napsal a zrealizoval Řezníček z Brna
Motto: https://narodniradaobnovy.cz
Sekce: Občanské aktivity – krok č.4 Srazy a pochody proti válce
Scházejte se každý pátek v 19 hodin na náměstích či návsích měst či obcí.
Vezměte lampiony a svíčky, první setkání už od 2.prosince 2022
A tak jsem tam stál.
Bylo sedm hodin večer a stál jsem u morového sloupu na náměstí Svobody se svíčkou v ruce. Kolem mě bylo tisíce lidí, desítky vánočních stánků a jedno obrovské podium, kde hrála nějaká kapela.
Lidé korzovali, šťastně se smáli, pili turbo mošty, svařáky a grogy a jedli předražené uzeniny a bramboráky.
Šťastně se fotili do svých mobilů, aby mohli poslat svým přátelům, jak si užívali atmosféry předvánočního Brna.
A tak jsem tam stál.
Nikdo se ke mně nepřidal se zapálenou svíčkou, nikdo nepřinesl lampion.
Jestli se ta hrozná válka přesune k nám a budeme mrznout v nevytopených bytech, nad hlavou nám budou létat iskandery a himmarsy a naši synové se budou chystat na frontu, vzpomenu si na ten večer 9. prosince.
Vzpomenu si na ty davy šťastných lidí s grogem v ruce, zatímco já jsem tam stál se svíčkou v ruce.
Příští pátek půjdu zase. Možná že už tam nebudu stát sám, třeba už tam budeme tři nebo čtyři.
Velké věci se vždycky rodí z mála.
Vlkův dodatek:
Tenhle mail kolegy Řezníčka mi dorazil v sobotu ráno. Je to škoda. Protože minulý pátek byl druhý v měsíci, kdy nevysílám Hodinu vlka. vědět to o den dřív, byl bych také vyrazil u nás na náměstí Republiky a postavil se tam se svíčkou. A byl bych to předem oznámil na Kose. Třeba bych tam nebyl úplně sám. Třeba…. Nevím… Snad…
A také byl bych informoval, že frajer Řezníček se chystá v Brně. Aby nemusel psát, že tam stál jako ten kůl v plotě.
Myslím, že přišel čas, kdy skončila doba plácání na internetu, lajkování, plamenných výzev, závodů v tom, kdo jako bud e v diskusi nejchytřejší nebo napíše nejostřejší článek a nejvíc znectí Obludárium a Fialu.
To všechno je k ničemu!!!! Sice si člověk uleví, ale jen na chvilku. Je potřeba něco proti nim aktivně dělat. Oni mají peníze, sdělovací prostředky, profesionální propagandu. mocenské nástroje všeho druhu.
My nedisponujeme ničím z toho. Máme jen sami sebe a svou zlost na ně. Přetavme ji do moci bezmocných! Na svých náměstích a návsích!!! Každý sám u sebe. Sám nebo svými známými!
Pokud budu včas informován, rád zveřejním vždycky v pátečním čísle Kosy, kde, kdy a kdo to v konkrétním místě svolává. A klidně, pokud následně dostanu fotky, je zveřejním. Že se to konalo. Nebo třeba jen zprávičku. u nás v XY se nás sešlo Z, byl jsme tam sámm, ale půjdu zas., atd. Řezníček má pravdu:
Příští pátek půjdu zase. Možná že už tam nebudu stát sám, třeba už tam budeme tři nebo čtyři.
Velké věci se vždycky rodí z mála.
Já příští pátek v uvedeném čase budu finišovat na Hodinu vlka. To není výmluva. Mám současné vrchnosti natolik plné zuby, že tohle bych skutečně podpořil. Tohle je konkrétní ona moc bezmocných! Je potřeba jim připomenout, že tu jsme! Je potřeba je následně odvolit! Odvolit je klíčové slovo! S jejich pokrytectvím, dvojí morálkou, slouhovstvím cizím zájmům, anticivilizačnímu chování, kořistnictví!
Pojďme, respektive – choďme každý se svou svíčkou! Nic víc.Až do voleb. Jakýchkoliv.
Alternativou k tomu je ono exhibování na internetu…..
Zcela výjimečně dnes pustím i diskusi. Chci znát okamžitou odezvu.
Pro různé magory, lháře, záměrné rozbíječe, ať už z plezíru nebo placené konstatuji, že jakmile začnou kolem sebe kopat a plivat, okamžitě budou smazáni. Budu postupovat přesně tak, jako ti jedině a vždycky správní na FB, Seznamu, Aktuálně, ČT a pod. S tím rozdílem, že sankcionován nebude rozdílný názor, ale jen záměrné rozbíjení diskuse, osobní útoky, lži a tak podobně. V tomto směru varuji zejména známé firmy typu Parbellum, jarpor a tak podobně, pokud ještě na Kosu docházejí. U těch dvou přímo jmenovaných konstatuji, že je smažu, jakmile je jen koutkem oka zahlédnu. Ti mají na Kose doživotní utrum. A pár dalších také.
V Brne na Svobodaku jsem byl v pondeli. Vecer. V listopadu. Jednadvacatyho. V devetaosmdesatym. Taky se svickou. A taky nas tam bylo hodne. A hodne tech druhych bylo v zadychanych Karosach na Rooseveltove a asi cekali na rozkaz. Ktery tehda neprisel. A pak jsem se po letech dozvedel, ze jsme stejne jen delali krovi…
Dvacatyho, pardon. No, je to uz par let a tak jsem se spletl…
Dnešná doba mi stále viac pripomína 68 rok vrátane kvetnoveho hnutia v USA
Půjdu také, tam co bydlím.
Nuž, nevyžaduje nijaký jasnozrivý intelekt pochopiť, prečo sa práve teraz v ČR výrazne zdvihli platy ozbrojených zložkám – vojsku, polícii… Či sa už mocipáni k tomuto rozhodnutiu dopracovali sami, alebo im to bolo poradené/nariadené z vyššieho centra moci, je jedno. K vojsku i k polícii sa hlásia ľudia zmierení s tým, že budú plniť rozkazy. Pamätáte si dávný, veľmi medializovaný pokus (Milgram experiment), kde dobrovoľníci doň prihlásení, sediaci na jednej strane deliacej presklenej steny zvyšovali podľa príkazu experimentátora intenzitu elektrošokov, aj keď videli, aké utrpenie druhej osobe za sklom spôsobujú? Väčšina (65 %) tých, čo sa do experimentu zapojili, bola ochotná plniť príkazy až do (hraného) bezvedomia trestaného jednotlivca za sklom. „Dospelo sa k záveru, že obyčajní ľudia majú tendenciu riadiť sa pokynmi, ktoré im dali vyššie orgány, aj keď sú v rozpore s ich názormi a voľbami.“ Zdroj: https://www.positivemed.com/2013/12/13/the-electric-shock-experiment/
Nielen politika, ale i armáda a polícia si „svojich ľudí nájde“ – u nich by experiment neskončil s výsledkom „len“ 65 %.
Zdanlivo môj komentár s článkom nesúvisí – ospravedlňujem sa. Je noc a myšlienky, čo odháňajú sen, víria okolo budúcnosti vnúčat pokojne spiacich v tej istej miestnosti, v ktorej ako jedinej je ako-tak teplo.
Viem, že tí, čo o ich budúcnosti rozhodujú, sa na demonštrácie a odpor pripravujú tiež, ale nenakupujú kvôli tomu z našich daní sviečky a lampióny. Nielenže je medzi nimi vyššia koncentrácia psycho a sociopatov (viz Fr. Koukolík), ale majú moc, peniaze, nariadenia a strach. A strach sa snúbi s nevraživosťou až nenávisťou – hoci i k vlastným občanom, z daní ktorých si tak pohodlne žijú. Vedia – a asi lepšie než my, že bude, ako nebolo, a tak sa správajú podľa hesla „zachráň sa, kdo môžeš“. A oni môžu…
Na rozdiel od bezpočtu tých z „ulice“, príslušníkov „lúzy“, jednoducho davu „obyčajných“. Ktorí tiž premýšľajú ako sa brániť. Hoci so sviečkami v rukách na námestiach. Na druhej strane „barikády“. Je na čase, aby si vojaci a policajti položili otázku, na ktorej strane budú oni.
Inu, Vlku, u nás na náměstí Republiky v Plzni (jak víte, mám to za rohem a vidím to každý den) je to stejné, jak popisuje pan Řezníček z Brna – stále plno/večer narváno nadšených a spokojených lidí, kteří vesele utrácejí.
Připomíná mi to obvyklou praxi s dietou – od zítřka budu držet dietu, tak se dneska ještě pořádně přežeru.
Byl jsem se včera podívat na demonstraci proti stavbě gigafaktory v Líních od 14:00 na Masarykově náměstí, od Vánočních trhů na náměstí Republiky tak asi deset minut svižné chůze. Účast jen cca 250 lidí (odadl Petr Ježek z Mladé fronty DNES a já se s jeho odhadem ztotožňuji). Po asi čtvrthodině jsem naštvaně odešel, neb v úvodním projevu předsedy Českého svazu letectví (či jak se ten jejich spolek jmenuje) jsem se dozvěděl (parafrázuji, ale hodně věrně):
– na nějakou gigafaktory my kašleme, je nám úplně lhostejná
– nám jde jenom o zachování letiště, abychom mohli létat
– letiště má i strategický obranný význam pro stát
– jak řekl pan generál Řehka, musíme se připravovat na válku a mobilizaci
– proto je to letiště důležité
To mi stačilo. Organizátoři asi nezaregistrovali, že naopak jejich létání je většině společnosti stejně hluboce lhostejné, jako jim ta gigafaktory. Podle své sociální bubliny (relevantní průzkum nemám k dispozici) soudím, že většina místních (a z dotčeného okolí) tady spíše hodně nechce tu grýndýlovou továrnu, do níž se nastěhuje dalších cca 4000 zahraničních otroků odněhud ze vzdálené tramtárie, kterí budou odvádět svoji nadhodnotu do Říše. Tito noví otroci posílí řady těch dosavadních tisíců a tisíců otroků v našem (váš výraz) statutárním městysi, k nimž se ještě přidaly další tisíce namachrovaných (a věčně večer ožralých) mladíků z Ukrajiny a matron z téhož teritoria. Nějaké soukromé poletování leží většině lidí naopak u….
Jak to tedy tak u nás bývá, piloti (jichž je jako do mariáše) bojují sami za sebe a spojit se v tom boji s někým dalším je nad jejich chápání. Zdálo se mi, že na tu mobilizaci se vlastně těší (jdeme na Rusa! – spíše taková to byla sešlost).
Osobně jsem velmi skeptický – teprve opravdový hlad vyžene vlky z lesů. Pokud k tomu dojde (obávám se, že ano), nic hezkého to nebude a svíčky k tomu svítit nebudou – k tomu poslouží úplně jiné plameny jiných rozměrů.
Ale jako prognostik se obyčejně neosvědčuji, tak to třeba bude jinak, co já můžu vědět, že?
Taková je dnes naše většinová společnost. Od deziluzí z polistopadového vývoje k honbě za okamžitými individuálními zájmy. Jěště mnoho vody uteče, než se společnost vzchopí. Vážím si všech, kteří proti tomu marastu křičí, je to však málo, dokud se nespojí, ničeho nedosáhnou.
Arnoste, neblbni.
Jmenuji se Jaroslav. Kde jste přišel na Arnošta?
Taky se přidám.
Asi nám vzniká nová tradice.
Po přečtení jsem si uvědomil, že poprvé, minimálně za padesát let, naše široká rodina nemá venkovní světýlka.
Nedomlouvali jsme se, ale nejsme jediní, při cestě z návštěvy, počítáme touhle dobou světýlka.
Tam, kde jich bývaly větší desítky, jsme včera viděli sedm.
Dokonce nesvítily ani „obecní“.
Sice po týdením braní antibiotik, ale přesto jsem neodolal a vyrazil jsem v sobotu na pochod „Ženy za mír“, neabsolvoval jsem celý pochod, ale díky předchozí nemoci jsem jen čekal na stanici metra Malostranská, abych se nimi došel alespoň kousek k Úřadu vlády, sešli jsme se tam 4 čekající, jeden člověk přijel až z Klatov, a dočkali jsme se, přišli Ženy za mír a za 20 minut po nich pak přišla i demonstrace Vrábelovců. Nejkrásnější na tom je to, že když se potkáte s lidmi stejného názoru, a povykládáte si, tak se vám opět naleje krev do žil, že to má smysl. Já ten pocit znám, co tady vyjádřil pan Řezníček, já když jel před časem z té demonstrace z Letné, kde počet účastníků nesplnil očekávání a viděl jsem ty rozesmáte ksichty Pražáků v tramvaji, kdy tři moji příbuzní přijeli na tuto demonstraci do Prahy až z Chlumce nad Cidlinou, tak člověk má vztek a říká si, jen je nechej, at´ ti lidé začnou rýt tou držkou zem, když se neumí postavit zlovůli této vlády, proč by ti to mělo vadit? Město, které umělo dát dohromady 300 tisícový průvod truchlících po smrti Heydricha, tak zde dá dohromady na průvod Ženy za mír 60 lidí. Není to ostuda? Bohužel, je to tak, že když na demonstraci do Prahy nepřijedou lidé přespolní, pak ta demonstrace je propadák. Praha je schopná dát dohromady max. 3 – 5 tisíc demonstrujících, ten zbytek je z venku. Ten ožralý Kalousek, co k nám přišel na jaře na Malostranské náměstí, měl pravdu: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/kalousek-praha-debil-malostranske-namesti.A220503_165824_domaci_vapo ,
Praho, styď se (a Brno také). Tři měsíce po této demonstraci na Malostranském náměstí pak bylo na Václavském náměstí 100 tis. lidí. Podaří se toto ještě někdy zopakovat na truc těm Kalouskům?
