Co najdeme v migračním paktu


pro Kosu  otevřel A

Nelze  jinak  než  vypustit  na Kose  dalšího skvělého Kaisera, kterého pro  náš  web  uvolnil A. Nemá smysl vést nějaké  další řeči.

Co najdeme v migračním paktu

Minulý týden Evropský parlament těsně odhlasoval tzv. migrační pakt. Málem bychom se o tom nedověděli, nebýt pokřiku opozice doma a ovšem blížících se eurovoleb, kdy o migračním paktu byli přinuceni v televizní debatě (CNN Prima News) diskutovat i lídři českých uskupení kandidujících do europarlamentu.

Nad paktem není zjevně shoda v řadách vládní koalice, ačkoli vláda osobou ministra vnitra Víta Rakušana loni v létě pakt na rozhodující radě ministrů podpořila. Před dvěma měsíci, kdy se text lehce pozměněný z jednání s europarlamentem do Rady vrátil, už se jen zdržela hlasování. Tímto způsobem se jí podařilo zaujmout odstup od dohody ve chvíli, kdy už její zdar nemohla ohrozit, ani kdyby chtěla. Nikdo se nenamáhal veřejnosti řádně vysvětlit, proč vláda učinila tento krok stranou, jaké změny prosazené europoslanci ji tak iritovaly. Prý to bylo změkčení podmínek v detenčních vazbách, kde by se měli nelegálové soustřeďovat po vstupu do Evropské unie, a prodloužení lhůt pro vyřizování žádostí.

Tomuto obsahovému výkladu konkuruje výklad reálpolitický, podle něhož si koalice Spolu s nějakým zpožděním uvědomila, že když vicepremiér Vít Rakušan loni v červnu na radě ministrů vnitra pakt odsouhlasil, podepsal se pod něco, co vnitropoliticky půjde hájit jen stěží. Části vládního tábora hlavně nechtěly, aby pakt a jeho kontroverzní místa budily jakoukoli pozornost. Předsednictvo ODS se pokoušelo (neúspěšně) donutit svůj poslanecký klub v Evropském parlamentu, aby pakt když ne přímo podpořil, tak se aspoň zdržel hlasování a hlasy proti paktu neupozorňoval na to, že tu bylo právě přijato cosi sporného. Manévr s vymlčením ale nevyšel. Taky proto, že zbytek visegrádské čtyřky dává svůj nesouhlas ostře najevo, že Viktor Orbán, Robert Fico a ovšem i Überevropan Donald Tusk hned po schůzi Evropského parlamentu oznámili, že tzv. relokace uprchlíků do svých zemí budou bojkotovat. Petr Fiala naopak tvrdí, že dohoda žádné relokace v žádné formě neobsahuje.

Podhoubím, z něhož Pakt o migraci a azylu vyrostl, je faktický souhlas s masovým přistěhovalectvím do Evropy, které by jen bylo dobré přesměrovat z divokého řečiště, jímž je nelegální migrace, do regulovanějších vod. Tedy méně převaděčů a chatrných člunů ve Středozemním moři a více migrace řízené. Tu divokou migraci, která zbude, je pak žádoucí buď vracet – a tím kazit obchody pašerákům –, anebo aspoň migranty po EU rozprostřít tak, aby frontové země typu Itálie nenesly celou zátěž. Když obrysy paktu vznikaly, bylo už zřejmé, že zátěž, kterou je třeba rozdělit na vícero zad, nebude malá. Za rok 2022 byl v EU podán asi jeden milion žádostí o azyl, dvakrát víc než o rok dřív.

V textu dohody nalezneme přísnější prověrky totožnosti běženců (včetně takových detailů, že biometrické údaje se nově budou snímat i nezletilým), systematičtější registraci, jednodušší procedury a rychlé rozhodování o některých žádostech. Podstatná část procesu se má ideálně odehrát v jakýchsi detenčních centrech. Ta budou vznikat kolem vnější hranice EU, sice už uvnitř Unie, ale po vzoru mezinárodních letišť by v nich měla platit presumpce „nevstupu na území“. Ve chvíli, kdy je žádost zamítnuta, má být žadatel z detenčního centra vyexpedován mimo území Unie. Ovšem na variantu, kdy ho vyhlédnutá země nehodlá přijmout, pakt nemyslel.

