Evropská unie a konkrétně a speciálně Babišova a Zemanova česká eurokomisařka Věra Jourová se činí! Jen co je pravda!
Ohledně covidu nepředvedl Brusel rozhodně žádnou extra figuru, jakkoliv i tak lepší než to, co zmastil český premier spolu se zdravotním klaunem Vojtěchem a jeho nástupci, nicméně jsou agendy, kdy na nás Jourová a další bruselské pomazané hlavy myslí každou vteřinu své jedinečné existence na tomto světě. A navíc určitě daleko důležitější než je nějaká přihlouplá koronavirová pandemie. Agendou úplně ale úplně nejdůležitější, samozřejmě s výjimkou ekošílení a všeho, co je s tím spojeno, jsou přece fejk ňůvs a hybridní hrozby!!! Ty by nás mohly zabít daleko účiněji než nějaký vir z Číny. Nebo odkudkoliv jinud. Ale nejspíše z Číny.
Takže včera přijala bruselská komis nové doporučení ohledně těch fejků a hybridů! A Jourová, jako gesční eurokomisařka ho hrdě představila světu! Detaily přebírám přímo ze zpravodajského servisu ČTK:
Internetové informační platformy jako Facebook, Twitter či Google by měly efektivněji bojovat proti hromadnému šíření dezinformací. Evropská komise vyzývá firmy, aby mimo jiné omezily publikování dezinformační reklamy či lépe umožňovaly lidem rozeznávat záměrně manipulativní příspěvky. Měly by také účinněji postupovat vůči automatickému šíření dezinformací či vytváření falešných účtů.
Velké internetové společnosti již v roce 2018 dobrovolně přistoupily ke kodexu, který obsahuje pravidla boje s dezinformacemi. Zavázaly se například, že zaručí transparentnost politické reklamy a že zakročí proti falešným a automatizovaným účtům. Komise dnes doporučení tohoto kodexu aktualizovala, aby reflektovala rychlý vývoj šíření nepravdivých informací zejména v době covidové pandemie.
EK by chtěla dosáhnout širšího zapojení firem, z nichž zvláště ty největší podnikají v rámci kodexu aktivní kroky. Ty Brusel považuje za pozitivní, ale ne zcela dostačující.
„Mluvím s představiteli platforem, protože jsou součástí problému a musí být i součástí řešení. Říkají mi, že nechtějí být dálnicí pro škodlivý obsah,“ řekla ČTK místopředsedkyně EK Věra Jourová, která doporučení představila.
Platformy by si například měly vyměňovat informace o reklamách, které některá z nich odmítla zveřejnit kvůli dezinformačnímu obsahu; cílem je, aby jejich zadavatelé neuspěli ani na jiných sítích. Spolupracovat na omezování reklam napomáhajících k šíření nepravdivých informací by měly i firmy zaměřené na prodej inzerce.
Platformy mají podle kodexu také v rámci svých algoritmů usnadnit uživatelům, aby rozpoznali nepravdivé informace a mohli na ně sami upozornit. Musí však zároveň dbát na svobodu projevu a umožnit účinnou obranu lidem, jejichž příspěvky by byly za dezinformační označeny neprávem.
Tolik ČTK.
Co ovšem v té v podstatě tiskové zprávě nestojí, ale bylo řečeno ve velkém interview ČRo Plus, které tomuto mediu dala česká bruselská eurostar Jourová je informace, že tímto „doporučením“ ze strany Evropské komise boj s tzv. fake news a hybridními hrozbami, samozřejmě že ze strany Ruska a Číny nekončí nýbrž začíná!!!
Současný stav je, jak jste právě četli ve formě „doporučení“ Bruselem žádaného chování od provozovatelů velkých internetových platforem, především sociálních sítí. Ten termín DOPORUČENÍ se mi osobně moc líbí! Připomeňme si to:
Komise dnes doporučení tohoto kodexu aktualizovala, aby reflektovala rychlý vývoj šíření nepravdivých informací zejména v době covidové pandemie.
