždy byl zachycen kamerovým systémem na běloruské poště, odkud ruští vojáci vracející se z Ukrajiny posílali balíky do Ruska. Venediktovová tvrdí, že podezřelý posílal do Uljanovska „víko od kufru auta“.

Běloruský list Zerkalo však již dříve uvedl, že se ukrajinská prokuratura pravděpodobně mýlí. Podle novinářů je na zveřejněné fotografii skutečně Sergej Kolocej. Celý život však žije v Mozyru a v armádě nesloužil. Asi pět let pracuje jako inženýr v ropné rafinerii Mozyr.

To uvádí oficiální UKRAJINSKÝ DENNÍK „Strana.ua. Podezřelý tedy nikdy v armádě nebyl, na Ukrajině tedy nesloužil. Naskýtají se tedy otázky:

– Jak ukrajinská prokuratura získala forografii jmenovaného Z POŠTY?

– Je STEJNĚ PRAVDIVÉ tvrzení, že z této pošty posílali „kořist“ do Ruska vůbec nějací vojáci?

– Je pravdivé tvrzení že v Buči byli nějací lidé ZASTŘELENI, nebo tvrzení MEZINÁRODNÍCH KRIMINALISTICKÝCH EXPERTŮ, že nalezení mrtví v Buči zahynuli při dělostřeleckém ostřelování šrapnelovými granáty s tzv. „šipkami“? (viz https://strana.today/news/387891-opublikovany-rezultaty-sudebno-meditsinskoj-ekspertizy-pohibshikh-v-irpene-i-buche.htmlByly zveřejněny výsledky forenzního zkoumání těl nalezených v Irpinu a Buči. O výsledcích informoval britský deník The Guardian. Podle nich osoby, které se expertům podařilo vyšetřit, nebyly zabity kulkami, ale střepinami protipěchotních granátů. Jinými slovy, byli zabiti během ostřelování.)

Pokud platí, že nalezení mrtví zahynuli v době, kdy v Buči byla ruská armáda a že tito lidé zahynuli na následek dělostřeleckého ostřelování, pak se jednalo s největší pravděpodobností o ostřelování ukrajinskou armádou (ruská armáda by nestřílela na vlastní vojáky na dobytém území)

Nehledě NA SKUTEČNOST, že v Buči po odchodu ruské armády docházelo k rabování kriminálními živly, které vyzbrojil sám Kyjev ( viz https://strana.today/news/386180-v-uslovijakh-vojny-v-ukraine-kriminalitet-osvaivaet-novye-vidy-biznesa.html6. dubna zadrželi příslušníci DSS 31letého kyjevského kriminálníka, který spolu se svými společníky organizoval rabování opuštěných domů v Buči. Po opuštění města našli u zadržených celý sklad domácích spotřebičů, počítačů, mobilních telefonů, šperků a zbraní.)

Závěr nechť si udělá každý sám.

 

Tolik Ernest.

Vlkův dodatek:

To, co se  v  Buči doopravdy odehrálo, je potřeba  bez debat důkladně  vyšetřit. Ovšem pod podmínkou, že  to vyšetřování  proběhne  objektivně a nestranně, přísně podle zásady – padni komu padni. Zvěrstva nelze  tolerovat. V  žádném případě!  To  snad netřeba  vysvětlovat. Jenže  Západ  už si dávno  udělal definitivní  závěr a  do Buče  jezdí  delegace  jak ke Kristovu hrobu!

Je za těchto  okolností  nezávislé a nepředpojaté vyšetřování vůbec možné?

Nemyslím….. A  to ani přesto, že  těch pochybností v souvislosti s Bučou stále přibývá. Dokonce i na takových Novinkách.cz

Někteří Rusové ze seznamu z Buče tvrdí, že nejsou v armádě

Vypátrat ruské vojáky, které kyjevské úřady podezřívají z účasti na masakru ve městě Buča poblíž Kyjeva, se pokusila ruská nezávislá investigativní agentura Agentstvo.

Dva z deseti mužů, jejichž jména, hodnosti a fotografie zveřejnila minulý týden ukrajinská generální prokuratura, potvrdili, že skutečně sloužili v 64. motostřelecké brigádě, nasazené letos v březnu v Buči. Zároveň ale prohlásili, že z armády odešli již před několika lety a v Buči prý nikdy nebyli.

Dmitrij Sergijenko Agentstvu sdělil, že sloužil ve vojenské jednotce 51460 v Chabarovsku, avšak vojenskou službu opustil už před třemi lety. Tvrdil, že prý nechápe, proč se na ukrajinský seznam dostal, a uvedl, že ani není v kontaktu s jinými vojáky z útvaru.

Další voják, který je na seznamu uveden jako vojín Sergej Peskarjov, řekl, že zveřejněný snímek je z roku 2016. Tvrdil, že z armády odešel v roce 2019, v Buči nikdy nebyl a v současné době je doma. Manželka Michaila Kašina, dalšího vojáka ze seznamu, pak také řekla, že její manžel v armádě neslouží už pět let a v Buči prý také nikdy nebyl.

Seznam zveřejnila na svém Facebooku Iryna Venediktovová, generální prokurátorka, s tím, že jde o deset vojáků, kteří jsou podezřelí z „krutého zacházení s civilisty a jiných porušování vojenských zákonů a zvyků“ v době okupace Buče. Ukrajinské úřady podle ní mají důkazy, že tito vojáci brali civilisty jako rukojmí, mučili je, ponižovali a bili. Vyšetřovatelé přitom prověřují, zda se účastnili vražd.

Portál meduza.io, který ze zprávy Agentstva citoval, upozornil, že v době války nelze ověřit informace, které zveřejňují dokonce oficiální představitelé konfliktních stran.

Závěr  si opravdu, jak  říká  Ernest, musí udělat  každý  sám. Za  sebe  říkám, že  brát jakékoliv  tvrzení Kyjeva  za bernou minci  je  evidentní riziko. Tím větší,  o co závažnější  informaci  se jedná. A Buča  je opravdu  fatální kauza! V každém ohledu.

 

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Hodina vlka se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.