Ještě k tomu šílenému záměru německé vlády zvednout cenu PHM o 40% kvůli neplnění klimatických cílů


Tu informaci  z Handelsblattu   jsem v pátek  narychlo ještě  dolepil do dodatku článku

Zelené šílenství začalo, kdy mu bude konec? Brzo! PODSTATNĚ DOPLNĚNO!

Myslel jsem,  že  už  s ní  netřeba  dál pracovat. Protože  je  sama  o sobě  dostatečně  vypovídající. Pak se  mi to v  hlavě  rozleželo a  výsledkem je dnešní  text.

Nelze  vše  odbýt  jen konstatováním  – němečtí papaláši se chytili do  své  vlastní  pasti, když  si v  boji proti klimatickým změnám  stanovili naprosto nesmyslné cíle, odporující přírodním, zejména  fyzikálním a  lidským, především ekonomickým zákonům a  nyní, aby  je  ekoteroristé, všelijaké Grety a především aktivistický  liberální  tisk  neukřižovali,  hledají zoufale  cestu, jak z  té pasti ven. A nenapadlo je nic lepšího,  než  tradiční – když  nevíš  kudy  kam, seber lidem peníze!

Tohle  rozhodně  za  pár  dalších slov, ba  řádků- stojí. Takže  to poněkud  rozvedu. Zejména proto, že  máme v podstatě  co do činění s jednou gigantickou lží, či chcete li  – několika obřími.

Jak řečeno – Handelsblattu  se dostal do ruky dokument, prozatím ještě interní materiál spolkové vlády, který se  zoufalým zjištěním   konstatuje, že Německo výrazně neplní vlastní klimatické cíle. O nějaké  i Pařížské dohodě o klimatu  nemluvě. Překvapení to může být jen pro člověka  bez  vlastního mozku.

 Logicky, když jsou za platnosti  normálních fyzikálních podmínek nesplnitelné. A nehroutí se z toho jen nejzelenější ze zelených, nýbrž i „běžně“ a dnes už  i  povinně zelení  členové  německého politického papaláštva. Excelentním případem je  německá ministryně životního prostředí Svenja Schulze, Ta  zoufala  před časem zalomila  rukama a vypustila  do éteru: „Je to pro mě těžké, ale musím bohužel oznámit, že cíle, které jsme si sami stanovili pro rok 2020, nejsme schopni dodržet.“

A nyní k tomu navíc  ta  supertajná  zpráva, s níž  se německá politická věrchuška  před  volbami  neodváží vyrazit na  veřejnost!

Jejich  řešení- popřením fyziky a  zdravého rozumu, je,  že každý litr benzinu a nafty prodaný na německých čerpacích stanicích by měl za pár měsíců zdražit o 70 centů, to je zhruba o 18 korun. Takže  se bavíme  o cenové  hladině  70-75 Kč  za litr  benzinu/nafty…..

Německý zelený fanatismus je  vzorem  všem ostatním vyznavačům zeleného zákalu na  celém světě, zejména  v  Evropě! Uvědoměle hledají cesty, jak rychle docílit pokrokového úpadku dopravy a zejména té automobilové. To  zdražení, samo o sobě není zdaleka  jedinou zvažovanou   možnosti, jak v Německu rychle přivodit  ten pokrokový  úpadek naší civilizace. Dalšími jsou například zavedení víkendů bez aut nebo  maximálně osmdesátikilometrové povolené rychlosti na dálnicích. V zemi, která si  zatím, jako jediná  ubránila  na  autostrádách rychlost  bez  horního  limitu,  jde o  pokus  o novou  VŘSR! Tentokráte na  zeleno!  Z  Aurory  se  střílet  nesmí, protože  by  to zatížilo klimatickou  bilanci.