A nad tímhle už každému trochu soudnému člověku musí zůstat rozum stát
Platformy mají podle kodexu také v rámci svých algoritmů usnadnit uživatelům, aby rozpoznali nepravdivé informace a mohli na ně sami upozornit. Musí však zároveň dbát na svobodu projevu a umožnit účinnou obranu lidem, jejichž příspěvky by byly za dezinformační označeny neprávem.
To všechno přirozeně jen a pouze DOBROVOLNĚ! V okamžiku, kdy se vyjednává o nové celoevropské digitální dani a především její výši! To pak ta dobrovolnost hned přímo kape!
Zkrátka jde evidentně o cenzurní zásah, ale tak , aby to de jure žádná cenzura nebyla! Brusel za nic nemůže, to soukromé společnosti, provozovatelé platforem sami a DOBROVOLNĚ rozhodují, dle svých kritérií, co je fake a co nikoliv, vy hloupí nýmandi!
Ale jak už naznačeno, bude hůř. Respektive daleko hůř. Vraťme se do minulého pátku, na stanici Český rozhlas Plus k pořadu Interview Plus, kde vždy přičinlivá Veronika Sedláčková zpovídala, ohledně Ruska, sankcí EU za Vrbětice, kvůli Bělorusku a především těm fejkům a hybridním hrozbám, právě Jourovou! A věřte, že to je opravdu pořádný nářez. Děkoval jsem osudu, že jsem právě neřídil auto, jak mám ve zvyku, nýbrž jen stál na parkovišti. Asi bych dnes psal odněkud z nemocnice. V tom lepším případě!
Ostatně přesvědčte se sami, máte li volnou půlhodinku – snadno se k tomu dostanete zde. Připomínám, že se bavíme o pořadu Interview Plus , který byl vysílán v pátek 21.5-2021 v 11:34. Ta dámička a její politické nastavení, to je tedy něco!!!!
Ta se doopravdy Babišovi se Zemanem povedla! Míra jejího bigotního antirusismu a posedlosti těmi hybridními hrozbami a fejky přesahuje evidentně i součet téhož v podání Jakuba Jandy, Petra Koláře a Pavla Fischera dohromady.
Pro ty, co na poslech nemají sicflajš nebo čas si dovolím stručný přepis. Ale jen té části, která se týká budoucích bruselských opatření proti fejkhybridní hrozbě.
Takže Jourová do mikrofonu, v tomto ohledu vyjevila:
-Jsme /EU/ pod neustálým útokem fejků a hybridů z ruských a čínských zdrojů
-Jourová a evropským ministrem zahraničí Borrelem plánují rozsáhlé instrumentárium protiopatření
-před covidem nebyla situace ještě tak špatná, jako během covidu a nyní po covidu. Už nejde o cílené rozvratné útoky na jednotlivé země , nýbrž o plošný atak na celou Unii. Cílem je rozsévat neklid mezi obyvateli EU.
-budou přijata rozsáhlá opatření
-ve hře jsou sankce proti šiřitelům dezinformací
-s Borrelem Jourová chystá sankční seznam proti třetím státům, co šíří ty dezinformace
-s platformami se chystá nový pakt a totéž s poskytovateli internetové reklamy
-cílem je podvázat finanční toky internetovým portálům a webům, šířícím nevhodný obsah a tak je dostat ze hry
-ovšem pro unijní inkvizotorku Jourovou je nesmírně důležité zachovat svobodu slova!
-nicméně kontrola obsahu být musí! Je to stejné jako u dětské pornografie, terorismu a podobného zakázaného obsahu. Ten je ta také kontrolován.
-dezinformace sice nejsou nelegální obsah, ale….. no prostě jsou schopny rozvrátit naš krásný a úžasný liberální svět, kde není problém, aby 2+2 byly podle potřeby tu 4, tu 22 a tu třeba -568. A kámen volně puštěný z ruky klidně může i samovolně stoupat navzdory gravitaci.
-současně s bojem proti fejkům, hybridům a dezinformacím je potřeba rozšířit soubor nástrojů, které chrání současnou svobodu tisku, protože ta je stále více, prakticky ve všech unijních zemích – omezována. Ať už kartelizací medií nebo vládami a jejich snahou převzít nad medii kontrolu!