S touto částí paktu čeští politici od SPD po ODS nemají problém, naopak. Pouze Pirátům vadí přílišná tvrdost, europoslankyně Markéta Gregorová tomu říká „snižování humanistických standardů“. Proto i Gregorová a její pirátští kolegové v Bruselu hlasovali proti paktu takříkajíc zleva.

Většina českých europoslanců hlasovala proti paktu takříkajíc zprava. Jak známo, pakt je nakročením k tzv. uprchlickým kvótám, už jednou protlačeným a pak, když odezněla migrační krize let 2015–2016 a státy Visegrádu setrvaly v odporu a ve svém obstrukčním naladění, vyhaslým.

Jsou to kvóty, nejsou?

Na otázku, jestli v paktu dostaneme přibaleny kvóty, jsou dvě protichůdné odpovědi, a samozřejmě nemohou platit obě najednou. Že České republice žádné kvóty nehrozí, tvrdí především ministr vnitra Vít Rakušan. Proti fámám o tom, že k nám EU začne přidělovat běžence, vnitro před časem dokonce nakupovalo reklamní plochy ve městech a u drah. Opoziční politici Andrej Babiš i Tomio Okamura trvají na tom, že kvóty se skrze migrační pakt vracejí. Při bližším pohledu do textu zjišťujeme, že odpověď není jednoznačná a že o tom, jestli má pravdu Rakušan, nebo Okamura, rozhodnou teprve život a právní praxe.

Autoři paktu byli při psaní zřejmě vedeni myšlenkou, že není možné, aby v náporu migrantů frontové země zbytek EU nechal samotné. Takže po přijetí paktu například Itálie oznámí, že už nezvládá příval běženců, Evropská komise konstatuje, že Itálie se ocitla pod migračním tlakem, případně v krizové situaci (žádná předem daná čísla pakt pochopitelně neuvádí, při posuzování záleží na úvaze Komise), a rozhodne, kterému ze dvou režimů ta situace odpovídá.

První režim je pro méně vyhrocené situace a jmenuje se Nařízení o azylovém a migračním managementu (AMMR), druhému se říká Krizové nařízení. První režim předpokládá měkčí, druhý direktivnější řešení. V režimu AMMR Evropská komise může navrhovat, aby se od frontových států odebralo tolik a tolik žádostí o azyl, a pokud se nepřihlásí dostatek dobrovolníků, tedy vlád, které by si mezi sebou rozebraly aspoň 60 procent ze stanoveného počtu žadatelů, nastupuje náhradní mechanismus. V tom je členským státům direktivně přidělena příslušnost k vyřízení tolika žádostí, kolik jich zbývá do oněch 60 procent. V režimu Krizového nařízení může Komise navrhovat, že se takto nuceně rozdělí i 100 procent relokací.

Ale pozor. K projevu solidarity mají členské státy v obou režimech na výběr ze tří možností: 1) fyzicky převzít ilegála, což jsou relokace, 2) vyplatit se 20 tisíci eur za každého ilegála, kterého stát fyzicky nepřevezme, 3) vyplatit se věcmi v hodnotě 20 tisíc eur: stany, spacími pytli, konzervami, eventuálně vysláním policistů nebo humanitárních pracovníků. Na tomto místě paktu se výslovně uvádí, že musí být plně zohledněna možnost přispívajících států vybrat si mezi různými druhy solidarity.

Tedy pravdu má Rakušan? Ne tak rychle. Podle krizového nařízení rada ministrů na návrh Komise přijímá implementační rozhodnutí a v něm „plán solidární reakce“. Ten má obsahovat „celkový počet relokací nutných k vyřešení krizové situace při plném uvážení posouzení situace Komisí“, ale už bez výslovného požadavku na respektování výběru solidárních příspěvků členskými státy (článek 4 odst. 5 písm. b, bod I krizového nařízení). Takže členské státy si sice vybírají formu své pomoci, ale rada stejně musí vyřešit situaci tak, aby se ke kýženému počtu relokací nějak dospělo? V tomto místě pakt nejspíš zakládá na slušnou právní nejistotu.

