Úvodník dnešní Kosy – Rusko a Vladimír Putin osobně očima německého historika


Od  té  doby , co mohu  téměř  volně  na  anglosaské  zdroje a co vím, že  překladač  mi v použitelní  formě  dodá  v podstatě  každý  text, který si vyberu zanedbávám  své  dříve  tak preferované  německy  psané  prameny. K vlastní  škodě, pochopitelně.

Ale  když  ráno začnete  Bloombergem, který  osobně považuji, co do pohotovosti a   fundovanosti za  úplnou informační špičku, na  níž nemá  v současnosti ani daleko tradičnější Reuters, pak získáte snadno  pocit,  že už  vám Němci nemají  zas  až tak  moc  co říci. Ale  to je chyba!

Jak mne  nedávno přesvědčil polopaticky  jeden  z  kosířů,  který mne upozornil na  rozhovor  webu t-online.de  s německým  historikem  Jörgem Baberowskim, specializovaným  na  Sovětský  svaz , Rusko, postsovětský prostor a Putina. Takže i válku na Ukrajině.

Přiznávám, že mne  ten celkem nový  interview  dostal! Bez váhání  byl převzat na Kosu.

Ale podle svého zvyku , když už někde jsem, tak se tam rozhlédnu. Rozhodnutí se ukázalo jako správné. Protože  na mne  hned  vykoukl další  rozhovor Jörga Baberowskiho,jenž dal  t-online.de  o tři měsíce dříve. Kdy byl zpovídán  především ohledně  Putina osobně. Ale na  válku a  její souvislosti také došlo.

I ten jsme převzal. Celý. Abych  vám poskytl plastický  obrázek, jak  se  u západních expertů / bez ironie/ vyvíjejí pohledy na ukrajinskou  válku! Neuvěřitelně  zajímavé. Takže  o tomhle je  dnešní Kosy.

Příspěvek byl publikován v rubrice Hodina vlka. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.