Ale je zjevné,  že  miilitantní  ekofořti se dali na pochod  za  světlými zítřky!  Ale opět jim to kdosi  velmi kazí- tak třeba renomovaná  institut Ifo. Ten zjistil, že  všechna osobní auta v celé EU za rok ani nevyprodukují tolik CO2, jako Čína vyprodukuje používáním fosilních paliv za tři týdny. Ale kampak na  nás  a nějaká  čísla , když se nám nehodí. My  svým  příkladem  jistě  donutíme  miliardu a půl Číňanů, aby  přestali topit a vyrábět  elektřinu atd.atd. Jistě se nad  sebou  zamyslí, a  přijdou  s prosíkem, aby  naše  blbnutí mohli s námi  sdílet!!!!!

Kdybychom totiž nedělali taková, v pravdě šílená gesta, mohla by Evropa ekonomicky prosperovat a lidé by se mohli mít dobře a dál jezdit svými auty – no představte si tu hrůzu!

Elektroauto je  elektroauto.. Leckdo poukazuje na jeho technickou jednoduchost a další  konstrukční výhody. Možná. Ale  ona každá mince má  dvě  strany. Otázkou je, jestli náhodou protěžování elektroauta není na úrovni protěžování Velorexu  před  Superbem. Třeba proto, že ,Velorex  si, na rozdíl od Superbu, opraví  v  garáži nebo na  chodníku  každý  sám!

Elektroauto je tiché….  Je to zásadní výhoda?  Pro někoho, kdo bydlí  v Praze na magistrále  ano.  Pro ostatní  a těch je většina?

Zajímavé pro jejich majitele (a současně diskriminující pro majitele jiných pohonů) bude také to, že časem budou mít elektrická auta speciální značku a budou zvýhodněna nejen při parkování, ale i při vjezdu do různých částí města či pruhů. Uvažuje se o tom, že je města podpoří tím, že budou smět jezdit v pruhu pro autobusy, což jim zjednoduší průjezd městem.

Vracím se  v tomto okamžiku ke svému minulému článku, z něhož  vycházím a v němž  dnes pokračuji – vzhledem k tomu, jak  řádí covid- a  vaxer-  ignoři ohledně  umenšení práv na úkor  oočkovaných – jak dlouho  asi tyhle  výhody pro elektroauta  mají šanci přežít????

A pak jsou tu samozřejmě emise, kvůli nimž vlastně elektroauta vznikají. Z pohledu emisí přijde nejspíš zásadní změna ve chvíli, kdy se rozšíří elektrické kamiony. Tesla už svůj elektrický kamion představila. Náklady na ujetý kilometr bez započtení pořizovací ceny vozu budou údajně nižší než u dieselového motoru. I BMW už provozuje elektrický kamion. Ale mezi námi- prosazení elektrických kamionů na silnice nejspíš bude pro politiky ještě větší oříšek než prosazení osobních aut. A  to nikdo zatím nezkoušel ani omylem spočítat  zatížení  elektrické sítě  na  výrobní  a přenosovou kapacitu, pokud  by  na   elektro přešla  třeba  jen polovina  současní  nafto/benzinové  silniční trakce!  Troufnu si tvrdit,  že  by  se  evropská elektrárenská  i přenosová soustava  okamžitě pod  takovým náporem zhroutila!!!!

Elektroauta jsou protěžována regulátory hlavně kvůli domněnce, že jezdí „čistě“ – tedy bez emisí a na potenciálně čistě vyrobenou energii.Opět jen  zbožná přání a  fantasmagorie! Je skutečně elektrické auto vůbec ekologičtější než klasické?

Velmi totiž záleží na tom, jak vznikla energie, kterou čerpá. Pokud vznikla pálením uhlí, tak to nic ekologického není. Místo aby kouřil výfuk, kouří komín elektrárny. Pokud bylo auto nabito na noční proud, je krapet ekologičtější, protože elektrárna tak jako tak jede, jen dosud neměla dostatečný odběr. Ovšem i tohle platí jen  nyní, kdy  je  elektromobilita  zcela  marginální záležitostí! Jakmile  by se  stala  trochu  běžnější záležitostí, je noční nabíjení  a ekologie  v zásadním rozporu!  Pokud  pro dobíjení vozidla vznikla elektřina z obnovitelných zdrojů, už je to o něčem jiném. Jenže  je ta  „ekologická“ elektřina  k dispozici  tehdy, když  je potřeba  nabít  náklaďák? Respektive  statisíce  náklaďáků? Nebo se budou smět nabíjet jen tehdy, když  bude svítit  slunce   foukat  vítr? Což  je převážně  předpokládatelné jen přes  den, tedy  v čase, kdy by ona  vozidla  měla  jezdit a přepravovat náklady. Takže  noční nabíjení… Většinou. Kd eje ona ekologie?

