Říše alternativních medií – Alenčina říše divů


Ačkoli bych  se měl  v  dnešním  článku  věnovat spíše  výroční  členské schůzi  zaměstnanců politické  divize  ANOfertu,  musím se  vrátit,  ačkoli  nepřímo, ještě  k úterní debatě  u Havrana  na  STV2. A  přiznávám, že  tak  činím docela  rád a  rovnou  ze  dvou  důvodů.

  • zatím pořádně  nevím,  co  o  té  pracovní poradě ANOfertu  pořádně  napsat. Protože  je  to  jen takový klasický  cirkusový  spektákl, s  do detailu  propracovaným a  předem vykalkulovaným  marketingovým  dopadem. Lidi  jsou  cílenými  konzumenty.  Asi  tak  jako  když  si  mají  koupit  třeba  Babišovy  bezmasé  špekáčky.  Reklama  jim to spolehlivě  vnutí  protože  jinak….  Za  to jinak si doplňte  sami, co  vám  libo. Ale  snad se  s tím  zítra nějak poperu.
  • jestliže  byla  u  Havrana řeč o   střetu  klasických a  alternativních medií,  konstatuji,  že  nikdo  ve  studiu STV2 a  ani mezi námi, co  jsme  to sledovali  na obrazovkách  televizorů  nebo  počítačů,  v podstatě  netušil o  jakých světech je  vlastně  řeč a  o  jakých  rozměrech obou  galaxií se  vlastně  bavíme!

Já  to zjistil včera  odpoledne  kolem půl páté, když  jsem zase,  po dlouhém  a trpělivém  čekání na  nějakou  činnost  svého superpomalého internetu,  dokázal  otevřít  své  maily a  našel  tam tenhle  dvouřádkový  mail:

Tohle se Vám bude líbit

http://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/45463-the-wall-street-journal-gate-pewdiepie-a-pad-tradicnich-medii

Když už o tom jsou i články u ajťáků tak ten pád tradiční žurnalistiky se nedá ani nazvat pádem, to je kolmý start do pekla 🙂

S pozdravem Vladimír z Prahy

Vladimíre  z Prahy  – velký  dík!

K  tomu  linku jsem přistupoval s  nedůvěrou. Dokonce jsem  ho testoval na  možnost  cíleného  zaslání  viru  – Vladimíre   promiňte, prosím!,  než  došlo na jeho   rozkliknutí. Očekával  jsem následně nějakou  legrácku,  kdy  si prostě nějaký pařan  dal letmou  pauzu v  honění  kdo  ví  čeho  na  svém  displayi a nadatloval  několik  více či méně  vtipných  nebo peprných  vět  směrem k  tradičním  mediím a  uvažoval,  že  to možná  bude  něco  do  Vtipu na tento den…

Jenže  už  po prvních  dvou  větách  jsem  zbystřil a  bez dechu  se mi přihodilo to, samé  co  dnes  už  bájné  Alence  Lewise  Carolla, když  se propadla  králičí  norou  do  své  Říše  divů. Prostě  i já se  díky  textu  na  PC  Tuning propadl tamtéž. Do podivuhodného  světa    o  kterém  jsem, tedy  zejména  o  jeho  rozměru,  neměl  ani  tušení. Navíc  autor  textu, jakýsi  Michal Rybka,  odvedl  naprosto  skvělou práci!  Obsahově  i stylisticky!  Klobouk  dolů pane  Rybko! Proto,  ačkoli  normálně  nepřejímám, si  dovolím přetisknout v plném znění  první, klíčovou  kapitolu  z  celkem  šesti.  Na  ty  další  dám  jen linky. Ale  věřím , že  si ten  text  z nich dojedete  sami,  tak jako  já. Mne k tomuto postupu  nutí  technické provizorium v  kterém se  nacházím. Takže  teď  předávám  slovo Michalu  Rybkovi:

 The Wall Street Journal Gate: PewDiePie a pád tradičních médií

The Wall Street Journal Gate: PewDiePie a pád tradičních médií

Poslední týden se řeší tak zvaná kauza kolem youtubera PewDiePie. Tři stateční novináři z The Wall Street Journalu prošli jeho videa a odhalili, že blonďatý švédský komik je ve skutečnosti antisemita a nacista. Kvůli tomu přišel o vlastní pořad na YouTube a Disney s ním ukončil spolupráci. Skandál ale není na jeho straně, ale na straně WSJ.