Osobně cítím obrovskou marnost. Je mi 70 + a stání na náměstí by mě neprospělo…
Já už to nějak doklepu. Na náměstích by měli být ti, jichž se budoucnost týká. Jenomže ty to buď vůbec nezajímá nebo díky skvělé propagandě jsou indoktrinovaní nenávistí vůči Rusku (ta nenávist je obrovská, bezprecedentní), že stačí označit někoho podporovatele Ruska a je odbytý.
Vím o čem mluvím. Nedávno jsme měli sraz s gymplem (po 52 letech) a názorově jsem byl osamocen. O střední a mladé generaci raději nemluvím…
Jediná opozice proti těm totálním neschopům je (personifikuji) Babiš a Okamura.
Jenomže ti jsou tak onálepkovaní, že nemají šanci.
Opravdu nevím, co by se muselo stát aby u nás došlo k zásadní změně a ta sebranka se odporoučela.
Vlku, ani Vy nepodporujete dva výše uvedené. Já z nich taky nejsem nadšený, ale koho volit?
Koho volit v prezidentské volbě?
Odpovím včas. Jak pro první, tak druhé kolo. Nebojte. Už to mám v hlavě vymyšlené. Ale je ještě čas.
Pán Vlk, super články, áno podporujem MIER a pripájam sa so sviečkou v ruke u nás ………
Pane Vlku…,také děkuji za Váš skvělý web, který uvádí mnohdy velmi cenné informace, které jsou na mainstreamu asai nepublikovatelné….,škoda…
Jestli mohu přidám vtip ze sítí….,židovskej….,ale dobrej….asi znáte…
Povídá Khon Roubíčkovi:….nedávno jsem četl, že jsme naši zemi zaprodali Rusku a Číně. A jinde zas píšou, že jsme ji zaprodali Americe a Bruselu…
No řeknou….,není to krásnej kšeft, prodat ten fialovej vládní aušus dokonce dvakrát.?
Já věc vidím takto:
Dopravit Zelenského před soud v Haagu
Zastavit vojenskou pomoc Ukrajině
Tím vyvolat příměří
A navázat na Minské dohody.
Kdybych vydržel postát s lampionem v ruce (v něm je svíčka trochu chráněná před větrem),tak bych stál tu půlhodinu též, věk a fyzická nedostatečnost to neumožňují. Budu tam v duchu s Vámi, statečnými.
A nebylo by lepší protestovat proti tomu pánovi z Kremlu, který ty Iskandery a spoustu dalších raket Ukrajincům na jejich domovy posílá? Proti šmejdovi, který Ukrajincům ledové peklo na letošní zimu zařídil? Kvůli tomu, že si Putin chce splnit sen o obnovení romanovského impéria, je jen v Oděse aktuálně bez proudu (a tedy i bez tepla) 1,5 milionu lidí.
P.S. Té „známé firmě Parabellum“, o které jste Vlku napsal, že má na Kose doživotní utrum a smažete ho, jakmile se objeví, jste na Kose za poslední rok a čtvrt publikoval ČTYŘI články…
A protestoval by jste i proti Stalinovi v roce 1945, že zatápěl Hitlerovi?
Jenže ono je to trochu jinak, (ne)milý anonyme. Hitler dneska sedí v Kremlu.
Pane Bože,
do čehos to rozum dal ?
Z toho pána je mě fyzicky nevolno.
MichalS, polopravda je někdy horší než lež…..Víte o ostřelování separatistických území na východě Ukrajiny od 2014 ukrajinskými vojáky a tehdy radikály z Pravého sektoru, kteří s tím začli? A pokud to víte, ale děláte že nevíte, tak sprostě lžete…..
U pravdy je smutné, že zatímco Pravda ujde sto kilometrů, tak Lež stihne mezitím 2x oběhnout zeměkouli….
Ukrajina tehdy na SVÉM ÚZEMÍ likvidovala separatisty podporované velmi vydatně zpoza hranic Ruskem. Začali s tím Rusové, hrdě to přiznal plukovník FSB Igor Girkin (Strelkov) s tím, že kdyby se do toho osobně nevložil, nikdy by se to na Donbase „nepovedlo“.
Ale pokud je mi známo, tak Ukrajina měla především JEDNAT…,proto byl stvořen MINSK 1 a pak MINSK 2…..,a tam bylo v preambuli, že se má vyjednat nějaký jako autonomní status separatistických republik, nebo republiček (poměrně malá území, z tehdejší UA asi jen 3%). To garantovalo Německo a Francie, Usa tam nebyly….A všichni se na to na UA vybodli, ale ostřelování vlastního ukrajinského území (tedy vzbouřenců) bylo masivní…,také vypínání vody, elektřiny a neplacení důchodů. To je dnes všeobecně už známo….
MichalS…,vy to nevíte? Ostřelovat svou zemi, tak to je občanská válka….
Naštěstí doby se mění….,times are changing….,a lidé si pomalu uvědomují o co na té nešťastné Ukrajině jde….
To psali v Respektu???
Uvedomujete si, ze nase zeme take vznikla diky separatistum, kteri byli podporovani ze zahranici? Vadi vam, ze Cechy patri Cechum? A nebo jen mate ruzne metry podle toho, jak se vam co hodi?
MichaIS
Přirovnal bych to k hospodské rvačce,provokujete a když dostanete přes držku,tak chcete podporu od celé hospody.Jsme v situaci,pokud se něco nezmění v USA,tak u nás také ne.Brusel je jen prodloužená páka USA a když na nás tlačí dva,jsme ve veliké nevýhodě.Demonstrace jsou nutné,dát na vědomí,že nejsou věci v pořádku,tak jak nám slibovali.
Ten příměr k hospodské rvačce je přesný. Akorát že Rusko je tím, kdo neustále provokuje ostatní a za pár panáků si kupuje přízeň několika pochybných kumpánů. Když se potom jeho oběť začne s pomocí ostatních bránit, akorát zbaběle kvičí, jak jsou na něho ostatní zlí. Když pak oběti zapálí dům a zabije děti, kvičí zase, že si oběť vůbec dovoluje proti tomu něco mít, a vyhrožuje ostatním, co oběti pomáhají, že když s tím nepřestanou, pustí se i do nich. Ve skutečnosti je to jen zbabělá sketa…
Právo demonstrovat na podporu kvičící skety Vám samozřejmě nikdo nebere…
Tak zatim jste se tady rozkvicel tak maximalne vy.
Pane MichalS
Primárně Rusko nechtělo NATO na Ukrajině. Odpovědí byly floskule, že jako každá země má právo…..
Položím Vám otřepanou otázku. Může např. Mexiko (suverénní země) poskytnout své území pro Ruskou základnu?
Jak asi na tuto základnu budou reagovat Američané.
Pamatujete, resp. víte něco o Kubánské krizi?
Myslíte, že to Rusko dělá stejně, jako Amíci v 99 v Srbsku nebo před tím v Iráku?
Ten pan bude asi nejaky mladoch, ktery ani nevi, co se delo v Srbsku. Ani netusi, jak nasi spojenci v NATO treba napadli Lybii, nebo jiny spojenec v NATO dodnes okupuje Severni Kypr, apod. Nema smysl ztracet cas argumentaci s nekym, kdo vidi jen to, co chce. Proti vire jsou argumenty zbytecne.
Neřešit, klasický provokatér jako za Hitlera, těch bylo v čechách víc než dost.
Vždycky se najdou dezinformovanci, kteří svou nedostatečnost předvádějí vždycky a ukájejí se takto dle svých instrukcí od současných vlivných. Občanská válka na Ukrajině začala upálením čtyřiceti lidí v Oděse, a postřílením stovky demonstrantů v Kijevě a to před osmi lety. Kdo tato fakta nebere v úvahu, toho je mi líto. Velmoci se vždy prosadí. Viz Irák, Lybie, Jugoslavie – a nyní bohužel UK. Takový je svět a MÍR navrhovalo Rusko už od roku 2008. Taková je skutečnost.
A poznámka – v Čechách máme už také oběti fialové války – sebevraždy, a už mnozí mrznou též. A příměří – alespoň to a návrhy ud banderovské chunty jsou kde? Nad jadernou velmocí totiž zvítězit nelze.
Měli byste si sladit notičky, protože skutečnost, že konflikt na Ukrajině rozdmýchali Rusové, přiznal i sám Igor Girkin (Strelkov), který to měl tenkrát na hrbu.
A návrhy na příměří ze strany Ukrajiny? Ale samozřejmě, že existují a podmínky jsou velmi jednoduché. Rusáci se rychle spakují, odtáhnou zpátky, odkud přišli a zaplatí veškeré škody.
Ale chápu, že ti, co si nechali do mozku nasadit parazita ochromujícího strachu z Ruska, budou radši omlouvat (ne-li podporovat) veškerá ruská svinstva, jen aby se Vladimir Vladimirovič náhodou nenaštval. Jenže Vladimiru Vladimirovičovi jste úplně ukradení a Rusku sloužíte jako pátá kolona pro šíření jejich lží.
Pátá kolona? Podívejte se do zrcadla.
Dotaz pro MichalS: Kdy podle Vás začal ten problem na Ukrajině?
Kdybych byl hnusnej, tak napíšu, že v okamžiku, kdy se vedle objevilo Rusko…
Ale pro základní orientaci si můžete vzít třeba obsazení Ukrajiny bolševiky po první světové válce a následný teror, řízený hladomor ve 30. letech (Ukrajina v tom nebyla sama, takový Kazachstán dopadl ještě hůř), řízené porušťování východu Ukrajiny po 2. světové válce (stejně tak byli Rusové úmyslně přestěhováváni coby opora sovětského režimu třeba do Pobaltí) atd. atd.
Pak nesmíme zapomenout na Budapeštské memorandum, kde i Rusko garantovalo nedotknutelnost Ukrajiny výměnou za odevzdání jaderných zbraní. Určitě je dobré zmínit otravu prezidenta Juščenka dioxinem, se kterou Rusko určitě nemělo nic společného.
No a pak se přeneseme do roku 2013, kdy se Ukrajincům nelíbilo, že prezident Janukovyč poslal do kšá asociační dohodu s EU. Pak už jen Rusku stačilo rozdmýchat konflikty na východě Ukrajiny, kde žila převaha rusky hovořících Ukrajinců, a to s jediným cílem – vyprovokovat Ukrajince ke konfliktům. No a když se to povedlo, poslal Putin na Krym zelené mužíky bez jakéhokoliv označení, o kterých tvrdil, že s Ruskem nemají fakt nic společného (pak je teda vyznamenal, ale to je jen drobný detail…). Totéž následovalo na Donbase, plukovník FSB Igor Girkin se sám chlubí tím, že bez něho by se to nepovedlo.
Ukrajina byla následně dotlačena k podpisu tzv. Minských dohod (nebudeme v té souvislosti připomínat Mnichov, to by se nemuselo někomu líbit), nicméně Rusové dál poňoukali a rozdmýchávali. Nakonec si Ukrajinci zvolili prezidentem Volodymyra Zelenského a kdo by tušil, co se v komikovi, na jehož vystoupení v silvestrovské show na ruském 1. kanále trsal nadšeně i Vladimir Solovjev, dnes hlavní součást té nejhrubší ruské propagandy, skrývá.
Na podzim 2021 pak Rusko začalo k ukrajinským hranicícm stahovat vojska a všem tvrdilo, že rozhodně nezaútočí. Nakonec obšlehli hitlerovskou výmluvu o nesnesitelném útlaku Němců v Polsku a spustili to.
Ono totiž Rusko žije v podivné představě, že se proti němu spiknul celý svět a chce ho zničit. Omlouvá tím veškeré útoky na své sousedy, ke kterým je – světe div se – vždycky donuceno. Je to jako s Hitlerem – taky nejdřív MUSEL připojit Sudety (a pak už nic víc chtít nebudeme), pak MUSEL připojit i ten zlobivý nestabilní zbytek Tschechei, pak MUSEL zakročit proti útlaku Němců v Polsku a MUSEL se bránit proradnému Západu, který mu vyhlásil válku. Rusko taky vždycky jen MUSÍ.
Stačí Vám to takhle?
