Mnozí z vás dnes pravděpodobně očekávali, celkem oprávněně, že budu komentovat ostravský sjezd sociální demokracie. Rád bych a ne že by řádově kolem včerejší 20hodiny, kdy jsem klepal tyto řádky, nebylo o čem. psát. Ale logicky jsem se rozhodl počkat. Až bude dění kompletní. A zejména volba místopředsedů a také nějaké programové věci. Takže si ještě budete muset počkat.
Věnujme se proto události, řekněme – podružné, leč dobře charakterizující naši popřevratovou dobu v komplexu – dražbě kopřivnické Tatry. Bylo to včera rychlé – chebský exekutor byl s celou záležitostí – tedy prodeje kdysi jedné z vlajkových lodí českého průmyslu a jeho technologickou pýchou, hotov za necelých 25 minut. a směšných 176 melounů – hotov. Potřetí bouchl kladívkem a šmytec – Tatra patří čerstvě založené firmě Truck Development. Ta, podle obchodního rejstříku patří jakémusi Marku Gavlasovi. Snažil jsem se cosi o něm zjišťovat na internetu a výsledek je velmi bídný.+
Jediné, co je jisté, je skutečnost, že jde o figuru spojenou s finanční skupinou J&T, což dokazuje i bližší prohlídka statutárních firem, ve kterých objevíme jeho jméno. Případní zájemci naleznou Gavlasovo momentální multiangažmá zde: http://rejstrik-firem.kurzy.cz/osoby/marek-gavlas/. Nicméně, že by někde byla nějaká uchopitelná informace o novém/ nových nabyvateli/nabyvatelých? Tak to ani náhodou.Člověk Gavlas vám prostě z internetu nevypadne. Takže? No prostě být jedním z těch 1400, kteří ještě pořád jsou na výplatní pásce Tatry, měl bych z něj husí kůži.
Jistě je známo jen to, že Gavlase při koupi financuje opět J&T. A prý výroba poběží dál, jen že bude vyměněn management.
Nikdo se sebeméně nehodlá obtěžovat s nějakým vysvětlením. Třeba v naprosto nejpodivnější podobě té dražby totiž, jak to, že vůbec nějaká dražba je a nikoli, jak by se nabízelo logicky – konkurs, když se uskutečnila kvůli elementární neschopnosti Tatry splácet své dluhy. Zejména vůči svému dlužníku největšímu firmě Composite Com. Ta patří jistému Jaroslavu Strnadovi, velkoobchodníkovi s vojenským materiálem. A pokud si ještě pamatujete předvčerejší článek o soukromníkovi, který má ve skladech několik desítek plně bojově funkčních tanků, pak vězte, že jejím majitelem je tenhle pán také. Jak snadno uvidíte na fotografii na tomto linku, kde se s nimi nechal vyfotit / mimochodem, je zjevné, že nejde o žádný šrot/
Zde se dozvíte spoustu dalších detailů o Strnadovi i Tatře.
Zcela nedávno privatizoval jednu z posledních zbrojovek v držení státu – Opravárenský závod ve Šternberku. Všichni měli za to, že Composite Com, která měla v Kopřivnici pohledávky za 650 milionů. Všichni měli za to, že dražbu organizuje pro sebe a Tatru převezme. A ejhle – ona do té dražby, stejně jako NIKDO další už nešel! Přesto, že dražební výnos nekryje ani 1/3 její pohledávky….Divné, že? Přidejme k tomu ještě informaci, že J&T. měla odkoupit pohledávky za draženou firmou od ČSOB…. A tvrdý zbrojařský byznysmen Strnad tomu jen tak zpovzdálí přihlíží, aniž by řešil těch skoro 400 melounů, co má dnes zamrzlé v Tatře.Moc divné. Nerozumím tomu.
Management firmy, vlastnící, podle informací tisku, majetkové podíly v ní, kupodivu také neklade nejmenší odpor. Jen tiše a přihlíží. Přestože jim musí být jasné, že přicházejí o značný majetek i dobře placenou práci. Divné, že? Ale jsou to skuteční majitelé?
Včera na Radiožurnálu prodej Tatry komentoval šéfredaktor časopisu Euro – Páral. Tvrdý pravičák, klasického střihu. Českého. Před Listopadem byl komoušem. Z toho vypadlo, že je vlastně otázka, kdo byl opravdovým majitelem v Kopřivnici. Protože podle jeho informací ji měl vlastně ovládat jakýsi indický miliardář, který ji používal jako svůj korupční nástroj při velkých kšeftech s armádou své země….
