Flash – ve vlastní věci: Trikolora dnes večer s vlkem NEBUDE!


Vážení  posluchači  Slobodného vysielača  a Trikolory  zejména musím se vám omluvit. Dnešní Trikolora bude BEZ  vlka.

Nejsem zdravotně indisponován, ani  nemusím náhle  nastoupit  nutnou cestu na druhou stranu republiky, prostě  normální čtvrteční večer. Přesto vysílat  dnes nebudu.  Jsem přesvědčen, že  Roman s Intibem relaci zvládnou.

Důvod je jednoduchý  – nedokázal jsem uspět  s  českým tématem, kterým zcela  jednoznačně  pro mne  je  schválení usnesení Fialova Obludária o změně  valorizačního vzorce. Prý je to marginální záležitost, která  zejména  slovenské posluchače zajímat nebude a na Slovensku prý se dějí daleko zajímavější a důležitější  věci.

Klidně může  být,  že se mýlím. Připouštím to. Nejsem neomylný ani Děd Vševěd. Nicméně po Klausově privatizaci a církevních  restitucích je tohle  ta nejflagrantnější  zlodějna  od  Listopadu  v dějinách  České republiky.

Mám pod rukou pár  zajímavých  věcí, které jsem ještě nevydal. A  snadno tohle tvrzení v závěru flashe  dokáži. Jenže  jsem nedokázal vykomunikovat s Intibem dostatečnou časovou  dotaci – byl ochoten tomuhle  tématu věnovat půlhodinku….

Nechápu to. V ČR  je 2,3 milionu penzistů  a s těmi dalšími, co pobírají  například  důchody invalidní se jedná celkem o 2,8 milionu. Voličů!!!! Jichž  se  ta zlodějna přímo týká.    Což  je jen tak mimochodem 35%  z celého  elektorátu! A při známé ochotě seniorů  chodit k volbám, klidně může  být, že se jedná  o nějakých 40%  hlasů!  Za mne vysoce aktuální téma. Přesto mi  byla  nabídnuta půl hodinka…. Tohle neakceptuji.

Znovu  – prý to většinu posluchačů nebude zajímat! Tenhle  argument nikdy při přípravě žádného z  celkem 111 odvysílaných dílů  NEPADL. Vždycky jsme  se  dohodli. A  v drtivé většině mimořádně  snadno… Nechápu, že tentokráte nikoliv. Mrzí mne  to! Zatraceně  mrzí! Zejména proto, že  jsem dal dostatečně jasně  najevo, že mi na tomhle  tématu záleží. Nehodlám prát  žádné špinavé prádlo. Není co. Respektuji názor kolegů. Zejména jednoho. Dva  jsou více než jeden a Vysielač  je  slovenský, respektive  převážně  se slovenským posluchačstvem. A já  snadno připustím, že  se mýlím.

Nicméně  – každý  z nás tří má právo cosi preferovat. A jak už  jste  četli  – pro mne  jde o megazlodějnu, třetí největší po privatizaci a  církevních restitucích. Nikoliv  rozsahem. Nýbrž  charakterem. Ty první  dvě proběhly  podle předem přijatého zákona. Klíčové slovo je PŘEDEM! Nikoliv  podle účelového  zákona, přijatého účelově  –  říkejme  mu Lex  důchodce!, pár  týdnů před  tím, než má valorizace proběhnout!

Opakuji,  moje  argumentace  byla  shledána  lehkou a nezajímavou. Ostatní  témata obou kolegou naopak daleko zásadnějšími.  OK.

Za těchto okolností  nepokládám své účinkování  v dnešní Trikoloře  za smysluplné. Nebyl  bych  dobrým parťákem. Což neznamená, že  na Trikoloru zanevřu. Příště, alespoň doufám, budu opět  v  týmu  jako jeho součást. Slovo tým jsem použil záměrně – dnes  nás  tři takhle  nevidím. Sám jsem v minulosti, bez řečí několikrát ustoupil, co  do programu, jeho přesunu nebo odvysílání  doplňků a nikdy  ani slovem nic nenamítal, přestože  ne vždy  jsem s výsledkem byl plně srozuměn. Dnes jsem narazil do zdi.  Bez  toho opravdu umím a  chci žít.

Zejména  v  situaci,  kdy z celé  mailové výměny  cítím  /možná  mám schízu/ nevyslovený a neformulovaný  podtext,  že  hájím  svoji  vlastní  věc a  jsem  vysazený  na peníze o  které mne  Fiala  a Obludárium připraví.   Prostě nenažranej sobeckej důchodcovskej krkoun a hlad. Takhle totiž  čtu  argumentaci, která mi přišla – že  všechno bude podle zákona  tedy OK a  že například takový  rodičovský příspěvek se valorizoval  daleko méně než  důchody. A že tam se přidávalo nad  rámec  zákona a podobně.