To jsou věci!
Tak hybridní a fejkové hrozby v Unii vzrostly během covidu a po covidu? Není to takhle náhodou nikoliv zásluhou nějakých zahraničních podvraťáků naší úžasné liberální demorkacie, ale především vlivem chyb, selhání a nebojím se napsat – někdy i záměrných omylů a to jak Bruselu, tak národních vlád, respektive tzv. elit? Česko by mohlo vyprávět!!!
A stačí se podívat na covidové a postcovidové statistiky Číny a kterékoliv unijní země, aby člověk získal okamžitě jasno, kdo covid zvládl, neváhám napsat – technicky skvěle a kdo se snaží docela zoufale, s pomocí utužení cenzury, z vlastních malérů vylhat?
Pěkná je i ta závěrečná starost o svobodu médií v Unii, na kterou hodlá Jourová opravdu důsledně dohlédnout!!! Ale při tom hodlá příškrtit skromný čůrek financí do alternativy zaškrtit a tak jí vystavit stopku!!! To zcela jistě podpoří pluralitu názorů!
Přesně takhle si jistě každý představuje svobodu slova!
Ostatně, ty velké jedině a vždycky správné portály už Jorouvé v Česku rády vyhověly v předstihu. 19.5.2021 mi přišel následující mail od jednoho z kosířů, který se ohledně Vrbětic a Hamáčkovy aféry zapojil do diskusí na stránkách Seznamu.cz pod tématickými články tohoto sloupu skutečné a nejpravdivější české žurnalistiky a argumentoval Kosou a jejími pečlivě vyzdrojovanými zjištěními a závěry:
A aby bylo jasno, stejnou zkušenost učinil nick mipe, jak se ukázalo při jeho vstupu do poslední Trikolory
Takže Seznam.cz připomínám, že jde o TEN portál, který bezostyšně a bez zveřejněného důkazu obvinil místopředsedu vlády z vlastizrady, označil Kosu přes odkaz na ni, za stránku se sporným obsahem a proto přelinkování zablokoval, aby své čtenáře chránil před jejím škodlivým obsahem. Například proto, že by o relevanci a solidnosti právě Seznamu.cz mohli třeba začít důvodně pochybovat….
Zajímavé – já Seznam.cz linkuji vždycky, když je k tomu důvod! A takhle to na Kose zůstane.
Tohle, přesně tohle je budoucí informační svět všelijakých Jourových a podobných a také Seznamů.cz!!! K tomu nás zřejmě chtějí dohnat za každou cenu a všemi prostředky! Nepochybovat, nemyslet. Oni to přemýšlení jsou rozhodnuti obstarat za nás!
Pořád hodlám s Kosou 30. ledna příštího roku skončit. Už mi bere příliš sil a času. Ale může být, že mne všelijaké Jourové, Seznamy.cz, atd. donutí tohle rozhodnutí přehodnotit!
Takovým jako oni se ustupovat nesmí. Stejně jako Babišům nebo Zemanům.
A ještě něco nesmím dnes zapomenout! Dám skvostnou ukázka té pravé a jedině správné žurnalistiky, která s fake news a hybridní válkou nemá vůbec, ale vůbec nic společného!!! Jde o reportáž pařížského zpravodaje ČT zařazené do jejich včerejších večerních hlavních zpráv.
Ten příspěvek je zde, Má asi dvě minuty, ale to „zajímavé“ zazní z úst Jana Šmída už během první minuty. Nenechte si to ujít.
Nicméně mnozí zase nedisponují ani tou minutou, takže – takže Jan Šmíd užaslému českému troubovi sděluje senzační novinku – ohledně opravdové špinavosti! Kdy asi čtyři mladí francouzští influenceři byli osloveni reklamní společností se sídlem v Londýně, aby ve svých příspěvcích za úplatu pomlouvali anticovidovou vakcínu od Pfizeru ve smyslu, že je na ni 3x větší úmrtnost než na AstruZenecu!!! A stopy téhle fujtajbloviny prý vedou – hádejte kam? No přece do Ruska, milý Watsone! Jak jinak!