Debata o tom, zda PewDiePie, vlastním jménem Felix Arvid Ulf Kjellberg, je, anebo není antisemita, je naprosto nesmyslná: Když se podíváte na jeho původní videa a srovnáte doslova otřesně zmanipulované video, které vyrobili tři novináři Rolfe Winkler, Jack Nicias a Ben Fritz z The Wall Street Journal, jasně vidíte, že WSJ sestříhal zcela zjevnou komedii a vyrobil z ní manipulativní sestřih.

V případě pánů Winklera, Niciase a Fritze nemůžeme mluvit o líné anebo mizerné novinařině, tento titul můžeme odkázat všem médiím, která jejich tvrzení přejala a bez jakéhokoliv pokusu o faktické ověření přepublikovala. V sérii idiotů, kteří nevěnovali ani minimální pozornost ověření originálního kontextu PewDiePieových (byť nepříliš dobrých) vtipů najdeme jména jako Forbes, The Time, The Independent, The Huffington Post, The Sun, Metro, Variety, The New York Post a další a další – jde o neuvěřitelný a naprosto masivní kolaps věrohodnosti toho, čemu se říká mainstreamová anebo klasická média.

O věrohodnosti mainstreamových médií, přejímání jejich zpráv z jiných zdrojů a podobně panují pochybnosti celé roky. Novinařina byla vždy založena na tom, že novináři měli exkluzivní přístup ke zdrojům, které komunikovali veřejnosti. Můžeme mít pochybnosti o tom, jak pravdivé jsou zprávy z Iráku, Sýrie, Krymu, Donbasu atd., jak moc lze věřit oficiálním médiím z té či jiné oblasti. Těžko lze ale pochybovat o míře zkreslení, které oficiální médium udělalo vůči videu, které je veřejně dostupné – anebo které najdeme na reuploadu. Zkrátka máme šanci srovnat originál s jeho novinářsky překroucenou interpretací.

Fantastický seznam článků a videí k celé problematice vytvořila na Redditu skupinu Kotaku in Action. Podívejte se na něj, neuvěříte tomu, kolik médií prostě neodolalo šanci udělat ze sebe veřejně hlupáky. Uložte si ho – média, která uveřejnila články proti PewDiePie, ztratila jakoukoliv věrohodnost, protože ani autoři článků, ani jejich editoři neměli dost sil a času na to, aby klikli na video na YouTube a podívali se na původní podobu a kontext vtipů.

V případě „Tří mušketýrů“ z WSJ nelze mluvit ani o roztomilé inkompetenci, kterou předvedla novinářka, která přejala zprávu z humoristického webu o 3D tištěné jaderné bombě a dostala ji až do televizních zpráv, čímž prokázala, že nikdo ze zúčastněných novinářů, jejich šéfů a ani technického personálu neměl dost zdravého rozumu na to, aby si docela skandálně znějící zprávu ověřil anebo si alespoň ověřil věrohodnost původního zdroje. Když jsem viděl záznam televizní reportáže o tištěné termonukleární bombě, řval jsem smíchy při představě, kolik lidí se podílelo na její výrobě – a přišlo mi opravdu komické, že se nikdo ani na okamžik nesmál. Protože kdyby se zasmál, musel by ten blábol zastavit.