USA také platily reparace a náhrady škod za válku ve VIetnamu, Jugoslavii, Afganistánu, Iráku 2x, Libyi atd. atd….? A nebo spíše místo reparací šouply na postižené země balík sankcí, už jako obvyklý americký folklór.?
A to se jednalo o stovky tisíc mrtvých včetně civilistů…..
Když píšeš o hladomoru a zlých Rusech zkus si vygooglovat Demographics od Ukraine – Wikipedie, dozvíš se že za 30 let vlády Stalina i přes hladomor a světovou válku počet obyvatel na Ukrajině zvýšil o 11.731,000 obyvatel.
1924 – 27.400,000
1954 – 39.131,000
Zatímco od rozpadu SSSR a osamostatnění Ukrajiny se za 30 let snížil počet obyvatel o 10.777,000
1991 – 51.944,000
2021 – 41.167,000
Jen tak mimochodem SSSR vznikl spojením socialistických republik Ukrajiny, Běloruska, Ruska a dalších.
Když si přečteš Budapešťanské memorandum, dočteš se, že velmocí garantují Ukrajině pouze obranu proti jadernému útoku.
Nejdřív to vzniklo na Nahrání pak ve vesnici Andrejevič následovala Oděsa a po ní ukrajinští Rusové začali reagovat.
Ale no tak… Krym má kolem dvou milionů obyvatel. Největší přírůstek obyvatelstva byl po roce 1939.
1939 – 33.425.000
1940 – 40.649,000
To byl výsledek dohody Ribbentrop Molotov a posunutí ukrajinské hranice výrazně na západ.
Jinak jaká nezávislá Ukrajina. Ukrajina vznikla jako na Německu závislý stát podle brestlitevské mírové smlouvy z března 1918, podle níž měla být Ukrajina nárazníkový stát mezi Německem a Ruskem. Tato smlouva ale byla zrušena v roce 1919 pařížskými mírovými smlouvami.
V době občanské války v Rusku Ukrajinu ovládli ukrajinští bolševici.
Mimochodem komunismus vznikl v západní Evropě a ne v Rusku.
Vezmu to od konce.
Nad jadernou velmocí zvítězit lze, zejména když strká čumák, kam nemá – viz Vietnam (USA) nebo Afghánistán (SSSR i USA).
Pokud se týká „banderovské chunty“ – pokud je mi známo, od roku 2014 (tam je legálnost hodně diskutabilní, ale copak u nás v listopadu 1989 bylo vše bez nátlaku?) proběhly nejméně dvoje prezidentské (Porošenko, Zelenskyj) i parlamentní volby, o jejichž regulérnosti nikdo nepochyboval (na rozdíl od ruských).
Návrhy oné „chunty“ jsou také dávno na stole – začít respektováním mezinárodně (včetně Ruské federace) uznanými hranicemi Ukrajiny. Co je na tom špatného?
Neustálé srovnávání Ukrajiny s Libyií, Irákem, Jugoslávií … je úplně mimo. Když pominu, že USA ani jiná západní země se nikdy nepokusily anektovat část Libye, Iráku či Jugoslávie (a další výnamné rozdíly), skutečností zůstává, že pokud se nějaká osoba pokusí násilně obsadit cizí dům a není za to potrestána, nedává to Vladimirovi právo násilně obsadit dům Volodymyra.
40 lidí v Oděse je smutná (a ne zcela vyšetřená) záležitost, stovka lidí v Kyjevě rovněž. Vše ovšem bylo v roce 2014. A zase – jak s tím souvisí desítky (možná stovky) tisíc mrtvých v roce 2022? To početní srovnání je zdrcující, přitom se nic nevyřešilo.
Kdepak – důvodem celé akce je nejspíše skutečnost, že si jedna osoba usmyslela stát se Vladimírem Velikým a v únoru 2022 se domnívala, že je na to správný čas. Tragický odchod Američanů z Afghánistánu a katastrofální provádění Green dealu v Evropě opravdu naznačovalo, že doba dospěla. Jeho vyjádření v tomto směru jsou čím dále jasnější (poslední zejména). Asi nikdo nečekal, že Ukrajina bude (alespoň zatím) tyto plány vetovat. A buďme za to rádi, protože na Dněpru se bojuje i za nás. Pokud Putin vyhraje, je jeho armáda v Užhorodu.
No jistě KH-pane,
uzavřít Minské dohody s cílem je neplnit…
Trochu, spíše více bombardovat DLR a LLR, cvičit cca 16 „azovských“ pluků
to je přece ONO!
Cokoliv proti Rusku se hodí, i kdyby celá Evropa měla mrznout.
Vl. Černík
pomahatel a upřesňovatel Vlka
Co to je DLR a LLR? Nikým neuznaný Rusy zorganizovaný KáGéBácký projekt na východě Ukrajiny; okupované území, kde Ukrajina bojovala proti kvaziarmádám, které by se bez neustálé ruské pomoci samy ani neutřely na záchodě. Teď slouží „vojáci“ těhle dvou kvazistátů ruské armádě jako mizerně vyzbrojená a vystrojená potrava pro ukrajinská děla.
Momochodem, když už pomineme směšné „upřesňovatel Vlka“, nemělo tam být spíš „pomahatel Putina“? Bylo by to přesnější a nemusel byste se schovávat.
vlk žádného pomahatele, natož upřesńovatele nemá a nepotřebuje.
Vlkp ten z Kosy Zostry, mi odvětil, že žádného pomahatele a uspřesňovatele
nemá a nepotřebuje.
Tím jen potvrdil, že by měl mít a že to i potřebuje.
Q.E.D.
Skvěle napsáno. Kromě Lybie, Iráku a Jugoslávie se před zhruba dvěma týdny začal zničehonic v argumentech podporovatelů Putina objevovat velice často také Jemen. Jednoho by napadlo, že to není úplně náhoda…
Ještě k té smrti 40 lidí v Oděse – docela bych věřil, že tomu „někdo“ pomohl, stejný „někdo“, kdo nechal v lednu 1969 navést naprosto zbytečnou hromadu dlažebních kostek před kancelář Aeroflotu na Václaváku.
MichalS….,uvádíte samé nesmysly….Ať se nám to líbí nebo ne, tak jsou dvě práva, která jdou vlastně proti sobě….
Právo na územní celistvost…,o to se jedná na UA…
Právo na sebeurčení….,a o to se taky jedná na UA hlavně pro ruskojazyčné obyvatelstvo….
Myslím si, že nakonec to právo na sebeurčení má vyšší hodnotu, pokud to tak lidé všeobecně cítí…..To se konečně stalo i na Slovensku, a zřejmě se to časem stane i s britským Skotskem…..
Právo na sebeurčení pro ruskojazyčné obyvatelstvo na Ukrajině? A co právo na sebeurčení pro německy hovořící obyvatele ČSR v roce 1938 – taky byste souhlasil? A totéž právo pro Maďary na Slovensku, v Rumunsku a Srbsku byste podpořil taky?
To, že na východě Ukrajiny (a třeba i v Oděse) mluví spousta lidí rusky, ještě neznamená, že by se cítili být Rusy. Dokonce i Zelenskyj byl dřív rusky mluvícím Ukrajincem. Ale jsou to Ukrajinci, nikoliv Rusové.
No dyť ano…,pokud ukrajinci rusky mluvící touží zůstat na UA…,ať tedy zůstanou, ale pokud nechtějí…,proč je tam držet násilím….
Takže s tím „kágebáckým“ projektem se jděte akorát vyfotit do nějaké čítanky Pravého sektoru….,myslím, že svět se nakonec rozhodne správně….
Kdyby Hitler neporušil všechny sliby a dohody, které slíbil dodržovat…,tak jsme asi o Sudety přišli a nerad to říkám….Tehdy to v podstatě odsouhlasil celý svět….
Taky naši zapoměli na obrovské a úspěšné Benešovo diplomatické úsilí, aby Mnichovská dohoda byla zrušena od samého počátku. Beneš argumentoval, že Hitler porušil mnichovskou dohodu a slib, že už nermá další územní požadavky…..a že se Západu moc nechtělo měnit původní dohodu…..tady i Pomohl Stalin, který se Beneše tehdy v jeho požadavcích zastal…..a bylo..
Zkušenost s Ruskem? Víte vůbec o čem píšete? Když se rozpadal Sovětský svaz tak Ukrajina na tom byla že všech svazových republik včetně Ruska, ekonomický, technicky a vědecky nejlépe už za dvacet let své samostatnosti na tom byla nejhůře. O Ukrajině Ukrajinci hlasovali nohama, jak se říká, kdo mohl tak utekl.
Nějak jste opoměl zakomponovat do své povšechné odpovědi oněch čtrnáct tisíc lidí na Donbasu včetně dvoutitisíc dětí. Civilistů – dělostřelecky a minometně v této OBČANSKÉ válce mezi Ukrajinci mluvícími ukrajinsky a Rusky mluvícími občany ukrajinského Donbasu, pozabíjených. Proto je ta hrůza kolem řeky Don. Přestaňte se svou demagogií. Válka je vždy děsná – zažil jsem ji. Proto se angažuji. Mne neohromíte svou nelogičností. Proto se zmiňuji o MÍRU, nebo příměří s uspokojivými výsledky obou válčících stran – když už to, co je ve Strakovce mluví o válce, ve které má naplno zasáhnout se všemi hrozivými důsledky i naši českou vlast. Na té Vám nezáleží – asi ne, jinak byste uvažoval jinak. Snad. Kdyby kolektivní západ nebyl nadmněrně sobecký, tak by v Evropě už nikdy válka nebyla. Ale takto…
Ale na Ukrajině to NENÍ a NEBYLA občanská válka. Pamatujete na „zelené mužíky“? A pokud ukrajinská armáda střílela směrem na Donbas, odkud se asi vzaly děla a minomety, které střílely odtamtud? Zkusil jste se nad tím zamyslet?
A co byste řekl tomu, když by 2. světová válka skončila ne kapitulací Německa, ale „příměřím s oboustranně uspokojivými výsledky“? Nevěřte tomu, že Putin touží po nějakém příměří, to potřebuje jen na nabrání sil. Putin chce zničit Ukrajinu a ukrajinskou národní identitu a nakonec obnovit ruské impérium z doby Mikuláše II. Chcete to taky?
Říkáte to přesně…..ano, po Majdanu je na Ukrajině občanská válka….Bohužel se do ní ukrajinci nechali vmanévrovat ku své škodě….a ani nevím, proč je Západ v tom tak intenzivně podpořil….
Asi hrozba silné konkurence? …,budoucí….,asi..
Přesto zbytek nezápadního světa víceméně stojí za Ruskem, případně se nepřipojuje aspoň k sankcím a nehlasuje proti Rusku….To taky něco znamená….howgh…
Doopravdy Západ nic neanektoval?A co Kosovo?Kdyby se mu to politicky hodilo,tak by anektoval jakékoliv území ,na které zaútočil.Zatím jen stačilo rozvrátit stávající režim. V Afganistánu byl Západ dvacet let a vzdal to.Dnes tam vládne opět Tálibán.
Takže UČK měla právo terorizovat srbské obyvatelstvo Kosova? Když tam v reakci srbská vláda poslala armádu, skončilo to bombardováním Srbska. NATO splnilo přání kosovských Albánců (díky natalitě se kosovští Albánci v průběhu několika desetiletí stali v Kosovu většinou). A teď k Donbasu – většině obyvatel Donbasu se nelíbil kyjevský převrat spojený s nástupem ukrajinského nacionalismu (viz třeba 1. hlasování parlamentu po převratu – bylo o jazykovém zákoně) – takže se vzbouřili. Můžete se podívat na fotky z tehdejšího referenda v Doněcké a Luhanské oblasti:
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/separatiste-po-referendu-prohlasi-ukrajinske-vojaky-za-okupanty.A140511_191602_zahranicni_vez
Porošenko na ně poslal armádu a Západ ani nepípl – i když tam bylo 14 000 tisíc obětí. Opolčenci proti regulérní armádě neměli šanci a téměř celé území ztratili – na mapku se můžete podívat třeba zde:
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2014/08/31/denni-zpravodajstvi-z-valky-na-ukrajine-stav-k-30-08-2014/
Z vývoje na frontě je patrné, že teprve když hrozilo úplné rozdrcení opolčenců, tak dostali od Ruska účinnou pomoc – výsledkem bylo, že Ukrajina přistoupila na jednání a Minské dohody, ty ale Ukrajina neplnila.
Vy jste evidentně požil. Už před obědem. To byste neměl. V zájmu vlastního zdraví! Jinak byste nemohl napsat tohle:
Neustálé srovnávání Ukrajiny s Libyií, Irákem, Jugoslávií … je úplně mimo. Když pominu, že USA ani jiná západní země se nikdy nepokusily anektovat část Libye, Iráku či Jugoslávie (a další výnamné rozdíly), skutečností zůstává, že pokud se nějaká osoba pokusí násilně obsadit cizí dům a není za to potrestána, nedává to Vladimirovi právo násilně obsadit dům Volodymyra.
Zkusím vám vysvětlit, polopaticky proč.