Takže prohlašuji,  že nic  z toho NENÍ a NEBYLO mou motivací  zmíněné  téma zdvihnout. Jsem  schopen,  stále, se o sebe  svou rodinu postarat. Naštěstí. A  žijeme  skromně a  vždycky  žili.  O téhle sprosté  zlodějně bych psal v každém případě  pořád stejně – i kdyby mi bylo  35 nebo snad ještě méně! Zlodějna je  prostě zlodějna. Jakkoliv kolega tvrdil a  tvrdí, že když  se přijme  zákon, pak se o zlodějnu nejedná. Ani se ho neptám, jestli je spokojen s privatizací. Podle zákona.

Ale dobře  víte, že  si potrpím na  čísla  grafy. Chystal jsem si je pro Trikoloru,   na základě  té  mailové  výměny, když byl vysloven názor, že to pokrácení důchodů je  vlastně správně,  že to státní finance neunesou. Že  rozpočet je důchody příliš  zatížen.  Takže  fakta! Nic než  fakta a  žádné  vládní bludy. Ano,  sociální výdaje jsou  největší položkou státního rozpočtu. A vzniká dojem, že  český stát je  co do vyplácení penzí  svým seniorům až příliš  štědrý, ba rozhazovačný.

Takže jak je to v  reálu! První graf, už  naprostá většina  z vás  viděla. Předevčírem. Jde o srovnání, v kolika letech se v které zemi odchází  do  důchodu, kolik let si následně  příslušný  senior  odžije v něm zdráv a kolika se průměrně  dožije  vůbec!

Výstřižek1Výstřižek2

Sami můžete  posoudit,  jak „senzačně“ si stojí český  penzista! Sice  nechodí úplně pozdě, ale  brzy  ho skolí zdravotní obtíže a ještě rychleji umírá!

A jaké  že jsou ty důchody  ve  srovnání  zemí OECD? Takovéhle!

VýstřižekVýstřižek1

Myslím, že i slepý vidí, že  české penze  jsou podprůměrné! Jak co se  týče  procentního poměru k  průměrné mzdě, tak pokud  jde o její  absolutní výši.

Ale  ti vždycky  a jedině správní tvrdí,  že stát na  sociálních  výdajích jako celku a na důchodech speciálně  musí a musí šetřit!  Že to prostě jinak nejde!!!!

Dobrá. Dobrá! Takže  se podívejme  na  to jak si Fialova  gubernie  stojí  ve  srovnání  sociálních výdajů, míněno všech,    mezi  státy  OECD! A to v poměru k HDP příslušné země!!!!

Výstřižek

Vidíte  Česko na  samém chvostu? Tak jako já?

Namítáte, že  ale přesto mohou být  důchody  rozežraně  vysoké a  ostatní sociální dávky, třeba  ten rodičovský příspěvek-  hanebně  malé?

Dobře!  Takže  si  dáme, další , poslední a závěrečný  graf kolik jde  v tuzemsku na důchody  z vytvořeného HDP!!!!

Výstřižek1

Stejný obrázek!!!  Průměr  zemí EU , celé 27 JE, co se  týče  podílu penzí  na  HDP státu, téměř O POLOVINU VĚTŠÍ NEŽ  VYDÁVÁ  ČESKÁ  REPUBLIKA!!!!!

Jak to, že naprostá většina  zemí EU  dokáže  vyplácet daleko větší penze,  klidně  i důchodcům, kteří končí v zaměstnání dříve, žijí přitom déle a nehroutí  se  v demografické krizi, ačkoliv  v ní, stejně  jako Česko jsou???

A někdo mi bude vykládat, že  naše situace je jedinečně tragická?!

Tohle  všechno si vlk připravil. Tohle  všechno  bylo odmítnuto kvůli jinému názoru. Jako nepodstatné, nezajímavé. Protože jeden z kolegů to vidí jinak. Aniž by ho napadlo,  že  jde  o  příležitost konfrontovat své názory a  argumenty! A vymezil mi  tu půlhodinku. Navíc  v pořadu, který jsem kdysi vymyslel…

Věřím, že pochopíte, proč  jsem se zdržel vysílání. Netrucuji. Nejsem uražený.  Ale jsem přesvědčen, že se mělo jednak jinak. Tak jak jsem v podobných případech postupoval já  sám.

Prostě  je  čas  ukázat zuby.

DODATEK:

Ledva jsem  tuhle  flash vydal, už ji musím dodatkovat! NA internetu právě  čtu tohle:

Omezení mimořádné valorizace penzí má být podle návrhu jen jednorázové

Omezení mimořádné valorizace by mělo být jednorázové a týkat by se mělo jen chystaného červnového navýšení důchodů. Vyšší a střední penze mají růst méně ve prospěch lidí s nižšími důchody. Vyplývá to z návrhu důchodové novely a podkladů k ní, které na svém webu zveřejnila vláda.

Takže  už i Obludárium přiznává, že jde o účelovou zlodějnu!!! Nicméně zjevně tu jednorázovost vymysleli  přes noc a dnešek, protože  holt  v národě je pozdvižení!

Příspěvek byl publikován v rubrice Hodina vlka. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.