Je to všechno přece logické – zadávající agentura sídlí v Londýně, Astra a její vakcina jsou těžce deklasované, všechny kšefty AstryZenecy s Evropskou unií převzal Pfizer, ale stopy vedou do Ruska……
Fakt, už se moc těším na tu mediální budoucí Evropskou unii Věry Jourové, Seznamů.cz a Janů Šmídů! To jako mne chtějí dohnat snad k tomu, abych volil nějakého toho polojaponce s krysařskou píšťalkou? Tak hluboko ani přes Jourovou a její nápady sice neklesnu, ale dost jiných ano. Hlavně , že oni vedou svoje ne/svaté války!
DOPLNĚK ze čtvrtečního rána:
Sotva jsem otevřel mail, už na mne vykouklo upozornění jednoho z Kosířů na čerstvý rozhovor, který bruselská vymítačka dábla Jourová čerstvě dala Aktuálně.cz!
Ten výtah z jejího interview pro ČRo Plus byl zapracován do článku v naivní víře, že tahle praprapravnučka pátera Koniáše už nic více paličského sdělit nemůže. Bleskově mne usvědčila z omylu! Proto část toho, co nepochybně s bolševickým žárem v oku vydávila pro Aktuálně.cz přebírám:
Brusel chce odstřihnout dezinfoweby od inzerce. Musíme je vyhladovět, říká Jourová
Komu přesně je kodex proti dezinformacím určený?
Oslovujeme velké digitální platformy, které mají dosah k více než deseti procentům občanů Evropské unie. Tedy Facebook, Google, Twitter nebo Instagram, ale chceme zvát i menší hráče, včetně poskytovatelů různých on-line služeb a správců webových stránek.
Chcete nějakého partnera z Česka?
Jednáme se Seznamem. A přizvali jsme i TikTok, který má enormní vliv na mladé lidi a je populární i v Česku. Pro mě je zásadní, abych ke kodexu přitáhla co nejvíce těch, kdo fungují v inzertním byznysu. Různé asociace značek a reklamních kanceláří, instituce, které se živí správou dat. Protože v momentu, kdy se rozhodnou nepouštět svoje peníze do prostoru, kde se to hemží dezinformacemi, půjde o zásadní cestu k vyhladovění hlavních pachatelů.
Jak přesně toho chcete dosáhnout, když kodex je na dobrovolné bázi?
Potřebujeme, aby se ke kodexu přidalo co nejvíc těch, kdo prodávají reklamu, a aby se začali o věc zajímat klienti, kteří si reklamu kupují. Zkrátka aby začalo být společensky nepřijatelné prodávat nějaké zboží nebo službu poblíž dezinformací, které mají za cíl tu společnost ničit, rozkládat a způsobovat jí problémy. Kodex bude působit jako apel dovnitř byznysu, jako výzva k samoregulaci.
Proč by měly firmy chtít s Bruselem spolupracovat? Co je k tomu bude motivovat?
Když mluvím s manažery velkých firem a reklamních společností, cítím, že se řadě z nich příčí být zneužíváni k šíření dezinformací. Že už jim to přerůstá přes hlavu a kazí byznys.
Trend je pročišťovat on-line prostor a nejen od nelegálního obsahu, ale také od lží a polopravd směrem k faktům. Zatím je to dobrovolné, ale v momentu, kdy vstoupí v platnost evropské nařízení o digitálních službách, což by mohlo být v roce 2023, se kodex stane polopovinnou normou. Pokud se prokáže, že nějaká platforma neučinila opatření proti dezinformacím, bude jí hrozit sankce – až do výše šesti procent ročního obratu. Jedním z těchto opatření bude právě podpis kodexu.
Co by tedy měly Facebook, Google nebo český Seznam dělat podle představ komise?
Měly by přijmout opatření k větší transparentnosti a posílení role uživatelů. Ti uživatelé, kteří chtějí chápat, proč něco vidí, musí mít možnost tohle ovlivnit. Nástroje na to musí být jednoduše dostupné.