Vše ukazuje, že páteční dražba Tatry není řešením jejích problémů Ani těch finančních. Jen dalším velkých čachrů kolem ní. Asi ještě o ní hodně uslyšíme.
Ale ještě jedna věc – nemohu si nevzpomenout na interwiev i Hned s Janem Stráským o Klausovi a privatizaci, který vzbudil minulý týden naprosto mimořádný ohlas ve veřejnosti a na jednu jeho konkrétní pasáž.Dám tu otázku i odpověď sem celou:
.
HN: Takže to byl záměr? /nechat při privatizaci rozkrást firmy v držení státu, pozn vlka/
Záměr to jistě nebyl, ale všichni to podvědomě cítili. Už tenkrát se říkalo: nejlepší by bylo zhasnout, ať si to šikovnější rozeberou. Celý spor o privatizaci, ono vytvoření fondů, které nám pak někam utekly, bylo vedeno myšlenkou akumulovat kapitál do rukou několika lidí tak, aby si mohli sáhnout na velké podniky. Tak, aby se Škodovka nemusela dávat Volkswagenu, proti čemuž Klaus vždycky byl.
Takže ano. U Škody MB Klaus neuspěl. Firmu získal VW. Za to u Tatry měl s kuponovkou plný úspěch…..
Myslím, že dnes v oné dražební místnosti v Chebu měl určitě být pěvecký sbor, který by uvedl dražební taškařici zpěvem popěvku .. Buď sláva mu, on je pašák! Za privatizaci Tatry by si tu zpívanou Klaus určitě zasloužil….
A ještě něco. Slibuji, že příští týden se k privatizaci Tatry na Kose vrátíme. Velmi fundovaně a vhledem za kulisy. Můžete mi věřit, že to bude i pro pamětníky moc zajímavé čtení. Více zatím prozrazovat nechci. Počkejte si. Bude to stát za to.
Připomenuta správně privatizace Škody Mladá Boleslav. Připomenu též kdo ji privatizoval : česká vláda Petra Pitharta! Jediná povedená privatizace. Sem pracky Klausova klanu naštěstí už nemohly hrábnout.
PP byl též jediným oznamovatelem pokusu o korupci v historii všech českých vlád a jejích předsedů či ministrů . Ten usvědčený lump dostal podmínku, zcela v intenci naší justice.
Čest politické památce PP! A to lidovce nemám od určité doby (shoduje se s nástupem nového antikomunistického řezníka Bělobrádka do vedení) rád…
Abych nezapomněl, k privatizaci Tatry : tady je každá jednotlivost, každý byť těžko vyšťouraný detail, každé usvědčení, každé konkrétní faktum nadbytečné. Takže já osobně se na další detaily této kauzy netěším.
Systém v naší republice je třeba změnit, ne se zahlcovat miliony jednotlivostí, byť ty ten obraz skládají. Někdo si jej už ale složil a zná výsledek. Někdo skládá, skládá, skládá …. jako ten Sisyfos.
Pithart je dokonalá politická mrtvola (chvála Bohu) a Bělobrádek Vás nevykrví. Nemá na to koule.
Odešel z politiky dobrovolně a v pohodě. Na rozdíl od politickýcjh mrtvol skutečných. Škoda jmenovat. Jsou jich u nás tisíce, a většina z nich se politikou stále živí.
Mnohé mrtvoly se zase o vstup do politiky marně pokoušejí 🙂
Petr Pithart na mne vždy působil, jako jeden z malá v politice, že je slušnej člověk.
komunista nemůže bejt slušnej člověk
K Petru Pithartovi – již nežijící česká filozofka Božena Komárková o něm před delším časem psala jako o slušném člověku, když byl těsně po škole. Nedělám si iluze, že ve vysoké politice morálně neokoral, ale za slušného člověka jej i já považuji. Jeho generace byla vhozena do zcela nového prostředí, štiky se v něm naučily plavat docela rychle, ale on nebyl v tom českém rybníku za štiku – spíš za kaproidní morální autoritu, navzdory posmívaným „dvojdomkům“. Bez takových tichých pithartů by to u nás ti hluční i skrytí všehoschopní válcovali daleko víc.
