K článku „Placené výběrové třídy …“


napsal IP

Vlkův  úvod:

K článku Placené výběrové třídy jsou prý zhoubou českého školství….  ,který na Kose vyšel ve  čtvrtek mi přišla zajímavá mailová reakce. Bylo by  škoda,kdyby  zapadla. Takže, ačkoli je velmi krátká,  jí dávám jako samostatný článek.

Úvahy paní Strakové jsou jenom ukázkou toho, v jaké mentální bublině někteří krasoduchové žijí. Je celkem správný příměr, že rychlost kolony je určena nejpomalejším vozidlem. Jenomže když kolona přijede na místo určení pozdě (tj. později než kolona nepřítele), tak je její přesun v podstatě k ničemu. O tom, jak na tom ve skutečností všichni jsme a jak na tom v dohlédnutelné budoucnosti budeme, nám se skrytým výsměchem mezi řádky sdělil bývalý čínský generál:
Ano tak to je, vzdělávací systém byl zaveden jako požadavek na zvýšení kvality obyvatel a také zvýšení schopnosti země bránit se.
Jak to pan generál sdělil:
„Z USA přišla úžasná věc – internet. Elektronický obchod a platby též pochází z USA. Kde tyto věci našly své vrcholné využití? V Číně. Čína adaptovala internet do služby výrobě, lze konstatovat, že jsme ve využití vrcholných technologií dál než jiné země, je to důsledek kapacity Číňanů učit se. Musíme svůj náskok kultivovat a učit i druhé, to je naše síla tváří v tvář budoucnosti.“
V tom to je, schopnost a také zájem se učit. Na co budou inkludované třídy dětem, které rodinné prostředí v zájmu vzdělávat se prostě nemotivuje. V současné době se inkludují do tříd v zásadě dva typy dětí. Děti, které jsou znevýhodněny nějakým zdrovotním handicapem (tzv. vozíčkáři jsou z tohoto hlediska pouze technickým problémem) a druhé, které pocházejí z nevhodného rodinného prostředí a jsou potenciální kandidáti na šikmou plochu. A jak se prokázalo, právě inkludované třídy umožňují těm druhým se na úkor těch prvních se patřičně „vyřádit“.
Právě koronavirová situace tak trochu dokázala odlišit „zrno do plev“. Zdravotně postižené děti seděly doma u počítače a protože je nikdo nehonil a nevyrušoval, tak se „zakously“ do úkolu a nakonec jej po patřičné době vyřešily. Co to znamená pro posílení jejich morálního stavu, netřeba popisovat. A ty druhé děti nahodily nezájem, nač se učit, když nakonec „dáfky“ přijdou.
Podle mého názoru by se měli všichni krasoduchové inspirovat např. panem Foglarem (anebo i Makarenkem) a místo řečí zapracovat osobně a co nestíhá rodina, tak by měli osobně rodinám pomoci s výukou a výchovou. Mám pocit, že jich je v různých neziskovkách více než dost..
Neboť, jak patrno z myšlenek čínského generála, i školy a vzdělávací systém jsou jedním z bojišť, kde se připravuje naše budoucnost a také pozice vůči stále silnící Asii. Vyvěšování tibetských vlajek a podobné eskapády v tomto boji nepomůže.
Příspěvek byl publikován v rubrice Hodina vlka se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.