Měly by si najmout dostatečný počet ověřovatelů v daných jazycích, aby se odstraňoval nenávistný obsah a zůstal ten, který je krytý svobodou slova. Aby se označovaly příspěvky, které budou v rozporu s fakty – jako dezinformace. V prvním kroku tedy budeme chtít ověřování informací. Ve druhém, pokud půjde o častý zdroj dezinformací, odříznutí od peněz. A ve třetím dojde na případné právní kroky proti šiřitelům dezinformací.
Kdo rozhodne o tom, zda je něco dezinformace, nebo není?
Rozhodně to nebude Evropská komise. Nejsme majitelé ani arbitři pravdy, vyhýbáme se cenzuře. Svoboda slova má takřka absolutní prioritu. Nechceme, aby platformy něco mazaly, ale aby se informace ověřovaly, a pokud budou v rozporu s fakty, aby to bylo uvedeno.
Proč musí Evropská komise řešit téma dezinformací?
Protože se dostáváme do situace, kdy bezskrupulózní lež vyhrává volby nebo referenda a kdy tento typ lži vydělává veliké peníze. Jako v případě brexitu a lži o ušetřených penězích pro zdravotní systém po odchodu z EU.
Dezinformační útoky se stupňují a zasahují větší množství lidí než ověřené informace. To má neblahý dopad na vývoj společnosti. Viděli jsme to teď během pandemie, kdy zdravotní systémy, Světová zdravotnická organizace (WHO), ministerstva a další se potýkaly s dezinformacemi, které měly potenciál ohrozit lidi na zdraví a na životech.
Tak a máme jasno! Je třeba bojovat s dezinformacemi! Protože ohrožují lidi na zdraví a životech! Například tím, že mají naprosto důvodné pochybnosti například o Vrběticích , hamáčkovské velezrádné senzaci Janka Kroupy, Skripalovi, tomu, co je nám předkládáno o Navalném, žlutých vestách, Katalánsku, válce v Afghanistanu, kde se přece pod Kábulem bojuje za Prahu, o zeleném zešílení Evropy, o vymývání mozků ve školách přes všelijaké multikulti Dominik Feri obohacování atd. atd. atd.
Těmhle nevadí totální destrukce tradiční rodiny, rodinných vazeb a hodnot, volají po tzv. občanské společnosti.
Když se ovšem spontánně vytvoří občanská informační společnost, tak si Jourové, von der Leyenové a další a další okamžitě pospíší jí zatnout tipec!
Ne kdepak – oni nezavedou cenzuru!! Tím si ruce nezašpiní, to převalí na soukromý sektor!
Aby si uvědomil, komu za žádných okolností NESMI zadat reklamu, koho je třeba vyhladovět. Zatím jen marketingově a finančně. A co takhle to vzít v plném slova smyslu? A zkusit doopravdy vyhladovět nepohodlné, samostatně myslící a dokonce publikující občany Jourová?! To by teprv zabralo.
Mrazí mne, když čtu tohle:
Potřebujeme, aby se ke kodexu přidalo co nejvíc těch, kdo prodávají reklamu, a aby se začali o věc zajímat klienti, kteří si reklamu kupují. Zkrátka aby začalo být společensky nepřijatelné prodávat nějaké zboží nebo službu poblíž dezinformací, které mají za cíl tu společnost ničit, rozkládat a způsobovat jí problémy. Kodex bude působit jako apel dovnitř byznysu, jako výzva k samoregulaci.
Zkrátka oblbování reklamou, protože reklama jiný účel nemá, je přípustné, pokud je to placené, jen tam kde kde zní jediná přípustná pravda. Jinak reklama na dámské vložky, prací prášky, zázračné pilule proti zhubnutí apod. je zakázána!!! A to vše na bázi DOBROVOLNE autocenzury prodejců i zadavatelů reklamy!
