Připravte lampy pro Čecha bude tma! A 74. výročí


Slíbil jsem dnes vydání situační flashe ohledně Ukrajiny. A byl pevně rozhodnutý ten slib dodržet. Jenže po vystoupení soudru…eh omlouvám se  -pana Nejvyššího státní ho zástupce Igora  Stříže je jasné, že legrácky  skončily. Jak by ne. Liberální demokracie  je  nanejvýš  vážná  věc. Z té si nikdo srandu tropit  nemůže,  nesmí a především nebude! A je to tak dobře! Protože  každý rozumný  člověk musí uznat, že  stav, který  nastal v  řadě  amerických měst  po smrti  George Floyda  při hnutí BLM a zanesl tam naprostý chaos  a vedl následně k paralýze policejních orgánů a  sborů /v takovém Seatle prý  dosud/ nebo když došlo k útoku na Kapitol, je  něco, co  v naší zemi rozhodně nechceme! Natož, aby  to sem zatahoval někdo z Ruska!  Na  tom se shodneme  bez ohledu na politické přesvědčení. Jen si zkuste  představit, že  by  bodří občané  vzali útokem malostranské paláce  a Strakovku, kdyby  jim někdo,jako třeba  tehdy končící  prezident   pomátl hlavu.

Uznejte , že něco takového nelze  dopustit!  A je možné,  že kdybych zařadil, přirozeně omylem, nějaký nevhodný  informační příspěvek z bojů na Ukrajině nebo dění kolem ní,  že  bych  si tím mohl přivodit  vážný  malér. Soudr…  eh, opět se musím omluvit PANU  NSZ  Střížovi / dám si pozor, aby se mi to už nestalo, slibuji!/, zkrátka  pan NSZ  to formuloval  zcela jasně  a pregnantně. Ale schází  judikatura, aby  i laik mého typu  rozeznal, co se ještě  smí a co nikoliv.  Takže  tápu.  A nechci šlápnout  vedle.

S  další situační flashí to rozhodně je nutné pořádně promyslet. O doporučit  těm, co touží  po nějakém horkém zpravodajství  návštěvu jiných webů. A  veřte mi, že to není zas  až  takový problém. Ale varuji vás před jejich škodlivým  a podvratným obsahem!  Se vším důrazem!

Asi se ptáte, proč klepu tyto  řádky?

Snadná odpověď – přišly mi další a  další maily o tom, že  už nezůstalo jen u osmi včera  zablokovaných alternativních serverech, ale že jsou  nyní  sankcionovány  další.

Při ranní štrece  jsem čirou náhodou potkal kohosi. Venčil psa.  Neznám sice jeho jméno, ale kdysi nás  seznámila  náhoda  a  dali  v šenku řeč o politice a on mi doporučil blog  jistého vlka…. Asi pět šest let nazpátek. Já mu tenkrát odvětil, že  ho dobře  znám. Ten blog. Nikoliv  že jej píši. Od  té  doby  těch náhodných setkání  se přihodilo ještě pár. Jako dneska.

Dotyčný  pán mne dnes pozdravil a hned se   zeptal, jestli toho vlka  stále  ještě  čtu.  Po mém  mém přitakání prohlásil, no já být  vlkem – pamatujete  si ještě  na  srpen 68, na hlášení typu ….. připravte  lampy pro Čecha, bude  tma????

Vám, co si nesete na hrbu tolik křížků jako já nebo více, netřeba  cokoliv vysvětlovat!  Tenkrát  šlo o kodovanou  výzvu  pracovníkům provizorního vysílání  Československého rozhlasu, zejména technikům, aby  urychleně připravili náhradní vysílací stanoviště, když  okupační vojska obsadila  rozhlasovou budovu na Vinohradské třídě.

Ten  můj v podstatě  náhodný známý to  doplnil takto, já být takovým vlkem a dalšími, které čtu z alternativy, tak jednám podle  toho  vzkazu  z  roku  68 – připravím lampy, protože bude tma!

Ještě  chvíli jsme nezávazně plkali a já  vyrazil dokončit  trasu. A  celou zbývající půlhodinku usilovně přemýšlel, o tom, co jsem od  toho dobrého, dodávám  – evidentně moudrého muže  slyšel….

Vlastě, omlouvám se, že jsem zapomněl, on řekl ještě  něco dalšího. Respektive, položil mi jednoduchou otázku  – jestli jako vím, kterého dnes je.  Bylo mi divné proč  se ptám, ale stačilo mrknout na  chytré hodinky  na zápěstí a  vše se vyjasnilo – je  25. ÚNORA!