Rakušanova výjimka

Zastánci paktu někdy tvrdí, že převzetí starosti o konkrétního migranta, tzv. převzetí příslušnosti, se – opět – nerovná převozu konkrétního člověka k nám. Jako by to byl jen administrativní úkon, byrokracie na dálku. Logika věci však napovídá, že reálně to nepůjde. Podle migračního paktu totiž žadateli vzniká nárok na sociální pomoc právě ve státě, který je pro něj příslušný, který vyřizuje jeho žádost o azyl. Právník a bývalý náměstek brněnského primátora Robert Kotzian si o výkladu paktu koresponduje s ministerstvem vnitra. Vnitro se v odpovědích Kotzianovi drží právního výkladu, podle něhož je členská země příslušná jen za toho žadatele, který už v ní fyzicky přebývá. Čeští úředníci se odvolávají na korespondenci mezi ministerstvem a Evropskou komisí. Jenže pak by celý ten vynález s přebíráním příslušnosti za frontový stát byl proti odpíračům „solidarity“, jako jsou země Visegrádu, úplně bezzubý. Navíc by, dovozuje Kotzian, sloužil k legalizaci pobytu ilegálů – v Německu, ve Francii, v Nizozemsku, v zemích, kam by většina běženců stejně směřovala, kdyby Evropská unie ponechala migračním proudům volný průběh.

A konečně je tu Rakušanův ukrajinský výdobytek. Loni v létě jsme se od ministra dověděli, že prosadil, aby nám byli k dobru přičteny statisíce Ukrajinců, které republika přijala po invazi Ruska na Ukrajinu. I tady bližší pohled napovídá, že skutečnost bude složitější: Ukrajinci u nás mají status dočasné ochrany. To je jedno z asi dvaceti kritérií, jež Evropská komise může vzít do úvahy a členskou zemi zprostit povinné solidarity dejme tomu s Itálií. Mezi dalšími kritérii pro Komisi vidíme počet nezletilých běženců bez doprovodu, počet ilegálů, kteří sice neplní podmínky pro vstup do země, ale už v ní jsou, přijímací kapacitu země…. Opět bude záležet jen na Komisi, jak které kritérium zváží.

Člověka nad migračním paktem, touto velkou právnickou dvojtečkou, napadá, jestli by nebylo lepší, kdyby pravomoc v azylové a přistěhovalecké politice zůstala tak jako dřív členskému státu.

ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

Nezvládám a zase  nezvládám. Tohle  téma  jsem  si původně  vyhradil pro sebe a  svou  analýzu. Ale  skutek zase utek.  Protože  nestíhám.

Takže  jsem A  vděčen,  že  mi otevřel tohoto Kaisera.

Napíši  natvrdo  to, co on  naznačuje. Fiala a  Obludárium a především  ministr  vnitra  Rakovina jednoduše  a  drze  lžou!  Migrační  pakt odsouhlasili a  nyní dělají, jako že  se  od něj  distancují. Protože  z  toho nejspíše  bude žhavé  téma  před  volbami  do Europarlamentu!

Kolik  je  v republice  asi tak voličů, co s Migračním paktem souhlasí, pokud  pochopí  o čem vlastně je? Tipnu si  -max. 5%.  Většinou sympatizantů  Pirátů a zaměstnanců  Rozumkovy  neziskovky  a pod.

Ten pakt  je  totální průšvih, což už   ví  i totáleurohujer Tusk z Polska.

Jen u nás  děláme,  že  nic,  že my muzikanti a všechno  v  pořádku, protože  brambory,  omlouvám se  jsou na  řádku. Opět omluva  na  řadě  do České  republiky.