Ne. Článek sepsaný „Třemi mušketýry“ z WSJ je úmyslné a zlovolné dílo, mířené na zničení komika, který sám sebe považuje za „amatéra“, ačkoliv podle statistik patří spíš mezi nejlépe placené profesionály. Pokud se nechcete obtěžovat mým pohledem na to, jak i takoví giganti, jako WSJ upadli na úroveň Pavla Novotného, podívejte se na naprosto brilantní rozbor člověka, který si říká Sargon of Akkad. Jeho video s rozborem důvodů, proč mainstream nenávidí lidi jako je Kjellberg, je zničující, drtivý. Pokud se nepodíváte na nic jiného, podívejte se na tohle video. Opravdu!

Tolik  první  kapitola Rybkova  artiklu. pět  dalších  naleznete  na těchto  adresách:

2. David a Goliáš, ale kdo je kdo?
3. Dáme Vám prostor…
4. Stáhněte to!
5. Nic proti ničemu
6. Taková novodobá žurnalistika

Prvoplánově  si  lze  samozřejmě  vybavit,  jak v  úterý  večer  Havran. Dobšinský a  hlavně  Šimečka  blazeovaně  a  namistrovaně   školili  Boríska  ze  standardní  žurnalistiky, práce  s  ověřenými  zdroji, ačkoli, jak  už  vícekrát  řečeno speciálně  Martin M. Šimečka  si  nadělal dokonale   na  hlavu.

Ale přiznávám,  že jim útěchou  může  být,  že  primárně Wall Street Journal a  následně Forbes, The Time, The Independent, The Huffington Post, The Sun, Metro, Variety, The New York Post a další a další tzv. seriozní se předvedli  jako  daleko větší  klauni a Pepci  Vyskočové v  kauze  švédského  youtubera.

Přes  všechnu  jejich profesionalitu,  etické  kodexy,  standardizované  postupy  a kdo  ví  co ještě, o  čem  medium  velikosti  a  lidských,  technických a  finančních  kapacit Slobodného vysielača  nemůže  ani  snít,  natož  na  to pomyslet.Zkrátka  panské  kecy  v kleci.

Jenže  to  bylo prvoplánové a   s tím já  nepracuji  vůbec rád, ale  hlavně,  čím dále  jsem se nořil do toho  Rybkova  textu, tím  více  jsem  zíral.  Naivně  jsem si  myslel,  že  když, tak  říkajíc  dojíždím  sedmé  životní  gumy, už  světu  docela  dost  rozumím. Tenhle  článek  mnou  opravdu otřásl a  dostal  mne  s hrušky  dolů.  A byl  to  zatraceně  tvrdý  náraz!  Můj  mediální  svět už nebude jiný –  prostě bude mít  klasický  rozměr  novin, rozhlasu, televize a  klasického zpravodajského internetu.  Youtubeři mne neberou a  brát  už nezačnou.  Jenže  o mne  nejde. Jde  o ty  tři  nafoukané  držitele  všeho moudra  od  Havrana a  všechny jim podobné,  bez ohledu na konkrétní zemi.Jejich  a  hlavně  váš  mediální s vět  je  jiný. Daleko víc  než  vůbec tušíme.

Tihle  supermachraři  slovenské  žurnalistiky nejen  že  o Slobodném  vysielači  nevěděli  vůbec  nic, ale  i přes  svůj  rozhled  vůbec netušili,  co to  alternativa, alternativní  media a  alternativní  mediální  svět  vůbec  jsou a  co  ty  pojmy  znamenají. Stejně jako  jsem to  ještě  včera  v poledne  netušil  ani já. Abyste  věděli,  co mám  na  mysli,  dám sem ještě  zásadní  kousek z  druhé  kapitoly:

„Tři mušketýři“ z WSJ, z nichž mnozí mají za sebou celkem slušnou historii rasistických tweetů, si vybrali jako cíl youtubového komika. Četl jsem řadu jejich tweetů a uvědomil jsem si, že jim samotným nedošlo, že se celá scéna změnila, že si stále myslí, že jsou relevantní a opravdu důležití. Přestože WSJ byl historicky založen na racionální analýze, zjevně si ani nezjistili, jak velké je jejich médium a jak velký je PewDiePie.