A  věřte, že se mnou, při tom přemýšlení, o tom kódu z  ze  srpna  68 a  tom dotazu na  datum mi nebylo nijak veselo.

Opravdu nijak. Vítězného února  jsem byl ušetřen. Neexistoval jsem.  Ale nikoliv  50.let.  Už jsem na Kose psal,  že když mi byli tři roky, tak jaksi přijela Erena,  z  ní vyskákali pánové , část v modrákách, část v kožácích, všichni s rudými páskami se  zkratkou LM a  sdělili tátovi a mámě, aby si během chvíle sbalili nejnutnější , naložili to na ten náklaďák, včetně sebe  a mně  a odvezli nás prostě  tam odtud, kde jsme  tehdy  bydleli, na  druhý konec  Čech.  Do vylidněných  Sudet.  Tohle pro mne osobně  jsou ta padesátá. Nic více. Chodil jsem do mateřské školky.  Žádné věznění,o horším nemluvě. Jen tohle. Jiné asociace na to dnešní 74. výročí  Února nemám. A nechci mít.

Když  došlo na  ty  výzvy  o lampách pro Čecha, tak to už byl  úplně jiný příběh. Čerstvě plnoletý  jsem ten nástup normalizace  zažil naplno.  Kdy každý musel vyznávat  danou  stranickou linii.  Běda, když se od  ní odchýlil!!!! V normalizaci kterou jsem si užil opravdu naplno a která mne profesně připravila o nejlepší  roky  života,  si soudruzi rozhodně  od lidí do ničeho foukat nenechali. Strana  stanovila směr, rozdala  úkoly a na nýmandech bylo, aby  je naplnili!  Tečka!

Jsem zatraceně ád, že je to pryč. Že se nic  takového už dneska  nemůže opakovat!  Máme přece Listinu základních práv  a svobod!  A  ta nám zaručuje to, co nám soudruzi upírali. Je nedotknutelná a nedělitelná.

Tak proč mne sakra ten náhodný známý říkal,  že je 25.února? A proč by vlkovi doporučil, aby  si připravoval nějaké lampy, že  bude tma?!

Nechápu! Nerozumím!

Že by tím byl myslel ono upozornění  PANA NSZ  Igora /fakt by mne zajímalo, proč mu rodiče  vybrali tohle jméno/ Stříže? Já ho mám, za z jeho strany,  vstřícné a uvědomělé gesto. A kdyby náhodou  někdo chtěl zlovolně  spekulovat  a o nějakém zastrašování, tak  bych se na  dotyčného opravdu silně rozzlobil!

A  to vypínání nevhodných  webů a  že snad by Kosa mohla být  další na  řadě? Už jsem psal, že  Střížovo varování beru nesmírně  vážně. Bez legrácek.

Řeším, jestli pokračovat dál s Kosou  nebo prostě  skončit. Z jednoduchého důvodu.  Vlastně  několika  zároveň. Je mi tolik, kolik mi je. Z kapsy mi tak říkajíc  už  čouhá parte. A nerad  bych z neznalosti, omylem atd.atd. udělal přešlap a dostal se za hranu zákona.  A pak třeba  do konce života  běhal po soudech a platil advokáty.  To mi  nikdo nemůže  mít za zlé. A klidně to udělám. Ani mne nebudou muset vypínat. stačí naznačit.

A  ten obsah? Tak  tady je mi jasné, že  to vláda  s námi myslí  dobře a nejlépe!  Ne, ani omylem nelze  klást rovnítko mezi  normalizací a  dneškem ohledně  umlčování nevhodných názorů,  natož aby někdo srovnával přátelské upozornění Igora  Stříže  s praktikami dávné minulosti!   Něco takového nikoho nesmí ani napadnout. A  mne v žádném případě, dodávám kategoricky a  rozhodně!. Píši to nikoliv  z nějakého záměru  či podobenství, ale jako  zásadní varování  pro nějakého nevědomce, zmanipulovaného nepřátelskou propagandou! A  abych potvrdil čistotu svých úmyslů.

A protože si nejsem jistý, že  by tem případný  zabedněnec nebo dokonce  troll pochopil. co jsem právě napsal, zkusím mu to polopaticky  vysvětlit. Aby poznal zásadní rozdíl mezi komunistickou diktaturou, jak jsem ji zažil a dnešním stavem.

Tenkrát to prostě  byla diktatura. Člověk si mohl myslet  sice co chtěl, ale  říkat jen to, co bylo přípustné. Na špici státu  byl diktátor, který když něco řekl či vymyslel, stal se z toho zákon.

