POZVÁNKA NA PÁTEČNÍ BRNĚNSKÉ SVÍCENÍ ZA MÍR A PROTI VLÁDĚ PETRA FIALY


DOBRÉ ZPRÁVY Z BRNA – JAK JSME POCHODOVALI ZA MÍR V BRNĚ 14.BŘEZNA 

Napsal Řezníček  z Brna
 

Dříve než Vás pozvu na páteční svícení pár slov o úterním pochodu za mír v Brně.

Pochod probíhal pod patronátem organizace Ženy za život.

Sešli jsme se na u morového sloupu na Náměstí svobody.

Velmi sympatická organizátorka s megafonem nás přivítala a seznámila nás s trasou pochodu.

Domluvil jsme se s ní na zapůjčení megafonu a všechny účastníky jsem pozval také na naše páteční svícení.

Pak už jsme se vydali Rašínovou ulicí na Moravské náměstí k památníku Rudé armády.

Tam organizátorka přečetla krátký protiválečný text (vzpomínky z bitvy u Slavkova 1805), zapálili jsme svíčky, drželi minutu ticha a zazpívali hymnu.

Dobře že jsme tady, řekla mne starší paní, která stála vedle mne.

Otec byl v koncentračním táboře, a kdyby tento neosvobodila Rudá armáda, nikdy bych se nenarodila.

Celé to sledovala z povzdáli hlídka policie ČR, náš pochod je začal zajímat, až když jsme dorazili k památníku Rudé armády.

Potom jsme šli ulicí Českou, kde nám krásně zahrál  a zazpíval slovenský písničkář, kterého jsme odměnili spoustou mincí, na Dominikánské náměstí, pak Zelný trh, aby jsme končili opět u našeho morového sloupu.

Dvě věci mne mile překvapily. Sešlo se nás podle odhadu organizátorky více jak 250.

Dále také fakt, že tam byli převážně mladší lidé, střední generace a pak maminky s kočárky a studenti.

Proto píši jednoznačně dobré zprávy z Brna.

Pochod bude v Brně ještě jednou a to tuto neděli, sraz opět u morového sloupu.

Tak Ti z Vás, kteří v úterý nemohli, mají možnost zažít neopakovatelnou atmosféru pochodu v neděli.

Závěrem si dovolím všechny pozvat na naše páteční svícení: 17.března v 19. hod u morového sloupu na brněnském Náměstí svobody. 

Fotografie a videa ze všech pochodů míru najdete na http://pochodmiru.cz

Nejlépe rozkliknout sekci Odkazy a kontakty, kde jsou přístupy na všechny zdroje, obsahující fota a videa.

 

Tolik kolega  a přítel Řezníček.

Ale včera mi dorazil další mail ohledně Pochodu za mír. Zcela  nečekaný. Z České Lípy!

Posuďte  sami!

Moc se omlouvám, ale z mě neznámého důvodu psaná zpráva k Vám neprošla. Tak tedy stručně: Fotky jsou z akce Pochod za mír ze včerejška z České Lípy.

12

Sešlo se zde dle mého odhadu 80 účastníků od dětí po starce nad 75 let, k nímž patřím i já.Na akci jsem jel s nijak velkým očekáváním, ale mohu říci, že jsem byl docela překvapen účastí i složením věkovým, myslím si, že věkově se jednalo z 80 proc. 40 -50 let, ne tedy vycházka z domova důchodců.Vládla velmi dobrá atmosféra, ačkoli bylo zřejmé že politicky to byla pestrá společnost.Akce trvala cca půl hodiny, a účastníci se dohodli, že určitě nebude poslední.Já jsem tam byl asi jediný z Nového Boru, měl jsem zatím v tomto směru docela negativní zkušenosti.Přiznám se, že jsem se 4x pokoušel vzkřísit páteční svícení proti válce.Ale vždy jsem se tam ocitl sám na pustém náměstí.No v Novém Boru už to je trochu jinak.

S pozdravem Miloš  N.Bor

Takže  další Pochod za mír. Tam, kde bych to nečekal. Severní Čechy jsou tradičně politicky velmi vlažné. Díky Miloši za dobrou zprávu!

A k tomu svícení v Novém Boru – škoda, že  nepřišla informace o záměru jít  svítit. Vydal bych to na Kose. Třeba  by dorazil ještě někdo další. Myslím, že  ano.  A tohle je informace pro všechny  z dalších míst, kde  vás odrazuje  samota. Když  dáte vědět předem, budete  uvedeni v podobném přehledu Kosy, jaký vydávám teď. Více udělat neumím.

Z Břeclavi mám informaci,  že Karel a Mařička určitě  v pátek zase  tam  rozsvítí.

Nepochybuji,  že  všechna tradiční místa  Olomouc, Chrudim, Zlín, Uhřice, Trutnov, Plzeň, snad jsem na nikoho nezapomenul zase také v pátek zase  roužnou proti Fialově tmě  a válce!

Mm na  všechny  světlušky jednu prosbu – nebudu, ze známých důvodů s  vámi.  Ale jako bych byl. Rád bych každému jednomu z vás potřásl rukou a poděkoval. Nemohu. Takže prosím, zkuste stisknout  tu ruku jeden druhému a každý každému. Za vlka.

Děkuji. A dobré, vlídné počasí! 

 

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Hosté se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.