WSJ má dosah zhruba 2 miliony čtenářů, který eroduje nutnost předplatného – bez předplatného si řadu jejich článků nepřečtete. PewDiePie má základnu 53 milionů odběratelů a jen za první den vidělo jeho video „My Response“ více než 10 milionů lidí…..

Bingo  pane  Rybko!!!!  Díky  za  otevření  očí!!!  V  podstatě  jste  zboural  můj  svět!  Zjistil  jsem,  že  jeho  vliv a  informace v  něm  šířené jsou  vlastně  hluboce  menšinové.  Bez  ohledu na  to,  jestli pocházejí  z  RSTV, ČT nebo  Slobodného vysielače.  Takže  jsem  nelenil a  zajímal  se o  to  kolik  tzv.  odběratelů mají  nejlepší  čeští a  slovenští  youtubeři.  A  našel tohle:

vystrizek

a porovnal to  s  údaji  o  sledovanosti  hlavních zpravodajských relací českých televizních  kanálů v pátek večer…

vystrizek

První  dva  čeští a slovenští  youtubeři  hravě  poráží  zpravodajství  Novy, prvních  5 v to v  pohodě natře spojenému  kmenu  diváků  ČT1 ČT 24 a  zprávy  na  Primě prohrávají  o  50%  s počtem  odběratelů  desátého  youtubera!!!  O  takovém  Barrandovu  nemá  smysl  mluvit.

Mám  z těch statistik  zimnici.  Stačí  aby  si  chlápek opatřil  obyčejnou  videokameru,  byl  jistou  skupinou  seznám  za  free  a cool  a  vůbec  – byl  hustej a  má  na  společnost  neskonale  větší  vliv  než  sebevědomí  šampioni a řiditelé  mediální   /mikro/světa!!!  Bez ohledu na  to,  jaké  pitomosti  budou  cpát  lidem  do hlav!  Hlavně  bejt  hustej!

Tenhle obrovský , temný a naprosto nekontrolovatelná  svět  sám pro sebe  by  měl dělat  starost všem  Havranům, Šimečkům, Dobšinským.  Ale  nejen  jim.  Určitě  i  Borískovi a  komukoli  z  nás. Já  jsem  z toho vyděšený  skoro  jako z Babiše  a  Zemana  dohromady.  Dřív  nebo později  si  toho  youtuberského  fenomenu nějaký  šikovný  politický  šíbr  nebo  marketér  všimne a  nějaký  ANOfert  či skupina  financující  kampaň  nějakého sebestředného  narcisisty  to  v politickém  boji použije.   Se  všemi představitelnými  dopady.  Nechápal  jsem,  jak v  takové  Itálii  může  vést momentálně  nejsilnější politickou  formaci  komik….  Dneska  už mám  jasno.

Synonymem  doby je  přece  heslo  – Nevaž se, pobav  se!  Informace  a  informovanost  nahradil tzv. infotaiment –  tzv.  informační  zábava.  Hlavně ta  zábava.  Koneckonců  –  onehdá  mne  oslovil  můj  synovec,  který  o politiku nikdy  neprojevil  ani  stín  zájmu a  volby  důsledně a pohrdlivě  ignoruje  – strejdo a  Kancelář  Blaník  znáš?!  Ano,  Michale, Kancelář Blaník  opravdu znám. Některé  jeho skeče  mají sledovanost  srovnatelnou s hlavními  zprávami Barrandova….

Už  se těším,  až  Tondu  Blaníka  napadne  kandidovat. Nejlépe  na   prezidenta!Protože  žijeme  ve  světě alternativních  medií!  Budíček ?  Budíček!  Nejen  pánové  Havrane, Dobšinský, a Šimečko,  ale  všichni  normální  občané!  Budíček! Než  nás  na  kopytech  roznesou  ti, co se baví  a neváží. Se   ani ničeho.

 

Advertisements
Příspěvek byl publikován v rubrice Hodina vlka se štítky , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.