A že byl u komunistů? Vždyť i já jsem byl v SSM, a myslel jsem to upřímně. Lidi primárně nerozdělují odznáčky na klopách, lidi primárně rozděluje zbrklé nálepkování.
Ano, i postavou připomínal spíše sumce nežli štiku…. 🙂
Já na to taky dneska čuměl jak tele na nový vrata. Piškumpré a krucajdá a žumpajdá a hujajá, zdar, zdar, zdar.
Připadám si, jak kdybych se vrátil do první půlky devadesátek. Nevěřill bych, že je tohle ještě dneska možný.
Po druhé světové válce se taky většina lidí radovala z konce utrpení. Výsledek byl úspěšný. V půlce devadesátek se také radovali – zbytečně.
Teď mají tutéž naději po studené válce proti občanům ze strany tzv. pravice a tzv. středu ve vítězství levice a tak žumpajdá a hujaja. Já se vůbec nedivím. Doufám, že výsledek bude znovu úspěšný 🙂 . Ale bude to trvat dlouho … ta válka napáchala velké škody. Popis historie Tatry je jedním ze střípků skládajících tu hrůzu.
Vlku, znovu musím napsat, nemohu číst Vaše texty na podobná témata, bez toho abych se opět, pokolikáté už , nerozčílila. Ačkoliv s Vámi v mnohém nesouhlasím, to co v této oblasti jste schopný zjistit, analyzovat a velmi trefně popsat, je skvělé. Jenže po přečtení pak propadám zase rezignaci,a s tím souvisí zase ten můj nesouhlas s Vašimi dalšími názory. Vždyt i Vy musíte vidět, že takhle to dál nejde a že ČSSD s tím skutečně nic neudělá, kdyby chtěla, tak alespoň z jejích řad čteme to co píšete Vy.
Je možné dvojí vysvětlení, bud nechtějí nebo jsou to debilové, Ale bohužel i z řad KSČM se takové informace nedozvíme. Takže je to pro mě naprosto v ……………….
Víte to kočko o komunistech tak jistě? Sledujete výstupy a hlasování komunistů v PS, čtete Haló noviny, čtete jejich blogy ? Já jen to první a bohatě mi to pro má zjištění stačí …Chtějí, ale zatím nemají tu parlamentní sílu.
Asi sesprávně domníváte, že ČSSD a ani KSČM se současnou situací nic neudělá i když v sociální oblasti mají dobré úmysly. Ale ani jedna z uvedených stran nedokáže odpovědět na tu základní otázku – KDE NA TY DOBRÉ ÚMYSLY VZÍT PROSTŘEDKY. Protože prostředky ze současného zdanění (i když zavedou progresívní daň) na to nestačí. Soukromí vlastníci dříve státního majetku si vždy najdou cestu, jak „své“ zisky vyvést z ČR. Umožňují jim to současné zákony. A pokud nebudou mít možnost zisky firem vyvést , zavřou podnik a přestěhují jej do oblasti s lacinější pracovní silou a příznivější (pro ně) legislativou (to jsou následky GLOBALIZACE KAPITÁLU). Jediná možnost, jak jim v tom zabránit, je ZESTÁTNIT VEKÉ FIRMY A BANKY. Proto také byla ČR horempádem vecpána do EU, kde o „zákonech“ rozhoduje nadnárodní kapitál prostřednictvím zaplacených byrokratů (viz kvóty na výrobu cukru). A nyní nezbývá, než si počkat, až ke stejnému názoru dospěje většina ve Španělsku, Portugalsku, Francii, Itálii a v Řecku a uskutečnit GLOBALIZACI PRÁCE.
Zapoměl jsem se představit – mám zde nick Ernest.
Teď řeknu názor amatéra. Tatra ( ale nejen ona, také PRAGA, LIAZ, AVIA, později ROSS, KAROSA ), abych jmenoval hlavní firmy z automotive průmyslu, z té části užitkových vozidel, které stály v roce 1989 na nové startovní čáře, měly zhruba 3 možnosti.
1.
Nechat toho a jít do kytek.
2.
Zapřáhnout svůj vagónek za nějakou silnou zahraniční firmu v oboru.
3.
Zkusit českou cestu.
TATRU nejspíš už na začátku pohřbil Dlouhý, když ji daroval americkým manažerům, kteří ji řídili na dálku pomocí faxů. Ale pan Hudec bude vědět víc. Soudek se pokusil o ad 3. myslím, že rozumnou úvahou o koncentraci tohoto automotive byznysu pod značku Škoda ( Plzeň ), ale bylo už pozdě.