Ano  jedna  možnost  pro nás  je  vyplatit se  z  toho.  V trestním kodexu  se  tomu  říká  raketýring, nebo li  vybírání  výpalného. Eurokomis  se  chová  jako  gangy  ve  velkých  amerických a  balkánských  zemích – kde vybírají  poplatky  od  obchodů, restaurací a firem  z jimi ovládaného  regionu za  tzv. ochranu.

My  to výpalné  budeme posílat  do Bruseli.  Té hodné a  nejchytřejší komisi, která  lépe  než  my  sami ví, co je  správné a pro nás  nejlepší. S  Fialovým a  Rakovinovým souhlasem a požehnáním. Jenže  oni tam nebudou posílat  SVÉ  penízky, nýbrž  ty  naše společné! A  budou se při tom tvářit, jako že  je  to nanejvýš  dobře.  V poslední Trikoloře  na  SV SK kolega Intibo  pustil záznam, kde Rakovina  přímo říká  – že  se těší  na  dobu , kdy  nám skončí  tzv. ukrajinská výjimka  – viz  Kaiser  výše, protože se  Ukrajinci  usídlení  u nás se  prý  vrátí  zpět do své  země  ji  znovu vybudovat. Za mne  sice  totální blábol  – kdo z Ukrajinců  tady bude moci  slušně  zůstat,  tak se rozhodně  do  Zelenského ráje  nevrátí. Ale  to v  tomto okamžiku  není vůbec  důležité. Ukrajinská  výjimka  jednou  skončí.  A pak ČR  nezbude  než  bruselským  raketýrům  za  odmítnuté  migranty  platit!!!  Protože  žádná  vláda  si v historicky  dohledné  době  netroufne  je  do Česka  dovážet.

Takže  výpalné.  Aby  bylo úplně jasno  – za  jednoho odmítnutého  20 000Eur na  dřevo!  Tedy  500 000Kč. A nikoliv  jednorázově, nýbrž  každý  rok, co ten odmítnutý  ilegál bude na  území EU!!!

Pokud  si  to  ještě  dobře pamatuji, pak nás  stejný  Brusel  v na  vrcholu  migrační tsunami  hodlal obmyslet  cca  30 000 přidělenými migranty.   Když  si  ta  dvě  čísla  vynásobíte,  pak v takovém případě  zacálujeme  za  tuhle  kvótu   15 000 000 000Kč.  každý  rok!  Ano,  15 miliard. V době  kdy je nám opakováno, že není na  důchody, zdravotnictví, školství, prostě  na nic s výjimkou zbrojení.A  že se musíme  uskrovnit!  A  to se bavíme  o pouhých  30 000 ilegálech. V jednom roce. Další  rok jich může  být  dalších  30 000 nebo  třeba také  50 000 a nebo  třeba  „jen“ 5000. A tak dále každý  rok! Jak  dlouho by  tohle  asi státní rozpočet vydržel?

Viděl  jsem  Rakovinu v  TV  v  diskusi  o migraci. Kdy se  zástupce  za  ODS  a ANO ptal, kde  že  v migračním paktu  jsou ty  kvoty? O čemž  se vede  rozhořčená  diskuse.. Jsou tam, nejsou?  Ptá se i Daniel  Kaiser.

Já  tohle  nehodlám  řešit. Protože  systém  předpokládaný  migračním paktem je  daleko horší  než  kvóty. Ty  by  byly  stanoveny  alespoň zcela  jasně podle  nějakého pravidla. Jenže  pakt  dává  Bruseli a  nadevropským papalášům  daleko  větší  moc!! Žádné  kvoty! Oni a jedině oni  mají  možnost a především právo, kolik  která  země, dle jejich  uvážení, MUSÍ přijmout  ilegálů nebo za ně  platit  těch  20 000Eur  resp.  500 000 Kč  každý  rok!!! Jen tihle  superpapaláši.  A nikdo opakuji NIKDO  nemá právo cokoliv  namítnout!!!

Tohle  odmávlo v  Bruseli Fialovo  Obludárium  prostřednictvím  tragického ministra  Rakoviny!  Ostatně  taková  rakovina  přeci  je….

P.S:  na  toho Rakovinu mám copyright!

Příspěvek byl publikován v rubrice Hodina vlka se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.