Tu informaci z Handelsblattu jsem v pátek narychlo ještě dolepil do dodatku článku
Zelené šílenství začalo, kdy mu bude konec? Brzo! PODSTATNĚ DOPLNĚNO!
Myslel jsem, že už s ní netřeba dál pracovat. Protože je sama o sobě dostatečně vypovídající. Pak se mi to v hlavě rozleželo a výsledkem je dnešní text.
Nelze vše odbýt jen konstatováním – němečtí papaláši se chytili do své vlastní pasti, když si v boji proti klimatickým změnám stanovili naprosto nesmyslné cíle, odporující přírodním, zejména fyzikálním a lidským, především ekonomickým zákonům a nyní, aby je ekoteroristé, všelijaké Grety a především aktivistický liberální tisk neukřižovali, hledají zoufale cestu, jak z té pasti ven. A nenapadlo je nic lepšího, než tradiční – když nevíš kudy kam, seber lidem peníze!
Tohle rozhodně za pár dalších slov, ba řádků- stojí. Takže to poněkud rozvedu. Zejména proto, že máme v podstatě co do činění s jednou gigantickou lží, či chcete li – několika obřími.
Jak řečeno – Handelsblattu se dostal do ruky dokument, prozatím ještě interní materiál spolkové vlády, který se zoufalým zjištěním konstatuje, že Německo výrazně neplní vlastní klimatické cíle. O nějaké i Pařížské dohodě o klimatu nemluvě. Překvapení to může být jen pro člověka bez vlastního mozku.
Logicky, když jsou za platnosti normálních fyzikálních podmínek nesplnitelné. A nehroutí se z toho jen nejzelenější ze zelených, nýbrž i „běžně“ a dnes už i povinně zelení členové německého politického papaláštva. Excelentním případem je německá ministryně životního prostředí Svenja Schulze, Ta zoufala před časem zalomila rukama a vypustila do éteru: „Je to pro mě těžké, ale musím bohužel oznámit, že cíle, které jsme si sami stanovili pro rok 2020, nejsme schopni dodržet.“
A nyní k tomu navíc ta supertajná zpráva, s níž se německá politická věrchuška před volbami neodváží vyrazit na veřejnost!
Jejich řešení- popřením fyziky a zdravého rozumu, je, že každý litr benzinu a nafty prodaný na německých čerpacích stanicích by měl za pár měsíců zdražit o 70 centů, to je zhruba o 18 korun. Takže se bavíme o cenové hladině 70-75 Kč za litr benzinu/nafty…..
Německý zelený fanatismus je vzorem všem ostatním vyznavačům zeleného zákalu na celém světě, zejména v Evropě! Uvědoměle hledají cesty, jak rychle docílit pokrokového úpadku dopravy a zejména té automobilové. To zdražení, samo o sobě není zdaleka jedinou zvažovanou možnosti, jak v Německu rychle přivodit ten pokrokový úpadek naší civilizace. Dalšími jsou například zavedení víkendů bez aut nebo maximálně osmdesátikilometrové povolené rychlosti na dálnicích. V zemi, která si zatím, jako jediná ubránila na autostrádách rychlost bez horního limitu, jde o pokus o novou VŘSR! Tentokráte na zeleno! Z Aurory se střílet nesmí, protože by to zatížilo klimatickou bilanci.
Ale je zjevné, že miilitantní ekofořti se dali na pochod za světlými zítřky! Ale opět jim to kdosi velmi kazí- tak třeba renomovaná institut Ifo. Ten zjistil, že všechna osobní auta v celé EU za rok ani nevyprodukují tolik CO2, jako Čína vyprodukuje používáním fosilních paliv za tři týdny. Ale kampak na nás a nějaká čísla , když se nám nehodí. My svým příkladem jistě donutíme miliardu a půl Číňanů, aby přestali topit a vyrábět elektřinu atd.atd. Jistě se nad sebou zamyslí, a přijdou s prosíkem, aby naše blbnutí mohli s námi sdílet!!!!!
Kdybychom totiž nedělali taková, v pravdě šílená gesta, mohla by Evropa ekonomicky prosperovat a lidé by se mohli mít dobře a dál jezdit svými auty – no představte si tu hrůzu!
Elektroauto je elektroauto.. Leckdo poukazuje na jeho technickou jednoduchost a další konstrukční výhody. Možná. Ale ona každá mince má dvě strany. Otázkou je, jestli náhodou protěžování elektroauta není na úrovni protěžování Velorexu před Superbem. Třeba proto, že ,Velorex si, na rozdíl od Superbu, opraví v garáži nebo na chodníku každý sám!