Ono je úplně mimo, když se nějaký stát dopustí agrese vůči jinému suverénnímu státu? A následně káže morál všem ostatním státům na planetě, že něco takového je nepřípustné? To vážně jste schopen tvrdit ve střízlivém stavu? A ten váš podivný pardon dáváte proto, že se USA nepokusily anektovat část Libye, Iráku a Srbska? Pomiňme, že to je lež- viz americká základna Bonsteel v Kosovu, druhá největší v Evropě. Takže anexe části srbského území s požehnáním loutkové vlády právě vládnoucího klanu kosovských drogových dealerů. Ale ono se dost těžko anektuje cosi co leží tisíce kilometrů daleko. To naposled bylo možné v koloniální éře. Pokud tohle nevidíte nebo nechcete vidět, pak jste opravdu mimo. A protože věřím v to lepší v člověku, pak nepochybně kvůli požití, nikoliv kvůli vrozené mozkové dysfunkci. USA nepotřebovali nic anektovat, protože všude dosadily sobě poslušní, respektive na nich závislé loutkové vlády. Kdyby totéž mohli udělat Rusové, bylo by okamžitě po válce. To snad byste mohl pochopit i vy ve vašem současném stavu.
A ten příměr o těch barácích je vadný. A hloupý. Nabídnu vám jiný. Je, resp . bylo město. Kde platila nikoliv dokonalá, ale přeci jen funkční a dodržovaná pravidla. Platila do té doby, než se jistý Joe a jeho klan rozhodl násilím zabrat domy jistého Muamara, Ahmeda a Miloše. Vpadli tam jako banda rabiátů vyhodili původního majitele a nakvartýrovali tam svoje místní pohůnky z té ulice. A v případě Miloše mu dokonce část nemovitosti ukradli a usídlili se tam sami. No a za dvacet let to někdo jiný v jiné části města udělal také. Proč to udělal? Protože v tom městě přestaly platit dříve platné zákony. Když může jeden, může totiž i druhý. Zákony mohou platit jen tehdy, když je dodržují všichni a vždycky. Stav, kdy má zákony dodržovat jen někdo a někdo nemusí, je bezzákonnost. Stejně jako střízlivost není stav, když si loknu.
Existuje něco čemu se říká – systém včasného varování -, v roce 2021 proběhla na Ukrajině dvě společná vojenská cvičení armád států NATO a Ukrajiny, evidentně zaměřené proti Rusku, jedno na moři druhé na zemi.
Pokud by se Ukrajina stala členem NATO a nebo pokud by si Amíci založili na Ukrajině vojenské základny, k čemuž se chystali od roku 2013, tak by Rusům ten systém včasného varování byl k ničemu a o tom to celé je. Na Dněpru se nebojuje o nás ale o americké globální dominanci.
A napadlo Vás (a nejen Vás), PROČ se Ukrajina a vlastně všechny bývalé státy sovětského bloku chtěla a chce stát součástí NATO? Jestli ono to třeba není tím, jakou s Ruskem udělali zkušenost… 🙂
ČEZ MÁ o X set procent vyšší meziroční zisk a odpojují elektroměry těm, kteří na jejich „tržní“ ceny nedosáhnou. Víte, já pro ně nemám jiné slovo než DOBYTEK, SVOLOČ. Jestli je nějaký zisk nemravný, tak je to zisk ČEZu a ostatních vydřiduchů ohánějících se burzou.
Vy si zrovna si stěžujete, že Rusové svými útoky odpojili 1.500.000 lidí v Oděse od elektřiny.
My na to máme ČEZ s propracovaný zákonný systém.
https://www.litterate.cz/branibori-v-cechach/comment-page-1/#comment-87776
Vlku, Řezníčku, já vím, někde zřejmě budete stát ještě sami. Bohužel, je třeba ten papiňáček ještě trochu ohřát, cihla na ventilu už je.
Vidlák kecá, na jižní Moravě ČEZ nikoho neodpojuje.
Odpojuje, i E.On. Lžeš. Ostatně ty jsi tu jen pro zatrolení vedení propagandy. TO ještě chápu.
Celá akce Ukrajina je dílo USA a jejich „projektu“ Trojmoří, kterému fandí především Poláci se svým velmocenským komplexem. Cílem je sanitární kordon kontrolovaný USA mezi Německem/Francií a Ruskem. Kontrola
Stačí si přečíst Postola, Wolfowitze a sledovat US politiku od GWB.
Ukrajina po rozpadu SSSR de-facto padla pod nadvládu reemigrace všech těch nacionalistů a vyznavačů Bandery a Šucheviče a jejich diaspory v Kanadě a USA. Ti ovládli počátkem 90. let vzdělávání, střední vládnoucí vrstvy.
Je to stejná metoda uplatňovaná USA v oblasti Střední a Jižní ameriky od vyhlášení Monroeovy doktríny.
MichalS mluvi pravdu a lasku.
Nic jineho tihle totiz neumi.
Zeptejte se v Srbsku, Libyi, Iraku, Afghanistanu…
Tam vsude je dneska zariva demokracie, prosperita a sami stastni lide.(Obama, Bush©).
Lzou vsichni ostatni, hlavne Rusko, ktere se provinilo tim, ze se mu nelibilo ukrajinske pravo na sebeurceni, realizovane genocidou Rusu na vychode.
To si jenom chteli osvezit pravo na sebeurceni, ktere realizovali o par desitek let drive za pomoci Hitlera, kdyz na Ukrajine vyhladili starisice Zidu, Polaku, Cechu, Reku…
A viděl jste tam taky nějaké zapojovatele?
Všetko čo sa na Ukrajine stalo má svoju príčinu a následok. Začiatok nášho letopočtu nie je 24.2.2022. Nezamieňajme následok za príčinu problému.
Nechceš si přečíst toto: http://vasevec.parlamentnilisty.cz/komentare/komu-mame-verit-pta-se-putin-inu-nikomu
Když čtu přihlouplé názory typu “ na Ukrajině se bojuje za nás“ anebo, že „Hitler sedi v Kremlu“ tak je opravdu nejlepší když Vlk má ty diskuse pod články vypnuté.
Ano, bylo by lepší protestovat proti tomu pánovi z Kremlu. Ale já jaksi nemohu. Jednak proto, že mám paměť a historie na Ukrajině u mně nezačíná 24.2.2022, nýbrž daleko dříve. A vedle toho bych se musel až do konce života už jen stydět, kdybych teď šel protestovat proti tomu pánovi z Kremlu. A veřejně bych ukázal, že jsem pokrytec všech pokrytců. Proč? Protože jsem neprotestoval, když bylo přepadeno Srbsko! Když byly humanitárně bombardovany srbské elektrárny, mosty, rozvodny, nemocnice, vlaky. a tak podobně. Tehdy jsem k tomu nenašel odvahu. Nenašel jsem ji ani po té, co byl porušen princip neměnnosti poválečných hranic v Evropě a od Srbska odtrženo Kosovo. Nejen to. Nešel jsem protestovat před velvyslanectví západních mocností, když v rozporu s mandátem RB OSN nejen vytvořily na Libyí bezletovou zónu, ale následně začaly letecky útočit proti tehdejším libyjským vládním silám, až je zcela zdecimovaly. Ani to není všechno, nemohu jít demonstrovat proti tomu pánovi z Kremlu proto, že jsem nebyl na demonstraci proti II. válce v Zálivu. Kd ybyl přepaden nevyprovokovaně Irák. Následně rozbombardován a zničen. Mrtvých civilů je nejméně půl milionu. neprotestoval jsem. Stydím se za všechny ty případy. Proto nemohu protestovat proti tomu pánovi z Kremlu.
Vy jste ovšem nejspíše jiný kategorie. Vy jste protestoval ve všech těch případech. Skláním se před vaší morální integritou a člověčí opravdovostí! Vy protestovat nejen můžete, vy dokonce musíte!!!! Plně vás chápu. Směle do toho, já bych byl sám před sebou za lhážře a podvodníka. Vám to nehrozí.
P.S.
Koukám, že sledujete velmi dlouho a velmi pečlivě Kosu. Když máte povědomí o tom, kolik tomu člověku vyšlo na Kose letos článků. Já to sám netuším a musel bych to dohledávat v archivu. Na to ovšem nemám čas.
Ta vaše detailní znalost mne vede k úvahám že buď
-jste onen pán, co má na Kose utrum
-máte velmi zvláštního koníčka, děláte si o Kose hluboké rozbory a poznámky ale to není nic proti ničemu
-nemáte koníčka, ale jste tu služebně
-nemáte toho zvláštního koníčka, nejste tu služebně, nýbrž proto, že máte ještě divnějšího koníčka – totiž rozbíjet diskuse a články pomýlených a ideologických nepřátel.
Velmi brzo se ukáže co a jak. Tolerovat vás budu jen ve druhém případě. pokud dojdu k názoru, že se jedná o kteroukoliv z ostatních třech možností, pak i přes obdiv, který jsem vám vyslovil výše, v téhle debatě skončíte! Jasný?
P.P.S.
abyste dál nemusel mudrovat nad tím, že od někoho vezmu během roku, jak vy píšete, čtyři články a dnes mu dávám doživotní stopku, zkusím vám to jednoduše vysvětlit. Udělal jsem chybu. Já, nikoliv on. Já mu dal znovu šanci, asi čtvrtou, ale spíše pátou. protože poslal dobré a zajímavé články. A já myslel, že už se trochu zcivilizoval a je schopen normální komunikace. Vedle toho ty články byly opravdu dobré. jenže jsem se , bohužel spletl. Ten nick zůstal svůj. Následně v korespondenci začal urážet na koho mu padlo voko. Jako vždycky před tím. Takže stopka tentokrát opravdu doživotní. I kdyby napsal nejlepší článek na planetě. Ostatně, ani bych se o tom nedozvěděl. Je zabanovaný i na mé mailové schránce.
Snad jsem byl dostatečně polopatický!
Ta písen veme za srdce,bohužel řitíme se do propasti
Tato, jsem rád, že Vás zase vidím! Vážně! Scházel jste mi! Už jenom kvůli tomu otevření téhle diskuse mělo smysl.
Ajta. Zdravím. TO je doba od Aktualne. Tam to dopadlo jako všude, kde to vezme do ruky aktivista.
Nejdřív Vás uklidním, že nejsem ani u BIS, ani u elfů, nejsem ani převlečený psychopat Višňovský, dokonce ani Kosu nečtu z nějaké podivné zábavy. Pořád ji mám za zdroj názorů, se kterými sice hluboce nesouhlasím, ale které mě zajímají. Počet Višňovského článků za poslední dobu jsem zjistil velice jednoduše – do políčka „hledat“ jsem si zadal jeho příjmení.
Pokud máte pocit, že když aktivně a slušně odpovídám na příspěvky jiných, rozbíjím tím diskuzi, je to sice smutné, ale těžko s tím můžu něco udělat. Snad jen Vám můžu připomenout Vaše vlastní pravidlo č. 1:
„1- zákon autorský
měřit všem stejným metrem. Tedy jak těm, kterým fandím, protože každý z nás má nějaké preference, tak těm, které nemám rád.
Tenhle přístup považuji za alfu a omegu každého autorského článku a pohledu. Bez něj by Kosa byla jen propagandistickým plátkem. Což nehodlám připustit.“
Váš názor, že když jste neprotestoval tehdy a tehdy, nemůžete pokrytecky protestovat ani teď, má několik úskalí:
1) Pokud se Vám nelíbí výše uvedené, zcela jistě se Vám nelíbí ani nynější počínání Ruska; když tedy na Kose počínání „Západu“ opakovaně odsuzujete, proč tady nikde nevidím jakékoliv odsouzení Ruska?
2) Budete stejně odsuzovat třeba belgický odpor proti německému útoku v roce 1940, protože belgičtí kolonizátoři se pár desítek let předtím chovali v Kongu jako prasata? Odsoudíte podle stejného mustru účast USA v 2. světové válce jako pokryteckou, protože tam ještě v té době panovala rasová segregace a k černochům se na Jihu chovali občas stejně jako k Židům v Německu?
3) Podle toho, co píšete, by nakonec nikdo nemohl odsuzovat jakékoliv zlo, protože každému by se nakonec našlo nějaké to máslo na hlavě z minulosti. Vlastně ano – San Marino na nikoho nejspíš nikdy na nikoho nezaútočilo.
Beru na vědomí, že na Kose nejste služebně, ani že nejste elf nebo Višňovský. Zatím tomu věřím. Nicméně jeden o voze, druhý o koze. Vy jste zdvihl morální ukazovák ! Protestujte proti tomu pánovi z Kremlu!! Já vám polopaticky vysvětlil, proč nemohu protestovat proti tomu pánovi z Kremlu. Na rozdíl od vás. Který proti němu protestuje. A který jistě protestoval proti akcím v Libyi, Iráku, Srbsku. A pokud je dost starý tak zcela určitě tak činil i v případě Grenady, Panamy a Kypru. Vůbec o tom nepochybuji. A jestli na tyhle tři další státy nejste dost starý, tak byste tak jistě učinil, kdyby…
Ptáte se, proč neodsuzuji Rusko. Ze stejného důvodu. někdo takhle před léty přenastavils větová pravidla.! A teď dělá, že stále platí. Mimochodem ten stejný někdo prodal Turkům syrské Kurdy, když se mu přestali hodit a toleruje turecké útoky proti nim a zábor syrského území. 6Také protestujete? Tak to jste mne potěšil!