Tenkrát dokonce ani  třeba nešlo vzít do ruky  pas, kdy si jeden vzpomněl, aby  jel, ze  svého rozhodnutí nakoupit  přes hranice do Německa, Rakouska nebo Polska,  či snad  na hodně dlouho kolem zeměkoule. Dneska  už jsme tak daleko,  že dokonce  ani pasu netřeba. Stačí občanka a vlastně  – ani ta  už leckdy, ba  často není  není třeba. Dokonce  ani když jde  skupina lidí.  Dá se tedy i bez dokladů.  Prostě  demokracie zaručena.  Jakékoliv srovnávání je  třeba hned  a radikálně odmítnout.

Protože kdyby  to snad  probíhalo tak, jak by tenhle  rozvraceč  tvrdil, pak by to znamenalo nařknout  naše demokratické politické síly  a jejich představitele, napříč  vládou i opozicí a to včetně prezidenta, že  si nevidí  na  špičku nosu.  Kdyby  opravdu hodlali zavést cenzuru a   trestání za  vyslovení  názoru, dopustili by  se porušení ústavy. Všichni. Protože  opozice  sice správně brojila proti  teoretickým rizikům, jež se snad, v té nejnepříznivější interpretaci, mohou  skrývat v narychlo formulovaných paragrafech jakási hypotetická rizika, jak správně upozornili i vládní senátoři, ale ohledně  vyjádření pana  Stříže a  zablokování  nevhodných webů se nikdo z politiků NEOZVAL. Takže je  vše  v pořádku.  Prezident by byl jistě první, kdo  by protestoval! Nehledě k tomu, že ještě nedávno ho označovali za  ruso-, či přesněji -Putinofila.

Kdyby  se  všichni spletli, což je  vyloučené už z podstaty, pak by jim muselo dojít, že  zavádějí nikoli komunistickou diktaturu, v čele  v nějakým diktátorem, což lze nabeton  vyloučit,  nýbrž diktaturu jediného názoru. Nehodlám domýšlet, co by se  asi tak stalo, kdyby  se ukázalo, že  ten jediný názor  by  snad  byl nesprávný, protože  to  je nelze odhadnout.  Záleží totiž na konkrétní kauze. Nesprávný názor na podíl biosložky  v palivu způsobí jen  malé škody a  dá se  rychle napravit, ale  nesprávné nastavení energetického mixu do roku 2050 snadno  přivodí  ekonomickou  a  sociální katastrofu nevrtaného typu. Tohle je  ale mimo mojí úvahu.

Je tu něco důležitějšího, což  jistě  všichni otcové poslanci a senátoři a matky poslankyně  a senátorky, o členech vlády a   šéfech politických uskupení,  nepochybně  dávno a dávno vědí  – totiž  že  proválcování principu jediného názoru na cokoliv, v čase zcela určitě povede k tomu, při různosti politického nastavení politických hráčů , k tomu, že  se začnou dohadovat, až ta okamžiková  jednota pomine, k  tomu, že  se každý bude snažit, aby od pondělka  nebo neděle  za  14 dní, platil jako jediný závazný názor  zrovna ten JEHO! A  na pořád. Což by vedlo k DIKTATUŘE skutečné a  trvalé! Nebo alespoň pokusu o ni. A instalaci skutečného diktátora. Nejméně komunistického typu. Protože jen ten a takhle se  dá zacementovat jakýkoliv jediný platný názor!

Tohle zcela určitě  vláda  i pozice dávno všechno zná a jistě  v přijatých opatřeních náležitě  zvážila a  ošetřila. Protože  jinak  by si určitě všimla  toho symbolického dnešního data!   A PAN Igor Stříž jen laskavě  a dobrodušně  varoval nás, neznalé zákona, před  možným sklouznutím na temnou stranu síly.

Za  sebe říkám, že jim rozumím, chápu je a beru si z toho poučení. Takže uvažuji o zavření Kosy.  Nehodlám mít potíže.

Ostatně – na Slovensku už to také běží.  Tam včera dokonce včera večer přijali kvůli tomu speciální zákon. Takže  když hned  v ve dvou demokratických zemích najednou, tak to  už skutečně není žádná náhoda, ale  naprosto akurátní a plně demokratická procedura.

Nejsme  v Číně, kde   umlčují nepohodlné weby a popotahují ty, co s nimi mají cokoliv společného. Ostatně  – hned  v prvním komentáři k válce na Ukrajině, jsem napsal, že být Tchajwancem a vidět Ukrajinu, tak balím kufry. Od  Číny lze  čekat totiž čekat úplně všechno. A  nyní, po ruském dobrodružství  vpád na  Tchajwan skoro určitě.

Příspěvek byl publikován v rubrice Hodina vlka se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.