Škoda ( MB ) byla nadirigována směrem ad 2, ale je důležité říci, že zde šlo a jde o B2C byznys, ne o B2B jako v případě náklaďáků a autobusů. Ostatně na Škodu ( MB ) si VW brousil zuby už od konce šedesátých let, kdy odtud přišla první nabídka.
Jestli je B2C byznys v oblasti automobilového průmyslu čím dál investičně náročnější, vzpomeňme na heslo AUDI „Vorsprung durch Technik“ a držet krok zvládá čím dál méně automobilek, u užitkových vozidel to platí dvojnásob, neboť zde podléhají investice do technologií delší návratnosti. A tak je to v automotive boj o každý halíř a masivní nasazení optimalizací pomocí ICT všude, kam se podíváme, od vývoje po výrobu a servis.
No a stačí se podívat na dnešní záběry do montážní haly TATRY, z dob poslední inovace bolševikem, provedené v roce T 815 z osmdesátých let, se toho zde mnoho nezměnilo. Amatér Laco nechápe kromě mnoha jiných věcí, jak se zde například může tak plýtvat energiemi v halách 20 metrů vysokých. Ale to je drobnost. Podstatné pro přežití Tatry je
1. marketing a obchod
2. vývoj
3. ekonomika
Ostatně jako u každé firmy, která má prosperovat. Nejspíš všechny tři body byly českou hloupostí podtrženy a vznikla tak vytunelovanost této firmy ( kromě díry ekonomické, která přímo vyvolala dražbu ) vyjádřená v letech shodná s délkou panování Pravdolásky sro a Penězažnaprvnímmístě a.s. v této zemi. Takže 24 let propadu v technologiích, ztrátě trhů a tím i ekonomice.
Začalo to zrušením RVHP, pokračovalo politickou nenávistí vůči hlavnímu zákazníkovi plus podporou Dalajlámy, takže nenávistí vůči druhému potenciálnímu zákazníkovi, jako bychom byli my hlavní světový četník. Pokračovalo zapojením amerických manažerů a firmy, což je spolehlivá cesta do kytek ( Aero ). Tak to tak muselo dopadnout. Havloviny a Dlouhoviny se podepsaly na tom, že se statisíce lidí třesou o existenci, Klausoviny až v druhé řadě.
Protože…… příklad obnovy Zetoru ukázal, že Klausova česká cesta, ad 3, je možná. Cesta ad 2 se prý u Tatry také nabízela ( Mercedes ). Nejsem si jist, zda by byla tak úspěšná jako u VW. Ale je fakt, že Mercedes má v Rusku fabriku.
Jó pravdoláskaři ti budou škodit Česku ještě dlouho.
Pravdaaláska je pro naši zemi véélmi ale véélmi drahý luxus.
Plně s váma souhlasím napsal jste to dobře jen bych dodal ,že TATRA si může za svou situaci tak trochu sama v době kdy se rozhodovalo o vaši popsane cestě 2 tak zvítězila hrdost my to zvládnem přece sami a to byl kámen úrazu a následný dnešní stav.
To je pravda, ale jednu podstatnou věc zmínil i Admirál níže. A totiž, že Tatra přišla o svá odbytiště na východních trzích. Neznám podrobně tamní situaci v devadesátých, ale zajisté zde hrála své i pravdoláskařská politika, pro kterou byl a je východ hnus a póvl, takže Tatra při přechodu od státního řízení k tržnímu dojela i na jakousi módní vlnu.
Je třeba říci, že ono RVHP nebylo tak nevýhodné, jak se dnes píše. Zaručovalo nám v určitých oborech odbyt výroby a přitomto ekonomiky ostatních států VS netrpěly. Dnes to EU řeší pomocí dotací a ve propspěch koncernů, které si tímto (prostřednictvím nařízení EU) udržují ceny na patřičné výši, aby jim neutíkal zisk následkem konkurence (viz cukerné kvóty, kvóty na výrobu masa, mléka, obilí, železa), což v RVHP nebylo.
Paen Grösslingu,
moje paměť je už chabá, a s Tatrou v Soudkových barvách jsem měl výpadek při samotném začátku (hospitalizace tenkrát v r.1995). Ale počkám co tu od vlka zazní příští týden a případně se pozeptám povolaných, budou-li ochotni, kteří u toho byli blíže.