A mohl jste více. kdybyste nezačal o té koze! S těmi Belgičany a II.světovou. To s uspořádáním PO II.ww nemá nic společného!! Kapišto?
Zrovna tak stejný kec je tohle:
3) Podle toho, co píšete, by nakonec nikdo nemohl odsuzovat jakékoliv zlo, protože každému by se nakonec našlo nějaké to máslo na hlavě z minulosti. Vlastně ano – San Marino na nikoho nejspíš nikdy na nikoho nezaútočilo.
Bavíme se totiž, jak se můžete přesvědčit v projevech Američanů a Britů o světovém uspořádání a řádu po II.ww.!!!! Pochopil nebo stále nějaký problém.
A ještě k tomu Višňovskému a Parabellu. Vždyť to píši – detailní sledování Kosy je zřejmě vaším hodně velkým a podrobným koníčkem. Kolik lidí si ztotožní Višňu a Parabellum. Z dávných diskusí? Ale budiž, máte paměť, kterou bych vám záviděl i za mlada a že jsem jí tehdy měl tzv. sloní.
Něčím mi připomína R4ila. Je to takové Déjà Vu.
Vlku, to je ztrata casu.
On je tu sluzebne.
Proste diskuzi rozesrat. Nic vic, nic min.
Vsak jim na to Jablotron a Lukacovic slibili stovky milionu, jestli splnili, to nevim.
Opakovat dokola ty same mantry, a ignorovat sled udalosti a hlavne zamlcet zakladni fakta, ktera nevyhovuji.
A to i kdyz se tim Kyjev jeste dneska chlubi.
Jak si naplanovali vycisteni Ukrajiny od Rusu. Nejdrive par masakru (i Bartuska se zatetelil), pak zakaz Ruskeho jazyka, a nakonec navstevy od umirnene opozice typu Azov.
Byli povzbuzeni zapadem, a taky uspechy, kterych dosahli v cisteni Ukrajiny od cizaku a privandrovalcu pod vedenim narodniho hrdiny bandery.
Pan MichalS tohle vsechno urcite vi.
Presto o tom do svych douhlych prispevku nenapsal ani radek.
Chcete jiny dukaz, ze je tu sluzebne?
Věřte si, čemu chcete, to je Vaše právo…
Mimochodem, víte proč už si málokdo vzpomene na psychopata Višňovského? Protože diskutující, kteří by si ho pamatovali, z Kosy až na výjimky dávno odešli. Vystřídali je jiní – ti ovšem nediskutují, nepředkládají jiný pohled nebo dokonce argumenty. Ti jenom tleskají všemu, co napíšete, ať už je to tady nebo ještě nedávno na Facebooku. Místo pestré směsice názorů se z Kosy stal kvelb, kde se akorát vzájemně utvrzujete a každého, kdo sem napíše něco jiného, okamžitě podezíráte z toho, že chce rozbít diskuzi, píše pod vlivem a pracuje pro BIS. Inu, jakej šel, takový potkal…
Ale nebylo to tady vždycky takové, sám to víte…
Michal, ten S
trpí jistou parciálností.
V době prvé republiky, tj. nikdo sud. Němcům nezakazoval mluvil německy,
ani nestřílel do Německa!
Nacistická propaganda to ovšem viděla naprosto jinak, stejně jako nynější ruská. Mimochodem, kdypak začala Ukrajinská armáda střílet na RUSKÉ území? Nemyslím na území tzv. DLR a LLR, ale na skutečně ruské území.
Nevážený nicku Michale, již jsem vám to psal jinde – jste velmi selektivní a účelový Etalon mravnosti. Jen ještě jednou k tomu vašemu …. Podle toho, co píšete, by nakonec nikdo nemohl odsuzovat jakékoliv zlo, protože každému by se nakonec našlo nějaké to máslo na hlavě z minulosti. ….Ani ne tak pro vás, vy máte jasně vytčené notičky i kolovrátkové texty, ale pro jiné – tohle níže uvedené je minulé zlo už 8 let i aktuální zlo, a žádná duální infrastruktura.
…Chacun de ces bombardements meurtriers sur Donetsk, comme d’habitude depuis 8 ans, vise des zones résidentielles aux heures d’activité élevées, lorsque les citoyens quittent leur travail vers les restaurants ou les magasins…..
Že jde encore et tojours o cílevědomé bombardování, možná i municí od fialohnusu, čistě civilních cílů tam pěkně vysvětlí profesionální voják, ex fr. legionář
https://alawata-rebellion.blogspot.com/?zx=833cf2677dcf1581
Co to píšete? Prosím vás, aby jsme si to ujasnili. Předchůdce EU bylo EHS, Evropský hospodářský systém vzniklý v roce 1957 a rok na to v roce 1958 vzniká evropský parlament. Zapamatujte si ta data.
Protože vámi zmiňované belgické kolonie zanikají v roce 1962.
Oficiální zánik francouzské koloniální říše má datum 1980.
Britské kolonie stále existují ať jsou to třeba Falklandské ostrovy v jížním Atlantiku nebo také Čogoské ostrovy uprostřed Indického oceánu, kde v roce 1962 z ostrova Diego Garcia, násilím vystěhovali místní obyvatele aby tam mohla vzniknout americká letecká základna.
Ještě po připomenutí 20 let co sovětští bolševici zanechali hromadného násilného stěhování obyvatelstva, britové tuto metodu použili.
Myslíte toho pána, co mu NATO lže už 30 let a završila to Merklová přiznáním, že Minské dohody byla jen další lež v řadě? Ani se tomu pánovi moc nedivím, nakonec jen kopíruje NATO postupy, nic originálního Rusové nevymysleli.
Protestoval jste v r. 2014, když Kyjevští nacisté z AIDAR, AZOV a Pravého sektoru zahájili genocidu ruskojazyčného obyvatelstva východně od Dněpru? A protestujete nyní, když Ukropové zabíjejí každý den vypůjčenými HIMARSy od fašistů z DEMS obyvatele Doněcku a Melitopolu? Každý den se to děje.
Myslim, ze to dava smysl. Stejne jako klidne a neagresivne prezentovat svuj postoj a argumenty pri pripadnych debatach. Je to ale nevdecne a je to beh na dlouhou trat. Ja se nezucastnim, ale jen proto, ze ziji v zahranici, jinak bych alespon obcas sel. Protestoval jsem takto proti uznani Kosova. Diky Vlkovi za Kosu, to informacni obkliceni je masivni.
Vy,kteří víte kde tito naši pohlaváři bydlí ,mají své domy a chalupy,jděte v tichosti se svíčkou či jiným světlem.Postůjte chvíli před jejich domy.Poznáte to snadno,jsou obklopeni ochranáři.
Všechno zlé je k něčemu dobré – o tu super fabriku samozřejmě nestojím, a to hlavně
kvůli dalším přistěhovalcům, ale je ještě o několik levelů horší varianta – základna pro F35 s atomovkama na palubě, toto nikdo neřekl, ale kdo to může vyloučit ?
Černochová by byla pro určitě všema dvaceti !
A neberu, že to není uvažováno nebo letiště nemá parametry – vojenský letiště to prostě je ! A peníze na přestavbu nebudou problém !
A jestli dnes někdo nechce megafaktory, zítra možná nebude chtít ani takové letiště – ale to bude mít smolíka – bude ruský šváb a putinovec a na ty už máme zákony a policajti už dostávají přidáno.
Zdravim,
som z Bratislavy a pravidelne Vas sledujem. Absolutny suhlas s tym, co ste dnes napisali. Myslim si to uz davnejsie.Tiez mam syna a ani za cenu svojho zivota ho nepustim do vojny za niecie korporatne zaujmy. DOST BOLO RECI. Nikam to nevedie. Ale ked vidim mladych ludi okolo seba, aj v praci, ako len klzu po povrchu diania, konzumuju oficialne spravy a vyznavaju filozofiu „plneho nakupneho vozika“ spolu antisocialnym egoistickym chovanim
a rusofobiou, tak neviem, aka buducnost ich a nas vsetkych caka. A ci vobec nejaka. Budu/budeme musiet tvrdo zaplatit za lahostajnost.
Ja sama sa snazim robit aspon to, co je v silach jednotlivca. Ale je nas stale primalo. Musi byt este horsie, aby ludom zacalo svitat? Mnoho pozdravov z Bratislavy
a este to nevzdavajte. Velmi by ste chybali.
Ale pánové, proč se hádat o vinu za nějakou válku. Proč se plést do hry těch bohatých ?? Proč na ně svádět vinu ?? Viníkem jsme my, docela drobní obyčejní lidé, oni jen uvádí naši podstatu do reality. A realita závisí na vývoji techniky … stále více děsivější.
Co svět byl světem, je to stále stejné, my lidé se zabíjíme neustále, tak proč se tím rozčilovat. Proč slavit všechny ty lživé svátky, jako jsou Vánoce ? Kolik asi rozdílná víra v Boha zabila lidí ? Jsme nějak zrozeni k zabíjení, nikoli jen oni, ale my všichni.
Pane MichaleS, on ten hitler je v každém z nás. (Malé „h“ je úmyslné. )
Tichý Aleš
Ale jistě, pane Aleši. Proč se do něčeho plést, o něco se zajímat? My jsme přece od začátku přízemní násilničtí viníci, kteří nemají nic slavit, nic si připomínat a jen si hledět svého. O takovouhle šedou masu každá diktatura stála a stojí.
Klidně si to tak mějte, ale netlačte to ostatním.
Ad Aleš Tichý
Chlubíme se civilizací, státním zřízením (demokracií), rozumem a odkazem osvícenství? A přitom chceme víc než náš soused a to že chceme víc, víc, víc jsme si dali i do ústavy (principem je soutěž). Raději soutěžit než spolupracovat. Tak ono to s tím rozumem nebude tak horké, protože proč přežila nahá opice – první hominid? To určitě nebylo soutěží s tygrem, lvem…Nejsme zrozeni k zabíjení, ale společnost soutěžení v nás ty hitlery (s malým h) přinejmenším toleruje, když ne přímo podporuje. Pamatuji doby kdy byly mzdové listiny vystaveny na nástěnce, dne se uvažuje o zrušení rodných čísel, protože prozrazují příliš mnoho o jejich nositelích. Malými krůčky jsme připustili, že ze sousedů, kteří si postavili Jednotu nebo kulturák a jiné stli individualisté obklopení sobectvím, žárlivostí, zlobou až nenávistí a je jedno kdo v tom má prsty. Jestli Soroš nebo jiní „ilumináti.“ Sami jsme to připustili. A není jiné cesty než to zase sami a drobnými krůčky (třeba s tou svíčkou) hledat cestu jak zpět.
Asi to moc neznamená a nijak nepomůže, ale koupím si lampión a příští pátek se s ním půjdu někam procházet (to abych nezmrzl). Nemám zimu rád, ale tu přípravu na válku nesnáším ještě víc. Mí synové již jsou dospělí a samostatní, ovšem představa, že je odvedou semlít na východ… Děsí mne to a nechci to. Není to náš boj. Zatím. Jenže na to se nás nikdo neptá a vláda pilně buší do bubínků. Tu dnešní silnou píseň přezpíval nějaký Qíla do češtiny a Vidlák ji zveřejnil už včera na https://www.vidlakovykydy.cz/clanky/ne-sve-syny-vam-nedam . Podle mne se povedla možná i víc, než originál – není jako on tak drsně útočná, je slovansky měkká, krotká, ale stejně odhodlaná.
A když už budete v tom, podívejte se na závěr Formanových Vlasů, případně si najděte anime Hrob světlušek. Pak se možná přidáte také.
Neumím vložit zvukový soubor, ale pěkná česká verze písně „Ne, své syny vám nedám“ je v blogu na odkazu https://www.litterate.cz/ne-sve-syny-vam-nedam/
Je tam text a pod tím zvuk.
Pro všechny co vidí jediného agresova v Rusku….UA začla po Majdanu s jazykovým zákonem a diskriminací ruskojazyčného obyvatelstva….Jak to mohlo dopadnout.? Odtrhly se dvě separatistická území DLR a LLR a a začla válka s centrální Kyjevskou Ukrajinou….,padlo asi 14 000 i civilů hlavně z obou separatistických území….
Domluva a dodržování MINSK 2 bohužel nebyla možná…..Pak začla válka…
Těm, co mají rozum v hlavě stačí podívat se na mapu.
Těm, co si myslí že US_Army hájí na Ukrajině demokracii, není pomoci.
Podle toho je víc jak půlka našinců bez rozumu ??
Asi mytí mozků ☺
Vlk & spol. přišli na chuť Chamberlainovi. Jak ironické!
Myslím, že jste kdysi na Kosu taky chodil. Docela změna, co?