Další věcí je, jak je auto recyklováno. Německý ADAC v testech zjistil a Kosa  už  publikovala,, že kvůli recyklaci je elektroauto ekologičtější až při nájezdu 580 000 km. Pokud by jezdilo pouze na elektřinu z obnovitelných zdrojů, je ekologičtější už při 76 000 km. To, že je ryzí elektroauto zcela ekologické, je tedy jen pověra a marketingový trik. Tedy  v jednoduché  češtině -stejný podvod asi   jako Babišova  předvolební kampaň. Ta  je  na stejných základech a principu.

Nehovoříc  o vlastní výrobě elektromobilu- opravdovém ekomaléru. Jen  výroba hlavní části každého elektroauta  – baterie, je totiž dokonalou a dokonanou ekologickou  vraždou planety, zejména proto, že potřebuje mnoho prvků, které se těží po celém světě, a to ne zrovna ekologicky. Navíc  za  vynaložení obrovských kvant  energie.

Elektroauta, v dnešní podobě,  nejsou  řešením. Jen  mimořádně  drahou a nebezpečnou  slepou uličkou. Za níž bude Evropě  vystaven  sotva  zaplatitelný  účet. Tedy pokud  nepřijde  rychlá a drsná stopka. O níž  jsem bytostně přesvědčen.  A  onen  nápad  nějakých německých  vládně  zelených hlav  zatížit  cenu PHM  řádově  na  úroveň /v přepočtu/ 70-75 Kč  litr,  tu  tvrdou a rychlou stopku  také může  zařídit  ein, zwei!

Pokud  by  vás náhodou napadlo.  že  Němci  si mohou dělat  co chtějí,ale my  jsme přece suverénní  země  a o daňovém zatížení si rozhodujeme  sami,  takže  zde to bude jinak, velmi se mýlíte!

Vzpomeňte na dva momenty,  které  všichni pamatujeme –

1-výstavbu Temelína

2-migrační tsunami  2015

V prvním případě  Rakousko hodlalo zhatit  Temelín za každou cenu. Doslova  za každou.  Z jednoduchého důvodu – oni si kdysi  dávno postavili zbrusu novou  jadernou elektrárnu ve  Zwettendorfu,  ale  obyvatelstvo před  spuštěním požadovalo referendum. To  mimořádně  těsnou většinou  dopadlo proti spuštění.  A  od  té doby  Vídeň provozuje  jednoduchou taktiku  – když my nemáme  jádro, nesmí ho mít v našem sousedství  nikdo!

V tom druhém celá  západní Evropa  provozovala  ostentativní  politiku Refugees  Welcome! , kterou Mutti Merkel  ještě  vylepšila  o  známé Wir  schaffen das! Takže  kolony  a kolony   doslova z celého světa  se valily  směr  Evropa. Respektive  směr  Německo, Švédsko, Holandsko  a  vůbec tam , kde je  vysoký  životní standard a  ještě vyšší  sociální dávky!  Což  se přirozeně  nelíbilo myslící  části tamního obyvatelstva!

A  co že  vymysleli  politici, co to zapříčinili a  Brusel?  No přece, že  se  budou z toho Německa, Holandska, Švédska a  tak podobně  ekonomičtí připrchlíci PŘEROZDĚLOVAT. Aby  jejich  vlastní  obyvatelé reptat  přestali!!!!

Oba  příklady jsou podle  přísloví mé  babičky  – když mi chcípla koza, ať chcípne  i sousedům!