Vaše členění 1. , 2. , 3. , je, myslím, správné. Ale sen o „autmomobilové divizi“ Škody Plzeň se ukázal jako nasplnitelný. Z důvodů, o nichž tedy asi příští týden na základě vlkova článku. Docela se na něj těším, protože mám pocit, že se vlk vrací do formy.
Jenom poznámku pro Laca: Soudek nezkoušel českou cestu Soudek byl klasický tunelář a měl na firmu – nevím jestli si pamatujete – Nero. Soudka jsem zažil osobně a byl to zážitek pro bohy 🙂
Ne, Soudek nebyl klasický tunelář. On se tunelářem postupně stával. Pak to ale stálo za to.
S firmou Nero to bylo tak, že existovaly firmy toho jméne dvě – NERo a NERO (pokud si vzpomínám, nechce se mi teď do archivu, v každém případě už dávno tomu, co skončily v konkurzu obě). Jedna byla pro malé tunely a druhá k tunelu velkému. Ostatně to vše jsem už dávno objasnil ve svých memoárech :-), které mapují Soudkovu šestiletou etapu ve Škodě Plzeň, čímž není řečeno, že je tam napsáno vše. Jistě jsem spoustu věcí nevěděl (třeba události kolem Tareka Bechary) a některé také psát nechtěl.
vlku, promiňte, že tu trochu odbočím, ale nedá mi to. Auditoriu pro pobavení.
Pro Škodu Plzeň pracoval v 90.letech jeden Iránec, naturalizobvaný zde v ČR. Jeho jméno znám a občas se potkáme a klábosíme, ale nechci ho tu jmenovat abych mu neublížil, což už jsem nevědomky jednou udělal. Tlumočil nám při návštěvách Teheránu.
Nu tohoto Peršana (národnost, nikoliv přezdívka) jsem před doslova pár dny potkal a on se tázal, zda nemám nějaké spojení na Soudka. Musel jsem (zcela výjiměčně popravdě 🙂 ) odvětit, že nemám žádné spojení na toho člověka od 5.1.1999. Nu a on si mi postěžoval, že mu bývalý GŘ Škodovky dluží dva miliony a že strašně moc potřeboval půjčit ještě 800 tisíc, aby údajně mohl rozjet velký projekt v Rusku za 160 miliónů dolarů (já už těch smailíků nechám, tady bych se usmajlíkoval) a vrátit celou částku. Tak si můj kamarád Peršan prý půjčil tu novou částku od bráchy a od té doby prý milého věřitele marně shání. Nevím, jak to měl pojištěné smluvně, ale prý šel právě od exekutora.
Nu, tolik k pádu velikána – od miliard ke statisícům… (a zase smajlík, co se dá dělat).
Pane Grösslingu, ještě mě tak napadlo – nemohu si vzpomenout, jak se jmenoval ten člověk, co to z Roudnických strojíren vytvořil? Jeden čas řediteloval pod Soudkem LIAZu, ale praskly na něj rychle nějaké čachry a tak odtud musel odejít.
Pane Hudec tu informaci najdete na http://www.justice.cz u IČ 614 57 591. Dokonce tam máte i krajana. Tato firma vyvinula Tatru pro armádu jako náhradu za Pragu V3S. V rámci konkursu pak celá dokumentace, včetně funkčních vzorků přešla na Tatru, které to o něco prodloužilo život. A celé to fungovalo ne v Praze, kde je zapsáno sídlo, ale ve firmě, kde se točil film Marečku podejte mi pero, včetně té lokomotivy a Sovákova opékání buřtu ve výhni v kovárně, vše autentické. Na orátka to mělo, na auta ne.
Díky. No jasně. Autovel a ing. Velíšek. A konkurz v červnu 1999 – sypalo se to všechno jak domeček z karet. Byl to tenkrát náramný propletenec. Honza Mosinger pracoval se Soudkem při jeho první škodovácké misi (hned na rozhraní let 89/90 jen jako GŘ, nikoliv spolulvastník). A pak s ním odešel do firmy NERO a pak se s ním nějak nepohodl a pracoval s Velíškem. Docela šikovný hoch to byl, s náramným smyslem pro humor. Vzal si ředitelku škodováckého muzea, kamarádku mojí Labutě. Tady na vsi se všichni známe….