Nepochybně. 😦 🙂
Někteří (většinou mladí, co se chtějí taky uplatnit) historici říkají, že každá generace si musí psát „svoje“ dějiny.
Nesouhlasím s tím, ale tady je vidět, že na tom přece něco je.
Mnozí velcí „vlastenci“ tváří v tvář podobným okolnostem (ne stejným, připusťme) jaksi splaskli.
Slime, překvapil jste mne! Ta paralela je zcela mylná. Neprovozovali jmenovaní pánové tenkrát stejnou mnichovanskou politiku oproti Španělské republice? Já bych řekl, že ano! Neprovozovali tu politiku například nebo zejména proto, že ještě spravovali obrovské koloniální říše nesvéprávných domorodců? Nevedli ještě dlouho po II.ww v těch koloniích decimační války proti tamnímu obyvatelstvu? Přirozeně, že v zájmu demokracie a našich pravidel? RČS ničím takovým nebyla. Naopak v ní našly nový domov desítky tisíc německých antifašistů a židů.
Nic takového není v případě Ukrajiny. Ta podepsala dva Minsky a kdyby je dodržela, žádná válka nebyla.
A jestli nevidíte, že už stojíme opravdu na prahu jaderné války, pak je mi vás líto Slime. Dnes už nejde o zničení nějakého státu , nýbrž o zničení planety. Pokud vy a vaše rodina jste připraveni se během několika sekund vypařit v jaderném ohni kvůli Ukrajině, nic s tím nenadělám. Ale nikdo, ani vy, nemáte právo žádat, abych totéž své rodině přivodil já. Když to bude po mém, tak ta moje přežije. Ale bonusem je, že přežije i ta vaše. Tedy alespoň doufám. Pokud se následně rozhodnete skočit pod vlak, je to vaše věc a já to budu respektovat.
Fajn, jenže Rusko požaduje návrat k uspořádání v roce 1997, tedy do doby, kdy jsme ještě nebyli v NATO. Zároveň s tím Putin zcela nepokrytě prohlašuje, že chce obnovit ruské impérium. To impérium zahrnovalo mj. i Varšavu. Co by mu asi tak zabránilo v pokusu připojit Polsko znovu k Rusku? No a jadernými zbraněmi tady hrozí JEN Rusko (plus tedy otrapa Lukašenko).
Mimochodem, když byl před válkou „Západ“ tak fujfuj, proč se s ním tedy chtěl Stalin dohodnout? A proč tedy Rusko od fujfuj Západu odebralo během války přes 60 procent jím používaných nákladních aut nebo třeba čvrt miliardy knoflíků?
MichalS….,zase překrucujete fakta…ANO rusko dostalo asi kolem 400 000 studebackerů a dalších podobných vozidel. A také velká kvanta další západní techniky, to ano…..Ale, 80 – 85% všech padlých němců, padlo tam, v sssr…..Takže rusko vlastně vázalo obrovské nacistické síly a Britanie si pak konečně oddechla…Ale stín je, že hlavní pomoc začla přicházet až po Stalingradu, protože západní vojensští odborníci byli přesvědčeni že sssr padne a prohraje….
Takže dost zaostalé rusko tehdy válčilo s nacisty a jeho spojency skoro samo a to ještě německo využívalo postupně až 15 milionů total nasazených a využívalo průmysl západní a i východní Evropy….Ono to skutečně vypadalo, že prohrát musí….
Rusko žádná další území nepotřebuje, je velké už dost. Ale na svý lidi si nenechá šáhnout a věřím že Usa až tak nějaká UA nepálí. Jsou jim docela ukradení. Jde o boj s budoucím silným konkurentem, který se navíc začal vydatně kamarádit s Čínou. Ale to nemohlo skončit jinak…..
Jistě, 80%, ale to byla jen pozemní válka. Byla tu i námořní, letecká a japonská. Druhá pomoc spojenců Sovětskému svazu byla v té letecké.
Sov. letectvo získalo navrch na podzim 1943, právě v době, kdy Luftwaffe odsunula většinu stíhačů z východu na obranu Německa. A byl tu i třetí díl pomoci, možná ten nejdůležitější, zkuste si na něj přijít sám.
WW2 byla zkrátka celek a podíl SSSR se dá odhadnout tak na 55-60%.
RČS přijímala velkoryse i uprchlíky ze Sovětského Ruska a nijak se neptala. Za prvního protektorátu se pak ukázalo, že někteří si řádění z dob občanské války jsou ochotni pod ochranou Říše opět na území CCCP zopakovat. Někteří z nich pak mají i pomníček dnes třeba i v Kyjevě, signifikantně nedaleko ulice V. Havla.
Po sítích se teď potuluje krásná fotka z demonstrace v New Yorku z roku 1941. Na transparentech se píše třeba „Dodávky zbraní Británii prodlužují válku“,nebo „Hitler nezaútočil na nás, proč útočit na něho?“.
Však taky neútočili.Měli spíš problémy s Japonci.Do Evropy přišli,až když bylo jasné,že došlo k obratu na východní frontě.Do té doby vydělávali mnozí američtí investoři ze své podpory německého průmyslu.Ano posílali také materiál do SSSR, ale ne nezištně a zadarmo,ale na základě smlouvy o půjčce a pronájmu a SSSR za to platil zlatem a surovinami.
Kopíruji:
„Fajn, jenže Rusko požaduje návrat k uspořádání v roce 1997, tedy do doby, kdy jsme ještě nebyli v NATO. Zároveň s tím Putin zcela nepokrytě prohlašuje, že chce obnovit ruské impérium.“
Celé toto je jedna velká lež.
1997 – požadavek stažení základen a jednotek NATO za hranice r. 1997. Ne vystoupení států z NATO
Putin toto nikdy neřekl, ani Dugin to dokonce neřekl. Opět vylhané Cemperovské cosi.
Atomovými zbraněmi tu ani jeden z nich nehroz. A třeba zrovna USA mají změnu v jejich doktrině, kde vyhlašují právo použít JZ jako první. Rus říká opak.
Odkaz na 2. světovou. To nebyla charita , ale tvrdý byznys, který proběhl jen proto, že Británie by to jinak neustála. Čistý obchod tvrdě placený zlatem, diamanty, kovy.
Takže, když vás tak tady čtu, docházím k tomu, že jste buď neuvěřitelně indoktrinován, anebo jen papouškujete to, co vám dali za úkol.
Ten kognitivní BIAS se jinak vysvětlit fakt nedá.
Opravdu jste tak slepý a nejste schopen si věci dávat do souvislostí, a namíst toho používátel lži a demagogii? Zajímavé. Takové Peszynsko/Svárovsky eurohodnotové. Tak si to užijte.
Možná ti dotyční byli šéfové bank a korporací, kteří měli velmi srdečné finanční a hospodářské styky s Německem? Ostatně jistě znáte např. historii vynálezu umělého kaučuku a kdy Herr Hitler teprve přerušil formálně styky s fy DuPont? Vlastnictví tehdejší té firmy, je asi jako majitelé většiny těch US bank docela ironické.
Nebo možná naopak, protestovali ti, kteří si pamatovali jak W. Wilson a za ním stojící zájmy vydrbali s Yanks, a s pomocí lidí jako E. Bernays a špinavé propagandy, je během jednoho roku stačili zatáhnout do války, některé doslova, přímo do zákopů ve Francii?
Ano, historie je plna ruznych poucnych fotek. Celkem pekne jsou treba ty z My Lai, co myslite, plyne z nich take pouceni? Navic, je rozumnejsi hledat podhoubi pricin a ne pak hledat osli mustky pro podporu srovnani, ktera ruzne kulhaji. Kde jste byl pred osmi lety a koho jste podporoval? Pokud tvrdite, ze lide, zijici na nejakem uzemi, nemaji pravo na svebytnost, co treba mensiny ve Spanelsku?
Internetové diskuse se mi zdají čím dál tím zbytečnější, ale když už dnes Vlk otevřel (jistě s velkým sebezapřením) diskusi, je slušnost se jí alespoń trochu zúčastnit.
Takže:
– také jsem chodil (a chodím) na Kosu
– že se Kosa změnila? Jistě, ale co je na tom divného? Změnily se vnější podmínky, mění se i reakce na ně. To se mi zdá přirozené.
– Podle Slima: „Mnozí velcí „vlastenci“ tváří v tvář podobným okolnostem (ne stejným, připusťme) jaksi splaskli.“ Okolnosti tedy nejsou stejné (nakolik se liší, to je jak s tou sklenicí vody napůl plnou nebo prázdnou) – a reakce na ně by měly být stále stejné? To mi nepasuje…..
Malá (přátelská) jedovatost. Jak je to s tou Grétou? Ještě si na ni někdo vzpomene jinak než v anekdotě? Pěna dní a ztráta soudnosti mocných.
Tak, kus pro Vlka, kus pro Jardu Hudce.
Málokterá analogie je přesná. Tady šlo jen o to, že se zdá, jakoby se někteří účastníci alternativy vžívali do kůže Nevilla: kterému se taky nechtělo do války (bylo-li by to pro Vlka pochopitelnější, kdyby Adolf měl atomovku, to nevím; ale pochybuju o tom).
A teď k té hrozbě “zničení planety”, která je opravdu něčím hrozivým…Ta je tu už desítky let, někdy jsme si jí ani většinově neuvědomili, např. v 1982-83. A ukázalo se, že proti ní platí jenom jediné: vzájemný strach. Šéfové SSSR (i USA a dalších), ať si o nich myslíme cokoliv, se snažili držet od okraje dostatečně daleko. Nikdo z relevantních osob jadernou válkou vážně a akutně nehrozil, asi od dob MacArthura v Koreji. Ale to byl psychopat a Truman ho poté vyhodil.
Jenže teď si s tím, byť verbálně, ale dost akutně, zahrává VVP, který zahájil největší konflikt v Evropě od WW2 a špatně si to spočítal. Pečliví sledovatelé mezinárodní politiky si všimli (tak před 5 lety odhaduju), že Putin se postupně radikalizuje, s čímž zjevně souvisí, že se stále víc izoluje do malého okruhu týpků, především z FSB, a zbavuje se kompetentních poradců. Třeba vojenských, je zřejmé, že ten únorový útoky naplánoval nějaký amatér. A v tom je nebezpečí. Tady taky může přijít ke slovu, co výmluvně napsal pan KH: „že si jedna osoba usmyslela stát se Vladimírem Velikým“.
Jinak ty další záležitosti, o kterých píše Vlk, mohou být (určitě zčásti) pravdivé, ale to bledne proti tomu, jak Putinovo Rusko překročilo červené čáry. V daném kontextu tomu říkáme whataboutismus (neboli to známé „a vy zas bijete černochy“).
A připisovat protivníkům v diskusi, že chtějí jadernou válku je zřejmý faul, ale tady bych Vlka asi omluvil, emoce pracují.
Pokud jde o Gretu, Jardo, pleteš se. I když chápu že víc vnímáš přední strany a tučné titulky :-). Nedávno jsem například četl, že se postavila na stranu těch rozumnějších zelených, co tolerují jadernou energii (možná jen dočasně) jako čistý zdroj. Zkrátka, až pomine dnešní „pěna dní“ bude tady pořád problém klimatu a Greta, nebo někdo po ní. Greta abych citoval bibli „pravou věc vyvolila a ta nebude odjata od ní“.
Ale „trochu mě mrzí“ (víš čí je to citát?), žes přehlédl moje upozornění na těch jihoafrických Eight Pillars, to bylo fakt zajímavé víno. Kupáž z tolika odrůd
ANo, odstrašování fungovalo. Ovšem jen do té doby než nastoupil Clinton a ti po něm. Ti už jsou produktem počítačových her a věří, že mají devět nebo možná ještě více životů. A vy Slime zřejmě s nimi. Na Kose najdete simulaci atomové války od Princentonské university. Stejně tak jsem nedávno dával článek, jak by vypadal svět už po malém jaderném konfliktu. Putin s e vyjádřil jasně – k čmeu by nám Rusům byl svět bez Ruska. Nechtěl nic jiného, než bezpečnost pro Rusko, viz převzatý článek, z amerických zdrojů, srovnávající občanskou válku v USA a Ukrajinou, viz Mearsheimer, viz Sachs a řada dalších. Ale všechno málo! A Putin se radikalizoval? Nebo ho radikalizovaly vnější příčiny, stále těsnější svírání Ruska a ohrožování jeho životních zájmů? Rusko, zdá se, nesmí mít své zájmy. To smějí jen USA.A Putin zahájil největší konflikt v Evropě po II.ww proto že Srbsko bylo daleko slabší než Ukrajina a proto, že Srbsku nebylo v době útoku NATO jak pomáhat. Kdyby Srbové dostali stejné možnosti jako Ukrajina, žádné Kosovo by dneska neexistovalo! Rozdíl není v Putinovi , ale v přístupu USA.
Znovu opakuji – pokud vy a vaše rodině se chce nechat vypařit při jaderném úderu, je to vaše právo. Ale nemáte žádný puvoir totéž žádat po mojí rodině. A nikdy mít nebudete.