Elektroauto je tiché…. Je to zásadní výhoda? Pro někoho, kdo bydlí v Praze na magistrále ano. Pro ostatní a těch je většina?
Zajímavé pro jejich majitele (a současně diskriminující pro majitele jiných pohonů) bude také to, že časem budou mít elektrická auta speciální značku a budou zvýhodněna nejen při parkování, ale i při vjezdu do různých částí města či pruhů. Uvažuje se o tom, že je města podpoří tím, že budou smět jezdit v pruhu pro autobusy, což jim zjednoduší průjezd městem.
Vracím se v tomto okamžiku ke svému minulému článku, z něhož vycházím a v němž dnes pokračuji – vzhledem k tomu, jak řádí covid- a vaxer- ignoři ohledně umenšení práv na úkor oočkovaných – jak dlouho asi tyhle výhody pro elektroauta mají šanci přežít????
A pak jsou tu samozřejmě emise, kvůli nimž vlastně elektroauta vznikají. Z pohledu emisí přijde nejspíš zásadní změna ve chvíli, kdy se rozšíří elektrické kamiony. Tesla už svůj elektrický kamion představila. Náklady na ujetý kilometr bez započtení pořizovací ceny vozu budou údajně nižší než u dieselového motoru. I BMW už provozuje elektrický kamion. Ale mezi námi- prosazení elektrických kamionů na silnice nejspíš bude pro politiky ještě větší oříšek než prosazení osobních aut. A to nikdo zatím nezkoušel ani omylem spočítat zatížení elektrické sítě na výrobní a přenosovou kapacitu, pokud by na elektro přešla třeba jen polovina současní nafto/benzinové silniční trakce! Troufnu si tvrdit, že by se evropská elektrárenská i přenosová soustava okamžitě pod takovým náporem zhroutila!!!!
Elektroauta jsou protěžována regulátory hlavně kvůli domněnce, že jezdí „čistě“ – tedy bez emisí a na potenciálně čistě vyrobenou energii.Opět jen zbožná přání a fantasmagorie! Je skutečně elektrické auto vůbec ekologičtější než klasické?
Velmi totiž záleží na tom, jak vznikla energie, kterou čerpá. Pokud vznikla pálením uhlí, tak to nic ekologického není. Místo aby kouřil výfuk, kouří komín elektrárny. Pokud bylo auto nabito na noční proud, je krapet ekologičtější, protože elektrárna tak jako tak jede, jen dosud neměla dostatečný odběr. Ovšem i tohle platí jen nyní, kdy je elektromobilita zcela marginální záležitostí! Jakmile by se stala trochu běžnější záležitostí, je noční nabíjení a ekologie v zásadním rozporu! Pokud pro dobíjení vozidla vznikla elektřina z obnovitelných zdrojů, už je to o něčem jiném. Jenže je ta „ekologická“ elektřina k dispozici tehdy, když je potřeba nabít náklaďák? Respektive statisíce náklaďáků? Nebo se budou smět nabíjet jen tehdy, když bude svítit slunce foukat vítr? Což je převážně předpokládatelné jen přes den, tedy v čase, kdy by ona vozidla měla jezdit a přepravovat náklady. Takže noční nabíjení… Většinou. Kd eje ona ekologie?
Další věcí je, jak je auto recyklováno. Německý ADAC v testech zjistil a Kosa už publikovala,, že kvůli recyklaci je elektroauto ekologičtější až při nájezdu 580 000 km. Pokud by jezdilo pouze na elektřinu z obnovitelných zdrojů, je ekologičtější už při 76 000 km. To, že je ryzí elektroauto zcela ekologické, je tedy jen pověra a marketingový trik. Tedy v jednoduché češtině -stejný podvod asi jako Babišova předvolební kampaň. Ta je na stejných základech a principu.
Nehovoříc o vlastní výrobě elektromobilu- opravdovém ekomaléru. Jen výroba hlavní části každého elektroauta – baterie, je totiž dokonalou a dokonanou ekologickou vraždou planety, zejména proto, že potřebuje mnoho prvků, které se těží po celém světě, a to ne zrovna ekologicky. Navíc za vynaložení obrovských kvant energie.
Elektroauta, v dnešní podobě, nejsou řešením. Jen mimořádně drahou a nebezpečnou slepou uličkou. Za níž bude Evropě vystaven sotva zaplatitelný účet. Tedy pokud nepřijde rychlá a drsná stopka. O níž jsem bytostně přesvědčen. A onen nápad nějakých německých vládně zelených hlav zatížit cenu PHM řádově na úroveň /v přepočtu/ 70-75 Kč litr, tu tvrdou a rychlou stopku také může zařídit ein, zwei!