To jsem po.ral. Zaměnil jsem věřitele a dlužníka, takže to ztratilo smysl. Takže místo „věřitele“ prosím doplňte „dlužníka“.
Podstatné je, když už mám slušný výrobek, mít ho kam prodat. Tatry jsou specifické, dobré nákladní auto pro špatné silnice.
Před rokem 89 hlavní zákazníci Rusko, Čína, armáda.
Armáda se po roce 89 redukovala, když už od tamtud něco přišlo, byly to drobty.
Pokud chci masivně dodávat do států, jako je Rusko a Čína, musím s nimi být zadobře.
Dostat se nové trhy je velmi, velmi obtížné. Neobsazené neexistují a ty ostatní jsou ostře střežené.
V Rusku nastal po roce 90 zmatek, byly narušeny dlouholeté vazby. To se dalo s trochou prozíravosti za pomoci státu překlenout. Každému soudnému je jasné, že Rusové díky svému nerostnému bohatství budou vždy solventní zákazníci. Bohužel, scházela jak vůle, tak prozíravost.
Asi jako u nás po roce 89 ve všem.
Pane Admirále, zdravím na můstek.
Myslím, že se v jedné věci mýlíte, že Čína velkým odbytištěm pro Tatru nebyla nikdy. Ale nejsem si zcela jist. Určitě ale existovaly velké dodávky do Libye, za kterými stál jako za většinou ČSSR kšeftů do rozvojových zemí se zbrojní výrobou František Langer, generální ředitel tehdejšího Omnipolu (a z toho titulu náměstek ministra MZO). To byla mimořádně zajímavá persona, velmi schopný člověk a Soudkův dobrý známý (tzv. Franta). Zkoušel to i po převratu, viz např. naše tehdejší aktivity v Jemenu. Byli jsme tam spolu….
Záchranou pro Tatru mohly být po roce 1989 jen dodávky pro armády NATO nebo jeho spojenců, viz např. dodávka cca 1100 vojenských superspeciálů pro SAE někdy v letech 1994 – 1996. Superauto za supercenu! Míněno, že bylo drahé….
Ale do svých armád nás s dodávkymi naši spojenci NIKDY nepustily, byť snaha byla veliká!
AhóóóJ!
Ten tvor se jmenuje Marek GALVAS (Mgr.) a je spojený nejen se skupinou J&T.
http://www.sorganizace.cz/p/845-marek-galvas
Tatru poslal do kytek Dlouhý.
Jeho „privatizace“ měla jediný cíl – likvidaci konkurenta zhraničních koncernů, jako v mnoha dalších případech. Stejně dopadly pod „vedením“ amíků Zetor i Aero Vodochody (to jen z těch velkých podniků). Protože Tatra náklaďáky uměla a umí (a uměly je i LIAZ a Praga), měla trhy, měla lidi, výzkum – prostě všechno co potřebovala, aby přežila i „liberalizaci“ pod taktovkou ODA. A tak nezbylo než ji úplně cíleně zlikvidovat; tři američtí geronti a jeden emigrant (Ing. John Prikryl, Čecho-Kanaďan) se postarali dokonale.
Tady je v diskusi pár zajímavých informací o nejen J&T – tyden.cz/rubriky/domaci/dovolena-s-cezem/j-t-nakup-vily-jsme-nedomlouvali-jen-podepsali_132558_diskuze.html (dopište si do adresy www).
Společnost Composite Com, a.s. je zvláštní spolek; jejím mluvčím je totiž Mgr. Andrej Čírtek, bývalý mluvčí Ministerstva obrany (2004-2009 – v té době stát nakoupil „skvělé“ letouny CASA). Kdoví, jaké další špičky bychom v ní našli.
Čírtek je nebo byl rovněž mluvčím a sekretářem UNASO-Unie herního průmyslu ČR a od ní už vede přímá cesta k „nejlepšímu z ministrů celé Galaxie“ Kalouskovi.
Kdo je Jaroslav Strnad se mi zatím nepodařilo zjistit (tedy kromě toho, že to je prapodivný šíbr a kšeftař s plně funkční vojenskou technikou). Každopádně je (jak už zmínil vlk) od letošního 1. března majitelem VOP Šternberk a to už je, s ohledem na arzenál, který vlastní, docela na pováženou. Protože o výrobu plastových modýlků ve Vojenském opravárenském závodu asi nepůjde.