Uklidněte se, v rozčilení těžko chápete řečené.
K jadernému konfliktu nedojde, právě proto, že existuje strach. Uvidíte, že se dožijete léta
Zdá se, že vás Biden s Putinem poslouchají. Kdy jste je zaúkoloval naposled? Já, když dovolíte, to vidím jinak. Když nedovolíte, tak také. A nehodlám sebeméně v téhle věci riskovat, že si jen cosi namlouváte.
Nakoľko ste túto otázku (ako je možné že ľudia sú ľahostajní) spomínali s pánom Michelkom, Intibom či Borisom už mnohokrát, uvažoval som nad tým, či by som vedel odpovedať. Moja úvaha je prehnaná cez moje skúsenosti a je preto značne subjektívna. Každé ľudské konanie je motivované. Či už získaním potravy, statkov, prestíže či spoločenskej povesti, či obyčajným uspokojením. (teória hier) Tie sú pozitívne. Okrem toho sú aj „negatívne“ motivácie, ako vyhnúť sa strate, ohrozeniu, hladu atď. Preto sa na Václaváku dokázalo zísť stotisíc ľudí. Lenže, opakovanie akcie potrebuje tiež svoju motiváciu, ale tá už podlieha korigácií predchádzajúcim výsledkom. To znamená, že ak moje konanie neprinieslo výsledky, motivácia sa stráca, pretože opakovanie rovnakého postupu pravdepodobne znovu nedosiahne ten zamýšľaný výsledok, ktorý bol vlastne motiváciou. No a, naše skúsenosti z posledných rokov našej demokracie, desiatky demonštrácií ktoré nič nezmenili, desiatky cieľov ktoré chcela dosiahnuť určitá časť populácie, pričom rovnako veľká časť populácie chcela dosiahnuť pravý opak, voľby ktoré priniesli ešte väčšiu katastrofu než akej sme sa chceli vyhnúť spôsobili, že motivácia demonštrovať a voliť klesá a klesá. Okrem toho, začína sa u nás prejavovať rovnako motivovaná opatrnosť ako za čias komunistov. Začíname si dávať pozor na hubu, pretože, naše výroky už zase zapríčiňujú ohrozenie, či už spoločenskej akceptácie, či napríklad pracovne či kariérne možnosti. A tak proti motivácií demonštrovať a ozývať sa nastupuje opačná motivácia, svojim „zbytočným“, alebo neefektívnym konaním nepoškodiť svoj život, povesť, (ktorá sa dá „z obchodovať“- teória hier) alebo svoje pohodlie. Demokracia je holt systém omedzený v čase. Ten náš sa naplnil. Ak je rozhodovanie rozdelené na 80-20%, tak to funguje. Ak ale dôjdeme ku 50 na 50, je v podstate koniec. V neposlednej rade i preto, že základná podmienka každej spoločnosti – oddelenie zákonodárnej, výkonnej a súdnej moci…..
Těm co podporují herecké ambice ukrajinského prezidenta k jeho stále větší světovosti, i za cenu zničení a vylidnění nejen jeho země, ale i Evropy, jde zřejmě nejspíše o zaplacení jejich složenek, než o cokoliv jiného. Když už musí principálovi dokázat, že si ty stříbrňáky zaslouží. Je mi jich líto.
na demonstraci jsem byla jednou. V září na Václaváku. A nejsem si jista, že to byl pro někoho přínos. Nic jsem neslyšela, nic jsem neviděla. Jo nějaký pocit souznění tam byl, ale to není pro mne dost na to, abych sama v 65 letech mrzla někde na náměstí. Otázkou je, co já pro to, aby se ledy hly můžu udělat? Pro mne je důležité nakupovat pokud to jde, jen u regionálních prodejců, bojkotovat řetězce, které vyvážejí naše peníze za hranice. Prostě se zamyslet a nedat se v čem to jen trochu jde.
Přiznám se k jedné věci. Ještě v 2012 jsme vymetali demošky.
Pak přišel Zahradil za Kalouskem na pivo, a byl konec s nadšením.
Následně socan zradil vlastní voličstvo, a bylo vymalováno i v další oblasti.
I když su nasrané sám na sebe. Je to strašný se k něčemu dokopat. Už na Zelňák ani nelezu a do štatlu párkrát za rok. Co tam? Naposled na Vánočních trzích otravovali Chvilkaři takovým stylem, že jsem musel držet ruky za zádama.
P.S. Zkušenost se „svobodou slova“ mne stála práci. Na rozkaz starostenské vrchnosti (Lidovecké).
Ale v tomto mi mohou vlézt na záda. Jen se tomu dodnes vlastně směji.
Měl mě řéct, béval bych došel taky. Mňačkova Moc bezmocných to je téma kc prokydání!
Tak dík Vlku za smazání. Jen netuším, pročpak.
Nesmazal jsem, jak vidíte. Jen máte část IP s někým, kdo je banovaný. To je to celé. Musím takové příspěvky ručně schválit a nemám čas sedět furt uu počítače. Proti vám nic nemám.
To už ale vyloženě lžete MichalS napsal:
11 prosince, 2022 (13.06)
Fajn, jenže Rusko požaduje návrat k uspořádání v roce 1997, tedy do doby, kdy jsme ještě nebyli v NATO. Zároveň s tím Putin zcela nepokrytě prohlašuje, že chce obnovit ruské impérium.
Mnohokrát uvěřil slibům a Ukrajina byla ta poslední kostička která určila tu červenou čáru.Bohužel lidi jako VY naprosto ignorují že krom jiných zde máme dvě Velmoci pro které by mělo platit stejné pravidlo že mají své červené čáry viz USA Kuba a Rusko srovnatelně Ukrajina.Tyto země mají takový arzenál na zničení zeměkoule že nemužete jim řici mě vaše červená čára nezajimá.
Lžu? A v čem? On snad Putin nechce rozšířit impérium? Nebo nechce, aby se NATO vrátilo do rozsahu v roce 1997?
Mimochodem, kdy USA bombardovaly Kubu a prováděly genocidu tamních obyvatel jako Rusové na Ukrajině? Povídejte. Rusko NENÍ žádná velmoc, je to jen gangstery vlastněná benzinka s jadernými zbraněmi, která vysírá, kde může, a která si akorát kupuje kamarády. Jo a to víte, že kvůli ruské hrozbě jadernými zbraněmi před pár dny zrušil indický prezident svoji tradiční každoroční schůzku s Putinem?
Dejte jediný odkaz že podminuje začít utok jestli se Nato nestáhne do rozsahu v roce 1997.Naopak x krát varoval že Ukrajina je ta červená.A co stímto má indický prezident společného je to politika.Myslím že timto jste se naprosto odkopal a veškerá další debata je stráta času……
kdy USA bombardovaly Kubu a prováděly genocidu tamních obyvatel jako Rusové na Ukrajině? Povídejte.
každému jen trochu komu jde o věcnou debatu, že v připadě Kuby šlo že tam Rusové dali atomovku,naštěstí pod hrozbou to stáhli
A tady už jste se strapnil takže pokračovat je zbytečné
Rusko NENÍ žádná velmoc, je to jen gangstery vlastněná benzinka s jadernými zbraněmi, která vysírá, kde může, a která si akorát kupuje kamarády.
snad politici nebudou tak hloupí a nebudou si myslet to co VY
Kuba?
Zkuste zapnout paměť
Napovím. Srbsko a Irák.
Nu, Putin jak Putin, kašlem na něj.
Bylo by ale možná zajímavé, kdyby v ČR proběhlo referendum, zda v NATO zůstat či nikoliv. O výsledku lze jen spekulovat, ale na nějaké velké vítězství válečnické kliky bych to neviděl. Třeba by to mohlo dopadnout i naopak? Vzhledem k aktuální popularitě vlády… :
https://www.denik.cz/z_domova/median-vlada-nespokojenost-20220909.html
Třeba nám Putin vychází vstříc, vlamuje se do otevřených dveří… (pro blbce – to je nadsázka).
Právě jste si podepsal stopku. končíte. Měl jsem s vámi trpělivost dokud to šlo. Jste lhář. Tečka. A stěžujte si buď zaměstnavateli nebo tomu, kdo vás sem poslal to tady rozbíjet.
Pane Michale S, projíždím debatu a se zájmem čtu i Vaše příspěvky. Bohužel ubývá v nich argumentů a přibývá informací, které se mohu přečíst na seznamu.cz. Seznam.cz pro mě není relevantní zdroj informací, žil jsem pět let na Ukrajině a tři roky v Rusku. Nyní žiji v Bruselu. Můj názor je jednoznačný, tato válka je obrovské neštěstí. Západ ji mohl zabránit (nechci napsat, že se podílel na jejím vyvolání). Teď je pozdě a skončí to špatně a to buď úplně špatně nebo jen hodně špatně. Rusko neprohraje a pokud začne prohrávat, strhne nás do propasti také.
Nechcete sem tam něco napsat pro Kosu?
MichalS…,ano, vytrvale lžete. Tedy pokud si ze všeho vybíráte jen to, co se hodí, tak to není opravdu pravdou….
Někdy se podívejte i na ruské zpravodajství, kde se zdůrazňuje, že Rusko dál rozhodně nepůjde, má svých území dost. Ovšem to neznamená, že ukrajinci budou rusy doma šikanovat. Proto je tam dneska válka, kterou Zelenský velmi pravděpodobně nemůže vyhrát….
Jak to bylo s kubánskou krizí? Tehdy Kennedy pohrozil ruskému Chruščevovi jaderným protiútokem pokud sssr nestáhne z Kuby rakety krátkého doletu. A zahájil blokádu Kuby a hrozilo to světovou válkou….
No nakonec se dohodli, ale riziko jaderný války bylo….rusové odvezli rakety krátkého doletu a z turecka zmizely americké rakety také….,a byl mír…
Přemku.
Jenže,na Kubě rakety nejsou,ale v Turecku jsou,tak kdo zase porušil ujednání.
O tom nerozšiřování NATO víme také,porušeno ujednání také.
Jak bychom mohli uvěřit,že po přijetí Ukrajiny do NATO,nebudou tam instalované jaderné zbraně.Takže tomuto muselo Rusko až takhle tvrdě odpovědět,aby si politici západu ,uvědomili,že Rusko chce existovat nadále.
Že Rusko nepůjde dál? Vždyť sám Putin před pár dny oznámil, že se na mapě Ruska objevila nová území a že Azovské moře je vnitrozemské moře Ruska. Spoléhat se na ruské zpravodajství je asi tak stejně relevantní, jako kdybychom chtěli pravdivé informace o bitvě o Stalingradu čerpali z Volkischer Beobachteru. 🙂
V Rusku jsou stovky nezávislých webů, několik nezávislých televizí, takže kritika tam je rovněž….Člověk by řekl, že mluvíte o Ukrajině, tam je zakázané naprosto všechno opoziční, včetně všech opozičních stran…tedy vláda jedné strany a to protimluv „služebník lidu“ Zelenského. A už ho i kritizují na UA, že založil v zemi diktatúru, kritizují jej bohatí ukr. oligarchové….a další…
Ohledně ruského postupu dál jsem naprosto v klidu….,už tak mají dost problémů na Ukrajině a proč by se měli cpát jinam? To je malování čerta na zeď….,proč zabírat další území s nepřátelskými ukrajinci, lépe pomoci rusky mluvícím ukrajincům….,a to stačí….
Co je velice zajímavé….,tak přestože je válka Rusko a Ukrajina, tak do BRICS se už hlásí možná 15 – 20 nových zájemců a ti zjevně nevidí Rusko jako hrozbu….,vůbec rozvojový a rozvíjející se svět nevidí RF jako hrozbu…
Rusko koupila asi 120 velkých tankerů na LNG a kupuje průběžně další. Do 3 let odhadují že přesměrují celý evropský odbyt energií do Azie…..a bude po srandě a asi po ptákách, že? My už na ně nebudeme mít naprosto žádnou páku…..howgh…
Ano MichaleS….,váš klasickej styl, že? Americký požadavek a hrozbou jaderné války nekomentujete, tedy se tomu vyhnete a řešíte jestli ruská propaganda je na úrovni té nacistické….
Vy sám používáte zásadně polopravdy a nepříjemné skutečnosti těm se raději vyhnete….kam byste se přirovnal hodnotou vašich informací…..,k ruskému vzoru nebo nacistickému Volkischer Beobachter….?
Proc se vlastne nepodepisujete pravym jmenem?
Nektera silna a hrube formulovana tvrzeni by zodpovednost zaslouzila.
🙂 no vida, odpovědnost za slova …. už je to i tady ?? Soutěží se o zlatou mříž 🙂 To je fakt úžasný 🙂
Aleš Tichý
Mýlíte se, i to San Marino bojovalo :
San Marino uzavřelo smlouvu s městem Montefeltro, které podporovalo císaře, a po jejich boku bojovali proti Malatestům po několik století. V r. 1461 se San Marino přidalo k alianci namířené proti vládci Rimini. Po vítězné válce bylo v r. 1463 území San Marina rozšířeno o dobyté malateské hrady Fiorentino, Montegiardino a Serravale. Dobrovolně se k republice přidal hrad Faetano a od té doby má území San Marina podobu, kterou známe dnes.
njn, ale bez hlavy to nema ziadnu sancu.