Zajímalo by mne, jak dlouho by Brusel s tímhle inkvizičním požadavkem vydržel, kdyby se napříč Evropou sjednotili obyčejní lidé, kterým Koniáška Jourová a podobní pijí krev a prostě začali bojkotovat firmy, zadávající reklamu na ty dámské hygienické prostředky a cokoliv dalšího, co půjdou Jourové na ruku! Podporuješ názorovou diktaturu? Tak si ten svůj šmejd prodej někomu jinému!!! Vzít to takhle, jakkoliv je to nereálné, velký byznys by v tu ránu otočil a Jourová by si vyzkoušela Jakeše na Červeném Hrádku!!! Spotřebitelskému bojkotu by rozuměli všichni raz dva!
Ale opravdový děs je skryt v tomto jourovském vidění nového lepšího světa:
Trend je pročišťovat on-line prostor a nejen od nelegálního obsahu, ale také od lží a polopravd směrem k faktům. Zatím je to dobrovolné, ale v momentu, kdy vstoupí v platnost evropské nařízení o digitálních službách, což by mohlo být v roce 2023, se kodex stane polopovinnou normou. Pokud se prokáže, že nějaká platforma neučinila opatření proti dezinformacím, bude jí hrozit sankce – až do výše šesti procent ročního obratu. Jedním z těchto opatření bude právě podpis kodexu.
Takováhle dobrovolnost a pluralita názorů nemá chybu!!!!
A nejhroznější je, že za tím vším stojí
–ČESKA eurokomisařka
-ženština, co si sama na vlastní kůží několikaměsíční vyšetřovací vazbou vyzkoušela jedinečnou opravdovou a jedině správnou žurnalistiku v podání mainstreamu a speciálně jejího sloupu jménem Janek Kroupa! A politické praktiky provozované tehdyčeskými politickými rigorozními zastánci té jediné správné západní demokracie a neústupnými vyznavači našich společných a nenahraditelných a jedinečných bruselských, evropských a transatlantických hodnot, na jejichž objednávku kauza Budišov vlastně vznikla a Jourovou semlela, protože se politicky tehdy náramně hodila – v té době pracovala na minoisterstvu pro místní rozvoj jako náměstkyně Jiřího Paroubka! Kterého ti jedině správní hodlali odstřelit za každou cenu!
Tohle by ani Kafka nevymyslel!
Je mi těžce na duši! Varoval jsem před ženštinou jménem Jourová , když ji Babiš se Zemanem tlačili silou mocí poprvé do funkce eurokomisařky! Stejně tak jsme znovu varoval, ba daleko úpěnlivěji, když ji Babiš znovu nominoval pro druhý mandát. A zcela nepokrytě bil na poplach, když pro ni navíc vyjednal „úžasné a skvělé“ nové portfolio – pozici unijního drába a inkvizotora, kterou nikdo z ostatních států za žádnou cenu nechtěl! Je mi opravdu těžce na duši, protože jsem ji odhadl naprosto přesně!
Netuším, co si Babiš od toho sliboval… Nejspíše, že mu nějak zevnitř Bruselu pomůže eliminovat tlak na něj a Agrofert. Kdyby se byl jistého vlka v takovém případě zeptal, byl bych mu zkusil vysvětlit, že je na velkém omylu. Jourová pro něj nehne a nehnula prstem.
Ta má úplně jiné starosti! Jak zcela vymazat svobodu slova všude, kam dosáhne!
Jenže bude to jako jako vždycky! Ta Koniáška vůbec netuší, s čím si zahrává! Jednak každý tlak vzbuzuje protitlak, jediné platné pravdy brzy začnou nadkritickému množství lidí lézt krkem a pak dřív nebo později dojde nejprve k výměně tzv. narativů a následně i garnitur, které je zastávají. Takže Jourové a všichni podobní ostatní ochutnají vlastní medicínu, až jim poleze krkem. Jen my obyčejní a nezávisle myslící budeme pod trvalou cenzurou a šikanou! Co nám Jourové dnes zakáží, to zítra už nikdo nezruší! A útěchou mi nebude, že do toho spadnou dnešní jedině správní také!
Fuj!
Abych nekončil tak despektně a Jourová a spol. mi lépe rozuměli a v nějakém kulturním formátu, proti kterému nemohou nic namítat, tak na úplný závěr připojuji jednu velmi starou písničku Jarka Nohavici:
Jourová, časy se fakt mění. Navzdory vám a komukoliv jinému!