Rakousko Temelín nezastavilo. V konci nepředstavovalo dostatečně  těžkou váhu. Ani Berlín nakonec  s tím přerozdělováním /zatím/ neuspěl. Ale v obou případech  to bylo jen o onen pověstný  fous.

Nesmyslné zdražení  benzinu a  nafty pro spalovací  motory  je něco úplně  jiného!  Jiný příběh!

Covid  těžce  vyraboval už tak poloprázdné a zadlužené  státní pokladny napříč kontinentem. Zelený  úděl, postavený na  uhlíkové  dani dává  šanci  ty dluhy  a nedostatečné  státní finance  nějak splatit a  naplnit. A  odůvodnit  to  skvělým cílem  – zachránit  planetu. Za potlesku  nemalé  části /především dobře  situovaného/  voličstva!  A  přirozeně  všech  aktivistických  progresivistických   a  zelených fanatiků. A  příslušné  mediální klaky.

Zejména  Babišovi  voliči by  bleskově  měli zpozornět!!!  Byl to totiž jejich svatý na mostě,co nás  už  čtyři roky  zastupuje  v Bruselu! On za  nás  vyjednával a nakonec  podepsal všechny  ty ekoteroristické  nehoráznosti.  Vedle  toho  už  čtyři roky  drží ministerstvo průmyslu a s osm let  rezorty  dopravy a  především životního prostředí, které  jsou pro předmětnou věc  gesčními!!!

Zaznamenali jste  snad , že  by se někdy  Babiš , či jeho  ministři  v  Bruselu těm zcela nesmyslným  představám  ekofantiků napříč  Evropou a EU  postavili, o nějakém vzepření se nehovoříc?  Ani náhodou! Babiš  nám hrdě  dovezl  green  deal a  Česko ekonomicky  stojící a padající s  automobilovým průmyslem,vždycky  vzorně  plnilo roli  roli poslušného  oslíka, který souhlasně  hýká na  povel!!!! Babišovými ústy.

Jo já zapomněl

a dnes se  tenhle  stejný panák  za nás  BUDE  V BRUSELU  RVÁT!!!

Tak to  jo!! To  jo!!!  To jsem hned  klidný….

Co  ale  zcela  nechápu, proč  postoj k progresivistickému  a   ekologockému  šílenství NENÍ  dosud  jedním z hlavních témat  nadcházejících  voleb?  Že se kolem  těhle  témat netočí  maistream chápu. Ale  že  politické strany  tuhle  Babišovu  Achillovu patu  nezkoušejí  těžce  trefit,  rozhodně  ne!

Pro mne  je současné ekotřeštění, zejména po  onom uniklém německém dokumentu,  naprosto rovno svou závažností  migrační tsunami  z roku 2015!  Jenže  tentokrát  si nevystačíme  s maďarským plotem nebo uplacením Turků!!!!

Fakt nechápu,  že  všichni kolem toho  jen tak přešlapují a mlčí. Tedy s výjimkou TOP 09,  Tam je  to trvalou součástí jejich politiky. Ti jediní  hrají  pořád  stejnou  hru! Kde je  euroskepticismus  ODS  a některých lidovců.? Kde jsou komunisté a Okamura? Konec konců kde i  realistické  křídlo STAN a  ČSSD?  A proč  se nezkouší vyprofilovat Piráti?

I tihle  snad  čerpají miliardové dotace  z Bruselu a  mají  velkobyznys  v Německu???? Na  green  dealu se láme budoucnost  jak Evropy, tak samotné  Evropské unie. Ti kteří to spustili se dočkají velmi nemilého překvapení!

Dodatek:

Ještě než  článek vyjde, musím jej zdodatkovat.  To zelené  šílení se opravdu  vymyká  z kloubu sebemenší logiky.