Že by si Kalousek, Háva a další zločinní spolčenci budovali soukromou armádu? Strnad má totiž velmi úzké vazby na Omnipol a Omnipol, to je Háva a Háva je opět Kalousek. Koho přes Strnada ČR vlastně vyzbrojuje a kam budou směřovat Tatry?
TATRA se nikdy neměla dostat do cizích rukou. Všechny trochu normální státy takové strategické podniky plně kontrolují; jen ČR privatizuje zbrojní výrobu do rukou vojenských konkurentů. Větší stupiditu si lze jen těžko představit, protože ve zbrojní výrobě a dodávkách „spojenci“ NEEXISTUJÍ. Tu si každý hlídá jak oko v hlavě. Každý kromě ČR.
Mohu potvrdit brněnský Zetor. Traktory Zetor byly takový fenomém, že v některých afrických státech nemají ve své řeči slovo traktor, ale říkají jim Zetor, bez ohledu na značku. Otcova sestřenice se vdala do Itálie a dělala vývojovou pracovnici u Fiatu, kteří také vyráběli (a možná ještě vyrábějí) traktory. Vzpomínám si, že když za bývalého režimu přijela k nám na návštěvu, říkala několikrát, že traktory od Fiatu vůbec nemohou konkurovat brněnským Zetorům co do kvality.
zda tomuto věřit či ne …. http://www.vaclavprokupek.cz/news/www-investujeme-cz-privatizace-tatry-koprivnice-americkou-cestou-dodnes-budi-pochybnosti-/
CO dodat bohužel se ukazuje prakticky ve všech směrech že co se většinově děje v podnikání dá nazvat naší specialitou TUNELOVÁNÍ………prakticky je to pořád stejný scenář a týká se pořád stejných vazeb,i postup je hodně podobný………………..nejlépe na to sedí………to se nám to hoduje když nám to lidi platí…………volně přeložená švejkovina
na tu historii tatry jsem vlku fakt zvědav.
historky o super českých produktech, shodou okolností neprodejných, protože blbí zákazníci tvrdohlavě kupovali horší zboží za dražší peníze, jsem vždycky pokládal za mýtus.
stejně jako historky o krásných, zdravých, funkčních a ekonomicky svéprávných továrnách, vyrábějících super zboží – které koupí zahraniční majitel konkureční fabriky . . . . a pak naschvál zavře tu naši lepší továrnu, a tu blbší si nechá.
Jezevče, vy jste žil asi opravdu v lese. Kontrarevoluce v roce 1989 nebyla o tom ovládnout naše fabriky a jakože bych dokázal vyjmenovat nejméně 10 velkých, které byly dobře vedeny a určitě by přežily. Nepočítaje ty střední a malé.
Nešlo o ně, ani o jejich výrobky. těch měly na Západě hory neprodaných.
ŠLO O TRHY, KAM TYTO FIRMY DŘÍVE DODÁVALY.
Na Západě byla nadprodukce a nebýt kontrarevoluce spadl by Západ do krize ne v roce 2008, ale o dvacet let dříve. A musel by lidem říct : jsme v koncích, nevíme jak dál.
Jenže to by je smetlo. Tak to všechno oddálili.
O dvacet let.
Díky takovým jezevcům, kteří si nevidí na špičku nosu a zběsile v 89 třásli klíči na náměstích jak o život, se jim to povedlo.
Vychází mi to také tak.
Tatry nejsou jenom vojenská vozidla. Tatry poskytují i výborný základ pro speciální nástavby. Autojeřáby, fekální vozy, hasičské vozy, sklápěče, auta s mechanickou rukou a navijákem pro
těžbu dřeva, atd.
Myslím si, že nejvíc byla zanedbána reklama, propagace. Otázkou jen je , zda nešlo o záměr.
a) jak píše „občan“, ten člověk se jmenuje Marek GALVAS, nikoliv GaVLas. V tom smyslu i ty zdroje internetu.
b) hned jak bylo zveřejněno, že firma Composite com. a.s. poslala Tatru do konkurzu, jsem se zajímal o to, co to je za firmu, které Tatra dluží 660 mega. Velmi je proto zajímavá účetní závěrka této „firmy“ za rok 2011 (poslední zveřejněná, za rok 2012 zatím není) https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-sl.pdf?subjektId=isor%3a600011202&dokumentId=B+2688%2fSL7%40KSHK&partnum=0&variant=1&klic=fkcfoj
Račte si všimnout – vlastní kapitál 2,196 mega, pasiva 2,214 mega, provozní výsledek hospodaření – 35 tisíc.