Ci uz vidlak ako abo tento samostatne stojaci pan si myslia, ze oni budu tou zapalkou.
Bez organizacie a vodcovstvstva je to len Brownov pohyb, rozptyleny a neucinny.
Nepochybně většina lidí, zejména ti, kteří zažili 2.sv.válku, jako třeba já, si přeje žít v míru. Nicméně lidé pořád někde na světě spolu válčí. Bylo tomu tak i posledních 70 let. Jenže se to vesměs odehrávalo dost daleko od nás, takže nás to až tak moc nezajímalo. Teď však máme válku doslova za humny a existuje reálné nebezpečí, že přeroste v celosvětový konflikt, do kterého budeme muset vstoupit aktivně i my.
Svět, dnes rozdělený zhruba na Západ v čele s USA a Východ představovaný Ruskem a Čínou, se na válku připravuje velmi intenzivně. Světové výdaje na zbrojení přesahují částku 2 biliony USD ročně, což je zřejmě nejvíce v historii.
Válečné napětí roste zejména v Evropě mezi vojenským paktem NATO a Ruskem a v Tichomoří mezi vojenskými pakty USA a Čínou.
Pro nás je samozřejmě nejhrozivější konflikt vyvolaný vojenským přepadem Ukrajiny Ruskem. Do toho se zapojily aktivně členské země NATO a EU, i když zatím jen nepřímo materiální, logistickou a finanční podporou Ukrajiny. Ukončit tento konflikt jednáním není zatím zřejmě možné, protože podmínky kladené oběma stranami jsou navzájem zcela nepřijatelné. Navíc ti, kteří by chtěli s Putinem jednat jsou označováni za blázny nebo zrádce. Přitom hrozí, že tento konflikt přeroste nakonec v přímé válečné střetnutí NATO a Ruska, které může nakonec nabýt charakter světové války, dokonce jaderné.
Otázka v dnešní diskusi zní, zda účastí v masovém mírovém hnutí v ČR můžeme demonstracemi přispět k ukončení této války a předejít jejímu případnému rozšíření. Podle mého názoru, poklidné demonstrace souznějící s Ukrajinci a odsuzující Rusko a Putina, jsou sice logické a podporují snahu Ukrajiny vyhnat agresora, ale prodlužování, případně eskalaci téhle války nezabrání. Pokud si pamatuji, tak jediné masové hnutí proti válce, které její konec skutečně urychlilo, bylo protiválečné hnutí v USA v době války ve Vietnamu. To pořádalo ovšem dost bouřlivé protivládní demonstrace. Spolu s velkými ztrátami životů amerických vojáků, nakonec tyhle masové protesty donutily USA válku ukončit.
Analogicky bych očekával, že vzedmutí obdobného mírového hnutí v Rusku by mohlo mít podobný účinek.
Jenže tam asi k něčemu podobnému nedojde. Rusko není demokratický stát jako tehdejší USA, kde tehdy media zcela otevřeně a pravdivě informovala o tom, co se ve Vietnamu děje pozitivního i negativního a lidé mohli doma svobodně reagovat. Také je nutno vzít v úvahu, že pohrdání až nenávist ke všemu ruskému, kterým jsou lidé v Rusku z naší strany zahrnováni, v nich asi vzbuzuje spíše obavy ze Západu než odpor k politice Putina.
Takže demonstrovat v mezích zákona tu někde se svíčkou sice každý může, ale v podstatě nic nezmůže. Nejsme v USA a Češi nejsou sebevědomí Američané. Když už Češi přijdou na nějakou demonstraci, tak spíše očekávají nějakou zábavu, zadarmo zpěv a muziku, někteří si chtějí trochu anonymně zařvat nebo dokonce se mezi sebou pohádat či poprat. Demonstrovat proti vládě, na kterou značná část národa nadává, přijde však 150 lidí a v příštích volbách si zase zvolíme podobné kmány. Co chceme nebo nechceme je nakonec dost lhostejné i naší vládě, natož světovým mocnostem, které píší scénáře světových událostí.
Zdravím Vlku, opět po letech v diskusi,
pomalu se blíží doba, kdy protest proti válce, nebo rovnou za mír bude v této zemi považován za téměř nezákonný pacifismus, podkopávající naši liberálně demokratickou společnost a po zásluze odsouzen. A všiml sis, že k nastolení tohoto stavu stačil naší nemilované vládnoucí smečce jediný rok.
A zároveň ses opět přesvědčil, jak moudré bylo na Kose zavřít diskusi, a jak by tě její administrace postupně zničila. Zase sem vlítla parta rozesíračů, jak dřív (nejdřív jsem myslel, že to tu MichalS moderuje).
Tak Vlku, drž se, přeju Ti sílu, ale nepřeháněj to. To víš, v našem věku …
Takže vše dobré Ti přeje Tacit
Také přeji panu Vlkovi pevné nervy a stálé zdraví. Provokatéři byli, jsou a budou – ke svému trvalému odsouzení spravedlivou většinou.
Zdravím Tacite!!! Rád Vás vidím na skle. Moc rád. Jinak – bohužel nejspíše máte pravdu. Smutné. Čím dál tím častěji si kladu otázku, co mi vlastně vadilo na bolševikovi? Když vidím tu dnešní chátru.
Ne, své syny jim nedám! – německé aranžmá s CZ titulky, nádherná píseň a skvělá atmosféra, podívejte se!
Já také po děkuji panu Vlkovi,ale i za mnohe prispevky.
Pokud si někteří mysli,ze je Rusko agresor,tak je on agresorem ve spojeni s Ukrajinou ovládnout Rusko.
Taky jsem byl ten první pátek na našem náměstí….. a sám….
Tu píseň jsem si poslechl minulý týden na FB, nějaký pisatel tam hned připomněl, že je to pro Ruské matky. Tak jsem mu odpověděl, že to je právě pro ty válek chtivé blbouny. Že to zasahuje všechny. Nějak to nepochopil a hned mne označil asi víte za co. Lidi nic nechápou pokud jim nespadne na hlavu barák,nebo nepříjdou o děti kvůli jakémukoliv konfliktu. Je to trystní jak upadlo povědomí lidí, jak si nechali vymýt mozky.
Vlku, zdravím. Souhlasím, že obětovat pár minut v pátek zapálením svíčky za mír a za mě i za svět bez nenávisti není špatný nápad. Vzhledem k nastavení veřejnosti si tyhle vánoce chtějí ještě užít (a tomu se nelze divit) bych neměl přehnaná očekávání. Ale proč nezískat třeba pár nových přátel, kteří mají podobný pohled na dnešní dění. Jinak obrovská poklona, za činnost, kterou pro čtenáře kosy vykonáváte. Fakt nechápu, jak to dáváte. Šetřete své zdraví. Někdy mám dojem, že ty karty v té naší realitě jsou tak poskládané, že ať děláme, co děláme, tak tomu zlomu neujdeme.
Vlk 12.34
Nic takového není v případě Ukrajiny. Ta podepsala dva Minsky a kdyby je dodržela, žádná válka nebyla.
K tomu jen poznámka. Dnes jak představitelé Ukrajiny (např. Porošenko), tak Západu (např. Merkelová) otevřeně přiznávají, že tzv. minské dohody podepsali pouze z toho důvodu, aby Ukrajina získala čas se vyzbrojit a vycvičit armádu, zejména důstojnický sbor. Nikdy neměli v úmyslu tyto dohody plnit.
Rád sa pripojím k sviečkovej manifestácii tu v našom meste Poprad, lebo asi najhoršia vec by bola zostať apatickým a čakať na nejaké vyriešenie. Mnohí z nás podľahli väčšinovému názoru, že jednotlivec nič nezmôže, ale aj keď by sme mali ostať na tých námestiach osamelí, stojí to za to, ako povedala Matka Teraza:“ Všetko, čo robíme, je iba kvapka v mori. Keby sme to však nerobili, tá kvapka by tam chýbala.”
S pozdravom V.M. Poprad-Tatry
Podle prezidenta Nigerie se zbraně z Uk. konfliktu objevily v oblasti Sahelu v rukou teroristů. Nejen zbraně, ale i bojovníci. Je to na “thegatewaypundit”.
Jinak zdravím a dobrou noc.
Vážený Vlku,
čtu a poslouchám Vás již mnoho let. Děkuji Vám velice za vše, co děláte a především, jak smutné, že je ji opět potřeba, za Vaši statečnost.
Nemyslím si, že protest touto formou dokáže něco změnit. Na to jsou technologové moci již náležitě poučeni. Ale doufám, že se mýlím. Zda má tento protest smysl, i kdyby měl zústat tichým a osamoceným? Ano, má. Má smysl z hlediska vlastního lidství a má smysl pro vlastní čisté svědomí. A má smysl i pro budoucí společnost, pokud by mělo dojít k tragédii, které tak bezhlavě kráčíme naproti. Díky těmto odvážným lidem nebude možno tvrdit to, co se snažili tvrdit naši sousedé svým dětem po poslední celoevropské katastrofě: Wir haben nichts gewusst (My jsme nic nevěděli). A jen díky statečným lidem jim jejich děti mohly tuto větu o 20 let později omlátit o hlavu.
Zúčastnil bych se? Ne, nejsem statečný jako ti, kteří mají odvahu vystavit svůj názor před zfašizovanou a rasistickou částí naší společnosti. A nebudu se vymlouvat na to, že ve své vlasti nežiji. Snad jen doufám, že bych měl odvahu těmto lidem pomoci, pokud by byli pronásledováni. Zatím tomu věřím, tak snad neselžu, pokud k tomu dojde.
Původně jsem chtěl napsat jen komentář, teď je z toho trachtát. A to jsem toho přez půlku smazal 🙂 Tak snad jen 2 myšlenky na konec:
Ta první:
Je jen málo lidí, jako pan Vlk, kteří se válečný, etnický či imperiální konflikt pokouší pochopit z jednotlivých malých krůčků, které vedou ke krokům stále větším, až dojde k mohutnému skoku do propasti. Co se nešťastné Ukrajiny a našeho vztahu s Ruskem týče, sám pro sebe si kladu jeden tento velký krok do začátku devadesátých let.
Vítěz studené války měl možnost si Rusko koupit.
Místo toho se ho pokusil rozkrást.
To nesnímá vinu z původce útočné války. To jen demostruje odpovědnost za naše vlastní kroky bez rozumu, než si opět skočíme.
Ta druhá:
Zde si vypůjčím řeč Karla Kryla z jedno jeho posledních videí. Pan Kryl takto citoval Konfucia:
„Jak mohou lidé zbabělí a nečestní sloužiti knížeti? Takoví se třesou strachem, zda budou schopni úřad vykonávat. Ve chvíli, kdy úřad dostanou, třesou se strachem, aby o něj nepřišli. Začnou-li se třást strachem, aby o úřad nepřišli, není nic, čeho by nebyli schopni, aby si úřad udrželi“
Pevně doufám, že to zabíjení co nejdříve skončí. Že by viníci (všichni viníci) byli potrestáni, v to nedoufám ani náhodou. Ale pokud se to těm, co se třesou strachem povede, pokud se jim povede nahnat desítky milionů lidí na jatka, tak jak se jim to už povedlo, je tu jedna taková věc. Budou nám, dobytku, o kterém ani náhodu neuvažují jako o lidských bytostech, tak tomuto dobytku budou muset dát něco, čím budou vraždit dobytek na druhé straně ostnatého drátu. A nevím, jestli je to dobrý nápad.
S úctou
sociální dadaista
Milý pane Vlku, čtu Vaší Kosu asi devět let. Čtu,čtu a čtu, bez vlastních komentářů a příspěvků. Jinak obecně sbírám informace jak houby v lese . Desítky webů v záložkách jsou můj košík. Čistím, krájím a občas nějakou červavou vyhodím. Občas utrhnu i nejedlou. Dříve mne zajímalo, kam až může zajít tupost a servilnost, kde je dno sebeúcty a profesní cti mnoha novinářů. Dnes už jen porovnávám a hledám střípky pravdy, které jim proklouznou mezi prsty. U Vás je to ale jiné. Celou tu dobu chodím na Kosu jak ke studánce napít se čisté vody. Jste to nejlepší co znám. Díky.
Přeji Vám hezké vánoce a šťastný nový rok (pokud se něco změní k lepšímu, nebo pokud ho alespoň přežijeme). Ale hlavně Vám přeji pevné zdraví, aby jste mohl pokračovat dál (a mě nevyschnul pramen).
S úctou Milan Nakonečný
P.S. v Táboře také nic, ale v pátek půjdu znovu
Je to jednoduché, kdo opravdu nechce poslat své syny a vnuky do „války velkého rozsahu“, ať přijde a beze slova posvítí pro život svých potomků. Nic složitého v tom není…