Eurozelení fanatici svou  fantasmagorickou vizi  hrnou před  sebou hlava nehlava!  Spíše  tedy nehlava. Jejich božstvem jsou elektroauta!  A nehodlají  při tom brát  žádný  ohled. Samozřejmě, že  vědí, že  se lidé budou bránit. Takže  hledají  cesty, jak těm, co jako já razí heslo, že  jim elektroato nesmí do baráku,  ztrpčit  život. Minule  jsem konstatoval, že  se nejspíš  dočáme kubanizace  nemalé  části  vozidlového parku v  EU. Ted,  že  lidé budou  až k uzoufání dlouho opečovávat  své miláčky  s klasickými  spalovacími  motory. Stejně jako to dělají  60 let  Kubánci se svými archaickými americkými křižníky  z konce 50-tých let.

EU nepochybně, za  nadšeného hýkání  různých Andrejů Babišů a  Richardů  Brabců  připraví a schválí  dlouhou řadu  různých  šikanozních  vyhlášek a směrnic,  které  těm , co budou odmítat  dobrodiní  jediné správné cesty, tedy  elektromobility / nebo spíš  elektrodebility???/ řácky  znepříjemní a  prodraží  život. O tom snad  nepochybuje  vůbec  nikdo.  A první  taková šikanozní  opatření se  už klubou na světlo denní!  Server Autoforum.cz přinesl jeden  velmi hutný  příklad, co  asi tak  normálního evropského motoristu,  kromě  obrovských cen  PHM a  dalších různých  dané čeká:

EU chce novým návrhem snížit hodnotu starších aut na nulu, nepomůže tím ničemu

….europolitici chystají krok, který chce dokonat jejich snahy o modernizaci automobilového parku podle jejich představ. A jdou na to pěkně fikaně – Brusel chce zakázat z Evropy vyvážet auta, která neplní normu Euro 5 či vyšší. Pokud si uvědomíme, že Euro 5 začalo naplno platit v roce 2011, pak může snadno jít i o 10 let stará auta.

Je to první krok vedoucí k tomu zakázat provoz starších aut zcela, který nakonec ani nemusí být stanoven taxativně. Stačí jako v Německu zakázat pohyb vozů neplnících určité emisní normy ve městech a jsou rázem téměř k ničemu. Dosud se jejich majitelé mohli utěšovat tím, že pokud by omezení padla právě na jejich vůz, mohou jej prodat do zemí mimo EU, přesně tomu ovšem chce Brusel zamezit. Novináři  z německého Auto Bildu se obávají toho, že takový mechanismus může zůstatkovou hodnotu dotčených vozů snížit prakticky na nulu.

„Zelení” politici se pochopitelně ohání tím, že takto pomohou celému světu a ne jen jednomu regionu, tohle falešné mesiášství je ale samozřejmě nesmysl. Je třeba dodat, že stará auta z EU povětšinou končí v postkomunistických zemích východu Evropy či v Africe. Tedy v místech, kde lidé nemají peníze na to, aby si pořídili nové „hračky“, a tak musí brát zavděk těmi ojetými, které ale ničemu neškodí. Naopak – nahrazují jimi jen starší, a tedy ještě škodlivější vozy, o bezpečnosti ani nemluvě. Je to přirozený proces, do kterého absolutně nemá smysl zasahovat.

Skutečným cílem tedy nejspíše bude zabránit tomu, aby si lidé v době tlaku na rozmach elektromobility nechávali své staré vozy co nejdéle, jak sami plánují. Takový mechanismus je donutí opustit je dříve, než se stanou bezcennými a prodat je mimo EU, dokud to bude možné. Zakázat přímo provoz ojetin je politicky neúnosné, takto je postupně zakáží nepřímo – takové věci dělá zejména Evropská unie tuze ráda.

Opravdu  – nechápu, že  tohle téma  v současném předvolebním boji nikdo nezvedne!  Vůbec nikdo! 

Znovu opakuji – nepotrvá  nijak dlouho a  stane se  z něj stejný  politický dynamit  jako z  migrační tsunami!  Kdo seje  vítr, sklízí bouři!  Ti, kdož se zaklínají  klimatem, by  tuhle  starou pravdu  měli znát lépe než kdokoliv  jiný.

 

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Hodina vlka se štítky , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.