A tohle obskurní společenství najednou vlastní pohledávky Tatry za 660 mega!
Kdo umí, ten umí. Ostatním patří lopata.
Bono, Tatra v účetní hodnotě 1,7 giga se závazky ve výši 1,5 giga se prodává v oné dražbě za 176 mega za tím účelem založené firmě Marka Galvase napojeného na JT.
Přitom ta Tatrovka vlastní muzeum, ve kterém jsou exponáty ztěží vyčíslitelné hodnoty. Nepochybuji, že tržní hodnota těch exponátu mnohonásobně přesahuje těch 176 mega.
Nepřipomíná vám to něco?
Mi ano – České pivo a Nomuru.
Možná jsem ale jen škarohlíd.
JInak, pro osud Tatry po převratu jistě nemohlo nemít tragický důsledek zpronevěření několika stovek hotových tater uložených ve skladě v Egyptě, jestli se nemýlím. Ale nestojí mi za to to dohledávat.
To nebyly Tatry, to byly LIAZky. LIAZ pak ty vozy stahoval a zgruntu předělával, protože v té specifikaci pro Afriku byly v Evropě neprodejné. A všechno měli na triku dva švýcarští obchodníci s fenomenálními referencemi (jména mě už vypadly) a dodatečně se zjistilo, že měli závazky k Mercedesu. Jó – tak holt to v mezinárodním obchodu chodí.
tatry, jak píši výše, byly zablokovány v Libyi.
Sleduju www stránky Tatrovky roky. Myslím, že se jí tu dost křivdí. Přežila. Snažila se co to šlo. Má konkurenceschopné výrobky, Dakar… Je za tím práce spousty fandů a je to jeden z posledních českých takto komplexních výrobků. Ode mne mají Tatrováci dík a obdiv. Co znamená to divadlo co popisuje vlk netuším. Symbolické to jistě je. Ale přijde mi, to typické pro model anglosaský, kde kapitál je vše, proti modelu německému, kde know how je na prvním místě. A k té ztrátě trhů v 90tých. To by nepřežila žádná, ani zavedená západní firma. 15000 zaměstnanců a 15000 aut, a najednou nic. Ne , že z trhů vycouvali, díky Jelcinovi a jeho reformě ala Klaus, ty trhy přestaly existovat. Podívejme se jak dopadl britský automobilový průmysl.
Nebylo to tak jednoznačné, jak to líčíte. v 95 nebo v 96 vyhořel KAMAZ. To byla příležitost, že prošvihnutá – to už je jiná kapitola.
Dakar je jen symbol, valného obchodního významu nemá. Je to čistě frankofonní záležitost, která zbytek světa absolutně nezajímá.Vím to i z osobní zkušenosti, byl jsem na Dakaru v roce 1998.
Myslím, že se tady nekřivdí tarovákům, ale jde o realistickou snahu popsat, jak se s ní nakládalo. Na tom konstruktéři a většina zaměstnanců žádnou významnou vinu samozřejmě nenesou. Kvalitu a mimořádnost těch aut nikdo nezpochybňuje, ačkoliv už na průmyslovce jsme tehdejší Tatry 138, 148 nazývali buď „domeček plný koleček“, případně „volejnička“ – olej tekl kudy mohl a mohl skoro všude.Ta auta jsou prostě složitá, to se nedá nic dělat…
Pardon – doplňuji k Dakaru – mám ny mysli soutěž kamionů, do osobáků a motorek se nepletu.
Pane LACO, že se vzrušujete JEZEVCEM, mám takový dojem že Vám za to nestojí.On totiž lidi rozlišuje jenom podle toho jaké mají přesvědčení a ne podle toho co znají a umí. Pokud nemají ve znaku modré ptactvo tak to nejsou plnohodnotní lidé.
Pokud u vás v ulici nebude mít majitel smíšeného zboží na zaplacení závazku, slíbí, že ho zaplatí a věřitel si posichruje svojí pohledávku sepsáním notářského zápisu se svolením k vykonatelnosti tak to je normální.
A co se stalo v Tatra, a.s.? Totéž. Mě připadá normální, že se dluhy platí. Vám ne?
Jak ta statistika asi vypada dnes
Vlku, Gavlas nebo Galvas? V případě že B je správně vím o koho se jedná…