Pokud by vás náhodou napadlo. že Němci si mohou dělat co chtějí,ale my jsme přece suverénní země a o daňovém zatížení si rozhodujeme sami, takže zde to bude jinak, velmi se mýlíte!
Vzpomeňte na dva momenty, které všichni pamatujeme –
1-výstavbu Temelína
2-migrační tsunami 2015
V prvním případě Rakousko hodlalo zhatit Temelín za každou cenu. Doslova za každou. Z jednoduchého důvodu – oni si kdysi dávno postavili zbrusu novou jadernou elektrárnu ve Zwettendorfu, ale obyvatelstvo před spuštěním požadovalo referendum. To mimořádně těsnou většinou dopadlo proti spuštění. A od té doby Vídeň provozuje jednoduchou taktiku – když my nemáme jádro, nesmí ho mít v našem sousedství nikdo!
V tom druhém celá západní Evropa provozovala ostentativní politiku Refugees Welcome! , kterou Mutti Merkel ještě vylepšila o známé Wir schaffen das! Takže kolony a kolony doslova z celého světa se valily směr Evropa. Respektive směr Německo, Švédsko, Holandsko a vůbec tam , kde je vysoký životní standard a ještě vyšší sociální dávky! Což se přirozeně nelíbilo myslící části tamního obyvatelstva!
A co že vymysleli politici, co to zapříčinili a Brusel? No přece, že se budou z toho Německa, Holandska, Švédska a tak podobně ekonomičtí připrchlíci PŘEROZDĚLOVAT. Aby jejich vlastní obyvatelé reptat přestali!!!!
Oba příklady jsou podle přísloví mé babičky – když mi chcípla koza, ať chcípne i sousedům!
Rakousko Temelín nezastavilo. V konci nepředstavovalo dostatečně těžkou váhu. Ani Berlín nakonec s tím přerozdělováním /zatím/ neuspěl. Ale v obou případech to bylo jen o onen pověstný fous.
Nesmyslné zdražení benzinu a nafty pro spalovací motory je něco úplně jiného! Jiný příběh!
Covid těžce vyraboval už tak poloprázdné a zadlužené státní pokladny napříč kontinentem. Zelený úděl, postavený na uhlíkové dani dává šanci ty dluhy a nedostatečné státní finance nějak splatit a naplnit. A odůvodnit to skvělým cílem – zachránit planetu. Za potlesku nemalé části /především dobře situovaného/ voličstva! A přirozeně všech aktivistických progresivistických a zelených fanatiků. A příslušné mediální klaky.
Zejména Babišovi voliči by bleskově měli zpozornět!!! Byl to totiž jejich svatý na mostě,co nás už čtyři roky zastupuje v Bruselu! On za nás vyjednával a nakonec podepsal všechny ty ekoteroristické nehoráznosti. Vedle toho už čtyři roky drží ministerstvo průmyslu a s osm let rezorty dopravy a především životního prostředí, které jsou pro předmětnou věc gesčními!!!
Zaznamenali jste snad , že by se někdy Babiš , či jeho ministři v Bruselu těm zcela nesmyslným představám ekofantiků napříč Evropou a EU postavili, o nějakém vzepření se nehovoříc? Ani náhodou! Babiš nám hrdě dovezl green deal a Česko ekonomicky stojící a padající s automobilovým průmyslem,vždycky vzorně plnilo roli roli poslušného oslíka, který souhlasně hýká na povel!!!! Babišovými ústy.
Jo já zapomněl
a dnes se tenhle stejný panák za nás BUDE V BRUSELU RVÁT!!!
Tak to jo!! To jo!!! To jsem hned klidný….
Co ale zcela nechápu, proč postoj k progresivistickému a ekologockému šílenství NENÍ dosud jedním z hlavních témat nadcházejících voleb? Že se kolem těhle témat netočí maistream chápu. Ale že politické strany tuhle Babišovu Achillovu patu nezkoušejí těžce trefit, rozhodně ne!
Pro mne je současné ekotřeštění, zejména po onom uniklém německém dokumentu, naprosto rovno svou závažností migrační tsunami z roku 2015! Jenže tentokrát si nevystačíme s maďarským plotem nebo uplacením Turků!!!!
Fakt nechápu, že všichni kolem toho jen tak přešlapují a mlčí. Tedy s výjimkou TOP 09, Tam je to trvalou součástí jejich politiky. Ti jediní hrají pořád stejnou hru! Kde je euroskepticismus ODS a některých lidovců.? Kde jsou komunisté a Okamura? Konec konců kde i realistické křídlo STAN a ČSSD? A proč se nezkouší vyprofilovat Piráti?
I tihle snad čerpají miliardové dotace z Bruselu a mají velkobyznys v Německu???? Na green dealu se láme budoucnost jak Evropy, tak samotné Evropské unie. Ti kteří to spustili se dočkají velmi nemilého překvapení!
Dodatek:
Ještě než článek vyjde, musím jej zdodatkovat. To zelené šílení se opravdu vymyká z kloubu sebemenší logiky.
Eurozelení fanatici svou fantasmagorickou vizi hrnou před sebou hlava nehlava! Spíše tedy nehlava. Jejich božstvem jsou elektroauta! A nehodlají při tom brát žádný ohled. Samozřejmě, že vědí, že se lidé budou bránit. Takže hledají cesty, jak těm, co jako já razí heslo, že jim elektroato nesmí do baráku, ztrpčit život. Minule jsem konstatoval, že se nejspíš dočáme kubanizace nemalé části vozidlového parku v EU. Ted, že lidé budou až k uzoufání dlouho opečovávat své miláčky s klasickými spalovacími motory. Stejně jako to dělají 60 let Kubánci se svými archaickými americkými křižníky z konce 50-tých let.
EU nepochybně, za nadšeného hýkání různých Andrejů Babišů a Richardů Brabců připraví a schválí dlouhou řadu různých šikanozních vyhlášek a směrnic, které těm , co budou odmítat dobrodiní jediné správné cesty, tedy elektromobility / nebo spíš elektrodebility???/ řácky znepříjemní a prodraží život. O tom snad nepochybuje vůbec nikdo. A první taková šikanozní opatření se už klubou na světlo denní! Server Autoforum.cz přinesl jeden velmi hutný příklad, co asi tak normálního evropského motoristu, kromě obrovských cen PHM a dalších různých dané čeká:
EU chce novým návrhem snížit hodnotu starších aut na nulu, nepomůže tím ničemu
….europolitici chystají krok, který chce dokonat jejich snahy o modernizaci automobilového parku podle jejich představ. A jdou na to pěkně fikaně – Brusel chce zakázat z Evropy vyvážet auta, která neplní normu Euro 5 či vyšší. Pokud si uvědomíme, že Euro 5 začalo naplno platit v roce 2011, pak může snadno jít i o 10 let stará auta.
Je to první krok vedoucí k tomu zakázat provoz starších aut zcela, který nakonec ani nemusí být stanoven taxativně. Stačí jako v Německu zakázat pohyb vozů neplnících určité emisní normy ve městech a jsou rázem téměř k ničemu. Dosud se jejich majitelé mohli utěšovat tím, že pokud by omezení padla právě na jejich vůz, mohou jej prodat do zemí mimo EU, přesně tomu ovšem chce Brusel zamezit. Novináři z německého Auto Bildu se obávají toho, že takový mechanismus může zůstatkovou hodnotu dotčených vozů snížit prakticky na nulu.
„Zelení” politici se pochopitelně ohání tím, že takto pomohou celému světu a ne jen jednomu regionu, tohle falešné mesiášství je ale samozřejmě nesmysl. Je třeba dodat, že stará auta z EU povětšinou končí v postkomunistických zemích východu Evropy či v Africe. Tedy v místech, kde lidé nemají peníze na to, aby si pořídili nové „hračky“, a tak musí brát zavděk těmi ojetými, které ale ničemu neškodí. Naopak – nahrazují jimi jen starší, a tedy ještě škodlivější vozy, o bezpečnosti ani nemluvě. Je to přirozený proces, do kterého absolutně nemá smysl zasahovat.
Skutečným cílem tedy nejspíše bude zabránit tomu, aby si lidé v době tlaku na rozmach elektromobility nechávali své staré vozy co nejdéle, jak sami plánují. Takový mechanismus je donutí opustit je dříve, než se stanou bezcennými a prodat je mimo EU, dokud to bude možné. Zakázat přímo provoz ojetin je politicky neúnosné, takto je postupně zakáží nepřímo – takové věci dělá zejména Evropská unie tuze ráda.
Opravdu – nechápu, že tohle téma v současném předvolebním boji nikdo nezvedne! Vůbec nikdo!
Znovu opakuji – nepotrvá nijak dlouho a stane se z něj stejný politický dynamit jako z migrační tsunami! Kdo seje vítr, sklízí bouři! Ti, kdož se zaklínají klimatem, by tuhle starou pravdu měli znát lépe než kdokoliv jiný.